S-pankin Visa huijausta

spankkihaisoo

Olin aikeissa vaihtaa S-pankkiin mutta ei väkisin. En saa sieltä Visa korttia ja kun kysyin syytä niin kukaan ei osannut sitä kertoa, eivät asiakaspalvelussa tiedä miten päätökset tehdään ja mitään perusteluja sieltä ei saa. Olen DI, palkka 3300, määräaikainen katkeamaton työputki melkein 10v ajan, eikä ikinä ole ollut mitään maksuhäröjä. Asuntolainaa jäljellä noin 80 000, ei muita luottoja tai lainoja.

Ottaa päähän kun valkoinen heteromies ei saa yhtä luottokortin rimpulaa. S-pankki käyttää ilmaista Visa-korttia itselleen ilmaisena markkinointivälineenä, jota ei anneta kuin harvoille valituille.

34

3046

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+3

Ihan ensimmäiseksi tulee mieleen että ongelmasi on liian suuri haettu luottoraja verrattuna tuohon MÄÄRÄAIKAISEEN työuraasi.

Vakituisessa työsuhteessa 2000 euron nettotulot riittävät kyllä 2000 euron luottorajaisen kortin saamiseen, mutta pidempiaikaiset määräaikaiset työputket ovat aina suurempi riski.

• Moneen junaan..

Tuo "olen valkoinen heteromies" kertoo jo jotain sinun arvoistasi ja asenteestasi, ehkä kokonaisuus ratkaisee ja tuollaisille ei myönnetä korttia.

• enh.

minulla ja vaimolla on puolet tuosta palkasta eläkettä ja saimme luottokortit, molemmat omamme.
      teitköhän jonkin virheen täyttäessäsi,
      epäilen että et kertonut meille kaikkea totuuksia ?

toiseksi, aika heikko DI palkka, meidän juuri valmistuneet saavat puolet enemmän.

jos luottokorttia etsit, ilmaista koeta vaikka K-plussa Master-korttia,
      on täysin ilmainen jos maksaa laskunsa eräpäivään.

• 1311

Siis firmassasi saavat vastavalmitusneet DI:t 3300 euroa 50 % vai tarkoitatko peräti 100 %? Siis noin 5000 euroa tai 6600 euroa. Miten firma voi pysyä pystyssä?

• palvelu ok

täälläkin ja eläke 2100e/kk ja Visan luottoraja 1500e... En halunnut suurempaa ja en ole tarvinnut käyttää ko luottoa toistaiseksi.Vuosia sitten hain S-pankista kertaluottoa, kun tuli suurempi tarve ja hain ja sain 4500e, eikä mitään vero tai muita todistuksia vaadittu. Kävin täyttämässä kaavakkeen prisman s-pankki pisteessä. Pian olen maksanut luoton pois. Ei mitään moittimista.

• 8+9

Otsikossa olikin kaikki oleellinen

• spankkihaisoo

"Valkoinen heteromies" oli tosi hauska vitsi enkä edes kertonut sitä s-pankin virkailijoille (eli tuskin asenne näkyy hakemuksessa). Tuossa aikaisemmassa viestissä oli kaikki asiaan vaikuttavat tiedot - samat mitä kysyttiin siinä hakemuksessa. Tein hakemuksen kaksi kertaa. Ensin puhelimessa ja sitten verkkopankin kautta kun ajattelin että joku virhe siinä on pakko olla. Kaikki tiedot on tosia. Jos trollaisin tänne, niin keksisin jonkun hauskemman jutun...

Ja mitä palkkaan tulee, niin paskahan se on mutta kai sillä pitäisi 2000e luottoraja saada...

• 5+8

Älkää nyt liioteilko, DI:n alkupalkkasuositus on 3300 euroa, ja ammattiliittojen suositukset on tietysti aina vähän yläkanttiin.

Onko se toi määräaikaisuus, joka on ongelma? Sairaanhoitajilla tai opettajilla sillä ei varmaan oisi merkitystä, mutta johtuuko nyt sitten alasta?

• 7+7
        5+8 kirjoitti:

Älkää nyt liioteilko, DI:n alkupalkkasuositus on 3300 euroa, ja ammattiliittojen suositukset on tietysti aina vähän yläkanttiin.

Onko se toi määräaikaisuus, joka on ongelma? Sairaanhoitajilla tai opettajilla sillä ei varmaan oisi merkitystä, mutta johtuuko nyt sitten alasta?

Sellaisilla aloilla joissa DI:t oikeasti yleensä työskentelevät eivät työsuhteet ole määräaikaisia, kun taas sairaanhoitajillahan tämä "kuuluu työn luonteeseen".

Olisiko sitten niin että koulutus ja työsuhteen (nykyinen) laatu eivät vastaa toisiaan, ja on tulkittu että työttömyyden riski olisi suurikin kun hakija kyllästyy nykyisiin töihinsä paskalla palkalla?

• paljolti
        7+7 kirjoitti:

Sellaisilla aloilla joissa DI:t oikeasti yleensä työskentelevät eivät työsuhteet ole määräaikaisia, kun taas sairaanhoitajillahan tämä "kuuluu työn luonteeseen".

Olisiko sitten niin että koulutus ja työsuhteen (nykyinen) laatu eivät vastaa toisiaan, ja on tulkittu että työttömyyden riski olisi suurikin kun hakija kyllästyy nykyisiin töihinsä paskalla palkalla?

Diplomi-insinöörejä ja muita akateemisia työskentelee mm. monissa yliopistoissa ja korkeakouluissa. Näissä monet työsuhteet ovat määräaikaisia. Palkatkaan eivät ole alemmissa viroissa korkeita, mutta tehtävät voivat olla hyvinkin kiinnostavia.

• %&%

En tiedä miten nykyään on, mutta määräaikaisessa työsuhteessa olevalle ei joitain vuosia sitten myönnetty muistakaan pankeista luottokorttia.

• Kertomatta?

Jokin jutussasi ei natsaa.

Noin kuukausi sitten hain samaa Visaa ja sain sen ilman mitään mutinoita.

Määräaikainen työsuhde, tosin alalta, jossa aina töitä löytyy, ainakin tähän asti, tulot n. 2300€ brutto ja luottoraja 2000€.

Joten jotain jätät varmasti kertomatta, tai sitten muuten juttusi ei pidä paikkaansa.

• 1+14

Ehkä alottaja on hakenut 8000 euron luottorajaa, joka ei noilla tuloilla hänelle kuulukaan.

• spankkihaisoo

Kaikki tiedot pitää paikkansa enkä jättänyt mitään oleellista kertomatta. Toisesta pankista minulla on ollut mastercard ja sitä ennen visa, mutta nyt ajattelin vaihtaa s-pankkiin. Olen myös lopettanut vanhat kortit eli niiden ei pitäisi haitata uuden kortin saamista. Työni luonteeseen kuuluu pitkät määräaikaisuudet eikä sen suhteen pitäisi olla mitään ongelmia. Kaikilla työkavereillanikin tietääkseniin on luottokortit.

Ottaa vain päähän, kun mitään perusteluja tuolle päätökselle ei anneta. Olisi kiva tietää minkä takia sitä kortiia ei myönnetty. Ainoa asia mikä määräaikaisuuden lisäksi tuli itselle mieleen että palkka tulee toisen pankin tilille. Mutta enhän sitä pankkia nyt lähde vaihtamaan kun kortin saaminen on epävarmaa...

• äsp
        spankkihaisoo kirjoitti:

Kaikki tiedot pitää paikkansa enkä jättänyt mitään oleellista kertomatta. Toisesta pankista minulla on ollut mastercard ja sitä ennen visa, mutta nyt ajattelin vaihtaa s-pankkiin. Olen myös lopettanut vanhat kortit eli niiden ei pitäisi haitata uuden kortin saamista. Työni luonteeseen kuuluu pitkät määräaikaisuudet eikä sen suhteen pitäisi olla mitään ongelmia. Kaikilla työkavereillanikin tietääkseniin on luottokortit.

Ottaa vain päähän, kun mitään perusteluja tuolle päätökselle ei anneta. Olisi kiva tietää minkä takia sitä kortiia ei myönnetty. Ainoa asia mikä määräaikaisuuden lisäksi tuli itselle mieleen että palkka tulee toisen pankin tilille. Mutta enhän sitä pankkia nyt lähde vaihtamaan kun kortin saaminen on epävarmaa...

asioitaan hyvin hoitaneita ihmisiä tai niitä jotka kilpailuttavat pankkitoimintansa ja haluaisivat vaihtaa edullisempaan. Minullekkaan ei s-pankki myöntänyt debit/credit korttia, vaikka minulla oli sellainen toisesta pankinsta ollut 10 vuoden ajan ilman mitään ongelmia. Työni on vakituinen, nyt samassa paikassa olen ollut lähes 4 vuotta ja vuositulot 30 000 euroa, ei asuntolainoja. S-pankki ei tule minusta siis täyttä asiakasta saamaan, kun rahani eivät ole heille minkään arvoisia. S-pankin tilille en tule enää rahojani siirtämään, vaan pidän ne pääpankkini tilillä. Oma pankkini kyllä myöntää minulle debit/credit kortin 5000 euron luottorajalla ja muitakin lainoja tarvitessani mutta ei s-pankki.

• 12+i

s-pankki mitään visaa myönnä.Visa on ihan oma firma joka myöntää KAIKKI VISA KORTIT.Eli jos et saa S-pankista et saa toisestakaan.

• spankkihaisoo

Niinkö - miksi sitten minulla oli visa aikaisemman pankin kautta?

• 315

Aikaisemmin kaikki Visa-kortit myönsi Luottokunta. Nykyisin monet pankit myöntävät itse Visa-kortin, mm. S-pankki. Myöntäjä näkyy kortin takaa "Issued by [pankki]. Itselläni on S-Pankin Visa, jossa lukee Issued by S-Pankki. Lisäksi on Tapiolasta Visa-kortti, jossa lukee Issued by Luottokunta.

• eläkeläinen.

"12 i"

olen luullut että ainakin ensimmäisen ja ratkaisevan vaiheen myöntämisessä tekee aina se pankki josta anotaan korttia,
        varsinainen Kortin "myöntäjä" hoitaa vain teknisen puolen, kortin ja rahoituksen, yms.

olenko ollut ja olenko edelleen täysin väärässä.

• pankkiiri2010

Hyvä kun ei kaikille onnenonkijoille jaeta kortteja urakalla.

Vekselivetoiset vilunkivillet vetäisee luottotapiot hetkessä tappiin.

• xxx luottopäättäjä

Visa-kortin luottopäätös tehdään aina asiakkaan kokonaisuuden perusteella. Siihen ei vaikuta yksinomaan bruttopalkka tai työsuhteen kesto, vaikka toki nekin ovat tärkeitä. Luottopäätöksellä haetaan kokonaisuutta asiakkaan maksuvalmiudesta maksaa luotto häiriöittä takaisin. Et mm. kerro hakemaasi luottorajaa viestissäsi lainkaan.

Asuntolaina ei vaikuta varsinaisesti vakuudettomiin lainoihin, joihin myös Visa-kortti lukeutuu. Maksamatonta Visa-laskua ei voida periä suoraan asunnostasi, koska se ei ole luoton vakuutena. Joissain tapauksissa tilanne voidaan jopa nähdä päinvastoin, eli asunnostasi koituvat taloudelliset vastuut saattavat heikentää maksukykyäsi. Ainahan asunnon voi toki myydä, mutta en ole ikinä kuullut tekevän niin maksamattoman Visa-laskun takia.

Oli asia niin tai näin, pankin ei koskaan tarvitse perustella negatiivista laina-/luottopäätöstään. Tämän takia et myös saa mitään järjellistä selitystä päätökselle. Päätöksien perustelu ja selittely asiakkaalle aiheuttaisi väittelemisen ringin, joka ei kuitenkaan muuta lopputulosta: pankki myöntää rahaansa kenelle itse tahtoo. Näin sinä itsekin teet, eikä pankki tee tässä poikkeusta olemalla hyväntekeväisyysjärjestö.

Näkemättä sinua tai hakemustasi teen täysin fiktiivisen olettaman profiilistasi. Voi olla, että jotkin osatekijät jopa osuvat nappiin:

Olet 37-vuotias "heteromies". Tai näin ainakin annoit hakemuksessasi ymmärtää. Tämä siksi, että ajattelit sen takuuvarmasti parantavan luoton saamistasi. Olet 3 lapsen huoltaja heteroliitosta, josta erosit lähtiessäsi miehen mukaan. Lastesi äiti perii sinulta täten kolmesta lapsesta elatusmaksuja, jotka on vähennettävä noin 2300e nettopalkastasi. Sinkkumiehenä rahankäyttösi on viihdepainotteista. Viikonloput menevät juhliessa yökerhoissa, jonne yleensä kuljetaan taksilla. Myös arkipäivisin tykkäät ulkonasyömisestä, koska ruoanlaitto on aina ollut oikeastaan entisen vaimosi heiniä. Vapaa-aikaasi käytät juhlimisen lisäksi matkusteluun. Olet tehnyt matkoja myös velkarahalla. Työpaikkasi on ollut määräaikainen viimeiset kymmenen vuotta, koska olet projekti-insinööri. Et itsekään ole tyytyväinen tilanteeseesi ja tiedät töiden loppumisen riskin. Vakuuttelet ennenkaikkea itsellesi, etteivät työt tekevältä lopu - eihän? Asuntolainaa maksat kuukausittain, mutta todellisuudessa maksat vuokraa. Asuntolainan lyhennys koskee entisen vaimosi asuntoa, josta maksat neljännestä. Olette tehneet tällaisen sopimuksen, koska ette halunneet myydä asuntoa pilkkahinnalla muuton yhteydessä, vaan odotatte sen arvonnousua. Vuokran lisäksi kuukausikustannuksiin kuuluu auto, jonka sinkkumiehenä ostit vähän paremmasta päästä. Ostaessasi 35000e Audia et ehkä ajatellut miten paljon polttoaine, verot, vakuutukset, huollot ja korjaukset tulevatkaan maksamaan varsinaisen rahoituslyhennyksen päälle.

Omaa likviditeettia laskiessasi huomaat itsekin, että rahaa kuluu kuukausittain helposti enemmäin kuin sitä tulee. Tähän tilanteeseen ajattelit luottokortin auttavan. Toki luottokortti auttaa tilapäisesti, mutta jatkuvaan maksuvajeeseen se aiheuttaa ainoastaan tilanteen pahenemista. Pankilla oli ehkä ihan syynsä jättää kortti myöntämättä - ajatellen sinua ja pankkia itseään.

• spankkihaisoo

Hienoa päättelyä sinulta, ihan CSI Caruson tasoa: "Näkemättä sinua tai hakemustasi teen täysin fiktiivisen olettaman profiilistasi". Onneksi S-pankilla on yhtä taitavat profiloijat töissä. Jos oikeasti osaisit ymmärtää lukemaasi ja tietäisit visakorttien hakumenettelystä jotain, niin tietäisit myös sen että tässä viestiketjussa olen luetellut KAIKKI samat asiat, joita myös visakortin hakemuksessa kysytään. Ainoa asia mitä siellä pankissa tiedetään näiden tietojen lisäksi on tietenkin tilitapahtumat.

Kirjoitin samasta asiasta viestin toiselle keskustelupalstalle ja sain heti järkevän perustelun. Ilmeisesti asia johtui siitä että S-pankki ei ole käytössäni päivittäisasioissa, eli palkka ei tule sinne. Tyhmää sinänsä kun yritin juuri vaihtaa pankkia. Mutta ihan sama minulle. Sain jo uuden visan edellisestä pankista. Ja mitä sen visan käyttöön tulee, niin sitähän tarvitsee lähinnä tilatessa ostoksia netista.

Ja mitä teihin Suomi24UrpÅihin tulee, olette jälleen ylittäneet käsitytkeni ilkeydestä ja typeryydestä. Onneksi nuo samat ominaisuudet viihtyvät samassa päässä ja samalla keskustelupalstalla.

So long suckers!!!

• ...
        spankkihaisoo kirjoitti:

Hienoa päättelyä sinulta, ihan CSI Caruson tasoa: "Näkemättä sinua tai hakemustasi teen täysin fiktiivisen olettaman profiilistasi". Onneksi S-pankilla on yhtä taitavat profiloijat töissä. Jos oikeasti osaisit ymmärtää lukemaasi ja tietäisit visakorttien hakumenettelystä jotain, niin tietäisit myös sen että tässä viestiketjussa olen luetellut KAIKKI samat asiat, joita myös visakortin hakemuksessa kysytään. Ainoa asia mitä siellä pankissa tiedetään näiden tietojen lisäksi on tietenkin tilitapahtumat.

Kirjoitin samasta asiasta viestin toiselle keskustelupalstalle ja sain heti järkevän perustelun. Ilmeisesti asia johtui siitä että S-pankki ei ole käytössäni päivittäisasioissa, eli palkka ei tule sinne. Tyhmää sinänsä kun yritin juuri vaihtaa pankkia. Mutta ihan sama minulle. Sain jo uuden visan edellisestä pankista. Ja mitä sen visan käyttöön tulee, niin sitähän tarvitsee lähinnä tilatessa ostoksia netista.

Ja mitä teihin Suomi24UrpÅihin tulee, olette jälleen ylittäneet käsitytkeni ilkeydestä ja typeryydestä. Onneksi nuo samat ominaisuudet viihtyvät samassa päässä ja samalla keskustelupalstalla.

So long suckers!!!

"Ilmeisesti asia johtui siitä että S-pankki ei ole käytössäni päivittäisasioissa, eli palkka ei tule sinne."

Ei johtunut. Itse sain luottokortin nettopalkan suuruisella luottorajalla, ja ainoa rahaliikenteeni S-pankissa oli 10 euron kuukausittaisen S-bonuksen siirto Nordean tilille.

Vaikka toisella palstalla saitkin sen vastauksen jonka halusit kuulla, ei se kuitenkaan ole totuus.

• spankkihaisoo
        ... kirjoitti:

"Ilmeisesti asia johtui siitä että S-pankki ei ole käytössäni päivittäisasioissa, eli palkka ei tule sinne."

Ei johtunut. Itse sain luottokortin nettopalkan suuruisella luottorajalla, ja ainoa rahaliikenteeni S-pankissa oli 10 euron kuukausittaisen S-bonuksen siirto Nordean tilille.

Vaikka toisella palstalla saitkin sen vastauksen jonka halusit kuulla, ei se kuitenkaan ole totuus.

Jaa ei johtunut siitä. No ihan sama, lopullinen syy asiaan on varmaan etten ole "TAVALLINEN IHMINEN" kuten juuri alkanut S-pankin mainoskamppanja TV:ssä suolsi. Nauratti aika paljon tuo mainos muuten :)

• 18+8
        spankkihaisoo kirjoitti:

Jaa ei johtunut siitä. No ihan sama, lopullinen syy asiaan on varmaan etten ole "TAVALLINEN IHMINEN" kuten juuri alkanut S-pankin mainoskamppanja TV:ssä suolsi. Nauratti aika paljon tuo mainos muuten :)

Aivan varmasti vika on pankissa, kun kaikki muut saavat kortin mutta sinä et. Näinhän se aina elämässä menee.

Mutta onneksi sentään sait kortin edellisestä pankista, kun he tietävät mitä odottaa sinulta.

• likvi
        18+8 kirjoitti:

Aivan varmasti vika on pankissa, kun kaikki muut saavat kortin mutta sinä et. Näinhän se aina elämässä menee.

Mutta onneksi sentään sait kortin edellisestä pankista, kun he tietävät mitä odottaa sinulta.

Pääpankkini myöntää minulle kyllä luottokortin ja tarvitessani myös muita lainoja, s-pankki ei. Ei tule minusta silloin s-pankin täyttä asiakasta. Katsos kun se arvostus pelaa molempiin suuntiin ja jos pankki ei arvosta hyvin asiansa hoitanutta niin en minäkään rahojani sellaiselle pankille tarjoa.

• ???
        likvi kirjoitti:

Pääpankkini myöntää minulle kyllä luottokortin ja tarvitessani myös muita lainoja, s-pankki ei. Ei tule minusta silloin s-pankin täyttä asiakasta. Katsos kun se arvostus pelaa molempiin suuntiin ja jos pankki ei arvosta hyvin asiansa hoitanutta niin en minäkään rahojani sellaiselle pankille tarjoa.

Mistä se S-pankki tietää kuinka hyvin olet asiasi hoitanut, kun he eivät näe tilitietojasi?

• Lelupankki
        ??? kirjoitti:

Mistä se S-pankki tietää kuinka hyvin olet asiasi hoitanut, kun he eivät näe tilitietojasi?

pankit tarkastavat aina asiakkaan luottokelpoisuuden, eli onko merkintöjä maksuhäiriörekisterissä. Ja näkeehän ne s-pankin tilitietoni sekä ostoskäyttäymiseni s-ryhmän toimipaikoissa. Harvalla ihmisellä sitä on kyllä tili pelkästään s-pankissa, enkä itse edes harkitse siitä tekeväni pääpankkiani. Todelliset pankkiasiat hoidetaan kyllä asiantuntijapankeissa, jota s-pankki ei ole. S-pankki on ns. lelupankki.

• Ihme höpönassuja
        spankkihaisoo kirjoitti:

Miten helvetissä se voi ottaa noin koville, jos ei saa jotain korttia? Oletko tottunut elämssäsi aina saamaan kaiken mitä haluat? Kortin myöntämisessä on ihan sama kuin vaikka kauppiaalla myydessä: ei ole pakko myydä kaikille. Ei sitä tarvitse edes mitenkään perustella.

Itse jos jäisin ilman korttia, se olisi korkeintaan yksi hartioiden kohotus ja asia jäisi siihen, menisin hakemaan kilpailijan kortin, jos välttämättä korttia tarvitsisin.

• s-pankki pelleille
        Lelupankki kirjoitti:

pankit tarkastavat aina asiakkaan luottokelpoisuuden, eli onko merkintöjä maksuhäiriörekisterissä. Ja näkeehän ne s-pankin tilitietoni sekä ostoskäyttäymiseni s-ryhmän toimipaikoissa. Harvalla ihmisellä sitä on kyllä tili pelkästään s-pankissa, enkä itse edes harkitse siitä tekeväni pääpankkiani. Todelliset pankkiasiat hoidetaan kyllä asiantuntijapankeissa, jota s-pankki ei ole. S-pankki on ns. lelupankki.

Tälläisen tiedon saimme kun kävin kysymässä Kotkan prismassa miksi toinen henkilö ei voi laittaa käteistä rahaa minun s-tilille. Todellisesta pankista s-pankki on todella kaukana. Yrityksille mainostavat myös itseään hahhah. Osuuskassasta ei voi edes maksaa tilisiirtoja sepa-maiden ulkopuolelle esim. yhdysvaltoihin. Ottakaa vaan s-pankin kortti ja tilit kun olette mainoksen mukaan meitä tavallisia ihmisiä eli tyhmiä sopuleita jotka menevät sinne minne suurin osa muistakin. Onneksi olkoon valinnastanne sopulit.

• ei pa

esim. on ollut autolainaa, leikkauslainaa, ym. lainaa toisessa pankissa, jotka maksettu ajallaan takaisin ilman mitään taloudellisia ongelmia. Luottoa olen käyttänyt vain isompiin hankitoihin eikä korttia vingutella yli maksukyvyn. Kumma kyllä toisen pankin visaa tai debit/credit korttia en saa juuri noiden kokonaistietojen perusteella ja toiseen pankkiin olen hoitanut lainoja 3 vuoden aikana n. 15 000 euroa, vaikka olen muiden pankkien mielestä kyvytön hoitamaan edes 2000 euron luottoa 30 000 vuosituloilla. Ei voi ymmärtää miksi toiselle pankille olen maksukyvytön ja toiselle en jos samoilla tuloilla saan toisesta pankista luottokortin 5000 luottorajalla ja muita lainoja jos tarve vaatii. Arvointi on pankessa näemmä hyvin erilaista mutta niihän se sitten menee, että minä kannan rahani sitten muualle.

• sopuliko?
        s-pankki pelleille kirjoitti:

Tälläisen tiedon saimme kun kävin kysymässä Kotkan prismassa miksi toinen henkilö ei voi laittaa käteistä rahaa minun s-tilille. Todellisesta pankista s-pankki on todella kaukana. Yrityksille mainostavat myös itseään hahhah. Osuuskassasta ei voi edes maksaa tilisiirtoja sepa-maiden ulkopuolelle esim. yhdysvaltoihin. Ottakaa vaan s-pankin kortti ja tilit kun olette mainoksen mukaan meitä tavallisia ihmisiä eli tyhmiä sopuleita jotka menevät sinne minne suurin osa muistakin. Onneksi olkoon valinnastanne sopulit.

Tilisiirrot tomivat ihan kuin muissakin kotimaisissa pankeista, taitaa rahanpesupykälät kieltää käteisen tallentamisen muiden tileille...
        Minulla ei ole mitään tarvetta tehdä tilisiirtoja maailmalle, visalla voi maksaa nettiostokset.

Ainoa mitä en saa, on käteinen ulkomainen valuutta, sen haen 2. pankista tai vaikka forexista.

• 28+29

Puoliso on perus rakennusalan insinööri.. töitä valmistumisen jälkeen 7 vuotta (vakiduuni) ja tienaa tällä hetkellä 3500 euroa bonukset ja työmatkakulut (eikä ole edes tarvinnut 400 km:ä lähemmäksi Helsinkiä muuttaa). =D Tällä hetkellä on asuntolainaa 150 000 tonnia meillä ja puolisolla 5000 euron visakortti (1000 euroakin varmasti riittäisi kun ei ole juuri luottokorttia käyttänyt (niin ja tuo ei ole s-pankista)).

Kannattaiskohan DI:n nyt pyytää visaa sieltä omasta asuntolainapankista, todennäköisesti tuolla lainamäärällä saa suht ilmaiseksi sen visan sieltäkin ja ilman mutinoita. Vai onko oman pankin visa jo tapissa?

• surkeeta on

kaverini on opiskelija ja silloin tällöin tekee työvuoroja. Sai luottokortin heti. ITsekään en luottokorttia saanut...syynä määräaikainen työsuhde.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      75
      3607
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2694
    3. Heilutetaanko peittoa hieman

Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      81
      2647
    4. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2418
    5. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      92
      2363
    6. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      262
      2205
    7. Kaipaan sua, Ope

Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      45
      1943
    8. Tilanteesi nyt?

Kysymys otsikossa
      Suhteet
      44
      1769
    9. Mä en jaksa suojella sua enää

Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      15
      1501
    10. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      149
      1418
    Aihe