WINDOWS XP ei käynnisty vikasietotilaan

xxpqrw

Eli siis käynnistäessä tulee ne 5 vaihtoehtoa joista valita (vikasietotila, -||- ja verkkotoiminnot, jnormaali käynnistys, mutta mikään niistä ei kuitenkaan toimi ja bluescreen välähtää jossain sekunnin sadasosassa, eli ei ehdi nähdä mitään ja sitten taas alkaa juttu alusta. Mitä pitäis siis tehdä ? Sitä jotain windows levyä ei ilmeisesti löydy enää meiltä, en tosin ole ihan varma.. En tiedä mitään tietokoneista ja jostain emolevyistä ja kovalevyjen vaihtamisesta ym, joten selkokieli olisi mahdollisimman toivottavaa. Ja ainiin, epäilisin että syy tähän käynnistymättömyyteen voisi olla tilan puute, koneessa kun ei ole melkein yhtään vapaata tilaa. Joten mitä pitäisi tehdä ?

5

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huoltonikkari

Parempi kun viet koneen ammattilaiselle eli paikalliseen ath-huoltoon jos oma osaaminen ei riitä.

• xxpqrw

no oon ajatellukkin tota huoltoon viemistä, mutta olis kiva silti saada jotain ohjeita ja kokeilla ensin itse.. :) jos joku osaa neuvoa. ja olis myös kiva jos pystyis mahdollisimman paljon säästämään tiedostoja, ei siellä nyt mitäään kovin tärkeää ole, mutta jotain valokuvia, vuosien takaa, uusimmat kun ovat sitten tikulla, onneksi. monesti kyllä ajattelin ottaa varmuuskopion, mutta sitäkään ei sitten ehtinyt tekemään..

• verttinen
        xxpqrw kirjoitti:

no oon ajatellukkin tota huoltoon viemistä, mutta olis kiva silti saada jotain ohjeita ja kokeilla ensin itse.. :) jos joku osaa neuvoa. ja olis myös kiva jos pystyis mahdollisimman paljon säästämään tiedostoja, ei siellä nyt mitäään kovin tärkeää ole, mutta jotain valokuvia, vuosien takaa, uusimmat kun ovat sitten tikulla, onneksi. monesti kyllä ajattelin ottaa varmuuskopion, mutta sitäkään ei sitten ehtinyt tekemään..

Kyllä ne huollossa varmuuskopion ottavat kunhan mainitset asiasta.

• forestwkcom

ennen kuin viet huoltoon. Ohjauspaneeli - järjestelmä - lisäasetukset - käynnistys ja palautuminen ota ruksi pois kohdasta järjestelmävirheen sattuessa käynnistä tietokone automaattisesti uudelleen.

• forestwkcom

kun et pääse sinne ohjauspaneeliin niin tuon saman saa sieltä 'korjauslaatikostakin' poistettua (F8)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1947
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1696
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1411
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      74
      1078
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      944
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      911
    Aihe