Katson kesäillan taivaanrantaan kerääntyviä tummia pilviä. Kuuntelen kaukaa mureana kaikuvaa ukkosenjylinää. Tiedän, että kova tuuli on nousemassa, tuuli, joka edeltää tulevaa ukkosenilmaa. Sade on viimeisin ennusmerkki. Itse asiassa emme edes puhu ennusmerkistä, vaan tiedämme, että kohta ukkostaa. Osaamme lukea säiden muutoksia, ilmojen kulkua, mutta osaamme lukea aikojen edistymistä ja sitä aikaa, jossa elämme? Osaamme sanoa milloin koittavat ihmiskunnan ja minunkin kohtalonhetket? Tiedämmekö edes, että sellaiset ovat jossain vaiheessa koittamassa? Jeesus sanoi: "Maan ja taivaan ilmiöt te kyllä osaatte tulkita, kuinka sitten ette tätä aikaa?"
Kesäinen hetki
3
146
Vastaukset
Ei ole temppu eikä mikään tulkita ennusmerkeistä, että kovat ajat ovat edessä.
Väestö lisääntyy räjähdyksenomaisesti, luonnonvaroja tuhlataan häikäilemättömästi, ympäristöä kuormitetaan yli sen sietokyvyn ym. ym.
Kristinuskojen oppien mukaista lopun aikaa taas on odotettu hetikohta tulevaksi jo 2000 vuotta. Koska kyseessä on ainoastaan mielikuvituksen tuottama harhaluulo, ei siitä kannata välittää tuon taivaallista, mutta todellisiin ongelmiin kannattaisi puuttua mahdollisimman pian.
Kristityillä olisi kylläkin niiden jeesus-jumalhahmon viitoittama tie kohti kestävää kehitystä: "Eläkää yksinkertaisesti, jakakaa omastanne niille joilla ei ole ja luopukaa omaisuudesta!" Valitettavasti kristityt eivät usko jumaliinsa niin paljon, että tottelisivat niitä tällaisissa itselleen vastenmielisissä' asioissa. Sääli.- 12345678987654321
Miksi olet noin vihainen ja katkera?
12345678987654321 kirjoitti:
Miksi olet noin vihainen ja katkera?
Ottiko kipeästi, ettet ole uskaltanut seurata jeesustasi?
Vielä ei ole liian myöhäistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 604783
- 653868
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2193370- 1143091
- 482924
- 232598
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192236Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2542087- 381923
- 1081892