Työyhteisöön kuuluminen

tunnon tarkka

Tässä taannoin vaihdoin työpaikkaa ja ei mennyt kauaakaan kun työtoverien taholta alkoi sadella kysymyksiä kuin luoteja muustakin kuin työhön liittyvästä.
Kerroin haluavani pitää jotain itselläni, enkä halua jakaa itseäni jokaisen kanssa. Arvannette kuinka olen joutunut silmätikuksi. Onneksi en ole vaivautunut vaan hoidan työni tunnollisesti ja esimerkillisesti.

Kertokaa, kuinka tärkeätä on jakaa itsensä 110 prosenttisesti?
Mielestäni työ on yhteistä työyhteisössä, ei niinkään asiat, jotka eivät työhön kuulu!

21

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivatiina

jos työkaveri sanois mulle ettei halua jakaa itseään jokaisen kanssa eihän kenenkään tartte jakaa itteensä satakymmenenprosenttisesti mutta en mää nyt tiedä tarviiko sitä niin hirveen jyrkkä olla siitä että mää oon mää ja mikä mää oon niin se ei kuulu kellekkään mää teen vaan töitäni ei se nyt ihan niin nykyään oo jos halutaan pitää työilmapiiri hyvänä ja periaatteessa sää oot melkein niinkun naimisissa sen porukan kanssa kun joudut siellä aikaas melko paljon viettämään jos mulle vastattas noin niinkun sää vastasit työkavereilles niin mulle tulis sellainen olo että mua aliarvostetaan totta työ on yhteistä työyhteisössä mutta jos miettii että määkin oon tehny töitä kolkytviisvuotta niin kautta aikojen ollaan kyselty työkavereilta mitä mitä kuuluu mitä meinaat tehdä viikonloppuna miten meni loma ja niin edelleen joku kertoo enemmän joku vähemmän muttei kukaan oo kyllä koskaan sanonu mitä se sulle kuuluu ja ikävä kyllä nykyään monet työnantajat velvoittaa työntekijät tulemaan yhteisiin virkistyspäiviinkin.

• tunnon tarkka

Hyvä työyhteisö syntyy muutenkin kuin olemalla lähestulkoon naimisissa yhteisössä, niinkuin kirjoitit. Ei totta vieköön juoruilu ja toisista puhuminen saa lisätä yhteisön hyvinvointia, vaikka nykyään sellaiseen suuntaan on menty ja vauhdilla.
        Työntekijällä on vielä vapaus käydä yhteisissä virkistystapahtumissa. Monella alalla kun saa valita onko mieluummin töissä vai liittyykö yhteisöillanviettoon.
        Tekeekö noin pitkä aika (35v) samassa työpaikassa mahdolliseksi että puhutaan kaikki asiat toisille? Työpaikalla syntyy hyviä ihmissuhteita, mutta kestää aikansa aikuisiällä kun saavutetaan henkilökohtanen luottamus.
        Minä en ainakaan aliarvioi yhtäkään työtoveria vaikka en yksityisasioista puhukaan.

• Anjaniina.

on annattava myös mahdollisuus jäädä töihin, jos ei halua virkistäytymispäivälle.
        Töihin voi käskeä, virkistäytymään ei ;))

• viivatiina
        tunnon tarkka kirjoitti:

Hyvä työyhteisö syntyy muutenkin kuin olemalla lähestulkoon naimisissa yhteisössä, niinkuin kirjoitit. Ei totta vieköön juoruilu ja toisista puhuminen saa lisätä yhteisön hyvinvointia, vaikka nykyään sellaiseen suuntaan on menty ja vauhdilla.
        Työntekijällä on vielä vapaus käydä yhteisissä virkistystapahtumissa. Monella alalla kun saa valita onko mieluummin töissä vai liittyykö yhteisöillanviettoon.
        Tekeekö noin pitkä aika (35v) samassa työpaikassa mahdolliseksi että puhutaan kaikki asiat toisille? Työpaikalla syntyy hyviä ihmissuhteita, mutta kestää aikansa aikuisiällä kun saavutetaan henkilökohtanen luottamus.
        Minä en ainakaan aliarvioi yhtäkään työtoveria vaikka en yksityisasioista puhukaan.

alunperin kirjoittanut juoruilusta mitään niinkun en minäkään no se siitä hypätiin taas asian viereen ainakin valtion hommissa velvoitetaan virkistystapahtumiin siellä ei voi valita ja virkistystapahtumilla sen suinkaan tarkoittanut illanviettoja niitä ei juuri enää työpaikoilla ola vaan ulkoilupäiviä yms työelämässä olen ollut kolmekymmentäviisi vuotta mutta en suinkaan samassa työpaikassa ja kirjoitin vaan oman mielipiteeni miltä minusta tuntuisi etkös sinä nimenomaan mielipiteistä ollut kiinnostunut.

• viivatiina
        Anjaniina. kirjoitti:

on annattava myös mahdollisuus jäädä töihin, jos ei halua virkistäytymispäivälle.

valtiolla töissä ja siellä on lähdettävä virkistymään niinkun kunnan hommissakin mutta nämä virkistyspäivät ovat yleensä poikkeuksetta ulkoilutapahtumia ja tämä kyseinen ystävä mielellään aina välillä jäisi tekemään töitä mutta ei onnistu.

• Anjaniina.
        viivatiina kirjoitti:

valtiolla töissä ja siellä on lähdettävä virkistymään niinkun kunnan hommissakin mutta nämä virkistyspäivät ovat yleensä poikkeuksetta ulkoilutapahtumia ja tämä kyseinen ystävä mielellään aina välillä jäisi tekemään töitä mutta ei onnistu.

ei ole taas luettu työsopimusta/työehtosopimusta.
        Kyllä ihminen voi jäädä töihin, niin halutessaan.
        Työsopimusta tehdessä, sovitaan työnteosta, ei virkistäytymisestä ja palkkakin maksetaan työstä ;)
        Aina voi ensisijaisesti jäädä töihin.Työnantaja ei voi pakottaa virkistäytymään tai jumalanpalvelukseen, eikä muutamaan muuhunkaan paikkaan ;)
        Valtiollakin ;)
        Loppupeleissä on vain kyse siitä, haluaako olla hankala.

• viivatiina
        Anjaniina. kirjoitti:

ei ole taas luettu työsopimusta/työehtosopimusta.
        Kyllä ihminen voi jäädä töihin, niin halutessaan.
        Työsopimusta tehdessä, sovitaan työnteosta, ei virkistäytymisestä ja palkkakin maksetaan työstä ;)
        Aina voi ensisijaisesti jäädä töihin.Työnantaja ei voi pakottaa virkistäytymään tai jumalanpalvelukseen, eikä muutamaan muuhunkaan paikkaan ;)
        Valtiollakin ;)
        Loppupeleissä on vain kyse siitä, haluaako olla hankala.

siitä virkistäytymisestä maksetaan palkka enkä mää nyt tiedä onko kellään varaa vedota tai edes tarvetta työehtosopimukseen en oo valtion sellaisiin tutustunu liekkö sit uusissa jo maininta näistä virkistäytymispäivistä ja toi jumalanpalvelus oli jo niin kaukaa haettu että tuskin kukaan virkistää henkilökuntaansa kirkossa enkä mää tiedä jos on hyvä työnantaja tarviikokaan heittäytyä hankalaksi eikä ainakaan tarvi kovin montaa kertaa en nyt tarkoita pelkästään tota virkistäytymistä ja työsopimuksia kun tehdään niin yleensä mainitaan että sitoudutaan tekemään kaikkia työhönsä liittyvää työtä ja se on jo niin iso käsite tiedän tapauksen lvi alan liikkeestä jossa myyjä joka menee aamuvuoroon aloittaa työnsä pesemällä liikkeen lattiat =))))

• Anjaniina.
        viivatiina kirjoitti:

siitä virkistäytymisestä maksetaan palkka enkä mää nyt tiedä onko kellään varaa vedota tai edes tarvetta työehtosopimukseen en oo valtion sellaisiin tutustunu liekkö sit uusissa jo maininta näistä virkistäytymispäivistä ja toi jumalanpalvelus oli jo niin kaukaa haettu että tuskin kukaan virkistää henkilökuntaansa kirkossa enkä mää tiedä jos on hyvä työnantaja tarviikokaan heittäytyä hankalaksi eikä ainakaan tarvi kovin montaa kertaa en nyt tarkoita pelkästään tota virkistäytymistä ja työsopimuksia kun tehdään niin yleensä mainitaan että sitoudutaan tekemään kaikkia työhönsä liittyvää työtä ja se on jo niin iso käsite tiedän tapauksen lvi alan liikkeestä jossa myyjä joka menee aamuvuoroon aloittaa työnsä pesemällä liikkeen lattiat =))))

edes valtion sopimus ei voi velvoittaa ihmistä virkistäytymiseen.
        Ja on olemassa työpaikkoja, joihin pappi tulee virkansa puolesta.
        Jumalanpalvelukseenkaan ei ketään voi käskeä.
        Se työntekijä muuten syö siivoajan leipää.Ei pitäis tehdä omaan sopimukseen kuulumattomia töitä, jollei liike ole oma.
        Sit on juttu erikseen missä haluaa säästää..

• viivatiina
        Anjaniina. kirjoitti:

edes valtion sopimus ei voi velvoittaa ihmistä virkistäytymiseen.
        Ja on olemassa työpaikkoja, joihin pappi tulee virkansa puolesta.
        Jumalanpalvelukseenkaan ei ketään voi käskeä.
        Se työntekijä muuten syö siivoajan leipää.Ei pitäis tehdä omaan sopimukseen kuulumattomia töitä, jollei liike ole oma.
        Sit on juttu erikseen missä haluaa säästää..

jokaisella osastolla virkistystoimikuntakin ikävä kyllä tää on nykypäivää ja ikävä kyllä pakko on työntekijöiden itse siivota kuka ottaa tänä päivänä vastaan sellaista työtä että käy siivoamassa esim tunnin päivässä ja sit siihen päälle vielä tälle siivojalle vapaapäivän lomittaja kyllä kai työn teettäjiä olisi mutta kun ei ole tekijöitä.

• Anjaniina.
        viivatiina kirjoitti:

jokaisella osastolla virkistystoimikuntakin ikävä kyllä tää on nykypäivää ja ikävä kyllä pakko on työntekijöiden itse siivota kuka ottaa tänä päivänä vastaan sellaista työtä että käy siivoamassa esim tunnin päivässä ja sit siihen päälle vielä tälle siivojalle vapaapäivän lomittaja kyllä kai työn teettäjiä olisi mutta kun ei ole tekijöitä.

hoitaa kyllä juuri sellaiset työsuhteet.
        Eli siivoaja saattaa käydä 5-6 paikassa päivän aikana.

• viivatiina
        Anjaniina. kirjoitti:

hoitaa kyllä juuri sellaiset työsuhteet.
        Eli siivoaja saattaa käydä 5-6 paikassa päivän aikana.

oliskin niin yksinkertaista niin kyllä homma pelais.

• RIMMIR
        Anjaniina. kirjoitti:

Mitä ne on, mitä silloin tehdään? Onko ne jos mennään vaikka jonnekin huvipuistoon koko konkkaronkka työmaalta. Taikka ollaan porukalla vaikka grillaamassa ulkona eväskorit mukana ? Jos ovat niin, niin olen osallistunut ja erittäin mukavaa , porukka kasassa rennosti.

Jokukerta työnantaja jopa antoi mahdollisuude aviopuolisoille ja lapsillekin päästä mukaan. Tietenkin pientä korvausta vasten, mutta kuitenkin.

• ihmisenä olen jokaisessa työssäni jakanut työkavereideni kanssa muutakin kuin vain työn. Siksi olen integroitunut työyhteisöön aina nopeasti ja saanut sieltä niin ystäviä kuin vihamiehiäkin. Kaikki eivät pidä kaikista, mutta pääosin olen ollut työpaikoillani varsin suosittu ihminen. Noin yleisesti ottaen, olen viihtynyt töissäni, mutta nyt teen hommia itsekseni, eikä minulla näin ollen ole myöskään työkavereita.

• tunnon tarkka

Olet jakanut työn lisäksi muutakin. Se on ihan ok, mutta olet todennäköisyydellä jakanut ne osiot elämästäsi mitkä olet itse halunnut vai? Mielestäni se ei ole itsekkyyttä vaan jonkinlaista itsensä suojelua ulkopuolisilta, joita et ensalkuun tunne eikä ole aina tarvettakaan tuntea kovin syvältä.
        Ei minullakaan ole tämän lyhyen ajan aikana muuta kuin hyvää sanottavaa työkavereista. Ovat kehuneet kuinka hyvin olen sopeutunut siihen ja siihen ja miten ulospäinoleva ihminen oon. Mutta siltikään mitkään sanat eivät tee minusta työpaikkajuoruilijaa eikä omien asioitteni levittäjää.
        Taidan kuulua sarjaan kummajainen, joka erottaa jyvät akanoista:)

• tunnon tarkka kirjoitti:

Olet jakanut työn lisäksi muutakin. Se on ihan ok, mutta olet todennäköisyydellä jakanut ne osiot elämästäsi mitkä olet itse halunnut vai? Mielestäni se ei ole itsekkyyttä vaan jonkinlaista itsensä suojelua ulkopuolisilta, joita et ensalkuun tunne eikä ole aina tarvettakaan tuntea kovin syvältä.
        Ei minullakaan ole tämän lyhyen ajan aikana muuta kuin hyvää sanottavaa työkavereista. Ovat kehuneet kuinka hyvin olen sopeutunut siihen ja siihen ja miten ulospäinoleva ihminen oon. Mutta siltikään mitkään sanat eivät tee minusta työpaikkajuoruilijaa eikä omien asioitteni levittäjää.
        Taidan kuulua sarjaan kummajainen, joka erottaa jyvät akanoista:)

koskaan olen töistä saanut ihmissuhteita, joita ystäviksi kutsutaan. Kerron itsestäni valikoivasti, mutta kuitenkin avoimesti ja rehellisesti, kaikkea en kerro. Juoruiluun en ole ottanut osaa ja siitä olen saanut myös vastustajia. En ole asettunut kenenkään leiriin ja siksi olenkin ollut usein se, jonka luokse on tultu, kun on tarvittu joku, joka vain kuuntelee. Kommunikoinnissa korvat ovat ehkä tärkeämmät kuin suu.

• Ei ole mitään suurempia salaisuuksia joten aikas avoin olen. Siltoja en ole polttanut vaan olen verkostoitunut ja tunnet että minut tunnetaan alallani ja se edesauttaa työmahdollisuuksia.

Nykyisin ei ole mitään varsinaisia työkavereita kun teen itsenäistä työtä. Molemmat, kaksi työnantajani ovat kolmen vuoden aikana tulleet hyviksi ystäväkseni ja niin myös miehenikin ystäväksi. Työpaikkani on kuin toinen kotimme. Vietämme kokonaisia viikonloppuja yhdessä mökkeillen. Maailman parhaimmat työnantajat...

• Meriläinen

Mulla taitaa taas olla toisinpäin.
      Pitäis olla vähän uteliaampi toisten asioita, ettei olis aina kun Hoo Moilanen kun toisten asioista juorutaan.
      Ei mulla ole ongelmia kertoa itsestäni ja asioistani, en tiedä sitten pitääkö niitä jakaa.
      Mun elämässä on pieniä tapahtumia ettei ne enää pahemmin kiinnosta työkavereita.

Pippaloissa en käy kun ne on yleensä aika kosteita ja ite en tuota Jumalten juomaa eli alkoholia juo. Turhaan sitten menisin sinne polttamaan hihojani, ja samlla toisten.

• Meriläinen

Täytyy vielä lisätä tohon omaani että kyllä noilla virkistäytymispäivillä käyn mielelläni.
        Mutta pippaloilla tarkoitin työkavereitten omia viettoja, kun kulkevat risteilyillä ja muita päiviä viettävät.

• viivatiina
        Meriläinen kirjoitti:

Täytyy vielä lisätä tohon omaani että kyllä noilla virkistäytymispäivillä käyn mielelläni.
        Mutta pippaloilla tarkoitin työkavereitten omia viettoja, kun kulkevat risteilyillä ja muita päiviä viettävät.

eri juttuja ne illanvietot niihinhän ei kukaan pakota paitsi tietysti sellaiset johon on yhdistetty koulutusta tai asiakas ilta asiakas illasta ei pääse luistaan mutta koulutuksen jälkeisestä illanistujaisesta kyllä =))))

• ...
        Meriläinen kirjoitti:

No ikivanha juoppo minäkin olen. Ja totas noin, mulla on edustustilaisuuksia. Karvan hankali, en ota ollenkaan sellaisissa. Mutta menee net, otan ne työnä. Kun olin vieraalla töissä, kävin kyllä pikkujoulut ja risteilyt. Pidin vain sen tarkkaan, että en ite dokannut, kuin vasta loppupeleissä, kun amatöörijuopot oli ite niin kännissä, että ne ei tajunneet enää mistään mitään. Ja katos, niillä oli aamulla niin karmee morkkis, että ei mun jutut paljoa edes käyneet niitten mielessä :DD

Mutta pippaloissa on hyvä käydä. Etenkin kun on selvänä. Saa aivan saatanasti kummallista tietoa ihmisistä, niitten todellisista ajatuksista, haaveista, luuloista, ties mistä. Pitääpi vain olla ite tarkkana, että ei juo ite liikaa. Ja sekin ikivanha tieto, pitää juoda ruokaöljyä ennen pileitä. Se estää viinan imeytymistä, pysyy ite selvenpänä pitempään kuin muut...

Mutta mä siis käyn tilaisuuksissa, joskus harvoin järjestelen niitä itekkin. Mutta mä siis dokaan otekseni, en duunihommissa tai missään häissä tms pileissä. Syitä on monia. OK omat mokat tietenkin. Mutta on. öf, sellasia juttuja, joissa nyt on yksinkertaisesti oltava virallisesti paikalla. Skumppalasi kädessä puku päällä. Ja niissä pileissä ei ole tapana heilua kännissä.

Mun mielipide on. Jos sulla hankalaa vieläkin viinan kans, sulla homma kesken. Sun pitää pystyä olemaan firman pileissä, pikkujouluissa, ties missä, siinä kuin muutkin. Se, että et ite juo, se ei saa vaikuttaa asiaan. Tiedetään, tiedetään, aina joku utelee miksi et ota. Sanot siihen vaan että en nyt ota, ei sitä tarvi alkaa selittään. Ethän säkään mee uteleen keneltäkään, miks se ottaa skumppaa, eikä pommakkia.

Tää nyt oli enemmän tota pulipalstan juttua. Mutta kuten säkin olet huomannut, siellä ei tällasista normaaliasoiosta voi keskustella. Siellä kun pitää olla raittiina, päivä kerrallaan. >:/

=DW=

• ...

Sulla on "miehestä mittaa" osasto päällä. Ihan kaikissa työpaikoissa on jokin ääneen sanomaton nokkimisjärjestys. Mulla liikaakin kokemuksia asiasta, olen ollut yli kahdessakymmenessä duunipaikassa...

Noin nyrkkisääntönä on, ekaks sun puoleen kääntyy kaikki idiootit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1258
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1135
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1037
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      913
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      787
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      705
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      170
      667
    8. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      659
    9. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      656
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      613
    Aihe