Helpot saaliit

On niitä ei-uskovia, jotka eivät nöyrry tulemaan uskoon ja niitä uskovia, jotka eivät suostu näkemään vaivaa ja selvittääkseen asioitaan Jumalan kanssa. Tai jo tietävätkin, missä kohdin tekevät vastoin Jumalan tahtoa, mutta eivät kertakaikkiaan halua tehdä parannusta. Niinpä syntiä alkaa kertyä synnin päälle ja adventismi tulee siihen sitten yhtenä merkittävänä syntinä sinetöiden pelastuksesta ulos jäämisen.

Ja juuri nämä ryhmät ovat alttiita adventismille, joko liittymään jäseneksi tai käymään kristittyjä vastaan puolustaen ja tarjoten tuota harhaoppia.

Molemmille ryhmille on tunnusomaista uskonnollisuus. Molemmille kelpaa tappava likavesi raikkaan elämää antavan veden sijasta.

Tuollaiset juuri saaliiksi jääneet vaikuttavat hirveän sekavilta ja juuri sellaisilta, että luulisi, ettei edes Adventtikirkko halua sellaisia jäseniä itseään häpäisemään. Mutta kaikki adventistit ovat samanlaisia uskonnollisia sekoilijoita, joten eivät he näe mitään ihmeellistä siinä - pitävät vallankin hyvänä saaliina.

19

433

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun et nöyrry

      tulemaan uskoon, vaan kuljet yhä syyttäjän askelissa. Usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut ja saat rauhan sydämeesi. Sinun ei tarvitse enää kulkea etsien virheitä veljistäsi, vaan näet heidät Kristuksen puhdistamina Jumalan lapsina. Siis jokaisen jonka sydämen täyttää usko Jeesukseen Kristukseen.

      • Mikäs pahantekijä se siellä taas kiroustaan levittää! Yrität saada uskovaa ihmistä lavealle tielle ja pois Kristuksesta - häpeä edes!


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Mikäs pahantekijä se siellä taas kiroustaan levittää! Yrität saada uskovaa ihmistä lavealle tielle ja pois Kristuksesta - häpeä edes!

        lavealla tiellä huutelet ja yrität saada adventistit pois uskosta.... häpeä itse!


    • !!??!!

      sinä, joka olet se uskonnollinen sekoilija. Aina demonisoimassa muita. Et sinä edusta oikeaa Jeesuksen seuraamista ollenkaan.

      • eremith32

        hyvää viljaa? Miksi syyttelet, nytkö luulet olevasi oikeassa - etkö tajua ettei edestavallinen luonnollinen ihminen tuolla tavalla käyttäydy? Ja sinä ilmoitat olevasi uskovainen, ja jopa kristitty ihminen, etkä siedä, että tuosta epäinhimillisestä käytöksestäsi huomautetaan! Sinäkö uskonnollisesti oikein käyttäydytä? Meneppä peilin eteen ja katso kuka on se uskonnollinen sekoilija!

        On pakko sinua valaista, että taida sinullakaqan olla Jeesuksen elämän ymmärryksestä harmaata tietoa parempaa, jos sitäkään, sillä olet loistanut todella uskon-tietämättömyydelläsi, ja sitävastoin antanut ymmärtää ketä oikeastaan palvot! Sen me tiedämme, kun olemme seuranneet sinun kommenttejasi. - Herra varjelkoon, ettei sinun edustamaasi - "uskonnolliseen järjestöön vain lankeaisi kukaan ihmispoloinen, sillä ei pahempaa kadotustuomiota kukaan toivo edes vihamiehelleen.


      • Fniss!
        eremith32 kirjoitti:

        hyvää viljaa? Miksi syyttelet, nytkö luulet olevasi oikeassa - etkö tajua ettei edestavallinen luonnollinen ihminen tuolla tavalla käyttäydy? Ja sinä ilmoitat olevasi uskovainen, ja jopa kristitty ihminen, etkä siedä, että tuosta epäinhimillisestä käytöksestäsi huomautetaan! Sinäkö uskonnollisesti oikein käyttäydytä? Meneppä peilin eteen ja katso kuka on se uskonnollinen sekoilija!

        On pakko sinua valaista, että taida sinullakaqan olla Jeesuksen elämän ymmärryksestä harmaata tietoa parempaa, jos sitäkään, sillä olet loistanut todella uskon-tietämättömyydelläsi, ja sitävastoin antanut ymmärtää ketä oikeastaan palvot! Sen me tiedämme, kun olemme seuranneet sinun kommenttejasi. - Herra varjelkoon, ettei sinun edustamaasi - "uskonnolliseen järjestöön vain lankeaisi kukaan ihmispoloinen, sillä ei pahempaa kadotustuomiota kukaan toivo edes vihamiehelleen.

        On se niin hyvä, ettei eremith koskaan syyttele ketään, ei edes !!??!!:ä. Vai syytteleekö kuitenkin, ei kai... vai mitenköhän on?


    • En ole liittynyt Adventtikirkkoon koska
      en ole täysin samalla kannalla adventismin kanssa.
      /alex-kasi 22.9.2010 10:12
      ( http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9343519/45970043 )

      Kun alexille siteeraa vaikkapa Kai Arasolan todistusta siitä, mitä
      adventtiseurakunnissa tänä päivänä opetetaan, toteaa alex pysyvänsä omissa väittämissään "sanokoot Kai mitä hyvänsä".

      Alexin tapaisille, jotka vaativat seurakuntaa yhtymään heidän
      käsityksiinsä "täysin", ja jotka viihtyvät omissa luuloissaan, tahtomatta ottaa selville asioita, sanoisin, että ei auta muu kuin perustaa oma uusi seurakunta, mutta se on huonoin ratkaisu, koska silloin ei laisinkaan joudu nöyrtymään.

      Kyllä jokaisessa kirkkokunnassa löytyy erilaisia käsityksiä niin
      johtajien välillä kuin rivijäsenten. Niinkuin työelämässäkin.
      Eikä se oppi kaikkea merkitse seurakunnan valinnassa, myös
      hengellinen ilmapiiri painakoon paljon.
      Joka hyväksyy omassa seurakunnassaan toiset, se hyväksyy myös
      toiset seurakunnat.

      Jos kaikki eroaisivat seurakunnista tai olisivat liittymättä vai sen
      vuoksi, että "en ole täysin samalla kannalla", ei siitä hyvää seuraisi.
      Kaikissa kirkkokunnissa tapahtuu niinkin vakavaa kuin avioeroja ja
      uudelleenavioitumista. Miksi ei sitten vähäisimpiä harmeja.
      Myös ns. uloskutsuttujen piireissä. Ja erityisiä piirteitä löytyy
      kaikista kuppikunnista, joten seurakunnan valinnalle on löydettävä
      kunkin omat henkilökohtaiset perusteensa, eikä vaihtaminen ole
      läheskään aina paras ratkaisu, sillä sopeutumista joka tapauksessa
      on opittava niin siellä kuin täällä.

      Yksi hyvä, sanoisinko mittari, on rakkaudellisuus. Kesällä olin
      tilaisuudessa, jossa nuori nainen päätti liittyä adventtiseurakuntaan,
      (Hesan ja Turun välillä), todeten, että täältä adventtikirkosta
      löytyy rakkautta, eikä mistään muualta.
      Toki paikalla ollut adventtikirkon raamattukoulun johtaja naurahtaen totesi siihen, että kyllä sitä muualtakin löytyy, mutta
      sanotaan vaikka niin, että täältäkin.

      Edellä mainitsemallani tarkoitan sitä, että ihmiselle on hyvin
      tärkeää, että hänet ilomielin hyväksytään joukkoon. Sen pitääkin
      olla tärkeämpi asia kuin että vastaako tämän seurakunnan opetus
      täysin minun ajatuksiani. Jos emme arvosta hengellisiä johtajia
      opettajina, niin mehän silloin ylennämme itsemme yliopettajiksi.
      Kuten tekee alex ja luultavasti loppuikänsä etsii sitä seurakuntaa,
      joka tunnustaa hänet erehtymättömäksi paaviksi.
      Elikkä alexissa ei muuta vikaa mutta tuo asennevamma tekee
      hänet sopeutumattomaksi lähes mihinkään hengelliseen yhteisöön.

      ENTÄ USKOVA RIITTA ?

      Tuskin lienee montakaan uskovaa, jonka Riitta tunnustaisi uskovaksi. Hänen vammansa on siinä että hän päättä tuomita
      adventtiseurakuntaan kuuluvan harhaoppiseksi (niinkuin alexkin) ja
      seuraava lakiteksti sitten luonnollisesti on että "harhaoppista karta". Sitä myöden sitten kaikki siihen ihmiseen liittyvä on Riitan
      mielestä pahaa ja tuomittavaa, josta pitäisi tehdä parannus.

      Varmaankin jos Uskova_1 näkisi jossain adventistimiehen halaavan
      vaimoaan, hän huutaisi heille, että teette syntiä halatessanne, koska te kuulutte adventtikirkkoon. Jokainen voi helposti itse todeta,
      tutustumalla adventtiseurakuntaan, että adventismi on kristinuskoa.

      Entä sitten minun vammaisuuteni? Eiköhän sitä ole vuosien varrella
      senverran todettu, ettei minun tarvitse siihen itse mitään lisätä.

      • eepu*

        Olen saanut sen käsityksen, että alex:sin ”ongelman” ovat saaneet täällä muutamat ylimieliset/fanaattiset tahot aikaiseksi, kertomalla ehdottomasta 28 opinkohdan hyväksymisestä seurakuntaan liittymiseksi?!

        http://www.adventtikirkko.fi/opetus/oppi.html

        -- eiköhän tuohon 28 opinkohdan hyväksymiselle löydy joustoa – tervettä Raamatullista harkintaa?

        *
        ♥ MARANATA! ♥


      • eepu* kirjoitti:

        Olen saanut sen käsityksen, että alex:sin ”ongelman” ovat saaneet täällä muutamat ylimieliset/fanaattiset tahot aikaiseksi, kertomalla ehdottomasta 28 opinkohdan hyväksymisestä seurakuntaan liittymiseksi?!

        http://www.adventtikirkko.fi/opetus/oppi.html

        -- eiköhän tuohon 28 opinkohdan hyväksymiselle löydy joustoa – tervettä Raamatullista harkintaa?

        *
        ♥ MARANATA! ♥

        Niin, kuten hyvin tiedät, täällä on koetettu oikaista alexin vääriä
        käsityksiä, mm. siteeraamalla Kai Arasolan asiallisia vastauksia.
        Mutta alex inttää ylimielisesti: "sanokoot Kai mitä hyvänsä".
        Olette itse vastuussa vääristä käsityksistänne, kun oikaisu ei kelpaa.

        Suomen Adventtikirkko pitää kiinni EGWn toteamuksesta, että
        adventisti voi olla silti, vaikkei kaikkea hänen opetustaan voisikaan
        hyväksyä.

        Luultavasti sinun, eepu*, seurakunnassasi on ehdottomasti
        uskottava tarkoin sinun tavallasi.


      • eepu*
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Niin, kuten hyvin tiedät, täällä on koetettu oikaista alexin vääriä
        käsityksiä, mm. siteeraamalla Kai Arasolan asiallisia vastauksia.
        Mutta alex inttää ylimielisesti: "sanokoot Kai mitä hyvänsä".
        Olette itse vastuussa vääristä käsityksistänne, kun oikaisu ei kelpaa.

        Suomen Adventtikirkko pitää kiinni EGWn toteamuksesta, että
        adventisti voi olla silti, vaikkei kaikkea hänen opetustaan voisikaan
        hyväksyä.

        Luultavasti sinun, eepu*, seurakunnassasi on ehdottomasti
        uskottava tarkoin sinun tavallasi.

        Sinä AVK taas aloitat tuon saman saatanallisen valhettelevan virrenveisuusi? Mutta minä uskon, että te olette juuri niitä seurakunnan väliin tulleita vaikeuksien tekijöitä; ”te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette (seurakuntaan tule) mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.” - tahallisia kiusantekijöitä, syyttäjiä, kapuloita rattaisiin heittelijöitä, sielunvihollisen kätyreitä!!


      • alex-kasi

        liityhän sinä Adventtikirkkoon, vaikka et adventisti olekaan - noista puheistasi päätellen sillä ei kuitenkaan ole mitään väliä :)..

        Minulla ei ole mitään ongelmia tämän asian kanssa, enkä aio hankkiakaan, mutta sinulla tuntuu olevan :) jopa olet huolissasi minunkin liittymisestäni..

        Sitäpaitsi mitäs sinä höpiset että minä herjaan adventtikitkkoa, minulle ovat adventistit todellisia uskovia - vaikka ei nyt ihan kaikessa samalla linjalla ollakaan.. He uskovat omalla tavallaan ja niin teen minäkin, mutta perus ajatus on sama ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus ja siksi ainoastaan Hän voi pelastaa ja Hän pelastaa pojassaan... Pääasia on että jokainen on vilpitön uskossaan ja valmis oikaisemaan jos havaitsee olevansa väärässä..

        Esimerkkinä oikaisun tarpeesta voisi ottaa sen sinun uskosi että olet ikuisuusolento mitä sitten teetkin, tuo ku-olemattomuutesi voi kovin nopeasti muuttua vain olemattomuudeksi jos se toinen kuolema kohtaa sinua..

        Mutta jospa ihmiset siellä adventtikirkossa vaikka selittäisivät nämä asiat paremmin sinulle.. sillä en usko että siellä on yhtään ihmistä joka uskoisi tavallasi tässä asiassa.

        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        liityhän sinä Adventtikirkkoon, vaikka et adventisti olekaan - noista puheistasi päätellen sillä ei kuitenkaan ole mitään väliä :)..

        Minulla ei ole mitään ongelmia tämän asian kanssa, enkä aio hankkiakaan, mutta sinulla tuntuu olevan :) jopa olet huolissasi minunkin liittymisestäni..

        Sitäpaitsi mitäs sinä höpiset että minä herjaan adventtikitkkoa, minulle ovat adventistit todellisia uskovia - vaikka ei nyt ihan kaikessa samalla linjalla ollakaan.. He uskovat omalla tavallaan ja niin teen minäkin, mutta perus ajatus on sama ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus ja siksi ainoastaan Hän voi pelastaa ja Hän pelastaa pojassaan... Pääasia on että jokainen on vilpitön uskossaan ja valmis oikaisemaan jos havaitsee olevansa väärässä..

        Esimerkkinä oikaisun tarpeesta voisi ottaa sen sinun uskosi että olet ikuisuusolento mitä sitten teetkin, tuo ku-olemattomuutesi voi kovin nopeasti muuttua vain olemattomuudeksi jos se toinen kuolema kohtaa sinua..

        Mutta jospa ihmiset siellä adventtikirkossa vaikka selittäisivät nämä asiat paremmin sinulle.. sillä en usko että siellä on yhtään ihmistä joka uskoisi tavallasi tässä asiassa.

        alex

        Minulla on nytkin hyvä seurakuta joten miksi vaihtaa hyvästä hyvään.
        Mutta sinun ja eepun tilanne on hälyyttävä - kun moititte kovasti,
        roomalaiskatoliseksi - sitä ainoaa seurakuntaa, mikä teille kelpaisi !


    • Siis uskova_1:nen ja Ellen G. White kirjoituksineen ovat nähneet paljon vaivaa johdattaakseen oikeaksi havaitsemiinsa uskon-näkemyksiin totuudesta.

      Vastakkaiset näkemykset luovat kontrastin vastavaloineen, joka auttaa valitsemaan kahdesta vastakkaisesta suunnasta sen oikean tulkinnan.
      Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan, enempää Riitta kuin Ellenikään, vaan he ovat hyödyllisiä kumpikin omalla tavallaan, joko vastamielisinä, tai myötämielisinä toistensa sanomille. Lukijoiden on punnittava kuinka paljon kummankin sanomassa löytyy totuutta esitetyille tulkinnoille.

      Ellen G. White on tunnustanut virheensä ja oikaissut ne ja samalla pyytänyt tutkimaan hänen kirjoituksiaan, ovatko ne totta, vai löytyykö vielä suurempaa valoa hänen kirjoitustensa tueksi.

      Riitan ja Ellenin välinen kiista koskee lähinnä Vanhan ja Uudenliiton pyhäkköjen vertauskuvallisesta pyhäkkö palvelusta, jossa Jeesus nähdään Ylimmäisenä Pappina taivaassa erilaisten tuomiokäsitteiden välillä, johon liittyy tutkiva tuomio Ellenin käsitysten mukaan.

      Riitta on näistä toimintatavoista eri mieltä, sillä kysymys on myöskin siitä luetaanko synnit soviteksi maanpäällä vai taivaassa, ja mikä on elämän kirjan tehtävä kun tuomiovalta annetaan taivaassa Jumalan pyhille. Tämä onkin aivan ratkaiseva kysymys, siksi annankin arvoa Riitan kirjoituksille kiistanalaisista kysymyksistä, joista monet oppineet kirkonmiehetkin ovat eri mieltä, ja miksi ei Riittakin saisi tuoda näitä kysymyksiä esille kaikkien muidenkin pohdittavaksi.

      ylifariseus rukoilee Riitan puolesta, sillä paljon olen hänen tähtensä kärsinyt niiden näkyjen suhteen, joista olen myös hänelle kirjoittanut, ja niissä näyissä olen nähnyt lukuisten uskovien ristivän kätensä, että Riitta löytäisi rakentavamman tavan löytää ne sielut, joita hän tahtoo tuoda pelastuksen alttarille yhdessä hänen kanssaan.

      Riittakin on adventisti, sillä hän odottaa Jeesuksen toista tulemista, ja on vain hyväksi jos rukoilemme toistemme puolesta, sillä aika joutuu, eikä ole syytä jättää asioita tutkimatta minkään kirjoituksen kohdalla.
      Siunausta.

    • tuu uskoon

      uskova_1 tarkoittaa luonnollisesti uskoon tulemisella että "tulla siishen uskoon" missä hän on.

      Uskoon että "olet kuolematon sielu" synneistäsi huolimatta.

      • ††† ҉

        ---"Uskoon että "olet kuolematon sielu" synneistäsi huolimatta."---

        Ihmisestä muovattiin niin heikko, että hänen oli helppo langeta?
        Kuka muovasi ihmisen?
        Jumaluus eli synnin valtakunnassaan taivaassa?
        synti sai alkunsa taivaassa ei maapallollamme?
        Jumala teki ihmisestä ikuisuusolennon?
        Jumala teki tarkoituksella heikon ihmisen pelinappulakseen valtansa pönkittämiseksi?
        Saatana elänyt jo miljoonia vuosia synnissään?
        Jumala loi itse myös saatanan?
        Jumala tiesi jo etukäteen, että saatana ja ihminen lankeaisi syntiin?

        Syyttääkö Jumala ihmistä omista tekemistään virheistään?

        "Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi."


      • Sanan miekka..
        ††† ҉ kirjoitti:

        ---"Uskoon että "olet kuolematon sielu" synneistäsi huolimatta."---

        Ihmisestä muovattiin niin heikko, että hänen oli helppo langeta?
        Kuka muovasi ihmisen?
        Jumaluus eli synnin valtakunnassaan taivaassa?
        synti sai alkunsa taivaassa ei maapallollamme?
        Jumala teki ihmisestä ikuisuusolennon?
        Jumala teki tarkoituksella heikon ihmisen pelinappulakseen valtansa pönkittämiseksi?
        Saatana elänyt jo miljoonia vuosia synnissään?
        Jumala loi itse myös saatanan?
        Jumala tiesi jo etukäteen, että saatana ja ihminen lankeaisi syntiin?

        Syyttääkö Jumala ihmistä omista tekemistään virheistään?

        "Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi."

        Johan jutun murjasit: "Jumala on syypää syntiin"!

        No silloinhan Jumala kantaa syntimme, eikä saatana ole ollenkaan syyllinen.

        ts. Jumalan on pyydettävä meiltä anteeksi tekojamme ja sovitusuhri, rakkaus, jne. astuu uuteen valoon.

        Tavallaan julistaa sitä opetusta mitä Riitta julistaa, että Jumala kantaa synnit, syyllisyytensä tähden, eikä niin, että Jumala luo kaiken puhtaaksi ja Pyhäksi, mutta rakkauden vapaehtoisuuteen kuuluu seurata Häntä.

        Saatana, eli saameksi, vastustaja, se henki kyseenalaistaa Jumalallisen rakkauden ja tahdon mitat.
        Siinä on synti, eli laittomuus.

        Jumalan rakkaus saa aikaan sovituksen Hänen anteeksiantonsa tähden, Hän sovittaa ihmisen ja itsensä välisen kuilun rakkauden tähden ja rikkomukset, tekomme, ei ole Jumalan syy, vaan saatanan syytä, sekä häneen taipuvaisen lihan syy. Ei Jumalan syy.
        Saatana haluaa aina syyttää, heikkouttamme ym.. asian tiimoilla toimivaa vajaamittaisuutta.

        Synnin seuraukset, eli Kristusta kohtaan tekemämme lyönnit, eli seuraukset Hän katoi ristillä, meidän kietäytymisemme lyönnit, tottelemattomuuden lyönnit ja kääntyneelle Hän antaa anteeksi.

        Eli pahuutemme näkyy ristillä roikkuvan Jeesuksen haavoissa ja näitten haavojen kautta näkyy kantamisen mitta, eli anteeksianto, sovitus jne.

        Syyllinen Hän ei ole, mutta hän alistui pahuuden kohteeksi, että näkisimme syntiemme hedelämän näissä haavoissa, Hänessä ja Hänen kauttaan lähimmäisissä.

        Se murtaa ihmisen, vastustavan mielenlaadun parannukseen. Alamme uskossa kantamaan Hänessä uutta hedelmää.

        Mutta se syyn synnin seurauksen valaminen itse syylliselle, ei puhu sovituksesta vaan syyllisen tuomitsemisesta ja siinä saatana saa lopulta tuomiolla kannettavakseen tekemiensä mitan.

        Eli syyllinen on vastustaja, Saatana, hänen langenneet samanmieliset, enkelit.

        Nytkin enkelimaailma katsahtaa rakkauden syvyyksiin, katselemaan Luojan rakkauden syvyyksiä ja korkeuksia, leveyksiä jne.

        Eli taivaan enkelit ja vallanalaisuuden merkkinä, esim. nainen peittää päänsä.
        Kristus on seurakunnan pää, mies alistuu Hänen valtaansa ja tunnustaa uhmaamatta Jumalan tahdon suuret rakkauden mittasuhteet, eikä opeta laittomuutta, sekä opettaa puolisolleen kunnioittamaan rakkaudessa myös hänen rinnallaan Jumalan lakia.

        Siinä murtuu Babylonin valta, saatanan valta, maailman valta, uskonnollinen valta, isien perinnäisääntövalta. jne.

        Kun kumarrutaan Jumalan alaisuuteen Kristuksessa ja ollaan tottelevaisia sekä kuuliaisia Hänelle.
        Lain päämäärä on rakkaus. Henki opettaa sen Uudenliiton, Uuden Aadamin kautta sydämeen ja laittaa sen sinne.
        Saatana tulee tuomituksi ja tulee kantamaan syntien seurauksien mitan, kaikessa, eli niissä, missä se on lyönyt Kristuksen ruumista, rakkaudettomissa opeissa lähimmäistä kohtaan, jossa Jumalan tahto ei ole päässyt ihmisen sisälle, ja on haavoitettu lähimmäsien laiminlyönnissä Kristusta, Luojaa ja Jumalaa.

        Jumala ei ole syyllinen syntiin, Hän on tehnyt kaiken ja on murtanut synnin vallan, on vain kyse siitä, lähdemmekö ulos tästä Bapylonin väärästä uskota ja vallasta. Käärme on jo hävinnyt, Jumala rakkaus on sovinnon tehnyt, eikä lue meille uskoville syytä.

        Mutta tulemme uudessa maassa kyllä näkemään aina Kristuksen haavat, eli arvet.
        Ne muistuttaa halki ikuisuuksien sovituksesta, ei syyllisestä, vaan siitä, kuinka synti haavoitti Häntä.

        Tämän tähden synti ei enää saa valtaa ja nyt on julistettava tätä voittavaa sanomaa, että ihmiset tulisivat kuuliaisiksi Jumalan tahdolle, eikä uhmaisi sitä, eli olisi syyllinen iankaikkiseen syntiin, Pyhää Henkeä vastaan.


      • m.naat.
        Sanan miekka.. kirjoitti:

        Johan jutun murjasit: "Jumala on syypää syntiin"!

        No silloinhan Jumala kantaa syntimme, eikä saatana ole ollenkaan syyllinen.

        ts. Jumalan on pyydettävä meiltä anteeksi tekojamme ja sovitusuhri, rakkaus, jne. astuu uuteen valoon.

        Tavallaan julistaa sitä opetusta mitä Riitta julistaa, että Jumala kantaa synnit, syyllisyytensä tähden, eikä niin, että Jumala luo kaiken puhtaaksi ja Pyhäksi, mutta rakkauden vapaehtoisuuteen kuuluu seurata Häntä.

        Saatana, eli saameksi, vastustaja, se henki kyseenalaistaa Jumalallisen rakkauden ja tahdon mitat.
        Siinä on synti, eli laittomuus.

        Jumalan rakkaus saa aikaan sovituksen Hänen anteeksiantonsa tähden, Hän sovittaa ihmisen ja itsensä välisen kuilun rakkauden tähden ja rikkomukset, tekomme, ei ole Jumalan syy, vaan saatanan syytä, sekä häneen taipuvaisen lihan syy. Ei Jumalan syy.
        Saatana haluaa aina syyttää, heikkouttamme ym.. asian tiimoilla toimivaa vajaamittaisuutta.

        Synnin seuraukset, eli Kristusta kohtaan tekemämme lyönnit, eli seuraukset Hän katoi ristillä, meidän kietäytymisemme lyönnit, tottelemattomuuden lyönnit ja kääntyneelle Hän antaa anteeksi.

        Eli pahuutemme näkyy ristillä roikkuvan Jeesuksen haavoissa ja näitten haavojen kautta näkyy kantamisen mitta, eli anteeksianto, sovitus jne.

        Syyllinen Hän ei ole, mutta hän alistui pahuuden kohteeksi, että näkisimme syntiemme hedelämän näissä haavoissa, Hänessä ja Hänen kauttaan lähimmäisissä.

        Se murtaa ihmisen, vastustavan mielenlaadun parannukseen. Alamme uskossa kantamaan Hänessä uutta hedelmää.

        Mutta se syyn synnin seurauksen valaminen itse syylliselle, ei puhu sovituksesta vaan syyllisen tuomitsemisesta ja siinä saatana saa lopulta tuomiolla kannettavakseen tekemiensä mitan.

        Eli syyllinen on vastustaja, Saatana, hänen langenneet samanmieliset, enkelit.

        Nytkin enkelimaailma katsahtaa rakkauden syvyyksiin, katselemaan Luojan rakkauden syvyyksiä ja korkeuksia, leveyksiä jne.

        Eli taivaan enkelit ja vallanalaisuuden merkkinä, esim. nainen peittää päänsä.
        Kristus on seurakunnan pää, mies alistuu Hänen valtaansa ja tunnustaa uhmaamatta Jumalan tahdon suuret rakkauden mittasuhteet, eikä opeta laittomuutta, sekä opettaa puolisolleen kunnioittamaan rakkaudessa myös hänen rinnallaan Jumalan lakia.

        Siinä murtuu Babylonin valta, saatanan valta, maailman valta, uskonnollinen valta, isien perinnäisääntövalta. jne.

        Kun kumarrutaan Jumalan alaisuuteen Kristuksessa ja ollaan tottelevaisia sekä kuuliaisia Hänelle.
        Lain päämäärä on rakkaus. Henki opettaa sen Uudenliiton, Uuden Aadamin kautta sydämeen ja laittaa sen sinne.
        Saatana tulee tuomituksi ja tulee kantamaan syntien seurauksien mitan, kaikessa, eli niissä, missä se on lyönyt Kristuksen ruumista, rakkaudettomissa opeissa lähimmäistä kohtaan, jossa Jumalan tahto ei ole päässyt ihmisen sisälle, ja on haavoitettu lähimmäsien laiminlyönnissä Kristusta, Luojaa ja Jumalaa.

        Jumala ei ole syyllinen syntiin, Hän on tehnyt kaiken ja on murtanut synnin vallan, on vain kyse siitä, lähdemmekö ulos tästä Bapylonin väärästä uskota ja vallasta. Käärme on jo hävinnyt, Jumala rakkaus on sovinnon tehnyt, eikä lue meille uskoville syytä.

        Mutta tulemme uudessa maassa kyllä näkemään aina Kristuksen haavat, eli arvet.
        Ne muistuttaa halki ikuisuuksien sovituksesta, ei syyllisestä, vaan siitä, kuinka synti haavoitti Häntä.

        Tämän tähden synti ei enää saa valtaa ja nyt on julistettava tätä voittavaa sanomaa, että ihmiset tulisivat kuuliaisiksi Jumalan tahdolle, eikä uhmaisi sitä, eli olisi syyllinen iankaikkiseen syntiin, Pyhää Henkeä vastaan.

        mahdollisuuksia olla opetettavana vaikka ei kuuluisikaan mihinkään seurakuntaan.Koin sen jälleen eilen "tv7:n "sittenkin toivoa"-tapahtumassa Lohjalla.Tämä oli nyt kolmas tapahtuma tässä kokoussarjassa missä olen ollut.MAHTAVA TILAISUUS!!
        Aivan veret seisauttavia kokemuksia.Kiitos Herralle!!Hallelujah!!

        Mutta tosiasia on se että kun ihminen on ottanut vastaan sovituksen ja siirtynyt vanhurskauteen (2.Kor 5: luku)on se vääjäämätöntä että, jossain vaiheessa on liityttävä johonkin seurakuntaan tai jos ei liity oltava ainakin n.s. "ulkojäsen".

        Kristus tuntee omansa ja tietää mitä jokainen on kohdannut elämänsä aikana.Silti Hän ei hylkää valittujaan vain sen takia ettei tuo Hänen pieni lampaansa meinaa sopia mihinkään.
        Kyllä se nyt vaan on niin että sopii,kun aika tulee.
        Eihän meille ole tässä asiassa asetettu mitään aikarajaa:"siihen ja siihen mennessä".Vai onko?

        Itse asiassa se on jännittävää nähdä,kun lopulta alkaa tapahtua,"jotain" mitä ei voi enää vastustaa,ei enää sanoa:"ei oo mun juttu".
        Kun Herra alkaa ohjailla se vain tapahtuu.
        Niin se on.


    • benedi=siunattu

      ei ole kalastaa sieluja adventismille, vaan Kristukselle!
      Tärkeä ei ole kertoa sitä, miten adventismi on syntynyt, vaan siitä, miten Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli!!
      Jeesushan syntyi neitsyt Mariasta, ja Pyhästä Hengestä,...jos hän olisi jostain muusta syntynyt,
      niin olen varma että adventistit, salaisesti aikoisivat hänet hyljätä!

      Joosefhan aikoi tehdä samoin...mutta onni, onnettomuudessa, Jeesus olikin siinnyt Pyhästä Hengestä!
      Adventtikirkko on syntynyt todistamaan, tästä Jeesuksesta, joka on siinnyt Pyhästä Hengestä!

      Hänestähän mekin olemme siinneet, , sillä muutoin emme voi nähdä Jumalan valtakuntaa!
      Adventtikirkon tehtävänä on kertoa ja julistaa iankaikkista evankeliumia Jeesuksesta, ..." sillä hän
      on vapahtava kansansa heidän synneistänsä" Matt 1: 21

      Adventtikansa, on Jumalan kansaa, ja sillä on syntejä...ja ellei Jeesus niitä
      vapahda, niin synnit pysyvät,...aivan samalla tavalla kuin luterilaisessakin, ja vapaa-ja helluntalaiskirkossakin!

      Muutoinhan Jumala ei ole meidän kanssamme.
      Jumala ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa, olivat ne homeessa, tai vapaita siitä, sillä hän asuu ihmissydämessä!
      Adventtikirkossa uskovat puhuvat Mooseksesta ja profeetoista, sillä juuri ne kirjat kertovat Jeesuksesta, meidän syntiemme vapahtajasta!
      " Jos joku sanoo, minulla ei ole syntiä, niin hän on valehtelija, ja totuus ei ole hänessä"!!

      Pitääkö sitten adventistilla olla syntiä, ja pitääkö hänen myöntää se, että hänessä on syntiä,..että totuus olisi hänessä???
      Voitte vastata itsekin, enkä aina minä! Benkku

    • Vanki Herrassa

      Uskova_1 taitaa olla vaikealaatuinen saalis Herralle, mutta saalis
      kuitenkin. Kristuksen vankisaattueessa pitäisi tuoksahtaa enemmän
      Kristukselle ..

      2. Kor. 2:14
      Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka aina kuljettaa meitä voittosaatossa Kristuksessa ja meidän kauttamme joka paikassa tuo ilmi hänen tuntemisensa tuoksun!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      325
      7455
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2234
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1631
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1479
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1196
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1155
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      915
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      913
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      813
    Aihe