Ruumiista irtaantuminen

"unessa"...

näin viime yönä unen (vai oliko se enää uni?). Olin irtaantunut ruumistani, leijailin ilmassa ja näin itseni makaamassa sängyllä. Matkaa sängyssä makaavaan "itseeni" oli muutama metri. Tunne oli vähintäänkin erikoinen, eikä sitä voi kunnolla selittää. Tunsin valuvani kohti yläpuolelle avautuvaa mustaa aukkoa, jossa näkyi avaruutta, tähtiä, mustaa, pimeyttä. Aukkoa verhosi sädemäinen vaalea kirkas valo. Näin itseni läpinäkyvänä, vähän sikiömäisenä olentona, joka leijaili kohti tuota aukkoa. Ajantaju tuntui kadonneen kokonaan. En tiedä kaukanko tuota kesti, enkä enää muista, päädyinkö avaruuteen vai en.
Näin kaiken ympärilläni olevan, aivan kuin olisin katsellut itseäni vähintään 6 ulottuvuudessa.

Uni jatkui hieman erilaisena, en ole varma oliko se edes enää sama uni. "Heräsin" siihen, kun käytävässä joku tunki kortteja ja ties mitä lappuja postiluukusta asuntooni. Käytässä (kotonani) oli myös kovalla volyymilla musiikkia soittava radio, jonka äänenvoimakkuutta en voinut laske alemmas. Tunsin selvästi koskeneeni tuohon volyyminappiin, mutta se pyörähti automaattisesti kovalle, kun yritin laittaa sen alemmas. Musiikkia kuului, vaikka radiota, eikä kasettia ollut soittimessa. Otin johdon pois seinästä ja silti musiikin kuuluminen jatkui, en muista enää kappaleen sanoja, mutta musiikki oli 80-luvun tyylistä. Postiluukusta paperia ym. tunkeneen naisen kädet olivat mustat ja hän oli somali. Pystyin näkemään unessa käytävääni oven läpi. Muistan yhdessä lapussa olleen jotain nestettä ja tässä samassa lapussa luki jotain vaarallisesta aineesta, myrkystä. Tämä oli todella todentuntuinen uni.

89

15617

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paskalakkihattu

Provo. keksi parempaa tekemistä itsellesi.

• oppfs

Mielikuvitusta sulla, "unessa"..-nimimerkki, taitaa olla.

• Mymmeli^

Kuuluukohan tämä aihe tänne palstalle..olet tainnut mennä sekaisin,kun joka palstalla samat jutut.

• TakkuTakiainen

nuoret naiset, tuho tulee 2012, mutta minun kellarissani on eloonjäämistarvikkeet 5 vuodeksi! Tulkaa minun luokseni, niin selviydytte elossa mullistuksesta, nuoret ja hedelmälliset naiset, teidän ei tarvitse kuolla vielä.

• Olipa kovaa tekstiä ,siinä miettii jäädäkkö henkiin vai kuolla ehkä parempi on kuolla saa nähdä miten menee,mutta näitä 2012 vuoden juttuja on monenlaisia jopa juttuja että on sielullisesti valmistautunut ylempään kenttään ja nyt norjalaiset tekee omaa työtä niin niin ........saa nähdä tuleeko loppu jos tulee niin loppuu tämä kouhotus täällä

• jeba123

hei, annahan mullekin tota ainetta mitä oot vedelly :)

• Terve mieli!

Tarvii vetää noita kamoja sisäänsä, kun seuraukset ovat edelläkerrotun kaltaisia! Sairasta!

• kue

choose to abuse and it will abuse you.

• tiedän nämä hommat

Se on absinttia ottanut. Vähän jäi epäselväksi mitä tekemistä unella on kuoleman kanssa ?

• marianneK

Mielen tasolla pystyy monenlaisiin kokemuksiin. Hölmöt tarvitsevat aineita, hölmöt ja kehittymättömät. Sääli.

• TakkuTakiainen
        tiedän nämä hommat kirjoitti:

Se on absinttia ottanut. Vähän jäi epäselväksi mitä tekemistä unella on kuoleman kanssa ?

joo itse kurlutin absinttia oikein KUNNOLLA taannoin... ja kyllähän se tekee just tämmöistä... netissä väitettiin (wikipedia) ettei se juttu houreitten ja sätkykohtausten aiheuttamisesta pitäisi tieteliseti paikaansa, mutta kyllä munkin kokemukset absintista on vahvasti siihen suuntaan, että tekee hassuja aivolle... johtuuko sitten koiruohosta vai mistä, ketä kiinostaa... älkää läträtkö absintilla lapset!

Loppuosa textistä on rasistinen ja kirjoittajalle tulisi antaa sakkorangaistus.

• Hyvää jatkoa

Mielenkiintoinen kokemus! Jos kaipaat vertais"tukea", niin netissä ja kirjastoissa on myös paljon juttuja noista ja samantyyppisistä kokemuksista. Yksi hakusana on "NDE", josta voisi vähän samantyyppistä löytyä. Sitten joku Ruusu-Risti voisi myös olla hyvä paikka / tietoa asioista.

• obobo

mäki leijailin eilen tähtien kaa taivaalla mut sit pierasin ja obabooboboboboobororotrorogiöööööö

• Tieteilijä

Ja jos huuhaa ei kiinnosta niin kannattaa googlata sanalla "valveuni".

• TakkuTakiainen

out of body experience ... noilla sanoilla löytyy myös tarinointia

• sj
        Tieteilijä kirjoitti:

Ja jos huuhaa ei kiinnosta niin kannattaa googlata sanalla "valveuni".

Se on sama millä nimellä unta kutsuu jos uni toteutuu myös valvemaailmassa.

• iso-EE

Minkäköhän scifi-seikkailun, jonkun avaruuspaskan sääkin olet mahtanu Kattoa?!

• yksi monesta

Joopa joo,sitten heräsin.Vedin kissan ,ja päästin kellon ulos.

• Regan666

Roiski, roiski, Merrin! Kastele meidät! Hukuta meidät hikeesi! Sinun hikesi on Pyhää! Kumarru ja piere ilmoille suitsutuspilviä! Kumarru ja näytä meille Pyhä perse jotta me voisimme palvoa ja jumaloida sitä! Suudella sitä! Nuolla sitä pyhää

• Unihalvaus

Normaali unihalvaus

Unihalvauksen epäillään aiheutuvan mekanismeista aivorungossa, jotka normaalisti estävät kehoa liikkumasta REM-unen aikana. Nämä estävät vartaloa vastaamasta unen aikana tapahtuviin ärsykkeisiin. Unihalvauksen aikana ihminen pystyy liikuttamaan silmiään ja jotkut kieltäänkin, ja myös hengitystä on mahdollista kontrolloida halvauksen aikana.
      [muokkaa] Tietoisuus unihalvauksen aikana

Unihalvauksena tunnettu häiriö ilmaantuu, kun aivot aktivoituvat normaaliin täysin hereillä olevaan tilaan REM-unesta, mutta kehon halvaustila on edelleen voimassa. Tämä aiheuttaa tilan, jossa henkilö on täysin tietoinen ympäristöstään, muttei pysty liikkumaan. Lisäksi unihalvaukseen yhdistyy usein hallusinaatioita. Tila kestää harvoin muutamaa minuuttia kauempaa, vaikka kokijan mielestä se usein tuntuu kestävän huomattavasti pitempään. Kohtaus loppuu kuitenkin välittömästi, jos joku henkilö koskettaa tai puhuttelee kokijaa. Unihalvauskohtaus säilyy myös muistissa. Unihalvaus esiintyy useimmiten nukkuessa selällään. Ihminen voi joissain tapauksissa liikuttaa kättään vähän, muttei voi ”herättää” itseään paitsi ne jotka ovat kokeneet satoja tai tuhansia kertoja halvauksen pystyvät herättämään itsensä

Arviolta puolet terveistä ihmisistä kokee unihalvauksen jossain vaiheessa elämäänsä, yleensä nuoruusiässä.
      [muokkaa] Hallusinaatiot unihalvauksessa

Unihalvaukseen liittyy usein hallusinaatioita, jotka saattavat olla näkö-, kuulo-, tai kosketusharhoja. Usein hallusinaatiot liittyvät samanaikaisesti useampaankin aistiin. Harhojen yksityiskohdat vaihtelevat yksilöiden välillä, mutta jotkin ovat selvästi yleisempiä kuin toiset:

Yleisimmät

* Valoharhat
      * Pelko

Yleisiä

* Olennon läsnäolon aistiminen (usein pahansuopa)
      * Painetta tai painoa vartalon päällä (usein rinnalla)
      * Kuolemanpelko

Melko yleisiä

* Ääniharhat (usein askelia, epäselvää puhetta tai sysäyksittäistä melua)
      * Näköharhoja kuten ihmisiä tai varjoja liikkumassa huoneessa (tämä liittyy melko usein tunteeseen pahan läsnäolosta)

Vähemmän yleisiä

* Leijumisen tunne (joskus yhdistetään ruumiistapoistumiskokemukseen)
      * Näennäisesti aukoton siirtyminen täysiin hallusinaatioihin tai unennäkemiseen
      * Tuntoharhat (kosketukset)

Harvinaisia

* Putoamisen tunne
      * Jatkuvasti voimistuva korkea ääni
      * Tärinä
      * Erilaiset voimakkaatkin kivut (esimerkiksi kivuliasta säkenöintiä koko kehossa)

[muokkaa] Mahdollisia syitä

Syytä unihalvaukselle ei osata varmasti sanoa. Se liittynee jotenkin aivosillan alueella sijaitsevien motoristen hermosolujen toiminnan estymiseen. Etenkin melatoniinin puute saattaa pysäyttää hermosolujen depolarisaation, mikä estää lihasärsykkeet.

Unihalvauksella on myös selvä yhteys narkolepsiaan, sillä narkoleptikoilla unihalvauskohtaukset ovat huomattavasti yleisempiä kuin muilla. On arvioitu, että noin 40–60 % narkoleptikoista kärsii myös unihalvauksista.[1]

Joitakin altistavia tekijöitä on kuitenkin löydetty:

* Nukkuminen selällään
      * Epäsäännöllinen unirytmi
      * Univelka
      * Korkea kuume
      * Aikaerorasitus
      * Lisääntynyt stressi
      * Äkillinen elinympäristön tai -tavan muutos
      * Ahdistuneisuus, masentuneisuus
      * Pelko unihalvauksien toistumisesta
      * Todella kova säteilevä kipu päässä

Itselläni ollut aivan samanlaisia kokemuksia. Minulle kerrottiin että kyseessä on unihalvaus, mutta joka ei ole millään tavalla vaarallinen. Tuntuu vain hieman ikävältä kun sitä tapahtuu usein :/

• valoa tunnelin pääss

Hyvä, että joku kirjoittaa asiallisesti tästä. Minkä ihmeen takia pitää noita sairaita mielipiteitä tänne tunkee? Olen kokenut saman lapsena, olin pari viikkoa vatsataudissa ja ymmärrettävästi heikossa kunnossa. Läksin menemään mustaan, kierteiseen tunneliin, jonka päässä paistoi erittäin kirkas valo. Onkohan sanonta: valoa tunnelin päässä, tästä peräisin. Olin hereillä, tai ainakin oletan olleeni.

• tosisairas

Kuka voi sanoa toiselle että olit harhoissasi. Aivoista ei tiedetä tieteellisesti paljoakaan. esim. psykologien selitykset ovat pääsääntöisesti arveluita ( tilastoja, matkimista, väärien tietojen kopiointia ). Monet heidänkin väittämistään "faktoista" ovat saaneet uusissa tutkimuksissa aivan toisenlaista tietoa, ja milloin sekin tieto taas muuttuu. Olennaista on se että miten tutkitaan, ketä tutkitaan ja milloin. Tiedon rippeitä ei voi yleistää kaikkiin ihmisiin.

• ei kiva olo...

itse koen noita unihalvaus-oireita varsin usein. Minulla todettiin uni-eeg:ssä selvät muutokset, joten sain epilepsialääkkeistä apua. Kuitenkaan ne eivät ole kaikkea oirehdintaa poistaneet, joten edelleen kovin väsyneenä koen ahdistavia tunnetiloja nukkuessani. Tilanteet ovat usein pelottavia, ahdistavia ja tuntuvat pitkäkestoisilta. usein niihin liittyy myös hengitysvaikeuden tunne. ne ovat sairaita, jotka eivät ymmärrä, että kyseessä voi olla ihan "oikea" tila. saisitte hävetä!

• ihan ok
        ei kiva olo... kirjoitti:

itse koen noita unihalvaus-oireita varsin usein. Minulla todettiin uni-eeg:ssä selvät muutokset, joten sain epilepsialääkkeistä apua. Kuitenkaan ne eivät ole kaikkea oirehdintaa poistaneet, joten edelleen kovin väsyneenä koen ahdistavia tunnetiloja nukkuessani. Tilanteet ovat usein pelottavia, ahdistavia ja tuntuvat pitkäkestoisilta. usein niihin liittyy myös hengitysvaikeuden tunne. ne ovat sairaita, jotka eivät ymmärrä, että kyseessä voi olla ihan "oikea" tila. saisitte hävetä!

Minulakin on vastaavia kokemuksia...ei siis huuhaata.Irtaannun usein ruumistani.Olen yhdistänyt sen hengitys vaikeuksiin.Oletko kenties kokenut pahan allergisen reaktion? Ei pelottava,siis ihan normaalia.

• Tärkeä kokemus

Minulle on tapahtunut samankaltaisia asioita, joita erittelit kirjoituksessasi. Jopa samankaltainen ruumiista poistumisen tunne ja ilmassa leijaileminen ja poistuminen kaupungin ylle ja näkeminen tuossa tilassa ja sitten palaaminen. Kaupunki oli Lontoo jota katselin tarkasti. En muistanut käyneeni Lontoossa aikaisemmin.

Tuo leijaileminen on hieno tunne ja palaaminen takaisin. Siinä näkee tosiaan itsensä so. kehonsa ulkoapäin.
        Eräänä iltana kaaduin sänkyni viereeen ja löin niskani yöpöydän kulmaan. Tuntui siltä, että niskani murtui. Kuitenkin pääsin sänkyyni ja tunsin, kuinka sydän löi viimeisiään. Kävin oikealle kyljelleni ja ajattelin kuolevani.
        Nukahdin heti ja heräsin 22 h jälkeen aikalailla ihmeissäni. Olin valveilla ja join kahvin ja tein pikkuaskareita.

Menin uudelleen nukkumaan ja heräsin 24 h32 minuutin kuluttua sellaiseen tunteeseen, että minun kehoni kipinöi ja kuulin puhetta ja puhe oli järkevää, mutta ketään ei näkynyt missään. Siitä lähtien olen ollut yhteydessä noihin järkeviin puhujiin. Ajattelin ensin, että olen joutunut tieteelliseen kokeeseen.
        Sillä tiedän Nano straptraattien mahdollisuudet. Nanoja voi näet laittaa salaa jauhoihin ja jopa leipiin ja niiden hakeutuessa aivoihin ihmisestä tulee robottiaivo. Tällöin hänelle voidaan puhua ja hän voi keskustella tiedemiesten kanssa ajattelutasolla tai ääneen puhumalla. [email protected]

• Unimattiheittääh123

Tämä on provo tai uni.
      Jos oikeesti irtautuisit ruumistasi (eli ei unta) niin miten sä näkisit itses ekaks sängyllä ja sitten "sikiömäisenä olentona leijumassa avaruuteen" eli siis uni kyseessä tai provo muttei todellakaan ruumiista irtautuminen ;-)

Sinänsä ihan ok stoori ja jos provo niin parhaimmasta päästä

• OOkko

minulle on käynyt samoin en oikeen tiennyt onko se unta vai totta näin olohuoneessani miehen sei vain seisoi ja katsoi minua vihaisin katsein sitten menin takaisin sänkyyn ja yritin saada unta mutta se mies ei vain lähtenyt mielestäni sitten avasin silmäni ja näin miehen sitten edessäni sitten hieroin vähän silmiäni mies oli hävinnyt

• tosisaira5
        OOkko kirjoitti:

minulle on käynyt samoin en oikeen tiennyt onko se unta vai totta näin olohuoneessani miehen sei vain seisoi ja katsoi minua vihaisin katsein sitten menin takaisin sänkyyn ja yritin saada unta mutta se mies ei vain lähtenyt mielestäni sitten avasin silmäni ja näin miehen sitten edessäni sitten hieroin vähän silmiäni mies oli hävinnyt

Testaa enskerralla että et hiero silmiä vaan juttele kaverille?

• mummi 60+
        OOkko kirjoitti:

On monta mömmöoilijää..ei hitto..kaikkee tääl saa lukeskki...T. mummi 60

• Absolutisti.
        mummi 60+ kirjoitti:

On monta mömmöoilijää..ei hitto..kaikkee tääl saa lukeskki...T. mummi 60

Hehheh. Eipä tavallisiin uniin tarvitse mitään mömmöjä. Taidat vaan olla köyhä henkisesti jos et koe mitään ihmeempiä unia.

• Mies..

Mä harrastaisin seksiä itseni kanssa jos irtaantuisin ruumiistani.

• avaruusmatkailija

Hei .Taisit käydä astraalimatkalla. Minulle on tapahtunut sama noin 70-luvulla päiväunilla(en ollut unessa) Irtosin ruumiistani, mutta pelästyin ja minulla tuli kova kiire päästä takaisin "kroppaani". En sillä kertaa nähnyt mitään, mutta kun koin saman 90-luvun alussa ,leijailin avaruudessa ja näin maapallon upeissa vihreän ja sinisen väreissä. Samalla kuitenkin jotenkin tiesin, että olin ikäänkuin napanuoralla kiinni maapallossa, Kokemus oli mahtava.En ole koskaan käyttänyt mitään aineita. Ruumiista irtautumis unet ovat aika yleisiä herkillä persoonilla, joten kommentit aineissa olemisesta ovat vain tietämättömien henkilöiden höpötystä. Toinen osa unestasi on erikoinen. Kannattaa tutkia unikirjoja. Niistä voi löytyä tulkintoja unillesi.

• S33D

Rauni-Leena Luukanen-Kildel:tä löytyypi kirja "Kuolemaa ei ole". Voisi olla ihan tutustumisen arvoinen sinulle.
      Löytyy myös japanilainen animaatiosarja "Ghost Hound", jossa selitellään yllättävän paljon OBE(Out of Body Experince) ilmiöstä ja psykologiasta muutenkin, voi katsella esim tuolta: http://www.animecrazy.net/ghost-hound-anime/ (siinä on juuri noita vastaavia sikiömäisiä olentoja=ihmisten astraaliruumiita). Samoin ameriikan maalta löytyy Monroe Institute, joka on keskittynyt astraalimatkailuun ja erilaisiin tajunnantiloihin. http://www.monroeinstitute.org/. Heillä on mm nauhoitteita, joilla vastaavan tilan pystyy saamaan itselleen aikaiseksi. Myöskin kirja Astral Dynamics, Robert Brucen kirjoittama on hyvä ponnahduslauta "matkailuun". Tässä ei todellakaan ole mitään "mystistä", vaan kyseessä on aivan luonnollinen ilmiö. Oletko tutustunut Carlos Castanedan kirjoihin? Myös niissä on selitelty aika paljon, tosin paljon enemmän sensaatiomaisella vivahteella. Harvempi ihminen vaan elämässään kokee nykyään enää mitään mystistä ja usein nämäkin väärin perustein liitetään helposti joko uskonnollisuuteen tai päihteiden käyttöön. Hyvää matkailua!

• asdfadfsdf

täällä nykyään törmää tohon sanaan "provo" lähes joka keskustelussa, en kyllä käsitä miksi joku jaksaisi tommoisen tarinan kirjottaa pelkästään provosoidakseen, ketä tuon kaltainen -mukamas provosointi- ruokkisi? en usko että ketään

• kuvalauta

Mitä vittua minä luen?

• Varovasti

Ei kannata lähteä harhapoluille eli sekaantumaan salatieteisiin, jos jotain tuollaista joskus kokee. Jumala tietää kyllä, mistä tuokin johtuu ja pystyy auttamaan. Häneltä voi pyytää Jeesuksen nimessä suojelusta, mutta tärkeintä on, että ottaa Jeesuksen vastaan Herrana ja Vapahtajana. Näkymätön maailma on todellisuutta, mutta vain Jeesuksen kanssa voi olla oikealla polulla.

• ...

samantyylisen kokemuksen 2 kertaa elämäni aikana.

Yöllä irtaannuin kehostani ja katselin itseäni katonrajasta,en siis noussut mihinkään avaruuteen asti.
      Outoa se kyllä oli,hämärässä näkyi koko huone missä nukuin ihan normaalina mutta tietysti ylempää.

Että et ole ainut,kyllä se on todellista...

• Ateisti 123

Selkeitä unihalvauksen merkkejä. Ei mitään sen kummempaa. Itsellänikin on sellainen ollut ja melko samanlainen kokemus kuin mitä tuossa kuvailit.

Uskokoot ken tahtoo noihin ufoteorioihinsa. Säälin heitä koska raa`an realistisest maailmaan suhtautuva ja tieteellisesti todistettuihin asioihin uskova saa siitä paljon enemmän irti ja näkee sen todellisen kauneuden.

• just,just

Määhän teen nuin n. 2krt. viikossa, irtaannun ruumiistani ja sehän ihan tavallista meidän perheessä. Vaimonikin tekee niin ja just se irtaantuminen tapahtuu ihan just yhtä aikaa meillä kummallakin. No sitähän me ihmeteltiin ensin, vaan sit löyty ihan normaali selitys sille irtaantumiselle. No kun se tekee niin gutaa kun..... joten se on i h a n t a v a l l i s t a näin nyky aikana. Ai niin me ollaankin erilaisia kun on pitkä avioliitto takana vasta reilu 30v. Joten mehän ollaankin jotenkin poikkeuksellisia ja poikkeavia, joten meillä voi tapahtua sitä ruumiista irtaantumista vaikka joka päivä, enemmän tai vähemmän. Kerran sattu niin ett mää olisin halunnut oikein toen teolla irtaantua mun ruumiistani, mut se ei onnistunut millään, ja ei auttanut kuin ottaa vain se ylinopeus sakko vastaan ja myöntää ettei onnistunut, oli vissiin syynä se et ku se sakon antaja oli samaa sukupuolta ku määkin ja ei oikein sytyttäny se sakon antaja... Joten täyty vaan olla pokkana paikalla ja ......

• nukkumatti8888
    • ..ota enää!

• satumirri

onko kokemusta mitä tapahtuu kun ottaa vaikka ei pitäisi? kerro oma tarinasi?

• aikok.

Tämä on taas sitä olematonta,joka on unta.
      Mutta jos sukkestioit itsesi (oppia löytyy netistä) koet kuule jänniä juttuja.
      Ja samaten kuuntele kipupotilaille tarkoitettuja rauhoittavia äänitteitä,siinä vasta pääsee itsestään irti,
      suosittelen .tila on ,kun osaa sulautua kuuntelemaan niin autuas ja huomaat kuinka tosiaankin kuin olisit poissa ruumiistasi.

• Katsoit ilmeisesti ed.iltana tv.ohjelmaa jossa kerrottiin mustista aukoista?Unet yleensä liittyy ed. päivän tapahtumiin.Nim. kokemusta on.

• vahti

Meillä tämmöiset unet on arkipäivää..Unihalvaus/valveuni.Terveyspalstalla taitaa olla juttua näistä..

• 50luku

Kiva oli ennenanhaa keskustella ja lukea näitä juttuja, mutta tyhmää,kun kirjoitatte ihan dorkia provoja.Maku on mennyt koko touhusta, olipa se aikaa kun nettiä ei ollut ja matkapuheliakin vasta suuniteltiin ja silloin kokoonnuttiin koko perhe joka ilta katsomaan televisosta uutisia ja nekin oli aluksi mustavalkoiset,kun kaikilla ei telkkaria ollut,ja kaikkitämä elinaikanani jaolen vasta iukan yli 50.
      Mitenköhän nykynuoriso viettäisi aikaa,jos nettiä ei olisi ja telkkariakaan kaikilla,pehelin oli harvoissa taloissa ja aika kului tosi nopeasti ja ukavasti kummiskin,ainakin kun mistelee lasuutta.
      Provot voitais jättää pois, kun ei viitsi ihan yliluonnolisiakaan asioita puimaan,vaan ainoastaan asiasta keskutelussa on jotakin mieltä.

• tomisoja

itelle kävi joskus samoin,voin leijailla huoneesta ulos ,mut halusin takasi,,, näin itseni sängyllä ja meitä yhdisti punainen valo.oli tosi huono olo ,kun heräsin .en tiedä oliko uni ??
      En oo hullun kirjoilla vieläkä.mut taas jotain paskaa joutesanne vastaatte?

• näinkin

juu miekin näin unta, sit kun heräsin niin potta oli jo täynnä sänkyn alla

• Lähellä?

Mulle sattui kerran näin. Olin nukkumassa oikeasti ja irtauduin ruumiistani, aloin leijua kohti avointa ikkunaa ja taistelin vastaan etten liukuisi ulos. Sain voimia ja hetkessä palasin sänkyyni, olin silloin jo hereillä kun tulin takaisin.

• tane76

Ihan minusta tuntuu, kuin tämä sama heebo kirjoittelisi eri nimimerkeillä näitä ihme otsikoita jotka aina johtavat jonniinmoiseen kuuluisuuteen täällä suomi24:n palstalla. Ne jotka ovat seuranneet viimeisen parin kuukauden aikana keskusteluja jotka ilmestyy suomi24:n etusivulle tajuaa mistä puhun.

Suurin osa huuhaata, ehkä osa asiaa.

No oikei, väheksymättä tätäkään kokemusta, täysin mahdollista (näin oiottuna) unenomaisessa tilassa. Samoin kuin monet muut ihme tuntemukset, ennusteet, ruumista irtaantumiset, leijumiskokemukset, ufokaappaukset. No entäpä todellisuudessa unihalvaus, painajaiset... tai ihan normaali hyvä olo, itsensä kanssa sinuissa oleminen, orgasmi...

• Kokeneempi

Minäkin olen kokenut moisen oikeasti. En minä siinä itseäni katsellut. Aimoa huoli oli, pääsenkö takaisin lähtöpaikkaani.

• On mahdollista ....irtautua......kuvaamasi juttu",,,jotenkin ontui" ...sorry.. mutta todella on mahdollista ...mennä ja tulla ...paikkoihin ....mihin vaan,,,,siis niinpä ...on salattuja monelta nämä tiet....sorry ny vaan...

• pitkäputki

Hakeutunut aamulla katkaisuhoitoon????

• niiihfgdfg

joo kannattaako siitä pilvestä vetää överit? noin siinä käy

• saraz

ehkä mieliala- tai unilääkkeitä? Mulla kävi näin, kun jouduin ottamaan unilääkkeitä niin unet oli jotenkin uskomattomia, täsmä-täsmällisiä pilkkujuttuja ja aloin myös riiteleen kuolleitten ihmisten kanssa. Aina kadotin jotakin - liikuin romutaloissa etsien itselleni kotia ja joskus työnsin vierestäni mukamas ihan lähes fyysisesti kosketeltavaa henkilöä... Joudun vieläkin ottamaan unipillereitä, mutta huomaan jos vähennän annosta niin unet ovat paljon iisimpejä... Noita todentuntuisia unia tulee jatkuvasti jos nuppi ei ole ihan kunnossa! Terveisin; samassa veneessä ollaan...

• ............

pöljiä vastauksia. Toisaalta ymmärrän, että joku ei ole aiheeseen törmännyt, kuullostaahan nuo jutut paranormaaleilta, mutta sitä ne eivät ole. Kannattaa lukea enemmän tiedejulkaisuja ennenkuin kommentoi. Unihalvaukset ja ruumiistairtautumiset kun eivät ole mitään huuhaa-juttuja. Itse unihalvauksen monia kertoja kokeneena ymmärrän aloittajaa hyvinkin, vaikka kyseessä kaksi eri tapahtumaa aivoissa, mutta voivat tosin olla kytköksissä toisiinsa. Hallusinaatiot kun eivät aina liity päihteiden käyttöön... ihmisen aivokemiat pelaavat eri tavalla nukkuessa. Joskus tilapäiset häiriötilat aivosillassa saattavat niitä aiheuttaa, ihminen herää tietoiseen tilaan, mutta unimaailma jatkuu ja tämä ilmenee hallusinaatioina ja kehon kyvyttömyytenä liikkua. Itsekin ole usein kokenut tilan aikana leijuvani, mutta selkeät hallusinaatiot ovat olleet hyvinkin pelottavia. Nykypäivänä tuon tiedon hakemisen ei luulisi olevan noin vaikeaa, jos kerta on tännekin aikaa alkaa kommentoimaan.

• jepulis jee

Tota noin...onkohan sulla lääkitys kohdallaan????

• kari789

En ole itse kokenut ruumiista irtautumista, mutta isävainaani kertoi kokeneensa sen useasti.

Käsittääkseni ihmiset, jotka ovat käyneet lähellä kuolemaa, voivat kokea ruumiista irtautumisen. Esimerkiksi jotkut hukkumiselta pelastuneet ovat siitä kertoneet.

Isäni oli vakavasti sairas useita vuosia. Kerran häntä ei voitu siirtää sairaalasta toiseen, kun sykettä ei kuulunut. Kerran taas hän oli jo nenä sinisenä keskussairaalassa mutta toipui. Hoitsu kertoi myöhemmin, että luuli isäni jo kuolevan. Kerran taas lääkäri pamautti nyrkillä rintaan. Toinen lääkäri kysyi, menikö potilas tajuttomaksi. Isäni vastasi ei vielä, lyö kovemmin.

Hatarasti muistan isän kertoneen, että hän näki, miten lääkärit pyörivät hänen ympärillään. Isä kertoi että kokemus oli epämiellyttävä, hänellä oli kova tarve päästä takaisin ruumiiseensa.

• IRTAUTUNUT,.,.
        kari789 kirjoitti:

En ole itse kokenut ruumiista irtautumista, mutta isävainaani kertoi kokeneensa sen useasti.

Käsittääkseni ihmiset, jotka ovat käyneet lähellä kuolemaa, voivat kokea ruumiista irtautumisen. Esimerkiksi jotkut hukkumiselta pelastuneet ovat siitä kertoneet.

Isäni oli vakavasti sairas useita vuosia. Kerran häntä ei voitu siirtää sairaalasta toiseen, kun sykettä ei kuulunut. Kerran taas hän oli jo nenä sinisenä keskussairaalassa mutta toipui. Hoitsu kertoi myöhemmin, että luuli isäni jo kuolevan. Kerran taas lääkäri pamautti nyrkillä rintaan. Toinen lääkäri kysyi, menikö potilas tajuttomaksi. Isäni vastasi ei vielä, lyö kovemmin.

Hatarasti muistan isän kertoneen, että hän näki, miten lääkärit pyörivät hänen ympärillään. Isä kertoi että kokemus oli epämiellyttävä, hänellä oli kova tarve päästä takaisin ruumiiseensa.

En käytä lääkkeitä enkä ole sairas . olin raskaan kun mulle tapahtu ruumista irtautuminen. katselin yläpuolelta itseäni sängylle jossa olin päivä unilla. tunsin todella kevyen ja hyvän olon ,mutta sitten näin että yks lapsistani tuli herättämään minua en meinannut päästä takaisin hereille ehdin jo ajatella että pakko herätä kun lapsi tarvitsee minua. kun heräsin lapseni sanoi että hän on kauan yrittänyt herättää hän luuli jo että olen kuollut.. no siitä on jo 25vuotta , enkä ole vieläkään lääke/viina /huume hörhö. vaan täysin terve eikä kuolema pelota.

• Hannu.T.
        IRTAUTUNUT,.,. kirjoitti:

En käytä lääkkeitä enkä ole sairas . olin raskaan kun mulle tapahtu ruumista irtautuminen. katselin yläpuolelta itseäni sängylle jossa olin päivä unilla. tunsin todella kevyen ja hyvän olon ,mutta sitten näin että yks lapsistani tuli herättämään minua en meinannut päästä takaisin hereille ehdin jo ajatella että pakko herätä kun lapsi tarvitsee minua. kun heräsin lapseni sanoi että hän on kauan yrittänyt herättää hän luuli jo että olen kuollut.. no siitä on jo 25vuotta , enkä ole vieläkään lääke/viina /huume hörhö. vaan täysin terve eikä kuolema pelota.

Joidenkin henkisten ihmisten olen kuullut myös pohtivan, josko ruumiista irtaantuminen tapahtuu todellisuudessa meille kaikille joka yö, mutta sitä ei moni koe noin vahvana ja selvänä näkynä, kuin tämän viestiketjun aloittaja.

Jos olette lukeneet meditaatiosta, tiedätte varmaan myös, miten siinäkin on mahdollista päästä tilaan, jossa "irtaantuu ruumiista" ja voi tehdä nk. astraalimatkoja, jonka jälkeen taas "palaa takaisin" omaan ruumiiseensa.

Sanotaan myös, että tämä sama tapahtuu meille kaikille myös, kun kuolemme. Irtaannumme ruumiistamme silloin, mutta takaisin paluuta tähän ruumiiseen ei enää ole.

Harmittaa, miten köyhiä ihmiset nykyään ovat henkisellä tasolla. Toivon, että ihmiset heräisivät ajattelemaan enemmän henkisiäkin asioita ja ajattelemaan syvällisemmin. Nykyään on liikaa ihmisiä, jotka ajattelevat vain pintapuolisia asioita. Voisi melkein sanoa, että ihmiset ovat kovasti vain vuosien saatossa tyhmentyneet, mutta siitä on kiittäminen teollistuneen maailman ja median. Ehkä jotkut tahtovatkin meidän olevan karjaa. Tyhmää ja ajattelematonta karjaa.

Ja sanoisin tähän vielä, että itse en ole kokenut samanmoista, kuin tämän ketjun aloittanut kirjoittaja, mutta uskon kyllä, että hän puhuu totta ja/tai, että tällaisia asioita todella joillekin ihmisille tapahtuu. Jokaisella on omakohtaiset kokemukset toki ja eri näkymät ja tuntemukset.

Liikaa ajatellaan nykyisin, että ihminen on heti sairas, tai hullu, tai vähintäänkin huumeiden käyttöalaisena, jos kirjoittaa, tai puhuu tämänkaltaisista asioista.

Toki huumeiden lisääntynyt käyttö on huolestuttavaa, mutta en usko, että kirjoittaja on kokenut tuon kuvailemansa kokemuksen huumeiden alaisena, kyllä näitä kokemuksia on ihan älykkäillä ja selväpäisilläkin ihmisillä.

Harmi, että näillä palstoilla käy lukemassa sellaisia tyhjäpäitä, jotka eivät osaa mitään järkevää vastausta kirjoittaa, vaan tulee juurikin tuollaisia tyhjänpäiväisiä kommentteja ja kirosanoja, mutta minkäs teet.

Ehkäpä tällaisista "herkkäluontoisista" asioista kannattaisikin tämänvuoksi kirjoittaa jollekin asianmukaiselle sivustolle.

Kiitos.

• shithead

on saatu sossusta rahaa nettiä varten,pääsee nää avohoitikset kirjottaa paskaa sivustoille!!!!

• viimme

yönä olin ruotsissa vaimon siskolla,mutta aamulla heräsin omasta sängystä,olikohan unta vai totta pitäis varmaan ottaa diapam

• HAHAAAAA

SIIS SINÄ OLET AVOHOITISPASKA JUS. HUOMATTU .

• aistiharhoja

Nyt sinun kyllä kannattaa vaihtaa lääkäriä. Olet varmaan huomaamatta käynyt valelääkärillä ja nyt
      sinun lääkitys on ihan pielessä...

• muutenolennormaali

Mulle tapahtui unihalvaus noin vuosi sitten. Heräsin yöllä siihen kun kuulin olohuoneessa olevan pyykkitelineen natisevan itsekseen aivan kuin niitä sen siivekkeitä olisi heiluteltu auki ja kiinni. Hetken päästä tunsin että jokin voima tuli olohuoneesta ja suoraan päälleni ja alkoi kuristaa minua. Se oli niin voimakas etten pystyny edes liikkumaan ja tuntui kuin olisin aivan kohta mennyt sängystä läpi. Olin ihan varma että nyt joku demoni on mun kimpussa. Lopulta se hellitti ja sitten mua vasta pelottikin käydä takaisin nukkumaan!

Aamulla tajusin että mulla oli varmasti unihalvaus. Se on normaalia varsinkin nuorille ihmisille joilla aivojen kehitys on vielä meneillään. Ihminen on puoliksi hereillä ja puoliksi unessa, siksi se tuntuu niin todelliselta. Mulla ilmeisesti lihakset jännittyi niin pahasti että siksi luulin tukehtuvani ja painautuvan sängynpohjasta läpi. Pelottava tunne :)

• Hani p

Baari ilta takana? Näkyyhän noita.

• laukka74

Parikymppisenä nuorena miehenä minulla oli myös vastaavanlainen kokemus. Olin nuoremman serkkuni perheen luona yökylässä. Tunsin heränneeni,kuulin ja näin avonaisesta makuuhuoneen oviaukosta serkkuni
        vanhemmat ja heidän keskustelunsa tupakeittiössään.

Yhtäkkiä kohosinkin ylöspäin ja näin ruumiini edelleen sängyllä. Jouduin paniikkiin, kurotin kädelläni
        alaspäin sänkyä kohden ja karjuin apua serkkuni vanhemmilta. He vain jatkoivat keskusteluaan.

Pian kuitenkin pääsin alas,kävelin tupakeittiöön ja kerroin serkkuni vanhemmille tarinan kauhuissani.
        "Näit vain unta!",he nauroivat. Asia on mietityttänyt nyt yli 15 vuotta,joten aihe on todellakin mielenkiintoinen..

• -dreamer-

Toi radion soiminen vaikka töpseli vedetäänb irti on "yleinen" yliluonnolline asia, joka joilleki käy täysin valveilla ollessaan. Ootko varmaa että näit unta? :D

• onnetonkin

Noita ei tarvi pelätä, mut kannattaa funtsii, voisko ne olla jotain ennakkovaroituksia jostain, itse sen tietää kun elää sitä omaa elämäänsä.
      Minullakin on ollut noita muutamia, ovat tieneet jotain, aina ei vain itse ole ymmärtänyt ennenkuin jälkeenpäin, et noinhan se meni, voi nähdä näyn hiukan erilaisena mut samaa tarkoittavana.
      Varmaan tiedät itsekin noista asioista, koskapa olet kirjoittanut tänne.

• hymhymj

Itse olen myöskin unessa ns. irtaantunut ruumiistani. Netistä luin asiasta. Unihalvaus tosiaan kyseessä...
        Pelottavia uniahan ne on mutta niihin tottuu kun ymmärtää mitä tapahtuu ja sitä oppii ns. säätelemään näitä asioita.

• Unessa vaeltaja

Ensimmäinen kerta, kun olin ehkä 10 vuotias ja nukkuessa joku voima veti minua pään suuntaan unessa ja heräsin siihen. En uskaltanut vilkaista ikkunasta edes ulos oliko siellä joku tai jokin...mutta oli todella pelottava kokemus. Toinen sattui joskus 15 vuotta myöhemmin, kun tunsin leijuvani itseni yläpuolella ja laskeuduin alas ja tunsin, kuin oma kehoni oli kylmä kuin kuollut...tuohon heräsi nopeasti kuin jokin voima olisi vetänyt takaisin. Kolmas sattui armeijassa. Muistan nukkuneeni kyllä selälläni ja ennen herätystä minä tunsin olevani n. puolen metrin korkeudella leijumassa yläpuolella...pelästyin tietysti kun tuo vain jatkui ja jatkui...mutta hetken päästä olintakaisin kehossa ja heräsin siihen. Mitään muuta noissa ei tapahtunut. Nuo eivät ole enää toistuneet, vaikka kymmenien vuosien aikana on ollut jos minkälaista stressiä ja jopa 3:n vuorokauden valvomisia töitten parissa. Ikävää, että palstoilla on muutama, joille tämä asia on perin vieras ja he haluavat pilkata ja ivailla näitä aivan tunnettuja asioita. Ainakin minä otin näistä selkoa ja totesin, etten suinkaan ollut ainoa, joka näitä koki.

• OllMoll

Joskus vuosia takaperin irtauduin ruumistani kun olin juuri nukahtamaisillani. Leijuin katoin rajassa ja ihmettelin mitä nyt tapahtuu. Pidin silmiä kiinni koko tapahtuman ajan koska pelkäsin että tuo tila katoaa. Muistan pyörineeni ilmassa sellaista krokotiili kierintää ja sitten kyllästyneeni. "painoin" silmmut kiinni ja nukahdin. Erikoinen kokemus joka tapauksessa. Thanx for sharing

• KK

olen tehnyt opastettuna astraali tasolla. Kerran kotoa poissa, matkoilla ollessa sain käydä kotonani katsomassa; miten perheeni jaksaa; olivat nukkumassa: samalla näin siellä vasta kuolleen hengen, joka kellui ilmassa. eikä tajunnut vielä mitään. Vuotta paria myöhemmin tapasin hänet uudelleen ja puhuinkin hänen kanssaan. Katui elettyä elämäänsä maan päällä.

Kaiken kokenut

• jussikki

Näit oman syntymäsi

• tyttöystävieni pillujen, peppujen ja suihinotosta.. .mutta he eivät olleet kuitenkaan ruumiita hah;-)) )...

• tositosi

mulle käynyt ihan samanlainen tapaus monta vuotta sitten. Olet ollut kuolemassa, mutta palannut takaisin.

• Psykiatri Galle

olla kuappihomppeli, kun näet unia mustista aukoista ettei vaan ollut ruskea?

• Hui saatana

Sienestyskausi on nyt parhaimmillaan ja sen huomaa. Muistakaapa että jotkut sienet aiheuttavat tosi pahoja halluja.

• Hoikka -83

Ihan selvä unihalvaus kysymyksessä itselläni ollut samantapaisia kohtauksia. Kyse ei siis ole mielisairaudesta vaan siitä että todellisuus ja uni sekoittuvat keskenään. Saattaa olla hyvinkin pelottava tilanne ja varsinkin jos niitä pahan suopia ihmisiä (harhoja) löytyy läheltä. Saatat nähdä unta esim. siitä että otat kännykän yöpöydältä soittaaksesi apua ja se muuttuukin ihan erilaiseksi älypuhelimeksi jota et osaa käyttää jne..

Mutta hyvä jos sinulla ei tämän lisäksi ole henkityskatkoksia, ne ovat pahimpia. Itselläni näitä unihalvauksia on esiintynyt silloin kun olen syönyt todella paljon roskaruokaa ja on univelkaa sekä niskat yöllä huonossa asennossa ym. Terveellisesti syöden ja riittävän unen kanssa niitä ei juurikaan ole tullut. Paras tapa on unihalvauksen aikana keskittyä hengittämään rauhallisesti, vakuuttaa itselleen että kysymys on unihalvauksesta ja sitten yritän vielä liikuttaa kättä tai jalkaa jos vain pystyy jotta saa tönäistyä itsensä hereille.

Unihalvauksessa kysymys on siitä että nukut, mutta olet hereillä niin että tajua paikan missä olet ja pystyt hieman liikuttelemaan itseäs, tai sitten otat hetken että täysi halvaus menee ohi ja sitten saat liikuteltua itseäsi. En tiedä onko asia vaarallinen, mutta kyllähän tuollaiset kohtaukset pelottavat.

Itse tosin olen saanut henkityskatkoksiakin jolloin en ole pystynyt edes hengittämään ennen kuin joku on löynyt selkään tai vastaavaa. Ei kiva.

• ................

Ruumiista irtautumisen koe itse huimauksena. Silloin voi myös maailma pyöriä ympyrää.

• I Can Get No Sleep

Taisit vetäistä astraalimatkan tai sit oot napannut muutaman pavun liikaa!

• vastauksia...

ja kommentteja, kiitos niistä. Ei ole provo, en viitsi vaivautua haaskaamaan aikaani provoihin. Olen kokenut ruumiistairtaantumisen aieminkin, mutta vastaavanlaista kokemusta, minulla ei ole aiemmin ollut. Suht.koht. normaali olotila oli ennen nukkumaan menemistä, mutta olen jo pitkään tietoisesti pyrkinyt irtaantumaan ruumistani. Niille, jotka epäilevät kykyä nähdä itsensä ukkopuolelta käsin, niin miettikää mitä tahansa unta, jonka olette nähneet ja jossa itse olette olleet. 6 ulottoinen näky on mahdollista saada unessa tai unenkaltaisessa tilassa. Pystyt näkemään itsesi ulkopuolelta käsin ja silti olemaan läsnä omana itsenäsi.
      Ei kokemiseen tarvita aineita, en käytä niitä, enkä edes halua käyttää/kokeilla niitä. Unessa on mahdollista tehdä mitä tahansa, jos ensin pääsee sopivaan tietoisuuden asteeseen ts. ruumista irtaantumiseen. Ensi kerralla yritän päästä pidemmälle, avaruuteen asti. Suosittelen kokeilemaan. Unessa on mahdollista nähdä seinien läpi, ovien läpi, minkä tahansa materian läpi. 6 ulotteinen tila on mahdollista kokea unessa.
      Katsotaan, mitä jatkossa tapahtuu unien maailmassa.

• sj

Ei näille foorumeille kannata kirjoitella paranormaaleista kokemuksistaan, eivät nämä monetkaan tajua koko asiaa. Ei helmiä sioille, niin kuin sanotaan.

• sj

Delirium erottaa hengen lihasta.

• ;)))

Tein tänään orkun ja siinä tapahtui ruumiista irtautuminen ihan oikeesti kun aineet lensi.

• sinä "unessa". älä välitä uskomattoman epäasiallisista (kuinka niitä edes julkaistaan) ja hävittömän törkeistä kommenteista tällä palstalla. Kyllä tuollaista tapahtuu,mitä olet kokenut ,ns."unen ja valveen rajatilalla",tiedän miltä se tuntuu.Mut vaikea sitä on kuvailla niille,jotka ei tiedä.

• JooNiin

Nnyt tiedät mitä sielu on MOT

• Palava Pensas

Raamattu käteen nyt.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      82
      6391
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3501
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      44
      3098
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2292
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      28
      2181
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      121
      2087
    7. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      190
      2022
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2009
    9. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      1652
    10. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1618
    Aihe