Rosvot kävivät kotonamme heinäkuun alussa, ja kaikki rahanarvoinen vietiin, kuten elektroniikkaa, viinat, korut, arvoesineet ja turkki. Tuo turkki oli ostettu n. 2003 vuonna Helsingistä, jolloin se maksoi yli 5000e. Sain turkisliikkeen myymälävastaavalta lausunnon vakuutusyhtiötä varten, jossa kerrotaan, että kyseessä on arvokas safir-minkkiturkki, ja sellaisen uuden hankinta-arvo on nyk.5000-8000e. Yhtiö kuitenkin korvasi vain 3000e, koska turkki oli käytetty. Vakuutusyhtiön papereihin piti kuitenkin täyttää uuden vastaavan hankinta-arvo, mutta sitä ei kuitenkaan korvattu vetoamalla ikään.
Eikö vakuutuksen idea ole se, että voit hankkia vastaavan tuotteen tilalle, mikä sinulta on varastettu? miten minä sellaisen nyt saan ostettua tuolla summalla joka on n.puolet uuden hankintahinnasta?
Kertokaa hyvät ihmiset, mikä taho valvoo vak.yhtiöitä, ja mihin instanssiin niiden päätöksistä voi valittaa??? vaikuttaa todella mielivaltaiselta touhulta.
Mikä taho valvoo vakuutusyhtiöitä,minne voi valittaa päätöksestä
8
1682
Vastaukset
- 6+3=?
Tietysti vakuutuksesta korvataan käytetyn hinta, koska turkki oli käytetty. Vakuutuksella ei ole tarkoitus tehdä voittoa. Eli saat turkista sen verran korvausta, mitä olisit saanut jos olisit myynyt turkin. Tällä rahalla sinun pitäisi myös saada hankittua uusi vastaavaa käytetty turkki.
Yleensä vakuutuksesta saa uuden esineen tilalle, vaikka esine olisi ollut pari vuotta vanha. Jossain vaiheessa hinnasta aletaan kuitenkin tekemään ikävähennyksiä. Vakuutusehdoissa on kyllä kerrottu missä vaiheessa ikävähennyksiä aletaan tekemään. Tässä tapauksessa turkki oli jo 7 vuotta vanha, joten ei ole ihme ettei siitä korvattu uuden hintaa.
Mitä tarkoitat vakuutusyhtiön papereihin merkityllä hinnalla? Korvaushakemukseen voit merkitä mitä maksoit turkista ja vakuutusyhtiö arvioi mikä sen arvo on tällä hetkellä. Tarkoitus ei ole, että saat suoraaan ilmoittamasi summan.
Vai tarkoitatko, että vakuutusta tehdessäsi ilmoitit hinnaksi 5000. Tätä hintaa tarvitaan vakuutusmaksun määrittelyyn, eikä se ole mikään vakuutuksesta maksettavan korvauksen määrä. Vakuutuksen alussa olisit varmaan saanutkin tuon summan kun turkki oli uusi. Osassa vakuutuksia sinun pitää itse ilmoittaa vakuutuksen kohteen alenut arvo, kun kohde vanhenee, osassa vakuutuksia tämä huomioidaan automaattisesti vakuutusmaksuissa.
Uskon kyllä, että vakuutusyhtiö on selvittänyt tuon sinulle. Mutta laitetaan nyt loppuun vielä, että et kai kuvittele, että jos nyt vakuutat 30000 e hintaisen uuden auton, saat siitä 7 vuoden kuluttua edelleen korvausta 30000? - Omaan..
"Eikö vakuutuksen idea ole se, että voit hankkia vastaavan tuotteen tilalle"
Aivan oikein. Siis vastaavan käytetyn, ei uutta.
Et voi vaatia, että 7 vuotta vanha turkki olisi uusi, ja vakuutusyhtiön pitäisi maksaa sinulle uuden hinta.
Kaikissa vakuutuksissa on ikävähennys.
Linkistä löydät instansseja, mihin voit valittaa, mutta turhaa sen teet, koska kohdallasi vakuutusyhtiö on toiminut täysin oikein.
https://www.pohjola.fi/pohjola?id=313800&srcpl=3- kohtalotoveri
Hei,
meiltä vietiin lähes vuosi sitten myös samankaltaista tavaraa ja tappelen edelleen vakuutusyhtiön kanssa koruista, miten sulla on niiden suhteen mennyt ok?
- 134i1u48923589
Eihän vakuutusta osteta ja makseta siinä uskossa, että vakuutettu tuote myydään vakuutusyhtiölle, vaan vastaavan tuotteen saamiseksi menetetyn sijaan. Myös omalla kohdallani on kokemus maksettuani autoni kaskovakuutusta auton arvon verran toiseen kertaan ja kolarin jälkeen lunastushinnaksi yli vuoden riitelyn jälkeen jäi vastaavaan romukuntoon autovahinkokeskuksessa myytävän romun hinta. Smoin eläkevakuutukseen sijoittamani varat yli 13900€ jäivät vakuutusyhtiölle, koska eläkettä ei ole vakuutusyhtiön päätöksen mukaan maksettu senttiäkään eikä varoja voi enää nostaa päätöksen jälkeen muutenkaan ulos. Kyllä vakuutusyhtiöt ovat Suomessa suurimpia vakuutuspetoksien tekijöitä, eikä vakuutusmaksuja maksavat tyhmät asiakkaat.
- epäreilua
Pelkkää kusetusta. Minä olen maksanut lähes 20 vuotta suolaisia maksuja henkivakuutuksestani, enkä ole saanut penniäkään korvauksia. Huijareita ja roistoja.
- hittohei
Etkä tule saamaan edes alennusta.
- Ihmeetteliä
epäreilua kirjoitti:
Pelkkää kusetusta. Minä olen maksanut lähes 20 vuotta suolaisia maksuja henkivakuutuksestani, enkä ole saanut penniäkään korvauksia. Huijareita ja roistoja.
Eikös henkivakuutus makseta vasta sitten kun olet päässyt hengestäsi.
- sopii.ihmetellä
Eiköhän tuo "epäreilua" kirjoittajan viesti henkivakuutuksesta ollut tarkoitettu ironiaksi. Taisi suuri osa niellä sen ikään kuin vakavasti kirjoitettuna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559