Eli kuinka kauan kurpitsa säilyy, kun sen katkasee siitä varresta? Noita pakkasöitä on kohtapuolin tulossa tännepäin, ja haluaisin kurpitsan säilyvän Halloweeniin asti. ( eli 31. 10. ) Ja sitten vielä että missä sitä kannattaa säilyttää?
Kuinka kauan kurpitsa säilyy?
2
10193
Vastaukset
- pk-ou
kannattaa ottaa kurpitsa sisälle ennen kuin halla puraisee. se heikentäisi säilyvyyttä. etenkin jos kanta/varsi ehtii mennä pehmeäksi. jos kurpitsa on likainen, pyyhi se puhtaaksi ettei jää pöpöjä, itse olen pyyhkinyt miedolla desinfiointiaineella jos oikein olen jaksanut nähdä vaivan. kurpitsan pitäisi säilyä ihan huoneenlämmössä, kunhan paikka on suhteellisen kuiva eikä kostea. itse olen saanut säilymään useimmat halloween-kurpitsat pyhäinpäivään asti ihan keittiön pöydällä. varo ettei siihen tule korjuun eikä säilytyksen aikana mitään naarmuja tai lommoja, niistä se pilaantuminen alkaa. luonto elää omien sääntöjensä mukaan, eli joskus joku kurpitsa ei säily, mutta sille ei sitten voi mitään.
pyhäinpäivänä kaiverrettuasi kurpitsan se ei enää säily pitkään, vaan alkaa nopeasti pehmetä. saattaa olla menoa jo parissa päivässä jos kurpitsa on kostea. eli ei kannata kauhean aikaisin alkaa kaiverruspuuhiin minun kokemukseni mukaan:)
onnea matkaan!- Help meh
Joo, kävin poikkasemassa kurpitsan irti, ja laitoin olohuoneen pöydälle. . katsotaan että säilyykö se :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941739
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401533- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9884- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829