Ateismi on hulluutta

Jaak. 2:19
Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein;
riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

Täällä joku taputti ateismille, mutta se on sulaa hulluutta.
Tiede
löytää yhä lisää näyttöä kaiken olevaisen lainmukaisuudesta ja jos
joku sanoo, että on kyse itseohjaavuudesta, niin sitten hänen pitää
uskoa että se jumala ja luoja, jota hän on etsinyt, on Itseohjaavuus.

Niin, niin, joku ehkä sanoo, Jeesuksen neitseestäsyntyminen on
sulaa hulluutta, mahdottomuus. Aivan, mutta Luojalle ei mikään ole
mahdottomuus ja hän tunnustaakin, että kristinusko on hullutus.
Mutta se toimii. Jos ateistilla toimisi aivot ihan oikeesti, hän sanoisi
nöyrästi kaiken luoneelle: ilmoita itsesi minulle. Mutta ateismi on
silkkaa ylvästelyä, aivankuin muurahainen sanoisi Luojalle: ei sinua
ole, minulla se valta on eikä sinulla.

Kriitikko on aivan eri asia kuin ateisti. Kriittinen ihminen ei ota
semmoista ennakkoasennetta, että ei Jumalaa ole, joten oikea
kriitikko ei voi olla ateisti. Etsijä pikemminkin. Raamattu paljastaa,
että ateistin syvin ongelma ja päätös olla ateisti, on siinä, ettei hän tahdo tehdä hyvää toisille - ainakaan pyyteettömästi.
Jumalaan tai jumaliin uskomisessahan on oleellista hyväntekeväisyys.

Ps. 14:1
Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän menonsa; ei ole ketään, joka tekee, mikä hyvää on.

1. Kor. 1:21
Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

Jaak. 2:19
Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein;
riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.

Itse asiassa ateismi on yltiöpäistä hullua uskoa - uskotaan,
että kaikki hoituu kuin itsestään ...

Jaak.2:15
Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?

21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista
eikä ainoastaan uskosta.

35

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MAHDOTTOMUUS!!!

      ## Niin, niin, joku ehkä sanoo, Jeesuksen neitseestäsyntyminen on
      sulaa hulluutta, mahdottomuus. Aivan, mutta Luojalle ei mikään ole
      mahdottomuus ##

      • Yhtä mahdotonta on poikalapsen syntyminen neitseellisesti kuin on
        mahdotonta ihmisen pelastua!

        Matt.19:25
        Kun opetuslapset kuulivat tämän, he olivat ihmeissään ja kysyivät:
        "Kuka sitten voi pelastua?"
        26
        Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmiselle se on mahdotonta,
        mutta Jumalalle on kaikki mahdollista."


      • Todisteita*

        hyvin harvinaista, että jotkut voivat kantaa molempia lisääntymiseen tarvittavia soluja. Tämä
        asia on ollu tiede julkaisuudessa, Joten mahdollisesti Maria on siittänyt itsensä. On myö todettu se,
        etta monilla naisilla on harvinaisuudessa Clitoris paisunut sellaiseksi, että itsensä saaminen raskaaksi
        liene mahdotonta. Kaikki nämä ovat luonnon oikkuja?


    • Dan. 5:23
      vaan sinä olet korottanut itsesi taivaan Herraa vastaan:
      hänen huoneensa astiat on tuotu sinun eteesi, ja sinä ja sinun ylimyksesi, sinun puolisosi ja sivuvaimosi olette juoneet niistä viiniä, ja sinä olet ylistänyt hopeisia ja kultaisia, vaskisia, rautaisia, puisia ja kivisiä jumalia, jotka eivät näe, eivät kuule eivätkä mitään tiedä.
      Mutta sitä Jumalaa, jonka kädessä on sinun henkesi
      ja kaikki sinun tiesi, sinä et ole kunnioittanut.

      VOIKO ATEISMIIN PIILOUTUA ?

      Jes. 47:10
      Sinä luotit pahuuteesi, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe".
      Sinun viisautesi ja tietosi, ne sinut eksyttivät,
      ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta!"

      Hes. 8:13
      'Ei Herra meitä näe; Herra on hyljännyt tämän maan'."
      Ja hän sanoi minulle: "Sinä saat nähdä vieläkin suurempia kauhistuksia, joita he tekevät".

      Jer. 23:24
      Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe?
      sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.

      Jes. 26:11
      Herra, sinun kätesi on kohotettu, mutta he eivät sitä näe.
      He saakoot häpeäksensä nähdä sinun kiivautesi kansan puolesta;
      kuluttakoon heidät tuli, joka sinun vihollisesi kuluttaa.

      LUOPUMUS

      Jer. 2:19
      Sinun pahuutesi tuottaa sinulle kurituksen, ja luopumuksesi saattaa sinut rangaistukseen;
      niin tiedä ja näe, kuinka onnetonta ja katkeraa se on, että sinä hylkäät Herran, sinun Jumalasi, etkä minua pelkää, sanoo Herra, Herra Sebaot.

      PITÄÄ ETSIÄ AIDOSTI - EI PUOLITOSISSAAN

      Jes. 58:3
      "Miksi me paastoamme, kun et sinä sitä näe, kuritamme itseämme, kun et sinä sitä huomaa?" Katso, paastopäivänänne te ajatte omia asioitanne ja ahdistatte työhön kaiken työväkenne.

      Jes. 44:18
      Eivät he tajua, eivät ymmärrä mitään, sillä suljetut ovat heidän silmänsä, niin etteivät he näe, ja heidän sydämensä, niin etteivät he käsitä.

      MIKSI ARMO ON JOSKUS KUIN KIVEN TAKANA?

      Jes. 26:10
      Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta;
      oikeuden maassa hän tekee vääryyttä eikä näe Herran korkeutta.

    • f11f

      Miksi Jumala loistaa poissa olollaa? Missä hän piileksii-vai piileksiikö missään?

      • " Miksi Jumala loistaa poissa olollaa?
        Missä hän piileksii - vai piileksiikö missään? " (ff11ff)

        Miksei Jumala tule ja näyttäydy oikein kunnolla?
        Miksi Jumala sallii sotia ja kiusaamista?
        Miksei Jumala auta hädässä?
        Miksi täytyy kuolla pois?

        Tuommoisia kysymyksiä Jumala vaikuttaa ihmisissä, jotta ihminen
        ymmärtäisi etsiä Häntä. On annettu tie yhteyteen: uskossa rukoileminen, keskustelu Jumalan kanssa.
        Jobin kirja opettaisi paljon, ken jaksaa
        tutkia sitä. Ilman Jumalaa maailmassa - mitä järkeä on hetki
        täällä kärsiä ja sitten maatua. On järjenvastainen semmoinen
        ajatus ettei olisi Jumalaa ja tarkoitusta että hyvyyden voima
        lopulta voittaa. Jumala vaan on niin pitkämielinen, ettei heti
        hävitä ihmiskuntaa, vaan antaa ihmisille mahdollisuuden lähteä
        hyvyyden ja oikeamielisyyden asiamiehiksi - pahuuden keskelle.
        Mitä järkeä siinäkään? Se vaan on sillä lailla, että Jumala rakastaa.


    • Mutta ateistit tietävät Raamatusta ja uskonnoista paljon enemmän kuin itsensä uskovaisiksi mieltävät ihmiset, kuten Hesarin tuore uutinen meille kertoo. Näin siis USA:ssa:

      http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Amerikkalaiset tietävät uskonnoista vähän/1135260476829

      Amerikkalaiset tietävät uskonnoista vähän

      28.9.2010 18:13

      Yhdysvallat on yksi maailman uskonnollisimpia teollisuusmaita, mutta amerikkalaiset hallitsevat uskontoihin liittyvät asiat erittäin heikosti.

      Pew Forum on Religion & Public Life -tutkimuslaitoksen tekemän selvityksen mukaan ateistit ja jumalan olemassaoloon epäilevästi suhtautuvat agnostikot TIETÄVÄT uskonnosta SELVÄSTI ENEMMÄN kuin eri kirkkokuntiin kuuluvat.

      Heikoimmin uskontoon liittyviin kysymyksiin osasivat vastata eteläisten osavaltioiden niin sanotun raamattuvyöhykkeen asukkaat.

      Kysymykset koskettelivat Raamattua, eri uskontoja ja Yhdysvaltain perustuslain ja uskonnon suhdetta.

      Yksi syy heikkoon tietämykseen voi olla se, että valtion rahoittamissa kouluissa ei saa opettaa uskontoa.

      Noin 3 500 vastaajasta vain kahdeksan osasi vastata oikein kaikkiin 32 kysymykseen.

      Amerikkalaisista reilut 16 prosenttia ei kuulu mihinkään uskontokuntaan. Protestanteiksi tunnustautuu reilut 51 prosenttia, katolisiksi 24,

      juutalaisiksi 1,7, mormoneiksi 1,7 ja muslimeiksi 0,6 prosenttia amerikkalaisista.

      Miksiköhän ateistit tietävät uskonnoista, Raamatusta ja muusta sellaisesta Yhdysvalloissa paremmin kuin uskovaiset itse?

      Sitten täytyy miettiä, että kuinkahan hyvin Raamatusta tiesivät ne pellon pientareella pyöriskelevät ihmiset, jotka paremman tekemisen puutteessa kehittelivät mm. mormonikirkon opit, Jehovan Todistajien opit taikka adventtikirkon opit?

      • #######

        Ehkäpä niittenkeksimisiin ei paljon tietoa tarvittu, mutta sitä vastoin vain, että kuka parhaan nuotio tarinan osaa riimittää!


    • Uskonnoton:}

      Ateismi on viisautta!

      • Severi*

        Eri uskonnot kiertelevät totuutta: Muun muassa Egyptistä on löydetty Puolimiljoonaa vuotta vanha
        Ihmisen pääkallo! Kristillisyyden ikä on vain 6000 vuoden luokkaa! Ero on valtava! Poljompa pitäisi
        tavallisen uskoa[]


    • Jopa uskonnoton ateisti tietää, että Israel on olemassa, mutta he
      eivät USKO, että Israel on olemassa; eivät holokaustiakaan usko,
      vaikka TIETÄVÄT sen tapahtuneen 1940-luvulla. Eivät usko Israelin
      tulevaisuuteen - silti Israelilla on hyvä tulevaisuus ja elävä toivo.

      Pyhän Hengen lähtö maan päältä on lähellä. Hän vie seurakunnan mukanaan. Jumala kääntyy nyt Israelin puoleen. "Sano meille milloin se tapahtuu", kysyivät oppilaat Jeesukselta.
      Pakanain aikojen täyttyminen on nyt loppusuoralla - meidän aikaamme Jeesus viittaa, kun puhuu viikunapuun puhkeamisesta kukkaan. Israel on ollut "tuore" vuodesta 1948.
      On aika palata Sanan ääreen, sillä vuodesta 1948 lähtien se aukeaa ennennäkemättömän kirkkaasti.
      Hes.36. kuvaa MEIDÄN aikaamme, joka alkoi vuonna 1948. Lue ja totea itsekin!
      Kathryn Kuhlman toteaa myös: päivä jona Israel vastaanottaa Messiaan, on lähellä.
      Kathryn siteeraa Hesekieltä:

      Hes. 11:19
      Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne,
      ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,

      Hes. 36:26
      Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne.
      Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.

      Lue suoraan Jumalan sanasta, kuivista luista, kehottaa Kathryn!:


      Hes. 37:1
      Herran käsi tuli minun päälleni ja vei minut pois Herran hengessä ja laski minut keskelle laaksoa. Ja se oli täynnä luita.
      2
      Ja hän kuljetti minua ympäri niitten ohitse; ja katso, niitä oli hyvin paljon laakson kamaralla, ja katso, ne olivat hyvin kuivia.
      3
      Niin hän sanoi minulle: "Ihmislapsi, voivatkohan nämä luut tulla eläviksi?"
      Mutta minä sanoin: "Herra, Herra, sinä sen tiedät".
      4
      Niin hän sanoi minulle: "Ennusta näistä luista ja sano niille: Kuivat luut, kuulkaa Herran sana.
      5
      Näin sanoo Herra, Herra näille luille: Katso, minä annan tulla teihin hengen, ja te tulette eläviksi.
      6
      Minä panen teihin jänteet, kasvatan teihin lihan, vedän yllenne nahan ja annan teihin hengen, ja te tulette eläviksi. Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra."
      7
      Minä ennustin, niinkuin minua oli käsketty. Ja kävi humahdus, kun minä ennustin; ja katso, kuului kolina, ja luut lähenivät toisiaan, luu luutansa.
      8
      Minä näin, ja katso: niihin tulivat jänteet ja kasvoi liha, ja päälle vetäytyi niihin nahka; mutta henkeä niissä ei ollut.


      Kaikkien aikojen suurin ihme on juutalaiskansan säilyminen meidän päiviimme asti,
      korostaa Kathryn. "Henkeä niissä ei ollut. Ei vielä!
      Kuinka suuri sitten onkaan se hetki, kun Israelin kansa uudestisyntyy.

      Kuhlman innostuu: tämä Israelin syntymisen nähnyt sukupolvi tulee kokemaan vertaansa
      vailla olevan ihmeen, kun Israelin kansa uudestisyntyy, kun he tunnistavat, tuntevat ja
      tunnustavat Messiaan, Jeesuksen Kristuksen. Sitä ennen on oleva paljon kärsimystä maailmassa. Hes. 38. luku kertoo siitä. On kyse pedonajasta, josta Ilmestyskirjakin puhuu.
      Pyhä Henki on ainoa, joka voi ilmoittaa ihmiselle totuuden ja antaa varmuuden.
      "Juutalaisuus tai ei-juutalaisuus eivät kuulu pelastuskysymykseen. Olet Jumalalle yhtä arvokas", muistuttaa Kathryn Kuhlman.

      Tämä oli Patmos ry:n TV7-ohjelmasta, osa sarjasta, mutta kyllä Kathryn nämä asiat puhui myös Pyhän Hengen konferenssissa, Jerusalemissa, Kansojen Palatsissa, maaliskuussa 1974. Olin läsnä.

      antti

      • alifariseus

        messias on tavallinen ihminen, ei kenenkään tarvitse tuntea tai tunnistaa häntä mistään.Hän ei ole Jumala eikä Jumalan sijainen.
        Ateismi ja antisemitismi eivät kuulu yhteen, mutta juutalaisten vainoaminen ja kristinusko kuuluvat.Der Styrmeriin ja muuhun natsipropagandaan voitiin lainata suoraan mm Lutheria ja kirkkojen juutalaisvastaista julistusta edeltäviltä kahdelta vuosituhannelta .Juutalaisia ei ole koskaan vainottu Intiassa tai Kiinassa- uskonnollinen perusta vihalle puuttui- ja kohtelu islamin alueilla on pääsääntöisesti ollut asiallista, ei tuhoon tai käännyttämisen tähtäävää kuten kaikkialla kristinuskon alueilla.

        Israelia johtaa kolmas sukupolvi sen synnystä lukien ja ne jotka elivät -48 ovat kaikki jo isovanhempia ja yli kuusikymppisiä, ja suurin osa tuolloin eläneistä ihmisistä on jo kuollutkin. Juutalaiset paradoksaalista kyllä, säilytti diaspora joka syntyi jo Babelin vankeuden aikaan, sieltähän palasi vain pieni osa väestöä vaikka paluu vastedes oli vapaa. Ne muinaisen Israelin aikalaiset pikkukansat jotka asuivat omilla plänteillään katosivat kaikki , sulautuivat muihin.Juutalaisten parissa, jos henkinen assimilaatio/fyysinen tuho kohtasi jotain yhteisöä, niin ympäri mailmaa oli aina lukuisa määrä selviäjiä.

        Israelin valtio syntyi 1800-luvun Euroopan kansallisvaltioaatteen elähdyttämien Itä- Euroopan juutalaisten alullepanemana ja suurin osa näistä palaajista oli ateisteja, kommunisteja ja sosialisteja, he rakensivat koko tulevan valtion infrastruktuurin:puolueet, ammattiyhdistyliikkeen , kibbutsit ja moshavit. Armeijan alku, Hashomer ja Haganah kaikki tämä oli lähtöisin muutamasta kymmenestä tuhannesta nuoresta jotka lähtivät Itä Euroopan kylistä ja kaupungeista.

        Minulle on jäänyt epäselväksi miksi lähes jokainen kristillinen pikkulahko nyt niittautuu Israelin valtioon, 2000 vuotta juutalaiset olivat pariaa, mihin puutokseen kuvittelette valtion olevan lääke, muuhun kuin juutalaisten maattomuuten ja suojattomuuteen, joka huipentui kuuden miljoonan juutalaisen tappamiseen kristittyjen keskuudessa ja toimesta meidän aikamme Euroopassa?


    • +++++

      Monet autistit ovat neroja ja heillä on "yliluonnollisia" kykyjä.
      Uskovat kristitit ovat täysin "pihalla".
      He syövät samaa "paskaa" yhä uudestaan, jota heille syötetään vuodesta toiseen ja väittävät sitten olevansa terveempiä kuin muut.

      Ateisti osaa sentään kyseenalaistaa ja pohtia.
      Uskova kristitty osaa vain inttää ja väittää olemattomia sormet korvissaan ja perseessään.

      • " Ateisti osaa sentään kyseenalaistaa ja pohtia. "

        Ateisti ei kyseenalaista ateismiaan. Kun Jumala puhuu hänelle, hän
        laittaa tulpat korviinsa ja hokee: tähän täytyy olla jokin selitys.
        Jumala ei koskaan ole hänelle selitys. Kristitty osaa kyseenalaistaakin:

        1.Tess.5:20 profetoimista älkää halveksuko,
        1. Tess. 5:21
        mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

        22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
        23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
        24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.

        1. Joh. 4:1
        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta;
        sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Ateismin ja vapaa-ajattelemisen (nihilismi) profeettoja emme usko.


      • ??!!??
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " Ateisti osaa sentään kyseenalaistaa ja pohtia. "

        Ateisti ei kyseenalaista ateismiaan. Kun Jumala puhuu hänelle, hän
        laittaa tulpat korviinsa ja hokee: tähän täytyy olla jokin selitys.
        Jumala ei koskaan ole hänelle selitys. Kristitty osaa kyseenalaistaakin:

        1.Tess.5:20 profetoimista älkää halveksuko,
        1. Tess. 5:21
        mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

        22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
        23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
        24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.

        1. Joh. 4:1
        Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta;
        sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Ateismin ja vapaa-ajattelemisen (nihilismi) profeettoja emme usko.

        Hän kielsi kirjanoppineiden uskomukset.


      • Severi*
        ??!!?? kirjoitti:

        Hän kielsi kirjanoppineiden uskomukset.

        Venäjän kansa katsoi sen kiroukseksi ja karisti tämän ajatuksen pois mielestään. Kyllä Kommunismi
        ajatuksena toimii, mutta ei käytännössä. Nykyäänhän ovat länsimaissa Pappisluokat kansan piikureita


      • Jeesuksen opetuslaps
        ??!!?? kirjoitti:

        Hän kielsi kirjanoppineiden uskomukset.

        Näin todellakin oli olen aivan samaa mieltä!


      • ??!!?? kirjoitti:

        Hän kielsi kirjanoppineiden uskomukset.

        Jesaja 9:
        6 (9:5)
        Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus,
        ja hänen nimensä on:
        Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

        Antti,
        jumaluusoppinut


      • alifariseus
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Jesaja 9:
        6 (9:5)
        Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus,
        ja hänen nimensä on:
        Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

        Antti,
        jumaluusoppinut

        "Minun todistajani, sanooJahve, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule. " Jesaja 43:10


    • readmorethanonebook

      Vanha teksti mutta tylsyyttäni vastaan...

      "Täällä joku taputti ateismille, mutta se on sulaa hulluutta.
      Tiede
      löytää yhä lisää näyttöä kaiken olevaisen lainmukaisuudesta ja jos
      joku sanoo, että on kyse itseohjaavuudesta, niin sitten hänen pitää
      uskoa että se jumala ja luoja, jota hän on etsinyt, on Itseohjaavuus."

      Olen hullu koska en usko uskomattomia väitteitä ilman todisteita?

      En ole etsinyt jumalia. Ei ole tullut mieleenikään. Olen kyllä lukenut ja katsonut monia "todisteita" jumalista, mutta kaikki vat perustuneet henkilökohtaisille epäluotettaville kokemuksille tai arveluttavaan puolueelliseen ja epätieteelliseen tutkimukseen.

      "Jos ateistilla toimisi aivot ihan oikeesti, hän sanoisi
      nöyrästi kaiken luoneelle: ilmoita itsesi minulle. Mutta ateismi on
      silkkaa ylvästelyä, aivankuin muurahainen sanoisi Luojalle: ei sinua
      ole, minulla se valta on eikä sinulla."

      Miksi pyytäisin mitään olennolta jonka olemassaoloon en usko? Oletko itse pyytänyt samaa vaikkapa Kalilta?

      "Kriitikko on aivan eri asia kuin ateisti. Kriittinen ihminen ei ota
      semmoista ennakkoasennetta, että ei Jumalaa ole, joten oikea
      kriitikko ei voi olla ateisti."

      Ei minulla ole tuollaista ennakkoasennetta. Näytä minulle yksikin syy uskoa niin uskon.

      "Raamattu paljastaa,
      että ateistin syvin ongelma ja päätös olla ateisti, on siinä, ettei hän tahdo tehdä hyvää toisille - ainakaan pyyteettömästi. "

      Olen muuten ollut aina ateisti. Ateismini ei ole päätös.
      Eikö se että tekee hyvää ilman toivoa ikuisesta onnesta tai ilman pelkoa ikuisesta kärvennyksestä ole nimenomaan pyyteetöntä. En ymmärrä logiikkaasi.

      "Itse asiassa ateismi on yltiöpäistä hullua uskoa - uskotaan,
      että kaikki hoituu kuin itsestään ..."

      Anteeksi mitä? Ateismi on sitä ettei omaa uskoa teistisiin jumaliin. Ei muuta.

      Raamatun kohtia en koe tarvetta kommentoida, sillä sillä ei ole mitään todistusarvoa.

    • Ateismi eli a-teistiset uskonnot ovat elämänkatsomuksia, joissa erillinen jumaluus suljetaan kokonaan pois ihmisen järjestä tai jostain tieteen haarasta (kuten darvinismi) tai muusta vastaavasta tehdään jumala tai jumalankuva.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi

      • >>>> Ateismi eli a-teistiset uskonnot ovat elämänkatsomuksia, joissa erillinen jumaluus suljetaan kokonaan pois ihmisen järjestä tai jostain tieteen haarasta (kuten darvinismi) tai muusta vastaavasta tehdään jumala tai jumalankuva. >>>

        Ateisti on ihminen joka ei usko jumaliin.

        Osaatko sinä kertoa, että miksi ihminen tekisi Darwinista jumalan, jos hän ei kerran usko jumaliin? Onko sinulla jokin järkevä selitys näille logiikan kukkasillesi, joka ei tällä kertaa olisi onneton puujalkavitsi?

        Ja darwinismi ei ole mikään tieteenhaara, vaan Darwinin kehittelemä evoluutioteoria on erään tieteenhaaran kulmakivi, nimittäin biologian.

        Evoluutio tai evoluutioteoria ei ole mikään tieteenhaara, mutta biologia on.

        Biologia on se tieteenhaara jota sinä vastustat, jos ilmaiset tyytymättömyytesi Darwinin alullepanemaan tieteelliseen teoriaan. Et sinä Darwinia vastusta, vaan modernia biologiaa, johon sinunkin olemassaolosi perustuu.

        Sinä laitoit wikipediaan linkin, mutta et taaskaan ollut vaivautunut lukemaan sen linkin sisältöä. Se kannattaisi aina tehdä, jos laittaa linkkejä tietoon, sillä niistä voisi myös itse oppia jotain.


    • alex-kasi

      Kirjoitit:
      "Niin, niin, joku ehkä sanoo, Jeesuksen neitseestäsyntyminen on sulaa hulluutta, mahdottomuus. Aivan, mutta Luojalle ei mikään ole mahdottomuus ja hän tunnustaakin, että kristinusko on hullutus.
      Mutta se toimii. Jos ateistilla toimisi aivot ihan oikeesti, hän sanoisi nöyrästi kaiken luoneelle: ilmoita itsesi minulle. Mutta ateismi on silkkaa ylvästelyä, aivankuin muurahainen sanoisi Luojalle: ei sinua ole, minulla se valta on eikä sinulla.
      -------------

      Entä kun ihminen on kloonannut lampaita? Onko sekin hulluutta?

      No olishan se ollut täyttä potaskan puhumista ja "hulluutta" vielä 100 vuotta sitten, mutta tänään kun se on tehty ja jokainen näkee että se on mahdollista niin ei se olekaan enää "hulluutta".

      Kloonauksesta Wikipediassa:
      Vaikka kloonaus tarkoittakin "kopioimista" on se kuitenkin tavallaan yksi esimerkki ja osoitus siitä että kyllä elämä voi lisääntyä muutenkin kuin vain kahden eri sukupuolen kautta. Siis on syytä uskoa tämänkin Raamatun kertomuksen olevan totta.

      Ateismi on "uskon puutetta" - monet ateistit eivät voi uskoa vaikka haluaisivat - koska he haluavat täydellistä todistusta ennenkuin voivat uskoa. Toiset taas todistelevat ateisminsa "oiketusta" siten että hakevat tieteen todistamaan Jumalaa vastaan .. mutta kuten Paavalikin sanoi: TIETO katoaa --- sillä tietomme on VAJAVAISTA. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.

      alex

      • Alex viisastelee:
        Entä kun ihminen on kloonannut lampaita? Onko sekin hulluutta?

        Vastaan:
        Kyllä lampaan kloonaaminen on mielestäni hulluutta ja ihmisen kloonaaminen vielä suurempaa hulluutta.

        Mutta yrititkö, alex, vihjata, että Jeesuksen neitseestä syntyminen olisi ollut jonkinlainen kloonaus?
        Ei todellakaan ollut, sillä siinä tapauksessa olisi syntynyt täsmälleen Marian kopio. Mutta ei, vaan Jeesus
        on Jumalan ihme. Luonnon suorittamia kloonauksia toki tiedetään pari kolme tapausta, ei sen puoleen.


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Alex viisastelee:
        Entä kun ihminen on kloonannut lampaita? Onko sekin hulluutta?

        Vastaan:
        Kyllä lampaan kloonaaminen on mielestäni hulluutta ja ihmisen kloonaaminen vielä suurempaa hulluutta.

        Mutta yrititkö, alex, vihjata, että Jeesuksen neitseestä syntyminen olisi ollut jonkinlainen kloonaus?
        Ei todellakaan ollut, sillä siinä tapauksessa olisi syntynyt täsmälleen Marian kopio. Mutta ei, vaan Jeesus
        on Jumalan ihme. Luonnon suorittamia kloonauksia toki tiedetään pari kolme tapausta, ei sen puoleen.

        mutta halusin vain tuolla esimerkillä sanoa että ei sen että ihminen ei jotain tiedä tarvitse olla mahdottomuus.
        Jos olis satavuotta sitten puhuttu kloonaamisesta ei kukaan varmaan olis sitäkään uskonut..


    • eremith32

      Mitä uskoa siihen tarvitaan, että ihminen tekee sitä mikä on vain hyvää? Jos hän näkee, että lähimmäinen on joutunut kärsimään, ja hän haluaa pelastaa hänet, siitä tilanteesta pois uhrautumalla siihen koko sydämisellä antaumuksella, ja hän ei tahdokkaan muuta kuin, että kaikki ihmiset voisivat elää fyysisen elämänsä täällä ajallisessa olotilassa tyytyväisinä ja onnellisina! Niin mitä uskoa siihen vaaditaan, onhan se aivan luonnollista, että tuleekin olla?

      Hulluahan se olisikin jos ei jokainen ihminen näin ajattele, että kaikilla ihmisellä on oikeus elää hyvä ja onnellinen elämä täällä ajallisessa vaeluksessa, jonka hän joutuu kulkemaan täällä maan-päällä fyysillisessä ruumiissaan. Jokainen järkevä ajatteleva ihminen tajuaa sen, että me olemme toinen toistamme varten, ja siten velvollisia palvelemaan toinen toistamme, silloin kun sitä apua todella tarvitsemme, se pitäisi olla luonnostaan sdelvä asia, ei siihen tarvita jotakin erikoista uskonnollista teologista auktoriteettia kirkon taholta kutsua, opettamaan sellaista asiaa, se on jokaiselle ihmiselle selvä, sen hän tietää sisimmässään, jos hän ei ole syvästi henkisesti vaurioitunut.

      Koulu sivistys piisaa kyllin herättämään ihmisen omantunnon tallaiseen palveluun. Onhan ihminen maapallon järjellisin eli kehittynein, ajattelevin laji "luomakunnassa". jonka tunne keskus on hänen sielussaan, ja Järjen keskus, joka sisältää kaiken fyysisen kokemuksen aikana aistien kautta keräämänsä muisti tiedon, ja se sisältää hänen aivotajunnassaan ("Aadamissa"). Mutta tätä kaikkea pyrkivät kirkolliset lahkot poistamaan jäseniltään, ja heidät taivuttamaan omaan dogmaattiseen oppirakennelmaan, kuten adventismissa menetellään, jolloin oman järjen, ja ymmärryksen käyttö kielletään, ja sen tilalle "syötetään opin kylmiä "kiviä" ja siten muotoillaan ihmisestä pelkästään adventistisen opin fanaattinen kiihkoilija. (fundamentalisti).

      • Sisäisen parantumisen avuksi on tämä sanankohta, tämä väkevä rukous ...

        1. Tess. 5:23

        Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän
        henkenne ja sielunne ja ruumiinne
        nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.


    • benedi=siunattu

      Psalmissa 14:1

      Jumala ensin Antillekin jotain sanoo: " Älä syö mitään,mikä on kauhistus"
      5 Moos 14: 2, 3

      Niin, katsos, Antti sanoo: " Minä olen mieluummin hullu, kuin tottelisin sitä Herraa
      joka eli Vanhan Testamentin aikoina!

      Tämä Uuden Teatamentin Herra on minulle parempi, kun se antaa minun tehdä sitä
      mitä itse mielin!

      • VAHVA OMATUNTO

        1. Kor. 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

        1. Kor. 10:27
        Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen,
        niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.

        Ääni taivaasta on suurempi kuin ihmisten puheet ...

        Ap. t. 10:15
        Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi".

        Ap. t. 11:9
        Niin vastasi ääni taivaasta toistamiseen ja sanoi:
        'Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi'.

        PS.
        Mark. 7:19
        Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

        Luuk. 11:41 Mutta antakaa almuksi se, mikä sisällä on; katso, silloin kaikki on teille puhdasta.


    • Seppo Korpiroju

      Arvoisa Antti V. Kantola! Tahdon kiittää sinua. Olet tuonut välillä tylsiin eläkepäiviini huvia jo pitemmän aikaa kirjoituksillasi. Aina jos satun niin sanotusti nousemaan väärällä jalalla, ryntään lukemaan tälle palstalle syytämiäsi kirjoituksia. Harvassa ovat ne päivät jolloin ei tämäkään lääke auta alakuloon. Kyllä se niin vain on että huumoria pitää elämässä olla.

      Kiittäen
      Seppo Korpiroju

      • Ihan kiva, että humoristillekin kelpaa tai vakavasti ottavalle huumorimielessäkin. Humoristista tämäkin on,
        että jumalattomat tekevät päivittäin ihan ääneen todistaen tunnetuksi helvettiä ja saatanaa, mutta me uskovat tunnustamme Jumalaa ja Taivasta lähinnä vain lauantaisin tai sunnuntaisin.

        No, onneksi voimme pyyteettömillä rakkauden teoilla korvata mykkyyttämme.


    • Ateismin ja vapaa-ajatteluuden ideologiat eivät suinkaan ole vapautta vaan hirmuiset kahleet.
      Vahva pakkomielle ajaa selittelemään, ettei ole olemassa Jumalaa, joka vaatii kerran ihmiset vastuuseen.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi#Ateistien_osuus_v.C3.A4est.C3.B6st.C3.A4

      Siistiä!? Vaihda Raamattusi pornoon, näyttää olevan vapaa-ajattelijoiden pakkomielle.
      Eivät saa rauhaa kuvitellussa vapaudessaan niin kauan kuin on olemassa Raamattu!

      http://www.youtube.com/watch?v=vehqqr_uQBo

      Mutta minulla on rauha Raamattuni kera vaikka kellään muulla ei olisi Raamattua.

      • Guzzimies

        Ateismi on kahleet ??Vaihda raamattu pornoo ?? Mulle on ainakin ollut vapauttavaa kun ei enää tarvitse kirjaimellisesti uskoa paimentolaiskansan sepustukseen.Elän omaa elämääni vapaasti ilman ainoaa oikeaa uskontoa.. Mahtavaa..
        Lähtekääpä hiihtelemään,lahkoharhat helpottuu..
        Guzzimies


    • Stone83.

      plussaa kirjoituksillasi , nyt vain miinusta..mitä luulet tapahtuneen?
      Täytyy tähän todeta, että olen itse pikkuhiljaa kääntynyt jo ateismin puolelle , kun olen nähnyt mitä uskonto aiheuttaa ihmisissä.Olisi varmaan maailmassa rauhallisempaa ja vähemmän mielenterveyssairauksia ilman uskontoja..ja miten hyviä ne voi olla, kun sinä itsekkin käännyit noin vain adventistiten puolustajaksi?

      • Ei tullutkaan mentyä Poriin Ironmaidenia kuulemaan, mutta hienot bileet varsinkin kyseisen yhtyeen osalta oli ollut. Joo, itse koen, että nykyinen vähäinenkin kiitollinen palaute on vakavampaa kuin muinainen ehkä
        runsaampi. Osallistuin kesällä adventistien raamattuleiriin ja sain hyvän positiivisen läpileikkauksen kirkosta.
        Jutut ei pitäneetkään paikkaansa. Toki paljastuin heti alkuunsa - niin Kai kuin Helminenkin tunnistivat minut.

        Kyllä minä olen yhä vahvemmin siinä uskossa, että sivistys ja mielenterveys tulee nimenomaan kristinuskosta. Minä arvostan sekä pahaa että hyvää palautetta, mutta en niistä ota suuntaa.
        Minun kohdallani tärkein pointti on se, että saan huoletta tunnustautua syntisäkiksi. Herran huomassa olen.
        Mitään ei tarvitse omin voimin yrittää.

        http://www.youtube.com/watch?v=y7I5UaB7mx4&feature=related
        http://www.youtube.com/watch?v=8-3jf3Vj850

        Vaikken ole ketään murhannut,
        olen verta vuodattanut usein, päivittäin.
        Pahat sanat haavat viiltävät,
        vain arvet jäljelle jäävät. Miksi aina käy näin?

        Olen, olen, olen syntinen.
        Syntiä teen teoin, sanoin, ajatuksin.
        Päivin sekä öin, tavoin tuhansin. Oon syntinen, syntinen.

        Vaikken toisen omaa anasta,
        on aivot täynnä ahneutta, ennen kuin huomaankaan.
        Menestystä toisille suo en,
        olen niin kateellinen, mieleni mustaten.

        Olen, olen, olen syntinen.
        Syntiä teen teoin, sanoin, ajatuksin.
        Päivin sekä öin, tavoin tuhansin. Oon syntinen, syntinen.

        En istu linnatuomiota,
        silti oon vankilassa, kaltereiden takana.
        Oma minä hyvän pahentaa,
        kaiken kauniin rumentaa, hapuilen kuin sokea.

        Olen olen, olen syntinen.
        Syntiä teen teoin, sanoin, ajatuksin.
        Päivin sekä öin, tavoin tuhansin. Oon syntinen, syntinen.

        ERKKI LEMINEN:

        Vaativat avautumaan, kun eivät saa minusta selvää.
        Käskevät muuttumaan, Kun en marssi tahdissaan enkä seuraa kaavojaan.
        Mutta kenelle avautuisin - kenen mieliksi muuttuisin?
        Kun on sata syyttäjää, tuhat muutoksen vaatijaa - "pyhää" kurjan parantajaa.
        Eikö ihmisen tulisi olla ensin itselleen uskollinen ja omalle Luojalleen?
        Eikö Jumalan rakkaus riitä kokovikaista armahtamaan?
        Eikö lunastushinta riitä koko velkaa kuittaamaan, syntitahroista puhdistamaan?
        Raakku avautuu auringolle - sielu armolle, totuudelle ja lämmölle - rakkaudelle.
        Ei kylmässä ryysyjä pysty riisumaan,
        eikä ihminen itseään pysty todella muuttamaan,
        vaikka erehtyy luulemaan.

        JOB:

        Job 10:15
        Jos olisin syyllinen, niin voi minua! Ja vaikka olisin oikeassa,
        en kuitenkaan voisi päätäni nostaa, häpeästä kylläisenä ja kurjuuttani katsellen.

        Job 19:23
        Oi, jospa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, jospa ne piirrettäisiin kirjaan,
        24 rautataltalla ja lyijyllä hakattaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi!
        25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.
        26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan.
        27 Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet-eikä vieraana.
        Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni.
        28 Kun sanotte: 'Kuinka vainoammekaan häntä!' -minusta muka löydetään asian juuri-
        29 niin peljätkää miekkaa, sillä viha on kohtaava miekanalaisia pahoja töitä, tietääksenne, että tuomari on."

        Jobin kirja on Raamatun vanhin kirja ja kuitenkin hän tiesi Jeesuksen päivät ja lopun ja uuden alun.
        Kaikkina aikoina on tunnon vapautta janoava voinut sen löytää. Minulle se on näkyvää todellisuutta
        tärkeämpi asia ja siksi mieleni ei järky näkyväisten järkkyessä ja vesien tulviessa ja lumen ...

        Job 38:22
        Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot,
        23 jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      143
      2202
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1304
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1157
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1047
    5. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      990
    6. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      95
      982
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      77
      967
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      47
      892
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      860
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      753
    Aihe