Stoppi tyopaikkakadolle

Näin.

Nythän on niin että monet paljon työtä vaativat työt ovat siirtyneet paljolti kaukoitään tai vähintään viroon.

Lähdetään siitä että Suomessa työntekijän olisi saatava vähintään tonni käteen kuussa tullakseen toimeen. Eli verotus pitäisi alkaa vasta tonnin jälkeen. Tällöin ei työnantaja joutuisi maksamaan yli tonnia sen vuoksi että siitä osa menisi verottajalle. Jo tällä saataisiin työpaikkoja lisää.

Vielä tehokkaampi vaikutus saadaan kun lisätään tähän perustulo 500 euroa. Eli työntekijä saa 500 perustuloa ja palkkaa 500 euroa. Kun työnantajan palkkakustannus on vain 500 euroa, niin jo alkaa työpaikkajen siirtyminen muihin maihin loppumaan.

Tästä hyötyvät kaikki. Työntekijä saa tonnin kouraan kuussa ja työnantaja työvoimaa kilpailukykyiseen hintaan. Iso osa perustulosta tulisi takaisin yhteiskunnalle työtekijän kauppaostoksissa alv:n muodossa ja yrityksen maksamina veroina.

3

900

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennen...

oli tehtaissa kyltti, jossa luki työhönotto. Töihin pääsi helposti ja hommat opetettiin paikan päällä. Tämä oli aikana, jolloin työvoimakustannukset oli kohtuullisella tasolla ja siis työpaikkoja oli.

Nyt kun iso osa teollisuudesta on kadonnut jonnekkin muihin maihin, niin ihmetyttää että onko nyt asiat paremmin? Nyt on monilla aloilla palkat nousseet, mutta työttöminä,työharjoittelussa tai jollakin kursseilla on satoja tuhansia ihmisiä.

• haluaisin...

yhteiskunnan, jossa kaikilla on mahdollisuus koulut käytyään mennä töihin, paiskia töitä ja päästä aikanaan eläkkeelle.

Tätä mahdollisuutta ei nykyjärjestelmä tarjoa.

• Meitsi.

Yksinkertainen ja loisteva idea.

Kuitenkaan tätä ei kukaan Suomessa aja, koska kyseessä on kannustava ja byrokratiaa karsiva asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1470
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      129
      1170
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      869
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      791
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      62
      710
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      675
    7. 51
      662
    8. 76
      576
    9. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    Aihe