LUOPIOT !!!

Vt-seuran luopiopelko on ylettynyt luonnollisesti myös sen omaan raamatunkäännökseen. Tarkastelkaamme kotimaista ysikakkosta vs. Uudenmaailmankäännöstä muutamien jakeiden osalta.

Job 27:8:

KR92 Mitä toivoa on Jumalasta luopuneella,
kun hänen elämänsä päättyy,
kun Jumala ottaa hänen elämänsä pois?

UM Sillä mitä toivoa on luopiolla, jos Jumala karsii hänet pois,
jos hän ottaa pois hänen sielunsa?

Job 13:16

KR92 Jo se merkitsisi minulle voittoa, että saisin astua hänen eteensä. Teeskentelijät eivät hänen eteensä pääse.

UM Hän olisi myös pelastukseni,
sillä kukaan luopio ei tule hänen eteensä

Job 17:8

KR92 Kunnon ihmiset kauhistelevat kaikkea tätä:
"Jumalaton saa vilpittömät järkyttymään."

UM Oikeamieliset tuijottavat tätä hämmästyneinä,
ja viatonkin kiihtyy luopion vuoksi.

Psalmi 35:16

KR92 Kun horjuin, he ivasivat minua, irvistelivät minulle päin kasvoja.

UM Luopioiden keskuudessa, jotka leivän takia pilkkasivat,
minulle kiristeltiin hampaita

Sananlaskut 11:9

KR92 Rienaajan puhe on toisille turmioksi, mutta tieto pelastaa oikeamieliset.

UM Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon, mutta tiedon avulla pelastuvat vanhurskaat

Jesaja 33:14

KR92 Syntiset pelkäävät Siionissa,
jumalattomat kauhistuvat:
"Kuka meistä voi asua kaikkinielevässä tulessa,
kuka meistä kestää ikuisten liekkien poltetta?"

UM Siionissa syntiset ovat joutuneet kauhun valtaan, väristys on vallannut luopiot: ’Kuka meistä voi hetkeäkään asua kuluttavan tulen luona? Kuka meistä voi hetkeäkään asua pitkällisten tulipalojen ääressä?'

***********

Vt-seuran pelko luopioita kohtaan on saanut sen lisäämään sanan myös raamattuun, että se saa viitata siihen aina kun luopiopelko hiipii puseroon ja jotain on taas veisteltävä sen entisistä jäsenistä.

12

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salaisuus?

      Vai olisko kuukauden paras......

      • Johanneksen_poika

        Olen samaa mieltä. Hienoa Tiuku!


      • Näkkäläjärävi
        Johanneksen_poika kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Hienoa Tiuku!

        Keskustelun taso suorastaaan sokaisee!!!!


      • Näkkäläjärävi kirjoitti:

        Keskustelun taso suorastaaan sokaisee!!!!

        Näin häikäisevää se usein on kun vt-seurasta laitetaan faktoja jonoon. Jehovantodistajat häviävät joko paikalta, heittelevät anonyymeinä huuhaata tai takertuvat epäolennaisuuksiin. Siinäpä nuo kome tyypillisintä tapaa reagoida asioihin.


      • koo.koo
        Näkkäläjärävi kirjoitti:

        Keskustelun taso suorastaaan sokaisee!!!!

        Niin. Totuuden valo häikäisee, jopa sokaisee, pimeässä kulkevia.


      • Ei voi muuta sanua
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        Näin häikäisevää se usein on kun vt-seurasta laitetaan faktoja jonoon. Jehovantodistajat häviävät joko paikalta, heittelevät anonyymeinä huuhaata tai takertuvat epäolennaisuuksiin. Siinäpä nuo kome tyypillisintä tapaa reagoida asioihin.

        **heittelevät anonyymeinä huuhaata'''

        Ja sinä täällä jaat omalla nimelläsi totuutta???!!!!

        Ja mistäkö tiedät, kuka on JT ja kuka ei? Profetoitko? Oletko siis Hellu?


      • salaisuus?
        Ei voi muuta sanua kirjoitti:

        **heittelevät anonyymeinä huuhaata'''

        Ja sinä täällä jaat omalla nimelläsi totuutta???!!!!

        Ja mistäkö tiedät, kuka on JT ja kuka ei? Profetoitko? Oletko siis Hellu?

        Kommentoi kirkkoraamatun jt um väännöksen eroavuudet. Itse en pidä kumpaakaan käännöstä/ väännöstä elämänohjeenani, mutta sinä jt uskiksena voit avartaa mieltäni...-)) Tai oikeesti musta tuntuu, ettei sinusta ole siihen.
        >Onhan sinulla loan heitto taito...siihen ei ajatusta tarvitse.


      • tsippa dui daa
        salaisuus? kirjoitti:

        Kommentoi kirkkoraamatun jt um väännöksen eroavuudet. Itse en pidä kumpaakaan käännöstä/ väännöstä elämänohjeenani, mutta sinä jt uskiksena voit avartaa mieltäni...-)) Tai oikeesti musta tuntuu, ettei sinusta ole siihen.
        >Onhan sinulla loan heitto taito...siihen ei ajatusta tarvitse.

        eh eh, sinä heitit juuri kasan paskaa aiemman kirjoittajan päälle, turha siis puhua muiden perusteluista ja keskustelutaidoista mitään.


      • salaisuus?
        tsippa dui daa kirjoitti:

        eh eh, sinä heitit juuri kasan paskaa aiemman kirjoittajan päälle, turha siis puhua muiden perusteluista ja keskustelutaidoista mitään.

        um käänös perusteluja luopiosananviljelystä.......


      • tsippa dui daa
        salaisuus? kirjoitti:

        um käänös perusteluja luopiosananviljelystä.......

        eh eh, en ole aiempi kirjoittaja, älä luule, perustele.


    • Jumalasi olen Minæ

      Onneksi mitaan Jumalia ei ole olemassakaan, huh ;)

    • Hyvä aihe tämä, käytetty sana kun ainakin Jobissa voidaan kääntää monellakin tavalla suomeksi, yksikään niistä ei taida olla kuitenkaan sana "luopio".

      Herääkin kysymys, löytyykö vanhasta testamentista kyseistä heprenkielistä sanaa lainkaan? Jos, niin missä tilanteessa sitä käytetään?
      Entäs UT:n puolella? Olisko Juudas Iskariot ansainnut sanan luopio? Mikä se on kreikaksi ja esiintyykö se kuinka usein UT:ssa?

      Todellisuudessahan jos ajatellaan koko kuviota, ei Juudaksella ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin toteuttaa ennustus. Joko hän tai sitten joku muu.

      Sanan luopio käyttö väärällä tavalla pyrkii estämään valinnan- ja uskonnonvapauden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe