Suomenhevosta kaipaava !

thanks<3

Olen ajatellut ostaa itselleni Suomenhevosen maalle.Onko teillä tietoa paljonko suurinpiirtein nämä ihanat ja lempeät pollet maksaa,jos haluan normi suokin?ISO KIITOS ETUKÄTEEN !!!!

11

635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanskupop

      tiiän kyl suunnilleen nitä hintoja mut en oo varma suomenhevosista sori oon aloittelija mut tavallis hintaluokka hevosilla on 3500-8500 euroo kappale joskus voi saada 1000 $

      • SEniori hevostelija

        Useamman kymmenen vuotta hevostelleena kehotan tarkkaan miettiin miksi suokki. Enää en pidä suokkia arvossa, nykysuokissa ei ole mitään samaa kuin noin 40 vuotta sitten. Silloin se oli ja sen piti olla helposti käsiteltävä. Sitä käytettiin siihen aikaan vielä kun muistan pelto ja maatöissä eikä vireän, kuuman hevosen kanssa hommista olisi tullut mitään.

        Suokki on rakenteeltaan jykevä tai jykevähkö ja voimakas ja siihen kun lisätään "jyrä" luonne ja nykyinen mielestäni negatiivinen asia eli kuumuus, ei suokki ole enää kunnon suokki.
        Äläkä edes mieti ravikäytössä ollutta!

        Jos kuitenkin päädyt suokkiin niin katsele rauhassa. Älä osta ensimmäistä, älä toistakaan. Käy katsomassa, koeta ja mene miettiin kotiin. Älä ota yhtään ainoata ellet saa edes 2 viikon koeaikaa.
        Itse en ole myynyt ikinä ilman koeaikaa yhtään hevosta, mulla ei ole mitään salattavaa joten voin hyvin antaa koeajalle.

        Perussuokki pitäisi saada 1000 - 2500.


      • Pöllikkä
        SEniori hevostelija kirjoitti:

        Useamman kymmenen vuotta hevostelleena kehotan tarkkaan miettiin miksi suokki. Enää en pidä suokkia arvossa, nykysuokissa ei ole mitään samaa kuin noin 40 vuotta sitten. Silloin se oli ja sen piti olla helposti käsiteltävä. Sitä käytettiin siihen aikaan vielä kun muistan pelto ja maatöissä eikä vireän, kuuman hevosen kanssa hommista olisi tullut mitään.

        Suokki on rakenteeltaan jykevä tai jykevähkö ja voimakas ja siihen kun lisätään "jyrä" luonne ja nykyinen mielestäni negatiivinen asia eli kuumuus, ei suokki ole enää kunnon suokki.
        Äläkä edes mieti ravikäytössä ollutta!

        Jos kuitenkin päädyt suokkiin niin katsele rauhassa. Älä osta ensimmäistä, älä toistakaan. Käy katsomassa, koeta ja mene miettiin kotiin. Älä ota yhtään ainoata ellet saa edes 2 viikon koeaikaa.
        Itse en ole myynyt ikinä ilman koeaikaa yhtään hevosta, mulla ei ole mitään salattavaa joten voin hyvin antaa koeajalle.

        Perussuokki pitäisi saada 1000 - 2500.

        osta vanhaa suokkia. Monesta vanhasta suokista saa vielä kelpo kaverin maastoiluun. Vanhassa on sekin hyvä puoli ettei enää hötkyile joka rasahdusta eikä kuumene. Itselläni on yli 20-vuotias ruuna kaverina enkä vaihtaisi sitä mihinkään. Hevonen on hyvässä kunnossa ja sillä voi huoletta ratsastella maastossa mukavia metsälenkkejä. Uskon, että moni olisi onnellinen tälläisen vanhan "miehen" kanssa. Ei mitään suuria yllätyksiä, mutta paljon rakkautta puolin ja toisin :) Parempi kevyessä käytössä kuin makkarana toki "hänet" päästetään vihreille laitumille, jos jotain sellaista tulee minkä vuoksi polle kärsii se on vähintä mitä vanhalle ystävälle voi viimeiseksi palvelukseksi tehdä.

        Vanhan suokin voi saada ilmaiseksi.... sehän on monelle pelkkää ongelmajätettä :(.


    • mie vaaaaaaaaaaaaaaa

      SENIORI hevostelijan pitäs ymmärtää pitää suunsa kiinni ja olla yleistämättä.
      jos sinä et pidä suokkeja arvossa niin ei se tarkoita etteikö joku muu saisi pitää.
      ja kyllähän asia on niin että monen moista hevosta on tullu elämässä katteltua ja kyllä se vaan suokki on joka on kylmähermoisin,luotettavin ja rauhallisin.
      TOKI eivät kaikki tämmösiä ole ja löytyyhän noita edellä mainittuja muistakin rotunsa edustajista.
      hevoset ovat kuitenkin YKSILÖITÄ.
      ja aivan älyvapaata mennä kertoilee ettei missään nimessä vaan ex ravuria...jos hyvän ex ravurin löytää niin se on mitä mainioin ja luotettavin harrastekaveri moneen käyttöön.
      ne eivät vähästä säiky kun ovat maailmaa paljon nähneet.
      mistähän sä oot noi mielipitees oikein repiny :O
      oot vissii yhden kuumakallen kanssa ollu tekemisissä ja näin ollen leimaat kaikki rotunsa edustajat

      nuo sun neuvot ostoa varten olivat kyllä hyvät ei siinä mutta mielestäni nekin pätee hevoseen kuin hevoseen ei vain suokkeihin.

      itse omistan kaksi suokkia..5v ja 23v ja päivääkään en niiden kanssa pois vaihtais.
      nuorempikin seisoo kuin patsa kaula pitkänä alahuuli lepattaen kun pikkuihmiset käyvät harjailemassa ja tämän kyseisen hevosen olen ostanut niiiin huonoista oloista että luulis sen olevan kaistapäinen hullu mutta ei :)
      moni lämppäri olis tuon koulun jälkeen ollu selvää kamaa makkaratehtaalle.
      ja tämä vanhus taas on EX RAVURI ja mitä mainioin kaveri maastoilussa :)
      pysyy käsissä ja onkin todella herkkä ratsastaa...ja vaikka papparaisella on ikää niin virtaa ja menohaluja piisaa.

      että semmosta :)

      ja juu tuo suokkien hinta pyörii siinä 1500-2500€ välimaastossa...toki niistä saa enempikin maksaa ja onnellinen olet jos 1000€ löydät :)
      onnea suokin etsintään :)

    • heppahullu99

      Ei kannata kovin halpaa suokkia ostaa vaikka muutamalla tonnilla voi hyvän hevosen saadakkin mutta mielestäni ei kannata 1000 e hintaista ostaa suunnilleen 2000-5000 on sopiva hinta hyvälle suokille :) Tämähän on vain mun mielipide.

    • suokkifani1

      Suokit on yleensä aikas kalliita jos haluut et se osaa jotain muutaki ku käyntii ja ravii ni sillo menee 3000-5000 ja 6000-7000e saa jo aikas hyvän:D

    • Kerttuliisa

      Itse sain ilmaiseksi vaikka olin valmis maksamaan edes hieman (tuontikulut sain silti maksaa itse ja hevoselle kuuluvan satulan). On ollut maailman hienoin polle! Omistaja tiesi mihin hevonen tulee ja millaiseen käyttöön niin ei halunnut maksua. Osaa joitain he-B:nkin juttuja.
      Toisinaan saa siis halvallakin.

    • ex-hepan omistaja..

      mutta muistakaa että hevosen "huono luonne" johtuu joskus myös ihmisestä/ihmisistä jotka ovat sen omistaneet. Jotkut eivät pidä tiettyä kuria tai eivät vain osaa käsitellä hevosta oikein.... Melkein kaikki hevoset on aina "korjattavissa" jos vain kärsivällisyys riittää, ja osaaminen.. :)

    • omena222

      Suokkien hinnat yleensä 2000-8000 mutta ihan halpaa ei kannata ostaa kun usein löytyy vikoja tai on jotain muita ongelmia. :) mutta joskus käy tuuri ja löytyy halvalla hyvä hevonen! :) onnea hevosen etsintään!

    • love that horses!!!!

      suokit on ihania

      • alan ammattilainen

        Alle 3000 e suokit on yleensä erittäin vähän koulutettuja tai pikkuvikaisia.Tai yli 16 vuotiaita.

        Ja kokemuksesta sanon, itsellä suokkeja on ollut kymmenkunta ( rats.koulussa).

        Terveen ja peruskoulutetun sekä luonteeltaan rauhallisen saa aniharvoin alle 3000 e hintaan.

        Jos itse osaat kouuttaa tai annat hevosen ratsuttajalle oppiin, silloin voit saada keskeneräisen terveen hevosen 2000-3000 hintaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1575
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1248
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe