tulevat päivät

USKOVA HK

luin äsken kaarle syvännön profetiaa. ja lukenut monien muidenkin, jopa päivämääriä. en malta olla mainitsematta että olen usein saanut unessa jotain Jumalalta. minua esimerkiksi vaivaa vuonna -98 saama uni, jonka todella uskon olevan kaikkitietävän Jumalan antama.Uneni oli,seurakkunnan yläpuolelle tuli taivaalle kirjoitus 23-26.9 2... .taivas oli puhdas ja tummankirkas. tiedän tämän tarkkoittavan Jeesuksen takaisin tuloa. Onko jo tämä vusi? tässä vain yksi kun ajoista ja päivistä puhutaan. en ole tätä esim, seurakunnassa puhunut. MUTTA NYT ON AIKA PUHUA

7

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Filadelfi

Mutta kun sitä päivää ei tiedä ainutsyntyinen Jumala Jeesuskaan.

• uskova hk

lueppa 1.tessaloniakin kirje 5:4 esim. Isä todella yksin tietää milloin Jeesus tulee omansa hakemaan. mutta meille annetan myös viisaus ymmärtää asioita.

• wwwwäiski
        uskova hk kirjoitti:

lueppa 1.tessaloniakin kirje 5:4 esim. Isä todella yksin tietää milloin Jeesus tulee omansa hakemaan. mutta meille annetan myös viisaus ymmärtää asioita.

Viisautta ei ilmeisesti anneta kovin paljon vai miksi tälläinen höpöhöpöpalsta on näin suosittu?

• kun sanot "nyt on aika puhua".

Sinulla sitten riittääkin odotettavaa joka ikinen syksy, josko se tempaus vaikka tänä syksynä viimein tapahtuisi tai sitten seuraavana syksynä jne. Loputon prosessi siis.. No, et näytä olevan yksin tuossa asiassa, vaan muitakin syksyä odottavia näyttää löytyvän.
      Jotkut taas odottaa sitä srk:n tempausta minä hetkenä hyvänsä. Tai, jospa sitten kun joku tulivuori taas purkaa paineitaan ulos jne.

Onneksi joka syksy on tuo SPR:n nälkäpäivä tempaus, jossa kerätään varoja milloin mihinkin tuleviin katastrofeihin.
      Toivottavasti tuohon tempaukseen löytyy osallistujia aatesuunnasta riippumatta.

Mitä tuohon 1 tess.5:4 kohtaan tulee, niin siinähän sanotaan; "mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää niin kuin varas".
      Kysymys kuuluukin; ketkä sitten ovat siinä pimeydessä, eli ketkä yllättyvät?

Itse taas koen, että esim. kun Luukkaan 21-luvussa opetuslapset kysyvät Jeesukselta "mikä on oleva merkki tämän (Jeesuksen) tulemisesta, niin samaisessa luvussa, jakeissa 26-36, on kerrottu vastaus.
      Siellähän mm. sanotaan kuinka Jeesus myös kehoittaa "valvomaan" ja rukoilemaan, jotta saisimme voimaa paetaksemme KAIKKEA sitä mitä Jeesus on kuvannut tapahtuvan ennen tulemustaan.

Miksi Jeesus ja vanhan testamentin profeetat olisivat kertoneet merkeistä mm. auringossa, kuussa ja tähdissä, jos niistä merkeistä ei ole uskoville mitään hyötyä, kun se ns, srk:n tempaus olisi jo tapahtunut ennen näiden merkkien toteutumista?

Ja sitä samaa seurakuntaa on niin juutalaiset, kuin pakanatkin.

• Hevosten aika

Miten se voisi olla tämä vuosi? Jos maailman lopun ajan tapahtumista Raamatusta lukee, ne sisältävät monta sellaista asiaa, jota ei ole tapahtunut vielä. Uskon, että loppusuoralla ollaan, mutta Jeesuksen takaisintuloa edeltää moni sellainen asia, joka on vasta tulossa...

Ilmestyskirja 5, kertoo hevosten ajasta, joka tulee ja jossa uskovaisia aivan ilmeisestikin on vielä jäljellä...sitä emme ole vielä nähneet

Valkoinen hevonen - voittaminen? (en tiedä, mitä tarkoittaa)
      "valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan."

Punainen hevonen - sodat
      Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka.

Musta hevonen - talouden romahtaminen
      "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä."

Hallava hevonen - taudit ja tappaminen
      "...Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta..."

"...Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin..."

• Lopunajoituksesta

Raamatussa on melko selvästi sanottu, että lopullisia päivämääriä ei tiedetä, eikä niitä anneta tietoon.
      Jumala voi antaa ihmisille monenlaista tietoa ajoista ja hänen oman elämänsä vaiheista. Suunta lopunajoista ja sen merkit ovat seurattavissa, mutta final call ei ole meidän käsissämme.

2. Tim. 4:6 - Paavali, oman elämänsä lopun ajasta
      Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.

Mark. 13:33 - maailman viimeistä päivää ei voi tietää
      Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.

Matt. 25:13 - maailman viimeistä päivää ei voi tietää
      "Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä."

Ap. t. 1:7 - tarkan ajoituksen etsiminen ei ole "meidän asiamme", meille kuuluu elämässä jokin muu tehtävä
      "Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, ..."

• sunnyriver

Kyllä se kirkas taivaansininen voi muutakin merkitä,
      yleensä se tarkoittaa Jumalan ja Pyhän Hengen vahvaa läsnäoloa,
      Jumalan aikaa, taivaallista selkeyttä elämässä.
      Vastakohtana on sitten sumu (olosuhteet eivät otollliset päätöksen tekoon
      tai myrsky (tuomio, myllerrys tavalla tai toisella, esim oman laiskuuden ja saamattomuuden,
      ilkeän ja terävän kielen takia).
      Samoin talven kylmyys (vaikka sinisen kirkaskin) kuvaa usein sitä, että vaikka kaikki
      ulkonaisesti on ok ja järjestyksessä,
      sydämessä ei ole Jumalan rakkauden lämpöä.
      muistan, kuinka Jumala joskus kuvasi erään seurakunnan tilaa talvisen kirkkaalla päivällä
      ja totesi, että vaikka kaikki on järjestyksessä,
      kaikki ei ole hyvin. Rakkaus puuttuu.

Esimerkki tumman sinisestä:
      Appiukkoni ei paljon uskon asioista puhunut, harvat olivat ne kerrat,
      jolloin hänen sydämensä oli avoin.
      Kerran Jumala näytti kuvaa, jossa oli ihana sininen kesän kirkkaus,
      appiukko ja yhä etäämmällä oleva mieheni sisar,
      joka oli ollut vanhalle isälleen hyvin läheinen,
      mutta tyttären avioliiton takia tilalle ykköseksi tuli aviomies.
      Kuvan mukaan Jumalan Pyhän Hengen läsnäolo hoiti
      vaaria ja hänen yksinäisyyttään.
      Viikon-parin päästä istuimmekin pitkän tovin kesämökin
      puutarhakeinussa Jumalan sinisen taivaan alla,
      keskustelimme ja keskustelimme
      ja vaarin pahin ikävä haihtui.
      Jumala hoiti.

Eli summa summarum, sinisellä taivaalla voi olla monta merkitystä,
      mutta joka tapauksessa merkitys on myönteinen: Jumala ilmestyy,
      taivas on avoinna"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2146
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      99
      1537
    3. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1273
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      79
      1255
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      116
      1220
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      1034
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      59
      1002
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      997
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      912
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      804
    Aihe