sampon nettipankki apua ja iban numero???

Ei jeesus mitätouhua

Tää nyt tuli tänne kun yritän tehdään ulkomaan kauppaa!! Pitääkö tuo sana "iban" olla siinä missä kysytään saajan iban tai muu tilinumero??? Tällöin ainakin herjaa et tarkasta iban jos sen siihen laittaa. Ja noi kulujen maksaja sotkee mua tossa! mun pitäs saada tasan 85e näkymään Myncheni postipankkiin mutta "Jos maksat euromääräisen maksun euromaksualueelle* valitse aina ”Maksaja maksaa vain Sampo pankin kulut”. Saaja maksaa silloin vain vastaavan kotimaanmaksun hinnan eli sekä maksaja että maksun saaja maksavat pienimmän mahdollisen kulun." Jumakauta mä oon kaupasta tilaamassa ja tilaus maksaa tasan 85e niin eihän se sieltä alihintaan lähde? Pitäiskö tähän 85e pistää ite vähän päälle mutta paljonko?

Helpompaa taitais olla mennä sampon tiskille.

6

829

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läölä

Laitat IBAN kohtaan iban numeron ja BIC kohtaan bic numeron. Eikös EU maksut pitäisi mennä täysimääräisinä.

• Mäkspoks

BBAN siis on vanhanaikainen tilinumero eli se, minkä käsität tilinumeroksesi. IBAN on vuonna 2010 käyttöön tullut tilinumerostandardi, joka sisältää mm. tarkistenumeron, jonka ansiosta tilinumeroa on käytännössä mahdotonta kirjoittaa väärin. Varjopuolena on IBAN-tilinumeron vaikea muistettavuus järjettömän pituutensa vuoksi.

Lisätietoa aiheesta: http://ibanjabic.info

• virallista88
      • Liuhuparta-Simeoni

Joo, itse asiassa pankki on ehdottomasti luotettavin taho. Keskitettyjä IBAN-laskureita (http://ibanjabic.info, http://nettipankkiiri.fi) käyttävät yleensä tilitoimistot ja monet muut tahot, jotka käsittelevät tuhansia tilinumeroita päivässä, ja joilla ei ole aikaa joko plärätä miljardin eri pankin laskureita tai soitella IBAN-muotoisten tilinumeroiden perään.

Osa aktiivikäyttäjistä puolestaan on niitä, jotka eivät vain jaksa etsiä pankkiensa sivustoilta virallista IBAN-laskuria. Tai muistaa ulkoa peistaamaasi osoitetta. Keskitettyjen (kaikkien pankkien IBAN-tilinumeroita laskevien) laskureiden etu on juurikin se, että äärettömän luotettavien pankin laskureiden metsästäminen ei välttämättä ole vaivan arvoista, kun IBAN-tilinumeron saa selville helpomminkin.

Mutta siis kyllä, pankin IBAN-laskurit ovat satavarmasti luotettavimpia ja itse asiassa varminta on katsoa IBAN-tilinumero omasta tiliotteestaan, koska tällöin näppäilyvirheet saadaan minimiin. Mutta kuka jaksaa ja/tai ehtii? Siinä vasta kysymys.

• lköllm,ö.

Mitä järkeä näitä vanhoja keskusteluketjuja on kaivaa esille ja jatkaa. Eiköhän aloittaja ole saanut maksunsa jo hoidettua.

• Apuatilanteeseen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      52
      4367
    2. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      111
      4189
    3. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      41
      4090
    4. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      66
      3947
    5. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      85
      3374
    6. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      67
      3269
    7. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      152
      3241
    8. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      17
      1592
    9. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1531
    10. Jos sulla ei olis ollut tunteita

Tuskin olisit reagoinut niin voimakkaasti, mies? Vai oliko vetäytymiseen jokin muu syy kuin luulit ettei mua kiinnosta?
      Ikävä
      129
      1130
    Aihe