Yrittäjän tulot

Piipunrassi

Mitähän teillä muilla yhdenmiehen tai -naisen yrityksillä jää yrittämisestä käteen ja millaisella työmäärällä? Olen alkanut miettimään että olenkohan aivan vieraantunut todellisuudesta ja onkohan raha-asiani karanneet pahasti lapasesta. Paljonko tavallisissa töissä tienaa? Minkälaisilla tuloilla ihmiset elävät normaalielämää?

Ja kysyn ihan vakavissani, en provotakseni. Mitä te tienaatte pitääksenne itsenne motivoituna yrittämiseen? Kun itsestä tuntuu, että muutama tonni ei ole sen arvoista, että viitsii vaivautua pyörittämään yritystä. Tällä hetkellä käteen jää 3-4 tonnia kuussa, haluja olisi 5-10 tonnin kuukausituloihin, että jaksaisi yrittäminen kiinnostaa.

30

1842

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yrittäjän alku

Toiminimi, 500e kuussa jää käteen. Teen sivutoimisesti, mutta tällä hetkellä en ole muualla töissä ja mut katsotaan päätoimiseksi yrittäjäksi.

• liksaaa

>>Tällä hetkellä käteen jää 3-4 tonnia kuussa, haluja olisi 5-10 tonnin kuukausituloihin, että
      >>jaksaisi yrittäminen kiinnostaa.

Siis omien tuloverojesi jälkeenkö jää tuo nettona tassuun, vai onko bruttotulosta kyse?

Kai sitä haluja korkeisiin liksoihin on useammallakin, mutta ei se aina vaan onnistu. Jos olet yksinyrittäjä niin on *harvinaista* että pääsisi minnekään lähelle kymppitonnia oleviin burittotuloihin käsiksi.

Firmaa pitäisi laajentaa, ottaa työntekijöitä ja sitä kautta laajentaa omaakin riskiä, myös laajemman epäonnistumisen mahdollisuus lisättynä omaan kuormaan. Sitä kautta omat tulot voisivat kasvaa.

Kynnyksenähän tässä on että joutuisit maksamaan sille ensimmäiselle palkkalaisellesi kenties useampia kuukausia nykyisestä omasta 4 tonnin siivusasi, sillä ei se uusi tulokas heti sitä rahaa tuo mukanaan. Ja jos kontolle sattuu joku työnvieroksuja myöhästelijä tai suur-sairastelija niin omat duunisi ja stressisi senkuin lisääntyvät.

Ensimmäisen palkkalaisen ottamisessa on ihan oikeasti suurta kynnystä.

.

• Piipunrassi

jää tuon verran. Ja joo, ei tartte sanoa mitään, tajuanhan mä sen itsekin, että en taida olla kovin realistinen toiveissani. Omalla työpanoksellani en pysty paljoa enempään ja työntekijää ei kiinnosta palkata juuri mainitsemastasi syystä.

Tämä vaan tuntuu vähän liian rankalta toisinaan, ei tunnu sen arvoiselta. Tuntuu että teen töitä monin verroin tuon rahan edestä ja että olen köyhä kuin kirkonrotta. Kuvittelen että kaikki muut tienaavat enemmän, tai ainakin yritän uskotella itselleni niin. Mietin vaan, että saiskohan sitä vähäisemmällä työpanoksella toisen palveluksessa saman palkan. Muuta motivaatiota ei yrityksen jatkamiseen enään ole kuin raha, eikä siitäkään enään kovin paljoa motivaatiota saa irti revittyä. Jollei sitä ois paljon enemmän.

• Kehä-Kettu
        Piipunrassi kirjoitti:

jää tuon verran. Ja joo, ei tartte sanoa mitään, tajuanhan mä sen itsekin, että en taida olla kovin realistinen toiveissani. Omalla työpanoksellani en pysty paljoa enempään ja työntekijää ei kiinnosta palkata juuri mainitsemastasi syystä.

Tämä vaan tuntuu vähän liian rankalta toisinaan, ei tunnu sen arvoiselta. Tuntuu että teen töitä monin verroin tuon rahan edestä ja että olen köyhä kuin kirkonrotta. Kuvittelen että kaikki muut tienaavat enemmän, tai ainakin yritän uskotella itselleni niin. Mietin vaan, että saiskohan sitä vähäisemmällä työpanoksella toisen palveluksessa saman palkan. Muuta motivaatiota ei yrityksen jatkamiseen enään ole kuin raha, eikä siitäkään enään kovin paljoa motivaatiota saa irti revittyä. Jollei sitä ois paljon enemmän.

""Kuvittelen että kaikki muut tienaavat enemmän, tai ainakin yritän uskotella itselleni niin. Mietin vaan, että saiskohan sitä vähäisemmällä työpanoksella toisen palveluksessa saman palkan.""

Hae ihan pahuuttas palkkatöihin jonnekin toisaalle, niin näet ja koet.

Melko todennäköistä on että et kelpaa enää minnekään, jos olet useampia vuosia ollut jo yrittäjänä. Eikä toisaalta oma luonto sitten tosipaikan edessa oikein enää tahdo notkistua jonkin uuden, mahdollisesti itseäsi nuoremman pomon pompotuksille... munhan ei muuten ole pakko tota loppujen lopuksi kuunnella ja katella.

Paree olisi koettaa vaan löytää niitä hyviä puolia omasta nykyhommastaan. Joita oikeasti on yleensä aika paljonkin, mutta kylläinen ihminen on sikäli hölmö että ei niitä sellaisia vaan nokkansa edestä näe. Tai sitten voit hissuksiin muuttaa firman toimintaa enemmän sellaiselle alueelle jossa oma kiinnostuskin taas alkaa palailla.

.

• Tuore yrittäjä

Olen tuore yrittäjänainen, perustin yritykseni puoli vuotta sitten. Vahva asiakaspohja oli jo tiedossa, ja kokoajan tulee lisää toimeksiantoja ja uusia asiakkaita. Ja kun sanon "tulee" niin niitä on tosiaan tullut ilman ponnisteluita, hyvä maine kirii ja tällä alalla taitavista osaajista on pula.

Toistaiseksi olen tehnyt omia nostoja aina kun olen rahaa tarvinnut, olen laskenut että aina puolet laskutetusta summasta "jää käteen" verojen ja kulujen jälkeen. Suuria kulujakaan minulla ei ole, koska teen töitä kotoani. Tällä hetkellä olen nostanut 1500-3000e omana nostona, aivan kuusta ja tarpeista riippuen. Firman tilillä on lisäksi tällä hetkellä n. 4000e, vuoden tähänastiset ennakkoverot ja alvit ovat jo maksettuna. Työpäiväni ovat 2-6h mittaisia, joten jos vain töitä riittää niin tulotkin tulevat tästä nousemaan.

• Niinanen

Kylläpä saa yrittämisen kuulostamaan aika herkulliselta. Itse yliopistokoulutuksella oman alan töissä 8h työpäivät ja palkkaa jää käteen 1400e.

• Karkea koulutettu
        Niinanen kirjoitti:

Kylläpä saa yrittämisen kuulostamaan aika herkulliselta. Itse yliopistokoulutuksella oman alan töissä 8h työpäivät ja palkkaa jää käteen 1400e.

>>Kylläpä saa yrittämisen kuulostamaan aika herkulliselta. Itse yliopistokoulutuksella
        >>oman alan töissä 8h työpäivät ja palkkaa jää käteen 1400e.

Ei kai vaan kirjastonhoitaja, tai mikä informaatikko se nykyään onkaan?? Melkein aina kun joku yliopistokoulutettu kertoo saavansa oikeen huonoa palkkaa niin se on joko a) kirjastonhoitaja b) päiväkotiopettaja tai c) tai sitten jonkin sortin tutkija jota hommaa tehdään palkan sijasta "apurahoilla".

Sori vaan mielipiteeni, mutta mielipiteeni sanoo että noissa tuon tyypin hommissa ei oikeesti tarvita 7 vuoden korkeakoulututkintoa. Sori toistamiseen, mielipiteeni.

-

• Tuore yrittäjä
        Niinanen kirjoitti:

Itsekin olen yliopistokoulutettu humanisti ja teen tosiaan oman alan hommia. Tuntuu, että yhä useampi humanisti saisi olla rohkea ja perustaa oman yrityksen. Itsekin olen ollut toimistotöissä 1680e bruttopalkalla, en enää vaihtaisi tätä yrittäjän vapautta "orjuuteen". Vaikka onhan työntekijänä olemisessakin hyvät puolensa: varma palkka, maksetut vuosilomat ja sairauslomat, työttömyysturva ja työkavereiden tuki.

• liikenöitsijä 60

Kunhan nyt pyörität firmaasi vaikka 5-10v. Palkkaat muutaman työntekijän ja teet hankintoja,jotta kestät ajan tasalla ja kilpailussa mukana,,niin kerro sitten ,,mitä jää?? Nyt voi ne ennakot olla maksettu ja ajan tasalla,,odotapa muutama vuosi eteenpäin,,verot,,alvit,,jos liiketoimintasi kehittyy.....Voip olla ,,että kuset hunajaa..................

• Tuore yrittäjä
        liikenöitsijä 60 kirjoitti:

Kunhan nyt pyörität firmaasi vaikka 5-10v. Palkkaat muutaman työntekijän ja teet hankintoja,jotta kestät ajan tasalla ja kilpailussa mukana,,niin kerro sitten ,,mitä jää?? Nyt voi ne ennakot olla maksettu ja ajan tasalla,,odotapa muutama vuosi eteenpäin,,verot,,alvit,,jos liiketoimintasi kehittyy.....Voip olla ,,että kuset hunajaa..................

Jopas oli negatiivinen viesti.

Toimin kielipalvelualalla, ja tällä alalla hienointa on se, että kilpailussa pärjäämiseen ei tarvita kalliita laitteita, koneita tai välineitä. Asiantuntijatyössä tärkeimmät ovat tekijän tiedot ja taidot, ja niiden ylläpitämiseen ei välttämättä tarvita kalliita kursseja, seminaareja tai konsultteja. Voi olla, että laajennan liiketoimintaani kattamaan useampia kieltä, tai sitten pyöritän tätä eläkeikään asti yksin.

En ymmärrä, miksi aina puhutaan alveista pahana asiana. Nehän ovat vain läpikulkuerä, enhän minä niistä hyödy - eivätkä ne myöskään minua haittaa. Koska asiakkaani ovat satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta yrityksiä (koko yrityksen olemassa olo olen tehnyt vain yhden työn yksityishenkilölle), alveja ei kummastella eikä niitä edes noteerata. Lasken haluamani hinnan, ilmoitan sen 0% alvilla asiakkaalle, joka hyväksyy sen tai tinkii. Siihen päälle sitten alvit, jotka tilitän suoraan verottajalle.

En myöskään ymmärrä, miksi yrittäjät täällä valittavat verottajan toiminnasta ja tuloveroista. Onhan se selvää, että toiminiminen yrittäjä maksaa tuloistaan veroja aivan kuten työntekijäkin. Jos tuloverot nousevat liian suuriksi, ja yrityksen tulos on siinä 30ke luokkaa, niin kannattaahan se vaihtaa yritysmuotoa Oy:ksi, eikä itkeä kun verottaja vie rahat. Itse olen pitänyt suuntaa-antavana kaaviona sellaista, jossa 50% laskuttamastani alvittomasta summasta on "omaa rahaa", 50% menee tuloveroon, YEL:ään sekä kuluihin (kirjanpito, vakuutukset...). Teen tosiaan töitä tällä hetkellä kotona, ja satunnaisesti asiakkaan luona, joten työhuonekuluja ei ole. Matkakulutkin veloitan asiakkaalta jos käyn heidän luonaan.

Mutta toki, voin tulla tänne kertomaan 5-10v jälkeen, millä mallilla business on. Toivottavasti vähintään yhtä hyvällä.

• Piipunrassi
        Tuore yrittäjä kirjoitti:

Jopas oli negatiivinen viesti.

Toimin kielipalvelualalla, ja tällä alalla hienointa on se, että kilpailussa pärjäämiseen ei tarvita kalliita laitteita, koneita tai välineitä. Asiantuntijatyössä tärkeimmät ovat tekijän tiedot ja taidot, ja niiden ylläpitämiseen ei välttämättä tarvita kalliita kursseja, seminaareja tai konsultteja. Voi olla, että laajennan liiketoimintaani kattamaan useampia kieltä, tai sitten pyöritän tätä eläkeikään asti yksin.

En ymmärrä, miksi aina puhutaan alveista pahana asiana. Nehän ovat vain läpikulkuerä, enhän minä niistä hyödy - eivätkä ne myöskään minua haittaa. Koska asiakkaani ovat satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta yrityksiä (koko yrityksen olemassa olo olen tehnyt vain yhden työn yksityishenkilölle), alveja ei kummastella eikä niitä edes noteerata. Lasken haluamani hinnan, ilmoitan sen 0% alvilla asiakkaalle, joka hyväksyy sen tai tinkii. Siihen päälle sitten alvit, jotka tilitän suoraan verottajalle.

En myöskään ymmärrä, miksi yrittäjät täällä valittavat verottajan toiminnasta ja tuloveroista. Onhan se selvää, että toiminiminen yrittäjä maksaa tuloistaan veroja aivan kuten työntekijäkin. Jos tuloverot nousevat liian suuriksi, ja yrityksen tulos on siinä 30ke luokkaa, niin kannattaahan se vaihtaa yritysmuotoa Oy:ksi, eikä itkeä kun verottaja vie rahat. Itse olen pitänyt suuntaa-antavana kaaviona sellaista, jossa 50% laskuttamastani alvittomasta summasta on "omaa rahaa", 50% menee tuloveroon, YEL:ään sekä kuluihin (kirjanpito, vakuutukset...). Teen tosiaan töitä tällä hetkellä kotona, ja satunnaisesti asiakkaan luona, joten työhuonekuluja ei ole. Matkakulutkin veloitan asiakkaalta jos käyn heidän luonaan.

Mutta toki, voin tulla tänne kertomaan 5-10v jälkeen, millä mallilla business on. Toivottavasti vähintään yhtä hyvällä.

tähän tulet tupisemaan? Et ole edes alkuperäinen kirjoittaja jolle vastaus oli tarkoitettu, koska ap olen minä. Eikä tuo viesti ollut tippaakaan negatiivinen vaan kannustava. Varsin fiksu itseasiassa.. Nyt kun tympii koko yrittäminen, väsyttää ja tekisi mieli laittaa pillit pussiin, niin on totta että ei jaksa ajatella asioita 5-10 vuoden päähän. Asiat saattavat olla paljon paremmin silloin. Nyt on 3 vuotta yrittäjyyttä takana ja viimeinen vuosi on ollut todella rankkaa. Ehkä tätä vielä jaksaa jos pystyy uskomaan, että tämä joku päivä vielä helpottaa.

• Tuore yrittäjä
        Piipunrassi kirjoitti:

tähän tulet tupisemaan? Et ole edes alkuperäinen kirjoittaja jolle vastaus oli tarkoitettu, koska ap olen minä. Eikä tuo viesti ollut tippaakaan negatiivinen vaan kannustava. Varsin fiksu itseasiassa.. Nyt kun tympii koko yrittäminen, väsyttää ja tekisi mieli laittaa pillit pussiin, niin on totta että ei jaksa ajatella asioita 5-10 vuoden päähän. Asiat saattavat olla paljon paremmin silloin. Nyt on 3 vuotta yrittäjyyttä takana ja viimeinen vuosi on ollut todella rankkaa. Ehkä tätä vielä jaksaa jos pystyy uskomaan, että tämä joku päivä vielä helpottaa.

Kylläpä minä kuvittelin, että tuo vastaus oli tarkoitettu vastineeksi minun, "Tuore yrittäjän" kirjoittaman Vastaus-otsikoidulle viestille. Ainakin minun viestin alle tuo on laitettu, ja siinä otetaan kantaa asioihin, jotka minä toin esiin viestissäni. Saattoihan tuo vastaus olla tarkoitettu sinullekin, mutta vain väärän viestin alle laitettuna.

• Piipunrassi

Kylläpä minä kuvittelin, että tuo vastaus oli tarkoitettu vastineeksi minun, "Tuore yrittäjän" kirjoittaman Vastaus-otsikoidulle viestille. Ainakin minun viestin alle tuo on laitettu, ja siinä otetaan kantaa asioihin, jotka minä toin esiin viestissäni. Saattoihan tuo vastaus olla tarkoitettu sinullekin, mutta vain väärän viestin alle laitettuna.

Ei se silti ollut negatiivinen.

• Tuore yrittäjä
        Piipunrassi kirjoitti:

Ei se silti ollut negatiivinen.

Kyllä siinä mielestäni oli negatiivinen sävy. Kirjoittaja antoi ymmärtää, että vaikka yritykselläni tällä hetkellä menee hyvin ja palkka on kohtuullinen ja maksuista huolehdittu, näin ei välttämättä ole tulevaisuudessa. Melko synkän tulevaisuuden hän viestissään maalaili.

Ei ole ihme, jos moni ei uskalla lähteä yrittäjäksi kun kuvittelevat, että yrityksen pyörittäminen on tuskaa, rahaa ei tule, ja niistä vähistäkin verottaja vie suurimman osan ja siihen päälle vielä alvit, jotka kaatavat yrityksen.

• MULLEEE

""Eikös vastaus ollut minulle? ""

Se oli minulle osoitettu vastaus, joten älkää muut tulko sitä nyt omimaan.

• Letti moikkaa

Kyllä siinä mielestäni oli negatiivinen sävy. Kirjoittaja antoi ymmärtää, että vaikka yritykselläni tällä hetkellä menee hyvin ja palkka on kohtuullinen ja maksuista huolehdittu, näin ei välttämättä ole tulevaisuudessa. Melko synkän tulevaisuuden hän viestissään maalaili.

Ei ole ihme, jos moni ei uskalla lähteä yrittäjäksi kun kuvittelevat, että yrityksen pyörittäminen on tuskaa, rahaa ei tule, ja niistä vähistäkin verottaja vie suurimman osan ja siihen päälle vielä alvit, jotka kaatavat yrityksen.

>> Ei ole ihme, jos moni ei uskalla lähteä yrittäjäksi kun kuvittelevat, että yrityksen
        >> pyörittäminen on tuskaa,

Tuo on aika pitkälle totta myös. Keskustelun aloittaja Piipunrassi sanoo yrittäneensä vasta 3 vuotta, ja nyt on jo motivaatiot aivan lopussa ja työt stressaa. Vaikka rahaakin tulee niin silti tekisi mieli palata takaisin rengin hommiin toiselle. Lauma vetää lampaita puoleensa.

Ei sovi tämä ammatti kaikille stressareille. Ei sellaisille jotka hukkaa sekä pienemmät vaihteet että myöskin tärkeän vapaavaihteen vaihdelaatikostaan ja painavat jatkuvasti suurimmalla vaihteella menemään kunnes motti leikkaa kiinni.

.

• niin_totta
        Letti moikkaa kirjoitti:

>> Ei ole ihme, jos moni ei uskalla lähteä yrittäjäksi kun kuvittelevat, että yrityksen
        >> pyörittäminen on tuskaa,

Tuo on aika pitkälle totta myös. Keskustelun aloittaja Piipunrassi sanoo yrittäneensä vasta 3 vuotta, ja nyt on jo motivaatiot aivan lopussa ja työt stressaa. Vaikka rahaakin tulee niin silti tekisi mieli palata takaisin rengin hommiin toiselle. Lauma vetää lampaita puoleensa.

Ei sovi tämä ammatti kaikille stressareille. Ei sellaisille jotka hukkaa sekä pienemmät vaihteet että myöskin tärkeän vapaavaihteen vaihdelaatikostaan ja painavat jatkuvasti suurimmalla vaihteella menemään kunnes motti leikkaa kiinni.

.

"Ei sovi tämä ammatti kaikille stressareille. Ei sellaisille jotka hukkaa sekä pienemmät vaihteet että myöskin tärkeän vapaavaihteen vaihdelaatikostaan ja painavat jatkuvasti suurimmalla vaihteella menemään kunnes motti leikkaa kiinni."

Pakko kompata, että tuo on erittäin hyvin sanottu. Monella yrittäjällä homma menee siinä vipuun, että kuvittelevat, että on oltava 24/7 tavoitettavissa ja töitä "kuuluu" tehdä vähintään 12 h/päivä, 6 päivänä viikossa.

• asiantuntija-yrittäj

Mä tein asiantuntijatyötä pörssiyhtiölle ja palkka oli 3400 e / kk.

Ylempänä toimihenkilönä matka-ajoista ja ylitöistä ei maksettu palkkaa, mutta toisaalta tulotasoni tuntui olevan ns. ok.

Pyysin lisää liksaa, en saanut ja rupesin yrittäjäksi. Nyt laskutan n. 700 e alv / päivä ja hyvinä kuukausina ansaitsen samoista hommista pienemmällä vaivalla enemmän. Toisaalta kannan myös riskin ja kun töitä ei ole, sairastan tms. niin en sitten saa penniäkään.

Kyllähän se niin menee että yrittäjänä PITÄÄ ansaita enemmän. Jokainen työntekijä on kuitenkin jonkun yrityksen palkollinen ja ei kenenkään palkkaa voi fiksu yritys perustella ellei se ota siitä pientä katetta itsellensä myös. Joten jos perse kestää ja kiinnostaa niin kyllä yrittäjänä parempaa tiliä tekee jos on aktiivinen.

• asssssssssssssssssss

joku 60 tonnia ja työaika ma-pe 8-16. Ainahan sitä enemmän haluaisi:) Kiinni koko ajan tässä hommassa ei pysty pitää sairaslomia ja kesälomatkin 2viikkosia... Välillä vituttaa oikein urakalla mutta eipä ne muidenkaan duunit aina niin kivoja ole.... eipä ole kukaan huutamassa mitä pitää tehdä ja milloin! Tsemppiä kaikille yrittäjille, me pyöritetään tätä maata!

• Piipunrassi
        asssssssssssssssssss kirjoitti:

joku 60 tonnia ja työaika ma-pe 8-16. Ainahan sitä enemmän haluaisi:) Kiinni koko ajan tässä hommassa ei pysty pitää sairaslomia ja kesälomatkin 2viikkosia... Välillä vituttaa oikein urakalla mutta eipä ne muidenkaan duunit aina niin kivoja ole.... eipä ole kukaan huutamassa mitä pitää tehdä ja milloin! Tsemppiä kaikille yrittäjille, me pyöritetään tätä maata!

Yhden miehen työpanoksella toiminimellä? Mikä se sellainen toimiala on, jossa sellaisille tienesteille pääsee? Vaihdan alaa saman tien.

• asssssssssssssssssss
        Piipunrassi kirjoitti:

Yhden miehen työpanoksella toiminimellä? Mikä se sellainen toimiala on, jossa sellaisille tienesteille pääsee? Vaihdan alaa saman tien.

sit pitäisi myydä pillua tai huumeita.... eli vuositulo eli 6000 netto per kk...

• työntekijä.joo
        asssssssssssssssssss kirjoitti:

"Tsemppiä kaikille yrittäjille, me pyöritetään tätä maata! "

Jännä, kun minä työntekijänä olen sillä linjalla, että me TYÖNTEKIJÄT pyöritämme tätä maata. Me laskutamme sen extran, josta muodostuu työantajani suuri palkka. Minä teen yrittäjän työt, kun hän pitää kahden viikon syysloman tai on viikon talvilomalla. Minulla ei ole lomaa syksyllä, talvella tai keväällä. Olen työntekijä. Aina töissä eikä koskaan sairaana.

• yrittäjänä9vuotta

jaa. kukahan se palkkasi maksaa ja työpaikkasi on rakentanut?
        vasemmisto?
        duunarit?
        eiköhän se kuule ole ihan yrittäjä.
        paitsi jos olet suojatyöpaikassa kunnalla tai valtiolla. silloin elät duunarien rahoilla.

ja perustapa kuule yritys ja palkkaa parit duunarit. silloin selviää totuus.

• kampaaja--

sama määrä rahaa jää käteen mulla, olen kampaaja omalla toiminimellä , mutta ota huomioon että teen 9-12 h työpäiviä ja lomat on aina tietysti palkattomia.

• Jakaa vaan ei kerro

>> mutta ota huomioon että teen 9-12 h työpäiviä ja lomat on aina tietysti palkattomia.

Tuo on sellaista vanhaa palkkatyölöäisen mentaliteettia sulla näköjään tallella edelleenkin. Palkkalaisena sinusta tuntui että kesälomakuukauden ajalta kun et tee mitään, niin _työnantaja_ maksaa firmansa rahoista palkkasi tuolta ajalta.

Sait laiskottelun perästä palkkiksi töihin palatessasi vielä puolen kuukauden lomaltapaluurahan. Jonka senkin työnantajafirma maksoi omasta lompsastaan.

Oikeastihan ne olivat kaikki ihan omaa itse ansaitsemaasi palkkaa. Vuoden kokonaispalkkasi vain on jaettu lukemalla 12.5 osasiin. Näitä osasia työnantaja sitten tipauttelee palkkapussiisi kuukausittain, läpi vuoden. Ja vielä sen puolikkaan tipauttaa kun palaat takaisin töihin.

MIKÄÄN ei estä yrittäjää tekemästä itselleen samanlaista 12,5:llä jaon systeemiä. Jossa saa täyden palkallisen kesäloman ja vielä kesälomarahankin päälle.

Ei onnistu tämän ajatusmallin ajatteleminen. Jostakin syystä yrittäjä haluaa ja osaa ajatella asian vain niin, että hän ei saa palkallista kesälomaa ikinä. :-(
        Ja jos ei kerran saa palkkaakaan loma-ajalta, niin paree jättää koko loma pitämättä ja painaa sekin aika vaan duunia.

-

• kampaaja--
        Jakaa vaan ei kerro kirjoitti:

>> mutta ota huomioon että teen 9-12 h työpäiviä ja lomat on aina tietysti palkattomia.

Tuo on sellaista vanhaa palkkatyölöäisen mentaliteettia sulla näköjään tallella edelleenkin. Palkkalaisena sinusta tuntui että kesälomakuukauden ajalta kun et tee mitään, niin _työnantaja_ maksaa firmansa rahoista palkkasi tuolta ajalta.

Sait laiskottelun perästä palkkiksi töihin palatessasi vielä puolen kuukauden lomaltapaluurahan. Jonka senkin työnantajafirma maksoi omasta lompsastaan.

Oikeastihan ne olivat kaikki ihan omaa itse ansaitsemaasi palkkaa. Vuoden kokonaispalkkasi vain on jaettu lukemalla 12.5 osasiin. Näitä osasia työnantaja sitten tipauttelee palkkapussiisi kuukausittain, läpi vuoden. Ja vielä sen puolikkaan tipauttaa kun palaat takaisin töihin.

MIKÄÄN ei estä yrittäjää tekemästä itselleen samanlaista 12,5:llä jaon systeemiä. Jossa saa täyden palkallisen kesäloman ja vielä kesälomarahankin päälle.

Ei onnistu tämän ajatusmallin ajatteleminen. Jostakin syystä yrittäjä haluaa ja osaa ajatella asian vain niin, että hän ei saa palkallista kesälomaa ikinä. :-(
        Ja jos ei kerran saa palkkaakaan loma-ajalta, niin paree jättää koko loma pitämättä ja painaa sekin aika vaan duunia.

-

taisit ymmärtää väärin, olen hyvin tyytyväinen reilun 4t kuukausituloihini, tuo oli vain vertaukseksi ketjun aloittajalle joka miettii kannattaako yrittäjäksi ryhrtyä että osaa ottaa senkin loma-asian siinä huomioon.

• käspaikka1

tuli vahvistettu verotuspäätös, viime vuoden tulot olleet 10.000e,( verot) siis koko vuosi, teen käsityötä. Omassa tilassa, ei vuokrakuluja, siippa työtön, ei elätä. 14v. oon puurtanut, välillä harmittaa, useimmiten ei.Ei ne suuret tulot vaan pienet menot...;))

• Koneitaa

>> viime vuoden tulot olleet 10.000e,( verot) siis koko vuosi, teen käsityötä.

Osta koneita!

Taiteellisuus ja työviihtyvyys ehkä vähän kärsii, mutta lompakko ja finanssipuoli kiittää.

.

• Haluksyrittäjä

Minulla riittäisi että käteenjäävä osuus kaikkien kulujen jälkeen olisi 1400€-1600€ sillä elää jo hyvin oman elämänsä kanssa. Lähdenkin kyselemään että mitenkä paljon minun tarvitsisi omalla maatilallani olevalla eläinhoitolalla tienata jotta käteen jäisi edes tuon verran?

• Halukasyrittäjä

Tarkoitan siis yrityksen kaikkien kulujen jälkeen käteenjäävää osuutta tuolla summalla. Eli tuosta voisi sitten lähteä yksityiselämän kustannukset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7492
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2916
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1134
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe