Missä vaiheesa voisi pensashanhikkia siirtää paikasta toiseen? Voiko sen leikata tappiin syksyllä ja siirtää sitten?
Miten unkarin syreenin voisi kasvatta omasta pusikosta,pistokkaita vai miten ,mistä kohti pensasta pistokas otetaan,laitanko sen purkkiin vai suoraan maahan ?
Kiitos paljon !
Hanhikki ja unk.syreeni
1
779
Vastaukset
- Syreenit somia
Pensaat on hyvä siirtää lepokaudella, joko aikaisin keväällä tai syksyllä enne maan jäätymistä. Tappiin leikkaaminen ei ole tarpeen, muutama elinvoimainen oksa kannattaa jättää, että yhteyttäminen jatkuu.
Syreeni tekee juurivesoja, jos semmosen löydät, niin kaiva ylös ja kasvattele kesä purkissa. Syksyllä istuta kasvupaikalleen.
Pistokkaan saa taivuttamalla alhaalta nuori oksa osaksi maan sisään. Se saa juurtua rauhassa eikä vaadi ahkeraa kastelua niin kuin purkkiin taivutettu. Itse olen antanut olla pari vuotta ennen kuin leikkaan irti emopensaasta, en tiedä onnistuisiko nopeammin. Sitten vain kaivu ylös. Jos juuret on hepposet, voi jatkokasvattaa purkissa, mutta suoraan kasvupaikalle olen istuttanut ja useimmiten onnistuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64125Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952253Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J59964- 47834
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va37833Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?185820- 34811
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119755- 35754