Miten selviän tästä (kaljuuntuminen)

Norwood 2

En tiedä onko tämä palsta tarkoitettu tällaisia vuodatuksia varten, mutta törmään virheettömästä hiusrajasta nauttivien ihmisten taholta vähättelyyn, suoranaiseen valehteluun ja typeriin neuvoihin aina kun otan puheeksi tämän ongelman.

Olen 29 vuotias kaljuuntuva mies. Hiusraja on nyt Norwood 2 ja luulen että mun hiukset on harventuneet jonkin verran päälaelta. Todenäköinen uhka kaljuuntumisesta on vienyt mielenrauhani täysin. En saa enää otetta mistään. En välitä enää mistään. Kaljuuntuminen olisi mulle ulkonäöllisesti katastrofi, sillä en ole tukankaan kanssa erityisen komea mies, mutta kaljuna olisin todella vastenmielinen. Tämä ei ole itsetuntokysymys, sillä on fakta että kaljuuntunut on parinvalinta-asioissa toisella sijalla. Ei kukaan nainen laita unelmamiehen ominaisuuksien listaan kaljua.

En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä. Tilanteesta ei näytä olevan oikein mitään ulospääsyä. En usko että toimivaa lääketieteellistä ratkaisua ongelmaan on. Kaikki tarjolla olevat "parannuskeinot" ovat jotain käärmeöljykauppiaiden teippupurkkaviritelmä. Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Pitääkö vaan alistua kohtaloonsa ja siihen että ei kelpaa enää kuin ehkä jollekin joka ei saa parempaakaan? En pysty käsittelemään tätä asiaa ollenkaan. Itsemurha tuntuu ainoalta ratkaisulta.

56

9380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      olisivat hoitokeinot mainitsemasilaisia?
      Onhan olemassa oikeita, toimivia hoitoja, varaa aika erikoislääkäriltä

    • Vanha-Hevari_81

      Ihotautilääkärille ja sassiin. Olet sopivan ikäinen ja norwood II aste ei ole vielä tuhoon tuomittu, ei todellakaan. Ihotautilääkäri määrää miestyypin kaljuuntumiseen finasteridi kuurin, joko propeciaa tai jotain halvempaa rinnakkaisvalmistetta. Finasteridi blokkaa DHT:n, mikä aiheuttaa kaljuuntumisen. Hoidon täyttä tehoa joutuu usein odottamaan sen puoli vuotta, joissain tapauksissa vuodenkin verran. Mutta finasteridin on todettu toimivan todella hyvin miestyyppiseen perinnölliseen kaljuuntumiseen. Jopa yhdeksällä kymmenestä käyttäjästä se pysäyttää kaljuuntumisen täysin ja about 60-70% käyttäjistä kasvattaa uusia hiuksia lähteneiden tilalle. Sinulla on vielä hyvä tilanne ja suuri todennäköisyys saada menetetty letti takaisin, jos vain toimit nopeasti. Finasteridin sivuvaikutuksista puhutaan paljon ja toiset vähättelevät niitä ja toiset pelkäävät hulluna. Se on sitten valintakysymys haluaako pitää päässään hiukset vai haluaako, että mälli lentää kattoon asti :D Itse valitsin finasteridi hoidon pari vuotta sitten ja olen ollut todella tyytyväinen tehoon. Sivareina ainoastaan tuo sperman määrän väheneminen. Sivuvaikutukset ovat TODELLA harvinaisia, ainakin kaikista pahimmat.

      Jos et pelkää sivuvaikutuksia, niin pystyt vielä hyvällä todennäköisyydellä saamaan komean tuuhean letin, tai ainakin pysäyttämään kaljuuntumisesi tähän. Tsemppiä!

      • abbacd

        Fina se vasta elämän tuhoaakin!


      • Anonyymi

        Osta Pekkarisen vanha tupee. Se osti juuri harmaan , kun huomasi olevansa 80 v.


    • tosionnellinen

      Mulla loppui kaljuuntuminen, kun aloin mättämään D-vitamiinia ja sinkkiä naamariin. Oli jo aika paha pälvi, mutta hiukset on tullut totaalisesti takaisin. Tilaa tuolta, niin tulee halvemmaksi kuin Suomesta ostettuna:

      http://www.iherb.com/Now-Foods-Zinc-Picolinate-50-mg-120-Capsules/878?at=0
      http://www.iherb.com/now-foods-vitamin-d-3-highest-potency-5-000-iu-120-softgels/10421?at=0

      Yks tabu per päivä.

      Saat viiden taalan alennuksen seuraavalla koodilla:
      NEN765

      • Eräs vain

        näin naisena on pakko kommentoida sen verran, että kalju on ihan ok! Toki joillekin sopii paremmin kuin toisille, joitain suorastaan pukee. Ja jotkuthan ajavat jo nuorena hiukset pois siksi, että esim.tummassa tukassa harmaat näkyvät tosi selvästi eikä monet miehet jaksa hiuksiaan jatkuvasti värjäillä. Siis sitä ajan takaa, että toivottavasti saat apua ongelmaasi mutta minusta kalju sinällään ei ole mikään ongelma, voit olla ihan sexy kaljunakin! Tsemppiä!


      • Anonyymi

        Olen Huomannut että d vitamiini Ja sinkki ja b vitamiinit Paksuntaa hiuksia.


    • kohta kalju

      itselläni kaljuuntuminen alkoi joskus parikymppisenä, ja se aiheutti todella paljon stressiä. Voin hyvin kuvitella miltä tuntuu. Nyt olen samanikäinen kuin sinä. Käytin propeciaa, mutta ei toiminut minulla. Harkitsin jopa hiustensiirtoa, mutta se olisi ollut valtaisa virhe. Kaikkein parhaimmalta tuntuu nyt, kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Vi**uun koko kaljuuntuminen ja sen murehtiminen. Ei jaksa kiinnostaa enää paskaakaan. Elämässä on paljon muutakin ja tärkeämpiä asioita. Ja naiset ei niin paljoa edes välitä onko hiuksia vai ei. Että silleen.

    • a-113

      Hae fina-resepti ja ala käyttää vielä minoksidiilia, jos haluat buustia. Kaljuuntuminen loppuu 90% varmuudella finalla ja voit myöhemmin korjauttaa hiusrajaasi hiustensiirrolla, jos näet sen tarpeelliseksi.
      Itseäni ärsyttää suunnattomasti tuo "hyväksy ja aja kaikki pois -asenne". Itse en voisi elää itseni kanssa sellaisena kuulapäänä, oli se sitten joidenkin naisten mielestä Ok tai sexyä tai mitä ikinä.
      Taistelen hautaan asti.
      Oma kaljuuntuminen on nyt aisoissa lääkityksen avulla.

      • nanna 21

        Homma menee näin,nuorena kaljuuntuva saa kuulla kuulapäätä sun muuta nimittelyä toisilta nuorilta kolleilta ja se tekee kipeää silloin,sitten asian kanssa oppii elämään ettei se olekkaan maailmanloppu.
        Kaikkein kovin katastrofi käydäänkin sitten vanhempien miesten päässä kun hiuksen lähtö uhkaa viedä koko identiteetin ja saat kuulla olevasi lyhyessä ajassa vanhentunut äijä jo,eihän kukaan halua että jokainen tuntemasi tuijottaa hiusten pakenevaa rajaasi ja huomauttelee tyyliin "ai sullahan on alkanut tukka lähteä.
        Tällä tarkoitan ettet ole ajatustesi kanssa yksin,samoista ongelmista kärsiviä on paljon.
        Vaikka tämä ei lohduta tai auta yhtään,mutta totuus on että hiukset päässä tai ei ,ei muuta sinun persoonaasi mihinkään suuntaan,olet se mikä olet.
        Suosittelen kuitenkin varaamaan ajan lääkärille ja keskustelemaan siellä eri vaihtoehdoista,kenties sieltä saat hyviä uutisia.
        Kannattaa katsoa kaljuja karismaattisia henkilöitä ,ja uskoa itseensä vaan jos hiukset lähtee.


      • KaljuKarju

        Älköön sitten kukaan vaan viitatko karismaattisella henkilöllä ainakaan Bruce Willisiin tai Kalle Palanderiin. Nuo heput on yksinkertaisesti rumia kaljunsa kanssa.

        Joillekin kalju ehkä sopii mutta varmaa on että tukan kanssa itse kukin näyttää helposti 10 vuotta nuoremmalta
        http://nesn.com/2015/05/michael-jordan-other-famous-bald-people-re-imagined-with-hair-photos/

        Eli mun viesti on että hophop lääkärille, vielä voi jotain olla tehtävissä. En usko että kukaan kaljuuntunut hyväksyy kaljuuntumistaan ennen kuolinvuodettaan.


    • joku...

      ymmärrän sen jotta se masentaa ja tressaa jos hiukset alkaa lähteä!

      -hommaa rogainea tai vastaavaa, niin kyllä ne hiukset päässä pysyy melko hyvin!
      esim itse käytän nisim-shamppoota, rogainea ja spectral dnc:tä ja näillä saan hiukset pysymään päässä hyvin, ei ne ole mitään käärmeöljyjä.

      -itse aloin kaljuuntumaan tuossa 20 vuoden iässä, ja sitten kunnolla alkoi lähtemään noin 27 vuoden iässä jolloinka aloin näitä litkuja käyttämään, aluksi pelkkää rogainea.

      -tällä hetkellä hiukset ovat päässä, toki huomaa jotta niitä on lähtenyt, päälaelta vähän harventunut, ohimot nousseet jne.

      -olen 32v nyt, ja aivan samatällähetkellä lähteekö vai ei, mutta pidän nyt päässä jos mahdollista!

    • enohpi

      Olet 29-vuotias joka on sinulle pelkkää plussaa.Ajattele niitä ihmisiä jotka ovat 20 ja alkavat kaljuuntua.30-vuotias mies ja noussut hiusraja ei ole mikään maailman loppu.Saat varmasti tilanteesi hyvälle mallille kun aloitat Finasteridin käytön.Kokeile myös apteekista saatavaa rogainea,sillä nämä kaksi lääkettä ovat ne,jotka pysäyttävät hiustenlähdön melko varmasti.Pelkästään jo fina saa hiuksesi vahvistumaan ja pysäyttämään hiustenlähdön ja rogaine saattaa hyvässä tapauksessa kasvattaa sinulle uusia hiuksia.
      Jos saat hiustenlähtösi pysähtymään(uskon siihen 90% jos aloitat finan),voit alkaa miettimään miten paljon hiusrajasi vaikuttaa sinun fiilikseen,sillä hiustensiirrolla oikean lääkärin/klinikan avulla voit saada uskomattoman luonnollisen tuloksen.En viitsi täälä ruveta mainostamaan mitään klinikkaa,mutta jos se kiinostaa sinua,voin olla avuksi :)
      Sinua varmaan tullaan pelottelemaan sivuvaikutuksilla noista lääkkeistä,mutta minun neuvoni siihen on,kokeile ja jos saat sivuvaikutuksia niin sitten lopetat.(yli 96% ihmisistä ei saa sivuvaikutuksia).

    • Gefinaa?

      Minulle ainakin tepsi. Olen syönyt jo 9 vuotta ja histen harvenemisesta ei ole tietoakaan. Edelleen huomattavasti paksumpi tukka kuin ennen kuurin aloittamista. Joten kipaise lääkärille ja pyydä resepti ;)

      • Gefinaa?

        Minulla oli ihan samat fiilikset ennen kuin kuin päätin tehdä asialle jotain. Nykyään en edes ajattele koko asiaa, koska hiukset eivät harvene. Toki ikääkin on tullut lisää ja arvot samalla muuttuneet. Luulen kuitenkin, että murehdit liikaa kaljuutumista. Ei kaljulla päällä ole mitään tekemistä flaksin kanssa ;)


    • ES

      ...kehoitan menemään lääkärille, sillä olemassa on todella erilaisia kaljuuntumista vähentäviä ja hiuksia vahvistavia lääkkeitä. Voin myös huomauttaa että kaljuuntuminen jopa sinun iässäsi on aivan normaalia, ja voi alkaa jopa monta vuotta aikaisemminkin. Useimmat vaan pitävät sitä nolona ja häpeiltävänä oireena, mutta ei syytä huoleen.

    • 0103

      hei sä oot sentään mies, kaljulla naisella on huomattavasti vaikeempaa. :( tsempit!

    • Quastam

      Olen testannu useamman pullon Nisimiä muutama vuosi sitten kun etsin apua kaljuuntumiseeen, tälläkin palstalla kyselin ihan samoja kysymyksiä kuin muutkin. Shampoo oli hyvän tuntuinen kuten hoitoainekin, mutta itse mönjä pullossa oli ihan hirveää. Eikä näistä mitään todellista apua ollut.

      Hain finasteridi-reseptin, jota otan 1mg päivässä (1/5 osatabletin) ja pesun jälkeen suihkautan rogainea päähän. Hiustenlähtö ei ole enää ongelma ollenkaan, kaikki jo lähteneet kasvoivat takaisin, tosin vuoden verran tähän meni. Olen kasvattanut jopa pitkät hiukset takaisin, mikä tuntui hiustenlähdön alussa jo menneeltä elämältä.

      Luulen, että tärkeintä on toimia nopeasti, eikä odottaa hiustuppien kuolemista. Finasteridin 1mg päivässä ottaminen on täysin vaivatonta, kuten myös rogainen 1xpäivässä käyttö. Rogaine-pullo kestää minulla noin 3,5 kuukautta ja finasteridi-paketti (Gefina) yli vuoden. Hinnat taas on todella alhaiset, rogaine 35€/plo ja gefina 30 paketti. Ei tule juuri hintaa hoidolle.
      Tilaa lääkäriin siis aika ja kerrot asian, niin ainakin minun kohdallani lääkäri itse ehdotti gefina-reseptiä. On totta, että isoina määrinä voi olla jotain sivuvaikutuksia, mutta tuolla 1mg päivässä en ole huomannut yhtään mitään.

      Itse ainakin suosittelen kaikille ja neuvon unohtamaan kaiken maailman huuhaa-jutut, joihin itsekin epätoivoisena haksahdin. Säästyy rahaa ja aikaa.

      • Hairless

        alkoi jo parikymppisenä kaljuuntuminen ja olihan se silloiselle nuorelle miehelle kova paikka, mutta nyt 42-vuotiaana ei voisi vähempää kiinnostaa onko hiuksia vai ei. Asioihin sopeutuu ajan kanssa.


      • * yks nainen _
        Hairless kirjoitti:

        alkoi jo parikymppisenä kaljuuntuminen ja olihan se silloiselle nuorelle miehelle kova paikka, mutta nyt 42-vuotiaana ei voisi vähempää kiinnostaa onko hiuksia vai ei. Asioihin sopeutuu ajan kanssa.

        Ihan kuin pariutuminen ja toisen sukupuolen miellyttäminen olisi elämän ainoa tarkoitus.


    • Sillä silmällä

      Katsele mies ympärillesi ja etenkin 30-40 vuotiaitten miesten päitä! Kyllä olis kuule itsemurhaluvut toista luokkaa jos kaikki kaljuuntuvat ampuis kuulan kalloonsa. Onkohan sulla jokin muu syvemmällä oleva syy huonoon itsetuntoon, sillä kalju ei tosiaan tee miestä rumaksi tai naisten mielestä vastenmieliseksi, päinvastoin kalju mies on SEKSIKÄS! Onhan kaljuilla todistettavasti enemmän mieshormoonia kuin kaljuuntumattomilla, eli ovat tosi uroita! Ei kun nokka pystyyn ja opettele nauttimaan miehisestä ulkomuodostasi!

    • PK

      Suosittelen menemään lääkärin juttusille. Lääkäri kuitenkin osaa kertoa juuri sinulle sopivista hoitokeinoista, niitä on kuitenkin lääkkeistä kirurgisiin hoitoihin. Toisaalta kannattaa kuitenkin miettiä, että kuinka paljon on valmis maksamaan kyseisistä hoidoista. Tärkeää on aloittaa hoito ajoissa, jotta kaljuuntuminen voidaan estää. Se on kuitenkin nuorilla miehillä hyvin yleistä, joten et ole yksin asian kanssa. Asioilla on aina tapana järjestyä, joten eiköhän tämäkin! Tsemppiä! :)

    • Kaljun kosto

      Hyvä kirjoitus. Itse kajuunnuin noin neljä vuotta sitten ja siihen loppui naisten kiinnostus, vaikka he niitä kohteliasuuksia jakavat, mutta loppupelissä jäin aina kakkoseksi. Olen omasta mielestä kohtuullisen näköinen 190 senttiä pitkä, jopa komea urheilullinen mies, mutta niin siinä aina kävi, että komean kuontalon omaava 160 senttinen mies vie daamin viereltä. Nyt on toivoa olemassa, uusi lääkevoide on ilmeisesti tulossa markkinoille joidenkin vuosien päästä ja silloin ollaan taas markkina-arvossa ensimmäistä luokkaa ja sitten katsotaan kenen naisen mukaan lähdetään. Kaljut emme saa antaa periksi ja vaipua itsesääliin.

    • Minulla alkoi hiukset harvenemaan noin kolmikymppisenä. Kävin ihotauti lääkärin juttusilla ja sain finasteridi reseptin, aloin käyttää myös rogainea jota saa ilman reseptiä. Vielä kymmenen vuoden päästä on hiukset päässä, mutta lievää harvenemista on ollut. Kävin vuosi sitten hivenaine analyysissä. Siinä näkee mitä raskasmetalleja on elimistössä ja mistä vitamiineista on puutosta. Kun aloin syödä puuttuvia vitamiinejä hiusten lähtö näyttäis loppuneen kokonaan. Hiukset ovat paljon eloisammat ja kaikin puolin paremmassa kunnossa. Hiusten lähtö voi olla useamman vitamiinin puutoksen oire. Ei voi sanoa yhden pelkästään vaikuttavan, kun esim D vitamiini tarvii myös muuta imeytyäkseen. Summissa en suosittele alkaa syömään vitamiinejä, ettei tule niistä oireita. Ja liika annoksella on samantapaisia oireita kuin puutoksella. Monivitamiinia voit kuiten huoletta ottaa. Se ei kuitenkaan yksin riitä.
      Ihmettelen lääkärien tietämystä vai onko profiikat paremmat lääkeyhtiöiden tuotteilla. Tuohon löytyy kyllä apua kunhan et turhaa stressaa, stressikin aiheuttaa hiusten lähtöä:)

    • kaljuntuuvi

      Tuollainen on on todella naurettavaa.. Itseltäni lähtee hiukset pikkuhiljaa pois ja enkä ota siitä minkäälaisia ongelmaa. Mutta olenkin oikea mies ja enkä stressaa moisen jutun takia. Kun hiukset lähtee jokseenkin kokonaan,ni ajan kaikki loput pois. thats it!

      • problem.

        Hanki peruukki,silloin ongelma ratkeaa kerralla.


      • Anonyymi

        Mulla otsassa yksi tupsu tukkaa, muutoin olen kalju ja senvuoksi kelju. Tulisinko vieläkin vittumaisemmaksi jos leikkasin tupsun pois!
        Onko erityisasiantuntijoita saatavilla?


    • Namishkelimies

      kompensoi lähtevää fledaa.. hanki lihasmassaa, pistä vähän tatskoja koristeeksi ja kasvata partaa, viikinki-look!

      Kato nyt vaikka Telly Savalasia, Yul Brynneriä, Veeti Kalliota tai vaikka Kerry Kingiä..

      Ja vaikket ois niinkään komia ees yrittämällä nii vähän vaan lasket rimaa naisten kanssa, isket ja panet niitä ja pidät hauskaa sun kusilutkullasi etkä sure neuroottisesti sun viimisiä kunnolla hyviä raikulivuosiasi pois ton enempää!!!

      Ja vielä huomiota: sulla sentään on vissiin aika hidasta toi harveneminen, besides, hiljakseen vetäytyvä venesatamahan on miehellä hemmetin charmatti ilmiö...aattele niitä joilla sun iässä oo enää muuta kun kärpäsen laskeutumisalusta tai joku yksinäisyyden saareke, hiustenkasvun viimeinen taisteleva linnake, äijä!

    • tinde15

      Oon 15v. Ja mulla on jo kunnolla lähteny ohimoista hiukset ja muualtakin päästä vähän tuntuu vähän lähteny.. alotan täs lähipäivinä käyttää finarestidia ja en luovuta vielä!!!

    • Fina-soturi

      Vittu, iso mies itkee kun on NW2 29-vuotiaana! Itse olin lähes kalju jo 25-vuotiaana, eli hiukset harventuneet pahasti koko päälaelta. Kaikki on suhteellista.

      Ja kuka lääkäri muka määrää finasteridia 15-vuotiaalle? Sehän on ihan naurettavaa! Ei murrosikäinen saa syödä sukupuolihormoneihin vaikuttavaa lääkettä.

    • Rantaleijona

      Tai sit vetää kokonaan kaljuks.

    • kekkonen ....

      ennemmin kalju ja kunnon mieskunnolla varustettu kuin tuuheatukkainen ja öhhöh potenssiongelmainen. häntä pystyyn ja kaljuus kunniaan!

    • Kalju on sexy

      Mun kaveri peitteli pitkään kaljuuntuvaa päätänsä ihme kampauksilla. Nyt kun se veti kaljuksi niin piparia tulee ovista ja ikkunoista. Kaverista tuli sellainen veetikallion näköinen rumimpia se joutuu kivittämään pois kaupungilla kulkiessa.

    • plää

      Tiedoksi, Norwood 2 ei vielä ole varsinaisesti kaljuuntumista. Hiusraja vetääntyy useimmilla (n. 95%) miehistä ikääntymisen myötä (useimmin 17-29 ikävuosien välillä) hieman (n. sentin ja kahden välillä) ylemmäs kuin mitä se oli teinivuosina, ja tällöin hiukset lähtevät ensimmäisenä hiusrajan reunoista. Tilanne jossain vaiheessa stabilisoituu ja hiusraja tasoittuu, tai hiustenlähtö reunoista jatkuu tästä 'kypsän' hiusrajan taaemmas (kohti Norwood 3:sta), riippuen siitä onko sinulla geenit miestyyppiselle kaljuuntumiselle vai ei.

      Ks.
      http://www.baldingblog.com/2007/01/12/maturization-of-a-hairline-moving-from-juvenile-to-mature-with-photos/

    • sa

      kokeile kannabista.varmasti auttaa kaljuuntumiseen ja moneen muuhunkin vaivaan XD

    • gt

      Kalju mies on ihan samanlainen kuin hiuksellinenkin mies. Tärkeintä on se miten sen kaljun tai hiukset kantaa eli itsetunto ja muu ulkoinen olemus. Paljon on todella seksikkäitä ja komeita kaljupäisiä, joten lopeta murehtiminen! Keskity sen sijaan pukeutumiseen ja muuhun siisteyteen ja ulkoiseen olemukseen. Ihan eri asia on kaljuuntuvat naiset kun pahimmassa tapauksessa ainoa parannuskeino on peruukki...

    • Kohtaloinen

      Mikset ammu tai tapa itseäs niin ei kaljuuntuminen haittaa enää? Eikä mikään muukaan ikävä asia elämässä. 29v ja tollanen itkupilli mikä vääntää ranteita auki ku ei kuollu solukko suostu enää tulemaan päästä ulos. Se on evoluutiota. Jos ei lääkitystä ja hoitoja lasketa ni joka ikinen ihminen on evoluution myötä muuttumassa kaljuks ja karvattomaks. Mieti asiaa niin et toisella on hiukset päässä mutta terveys kokonaan menny. Miltähän siitä kuullostais sun typerä itkuvirsi kun ei naismarkkina mussunmussun enää sitä ja tätä ja toinen taistelee elämänsä puolesta. Pinnallisia ja pikkumaisia ihmisiä löytyy jos jonkulaista näköjään. Sinäänsä melkeen jopa oikein että tollasille elämää arvostamattomille pikku itkijöille tulee joku "niin kauhea ongelma ku karvan kasvu"

      • vinkkejä kaikille

        Mikä säkin oikein luulet olevasi saatanan paska täällä muita ihmisiä tuomitsemaan heidän ongelmiensa takia? Jos joillakin on rahaa mennä plastikkakirurgille hiustensiirtoon, niin mitä vittua se sulle oikein kuuluu!! Pidä sä saatanan paskapää vaan huoli omista asioistasi ja painu vaikka kokonaan vittuun tältä palstalta hyvätasoista keskustrelua pilaamasta.

        Vinkkinä haluan kaikille kaljuuntumisesta kärsiville kertoa sen, että jos hiustenlähtö ahdistaa niin kannattaa varata aika johonkin hyvälle ja pätevälle lääkärille, eli hiustenlähtöön erikoistuneelle ihotautilääkärille tai suoraan plastikkakirurgille. Heiltä saa yleensä tuon fina-reseptin jos haluaa ja se lääke todellakin pysäyttää kaljuuntumisen ja saattaa vielä hyvällä säkällä kasvaa menetettyjä hiuksia takaisin.

        Niin ja ton nimimerkki kohtaloisen kirjoituksista ei kannata välittää yhtään mitään, sillä tollaisia idiootteja kyllä näkee tälläkin palstalla turhankin usein. He ovat vaan katkeria ja kateellisia siitä kun toisilla on rahaa käydä hiustensiirroissa ja ennen kaikkea rohkeutta tehdä jotakin hiustenlähdön estämiseksi.


      • Tavallaan olen

        samaa mieltä, ettei kaljuuntumista pitäisi niin vakavasti ottaa, mutta ei sentään ketään pidä itsemurhaankaan yllyttää.

        Minuakin kaljuuntuminen vaivasi, mutta tuskin olisin ikinä kenellekään valittanut. Onneksi lääkitys kuitenkin on tuonut tukkaa takaisinkin.


      • Yksinjaaina

        Kaljuuntuminen laskee erittäin paljon elämäniloa. Eikö se muka ole vakavasti otettava asia että ei koskaan löydä naista ja ettei kukaan pidä sinua viehättävänä? Itsekin menettänyt hiukseni 20 vuotiaana ja masentaa kyllä niin että päätän varmasti päiväni ihan lähiaikoina.


    • xcfghjklö

      mulla alko 16v ja nyt 22v. vituttaa koko ajan.

    • Kohtaloinen

      Sori mutta ei ole täällä katkeruutta yhtään. Onnellinen kuulapää ollut jo pidemmän aikaa. Ei muutaku Get Over With it!

      • Ole sitten

        Jos kerta itse olet niin onnellinen ilman hiuksia, niin ole sitten!! Mutta jos toiset eivät ole, niin anna heidän valittaa ongelmiaan ja tehdä sen eteen jotakin, äläkä lähde heitä tuomitsemaan sen takia jos hiustenlähtö heitä ahdistaa.


      • Anonyymi
        Ole sitten kirjoitti:

        Jos kerta itse olet niin onnellinen ilman hiuksia, niin ole sitten!! Mutta jos toiset eivät ole, niin anna heidän valittaa ongelmiaan ja tehdä sen eteen jotakin, äläkä lähde heitä tuomitsemaan sen takia jos hiustenlähtö heitä ahdistaa.

        Mulla on runsas tukka mutta vähäinen järki kulkee klunssila.


    • asiantuntija.

      Amalgaamipaikkojen vaihtaminen pois auttaa, mutta erityisesti B12-vitamiini suurina annoksina. Se pysäyttää hiustenlähdön heti ilman haittavaikutuksia, sen jälkeen muutaman vuoden lipoiinihappokuuri, ja avot! Jos ei tällä toimi niin ei millään. Itselläni jo Norwood 3, ja nyt ollaan jo Norwood 2:ssa, ja hyvää vauhtia kohti Norwood 1:sta. Koko prosessi on kestänyt muutaman vuoden.

      • Ei pitäisi

        terveellä ihmisellä olla puutetta B12-vitamiinista, paitsi kasvissyöjillä ja jos on heliko-bakteeri, mikä onkin kai melko yleinen.

        "Iäkkäillä puutteen syy on yleensä B12-vitamiinin imeytymisen häiriö, jonka voi aiheuttaa surkastuttava mahalaukun tulehdus eli atrofinen gastriitti. Atrofinen gastriitti voi johtua helikobakteerista tai syntyä autoimmuunitaudin (ks. «Autoimmuunisairaudet»1) seurauksena. Tällaista anemiaa kutsutaan nimellä pernisiöösi anemia.

        B12-vitamiinin puute voi syntyä myös riittämättömästä saannista. B12-vitamiinin tärkeimpiä lähteitä ovat maksa, liha- ja maitotuotteet. Normaali ruokavalio sisältää moninkertaisen määrän B12-vitamiinia, jota ihminen tarvitsee hyvin pieniä määriä.

        Tiukkaa kasvisruokavaliota noudattavat (vegaanit) voivat kärsiä B12-vitamiinin puutteesta. "
        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00788


    • tukkasotka22

      Itse olen 30-vuotias nainen ja hiukset ohenneet viimeiset 3 vuotta ja pahalta tuntuu täälläkin. Oletko käynyt jo lääkärissä asian takia? Miehille löytyy monenlaista joten suosittelisin kokeilemaan ensin ravitsemuksen kanssa juttuja ja samalla vaikka jotain lääkitystä. Näin naisena voin sanoa että minusta miehellä kalju ei ole ollenkaan paha, vaikka tämä tuskin paljoa lohduttaa. Itse olen kanssa kamppalliyt itsemurha-ajatusten kanssa, koska tähän menessä ei ole juuri ollut juhlimisti geeniopoolin kanssa muutenkaan ja jos nyt lähtee vielä tukkakin niin ei jää paljoa kyllä enää millä juhlia. Uskon kuitenkin että vielä saan käännettyä tämän parempaan suuntaan ja yritän pysyä optimistisena. Toiiotan sinulle voimia!

      • Finasteridi

        Tuosta finasta monet puhuu käänteentekevänä ihmeenä. Itsekkin siihen toivoni pistin. Huonosti meinasi käydä, jotenkin ei sopinut minulle mitenkään. Sen vaikutus syöksi elämäni aivan sivuraiteille. Kovat kivut alakertaan ja myös rintoihin jotka myös alkoivat kasvaa. Mikä ihmeellisintä käytin sitä vain parina päivänä mutta oireet ovat jatkuneet jo vuosia. Varmasti olen se promille joka sivuoireita saa ja nuon rajuja mutta kannattaa kuitenkin huomioida että näinkin voi käydä.


    • Seppo4545

      Kyllä monenkin naisen kohdalla on listassa nimenomaan kalju kuin hiukset.
      Kuitenkin toi NW2 on tosi aikainen vaihe.
      Hae nyt lääkäriltä se Propecia resepti, ei siinä ainakaan virhettä voi tapahtua ja se todella toimiii suurimmalla osalla. Itse en ole käyttänyt kuin n.4 kuukautta ja kaljuni päälaella on alkanut täyttyä. Sperma on tosiaan vetistä, melkein kui vettä ampuisi mutta kyllä oon elämäni aikana ehtinyt niin paljon spermaa ampua että ei paskan väliä tuleeko sieltä köysi vai pelkkää ilmaa jos sillä saa kaljuuntumisen pysähtymään ja jopa uusia hiuksia. Mitä kauemmaksi saa kaljuuntumista hidastettua niin sitä paremmaksi hiustensiirrot tulevat ja tehdään jo testejä kantasoluista joilla voi sitten laittaa rajattoman määrän hiuksia päähän, tosin se on vielä kaukana tulevaisuudessa. Itse käytin ennen Gefinaa kun ei ollut opiskelijana varaa ostaa Propeciaa. No se ei toiminut ja loeptin kokonaan niin sai spermat takaisin. Kunpa olisi ollut varaa Propeciaan. Päätin kokeilla sitä sen jälkeen kun olin perunut ajan hiustensiirtoon luettuani liikaa kauhutarinoita ja ne hyvin harvoin onnistuvat hyvin. Sehän alkoi ihmeekseni toimia. Minoksidilia lättäsin kanssa vuosia päähän ilman tulosta ja loeptin sen kokonaan. Ihmetyttää vieläkin että miksi Propecia toimii mut Gefina ei vaikka sama vaikuttava aine mutta kai niiden imeytymisessä on eroja tms ja siksi vaikutus on eri.

    • hehheehheee

      Yleensä hiukset lähtee samoihin aikoihin kun järkikin. Jos tekee elintestamentin, niin käyttävät kaljua renkaiden pinnoitteena lastenpyörissä.

    • eheheheehee

      Sellanen munkkikampaus on jees. Päältä täysin palju ja sivuilla takana pehkot.
      Siinä ei haittaa, vaikka lintu paskoisi päähän. Ei tarvii pestä hiuksia.

    • Anonyymi

      Propecia eli finasteride estää hiuksia tipahtamasta niin nopeasti kuin ilman sen käyttöä mutta uutta hiusta se ei kasvata,samoin minoksidiili,hidastaa hiusten irtoamisvaihetta mutta ei kasvata hiusta.valitettavasti ei ole mitään joka varmuudella toisi hiuksia ja kyllähän jokainen tajuaa ettei nuoruuden karvapäätä saa millään,ehkä jos Jumala tekis ihmeen mutta ei taida hänkään sitä pitää niin tärkeänä.itse olen vuosia käyttänyt näitä molempia eikä se ole kuin vähän hidastanut kaljun tuloa,valitettavasti.

    • Anonyymi

      En osaa lohduttaa, mutta kaljut on kuulemma kiihkeitä rakastajia.

      • Anonyymi

        Säästät tukanleikkuu- ja shampoorahat! (Parranajokone)

        Nuukuus edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästät tukanleikkuu- ja shampoorahat! (Parranajokone)

        Nuukuus edellä.

        Hiusvesi pitää kaljun kirkkaana.


    • Anonyymi

      Voi sinua miten ajattelet. Maailma on täynnä kaluja ihmisiä ja niillä on yhtä hyvä vienti naisten parissa kun hiuksellisellakin .
      Miksi takerrut noin kovasti asiaan joka on niin monella miehellä ja myös hiukselliset ajelevat päänä kaljuksi.
      Sekin on geeniperintöä suvun miehillä usein eikä siihen oikein ole mitään lääkettä, joillakin on varaa istuttaa uutta tukkaa itselleen , mutta sekin maksaa . Joten älä anna tuollaisen asian pilata elämääsi , vaan muuta kokonaan ajatustapasi siitä.
      Mielestäni hyvin lapsellista edes ajatella itsemurhaa , sillä kaljuilla on sama vienti naisiin nähden kun tukallisillakin .

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe