Puolustusministerin asettama työryhmä esittää että armeija-aika lyhennetään 4 kuukauden mittaiseksi. Poliitikot eri puolueista ovat jo kannattaneet ideaa.
Juuri nyt ei kannata mennä inttiin! Pian sieltä pääsee lyhyemmällä, 120 päivän mittaisella palvelusajalla. Kannattaa hankkia kutsunnoissa lykkäystä kunnes uudistus on toteutunut.
Armeija lyhenee!! pien enää 4 kuukautta!!
4
1195
Vastaukset
- pplgfdgfudghgfgrf
saat ootella vielä kauan, ja se on vain ehdotus!! ja koskee vain 6kk: miehiä
- dthjd,g,d
joutaa lopettaa tuommoinen leikkikoulu kokonaan joka syö suurimman osan valtion rahoista. Rahat järkevämpään käyttöön!
sillä aikaan kun suurin osa euroopan maista on tajunnut että talläinen yleinen asevelvollisuus on auttamattoman vanhentunut ajatus, niin suomessa eletään näissä asioissa jotakin 1950-lukua. Ihanniinkuin sodan uhka olisi vielä todellinen! hah- näin on
Sivari se leikkikoulu vasta onkin.
- Asdertson
näin on kirjoitti:
Sivari se leikkikoulu vasta onkin.
Sivari on turha menoerä, joka poistuu kokonaan, kun nykyinen muka "yleinen" asevelvollisuus poistuu terminä.
Siilasmaan ryhmä oli liian uskaltamaton menemään todellisiin asioiden ytimiin.
Kysymyksinä olisi pitänyt olla:
1. Mitkä ovat Suomen uhkakuvat tänä päivänä?
2. Onko Suomen yleinen asevelvollisuusjärjestelmä nykymuodossaan oikea tapa vastata näihin uhkakuviin?
Sen sijaan Siilasmaan ryhmä keskittyi pohtimaan kysymystä millä verukkeilla nykyjärjestelmän muuttamista voidaan ehdottomasti lykätä, ettei kukaan vain suutu. Edes 4kk palvelusta he eivät uskaltaneet ehdottaa tosissaan, vaan äärimmäisen pakon edessä eikä toivottavana sittenkään.
Lussu selvitysryhmä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344511Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092284- 641538
- 571279
- 2611157
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1361124Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k10976Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49876Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast33828Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39790