"puolue"-nimittely on.
Maassamme on sentään laki uskon vapaudesta ja pilkkaaminenkin on kielletty toisen uskosta ja laki tasa-arvostakin on.
Luulisi kaverin olevan varovaisempi kun ensimmäiset ennakkopäätöksetkin tuomioistuimista ovat tulleet.
Aloin hänen viestejään ihmetellä kun hän vasta väitti että naisille tulee mielenterveysongelmia lääkkeiden käyttöineen, elleivät ole miehen alamaisuudessa ja lapsillas tilanne olisi sama.
Ja vasta kertoi että lapsille pitää antaa mm. viha-koulutusta käytännön esimerkein, jotta oppivat hallitsemaan tunteitaan (tappaja-koirathan koulutetaan noilla eväillä).
Uskonyhteisön nimittely hänellä on jo suorastaan verissä ja levy jäänyt päälle.
"puolueeksi" hän on loukkaamistarkoituksessa nimitellyt uskon-yhteisöä jo sadoissa viesteissä.
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/puolue sort_name:"ml213"?sort=created&perpage=25&term_keywords=puolue
Vähän kannattaa ajatella mitä kirjoittaa kun jossain vaiheessa, jatkuessaan homma menee karille kumminkin ja siitä ei halvalla selviä.
Mikä tämä ml213
46
496
Vastaukset
- ainoa!
jonka Helluntaiherätystä kuvaavat ilmaisut ovat hyvien tapojen vastaisia. Hyvin yleistä on kysellä helleuntailaisten älykkyysosamäärä tai koulutusta. "Jopa helluntailainenkin ymmärtää tämän" - tyyliset kommentit ovat aika tavalla ala-arvoisia ollakseen fiksun kuvan itsestään antavan kirjoittajan kädenjälkeä.
Myös yksityisten henkilöiden nimien esille vetäminen on palstalla villiä. Aivan vähän aikaa sitten eräs vietittäjä toi Helluntaiherätyksen naislähetin nimen esille lapsen hyväksikäyttöjupakassa ikäänkuin ko. lähetti olisi jollakin tavalla syyllinen tapahtuneeseen.
Myös eräs kirjoittaja leimaa Helluntaiherätystä sinnikkäästi väittämällä milloin mitäkin kummaa. Viimeisimmän väitteen mukaan helluntaipiireissä lapsityössä mukan aolevia henkilöitä koulutetaan salaamaan pedofilia.
Nythän muuten herjaamisesta ilmoittaminen on tehty S24 -foorumeilla entistä helpommaksi. Asiattoman viestin ilmoittaja voi samalta sivulta klikata itsensä Poliisin sivustolle tekemään ilmoitusta törkeästä nettiherjaamisesta. Nimimerkki ml213 on tosiaankin pitkään ja tietoisesti nimittänyt seurakuntaa puolueeksi. Hän tekee sen tahallaan ja hänen tarkoituksensa on loukata sillä niitä, jotka kuuluvat seurakuntaan. Asiasta on huomautettu jo useita kertoja, mutta hän vain jatkaa tuota piikittelyään. Levy on tosiaan jäänyt päälle pahemman kerran. Samaa kastia on nimimerkki hirvas nikea ja puolue juttuineen. Se on vähän sama juttu, jos alkaisin nimittelemään näitä herroja heidän asuinkuntansa tai ammattinsa perusteella. Sanoisin, että kuulutte sen tai tuon sortin puolueeseen. Tähän puoluenimittelyyn sisältyy tietynlainen viesti, jolla halutaan leimata ja halventaa seurakuntiin kuuluvia. Minua se on ainakin loukannut ja tiedän, että se loukkaa muitakin, varsinkin kun se on jatkuvaa piikittelyn omaista nimittelyä. Hyvä, että otit asian esille peku.
- x-hirvas
nimittää aattellisia ja uskonnollisia yhdyskuntia puolueiksi. Niillä on aatteellinen ohjelma, säännöt ja toimintatavat. Jos vertaamme jehovien, hellareitten ja vaikkapa mormoonien aattellisia periaatteita, niin ne ovat aivan erilaisia. Periaatteessa niistä jokainen ilmoittaa olevansa seurakunta, jonka ainoana totuutena on Raamattu. Kuitenkin tutkittaessa niiden aatetta huomaa eron. Siksipä uskonnolliset liikkeet muistuttavat puolueita, jotka riitelevät keskenään oikeassa olemisesta ja päämääristä.
Vaikka uskonnollisiin yhdistyksiin sovelletaan uskonnonvapauslakia eikä yhdistyslakia, niin pääpiirteittäin niiden toiminta muistuttaa puolueitten toimintaa. Siksipä niiden voidaan katsoa olevan puolueitten kaltaisia. - lahko
ovat myös ilmaisuja, joilla osoitetaan voimakasta halveksuntaa. Yleensä nimittelijällä itselllään ei ole tietoa siitä, mitä nuo kaksi sanaa tarkoittavat missäkin yhteydessä. On vain osattu lainata lähteitä, joissa ko. ilmaisuja käytetään suitta surmitta.
- kaltaisia?
x-hirvas kirjoitti:
nimittää aattellisia ja uskonnollisia yhdyskuntia puolueiksi. Niillä on aatteellinen ohjelma, säännöt ja toimintatavat. Jos vertaamme jehovien, hellareitten ja vaikkapa mormoonien aattellisia periaatteita, niin ne ovat aivan erilaisia. Periaatteessa niistä jokainen ilmoittaa olevansa seurakunta, jonka ainoana totuutena on Raamattu. Kuitenkin tutkittaessa niiden aatetta huomaa eron. Siksipä uskonnolliset liikkeet muistuttavat puolueita, jotka riitelevät keskenään oikeassa olemisesta ja päämääristä.
Vaikka uskonnollisiin yhdistyksiin sovelletaan uskonnonvapauslakia eikä yhdistyslakia, niin pääpiirteittäin niiden toiminta muistuttaa puolueitten toimintaa. Siksipä niiden voidaan katsoa olevan puolueitten kaltaisia.Ja tuon sanoo ihminen, joka väittää tuntevansa Raamattua!
- x-hirvas
kaltaisia? kirjoitti:
Ja tuon sanoo ihminen, joka väittää tuntevansa Raamattua!
Raamattua että tiedän mistä puhun. Toiseksi voit pohtia, millainen keskustelu siitä syntyy, jos siihen osallistuvat kokoussalissa Jehovan Todistajat, helluntailaiset ja vaikkapa vanhoollislesdadiolaiset yhtä aikaa? Vallitseeko siinä kokouksessa täydellinen yksimielisyys, eli kaikki ovat täsmälleen samaa mieltä opista. Puolueissa se ei toimi, miten se toimisi eri uskonnollisissa liikkeissä.
x-hirvas kirjoitti:
Vaikka uskonnollisiin yhdistyksiin sovelletaan uskonnonvapauslakia eikä yhdistyslakia, niin pääpiirteittäin niiden toiminta muistuttaa puolueitten toimintaa. Siksipä niiden voidaan katsoa olevan puolueitten kaltaisia.ontuu pahasti, eikä se peitä sitä tosi asiaa, että nimittelynne on tarkoitettu piikittelyksi ja loukkaukseksi. Tällainen keskustelu tyyli on epäkunnioittavaa ja kertoo siitä, ettei kirjoittajan tarkoitus ole keskustella, vaan kiusata ja nimitellä.
- x-hirvas
Psalmi50.15 kirjoitti:
ontuu pahasti, eikä se peitä sitä tosi asiaa, että nimittelynne on tarkoitettu piikittelyksi ja loukkaukseksi. Tällainen keskustelu tyyli on epäkunnioittavaa ja kertoo siitä, ettei kirjoittajan tarkoitus ole keskustella, vaan kiusata ja nimitellä.
mielipiteeni, ja minulla on oikeus myös esittää se. Jos olet eri mieltä Psalmi50.15, niin sinullakin on oikeus esittää mielipiteesi.
Uskonnolliset liikkeet muistuttavat puolueita ja niiden toimintaa, se on mielipiteeni. Ne ovat maallisia järjestöjä. - kunnioittaen
x-hirvas kirjoitti:
mielipiteeni, ja minulla on oikeus myös esittää se. Jos olet eri mieltä Psalmi50.15, niin sinullakin on oikeus esittää mielipiteesi.
Uskonnolliset liikkeet muistuttavat puolueita ja niiden toimintaa, se on mielipiteeni. Ne ovat maallisia järjestöjä.>>> Uskonnolliset liikkeet muistuttavat puolueita ja niiden toimintaa, se on mielipiteeni. Ne ovat maallisia järjestöjä.
x-hirvas kirjoitti:
Uskonnolliset liikkeet muistuttavat puolueita ja niiden toimintaa, se on mielipiteeni. Ne ovat maallisia järjestöjä.paljastettua koko asian ydin. "Minun mielipiteeni". Jos tapani ilmaista asia loukkaa keskustelu kumppania ja voisin esittää asian toisinkin, sanonko hänelle... on minun asiani miten sinulle puhun ja miten asiani ilmaisen. Ei se ole hirvas vain sinun asiasi miten ilmaiset täällä itseäsi ja samat sanat ml213:lle. Seurakunta ei ole puolue ja tästä sinulle nimimerkki ”kunnioittaen” jo hyvin kirjoittikin. Puolue on nimittelysana seurakunnasta ja tämä on täysin yksiselitteisen selvää. Hirvas ja ml213 haluavat siis tahallaan loukata niitä, jotka kuuluvat seurakuntaan, nimittelemällä seurakuntaa puolueeksi.
- x-hirvas
kunnioittaen kirjoitti:
>>> Uskonnolliset liikkeet muistuttavat puolueita ja niiden toimintaa, se on mielipiteeni. Ne ovat maallisia järjestöjä.
on eräs maallinen uskonnollinen järjestö, se on täysin selvä. Minä esitän ajatukseni suoraan mutta hyvien tapojen mukaisesti. Jokainen uskonnollinen liike puolustaa omahyväisesti omaa "aatettaan", kuten sinäkin teet, ja se on aivan luonnollista. Kirjoitit näin:
"""Helluntaiherätys on Jumalan aivoittama seurakuntamalli, josta Hän pitää huolen. Kun se on Jumalasta, niin sinun ja muidenkin on turha potkia tutkainta vastaan."""
Tuohon sanoisin, että niin helluntailaiset kuin kaikki muutkin luulevat olevansa se "ainoa oikea" seurakunta. Niin sanovat jehovat, niin sanovat mormoonit, lestat ja kaikki muutkin, ja se on politiikkaan verrattavaa "propagandaa". Kaikki eivät voi olla oikeassa, sillä on vain yksi totuus, ja sen ilmoitti Jeesus.
Se että keskustellaan eri uskonnollisten järjestöjen opeista, on paikallaan. Se kuka on syntynyt Jumalasta, sen tietää yksin Jeesus. Sitä ei tiedä kukaan muu, koska uudestisyntyminen mitataan sillä, mihin sinä uskot. Uskotko esimerkiksi, että Jeesus on Jumala?
Lopuksi totean, ettei Jumala anna Pyhää Henkeä niille, jotka uskovat muuta evankeliumia kuin sitä, minkä Jeesus opetti. Se että ihminen luulee omistavansa PH:n on ihmisen oma arvio ja luulo, jota pönkitetään uskonnollisten liikkeiden kokouksissa. Hellareitten mittari PH:n täyteydestä on kielillä puhuminen. Minulle tuli täysin selväksi kokouksissa se ylikorostettu merkki, eli kielillä puhuminen. Jollei joku puhunut kielillä, hän ei ollut VIELÄ täyttynyt PH:lla. Sellaista oppia ei Raamattu opeta, vaan se on hellareitten oma sääntö. Eikä PH.ta voi kukaan vaatia Jumalalta, Hän antaa sen niille, jotka uskovat puhtaaseen evankeliumiin eikä ihmisoppeihin. - jehovantodistajilla
x-hirvas kirjoitti:
Raamattua että tiedän mistä puhun. Toiseksi voit pohtia, millainen keskustelu siitä syntyy, jos siihen osallistuvat kokoussalissa Jehovan Todistajat, helluntailaiset ja vaikkapa vanhoollislesdadiolaiset yhtä aikaa? Vallitseeko siinä kokouksessa täydellinen yksimielisyys, eli kaikki ovat täsmälleen samaa mieltä opista. Puolueissa se ei toimi, miten se toimisi eri uskonnollisissa liikkeissä.
ja helluntailaisilla olisi, ja miksi ei-kristillisen ja kristillisen uskontokunnan olisi tarpeen ylipäätään keskustella opista? Rauhaisaa rinnakkaiseloa täytyy pystyä elämään, mutta sinun riidanhaluisella tyylilläsi se ei onnistuisi.
- kunnioittaen
x-hirvas kirjoitti:
on eräs maallinen uskonnollinen järjestö, se on täysin selvä. Minä esitän ajatukseni suoraan mutta hyvien tapojen mukaisesti. Jokainen uskonnollinen liike puolustaa omahyväisesti omaa "aatettaan", kuten sinäkin teet, ja se on aivan luonnollista. Kirjoitit näin:
"""Helluntaiherätys on Jumalan aivoittama seurakuntamalli, josta Hän pitää huolen. Kun se on Jumalasta, niin sinun ja muidenkin on turha potkia tutkainta vastaan."""
Tuohon sanoisin, että niin helluntailaiset kuin kaikki muutkin luulevat olevansa se "ainoa oikea" seurakunta. Niin sanovat jehovat, niin sanovat mormoonit, lestat ja kaikki muutkin, ja se on politiikkaan verrattavaa "propagandaa". Kaikki eivät voi olla oikeassa, sillä on vain yksi totuus, ja sen ilmoitti Jeesus.
Se että keskustellaan eri uskonnollisten järjestöjen opeista, on paikallaan. Se kuka on syntynyt Jumalasta, sen tietää yksin Jeesus. Sitä ei tiedä kukaan muu, koska uudestisyntyminen mitataan sillä, mihin sinä uskot. Uskotko esimerkiksi, että Jeesus on Jumala?
Lopuksi totean, ettei Jumala anna Pyhää Henkeä niille, jotka uskovat muuta evankeliumia kuin sitä, minkä Jeesus opetti. Se että ihminen luulee omistavansa PH:n on ihmisen oma arvio ja luulo, jota pönkitetään uskonnollisten liikkeiden kokouksissa. Hellareitten mittari PH:n täyteydestä on kielillä puhuminen. Minulle tuli täysin selväksi kokouksissa se ylikorostettu merkki, eli kielillä puhuminen. Jollei joku puhunut kielillä, hän ei ollut VIELÄ täyttynyt PH:lla. Sellaista oppia ei Raamattu opeta, vaan se on hellareitten oma sääntö. Eikä PH.ta voi kukaan vaatia Jumalalta, Hän antaa sen niille, jotka uskovat puhtaaseen evankeliumiin eikä ihmisoppeihin.En puolusta "omaa aatettani" enkä edes helluntailaisuutta. Puolustan uskovien ihmisten oikeutta kuulua siihen paikallisseurakuntaan, johon Jumala on nähnyt hyväksi heidät asettaa. Puolustan myös kaikkien ihmisten omaa valintaa näkemystensä suhteen. Uskon muidenkin helluntailaisten tahtovan olla kuuliaisia Jumalalle näkemyksiään muodostaessaan. Kaikesta emme ole yhtä mieltä, mutta se ei estä kunnioittamasta veljiämme ja sisariamme.
Minun puolestani saat sinäkin pitää omat näkemyksesi, mutta ilmaistessasi niitä julkisesti, sinunkin tulee kunnioittaa toisten näkemystä ja kokemusta. Nimittely, joksi nm. ml213:n tapa esittää asiat on täällä koettu ketjun aloittajankin toimesta, on loukkaavaa. Sinulla näyttää olevan sama paha tapa. Itse olen jo tottunut kaikenlaiseen eikä minua henkilökohtaisesti loukkaa pahatkaan sanat - ainakaan pahasti, mutta soisin, kuten edellisessä viestissäni kirjoitin, ettei edustamaamme herätysliikettä ja sen seurakuntia kohdeltaisi ala-arvoisesti.
En ole koskaan ajatellut helluntaiseurakuntaa ainoana oikeana seurakuntana kaikille. Minulle se on sitä, koska Jumala Jeesuksessa uudestisynnytti minut lapsekseen ja johdatti minulle seurakuntayhteyden helluntaiherätyksessä. Olen siitä kiitollinen. Uskotko sinä Jumalan johdatukseen?
Muihin kristillisiin tai ei-kristillisiin suuntauksiin en halua ottaa tässä kantaa.
Opillisista kysymyksistä keskustelu on tärkeää, vaikka kiinalaisen sananlaskun mukaan "vain puutarhanhoito on tärkeää eikä sekään ole niin kovin tärkeää". Uskovan ei kannata ainakaan tärkeillä omasta oikeaoppisuudestaan. Aika erikoista on, että syytät meitä oikeaoppisuudesta, kun itse näytät mielestäsi olevan ainoa oikeaoppinut. Sanon 'näytät', koska en voi olla täysin varma ajatuksistasi. Siltä se kuitenkin näyttää minun työpöydälläni.
>>> Se että ihminen luulee omistavansa PH:n on ihmisen oma arvio ja luulo x-hirvas kirjoitti:
Lopuksi totean, ettei Jumala anna Pyhää Henkeä niille, jotka uskovat muuta evankeliumia kuin sitä, minkä Jeesus opetti. Se että ihminen luulee omistavansa PH:n on ihmisen oma arvio ja luulo, jota pönkitetään uskonnollisten liikkeiden kokouksissa. Hellareitten mittari PH:n täyteydestä on kielillä puhuminen. Minulle tuli täysin selväksi kokouksissa se ylikorostettu merkki, eli kielillä puhuminen. Jollei joku puhunut kielillä, hän ei ollut VIELÄ täyttynyt PH:lla. Sellaista oppia ei Raamattu opeta, vaan se on hellareitten oma sääntö. Eikä PH.ta voi kukaan vaatia Jumalalta, Hän antaa sen niille, jotka uskovat puhtaaseen evankeliumiin eikä ihmisoppeihin."< Minulle tuli täysin selväksi kokouksissa se ylikorostettu merkki, eli kielillä puhuminen. Jollei joku puhunut kielillä, hän ei ollut VIELÄ täyttynyt PH:lla. Sellaista oppia ei Raamattu opeta, vaan se on hellareitten oma sääntö. Eikä PH.ta voi kukaan vaatia Jumalalta, Hän antaa sen niille, jotka uskovat puhtaaseen evankeliumiin eikä ihmisoppeihin. >" ?
* Tiedoksesi, että kielillä puhuminen on AINA ulkoinen merkki sivullislle, josta kuulevat ja näkevät asian siin hetkessä kun Pyhä Henki laskeutuu saajan ylle. Ja se on RAAMATULLINEN tosuus. Sen olen tällä palstalla monasti Raamatulla todistanut. Palaa taaksepäin arkistossa ja hae vaikka minun kirjoituksia, ja toteat, että Raamattu ei valehtele, sikäli kun uskot Raamattuun, etkä vaan luule lukeneesi ja luulet tietäväsi, koska et tiedä, niin kuin tietää tulee.
* Ellei ole uudestisyntynyt, ei voi saada PH:ä, ja ellei puhu kielillä PH:n saadessaan, ei ole täyttynyt, vaan luulee täyttyneensä, koska se ON merkki PH:n tulosta aina. Samoin on armolahjoen suhteen, ilman PH:n kastetta ei voi saada armolahjojakaan. Vaikka kielillä puhuminen on niitä vähäisempiä armolahjoja, niin se on tärkein kuitenkin merkkinä, että on kastettu Pyhällä Hengellä.
* PH:llä täyttynyt ei ole yhtään parempi uskovainen kuin se, joka ei ole saanut PH:ää! Eikä issään seurakunnissa sitä vaadita keneltäkään, ikään kuin se nostaisi uskovan uudelle tasolle paremmaksi muita, tämä luulo on pelkästään sinun itse sepittämä valheellinen tieto helluntaiseuranuunan toiminnasta.
* Tärkein on jokaiselle uudestisyntyminen, ja siinä syntymässä saatu PH:n sinetti Jeesuksen ilmestymisen päivään saakka. Pyhän Hengen kaste ei ole mikään takuu taivaaseen pääsemisestä, se annetaan palvelustehtävää varten. Jeesus sanoi, minä teen teistä ihmisten kalastajia, ja te saatte voiman, kun menen Isän tykö, lähetän sen minä teille. Ja niin tapahtui ensimmäisenä helluntaiana 120 opetuslapsen ollessa sitä odottamassa ns. Yläsalissa. Ja he saivat, Jeesus täytti lupauksen, antaa voima evankeliumin eteenpäin viemistä varten, ja antaa edelleenkin, jokaiselle , joka janoaa, kolkuttavalle avataan ja etsivä löytää!Mohikaani_27 kirjoitti:
"< Minulle tuli täysin selväksi kokouksissa se ylikorostettu merkki, eli kielillä puhuminen. Jollei joku puhunut kielillä, hän ei ollut VIELÄ täyttynyt PH:lla. Sellaista oppia ei Raamattu opeta, vaan se on hellareitten oma sääntö. Eikä PH.ta voi kukaan vaatia Jumalalta, Hän antaa sen niille, jotka uskovat puhtaaseen evankeliumiin eikä ihmisoppeihin. >" ?
* Tiedoksesi, että kielillä puhuminen on AINA ulkoinen merkki sivullislle, josta kuulevat ja näkevät asian siin hetkessä kun Pyhä Henki laskeutuu saajan ylle. Ja se on RAAMATULLINEN tosuus. Sen olen tällä palstalla monasti Raamatulla todistanut. Palaa taaksepäin arkistossa ja hae vaikka minun kirjoituksia, ja toteat, että Raamattu ei valehtele, sikäli kun uskot Raamattuun, etkä vaan luule lukeneesi ja luulet tietäväsi, koska et tiedä, niin kuin tietää tulee.
* Ellei ole uudestisyntynyt, ei voi saada PH:ä, ja ellei puhu kielillä PH:n saadessaan, ei ole täyttynyt, vaan luulee täyttyneensä, koska se ON merkki PH:n tulosta aina. Samoin on armolahjoen suhteen, ilman PH:n kastetta ei voi saada armolahjojakaan. Vaikka kielillä puhuminen on niitä vähäisempiä armolahjoja, niin se on tärkein kuitenkin merkkinä, että on kastettu Pyhällä Hengellä.
* PH:llä täyttynyt ei ole yhtään parempi uskovainen kuin se, joka ei ole saanut PH:ää! Eikä issään seurakunnissa sitä vaadita keneltäkään, ikään kuin se nostaisi uskovan uudelle tasolle paremmaksi muita, tämä luulo on pelkästään sinun itse sepittämä valheellinen tieto helluntaiseuranuunan toiminnasta.
* Tärkein on jokaiselle uudestisyntyminen, ja siinä syntymässä saatu PH:n sinetti Jeesuksen ilmestymisen päivään saakka. Pyhän Hengen kaste ei ole mikään takuu taivaaseen pääsemisestä, se annetaan palvelustehtävää varten. Jeesus sanoi, minä teen teistä ihmisten kalastajia, ja te saatte voiman, kun menen Isän tykö, lähetän sen minä teille. Ja niin tapahtui ensimmäisenä helluntaiana 120 opetuslapsen ollessa sitä odottamassa ns. Yläsalissa. Ja he saivat, Jeesus täytti lupauksen, antaa voima evankeliumin eteenpäin viemistä varten, ja antaa edelleenkin, jokaiselle , joka janoaa, kolkuttavalle avataan ja etsivä löytää!"Tiedoksesi, että kielillä puhuminen on AINA ulkoinen merkki sivullislle, josta kuulevat ja näkevät asian siin hetkessä kun Pyhä Henki laskeutuu saajan ylle. Ja se on RAAMATULLINEN tosuus"
Kirjoitat perättömiä, sillä Raamatussa asia on toisin:
Kielilläpuhuminen on vain yksi mahdollisista armolahjoista, jota ei ole kaikilla täyttyneillä.
1. Kor. 12:10 joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta.- x-hirvas
Mohikaani_27 kirjoitti:
"< Minulle tuli täysin selväksi kokouksissa se ylikorostettu merkki, eli kielillä puhuminen. Jollei joku puhunut kielillä, hän ei ollut VIELÄ täyttynyt PH:lla. Sellaista oppia ei Raamattu opeta, vaan se on hellareitten oma sääntö. Eikä PH.ta voi kukaan vaatia Jumalalta, Hän antaa sen niille, jotka uskovat puhtaaseen evankeliumiin eikä ihmisoppeihin. >" ?
* Tärkein on jokaiselle uudestisyntyminen, ja siinä syntymässä saatu PH:n sinetti Jeesuksen ilmestymisen päivään saakka. Pyhän Hengen kaste ei ole mikään takuu taivaaseen pääsemisestä, se annetaan palvelustehtävää varten. Jeesus sanoi, minä teen teistä ihmisten kalastajia, ja te saatte voiman, kun menen Isän tykö, lähetän sen minä teille. Ja niin tapahtui ensimmäisenä helluntaiana 120 opetuslapsen ollessa sitä odottamassa ns. Yläsalissa. Ja he saivat, Jeesus täytti lupauksen, antaa voima evankeliumin eteenpäin viemistä varten, ja antaa edelleenkin, jokaiselle , joka janoaa, kolkuttavalle avataan ja etsivä löytää!että juuri helluntaikultissa kielilläpuhuminen on heidän keksimänsä "merkki" PH:lla täyttymisestä.
"""
* Tiedoksesi, että kielillä puhuminen on AINA ulkoinen merkki sivullislle, josta kuulevat ja näkevät asian siin hetkessä kun Pyhä Henki laskeutuu saajan ylle."""""
Juuri noin. Kun fundamentalistihellarit pyrkivät täsmälleen matkimaan alkuseurakuntaa, niin silloin on vaatimus myös kielilläpuhumisesta. Kun ihmisparat yrittävät kokouksessa vakuuttaa vanhimmistoa ja "omavanhurskaaksi" julistautuneita sisaria ja veljiä, niin he näyttelevät ja mongertavat jotakin, täyttääkseen hellarikultin mitan !!
Noin se oikeasti toimii Mohikaani. Siellä penkissä yritetään olla yhtä hyviä (?) kuin nämä Pyhällä Hengellä täytetyt sopertajat. Siellä penkeissä näytellään!
Helluntailiike on suoritusperäinen uskonnollinen järjestö, jossa ihmisen usko mitataan järjestön omilla mittareilla. Ja kun siihen ihmiset pyrkivät, silloin käytetään kyseenalaisia "merkkejä," eli matkitaan toisia.
Siinä on teidän alkuseurakunta! - x-hirvas
Psalmi50.15 kirjoitti:
paljastettua koko asian ydin. "Minun mielipiteeni". Jos tapani ilmaista asia loukkaa keskustelu kumppania ja voisin esittää asian toisinkin, sanonko hänelle... on minun asiani miten sinulle puhun ja miten asiani ilmaisen. Ei se ole hirvas vain sinun asiasi miten ilmaiset täällä itseäsi ja samat sanat ml213:lle. Seurakunta ei ole puolue ja tästä sinulle nimimerkki ”kunnioittaen” jo hyvin kirjoittikin. Puolue on nimittelysana seurakunnasta ja tämä on täysin yksiselitteisen selvää. Hirvas ja ml213 haluavat siis tahallaan loukata niitä, jotka kuuluvat seurakuntaan, nimittelemällä seurakuntaa puolueeksi.
nimi rakennukselle, jossa kokoontuvat uskonnollisten järjestöjen ja kirkkojen jäsenet. Jollei vertaus puolueeseen kelpaa, niin olisiko sitten kultti parempi nimi?
x-hirvas kirjoitti:
nimi rakennukselle, jossa kokoontuvat uskonnollisten järjestöjen ja kirkkojen jäsenet. Jollei vertaus puolueeseen kelpaa, niin olisiko sitten kultti parempi nimi?
Nimitä hyvä mies ihan millä nimellä tahdot. Mielipiteesi ja kirjoituksesi eivät paina edes höyhenen vertaa, sen paremmin kuin ml:län sepustukset. Kysymys oli nyt vain siitä, että millaisia te itse olette ihmisinä. Minkälaisen kuvan annatte itsestänne, kun jatkuvasti pyritte epäkunnioittavaan sävyyn kirjoituksissanne. Siitähän tässä on kyse, mutta et näköjään ymmärtänyt edes sitä. Viisas ottaa moitteesta opikseen, sata lyöntiäkään ei paranna tyhmää.
Niin, uskonnollisia puolueita on esim. Helluntai, Jehovan todistajat, Adventisti, Ortodoksi, Mormooni. Luterilaisuus, Katolilaisuus jne..... Siis ihmiset tiedostavat heti mistä puolueesta on kysymys kun kuulee nimen Jehovan todistaja tai Heluntalainen. Tässä foorumissakin tiedostetaan ja käytetään näitä puolueiden nimiä elil syytetään ihmistä Jehovan todistajaksi tai Mormooniksi jne... ja kaikki lukijat tietävät mitä puoluetta silloin tarkoitetaan ja miksi. Siis puolueen nimeen liitetään oppi ja toisaalta KAIKKI puolueet sanovat kunnioittavansa Raamatun ilmoituksia ja haluavat kasvaa niissä ja niiden tuntemisessa.
Aivan sama käsite kuin maallisissa puolueissa. KAIKILLA maailman puolueilla on sama päämäärä eli rakentaa yhteiskuntaamme ja ihmisten hyvinvointia jne.. Kun kuulemme puolueen nimen, Demari, Kokoomus, Keskusta, jne...., niin heti tiedostamme puolueen opin eli aivan sama tilanne kuin uskonnollisissa puolueissa.
Taas, jos pohditaan Jumalan seurakuntaa,- johon monasti nämä uskonnolliset puolueet mielletään, niin Raamatun ilmoitusten mukaan Jumala ei tunne näitä puolueita. Lukekaapa Raamatusta ja erikoisesti Apostolien tekoja, niin millään paikkakunnalla ei ollut,- eikä synnytetty uskonnollisia puolueita. Kun ihmiset uudestisyntyivät paikkakunillaan, niin joka iikka oli yhtä ja yhdessä paikkakunnan uskovien ihmisten kanssa. He olivat yhtä kuten Jeesus opetti. Siis ei ollut minkään nimisiä puolueita.
Niin, Jumalan aivoittama seurakunnan nimi on paikkakunnan nimi. Efeso, Laudekia jne Paikkakunnan nimi tiedosti mistä paikkakunnan ihmisistä oli kysymys ja KOSKAAN näihin nimiin ei liitetty opillisia asioita,- KOSKA KAIKISSA SEURAKUNNISSA OPPI OLI SAMA.
Nyt uskonnollisten puolueiden nimi ilmentää oppia,-KOSKA JOKA PUOLUEESSA ON OPPI ERILAISTA. ja tämä tekijä juuri tekee ryhmästä puolueen.Puolue sana EI HALVENNA yhteisöä. Jos sanon Keskusta puolue tai Kokoomuspuolue, niin kukaan ei loukkaannu,- KOSKA HE YMMÄRTÄVÄT RYHMÄNSÄ PUOLUEEKSI.
Taas siihen en mahdollistu vaikuttamaan kun uskonnollinen ihminen on perustanut puolueen ympärilleen ja ohjannut ihmisten mieliä kuvittelemaan puoluettaan seurakunnaksi. Jumalalla on vain yksi seurakunta ja sen perustaja ei ole ihminen. Taas KAIKKIEN uskonnollisten puolueiden synnyttäjä on ihminen. Lukekaapa puolueiden historiaa ja syntyperiä.- todé*
ml213 kirjoitti:
Puolue sana EI HALVENNA yhteisöä. Jos sanon Keskusta puolue tai Kokoomuspuolue, niin kukaan ei loukkaannu,- KOSKA HE YMMÄRTÄVÄT RYHMÄNSÄ PUOLUEEKSI.
Taas siihen en mahdollistu vaikuttamaan kun uskonnollinen ihminen on perustanut puolueen ympärilleen ja ohjannut ihmisten mieliä kuvittelemaan puoluettaan seurakunnaksi. Jumalalla on vain yksi seurakunta ja sen perustaja ei ole ihminen. Taas KAIKKIEN uskonnollisten puolueiden synnyttäjä on ihminen. Lukekaapa puolueiden historiaa ja syntyperiä.on sinullakin UT:n seurakuntamalli hakusessa.
- vallan hauskaa
ml213 kirjoitti:
Puolue sana EI HALVENNA yhteisöä. Jos sanon Keskusta puolue tai Kokoomuspuolue, niin kukaan ei loukkaannu,- KOSKA HE YMMÄRTÄVÄT RYHMÄNSÄ PUOLUEEKSI.
Taas siihen en mahdollistu vaikuttamaan kun uskonnollinen ihminen on perustanut puolueen ympärilleen ja ohjannut ihmisten mieliä kuvittelemaan puoluettaan seurakunnaksi. Jumalalla on vain yksi seurakunta ja sen perustaja ei ole ihminen. Taas KAIKKIEN uskonnollisten puolueiden synnyttäjä on ihminen. Lukekaapa puolueiden historiaa ja syntyperiä.sinällään että me jotka uskomme kolmiyhteiseen Jumalaan olemme nikean kokousen paaduttamia saatanan kätyreitä..mutta jos mietitään "puole" sanaa niin sehän tulee politiikasta...
saanko minä sanoa seuraavan kerran kun sana -puolue- ilmestyy niin sinua kommariksi tai valtion aivopestyksi pelleksi? todé* kirjoitti:
on sinullakin UT:n seurakuntamalli hakusessa.
Valaise, OMIN SANOIN UT:n seurakuntamalli. Kerro erityisesti missä näet Apostolien opetuksessa tälläisen tilanteen uskonnollisista puolueista.
vallan hauskaa kirjoitti:
sinällään että me jotka uskomme kolmiyhteiseen Jumalaan olemme nikean kokousen paaduttamia saatanan kätyreitä..mutta jos mietitään "puole" sanaa niin sehän tulee politiikasta...
saanko minä sanoa seuraavan kerran kun sana -puolue- ilmestyy niin sinua kommariksi tai valtion aivopestyksi pelleksi?Sano erityisesti sillä nimellä ketä edustan. "Aatteen ja ideologian" löydät viestieni sisällöstä.
todé* kirjoitti:
on sinullakin UT:n seurakuntamalli hakusessa.
Uuden testamentin seurakuntamallihan kannustaa olemaan yhdessä, eikä suinkaan ml213: opin mukaan halua uskovaisten vihata toisiaan ja erakoitua.
Sulle on nyt alan keskustelupalstakin olemassa:
http://www.martat.fi/keskustelu/sieninurkka/- todé*
ml213 kirjoitti:
Valaise, OMIN SANOIN UT:n seurakuntamalli. Kerro erityisesti missä näet Apostolien opetuksessa tälläisen tilanteen uskonnollisista puolueista.
* Johanneksen evankeliumi:
3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.*
Ensin tullaan uskoon eli synnytään Jumalan lapseksi. ja
*Apt. 2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.*
sitten liitytään vesikasteen kautta paikalliseen seurakuntaan.
Apt. 14:23 Ja kun he olivat valinneet heille vanhimmat jokaisessa seurakunnassa, niin he rukoillen ja paastoten jättivät heidät Herran haltuun, johon he nyt uskoivat.*
Tuosta käy ilmi, että paikallisseurakuntia oli jo tuolloin useita Aasiaa ja Eurooppaa myöten. - todé*
Pe.ku kirjoitti:
Uuden testamentin seurakuntamallihan kannustaa olemaan yhdessä, eikä suinkaan ml213: opin mukaan halua uskovaisten vihata toisiaan ja erakoitua.
Sulle on nyt alan keskustelupalstakin olemassa:
http://www.martat.fi/keskustelu/sieninurkka/oikeastaan ole "pesunkestävä martta", vaan olen mukana ikäänkuin tukijäsenenä. Hyvän asian vuoksi kannattaa maksaa ne muutamat kymmenet eurot.
Sieniä olen tänään syönyt: juuri herkuttelin tatti-lampaankääpämuhennoksella. Olen tehnyt huikeita sieniretkiä mukavassa seurassa ja hienoissa maisemissa. todé* kirjoitti:
3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.*
*Apt. 2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.*
Apt. 14:23 Ja kun he olivat valinneet heille vanhimmat jokaisessa seurakunnassa, niin he rukoillen ja paastoten jättivät heidät Herran haltuun, johon he nyt uskoivat.*
Tuosta käy ilmi, että paikallisseurakuntia oli jo tuolloin useita Aasiaa ja Eurooppaa myöten.Tuota juuri tarkoitan,- ja huomaa ja ymmärrä, miten jokaisella paikkakunnalla kaikki olivat yhtä. Lisään vielä asiaa valaisevan jakeen,- jota sinä et kirjoittanut.
"Ja ..........HE......... pysyivät apostolien opetuksessa ja KESKINÄISESSÄ YHTYDESSÄ ja leivän murtamisessa ja rukouksessa.
Huomaappa,- toteutuuko tuo tänä uskonnollisena puolueiden aikakautena. Ei totisesti. Paikkakunnan uskovat sisaret ja veljet TÄNÄ PÄIVÄNÄ eivät keskinäisessä yhteydessä,- vaan erillään puolueituneina.todé* kirjoitti:
oikeastaan ole "pesunkestävä martta", vaan olen mukana ikäänkuin tukijäsenenä. Hyvän asian vuoksi kannattaa maksaa ne muutamat kymmenet eurot.
Sieniä olen tänään syönyt: juuri herkuttelin tatti-lampaankääpämuhennoksella. Olen tehnyt huikeita sieniretkiä mukavassa seurassa ja hienoissa maisemissa.todettu olevan hyvän keinon välttyä sieni-infektiolta.
http://healthmad.com/conditions-and-diseases/a-natural-antifungal-treatment-found-in-food/
Minulla ei ole sieni-infektiota, jotenka en ole tarkemmin tietoinen sen oireista, mutta kai se sienien syönnistä tulee.- Lueappa paavalia
ml213 kirjoitti:
Tuota juuri tarkoitan,- ja huomaa ja ymmärrä, miten jokaisella paikkakunnalla kaikki olivat yhtä. Lisään vielä asiaa valaisevan jakeen,- jota sinä et kirjoittanut.
"Ja ..........HE......... pysyivät apostolien opetuksessa ja KESKINÄISESSÄ YHTYDESSÄ ja leivän murtamisessa ja rukouksessa.
Huomaappa,- toteutuuko tuo tänä uskonnollisena puolueiden aikakautena. Ei totisesti. Paikkakunnan uskovat sisaret ja veljet TÄNÄ PÄIVÄNÄ eivät keskinäisessä yhteydessä,- vaan erillään puolueituneina.niin huomaat hänen kirjeistään eri seurakunnille että kaikki oli erillaisia...eri kehitys vaiheissa olevia, opillisesti sekä käytännössä. Paavali jopa moitti joidenkin tekosia ja oppeja...ja kehotti pitäytymään sanassa.
Lueappa paavalia kirjoitti:
niin huomaat hänen kirjeistään eri seurakunnille että kaikki oli erillaisia...eri kehitys vaiheissa olevia, opillisesti sekä käytännössä. Paavali jopa moitti joidenkin tekosia ja oppeja...ja kehotti pitäytymään sanassa.
AINA kun Paavali kirjoitti seurakunnille, niin AINA seurakunnan nimi oli paikannimi.Jos eläisimme tuota aikaa ja aikamme edustaisi apostolista aikaa, niin Paavali kirjoittaisi. Savukosken seurakunnalle, Rovaniemen seurakunnalle, Turun seurakunnalle, Helsingin seurakunnalle. jne.... eli paikan nimellä kuteb seurakuntia kutsuttiin nimellä.
No, edustaako tämä uskonnolinen puolueiden aika tuota aikaa. Aatteleppa mikä tilanne olisi, jos todella tänä aikana Paavali laittaisi kirjeen Suomeen ja kirjeen osoitteeksi: Turun seurakunta. Varmaan Paavaliakin syytettäisiin väärin ymmärtämisestä,- mikä Jumalan seurakuntaan liittyy eli tulisi aivan sama vääntö ja syytökset kuin nykyisin on todellisen Jumalan aivoittamaan seurakuntaan uskovan ihmisen välille. Paavaliakin syytettäisiin seurakunnattomaksi,- vaikka eläisi ja lähettelisi kirjeitä seurakuntaan.- sano sinä
ml213 kirjoitti:
Sano erityisesti sillä nimellä ketä edustan. "Aatteen ja ideologian" löydät viestieni sisällöstä.
myös ketä minä edustan....
- niin? ja
ml213 kirjoitti:
AINA kun Paavali kirjoitti seurakunnille, niin AINA seurakunnan nimi oli paikannimi.Jos eläisimme tuota aikaa ja aikamme edustaisi apostolista aikaa, niin Paavali kirjoittaisi. Savukosken seurakunnalle, Rovaniemen seurakunnalle, Turun seurakunnalle, Helsingin seurakunnalle. jne.... eli paikan nimellä kuteb seurakuntia kutsuttiin nimellä.
No, edustaako tämä uskonnolinen puolueiden aika tuota aikaa. Aatteleppa mikä tilanne olisi, jos todella tänä aikana Paavali laittaisi kirjeen Suomeen ja kirjeen osoitteeksi: Turun seurakunta. Varmaan Paavaliakin syytettäisiin väärin ymmärtämisestä,- mikä Jumalan seurakuntaan liittyy eli tulisi aivan sama vääntö ja syytökset kuin nykyisin on todellisen Jumalan aivoittamaan seurakuntaan uskovan ihmisen välille. Paavaliakin syytettäisiin seurakunnattomaksi,- vaikka eläisi ja lähettelisi kirjeitä seurakuntaan.mitä sitten?
Jos olisit yhtään tarkemmin lukenut ajatuksella niin huomaisit heti Paavalin moitteissa ne vivahteet mitä eri seurakunnilla on...ja ne vivahteet myös paavali kertoo mihin liiakis tai liian vähän ollaan seurakunnassa kiinnitetty huomiota...
eli aivan kuin nykyiset seurakunnat....ne teidän puolueet...
kristityiksi voidaan katsoa kaikki muut paitsi Jehovat ja Mormonit..miksi?
Kristus-oppi on heillä erillainen..he eivät tunnusta Jeesusta ja molemmat ovat tehneet omat Raamatut joita seuraavat.
Ja nämä muut..babtistit, adventisti, helluntalaiset, muut karismaattiset...
Tunnustavat Jeesuksen ..mutta korostukseltaan ovat keskittyneet eri asoihin...ja kun tutkit niin ei niistä yksikään mene ohi raamatun. Osa korostaa Pyhää henkeä,osa lepopäivän pitämistä, osa kastetta, kaikki löytyy raamatusta. Vikaan mennään siinä että sanotaan jonkin olevan se ainoa oikea.
Totuus on että kaikki Jeesukseen Kristukseen uskovat ja häntä tienä, totuutena ja elämänä pitävät ovat osalliset Kristuksen ruumiista ja ovat Veljiä ja Siskoja....oli "puole" mikä hyvänsä.
Uskon tärkein asia on Pelastuksen ymmärtäminen. Kaikki muu kinastelu on aika turhaa...
"Minun tulee vähetä ja Hänen kasvaa" - x-hirvas
todé* kirjoitti:
Tuosta käy ilmi, että paikallisseurakuntia oli jo tuolloin useita Aasiaa ja Eurooppaa myöten.jokaisessa "paikallisseurakunnassa" julistettiin samaa SANAA opetusta.
Mutta nyt jokaisessa nk. "paikallisseurakunnissa" julistetaan erilaista oppia. Hellarit omaansa, jehovat omaansa, mormoonit, omaansa, evl omaansa, adventtikirkko omaansa jne.
Sinä tode voitkin sitten mennä jehovien seurakuntaan, koska siellä opetetaan samaa oppia kuin helluntaiseurakunnassakin. Sopiko se sinulle tode? - todé*
niin? ja kirjoitti:
mitä sitten?
Jos olisit yhtään tarkemmin lukenut ajatuksella niin huomaisit heti Paavalin moitteissa ne vivahteet mitä eri seurakunnilla on...ja ne vivahteet myös paavali kertoo mihin liiakis tai liian vähän ollaan seurakunnassa kiinnitetty huomiota...
Kristus-oppi on heillä erillainen..he eivät tunnusta Jeesusta ja molemmat ovat tehneet omat Raamatut joita seuraavat.
Tunnustavat Jeesuksen ..mutta korostukseltaan ovat keskittyneet eri asoihin...ja kun tutkit niin ei niistä yksikään mene ohi raamatun. Osa korostaa Pyhää henkeä,osa lepopäivän pitämistä, osa kastetta, kaikki löytyy raamatusta. Vikaan mennään siinä että sanotaan jonkin olevan se ainoa oikea.
Totuus on että kaikki Jeesukseen Kristukseen uskovat ja häntä tienä, totuutena ja elämänä pitävät ovat osalliset Kristuksen ruumiista ja ovat Veljiä ja Siskoja....oli "puole" mikä hyvänsä.
Uskon tärkein asia on Pelastuksen ymmärtäminen. Kaikki muu kinastelu on aika turhaa...
"Minun tulee vähetä ja Hänen kasvaa"eipä tuohon tarvitse mitään lisäillä. Uskovia eli pelastuneita on jokaisessa poppoossa. Henkilökohtainen jumalyhteys ratkaisee, ei oikeaoppisuuden määrä tai jonkun tietyn srk kaste.
todé* kirjoitti:
eipä tuohon tarvitse mitään lisäillä. Uskovia eli pelastuneita on jokaisessa poppoossa. Henkilökohtainen jumalyhteys ratkaisee, ei oikeaoppisuuden määrä tai jonkun tietyn srk kaste.
mutta on myös paljon ehtoja tuolle pelastumiselle.
Sinä, kuten enemmistö kristitystä rikkoo heti ensimmäistä ehtoa ja pitää muita Jumalia.
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta. "Sinulla ei saa olla muita jumalia. "Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa...."- x-hirvas
todé* kirjoitti:
eipä tuohon tarvitse mitään lisäillä. Uskovia eli pelastuneita on jokaisessa poppoossa. Henkilökohtainen jumalyhteys ratkaisee, ei oikeaoppisuuden määrä tai jonkun tietyn srk kaste.
Ekivaari on ollut jo pitkään, eli mielen neitsyyden ja uskon perusteella Jeesus valitsee valittunsa. Ja heitä on kaikissa uskonnollisissa järjestöissä ympäri maailman.
- pelastumiseen
Pe.ku kirjoitti:
mutta on myös paljon ehtoja tuolle pelastumiselle.
Sinä, kuten enemmistö kristitystä rikkoo heti ensimmäistä ehtoa ja pitää muita Jumalia.
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta. "Sinulla ei saa olla muita jumalia. "Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa...."on vain yksi tie...usko, ei muuta.
- Usko Toivonen
niin? ja kirjoitti:
mitä sitten?
"Minun tulee vähetä ja Hänen kasvaa"Näin se on.
Tänne palstallekin on muodustunut " meidän puolue ", johun muutamat kirjoittajat kuuluvat, mukaanlukien
" puolueista " eniten ääntä pitävä nimimerkki "ml213".
Tuonkin " puolueen" oppia tutkittaessa huomataan siitä löytyvän hyvinkin erilaisia oppirakennelmaa, eli
oppinäkemysten perusteella tämäkin " puolue " pitää sisällään "puolueita".
Ihmettelen vaan kuinka "puolueisiin" jyrkästi suhtautuva tunnustautuu kuitenkin kuuluvansa "puolueeseen". - vihdoinkin...
pelastumiseen kirjoitti:
on vain yksi tie...usko, ei muuta.
Nyt siis vain enää tunnustat syntisi Jeesukselle ja tode lukee sinulle ne anteeksisaaduiksi. Halelujaa!
- uskovilla
ml213 kirjoitti:
Tuota juuri tarkoitan,- ja huomaa ja ymmärrä, miten jokaisella paikkakunnalla kaikki olivat yhtä. Lisään vielä asiaa valaisevan jakeen,- jota sinä et kirjoittanut.
Huomaappa,- toteutuuko tuo tänä uskonnollisena puolueiden aikakautena. Ei totisesti. Paikkakunnan uskovat sisaret ja veljet TÄNÄ PÄIVÄNÄ eivät keskinäisessä yhteydessä,- vaan erillään puolueituneina.on varmasti keskinäinen yhteys tänäkin päivänä, joka on Hengen yhteyttä.
Ps.1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
2. vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
3. Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaahedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
4. Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat niinkuin akanat, joita tuuli ajaa.
5. Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
6. Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.
Eiköhän tässä psalmissa ole ohjetta, minkä takia seurakunnassa ei viihdytä!
Katsokaas, kun pyhyys on Jumalan huoneelle arvollinen.
Ps. 93:5 Sinun todistuksesi ovat aivan vahvat, pyhyys on sinun huoneellesi arvollinen, Herra, hamaan aikojen loppuun.
Apt.5:ssä luvussa kerrotaan, miten kävi Ananiaalle ja Safiiralle, kun yrittivät pettää Pyhää Henkeä, eli Jumalaa, ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan.
Jae 13. Eikä muista kukaan uskaltanut heihin liittyä, mutta kansa piti heitä suuressa kunniassa.
Siellä missä Jeesusta Kristusta saarnataan, Hänen sovituskuolemaansa ja veren voimaa ja Hänen ylösnousemustaan, siellä Pyhä Henki toimii vielä tänäkin päivänä. Mutta se sana rististä on hullutusta edelleenkin. Ihminen joko muuttuu tai suuttuu. Risti on se vedenjakaja.
Paljon on tänäkin päivänä puheita, oikean kuuloisia, noin äkikseltään, mutta tarkemmin kuunneltuina niistä puuttuu se Jumalan voima, joka on vain ristiinnaulitun Kristuksen julistamisessa.Pyhä Henki kirkastaa aina Kristusta!
Olen minäkin näinä päivinä käynyt sienimetsässä, ja tarkkana saa sielläkin olla, että ei ota vääränlaisia anteja koriinsa. Pidän kovasti kanttarelleista, mutta nyt on kasvanut aika paljon valevahveroita, jotka äkikseltään ovat oikean keltavahveron näköisiä. Tarkemmin niitä käänneltyä huomaakin, että eivätpä olekaan aitoja keltavahveroita.
Niin on paljon hengellistäkin antia, joka lopulta paljastuukin valhe-evankeliumiksi. Puhutaan toisesta evankeliumista, eli oikeaa evankeliumia vääristellään ja alennetaan meidän Herramme Jeesus Kristus.
Tuskinpa nämä toisen evankeliumin julistajat viihtyvätkään siellä, missä kaikuu puhdas veren evankeliumi ja missä Pyhässä Hengessä Kristus koroitetaan yli kaiken, joka on Jumala, ylistetty iankaikkisesti!33 - lkhöohi
ml213 kirjoitti:
Taas siihen en mahdollistu vaikuttamaan kun uskonnollinen ihminen on perustanut puolueen ympärilleen ja ohjannut ihmisten mieliä kuvittelemaan puoluettaan seurakunnaksi. Jumalalla on vain yksi seurakunta ja sen perustaja ei ole ihminen. Taas KAIKKIEN uskonnollisten puolueiden synnyttäjä on ihminen. Lukekaapa puolueiden historiaa ja syntyperiä.Jotka perustuvat mielikuvitusolennon eli Jeesuksen(joka on kuollut ja kuopattu 2010 vuotta sitten)pölinöihin.
Teit itsestäsi pellen vertaamalla puolueita jehovantodistajiin yms.
Kamelikuskien nuotiotarinakokoelmien tuntemus ja politiikka eivät liity mitenkään toisiinsa.
No, ei voi mitään, jos sinulla on toisenlainen kuva.. Huomaan ettei sua todellisuus kiinnosta. - ödösj
Usko Toivonen kirjoitti:
Näin se on.
Tänne palstallekin on muodustunut " meidän puolue ", johun muutamat kirjoittajat kuuluvat, mukaanlukien
" puolueista " eniten ääntä pitävä nimimerkki "ml213".
Tuonkin " puolueen" oppia tutkittaessa huomataan siitä löytyvän hyvinkin erilaisia oppirakennelmaa, eli
oppinäkemysten perusteella tämäkin " puolue " pitää sisällään "puolueita".
Ihmettelen vaan kuinka "puolueisiin" jyrkästi suhtautuva tunnustautuu kuitenkin kuuluvansa "puolueeseen".näyttää olevan n.kymmenen miehen kokoonpano, ja he ovat keksineet että Jeesus on ollut tavallinen syntinen ihminen.
Itsepäisesti he sitä jaksavat toitottaa ja pitävät ihtiänsä vielä älykkäinä. Koko jutussa ei ole kuitenkaan päätä eikä häntää ja siitä toitotuksesta on jopa suoranaista haittaaa muille.
Yhden naisenkin he ovat riveihinsä saaneet ja hänessä kiteytyy ml213:n puolueen piirteet: tarkoitan SirpaLappalaista ja hänen profetioita eijumalaJeesukselta. Niissä tulee hyvin esiille ml213:n "puolueen"aatteet ja ajatukset. Ja ennenkaikkea se miten "fiksua" heidän touhuilunsa on. - dthe
ml213 kirjoitti:
No, edustaako tämä uskonnolinen puolueiden aika tuota aikaa. Aatteleppa mikä tilanne olisi, jos todella tänä aikana Paavali laittaisi kirjeen Suomeen ja kirjeen osoitteeksi: Turun seurakunta. Varmaan Paavaliakin syytettäisiin väärin ymmärtämisestä,- mikä Jumalan seurakuntaan liittyy eli tulisi aivan sama vääntö ja syytökset kuin nykyisin on todellisen Jumalan aivoittamaan seurakuntaan uskovan ihmisen välille. Paavaliakin syytettäisiin seurakunnattomaksi,- vaikka eläisi ja lähettelisi kirjeitä seurakuntaan."Aatteleppa mikä tilanne olisi jos todella tänä aikana Paavali laittaisi kirjeen Suomeen ja kirjeen osoitteeksi: Turun seurakunta."
Joo, ja ajattele jos vielä kertoisi niissä kirjeissään samat asiat kuin on kertonut apostolien tekojen laatijalle, eli että "kohtasimpa tuossa tiellä Jeesuksen näyssä"jne.niin kovin montaa kirjettä ei kaiketi voisikaan lähettää kun jo joku puuttuisi ja kyyti naksulaan järjestyisi..
- tällä ja muilla
Se mikä heidät laittaa ajattelemaan että he ovat jotenkin sen oikean Pyhän Hengen alaisuudessa,on pelko. Koska ovat muka ymmärtäneet jujun sen välillä mikä on hengellisesti syntynyttä ja mikä on ihmisestä syntynyttä, eli he kieltävät kokonaikuudessaan Jumalan johdatuksen ja toimimisen ihmisen välityksellä.
ml213 viljelee paljon psykologia henkistä new age hömppää kaiken kattavine teorioineen mitä mielensopukoista tulee ja tehostaa niitä -voitko ymmärtää- sanonnallaan.
Hirvas sen sijaan on edennyt pitkälle herjauksissaan..josta voitte kyllä lukea ketjussa Jeesus on Jumala ja Mitä suusi todella.... - järkevistä aiheista
Pe.ku kirjoittelee usein järkevistä aiheista asiallisesti ja huomaa asioita mitä monet uskovat eivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429