Kysymys

alex-kasi

onko AnttiV Kantola "lossas adventisti"? tai käykö Antti juuri nyt kamppailua entisiä pelkojaan vastaan.. (mikä ymmäörrettävästi voi olla vaikeaakin - riippuen siitä kuinka paljon juuri pelko on aikaisemmin ollut osana Antin uskossa. Adventismissa on rakkaus Jumalaan päällimäisenä ja sen jälkeen tulee kaikki muu.

Siis jos Antti aiot adventistiksi niin ota rohkeasti esiin kysymykset jotka yhä painavat mieltäsi, saat varmasti apua palstalla kirjoittavilta adventisteilta ja ilman että he pilkkaavat tietämättömyyttäsi..

alex

49

725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Filippus....

joka sopisi monelle palstan "antille".. jos aiot adventistiksi niin ota rohkeasti esiin kysymykset jotka yhä painavat mieltäsi, saat varmasti apua palstalla kirjoittavilta adventisteilta ja ilman että he pilkkaavat tietämättömyyttäsi..

• Outoa porukkaa

Parempi kun ei kaikkea tiedä...kärsii vähemmän....
        Adventtikirkon falskin kuoren alla on ikäviä tosiasioita, jotka eivät kestä opillisia eikä käytännön elämän haasteita muutoin kuin elämällä säkki päässä sisäpiirissä orjan tavoin pientä kehä'ä kiertäen...n. 3000 tuhannelle se sopii?

• pulinatpois
        Outoa porukkaa kirjoitti:

Parempi kun ei kaikkea tiedä...kärsii vähemmän....
        Adventtikirkon falskin kuoren alla on ikäviä tosiasioita, jotka eivät kestä opillisia eikä käytännön elämän haasteita muutoin kuin elämällä säkki päässä sisäpiirissä orjan tavoin pientä kehä'ä kiertäen...n. 3000 tuhannelle se sopii?

adventistiksi.....on heillä onni myötä!

Laiskoista pastoreista on se hyöty, että pysyvät terveempinä ihmiset adventismin ulkopuolella?

• eepu*

Milloin saamme iloita (Apt.2:38) Antin kastetilaisuutta?

Milloin kuuluu järveltä tai joelta sanat:
      "Rakkaan Herramme kehotuksesta; "Tehkää parannus ja antakaa kastaa itsenne syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan" ja uskontunnustuksesi jälkeen minä kastan sinut kallis veljeni Heramme ja Vapahtajamme Jumalan pojan JAHSHUAN MESSIAAN Nimeen...

http://www.youtube.com/watch?v=gBBMukX-BAQ&feature=related

*
      Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
      minulle niin Rakkaassa
      Voittoisassa ja Voimallisessa
      JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
      י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
      *
      Mutta Objektiivisesti luettuna RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; JOHANNEKSEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (Yhteen Nimeen) VAPAHTAJAN NIMEEN!!! Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38! Muu on väärennöstä!!
      -- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, [ joka on JAHSHUA MESSIAS (ei siis kolmeen arvoasemaan)], sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!
      *
      Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntaisapatti, iankaikkinen kidutusoppi ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
      *
      ♥ MARANATA! ♥

• eremith32

Totta kai sinne mihin minun Rakkaimpani haluavat! Jos he haluavt, tai joutuvat "helvettiin" sen tähden, edttä he eivät usko, niinkuin joku itsekäs omahyväinen "Alex"niin tottakai menen mieluummin heidän Rakkaimpieni ja sukulaisteni kanssa "helvettiin", kuin teidän omahyväisten maalaamaan itsekkääseen taivaaseen. Sillä siellä helvetissä on varmaan helpompi olla kuin teidän maalaamssa porvarillisessa taivaassa jonne himoitsette kaikella itsekkyydellänne.

• ei, en minä sitä kolmen enkelin viitekehyksessä oelvaa Ilm.14:10-11
        yhtään epäile, vaan on kysymys Kai Arasolasta, ei Kaille, mutta Kaista.
        Ensin kuitenkin vastaan yhdenmiehen seurakunnan apostolille ja
        itseoikeutetulle johtajalle, eepu*lle - hän kun poikkesi asiasta,
        ( http://personal.inet.fi/yhdistys/maran.ata-srk/page19.html ) ...

##: Milloin saamme iloita (Apt.2:38) Antin kastetilaisuutta? _##eepu

Minut on Jeesuksen käskystä kastettu!
        (Matt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen)
        Ja olen ottanut (helluntairaamattuopistolla) uskovien kasteen
        Mark. 16:15-20 mukaisesti, raamatullisesti!
        En näe ainakaan vielä tarvetta uusia kastetta, vaikka sitä minulle eräs nainen, adv.työntekijä, ehdottikin avuliaasti.
        Eepu*n esittämä "kaste" ei mielestäni ole edes aamukasteen veroinen asia. Siinä kun eivät ole mukana Isä. ei Poika, eikä P.H.

ALEX KEHOTTI KYSYMÄÄN ADVENTISTEILTA ja TÄMÄ ASKARRUTTAA
        VAIN TÄSSÄ KOHDEN MYÖS TIETYNLAINEN EPÄILYS HERÄÄ:

Tunnen henk.koht. tri Kai Arasolan ja arvostan häntä suuren suuresti. Kysyisin että onko todella tehty kaikki sen eteen, että
        tämän kokeneen ja hengellisesti viisaan miehen omaama tieto,
        kokemus ja elämänviisaus ja esimerkillisen hieno persoonallisuus -
        että onko se kaikki saatettu kaikille seurakunnille hyödyksi.

Epäilen nimittäin ettei tuosta miehestä osata kyllin kiittää Herraa.

• alex-kasi
        eremith32 kirjoitti:

Totta kai sinne mihin minun Rakkaimpani haluavat! Jos he haluavt, tai joutuvat "helvettiin" sen tähden, edttä he eivät usko, niinkuin joku itsekäs omahyväinen "Alex"niin tottakai menen mieluummin heidän Rakkaimpieni ja sukulaisteni kanssa "helvettiin", kuin teidän omahyväisten maalaamaan itsekkääseen taivaaseen. Sillä siellä helvetissä on varmaan helpompi olla kuin teidän maalaamssa porvarillisessa taivaassa jonne himoitsette kaikella itsekkyydellänne.

tämän siten että Jumalan on ensin neuvoteltava kanssasi ennenkuin valitsee ne jotka saavat osan Jumalan valtakunnassa? Muuten nosta nokkasi ja menet mieluimmin vaikka helvettiin..

---

Varoituksen sana sinulle kuitenkin: Siinä tulisessa paikassa mitä sinä kutsut helvetiksi - käy näin:

Joh. 15:6
        Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi.

alex

• eremith32
        alex-kasi kirjoitti:

tämän siten että Jumalan on ensin neuvoteltava kanssasi ennenkuin valitsee ne jotka saavat osan Jumalan valtakunnassa? Muuten nosta nokkasi ja menet mieluimmin vaikka helvettiin..

---

Varoituksen sana sinulle kuitenkin: Siinä tulisessa paikassa mitä sinä kutsut helvetiksi - käy näin:

Joh. 15:6
        Joka ei pysy minussa, on kuin irronnut oksa: se heitetään pois, ja se kuivuu. Kuivat oksat kerätään ja viskataan tuleen, ja ne palavat poroksi.

alex

Niin siinä käy alexillekin! Että kyllä maa ottaa omansa ja polttaa sen "poroksi". Totta-
        kai Jumalan/omantunnon äänen kanssa kanssa on neuvoteltava, tai muutenhan sitä joutuu, jos ei kuuntele omantunnon - jumalan ääntä, niin sitä voi joutua vaikka minkälaisen lahkon eksytykseen, kuten esimerkiksi, vaikkapa Alexin hömpötyksiin. Jumalan kanssa, joka kolkuttaa aika usein sydämeni ovella ja siksi on viisainta, että varmistamme Jumalan äänen omantunnon ovella, ja sitten toteamme, että ketä meidän on kuunneltava, ja että minkälaisia kehoituksia ja neovoja hän antaa.

Ja siksi uskonkin hänen neovoihinsa täydellisesti, mutta lihan persoonalliset himot ja halut usein estävät toteuttamasta Hänen hyvää tarkoittavaa armahtavaisuutta. Onhan selvää, että Jumalan elämän henki käyttää nimenomaan ymmärrystämme jonka kautta valinnan elämässämme teemme, joko persoonallisen pyyteemme puolelle siten, että kieltäydymme vastaan ottamasta hyvän, eli rakkaudellisten palvelevien lähimmäisellemme osoitettujen tekojen hyvyyttä.

Meillä jokaisella on tuo tieto hyvästä, ja tieto pahasta, sillä kaikki me olemme "syöneet siinä mielessä hyvän ja pahan tiedon puusta", että ei meidän tarvitse sanoa, että minä tienny, koska kyllä me nyky - terveellä järjellä varustetut ihmiset pystymme konrolloimaan hyvän ja pahan elämässämme, vaikka emme omantunnon ääntä ja kehoitusta tottelisikaan, niin silti tiedämme omassatunnossamme tehneemme väärin.

Mutta ei se hyvään ja Jumalalliseen tekoon kutsuva ääni katoa sieltä sielumme elämästä mihinkään, koska jokainen meistä on syönyt tuosta "hyvän-ja pahan tiedon puusta", ja syö edelleen, kunnes hän
        loppujen lopuksi syö myöskin "elämän puusta, ja siten elää ikuisesti. Täten Jumala kouluttaa jokaista yksilöään, kunnes Hän saa työnsä päätökseen ja siirtyy sapatti-lepoon, tässä tätä lyhykäisyydessään.

• Ei sinun tarvitse olla Antille kateellinen, voithan sinä itsekin tunnustautua reilusti adventisiksi ja Antin hyväksi veljeksi. Sitähän sinä nyt kuitenkin olet.

• Kun olet eronnut svenskakyrkanista, etkä voi hyväksyä,
      perhesyistä, kuin vain Adventtikirkon - mikä pidättelee sinua,
      ettet liity EDES siihen???
      MINUA ei pidättele mikään, mutta kun minulla on jo kotiseurakunta,
      niin minun kohdallani on olemassa pieni kynnyskysymys; nimittäin
      että miksi pitäisi vaihtaa hyvästä seurakunnasta toiseen hyvään.

• sapatti...

Alex ei allekirjoita sapatin pyhyyttä, vaan miettii sitäkin asiaa edelleen. Olisiko kastekin suuri kynnys?

• henkilökohtainen..
        sapatti... kirjoitti:

Alex ei allekirjoita sapatin pyhyyttä, vaan miettii sitäkin asiaa edelleen. Olisiko kastekin suuri kynnys?

jokaisen henkilökohtainen asia jos jhaluaa liittyä, tai ei ei siihen pitäisi sivullisten kajota.

• alex-kasi

nuo spekulointisi? Ei minulla ole minkäänlaisia perhesyitä mihinkään suuntaan, joskus ihmettelen tuota teidän "pakkopaitaanne" joka pilkahtaa esiin sieltä takin alta aina silloin tällöin. Ei meidän perheessä ole mitään pakkoja - eikä meillä ole "perhesyitä" mihinkään suuntaan. Onko se mielestäsi harvinaista?

En ole liittynyt Adventtikirkkoon koska en ole täysin samalla kannalla adventismin kanssa - huomaa sekin että adventismissa ollaan tavallaan kovin "tarkkoja" siitä että jokainen uskoo kirkon opetuksiin sellaisena kuin ne opetetaan .. siksi on niin että sille joka ei kaikessa voi olla mukana voi hyvinkin tulla huono olo .. jos nyt tajuat mitä tarkoitan - vähän samaan tapaan kuin että se joka syö vaikka uskoo että ruoka on epäpyhää tekee väärin, mutta se joka tietää että kaikki ruoka on sallittua ei tee väärin. En haluaisi panna lapsiani sellaiseen asemaan.. enkä itseänikään.

ESIMERKIKSI: Minä tiedän että kaikki ruoka on sallittua ja että lasi viiniä on vain hyväksi, oikein nautittuna oikeaan aikaan. Jos kuuluisin Adventtikirkkoon sanoisinko silloin heille, että näin se on ja näin aion jatkaa koska en usko näiden ruoka sääntöjen olevan Raamatusta vai pitäisinkö sen omana tietonani ja "salaa" söisin ruokani oman uskoni mukaan.. Minua ei miellyttäisi kumpikaan ratkaisu. Tai sanoisinko että uskon että viini Raamatussa oli rypälemehua - vaikka olen varma että se ei ollut..

Sapatin vietossa lepopäivänä olen nykyään samalla linjalla kuin adventistit - koska olen itse tullut ymmärtämään, että auringon palvonta on todellakin on osa kristinuskoakin, niin uskomattomalta kuin se ensin tuntuikin.. olen puolueettomasti tutkinut asiaa ja havainnut että siitä on lukemattomia todisteita, mutta en siinäkään ole niin piukkapipoinen kuin adventtikirkko opettaa jäseniään olemaan.

Kasteasia menee vähän samaan malliin - pitkä lista "uskon tunnustuksessa" - on mielestäni vähintääkin tarpeeton ja voi helposti tehdä sen että kastettava tuntee että "valehtelee" koska ei "oikeastaan" voi rehellisesti sydämessään tunnustaa kaikkea oikeaksi.. mutta tekee sen kuitenkin.. kun se "kuuluu asiaan" ..

Olen varma että juuri nämä seikat ovat pääsyynä siihen että Adventtikirkko on niin pieni. Liian pitkälle menevä "varma linja" ja "tiukka pipoisuus" jota eivät kaikki rehelliset ihmiset aina voi ottaa omakseen, en minäkään.

Mutta se ei tarkoita että haluaisin mollata adventisteja joilla on sellainen usko että voivat hyväksyä Adventtikirkon opetukset sellaisenaan, ja uskon (ja toivon) että he ovat rehellisiä uskossaan ja tekevät kaiken hyvällä omallatunnolla.

Adventismissa on Raamattu uskon perustana ja se on myös minun uskoni perusta ja siksi minäkin pidän adventismin oppeja oikeana päälinjaisesti, mutta en siis kaikkea. Olen varma uskossani - koska en "usko" mitään mihin en rehellisesti usko - se ei tarkoita että olisin täydellinen tai aina edes oikeassa, se vain tarkoittaa että minulle on hyvä omatunto tärkeää, olen aina valmis tarkistamaan asioita ja jopa muuttamaan mieleni, mutta vain jos voin tehdä sen hyvällä omallatunnolla, kuten esimerkiksi muutin käsitykseni sapatin pitämisenä lepopäivänä.. sunnuntain sijaan .. mutta rauhassa.. ilman kiristävää pipoa.. :) ..

Sait minut kertomaan suhteestani adventismiin - toivotaan että eivät anti-adventistit saa vettä myllyynsä..

alex

• alex-kasi kirjoitti:

nuo spekulointisi? Ei minulla ole minkäänlaisia perhesyitä mihinkään suuntaan, joskus ihmettelen tuota teidän "pakkopaitaanne" joka pilkahtaa esiin sieltä takin alta aina silloin tällöin. Ei meidän perheessä ole mitään pakkoja - eikä meillä ole "perhesyitä" mihinkään suuntaan. Onko se mielestäsi harvinaista?

En ole liittynyt Adventtikirkkoon koska en ole täysin samalla kannalla adventismin kanssa - huomaa sekin että adventismissa ollaan tavallaan kovin "tarkkoja" siitä että jokainen uskoo kirkon opetuksiin sellaisena kuin ne opetetaan .. siksi on niin että sille joka ei kaikessa voi olla mukana voi hyvinkin tulla huono olo .. jos nyt tajuat mitä tarkoitan - vähän samaan tapaan kuin että se joka syö vaikka uskoo että ruoka on epäpyhää tekee väärin, mutta se joka tietää että kaikki ruoka on sallittua ei tee väärin. En haluaisi panna lapsiani sellaiseen asemaan.. enkä itseänikään.

ESIMERKIKSI: Minä tiedän että kaikki ruoka on sallittua ja että lasi viiniä on vain hyväksi, oikein nautittuna oikeaan aikaan. Jos kuuluisin Adventtikirkkoon sanoisinko silloin heille, että näin se on ja näin aion jatkaa koska en usko näiden ruoka sääntöjen olevan Raamatusta vai pitäisinkö sen omana tietonani ja "salaa" söisin ruokani oman uskoni mukaan.. Minua ei miellyttäisi kumpikaan ratkaisu. Tai sanoisinko että uskon että viini Raamatussa oli rypälemehua - vaikka olen varma että se ei ollut..

Sapatin vietossa lepopäivänä olen nykyään samalla linjalla kuin adventistit - koska olen itse tullut ymmärtämään, että auringon palvonta on todellakin on osa kristinuskoakin, niin uskomattomalta kuin se ensin tuntuikin.. olen puolueettomasti tutkinut asiaa ja havainnut että siitä on lukemattomia todisteita, mutta en siinäkään ole niin piukkapipoinen kuin adventtikirkko opettaa jäseniään olemaan.

Kasteasia menee vähän samaan malliin - pitkä lista "uskon tunnustuksessa" - on mielestäni vähintääkin tarpeeton ja voi helposti tehdä sen että kastettava tuntee että "valehtelee" koska ei "oikeastaan" voi rehellisesti sydämessään tunnustaa kaikkea oikeaksi.. mutta tekee sen kuitenkin.. kun se "kuuluu asiaan" ..

Olen varma että juuri nämä seikat ovat pääsyynä siihen että Adventtikirkko on niin pieni. Liian pitkälle menevä "varma linja" ja "tiukka pipoisuus" jota eivät kaikki rehelliset ihmiset aina voi ottaa omakseen, en minäkään.

Mutta se ei tarkoita että haluaisin mollata adventisteja joilla on sellainen usko että voivat hyväksyä Adventtikirkon opetukset sellaisenaan, ja uskon (ja toivon) että he ovat rehellisiä uskossaan ja tekevät kaiken hyvällä omallatunnolla.

Adventismissa on Raamattu uskon perustana ja se on myös minun uskoni perusta ja siksi minäkin pidän adventismin oppeja oikeana päälinjaisesti, mutta en siis kaikkea. Olen varma uskossani - koska en "usko" mitään mihin en rehellisesti usko - se ei tarkoita että olisin täydellinen tai aina edes oikeassa, se vain tarkoittaa että minulle on hyvä omatunto tärkeää, olen aina valmis tarkistamaan asioita ja jopa muuttamaan mieleni, mutta vain jos voin tehdä sen hyvällä omallatunnolla, kuten esimerkiksi muutin käsitykseni sapatin pitämisenä lepopäivänä.. sunnuntain sijaan .. mutta rauhassa.. ilman kiristävää pipoa.. :) ..

Sait minut kertomaan suhteestani adventismiin - toivotaan että eivät anti-adventistit saa vettä myllyynsä..

alex

Jumalan tahtokaan että liitymme mihinkään kirkkoon jos emme hyväksy kirkon opetuksia, mutta minä en tiedä onko siellä Skandinaviassa noin tiukkapipoinen kirkon kanta, mutta täällä väljimmllä vesillä ei ole ihan noin jyrkkä kanta mitä tuossa kirjoittelit, tuo kanta kuulostaa aivan kuin adventistin uskonpuhdistuksen kannalta. Kysyppä joltain joka tietää kirkon opin paremmin kuin täällä nämä palstan kirjoittelijat.

• eepu*
        alex-kasi kirjoitti:

alex

eepu:
        Juuri noin mitä alex kirjoitit on ihan hyvä asia ja niin tulee toimia, - sanot sen heille, punnita asiat Raamatulla Pyhän Hengen ohjauksessa, -- tule vaan mukaan, niin minäkin toimin!

alex-kasi:
        "Kasteasia menee vähän samaan malliin - pitkä lista "uskon tunnustuksessa" - on mielestäni vähintääkin tarpeeton ja voi helposti tehdä sen että kastettava tuntee että "valehtelee" koska ei "oikeastaan" voi rehellisesti sydämessään tunnustaa kaikkea oikeaksi.. mutta tekee sen kuitenkin.. kun se "kuuluu asiaan" .."

eepu:
        Usko Vapahtajaan pelastajana riittää, minä voin sinut kastaa (Apt.2:38) Vapahtajan Nimeen, jos sovitaan asiasta…….

Sillä; Oikea kastaminen tapahtuu Vapahtajan JAHSHUAN MESSIAAN Nimeen ja Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö!
        [ http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=afff48f4033e6dca540e602905581d7a ]
        -- Jätä siis katolisen kirkon harhaopit ja kirkko joka on yhtä kuin – sunnuntaiyhteisö/rakennus, jättäkää vauvavalelu kasteena, kolmeen arvoasemaan kastaminen, Sapatin polkeminen, iankaikkinen kidutusoppi, ja anna pelastaa itsesi oikeaan (Apt.2:38) kasteeseen!

-- Sillä; Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja sunnuntaisapatin asettaminen sen tilalle,
        ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
        *
        -- Ystäväiseni; ÄLKÄÄ siis enää kieltäkö itseltänne älkääkä muiltakaan ottamasta sitä Oikeata (Apt.2:38) uskonmukaista upotuskastetta Vapahtajamme Nimeen so. JAHSHUAN MESSIAAN NIMEEN, (ei kolmeen arvoasemaan), sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!
        -- Niinpä; TAHALLINEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN UUDISTAMATTOMUUTEEN ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
        *
        Katso: KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=a1a7ae9455130a35a157edc67bc93490
        .. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakunta:
        http://www.adventist.fi/seurakunnat

*
        minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• anne-elina kirjoitti:

Jumalan tahtokaan että liitymme mihinkään kirkkoon jos emme hyväksy kirkon opetuksia, mutta minä en tiedä onko siellä Skandinaviassa noin tiukkapipoinen kirkon kanta, mutta täällä väljimmllä vesillä ei ole ihan noin jyrkkä kanta mitä tuossa kirjoittelit, tuo kanta kuulostaa aivan kuin adventistin uskonpuhdistuksen kannalta. Kysyppä joltain joka tietää kirkon opin paremmin kuin täällä nämä palstan kirjoittelijat.

Alex-kasi herjasi:
        "huomaa sekin että adventismissa ollaan tavallaan kovin "tarkkoja" siitä että jokainen uskoo kirkon opetuksiin sellaisena kuin ne opetetaan"

Mutta kukapa paremmin tietäisi kuin Kai Arasola - poimintoja
        Kain vastauksesta bushmannille heinäkuussa:

##: Kirkon oppi on sama, asenteet ovat kuitenkin muuttuneet. Minun käsitykseni mukaan tiukkapipoisuus on vähentynyt, nöyryys ja kunnioittavampi suhtautuminen ihmisiin ja toisiin kristittyihin lisääntynyt. Ehkä myös entistä useammat adventistit ymmärtävät tehdä eron yleiskristillisten ja pelastuksen kannalta ydinasioiden (Armo, Kristus, Raamattu, Jumala, jne) ja kirkon erityisoppien välillä.
        - -
        EGW kuuluu edelleen kirkon opetukseen. Asennemuutos 40 vuodessa on kuitenkin suuri. Silloisissa lehdissä ja puheissa hänen kirjoituksiaan lainattiin ahkerasti, nyt suht harvoin (Raamatun Sanoma raamatuntutkisteluopasta lukuunottamatta). Ehkä kirkko myös vähän selkeämmin tiedostaa varhaisen adventismin käytännön, jonka mukaan kirkon jäsen voi olla uskomatta EGWhen.
        - -
        Olen tällä palstalla yleensä jättänyt EGWn teologiseen puoleen liittyvät jutut toisille ja niin teen nytkin. Minulla ei nimittäin ole mitään huolta siitä, uskooko tai arvostaako joku EGWtä tai ei.
        - -
        Veli Ted tulee varmaan puhumaan usein ja hartaasti EGWn tärkeyden puolesta.
        En kuitenkaan usko, että hän tekee vastoin EGWn omaa neuvoa hyväksyä jäseniksi myös ne, jotka eivät EGWhen usko. _##

• eepu* kirjoitti:

eepu:
        Juuri noin mitä alex kirjoitit on ihan hyvä asia ja niin tulee toimia, - sanot sen heille, punnita asiat Raamatulla Pyhän Hengen ohjauksessa, -- tule vaan mukaan, niin minäkin toimin!

alex-kasi:
        "Kasteasia menee vähän samaan malliin - pitkä lista "uskon tunnustuksessa" - on mielestäni vähintääkin tarpeeton ja voi helposti tehdä sen että kastettava tuntee että "valehtelee" koska ei "oikeastaan" voi rehellisesti sydämessään tunnustaa kaikkea oikeaksi.. mutta tekee sen kuitenkin.. kun se "kuuluu asiaan" .."

eepu:
        Usko Vapahtajaan pelastajana riittää, minä voin sinut kastaa (Apt.2:38) Vapahtajan Nimeen, jos sovitaan asiasta…….

Sillä; Oikea kastaminen tapahtuu Vapahtajan JAHSHUAN MESSIAAN Nimeen ja Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö!
        [ http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2&sid=afff48f4033e6dca540e602905581d7a ]
        -- Jätä siis katolisen kirkon harhaopit ja kirkko joka on yhtä kuin – sunnuntaiyhteisö/rakennus, jättäkää vauvavalelu kasteena, kolmeen arvoasemaan kastaminen, Sapatin polkeminen, iankaikkinen kidutusoppi, ja anna pelastaa itsesi oikeaan (Apt.2:38) kasteeseen!

-- Sillä; Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan, Oikean Sapatin polkeminen ja sunnuntaisapatin asettaminen sen tilalle,
        ja tämä sana "KIRKKO", se on paavin/katolisenkirkon hapatusta/salaisuutta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI, ja iankaikkinen kidutusoppi, ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
        *
        -- Ystäväiseni; ÄLKÄÄ siis enää kieltäkö itseltänne älkääkä muiltakaan ottamasta sitä Oikeata (Apt.2:38) uskonmukaista upotuskastetta Vapahtajamme Nimeen so. JAHSHUAN MESSIAAN NIMEEN, (ei kolmeen arvoasemaan), sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!
        -- Niinpä; TAHALLINEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN UUDISTAMATTOMUUTEEN ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
        *
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=a1a7ae9455130a35a157edc67bc93490
        .. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakunta:

*
        minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        ♥ MARANATA! ♥

Ei eepu* ja hänen yhdenmiehen seurakuntansa ole auktoriteetti kuin
        vain eepu*lle ja kaikilel hänen sivupersoonilleen !!!

http://personal.inet.fi/yhdistys/maran.ata-srk/page19.html

• huh huh
        eepu* kirjoitti:

eepu:

alex-kasi:

eepu:

*
        *

*
        minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        ♥ MARANATA! ♥

eepun massa postitusta

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Alex-kasi herjasi:
        "huomaa sekin että adventismissa ollaan tavallaan kovin "tarkkoja" siitä että jokainen uskoo kirkon opetuksiin sellaisena kuin ne opetetaan"

##: Kirkon oppi on sama, asenteet ovat kuitenkin muuttuneet. Minun käsitykseni mukaan tiukkapipoisuus on vähentynyt, nöyryys ja kunnioittavampi suhtautuminen ihmisiin ja toisiin kristittyihin lisääntynyt. Ehkä myös entistä useammat adventistit ymmärtävät tehdä eron yleiskristillisten ja pelastuksen kannalta ydinasioiden (Armo, Kristus, Raamattu, Jumala, jne) ja kirkon erityisoppien välillä.
        - -
        EGW kuuluu edelleen kirkon opetukseen. Asennemuutos 40 vuodessa on kuitenkin suuri. Silloisissa lehdissä ja puheissa hänen kirjoituksiaan lainattiin ahkerasti, nyt suht harvoin (Raamatun Sanoma raamatuntutkisteluopasta lukuunottamatta). Ehkä kirkko myös vähän selkeämmin tiedostaa varhaisen adventismin käytännön, jonka mukaan kirkon jäsen voi olla uskomatta EGWhen.
        - -
        Olen tällä palstalla yleensä jättänyt EGWn teologiseen puoleen liittyvät jutut toisille ja niin teen nytkin. Minulla ei nimittäin ole mitään huolta siitä, uskooko tai arvostaako joku EGWtä tai ei.
        - -
        En kuitenkaan usko, että hän tekee vastoin EGWn omaa neuvoa hyväksyä jäseniksi myös ne, jotka eivät EGWhen usko. _##

A) Väitös että kirjoituksessani on herjaa - on väärä syytös. Sillä Adventti kirkko on "takka siitä mihin siellä uskotaan" - sanoi Kai sitten mitä vain.

Ja toinen asia että Ellen White olisi jonkinlainen Jumalan valtakunnan ovi-Mikko (tai ovi-Ellen) on täysin tuulesta temmattua.

Ei kukaan ihminen voi ottaa itselleen kunniaa siitä mitä Jumalan Sana sanoo, ei edes Jumalan Poika tehnyt niin.

- Siis väärin ajateltua - ihmisen kohottamista - sinulta.

En luonnollisesti kiellä että se mitä Ellen kirjoitti eri kirjoissaan ajattelemisen arvoista tekstiä, mutta ainoastaan silloin kun se on Raamatun sanoman kanssa yhtä pitävää, joten ei kannata tehdä edes Ellenistä itselleen epäjumalaa.. Minulle Ellen oli vain yksi uskossa oleva ja etsivä ihminen, joka tutki Raamattua muiden kanssa ja luonnollisesti ymmärsi enemmän kuin ne jotka eivät Raamattua lue, mutta on myös asioita joita Ellenkään ei ymmärtänyt, mutta olisi yhtä väärin alkaa häntä tuomitsemaan kuin alkaa häntä nostamaan..

alex

• alex-kasi kirjoitti:

A) Väitös että kirjoituksessani on herjaa - on väärä syytös. Sillä Adventti kirkko on "takka siitä mihin siellä uskotaan" - sanoi Kai sitten mitä vain.

Ja toinen asia että Ellen White olisi jonkinlainen Jumalan valtakunnan ovi-Mikko (tai ovi-Ellen) on täysin tuulesta temmattua.

Ei kukaan ihminen voi ottaa itselleen kunniaa siitä mitä Jumalan Sana sanoo, ei edes Jumalan Poika tehnyt niin.

- Siis väärin ajateltua - ihmisen kohottamista - sinulta.

En luonnollisesti kiellä että se mitä Ellen kirjoitti eri kirjoissaan ajattelemisen arvoista tekstiä, mutta ainoastaan silloin kun se on Raamatun sanoman kanssa yhtä pitävää, joten ei kannata tehdä edes Ellenistä itselleen epäjumalaa.. Minulle Ellen oli vain yksi uskossa oleva ja etsivä ihminen, joka tutki Raamattua muiden kanssa ja luonnollisesti ymmärsi enemmän kuin ne jotka eivät Raamattua lue, mutta on myös asioita joita Ellenkään ei ymmärtänyt, mutta olisi yhtä väärin alkaa häntä tuomitsemaan kuin alkaa häntä nostamaan..

alex

Tutustu muutamaan adventtiseurakuntaan ja muutamaan adventtipastoriin, niin et enää tuollaisia valheita syökse suustasi!
        Ekaksi voisit tutustua, alex, adventtikirkon kotisivustoon, siis
        suomalaiseen. En minä ruattalaisten touhusta menisi sanomaan
        mitään. Mutta suomalaiset tiedän ja suomalaisen adventismin.

Ei adventtikirkko sano Elleniä joksikin ovimikoksi taivaaseen - olet
        liikaa seurustellut Uskova_1 kanssa, kun tuollaisia väläyttelet.
        Riitalla on viesteissään sentään jotain vinkintapaistakin - tosin vanhentumutta tietoa - siihen suuntaan, mutta
        sinä herjaat ilman, että laitat edes näyttöä väittämällesi.

Hyi hyi alex! Teeskentelet adventismin puolustajaa, mutta paljastut
        adventisteja pilkkaavaksi - kun pyrit minut joka hyväksyn adventismin, mustamaalaamaan. Onko sinulle todellakin tärkeämpää saada mustamaalata minua, tärkeämpää kuin puhua
        hyvää adventismista?
        Utulilakin ihmetteli sitä, että onko tuossa vain veljeskateudesta kyse vai mistä.

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Tutustu muutamaan adventtiseurakuntaan ja muutamaan adventtipastoriin, niin et enää tuollaisia valheita syökse suustasi!
        Ekaksi voisit tutustua, alex, adventtikirkon kotisivustoon, siis
        suomalaiseen. En minä ruattalaisten touhusta menisi sanomaan
        mitään. Mutta suomalaiset tiedän ja suomalaisen adventismin.

Ei adventtikirkko sano Elleniä joksikin ovimikoksi taivaaseen - olet
        liikaa seurustellut Uskova_1 kanssa, kun tuollaisia väläyttelet.
        Riitalla on viesteissään sentään jotain vinkintapaistakin - tosin vanhentumutta tietoa - siihen suuntaan, mutta
        sinä herjaat ilman, että laitat edes näyttöä väittämällesi.

Hyi hyi alex! Teeskentelet adventismin puolustajaa, mutta paljastut
        adventisteja pilkkaavaksi - kun pyrit minut joka hyväksyn adventismin, mustamaalaamaan. Onko sinulle todellakin tärkeämpää saada mustamaalata minua, tärkeämpää kuin puhua
        hyvää adventismista?
        Utulilakin ihmetteli sitä, että onko tuossa vain veljeskateudesta kyse vai mistä.

olen viimeaikoina seurannut aika tiiviisti näitä Adventtikirkon opetuksia - jopa erimaiden adventti - TV-kanavilta ja tiedän oikein hyvin mistä puhun. Minulla on kolme TV-kanavaa ja esimerkiksi "Lifestyle TV" (jota muuten voit seutata netissäkin) on yhteinen Ruotsin, Norjan ja Tanskan seurakunnille ja siellä on paljon ohjelmia jotka on tuotettu Amerikassa..

Sitäpaitsi olen aina kertonut rehellisesti miten minä näen adventismin ja Raamatullisuuden heidän opetuksissaan. Minä en puolusta koskaan mitään muuta kuin Raamattua - jos sinäkin opit joskus sen ja jätät pois tuon "puoluepolitiikkasi" niin pääset ehkä eroon siitä oma-kuolemattomuus harhastasikin.

Jos luulet, että sinusta voi tulla adventisti vaikka uskot olevasi kuolematon ilman Luojaasikin - silloin pahasti erhdyt, voit ehkä liittyä Adventtikirkkoonkin jossain, mutta mitä hyötyä sinulle siitä olisi, jos et pääse eroon noista harhoistasi.

alex

• alex-kasi kirjoitti:

olen viimeaikoina seurannut aika tiiviisti näitä Adventtikirkon opetuksia - jopa erimaiden adventti - TV-kanavilta ja tiedän oikein hyvin mistä puhun. Minulla on kolme TV-kanavaa ja esimerkiksi "Lifestyle TV" (jota muuten voit seutata netissäkin) on yhteinen Ruotsin, Norjan ja Tanskan seurakunnille ja siellä on paljon ohjelmia jotka on tuotettu Amerikassa..

Sitäpaitsi olen aina kertonut rehellisesti miten minä näen adventismin ja Raamatullisuuden heidän opetuksissaan. Minä en puolusta koskaan mitään muuta kuin Raamattua - jos sinäkin opit joskus sen ja jätät pois tuon "puoluepolitiikkasi" niin pääset ehkä eroon siitä oma-kuolemattomuus harhastasikin.

Jos luulet, että sinusta voi tulla adventisti vaikka uskot olevasi kuolematon ilman Luojaasikin - silloin pahasti erhdyt, voit ehkä liittyä Adventtikirkkoonkin jossain, mutta mitä hyötyä sinulle siitä olisi, jos et pääse eroon noista harhoistasi.

alex

"huomaa sekin että adventismissa ollaan tavallaan kovin "tarkkoja" siitä että jokainen uskoo kirkon opetuksiin sellaisena kuin ne opetetaan" --alex-sasi--

Kysy suomalaisilta adventisteilta adventismista ennenkuin alat
        opettamaan meille suomalaisille, mitä meidän adventtiseurakuntamme opettavat!

KAI ARASOLA:

Kirkon oppi on sama, asenteet ovat kuitenkin muuttuneet.
        Minun käsitykseni mukaan tiukkapipoisuus on vähentynyt, nöyryys ja kunnioittavampi suhtautuminen ihmisiin ja toisiin kristittyihin lisääntynyt.
        Ehkä myös entistä useammat adventistit ymmärtävät tehdä eron yleiskristillisten ja pelastuksen kannalta ydinasioiden (Armo, Kristus, Raamattu, Jumala, jne) ja kirkon erityisoppien välillä.
        - -
        - -
        - -
        En kuitenkaan usko, että hän tekee vastoin EGWn omaa neuvoa hyväksyä jäseniksi myös ne, jotka eivät EGWhen usko.

Laitoit taas viestisi loppuun tuon päähänpinttymäsi, vihjauksen siitä, ettei
        rangaistuslaitosta nimeltään tulijärveä ole. Mutta katsopa
        adventismin viitekehyksistä, Ilm.14:6-12 tai suoraan Raamatusta,
        Ilm.14:10-11.

• Herra tulee pian

• eepu*
        alex-kasi kirjoitti:

alex

Kyllä, Antti on katolisen kirkon harhaoppikätyri, kuinkas pantteri pääsisi pilkuistaan?!

• alex-kasi
        eepu* kirjoitti:

eepu:

alex-kasi:

eepu:

*
        *

*
        minulle niin Rakkaassa
        י ה וֹ שׁ ﬠ

eepu
        *
        ♥ MARANATA! ♥

Olen samaa mieltä siitä että ainoa mikä johtaa oikeaan suuntaan on Jumalan Sana ja halu ymmärtää sen sanoma oikein. Monille on omat päätelmät esteenä - kun ensin uskotaan ja sitten luetaan Raamattua - ainakin sieltä täältä.

Oletko muuten "erikirkossa" kuin palstan adventistit ja miksi - siinä tapauksessa?
        Onko uskossasi suuriakin eroja adventismiin nähden? Kerrohan - noin LYHYESTI vain.

alex

• eepu*
        alex-kasi kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä että ainoa mikä johtaa oikeaan suuntaan on Jumalan Sana ja halu ymmärtää sen sanoma oikein. Monille on omat päätelmät esteenä - kun ensin uskotaan ja sitten luetaan Raamattua - ainakin sieltä täältä.

Oletko muuten "erikirkossa" kuin palstan adventistit ja miksi - siinä tapauksessa?
        Onko uskossasi suuriakin eroja adventismiin nähden? Kerrohan - noin LYHYESTI vain.

alex

Kysyit:
        "Oletko muuten "erikirkossa" kuin palstan adventistit ja miksi - siinä tapauksessa?"

eepu:
        Samassa seurakunnassa olen, mutta (oletettavasti) eri paikkakunnalla,..

Kysyit:
        "Onko uskossasi suuriakin eroja adventismiin nähden? Kerrohan - noin LYHYESTI vain."

eepu:
        Muutamista eroista mainittakoon:
        .. se että; Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö!

[ Ei siis kirkko - sana "kirkko" on paavin/katolisenkirkon hapatusta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI ]

Ja Oikea Sapatti/Lepopäivä on normaaliaikaan pe. illasta klo 18.00 - la. iltaan klo 18.00!
        [ SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!]

Ja lisäksi Raamatun mukaan ymmärrämme, että;
        - Jumala on YKSI! (Room.3:30; Gal.3:20; Jaak.2:19),

ja että;
        - Vapahtajan Oikea Nimi on; JAHSHUA MESSIAS = JUMALA PELASTAA (ks.Joh.5:43; 10:25) [ viewtopic.php?f=2&t=4#p12 ],

ja että;
        - Kasteen, (jossa uskovalle Jumala antaa syntien anteeksiantamuksen), tulee tapahtua upottamalla kastettava veteen Vapahtajan (Apt.4:12) Nimeen [ei kolmeen ”arvoasema -nimeen”]

ja että;
        - Kastetulle (uloskutsutulle) uskovalle on annettava tilaisuus toteuttaa saamaansa uskonkutsumusta, Pyhän Hengen armolahjaansa!

Mutta, katso niitä eroavaisuuksia lisää täältä:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewforum.php?f=2&start=0

Sillä nyt lähden asioille, palaan illalla taas kirjoittamaan ....

Terveisin eepu

• eepu* kirjoitti:

Kyllä, Antti on katolisen kirkon harhaoppikätyri, kuinkas pantteri pääsisi pilkuistaan?!

* Kyllä, Antti on katolisen kirkon harhaoppikätyri *

Vaikka kuinka olen koettanut jo kahdeksatta vuotta kirjoittaa
        mahdollisimman roomalaiskatolilaisvastaisesti, niin paljastuinpa
        sittenkin jesuiitaksi. Tuo yhdenmiehen eepu-maran-ata seurakunnan
        apostoli minut paljasti.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jesuiitat

Vaan mitäpä siitä että paljastuin katoliseksi, kunhan Jumalan Sana menestyy. Ei minusta niin väliä.

• eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

* Kyllä, Antti on katolisen kirkon harhaoppikätyri *

Vaikka kuinka olen koettanut jo kahdeksatta vuotta kirjoittaa
        mahdollisimman roomalaiskatolilaisvastaisesti, niin paljastuinpa
        sittenkin jesuiitaksi. Tuo yhdenmiehen eepu-maran-ata seurakunnan
        apostoli minut paljasti.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jesuiitat

Vaan mitäpä siitä että paljastuin katoliseksi, kunhan Jumalan Sana menestyy. Ei minusta niin väliä.

Lopeta tuo inkvisitiomainen kiusaaminen alex:sia kohtaa ja ota lomaa täältä ja mene yksinäisyyteen tekemään parannusta ja anna kastaa (Apt.2:38; Apt.4:12 Nimeen) itsesi! Vai onko niin, että et pääse "täplistäsi" - roomalaiskatolilaisuudestasi?!
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Inkvisitio

• Veli#
        alex-kasi kirjoitti:

alex

Rauhaa veli! Raamatun kirjoittamisen aikana sanan viini merkitys oli toinen kuin nykyään.Se sisälsi kaikki viinirypäleistä tehdyt juomat rypäletuoremehusta luonnollisen käymisen kautta käyneisiin viineihin.
        Väkeviä viinejä ei Raamatun aikana tunnettu lainkaan,elleivät sellaisia olleet Babylonin viinit.
        En sano että kaikki viinit olisivat olleet käymättömiä,molempia oli.
        Haluan vain tuoda tässä ilmi historian tutkijoiden näkemyksiä tähän viini asijaan.
        Talmudin tuntijan Louis Ginzbergin mukaan juuri puristettua rypälemehua voitiin käyttää aivan yhtä hyvin kuin käynyttäkin. Nykyisistä juutalaisista ortodoksijuutalaiset käyttävät yhä edelleen käymätöntä viiniä ja vain uudistusmieliset käynyttä (Bacchiocci,Wine in the Bible, Joskus juutalaiset joutuivat juomaan käynyttäkin viiniä.Tällöin siihen sekoitettiin kaksi kolmatta osaa vettä.Sekoittamattoman viinin juomista pidettiin häpeällisenä.Juutalainen Filon (20 eKr.-40jKr) sanoo;Ei kukaan,joka haluaa ajatella yleviä ja jaloja asijoita,maista sekoittamatonta viiniä.Tässä muutamia lainauksia, mutta ei tehdä tästä riita asijaa.Siunausta sinulle veli.

• eepu* kirjoitti:

Kysyit:
        "Oletko muuten "erikirkossa" kuin palstan adventistit ja miksi - siinä tapauksessa?"

eepu:
        Samassa seurakunnassa olen, mutta (oletettavasti) eri paikkakunnalla,..

Kysyit:
        "Onko uskossasi suuriakin eroja adventismiin nähden? Kerrohan - noin LYHYESTI vain."

eepu:
        Muutamista eroista mainittakoon:
        .. se että; Oikea Kristillinen/Messiaaninen Sapattiyhteisö on; εκκλησια [ekklesia] = "ULOSKUTSUTTU" – SEURAKUNTA yhteisö!

[ Ei siis kirkko - sana "kirkko" on paavin/katolisenkirkon hapatusta, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = SUNNUNTAI ]

Ja Oikea Sapatti/Lepopäivä on normaaliaikaan pe. illasta klo 18.00 - la. iltaan klo 18.00!
        [ SAPATTI alkaa päivämäärärajalta (180° pituuspiiriltä) perjantaina auringon laskiessa normaaliaikaan klo 18.00!]

Ja lisäksi Raamatun mukaan ymmärrämme, että;
        - Jumala on YKSI! (Room.3:30; Gal.3:20; Jaak.2:19),

ja että;
        - Vapahtajan Oikea Nimi on; JAHSHUA MESSIAS = JUMALA PELASTAA (ks.Joh.5:43; 10:25) [ viewtopic.php?f=2&t=4#p12 ],

ja että;
        - Kasteen, (jossa uskovalle Jumala antaa syntien anteeksiantamuksen), tulee tapahtua upottamalla kastettava veteen Vapahtajan (Apt.4:12) Nimeen [ei kolmeen ”arvoasema -nimeen”]

ja että;
        - Kastetulle (uloskutsutulle) uskovalle on annettava tilaisuus toteuttaa saamaansa uskonkutsumusta, Pyhän Hengen armolahjaansa!

Mutta, katso niitä eroavaisuuksia lisää täältä:
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewforum.php?f=2&start=0

Sillä nyt lähden asioille, palaan illalla taas kirjoittamaan ....

Terveisin eepu

##: - Vapahtajan Oikea Nimi on; JAHSHUA MESSIAS = JUMALA PELASTAA (ks.Joh.5:43; 10:25) [ viewtopic.php?f=2&t=4#p12 ],
        ... nyt lähden asioille, palaan illalla taas kirjoittamaan .... _##

Melkein minunkin täytyi lähteä asioille Herrani mutkikkaan uuden nimen luettuani ... vatsa meni
        naurusta kippuraan ja hotelli helpotukseen piti navigoida.
        Tuo viewtopic oli minulle ihan uutta nimitietoa. Sekä "Oikea Nimi".

Oikeasti Hänen nimensä kaikkine monipuolisine voimavaikutuksineen on tämä:

Jes. 9:6 (9:5)
        Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu,
        jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on:
        Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Eiköhän tuossa ole voimallista nimeä Isoveljestämme, esikoisesta,
        kaikenlaisiin tarpeisiin!

antti

• Veli# kirjoitti:

Rauhaa veli! Raamatun kirjoittamisen aikana sanan viini merkitys oli toinen kuin nykyään.Se sisälsi kaikki viinirypäleistä tehdyt juomat rypäletuoremehusta luonnollisen käymisen kautta käyneisiin viineihin.
        Väkeviä viinejä ei Raamatun aikana tunnettu lainkaan,elleivät sellaisia olleet Babylonin viinit.
        Haluan vain tuoda tässä ilmi historian tutkijoiden näkemyksiä tähän viini asijaan.
        Talmudin tuntijan Louis Ginzbergin mukaan juuri puristettua rypälemehua voitiin käyttää aivan yhtä hyvin kuin käynyttäkin. Nykyisistä juutalaisista ortodoksijuutalaiset käyttävät yhä edelleen käymätöntä viiniä ja vain uudistusmieliset käynyttä (Bacchiocci,Wine in the Bible, Joskus juutalaiset joutuivat juomaan käynyttäkin viiniä.Tällöin siihen sekoitettiin kaksi kolmatta osaa vettä.Sekoittamattoman viinin juomista pidettiin häpeällisenä.Juutalainen Filon (20 eKr.-40jKr) sanoo;Ei kukaan,joka haluaa ajatella yleviä ja jaloja asijoita,maista sekoittamatonta viiniä.Tässä muutamia lainauksia, mutta ei tehdä tästä riita asijaa.Siunausta sinulle veli.

"Raamatun kirjoittamisen aikana sanan viini merkitys oli toinen kuin nykyään"

Ettei vaan olisi ollut viinin vaikutus sittenkin ihan sama kuin tänään?

Joh. 2:10
        ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."

Sulhanen silminnäkijänä totesi että ovat ihan juovuksissa.
        Näin se useasti on mykyajassakin, ei ehkä siinä määrin kuin silloin.

• eepu* kirjoitti:

Lopeta tuo inkvisitiomainen kiusaaminen alex:sia kohtaa ja ota lomaa täältä ja mene yksinäisyyteen tekemään parannusta ja anna kastaa (Apt.2:38; Apt.4:12 Nimeen) itsesi! Vai onko niin, että et pääse "täplistäsi" - roomalaiskatolilaisuudestasi?!
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Inkvisitio

" Vai onko niin, että et pääse "täplistäsi" - roomalaiskatolilaisuudestasi?! "

Huomaatko ollenkaan itse kuinka jumissa olet?
        Kun koetan olla ystävällisesti kanssasi samaa mieltä,
        että olen roomalaiskatolilainen jesuiitta, niin senkin koet
        pilkkana sinua kohtaan.
        Täytynee jatkaa myötäilyä, jospa sinä siitä rauhoittuisit.
        Olen samaa mieltä kanssasi - en pääse roomalaiskatolilaisista
        täplistäni. Turhaan koetat käännyttää maran ata 7. pv liikkeeseesi.

Neuvoisin sinua kertakaikkiaan jättämään kaiken uskonnollisuuden.
        Ja yksinkertaisesti vain uskomaan kaiken mitä Jeesus evankeliumeissa sanoo. Jeesus ei harrastanut uskontoja.
        Jättäisit toistaiseksi apostolien teotkin ja vain evankeliumit lukisit.

• UUTisia
        Veli# kirjoitti:

http://www.seurakuntalainen.fi/?gclid=CI7SrcDInaQCFQgw3godtkBKEg

Jos koet syystä tai toisesta uskonnon tai kristillisen uskon taakaksi,
        tahi vaikkapa tommoset ekklesia-immeiset liian päällekäyviksi,
        meinaan vaan että kyllä ne joskus melkein reppii ulos seurakunnasta ..
        niin UUT voipi olla avuksi ..
        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

http://opsti.japo.fi/ekklesia.htm

• epätietoinen kyssyy
        UUTisia kirjoitti:

http://www.seurakuntalainen.fi/?gclid=CI7SrcDInaQCFQgw3godtkBKEg

Jos koet syystä tai toisesta uskonnon tai kristillisen uskon taakaksi,
        tahi vaikkapa tommoset ekklesia-immeiset liian päällekäyviksi,
        meinaan vaan että kyllä ne joskus melkein reppii ulos seurakunnasta ..
        niin UUT voipi olla avuksi ..
        http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

http://opsti.japo.fi/ekklesia.htm

Antti V Kantola käy kuumana kuin jalopeura kita ammollaan kimpuumme, autaisiko UUT meitä ja meittiä, mitä luulette, pannisivatko tuo häirikön, tuon AVK lukkojen taakse joksin vuodeksi?

• ...:)..kannatan
        epätietoinen kyssyy kirjoitti:

Antti V Kantola käy kuumana kuin jalopeura kita ammollaan kimpuumme, autaisiko UUT meitä ja meittiä, mitä luulette, pannisivatko tuo häirikön, tuon AVK lukkojen taakse joksin vuodeksi?

Kannatan ehdotusta täysin! :)

• peruukiton
        epätietoinen kyssyy kirjoitti:

Ettei vain käytä peruukkia.

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

"huomaa sekin että adventismissa ollaan tavallaan kovin "tarkkoja" siitä että jokainen uskoo kirkon opetuksiin sellaisena kuin ne opetetaan" --alex-sasi--

Kysy suomalaisilta adventisteilta adventismista ennenkuin alat
        opettamaan meille suomalaisille, mitä meidän adventtiseurakuntamme opettavat!

KAI ARASOLA:

Kirkon oppi on sama, asenteet ovat kuitenkin muuttuneet.
        Minun käsitykseni mukaan tiukkapipoisuus on vähentynyt, nöyryys ja kunnioittavampi suhtautuminen ihmisiin ja toisiin kristittyihin lisääntynyt.
        Ehkä myös entistä useammat adventistit ymmärtävät tehdä eron yleiskristillisten ja pelastuksen kannalta ydinasioiden (Armo, Kristus, Raamattu, Jumala, jne) ja kirkon erityisoppien välillä.
        - -
        - -
        - -
        En kuitenkaan usko, että hän tekee vastoin EGWn omaa neuvoa hyväksyä jäseniksi myös ne, jotka eivät EGWhen usko.

Laitoit taas viestisi loppuun tuon päähänpinttymäsi, vihjauksen siitä, ettei
        rangaistuslaitosta nimeltään tulijärveä ole. Mutta katsopa
        adventismin viitekehyksistä, Ilm.14:6-12 tai suoraan Raamatusta,
        Ilm.14:10-11.

uskoako oma-kuolemattomuuteen vai ei? Yhä on mielessäsi nämä asiat sekavina..

Kun minä kirjoitin että oma-kuolemattomuus on harha - niin käsitit sen siten että minä puhuin jostain muusta - eli tulijärvestä.

Kyllä siitä tulijärvestä kerrotaan Raamatussa - se tulee todelliseksi silloin kun Jumala poistaan kaiken pahuuden - ei siitä ole epäilystäkään, mutta sinähän oletkin kiven kovaa väittänyt että siellä tulijärvessä kieriskellään ikuisesti ja sehän ei ole totta. Mutta ei Jumala tuhoa iankaikkista elämää - vaan pahuuden ja ne jotka riippuvat siinä kiinni - ja joilla ei siis ole kuolemattomuutta. Pää tarkoitus tulijärvellä on PAHUUDEN POISTAMINEN .. ei syntisten ikuinen piinaaminen..

Mutta hyvä jos alat tajuta sen oma-kuolemattomuus uskosi mahdottomuuden, ja sen kuinka sellainen usko muuttaa Raamatun toiseksi.
        Muuttaa Jumalan olemuksen, koska sellainen usko antaa Jumalalle sellaisia ominaisuuksia mitä Hänessä ei ole.
        Tekee hänestä Luojan joka loi elämää ikuisesti kitumaan.
        Muuttaa Jeesuksen uhrinkin toiseksi - tekemällä Jeesuksen täydellisestä uhrista sellaisen että syntiä ei lunastetakaan samalla hinnalla kuin syntinen joutuisi itse maksamaan.. nimittäin kuolemalla.

alex

• Ei SE,
        AnttiVKantola kirjoitti:

Alex-kasi herjasi:

- -
        - -
        - -

että ihminen on rehellinen ja sanoo oman kantansa asioihin ole herjaamista. Sensijaan kehoittaisin Alexia menemään adventtikirkkoon, niin hänkin saisi sen TODELLISEN kuvan adventisteista ja adventti kirkon toiminnasta. Älä sinä Antti ole LIIAN KÄRKÄS ja nopea huomaamaan vikoja toisissa, vaan TUTKI OMA TILASI, että oletko OIKEALLA TIELLÄ ja onko syyttäjähenki heitetty sinusta ulos? Jos niin ei ole, niin ET OLE UUDESTISYNTYNYT ja olet silloin matkalla kadotukseen. Tee parannus!

• alex-kasi kirjoitti:

alex

Minä koen adventismin aivan riittävän luotettavaksi, mutta sinä alex olet tietävinäsi paremmin,
        "sanokoot Kai mitä tahansa" - ja sanokoot Timo että helvetti ei ole kaatopaikka vaan tulikivijärvi,
        niin minä alex tiedän, että se on kaatopaikka. Huh huh.

ALEX EI LUOTA ADVENTISTEIHIN?

Niin, alex - et laittaisi itseäsi adventtiseurakunnassa käymään, etkä päästäisi lapsiasikaan sinne:
        "En haluaisi panna lapsiani sellaiseen asemaan.. enkä itseänikään." "voi tulla huono olo" !

( huomaa sekin että adventismissa ollaan tavallaan kovin "tarkkoja" siitä että jokainen uskoo kirkon opetuksiin sellaisena kuin ne opetetaan .. siksi on niin että sille joka ei kaikessa voi olla mukana voi hyvinkin tulla huono olo .. jos nyt tajuat mitä tarkoitan - vähän samaan tapaan kuin että se joka syö vaikka uskoo että ruoka on epäpyhää tekee väärin, mutta se joka tietää että kaikki ruoka on sallittua ei tee väärin.
        En haluaisi panna lapsiani sellaiseen asemaan.. enkä itseänikään.
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9343519/45970043 )

Et voi poistaa kolmannen enkelin varoitussanomaa Raamatusta etkä Adv.kirkon kotisivulta ja opinkappaleesta 13 etkä uutuuskirjasta "Kolmen enkelin sanoma", etkä Jumalan todellisuudesta!
        Joten sinun pitää evankelioida sun ystävät, jotteivät joutuisi tulikivijärveen. Niin tulee minunkin tehdä.

antti

• Onko AVK:sta tulossa adventisti ja käykö AVK juuri nyt taistelua
      pelkojaan vastaan - tämähän oli aloitus, alexilta. Koetan vastata.

Olisi loukkaus adventisteja kohtaan, jos minua kutsuttaisiin
      adventistiksi, sillä onhan yleisesti tiedossa, etten usko tuhannen
      vuoden ajan autiona olevaan Maahan. Muutoin on adventismi ok,
      eikä tuo yksi kohta sinänsä este olisi ainakaan minun puoleltani.
      En vain näe syytä vaihtaa hyvästä srk:sta toiseen hyvään.

Mitä tulee pelkotiloihini, nehän poistuivat, kun uskoon tulin.
      "Täydellinen rakkaus (Jumalan) karkoittaa pelon".
      Jos minusta tulisi adventisti, eivät pelot silti tulisi takaisin.
      Sillä vaikka uskon adventistien viitekehyksissä ilmenevään Ilm.14:10-11 mainittuun tulijärveen, en usko että sinne uskovaiset
      tuomitaan.

Messiaanisten seitsemännen päivän adventistien kanssa, joita
      Suomessakin on, ei ole mitään ristiriitaa, sillä heidän oppiinsa
      sisältyy tuhannen vuoden messiaaninen rauhan valtakunta.

"Uskomme, että Jeesus Kristus palaa pian ja ottaa maan herruuden käsiinsä kuninkaiden Kuninkaana ja herrain Herrana (Johanneksen ilmestys 19:16), että hän istuu Daavidin valtaistuimelle ja palauttaa tuhatvuotisen valtakautensa aikana kaiken kohdalleen ja perustaa Jumalan valtakunnan, jonka päämaja tulee ikuisesti sijaitsemaan maapallolla."
      http://www.pcog.org/finnish/doctrines.php

Olemme tasoissa adventismiin nähden, alex. Minä en ole adventisti
      tuhannen vuoden rauhanajan vuoksi ja sinä et siksi, ettet edes
      heidän viitekehystään voi sietää, tulijärvioppia Ilm.14:10-11.

Mutta minä olen paremmalla rannalla sen vuoksi, että olen nytkin
      hyvässä seurassa, mutta sinulla on este mennä siihen ainoaan
      seuraan, mikä sinulle voisi kelvata!

antti

• alex-kasi

Adventtikirkossa uskotaan että Jeesus kuoli ristillä ja lakkasi siis elämästä. Adventtikirkossa uskotaan että Jeesus maksoi kuolemallaan sen kuoleman mikä kohtaisi syntistä jos hän ei pelastusta saa.
        Adventtikirkossa uskotaan että Jumala herätti Jeesuksen kolmantena päivänä.. kuolleista. Adventtikirkossa uskotaan edelleen että Jumala ei koskaan ole luvannut iankaikkista elämää kenellekään muualla kuin Jumalan valtakunnassa että iankaikkista elämää ei synnissä ole.

Tuhatvuotisen valtakunnan sijoitus ei ole pelatuskysymys, mutta nuo muut opinkohdat ovat osa Adventtikirkon totuutta ja tärkeitä opinkappaleita.

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Lopullinen rangaistus vain periaatteessa ts. pelkkä muodollisuus?
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9353580

etkö todella ymmärrä? mitä muut kirjoittavat?

Raamattu sanoo että Jumala poistaa pahuuden ja sen mukana tuhoutuvat kaikki ne jotka pahuutta harrastavat, jotka pitävät siitä kiinni. Raamattu kertoo selvin sanoin ketkä eivät peri Jumalan valtakuntaa, olet kai lukenut ketkä ovat ulkopuolella?

lm. 22:15
        Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Miksi kyselet samoja asioita joihin ollaan vastattu kymmeniä kertoja.
        Keksit aina kummallisuuksia omasta päästäsi ja käytät niitä sitten aivan kuin ne olivat lähtenneet muiden päästä.. MIKSI?

alex

• alex-kasi kirjoitti:

etkö todella ymmärrä? mitä muut kirjoittavat?

Raamattu sanoo että Jumala poistaa pahuuden ja sen mukana tuhoutuvat kaikki ne jotka pahuutta harrastavat, jotka pitävät siitä kiinni. Raamattu kertoo selvin sanoin ketkä eivät peri Jumalan valtakuntaa, olet kai lukenut ketkä ovat ulkopuolella?

lm. 22:15
        Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Miksi kyselet samoja asioita joihin ollaan vastattu kymmeniä kertoja.
        Keksit aina kummallisuuksia omasta päästäsi ja käytät niitä sitten aivan kuin ne olivat lähtenneet muiden päästä.. MIKSI?

alex

Alex siteeraa Ilmestyskirjaa; samassa kirjassa myös selitetään, mikä paikka se ulkopuolinen paikka on (tulikivijärvi). Mutta ei alex sitä sielunsa silmin näe vaikka näkee lukea. On oman oppinsa uhri.
        Ilm. 22:15 :
        Ulkopuolella ovat
        koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat
        ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Olet niin kauan tuputtanut käsitystäsi että ulkopuolella on vain olemattomuus - et voi käsittää, että siellä
        on myös "hammasten kiristys"! Alex, jos sinulla on olemattomat hampaat, miten niitä sitten kiristelisit?
        Kyllä Jumalan ulkopuolella on rangaistuslaitos, se mistä Raamattu ja adv.perusopink. 13 kotisivulla ja
        tuore "Kolmen enkelin sanoma"-teos muistuttaa ja varoittaa. Vain muutaman paikan mainitsen tuosta
        "hammasten kiristyksestä" ulkopuolella Jumalan:

Luuk. 13:28
        Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin
        ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

Matt. 24:51
        ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille.
        Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

Matt. 25:30
        Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

Jos tuota kuvattua paikkaa ei ole (tulikivijärvi, helvetti - ei kaatopaikka), niin sitten on olemassa
        TÄYSIN vastaava paikka, semmoinen mitä tuossa kuvataan. Kenties ns. hyväätekevät jumalattomat
        kuluvat siellä ja kenties kuluvat nopeasti loppuun, mutta se on selvää, että ne, jotka ehdoin tahdoin
        tahtovat jumalattomilta ja kristityiltä SALATA tuon paikan - ne tulevat KITUMAAN ja kiristelemään
        hampaitaan, olemattomiakin, pitkään ja ansaitusti - vakka minä en sitä tahdokaan.

antti

• alex-kasi kirjoitti:

Adventtikirkossa uskotaan että Jeesus kuoli ristillä ja lakkasi siis elämästä. Adventtikirkossa uskotaan että Jeesus maksoi kuolemallaan sen kuoleman mikä kohtaisi syntistä jos hän ei pelastusta saa.
        Adventtikirkossa uskotaan että Jumala herätti Jeesuksen kolmantena päivänä.. kuolleista. Adventtikirkossa uskotaan edelleen että Jumala ei koskaan ole luvannut iankaikkista elämää kenellekään muualla kuin Jumalan valtakunnassa että iankaikkista elämää ei synnissä ole.

Tuhatvuotisen valtakunnan sijoitus ei ole pelatuskysymys, mutta nuo muut opinkohdat ovat osa Adventtikirkon totuutta ja tärkeitä opinkappaleita.

Kolmannen enkelin sanoma
        "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
        Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
        Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
        Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -
        ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
        Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä,
        niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen" (Ilm. -14:-9 - 12).

Ensimmäisen enkelin sanoma julistaa ikuista evankeliumia ja kutsuu ihmisiä
        palvomaan oikein Jumalaa Luojana, koska tuomion aika on tullut.
        Toinen enkeli varoittaa
        kaikista sellaisista jumalanpalvelusmuodoista, jotka ovat vain ihmisten keksintöä.
        Lopuksi kolmas enkeli julistaa Jumalan mitä vakavimman varoituksen
        pedon ja sen kuvan kumartamista vastaan;
        siihen syyllistyvät lopulta kaikki ne, jotka torjuvat uskonvanhurskauden evankeliumin.

Ja täällä alkaen sivulta 48 ...
        http://www.kirjatoimi.fi/?sid=30003&tuoteid=327&luokkaid=0&from=/index.php?sid=1

Tutustu adventtioppiin ja vasta sitten ala mestaroida sillä, alex! Ennen kaikkea: tutustu adventtiseurakuntaan. Meillä Suomessa käydään hyvää sapattikouluakin ...
        http://salo.adventist.fi/raamattutuntien-aiheet/

antti

• ( http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8532220/45579331 )
      Ehdoton EI
      TimoFlink 27.8.2010 08:45
      Sanon kirkkoni teologian tuntevana adventistina ehdottoman EI väitteesiisi, sillä

* Emme usko saatanan olevan sijaiskärsijä.
      * Emme usko Jeesuksen olleen luotu olento (väitteesi on mormonismia, ei adventismia).
      * Pedon merkki ei ole sunnuntaina kirkossa käyntiä tai lepäilyä.
      Se on sotaa sapattia ja sapatin Herraa vastaan.
      * Helvetti ei ole kaatopaikka. Se on syntiset hävittävä tulijärvi viimeisellä tuomiolla (Ilm. 20 & 21).

Ja lisättäköön vielä adventistien lähetyskäskyyn liitetty kolmen
      enkelin sanoma - kolmannen enkelin varoitussanomasta se kohta,
      mitä vastaan täällä alexit, eeput, hirvakset, skreivit, anne-elinat,
      eremithit sun muut ei-adventistit käyvät kuumana kuin ...

Ilm.14:10
      niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
      11
      Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

Meille uskovaisille vielä rohkaisuksi 12. jae ...

12 Tässä on pyhien kärsivällisyys,
      niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Miten niin KÄSKYT? No, Jeesushan sanoi, että hyvä opettaja on
      vain se joka ammentaa SEKÄ uutta että vanhaa, viisautta:

Matt. 13:52
      Silloin hän sanoi heille: "Siksipä jokainen lainopettaja, josta on tullut taivasten valtakunnan opetuslapsi,
      on kuin isäntä, joka runsaasta varastostaan ottaa esiin sekä uutta että vanhaa."

Kyllä! Luit aivan oikein, kun lainopettaja tulee uskovaiseksi, ei
      hänen pidä kaikkea vanhastaaan oppimaansa hylätä, vaan pitää
      sovittaa yhteen vanhan liiton viisaus uuden liiton totuuden kanssa.

• " Adventti kirkko on "takka siitä mihin siellä uskotaan" - sanoi Kai sitten mitä vain. "

" Ja toinen asia että Ellen White olisi jonkinlainen Jumalan valtakunnan ovi-Mikko (tai ovi-Ellen) "

Luulenpa (tro) alex, että tuo äärimmäisen epäluuloinen käsityksesi
      Suomen ehkä persoonaltaan arvovaltaisinta adventistia ja yleensäkin
      suomalaista adventistia ja adventismia kohtaan muuttuisi myöteiseksi, jos uskaltautuisit tutustumaan meikäläiseen toimintaan!

Leikit palstalla adventistien puolustajaa ja kuitenkin heität kaiken
      aikaa varjoja adventistien ylle. Se on jakomielistä.
      Kyllä Kai pysyy totuudessa, eivätkä adventisti aseta Elleniäkään
      joksikin ovi-Mikoksi taivaaseen! Uskova_1:ltäkö olet moista kuullut?

antti

• meidän asialla

että Ellen oli taivaan ovi-mikko? Oletko ihan seonnut, riidelessäsi ihmisten kanssa?

• meidän asialla kirjoitti:

että Ellen oli taivaan ovi-mikko? Oletko ihan seonnut, riidelessäsi ihmisten kanssa?

Ovi-Mikko:
        "Mitäs oikein yrität selittää meidän asialla että Ellen oli taivaan ovi-mikko?
        Oletko ihan seonnut, riidellessäsi ihmisten kanssa?"

Koetan vastata outoon kysymykseen:

Minä yritän selittää sitä, ettei adventistit ja muutkaan kristityt kuvittele helvettiä kaatopaikaksi kuten alex.
        Ja kun varoitussanoma tulikivijärvestä on annettu erityisesti lopunajalle Ilm.14:9-11, kolmen enkelin sanomassa, koetan saada lukijat ymmärtämään, ettei varoitus ole tarkoitettu salattavaksi, sanokoot alex mitä tahansa. Hyvinvoivat jumalattomat Suomessa eivät koe tarvitsevansa Jeesusta, jos heille
        uskotellaan, että se on sitten vain loppu, kun tämä nautinnollinen elämä loppuu. En riitele, vain tiedotan!

Ei Adventtikirkko tai mikään muukaan kristillinen yhteisö ovimikko kuvittele olevansa, kun muistuttaa kolmen enkelin sanomasta. Ja kyllä tulikivijärvi-varoitus pikkuhiljaa aletaan huomioida joka puolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2383
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      907
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      848
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      831
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      807
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      776
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      745
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      732
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      684
    Aihe