Alexin rajut adventtiherjat

##: Väitös että kirjoituksessani on herjaa - on väärä syytös.
Sillä Adventti kirkko on "tarkka siitä mihin siellä uskotaan" - sanoi Kai sitten mitä vain. _##

Alex, mieti edes vähän, mitä suustasi päästät. Kai Arasola on monen polven arvostettu
veteraaniadventisti, maailmaa kolunnut, Kaakkois-Aasiassa siunatun työn alulle laittanut,
käynyt täydet opinnot tunnetuimpien adventtiopettajien - "jalkojen juuressa", raamatullista
sanontaa käyttääkseni. Ja sinä toteat, että sanokoot Kai mitä vaan, mutta minä alex
tiedän paremmin. Alex - ei tuo sinun asenteesi ole pelkkää typeryyttä, se on piruilua ja
suomalaisen asiantuntemuksen halveksimista. Sinuun näyttää tarttuneen se huonompi
puoli ruotsalaista luonnetta.

##: TV-kanavilta ja tiedän oikein hyvin mistä puhun.
Minulla on kolme TV-kanavaa ja esimerkiksi "Lifestyle TV" _##

Alex, alex - kyllä meille suomalaisillekin Lifestyle-TV:tä on kaavailtu,
mutta se hyvä henki, mikä adventtiseurakunnissa on, sitä et saa
kanavilta, vaan se täytyy tulla paikan päälle kokemaan ja opetus.
Eikä suomalaisissa seurakunnissa todeta EGW:tä joksikin taivaan
ovi-Mikoksi, niinkuin sinä väität kivenkovaan. Olet hävytön!
"Ja toinen asia että Ellen White olisi jonkinlainen Jumalan
valtakunnan ovi-Mikko (tai ovi-Ellen) on täysin tuulesta temmattua.)

Alex, ei kukaan ole koskaan väittänyt olevansa kuolematon ilman Luojaansa.
Vaan ne jotka eivät usko Luojaan, ajattelevat että siihen he maatuvat, mihin kaatuvat.
Kuin puu. Ja pitävät sitä siistinä loppuna. Ihan pöhkö tuo joka viestisi lopussa oleva ajatus:

##: Jos luulet, että sinusta voi tulla adventisti vaikka uskot olevasi kuolematon ilman Luojaasikin - silloin pahasti erehdyt, voit ehkä liittyä Adventtikirkkoonkin jossain, mutta mitä hyötyä sinulle siitä olisi, jos et pääse eroon noista harhoistasi. _##

Tarkoitat tuossa varmaankin vihjata myös, ettei sitä tulijärveä ole,
mutta kyllä se on adventtiopin "viitekehyksissä" ja Ilm.14:10-11.

( http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9343519/45972455 )

41

597

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suren puolestasi

että AnttiVKantola valehtelee.

• Siellä tietääkseni on mukana Kai Arasola. Opetus perustuu 17. opinkohtaan. Niin saat edes vähän vihiä siitä, mitä adventtiseurakunnissa ihan oikeasti opetetaan nykyisin.
        Emme elä enää keskiajassa, alex, vaan lopunajassa.

Seurakunnallisia erityistapahtumia, mm. nyt viikonloppuna Stadissa ...
        Käyppä kurkkaamassa, niin tiedät mistä puhua!

http://www.adventist.fi/events/9706
        http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahjat.htm

Vai tyydytkö vähempään ja menet Lehtimajanjuhlaan, yhteysjuhlaan Hopeaniemeen. Siellä tuskin joudut nokatusten
        Kain kanssa, joka lienee silloin Hesassa. Minä valitettavasti en
        nyt oel tilaisuudessa mennä kumpaankaan.
        http://www.adventist.fi/events/10295

• AnttiVKantola kirjoitti:

Siellä tietääkseni on mukana Kai Arasola. Opetus perustuu 17. opinkohtaan. Niin saat edes vähän vihiä siitä, mitä adventtiseurakunnissa ihan oikeasti opetetaan nykyisin.
        Emme elä enää keskiajassa, alex, vaan lopunajassa.

Seurakunnallisia erityistapahtumia, mm. nyt viikonloppuna Stadissa ...
        Käyppä kurkkaamassa, niin tiedät mistä puhua!

http://www.adventist.fi/events/9706
        http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahjat.htm

Vai tyydytkö vähempään ja menet Lehtimajanjuhlaan, yhteysjuhlaan Hopeaniemeen. Siellä tuskin joudut nokatusten
        Kain kanssa, joka lienee silloin Hesassa. Minä valitettavasti en
        nyt oel tilaisuudessa mennä kumpaankaan.
        http://www.adventist.fi/events/10295

Onko, alex, Pyhän Hengen päivät epäraamatullista?
        Entä lehtimajanjuhlat? Onko adventisti harhainen, kun juhlii?

Sak. 14:16
        Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

Näet että adventismi ei ole turhan tarkkaa ja tiukkapipoista.
        Lehtimajanjuhlayhteyttä voidaan kokea muuallakin kuin Jerusalemissa ja vaikka tuossa puhutaan pakanoiden jäännöksestä,
        niin eivätköhän ne pakanat ole uskovaisia, jotka "rukoilevat kuningasta, Herraa"?

Miksi, alex, miksi ei saisi sapattia viettää, kun Raamattu antaa
        uuden liiton seurakunnalle luvan viettä "joka viikko" sapattia?

Jes. 66:23
        Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.

• alex-kasi

• alex-kasi kirjoitti:

että Antti ei joko ymmärrä lukemaansa tai sitten on parjaus-saarnamatkallaan löytänyt uuden mutakuopan jossa nyt mutisee itsekseen: Olen adventisti, olen adventisti..

Jokainen miettiköön

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9343519/45970043

alex

Olen ennenkin sanonut ja sanon taas, että ruotsalainen ei aina
        erota uskomisen ja luulemisen eroa. Hänelle on opetettu ja meille
        suomalaisillekin koulussa, että "tro" on joka luulla tai uskoa.
        Ihan oman maun mukaan. Mutta alex: usko Kaita - älä luule muuta!

Totta on etten ymmärtänyt tuota syytöstä lainkaan:

"- sanoi Kai sitten mitä vain. "

Kailla lienee kokemuksellistakin viisautta enemmän kuin kuin alexilla,
        mutta alex uskoo Kain sanoihin yhtä vähän kuin vaikkapa joulupukin?
        Mistä sinä alex oikein kuvittelet saavasi luotettavampaa ja reaaliaikaisempaa tietoa, ellet edes Arasolaa usko?
        Joopa joo. "Lifestyle"-ohjelmista. Eikö tuo nimityskin jo kerro,
        ettei aivan tiukkapipoisesti ja ainoana oikeana tietona sovi ottaa?

Väitän että sinulla ei ole luottamusta yhteenkään adventistiin ja
        ehkä ei yleensäkään kehenkään ihmiseen, kun ei edes Kaihin.
        No, Uskovan Riitan sävel näyttää pikkuhiljaa sinuun tarttuneen.

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Olen ennenkin sanonut ja sanon taas, että ruotsalainen ei aina
        erota uskomisen ja luulemisen eroa. Hänelle on opetettu ja meille
        suomalaisillekin koulussa, että "tro" on joka luulla tai uskoa.
        Ihan oman maun mukaan. Mutta alex: usko Kaita - älä luule muuta!

Totta on etten ymmärtänyt tuota syytöstä lainkaan:

"- sanoi Kai sitten mitä vain. "

Kailla lienee kokemuksellistakin viisautta enemmän kuin kuin alexilla,
        mutta alex uskoo Kain sanoihin yhtä vähän kuin vaikkapa joulupukin?
        Mistä sinä alex oikein kuvittelet saavasi luotettavampaa ja reaaliaikaisempaa tietoa, ellet edes Arasolaa usko?
        Joopa joo. "Lifestyle"-ohjelmista. Eikö tuo nimityskin jo kerro,
        ettei aivan tiukkapipoisesti ja ainoana oikeana tietona sovi ottaa?

Väitän että sinulla ei ole luottamusta yhteenkään adventistiin ja
        ehkä ei yleensäkään kehenkään ihmiseen, kun ei edes Kaihin.
        No, Uskovan Riitan sävel näyttää pikkuhiljaa sinuun tarttuneen.

Sinulla ne vasta luulot on ja luulet vielä olevasi oikeassa :) ..

Oletko tullut ajatelleeksi ?? että olet väärässä monen monta kertaa.

Esimerkiksi se että väität olevasi kuolematon elämä erossa Jumalasta vaikka et ole.
        Mahdollisuutesi SAADA iankaikkinen elämä paranee huomattavasti jos lakkaat inttämästä Jumalalle että se sinulla jo on.. niin ja sitten luonnollisesti lakkaat valehtelemasta ja vääristelemästä niiden uskoa ja kirjoituksia jotka eivät le kanssasi samaa mieltä..

alex

• ..-..
        AnttiVKantola kirjoitti:

Onko, alex, Pyhän Hengen päivät epäraamatullista?
        Entä lehtimajanjuhlat? Onko adventisti harhainen, kun juhlii?

Sak. 14:16
        Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

Näet että adventismi ei ole turhan tarkkaa ja tiukkapipoista.
        Lehtimajanjuhlayhteyttä voidaan kokea muuallakin kuin Jerusalemissa ja vaikka tuossa puhutaan pakanoiden jäännöksestä,
        niin eivätköhän ne pakanat ole uskovaisia, jotka "rukoilevat kuningasta, Herraa"?

Miksi, alex, miksi ei saisi sapattia viettää, kun Raamattu antaa
        uuden liiton seurakunnalle luvan viettä "joka viikko" sapattia?

Jes. 66:23
        Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.

./..

• alex-kasi kirjoitti:

Sinulla ne vasta luulot on ja luulet vielä olevasi oikeassa :) ..

Oletko tullut ajatelleeksi ?? että olet väärässä monen monta kertaa.

Esimerkiksi se että väität olevasi kuolematon elämä erossa Jumalasta vaikka et ole.
        Mahdollisuutesi SAADA iankaikkinen elämä paranee huomattavasti jos lakkaat inttämästä Jumalalle että se sinulla jo on.. niin ja sitten luonnollisesti lakkaat valehtelemasta ja vääristelemästä niiden uskoa ja kirjoituksia jotka eivät le kanssasi samaa mieltä..

alex

"Höpötät niinkuin osaat", sanot minulle ja näköjään kelle vaan,
        koskapa arvon tohtorista Kaistakin: "sanokoot Kai mitä tahansa".

Ja taas tuo päähänpinttymäsi oli sinun pakko laittaa kehiin:
        " Esimerkiksi se että väität olevasi kuolematon elämä erossa Jumalasta vaikka et ole. "

Minä en väitä olevani kuolematon enkä erossa Jumalasta.
        Minä väitän että Herra Jumala on minun tuomitsijani ja
        siihen tuomioon minun on tyytyminen ja miksipä en tyytyisi.
        Paavalin lailla!:

1. Kor. 4:4
        sillä ei minulla ole mitään tunnollani,
        mutta en minä silti ole vanhurskautettu,
        vaan minun tuomitsijani on Herra.

Olet mahdottoman kaukana adventismista. Svenskakyrkaniinkaan et
        luota, etkä Livets Ordiin etkä hellareihin, etkä Arkeniin varmastikaan. Joten sinun täytynee perustaa yhdenmiehen seurakunta kuten eepukin on tehnyt eikä erimielisyyksiä ole
        tiettävästi tullut itsensä kanssa.

No sinä voisit ihan oikeesti perustaa melkein kuin seurakunnan,
        sillä onhan sinulla perhe ja yhdistyksen perustamiseen tarvitaan
        vain kolme eri persoonaa. Mutta sitten varmaan tuleekin jo
        eriäviä mielipiteitä. Ja sinä kun olet niin perfektionistia olevinasi,
        että ennenkuin kelpuutat jonkin seurakunnan tyyssijaksesi ja
        saarnastuoliksesi, täytyy seurakunnan yhtyä kaikkiin ajatuksiisi.

Etkö voisi ajatella niinkuin vanha aforismi toteaa, että jos kaksi
        ihmistä on samaa mieltä, toinen heistä on turha.
        Viimeksi olen tämän kuullut muistaakseni Kailta.

• eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

"Höpötät niinkuin osaat", sanot minulle ja näköjään kelle vaan,
        koskapa arvon tohtorista Kaistakin: "sanokoot Kai mitä tahansa".

Ja taas tuo päähänpinttymäsi oli sinun pakko laittaa kehiin:
        " Esimerkiksi se että väität olevasi kuolematon elämä erossa Jumalasta vaikka et ole. "

Minä en väitä olevani kuolematon enkä erossa Jumalasta.
        Minä väitän että Herra Jumala on minun tuomitsijani ja
        siihen tuomioon minun on tyytyminen ja miksipä en tyytyisi.
        Paavalin lailla!:

1. Kor. 4:4
        sillä ei minulla ole mitään tunnollani,
        mutta en minä silti ole vanhurskautettu,
        vaan minun tuomitsijani on Herra.

Olet mahdottoman kaukana adventismista. Svenskakyrkaniinkaan et
        luota, etkä Livets Ordiin etkä hellareihin, etkä Arkeniin varmastikaan. Joten sinun täytynee perustaa yhdenmiehen seurakunta kuten eepukin on tehnyt eikä erimielisyyksiä ole
        tiettävästi tullut itsensä kanssa.

No sinä voisit ihan oikeesti perustaa melkein kuin seurakunnan,
        sillä onhan sinulla perhe ja yhdistyksen perustamiseen tarvitaan
        vain kolme eri persoonaa. Mutta sitten varmaan tuleekin jo
        eriäviä mielipiteitä. Ja sinä kun olet niin perfektionistia olevinasi,
        että ennenkuin kelpuutat jonkin seurakunnan tyyssijaksesi ja
        saarnastuoliksesi, täytyy seurakunnan yhtyä kaikkiin ajatuksiisi.

Etkö voisi ajatella niinkuin vanha aforismi toteaa, että jos kaksi
        ihmistä on samaa mieltä, toinen heistä on turha.
        Viimeksi olen tämän kuullut muistaakseni Kailta.

Yritätkö saada Kai Arasolaa mukaan tuohon sinun höpötykseen?

• Hyvinkin!
        eepu* kirjoitti:

Yritätkö saada Kai Arasolaa mukaan tuohon sinun höpötykseen?

Antti on siteerannut Kain vastausta ja olet sinäkin sen nähnyt.
        Joten mikä vielä hiertää kenkääsi?

Kai_A:lla on muutakin tekemistä kuin roikkua palstoilla.
        Hän on vastannut adventismia koskeviin syytöksiin ja sinunkin
        tulisi ottaa vastaukset ihan todesta ja iloita siitä että syyttely
        on ollut lähes aiheetonta.
        Sinun kirkkokunnastasi on vaikea keskustella kun se on vain
        piskuinen nettisivusto ilman ketään vastuullista edes. Antti jatkakoon Kai_A:ta siteeraten ..

Kai_A heinäkuussa 2010 (hyviä vastauksissa Bushmannille):

Kirkon oppi on sama, asenteet ovat kuitenkin muuttuneet. Minun käsitykseni mukaan tiukkapipoisuus on vähentynyt, nöyryys ja kunnioittavampi suhtautuminen ihmisiin ja toisiin kristittyihin lisääntynyt. Ehkä myös entistä useammat adventistit ymmärtävät tehdä eron yleiskristillisten ja pelastuksen kannalta ydinasioiden (Armo, Kristus, Raamattu, Jumala, jne) ja kirkon erityisoppien välillä.
        - -
        EGW kuuluu edelleen kirkon opetukseen. Asennemuutos 40 vuodessa on kuitenkin suuri. Silloisissa lehdissä ja puheissa hänen kirjoituksiaan lainattiin ahkerasti, nyt suht harvoin (Raamatun Sanoma raamatuntutkisteluopasta lukuunottamatta). Ehkä kirkko myös vähän selkeämmin tiedostaa varhaisen adventismin käytännön, jonka mukaan kirkon jäsen voi olla uskomatta EGWhen.
        - -
        Olen tällä palstalla yleensä jättänyt EGWn teologiseen puoleen liittyvät jutut toisille ja niin teen nytkin. Minulla ei nimittäin ole mitään huolta siitä, uskooko tai arvostaako joku EGWtä tai ei.
        - -
        Veli Ted tulee varmaan puhumaan usein ja hartaasti EGWn tärkeyden puolesta.
        En kuitenkaan usko, että hän tekee vastoin EGWn omaa neuvoa hyväksyä jäseniksi myös ne, jotka eivät EGWhen usko. Aika näyttää.
        - -
        Raamatun Sanoman itsekin mainitsin tuotteeksi, joka vieläkin pursuaa EGWn tekstejä. Muissa teksteissä ja puheissa ovat EGW kommentit murto-osassa 70 -luvun tasosta.
        - -
        Polkupyöristä EGW varoitteli silloin, kun pyörät maksoivat puolen vuoden palkan ja muotivillityksen takia ihmiset ottivat suuria lainoja ostaakseen joka perheenjäsenelle pyörän. Pari vuotta myöhemmin (kun pyörän sai puolen kuun palkalla) hän itse osti lapsenlapsilleen pyörän.

• eepu*
        Hyvinkin! kirjoitti:

Antti on siteerannut Kain vastausta ja olet sinäkin sen nähnyt.
        Joten mikä vielä hiertää kenkääsi?

Kai_A:lla on muutakin tekemistä kuin roikkua palstoilla.
        Hän on vastannut adventismia koskeviin syytöksiin ja sinunkin
        tulisi ottaa vastaukset ihan todesta ja iloita siitä että syyttely
        on ollut lähes aiheetonta.
        Sinun kirkkokunnastasi on vaikea keskustella kun se on vain
        piskuinen nettisivusto ilman ketään vastuullista edes. Antti jatkakoon Kai_A:ta siteeraten ..

Kai_A heinäkuussa 2010 (hyviä vastauksissa Bushmannille):

Kirkon oppi on sama, asenteet ovat kuitenkin muuttuneet. Minun käsitykseni mukaan tiukkapipoisuus on vähentynyt, nöyryys ja kunnioittavampi suhtautuminen ihmisiin ja toisiin kristittyihin lisääntynyt. Ehkä myös entistä useammat adventistit ymmärtävät tehdä eron yleiskristillisten ja pelastuksen kannalta ydinasioiden (Armo, Kristus, Raamattu, Jumala, jne) ja kirkon erityisoppien välillä.
        - -
        EGW kuuluu edelleen kirkon opetukseen. Asennemuutos 40 vuodessa on kuitenkin suuri. Silloisissa lehdissä ja puheissa hänen kirjoituksiaan lainattiin ahkerasti, nyt suht harvoin (Raamatun Sanoma raamatuntutkisteluopasta lukuunottamatta). Ehkä kirkko myös vähän selkeämmin tiedostaa varhaisen adventismin käytännön, jonka mukaan kirkon jäsen voi olla uskomatta EGWhen.
        - -
        Olen tällä palstalla yleensä jättänyt EGWn teologiseen puoleen liittyvät jutut toisille ja niin teen nytkin. Minulla ei nimittäin ole mitään huolta siitä, uskooko tai arvostaako joku EGWtä tai ei.
        - -
        En kuitenkaan usko, että hän tekee vastoin EGWn omaa neuvoa hyväksyä jäseniksi myös ne, jotka eivät EGWhen usko. Aika näyttää.
        - -
        Raamatun Sanoman itsekin mainitsin tuotteeksi, joka vieläkin pursuaa EGWn tekstejä. Muissa teksteissä ja puheissa ovat EGW kommentit murto-osassa 70 -luvun tasosta.
        - -
        Polkupyöristä EGW varoitteli silloin, kun pyörät maksoivat puolen vuoden palkan ja muotivillityksen takia ihmiset ottivat suuria lainoja ostaakseen joka perheenjäsenelle pyörän. Pari vuotta myöhemmin (kun pyörän sai puolen kuun palkalla) hän itse osti lapsenlapsilleen pyörän.

Olisi kohtuullista ja korrektia, että Kai Arasola saisi itse vastata kullekin kysyjälle, eikä nyt hänen kirjoituksiaan (jota Antti V Kantola tekee) käytettäisi lyömäaseena toisia vastaan, kun ette osaa muuta kuin riidellä!

• eepu* kirjoitti:

Olisi kohtuullista ja korrektia, että Kai Arasola saisi itse vastata kullekin kysyjälle, eikä nyt hänen kirjoituksiaan (jota Antti V Kantola tekee) käytettäisi lyömäaseena toisia vastaan, kun ette osaa muuta kuin riidellä!

Vai luuletko että Kai säveltää joka kerta ihan erilaista? Ei, vaan
        tässäkin hän toteaa, että on jo muutaman kerran aikaisemminkin
        todennut samaa. Lyhennän, sillä ethän kuitenkaan edes lue sitä:

. . .
        . . .
        . . .
        . . .
        . . .

• eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

. . .
        . . .
        . . .
        . . .
        . . .

Olisi kohtuullista ja korrektia, että Kai Arasola (hänelläkin on omat mielipiteensä ja seurakunnalla on linjansa) saisi itse vastata alex:lle, kullekin kysyjälle, eikä nyt hänen kirjoituksiaan (jota Antti V Kantola tekee) käytettäisi lyömäaseena toisia vastaan, kun ette osaa muuta kuin riidellä!

• eepu* kirjoitti:

Olisi kohtuullista ja korrektia, että Kai Arasola (hänelläkin on omat mielipiteensä ja seurakunnalla on linjansa) saisi itse vastata alex:lle, kullekin kysyjälle, eikä nyt hänen kirjoituksiaan (jota Antti V Kantola tekee) käytettäisi lyömäaseena toisia vastaan, kun ette osaa muuta kuin riidellä!

"" Kai Arasola (hänelläkin on omat mielipiteensä ja seurakunnalla on linjansa) saisi itse vastata ""

Kai ON ITSE vastannut. Kun intätte kuitenkin vastaan, väittäen
        paremmin tuntevanne adventtiseurakunnan, niin tottakai täytyy
        Kain vastauksesta muistuttaa! Vai luuletko että hän vastaisi
        jokaiselle eri tavalla ja joka kerta eri tavalla? Ei varmasti.
        Eikä Kai tai kukaan muukaan vain tilapäisesti sivulla vieraileva
        tohtori rupea sinun kanssasi väittelemään yhä uudestaan samoista
        jo selviksi tulleista mielipiteistä.

Kai vastaa itse tässä ...

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9346709/46003855

• alex-kasi
        eepu* kirjoitti:

että ihmisellä olisi kuolemattomuus erossa Jumalasta. Minun on erittäin vaikea uskoa että niin olisi.

Toinen asia on, että hän ehkä on sitä mieltä että koska kaikki tuomitseminen on jätettävä Jumalalle niin me voimme katsoa kaikkia Jeesukseen uskovia uskonveljinämme ja sisarinamme. Ja siinä olen samalla linjalla.. mutta se ei muuta sitä tosi asiaa, että Jumala ei koskaan ole luvannut kenellekään iankaikkista elämää muutoin kuin Jumalan valtakunnassa. Toinen asia on onko oma-kuolemattomuuteen uskova adventisti - minusta ei ole - minusta tämä on yksi adventismissa olevista perusasioista josta ei voi tinkiä.. joku voi tietysti liittyä Adventtikirkkoon ja ehkä siellä muiden tukemana päästä eroon oma-kuolemattomuus harhastaan.. mutta että jonkinlainen "kompromissi" olisi mahdollista - EI ole.. Sillä omaan kuolemattomuuteen uskova ei ymmärrä Raamattua samalla tavalla kuin ne jotka uskovat että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus.. Se on mahdottomuus ..

alex

En usko että Kai Arasalokaan uskoo toisin..

• alex-kasi kirjoitti:

että ihmisellä olisi kuolemattomuus erossa Jumalasta. Minun on erittäin vaikea uskoa että niin olisi.

Toinen asia on, että hän ehkä on sitä mieltä että koska kaikki tuomitseminen on jätettävä Jumalalle niin me voimme katsoa kaikkia Jeesukseen uskovia uskonveljinämme ja sisarinamme. Ja siinä olen samalla linjalla.. mutta se ei muuta sitä tosi asiaa, että Jumala ei koskaan ole luvannut kenellekään iankaikkista elämää muutoin kuin Jumalan valtakunnassa. Toinen asia on onko oma-kuolemattomuuteen uskova adventisti - minusta ei ole - minusta tämä on yksi adventismissa olevista perusasioista josta ei voi tinkiä.. joku voi tietysti liittyä Adventtikirkkoon ja ehkä siellä muiden tukemana päästä eroon oma-kuolemattomuus harhastaan.. mutta että jonkinlainen "kompromissi" olisi mahdollista - EI ole.. Sillä omaan kuolemattomuuteen uskova ei ymmärrä Raamattua samalla tavalla kuin ne jotka uskovat että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus.. Se on mahdottomuus ..

alex

En usko että Kai Arasalokaan uskoo toisin..

Ennen viestiesi lopussa oli tuommoinen aiheeton lausahdus - nyt jo alussakin.

"" että ihmisellä olisi kuolemattomuus erossa Jumalasta.
        Minun on erittäin vaikea uskoa että niin olisi. ""

"" Sillä omaan kuolemattomuuteen uskova ei ymmärrä Raamattua samalla tavalla kuin ne jotka uskovat että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus.. Se on mahdottomuus ..""

Itse olet ainoa, joka edes esittää tuollaista! Eihän kukaan jumalaton ajattele että eläisi vielä
        sen jälkeen, kun on arkkuun laitettu. Ja ne jotka palvovat ns. jumalia - nehän uskovat että
        heillä on elämä nimenomaan jumaliensa luona eikä erossa niistä. Lienet uskossasi vammautunut, kun hoet tuota absurdia päähänpinttymääsi palstoilla, etkä pelkästään perheessäsi.

KAI_A:n arvio sopii sangen hyvin sinuunkin, alex! Kai on jo pitkään väittänyt, että ...

##: Olen jo pitkään väittänyt että useimmat palstan jyrkistä adventisteista ovat:

A) Vähän uskossaan vammautuneita,
        joita kukaan ei viitsi heidän kotiseurakunnissaan kuunnella ja ovat siksi pesiytyneet tänne, missä heidän mielipiteitään hurrataan, koska ne antavat vain lisää aihetta pitää kirkkoa ja sen opetusta fanaattisena.

B) Entisiä adventisteja, jotka keskustelun käydessä liian kesyksi tai heidän mielestään liian myötämieliseksi kirkolle heittävät herjana äärimmäisyyskantoja milloin mistäkin, mutta erityisesti pedon merkistä, sunnuntaista, helvetistä ja ruokajutuista.

Eli parannettavaa olisi. Ja suurin ja tarpeellisin siinä, että sovitus Kristuksessa nousisi aiheeksi yli kaiken muun.
        Kai _##

Keskustelun avaaja:
        antti

• Kýsyn vaan
        AnttiVKantola kirjoitti:

"" Sillä omaan kuolemattomuuteen uskova ei ymmärrä Raamattua samalla tavalla kuin ne jotka uskovat että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus.. Se on mahdottomuus ..""

Itse olet ainoa, joka edes esittää tuollaista! Eihän kukaan jumalaton ajattele että eläisi vielä
        sen jälkeen, kun on arkkuun laitettu. Ja ne jotka palvovat ns. jumalia - nehän uskovat että
        heillä on elämä nimenomaan jumaliensa luona eikä erossa niistä. Lienet uskossasi vammautunut, kun hoet tuota absurdia päähänpinttymääsi palstoilla, etkä pelkästään perheessäsi.

KAI_A:n arvio sopii sangen hyvin sinuunkin, alex! Kai on jo pitkään väittänyt, että ...

##: Olen jo pitkään väittänyt että useimmat palstan jyrkistä adventisteista ovat:

joita kukaan ei viitsi heidän kotiseurakunnissaan kuunnella ja ovat siksi pesiytyneet tänne, missä heidän mielipiteitään hurrataan, koska ne antavat vain lisää aihetta pitää kirkkoa ja sen opetusta fanaattisena.

B) Entisiä adventisteja, jotka keskustelun käydessä liian kesyksi tai heidän mielestään liian myötämieliseksi kirkolle heittävät herjana äärimmäisyyskantoja milloin mistäkin, mutta erityisesti pedon merkistä, sunnuntaista, helvetistä ja ruokajutuista.

Eli parannettavaa olisi. Ja suurin ja tarpeellisin siinä, että sovitus Kristuksessa nousisi aiheeksi yli kaiken muun.
        Kai _##

Keskustelun avaaja:
        antti

siihen sinun ikuiseen helvettiisi.
        Ottaako koville?

• Kai'ko?
        AnttiVKantola kirjoitti:

. . .
        . . .
        . . .
        . . .
        . . .

Et kai, nyt sentään. Tai ?? Onko Antti Kai ? Arasalo??

• varoitus !!
        AnttiVKantola kirjoitti:

Kai _##

Keskustelun avaaja:
        antti

Kolme enkeliä lentää keskitaivaalla ja varoittaa kuuluvalla äänellä pedosta ja pedonmerkistä sunnuntaista. . . . .Herra varoittaa saastaisista eläimistä koska ne eivät ole ruokaa: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo Herra.

Kumartakaa Häntä, joka tehnyt taivaan, maan, meren ja vetten lähteet.

• eepu*

Lopeta tuo sekoilusi/valehteleminen ja tuo inkvisitiomainen kiusaaminen alex:sia kohtaa ja ota lomaa täältä ja mene yksinäisyyteen tekemään parannusta ja anna kastaa (Apt.2:38; Apt.4:12 Nimeen) itsesi! Vai onko niin, että et pääse "täplistäsi" - katolilaisuudestasi?!
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Inkvisitio

• Siltä vaikuttaa koskapa kalikka kalahtikin eepuun!
        Kiersinkö kitarankielesi liian tiukalle ja kilahti poikki? (vertaus)

Otetaanpas nyt rauhallisesti ... alexilla ei ole seurakuntaa. Mikään
        Svenskakyrkan tai Hellarit tai Livets Ord tai Arken ei kelpaa alexille.
        Adventisteista hän ei voi hyväksyä edes maltillista Kai Arasolaa.
        Joten tekaisepa alexille seurakunta sinne Ruotsinmaalle ja srk:n
        motto: ku-olemattomuus jankutus.

Lisäisit että pastori on nimeltään alex-kasi ja tehosteeksi vielä:
        "sanokoot Kai mitä tahansa"

• eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

Siltä vaikuttaa koskapa kalikka kalahtikin eepuun!
        Kiersinkö kitarankielesi liian tiukalle ja kilahti poikki? (vertaus)

Otetaanpas nyt rauhallisesti ... alexilla ei ole seurakuntaa. Mikään
        Svenskakyrkan tai Hellarit tai Livets Ord tai Arken ei kelpaa alexille.
        Adventisteista hän ei voi hyväksyä edes maltillista Kai Arasolaa.
        Joten tekaisepa alexille seurakunta sinne Ruotsinmaalle ja srk:n
        motto: ku-olemattomuus jankutus.

Lisäisit että pastori on nimeltään alex-kasi ja tehosteeksi vielä:
        "sanokoot Kai mitä tahansa"

Psalmit:
        1:1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat, vaan

106:3 Autuaat ne, jotka noudattavat oikeutta, jotka aina tekevät vanhurskauden!

1:2 rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
        1:3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
        1:4 Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        1:5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
        1:6 Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.

• eepu* kirjoitti:

Psalmit:
        1:1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat, vaan

106:3 Autuaat ne, jotka noudattavat oikeutta, jotka aina tekevät vanhurskauden!

1:2 rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
        1:3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
        1:4 Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        1:5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
        1:6 Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.

106:3
        Autuaat ne, jotka noudattavat oikeutta,
        jotka aina tekevät vanhurskauden!

• Autuas_1
        AnttiVKantola kirjoitti:

106:3
        Autuaat ne, jotka noudattavat oikeutta,
        jotka aina tekevät vanhurskauden!

turvaa Jumalaan .. ja haluaa tehdä hänen tahtonsa..

AAMEN

• alex puun ja kuoren

alex näyttääpi olevan ihan keskushyökkääjänä atventisteja vastaan,
      kun koittaa pimittää tuon kolmen enkelin sanomankin vaikka tietää,
      että Joh.Ilm.14_6-12 on atventismin viitekehys ennen opinkohtia.
      Alexi ei uskalla siteerata "tulista järveä" sentään, vaan puhuupi
      ikuisesta piinasta. Ei atventistit uskokaan että tulinen järvi pitäisi
      uhrejaan iäti hengissä, mutta uskoo että se tulee olemaan olemassa.

Mikset sä alex puhu oikeilla sanoilla .. "tulinen järvi"?

• eepu*

En usko että on, sinä AVK ja kumppanit te niitä vastustajia olette!

• eepu* kirjoitti:

Joko olet pyyhkinyt alexin elämästä pois Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, kastamalla hänet uudestaan, asetussanoin "Jeesuksen nimeen" ?

http://personal.inet.fi/yhdistys/maran.ata-srk/page19.html

Arkisin klo 19 ja lauantaisin klo 10 on sinun yhdenmiehen seurakuntasi
        kokokukset (saarnaa: veli eepu* ?). Paikka? Onko se ehtoollisviinikellarissasi vaiko marjamehukellarissa?

Onko kokoussalissa liitutaulu, johon on kirjoitettu "Isän ja Pojan ja
        Pyhän Hengen" nimi ja sitten vedetty punaliidulla yli?
        Minulla on nuo nimet ylivedettynä - IRT-kirjassa, jonka sarjan ostin
        eräältä hengenheimolaiseltasi. Tästä ne vedetty yli:

Matt. 28:19
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Seuraavassa ja keessa Jeesus kehottaa opettamaan ja pitämään
        kaikki, mitä hän on käskenyt - mutta sinä et tahdo pitää Isää ja
        Poikaa ja Pyhää Henkeä, vaan jätät pois ja opettamatta.

28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

antti

• rakkaus lähimmäisee
        AnttiVKantola kirjoitti:

Joko olet pyyhkinyt alexin elämästä pois Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, kastamalla hänet uudestaan, asetussanoin "Jeesuksen nimeen" ?

kokokukset (saarnaa: veli eepu* ?). Paikka? Onko se ehtoollisviinikellarissasi vaiko marjamehukellarissa?

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

antti

kirjoitus ei ollut eepulle tarpeelista, se ei millään tavalla ole rakentavaista se pikemminkin hajoittaa, meidän tulisi oppia se läksy ettemme härnäisi toisiamme millään tavalla, olkoon puheemme on, on tahi ei, ei mitään siihen lisätään se on pahasta.

• eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

antti

Herää, sillä tuo kolmeen arvoasemaan kastaminen se on katolisen kirkon HARHAOPPI, katso:
        Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22

Raamattu itse TODISTAA mihin Nimeen tulee kastaa, sillä Objektiivisesti luettuna RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; JOHANNEKSEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (Yhteen Nimeen) VAPAHTAJAN NIMEEN!!! Tunnusta tämä tosiasia; Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38! Muu on väärennöstä!!
        -- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, [ joka on JAHSHUA MESSIAS (ei siis kolmeen arvoasemaan)], sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!
        *
        Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntaisapatti, iankaikkinen kidutusoppi ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

• eepu* kirjoitti:

Herää, sillä tuo kolmeen arvoasemaan kastaminen se on katolisen kirkon HARHAOPPI, katso:
        Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
        http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22

Raamattu itse TODISTAA mihin Nimeen tulee kastaa, sillä Objektiivisesti luettuna RAAMATTU tuntee vain tämän YHDEN Oikean Kasteen; JOHANNEKSEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN (Yhteen Nimeen) VAPAHTAJAN NIMEEN!!! Tunnusta tämä tosiasia; Katso; Apt.2:38; 4:12; 8:35,36,37,38! Muu on väärennöstä!!
        -- RAAMATUN ILMOITTAMA USKON MUKAINEN UPOTUSKASTA tulee suorittaa siis VAPAHTAJAMME ja HERRAMME (yhteen) NIMEEN, [ joka on JAHSHUA MESSIAS (ei siis kolmeen arvoasemaan)], sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!
        *
        Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas Jumalan pilkkaa ovat; vauvavalelu kasteena ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntaisapatti, iankaikkinen kidutusoppi ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet - eli haluatko pelastua vai olla harhaopissasi ja mennä kadotukseen?
        *
        ♥ MARANATA! ♥

Vastaat Hengen ja Pojan ja Isän hylkäämisestä Herra Sebaotille,
        et minulle ! Vaikka jokaikisessä musitilappusessasi ei lukisikaan
        noita nimiä, ei sinunkaan niitä sovi hyljätä.

Evankeliumi Matteuksen mukaan
        28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

• alex-kasi
        eepu* kirjoitti:

Minulle olette uskossa olevia Raamatua tutkivia ihmisiä.

• rakkaus lähimmäisee kirjoitti:

kirjoitus ei ollut eepulle tarpeelista, se ei millään tavalla ole rakentavaista se pikemminkin hajoittaa, meidän tulisi oppia se läksy ettemme härnäisi toisiamme millään tavalla, olkoon puheemme on, on tahi ei, ei mitään siihen lisätään se on pahasta.

Alex on yht'äkkiä adventistin puolustajasta kääntynyt herjaamaan
        adventisteja yhdessä eepun kanssa. On kutakuinkin selvää, että syynä
        on eepun valheet adventismista! Ojentaminen on niin suurta rakkautta, että siitä et tiedäkään mitään.
        Radikaalin kirjoittelun ansiosta ovat hirvas ja eremithkin paljastuneet,
        eivät päätä silittelemällä.
        Hirvashan toteaa, että Jeesus ei olisikaan Jumala ja eremith puolestaan toteaa, että Jes. 53. ei ole ennustus Jeesuksesta ja
        että apostoli Johannes houraili ja niin syntyi Jeesuksen Ilmestys!
        Ja eepu tahtoo heittää Isän ja Pojan ja Hengen kankkulan kaivoon.
        Tilalle mantraksi jotain Jashuaa tai mitähän se nyt olikaan.
        ( http://personal.inet.fi/yhdistys/maran.ata-srk/page19.html )

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9343519/46033858

antti

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Alex on yht'äkkiä adventistin puolustajasta kääntynyt herjaamaan
        adventisteja yhdessä eepun kanssa. On kutakuinkin selvää, että syynä
        on eepun valheet adventismista! Ojentaminen on niin suurta rakkautta, että siitä et tiedäkään mitään.
        Radikaalin kirjoittelun ansiosta ovat hirvas ja eremithkin paljastuneet,
        eivät päätä silittelemällä.
        Hirvashan toteaa, että Jeesus ei olisikaan Jumala ja eremith puolestaan toteaa, että Jes. 53. ei ole ennustus Jeesuksesta ja
        että apostoli Johannes houraili ja niin syntyi Jeesuksen Ilmestys!
        Ja eepu tahtoo heittää Isän ja Pojan ja Hengen kankkulan kaivoon.
        Tilalle mantraksi jotain Jashuaa tai mitähän se nyt olikaan.
        ( http://personal.inet.fi/yhdistys/maran.ata-srk/page19.html )

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9343519/46033858

antti

on sinulla jutut. 90 % on tuulesta temmattua olettamista ja täysin perätöntä huuhaata.
        Olet nyt nimennyt minut vaikka miksi, Adventtikirkon pääjehusta alkaen..

Vikasi on ettet osaa lukea mitä ihmiset kirjoittavat palstalla, vaan annat mielikuvituksellesi liikaa tilaa kirjoitteluissasi.

Tuokin että olisin adventisteja vastaan tai herjaisin heitä, on täysin tuulesta temmattua lööperiä ja omaa höpötystäsi. Ei se ole herjaa jos joissain asioissa on eri mieltä. Tuli mieleen että .. oi minkälaisen karhun palveluksen tekisit adventisteille jos ihmiset jotka eivät tunne adventisteja alkaisivat pitämään sinua eräänlaisena mittatikkuna adventisteista.

Totuus on että olet yhä kaukana adventismista noine päätelmisinesi ja käytöksesi kanssa.. mutta eihän se mitään, toivotaan että kehitystä oikeaan suuntaan tapahtuu. Voihan se olla että olet uskonelämässäsi juuri nyt ikäänkuin ylittämässä jonkinlaista kynnystä ja että pääset selvimmille vesille tulevaisuudessa. Toivotaan ainakin..

eepusta puheen ollen hänen uskonsa on aitoa ja todellista ja perustuu Raamattun niinkuin muidenkin adventistien - minkä ei tarvitse tarkoittaa että olisin kaikessa hänenkään kanssaan samaa mieltä.

Raamatun tulee olla se minkä kanssa ihmisen tulee olla yhtä mieltä..

alex

• kaikuu taas
        AnttiVKantola kirjoitti:

Vastaat Hengen ja Pojan ja Isän hylkäämisestä Herra Sebaotille,
        et minulle ! Vaikka jokaikisessä musitilappusessasi ei lukisikaan
        noita nimiä, ei sinunkaan niitä sovi hyljätä.

Evankeliumi Matteuksen mukaan
        28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

me kaikki saamme vastata Jumalalle. Mutta olet väärässä väittäessäsi että eepu* joutuisi vastaamaan "Hengen ja Pojan ja Isän hylkäämisestä Herra Sebaotille".. ei eepu' näitä asioita hylkää.

• Se oikea puskamies

eli pukamiestä.

• Kiinnostaa seurata
      • mitä te höpötätte?

alex kysyy Antti sekoilee

• Huolestunut _ Ö

että et ole uskossasi "vammautunut"?

• alex-kasi

Antti on erikoistunut "väkevien" otsikoiden kirjoittajana.

Valitettavasti niiden sisältö kuitenkin on ailahteleva ja vailla minkäänlaista linjaa, lukuun ottamattai sitä negatiivisuutta ja muiden palstalaisten mollaamista mikä on aika tavallista Antin kirjoituksissa ja kuvastuu myös otsikoissa.

Antti on ahkera kirjoittaja joten otsikoita on varmaan satoja ehkä tuhansia.

Eniten Anttia tuntuu kiusaavan kirjoittamani "ikuisen piinan" ja "ku-olemattomuus" kirjoitukset, ne suorastaan piinaavat häntä, ainakinjos vedämme johtopäätöksiä Antin otsikoiden perusteella.

- Ikuinen piinaaja - alex-kasi
      - Emme usko armomurhaan
      - Kauanko jumalaton kärsii alex ?
      - alex-kasi PYÖVELINÄ - enpä ois uskonu!
      - Synti ei saatanan syytä Sivistä itseäsi helvetin piinaaja!
      - MIKSI ALEX PIINAAT MEITÄ USKOVIA?
      - Miksi alex-kasi KOROTAT helvettiä ?
      ja niin edelleen ..

Antin sekavaa suhtautumista adventismiin kuvaa seuraavat otsikot.

- Yksisilmäinen adventismi
      - Adventismi yllyttänyt miljoonia itsemurhaan
      - ARPAKIN osuu paremmin kuin EGW !!!
      - Näpit irti lain tauluista, joita ei enää ole !
      - Adv.johto tekee EGW:stä syntipukin !
      - Niin, suuri taistelu jumalattomien rauhoittamiseksi.
      - Voihan kanahäkki ja päättömät ellun kanat !
      - Adventismi = oppiin sairastuminen
      - Adventismi onkin YKSITYISYRITYS !
      - Saatana kusettaa teitä !

Nykyään on Antti osittain muuttanut suuntaansa ja väittää nyt olevansa "viittä vaille adventisti" ja syyttää samalla muita palstalaisia siitä että he eivät ole samanlaisia "vapaamielisiä adventisteja" kuin hän.

- Entä jos olenkin adventisti?
      - RAUHA EGWn muistolle !
      - Mutta ELLEN on minun lähteeni !
      - Voin suositella adv.seurakuntaakin
      - MIKSI, alex, epäilet adventistia? / - Ota selville, äläkä pilkkaa ! / - Alexin rajut adventtiherjat
      ja niin edelleen.

Niitä vain "vastustajiaan" loukkamaan tarkoitettuja /valheellisia otsikoitakin löytyy paljon muitakin, mutta ei niitä kannata toistella joten jätän ne pois.

Antin suuri "idoli" on yhä uskova_1 (Riitta) ja siksi Riittan täysin anti-adventiset kirjoitukset ovat panneet "uus-adventistisen" Antin vaikeaan tilanteeseen, mutta yhä hän kiittää Riittaa opetuksesta ..

- Osaatko kiittää Riittaa opetuksesta ?

Sekavaa - mutta ehkä Antti kerran siitä vielä kompuroi oikealla tielle.. toivotaan ainakin..

alex

• herjaamisesta?

Sillä ei Se, että ihminen on rehellinen ja sanoo oman kantansa asioihin ole herjaamista.

Sensijaan kehoittaisin Alexia menemään adventtikirkkoon, niin hänkin saisi sen TODELLISEN kuvan adventisteista ja adventti kirkon toiminnasta.

Älä sinä Antti ole LIIAN KÄRKÄS ja nopea huomaamaan vikoja toisissa, vaan TUTKI OMA TILASI, että oletko OIKEALLA TIELLÄ ja onko syyttäjähenki heitetty sinusta ulos?

Jos niin ei ole, niin ET OLE UUDESTISYNTYNYT ja olet silloin matkalla kadotukseen. Tee parannus!

• Kysyn kun en tiedä

Oletko vaivaantunut siitä että kaikki eivät usko niinkuin sinä.
      Onko Arasola perustamassa kanssasi uus-adventistista kirkkoa jossa uskotaan kuolemattomaan sieluun?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4125
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      95
      2253
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      59
      964
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      834
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      37
      833
    6. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      185
      820
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      811
    8. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      772
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      755
    10. 35
      754
    Aihe