sampon nettipankki apua ja iban numero???

Ei jeesus mitätouhua

Tää nyt tuli tänne kun yritän tehdään ulkomaan kauppaa!! Pitääkö tuo sana "iban" olla siinä missä kysytään saajan iban tai muu tilinumero??? Tällöin ainakin herjaa et tarkasta iban jos sen siihen laittaa. Ja noi kulujen maksaja sotkee mua tossa! mun pitäs saada tasan 85e näkymään Myncheni postipankkiin mutta "Jos maksat euromääräisen maksun euromaksualueelle* valitse aina ”Maksaja maksaa vain Sampo pankin kulut”. Saaja maksaa silloin vain vastaavan kotimaanmaksun hinnan eli sekä maksaja että maksun saaja maksavat pienimmän mahdollisen kulun." Jumakauta mä oon kaupasta tilaamassa ja tilaus maksaa tasan 85e niin eihän se sieltä alihintaan lähde? Pitäiskö tähän 85e pistää ite vähän päälle mutta paljonko?

Helpompaa taitais olla mennä sampon tiskille.

6

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läölä

      Laitat IBAN kohtaan iban numeron ja BIC kohtaan bic numeron. Eikös EU maksut pitäisi mennä täysimääräisinä.

    • Mäkspoks

      BBAN siis on vanhanaikainen tilinumero eli se, minkä käsität tilinumeroksesi. IBAN on vuonna 2010 käyttöön tullut tilinumerostandardi, joka sisältää mm. tarkistenumeron, jonka ansiosta tilinumeroa on käytännössä mahdotonta kirjoittaa väärin. Varjopuolena on IBAN-tilinumeron vaikea muistettavuus järjettömän pituutensa vuoksi.

      Lisätietoa aiheesta: http://ibanjabic.info

    • virallista88
      • Liuhuparta-Simeoni

        Joo, itse asiassa pankki on ehdottomasti luotettavin taho. Keskitettyjä IBAN-laskureita (http://ibanjabic.info, http://nettipankkiiri.fi) käyttävät yleensä tilitoimistot ja monet muut tahot, jotka käsittelevät tuhansia tilinumeroita päivässä, ja joilla ei ole aikaa joko plärätä miljardin eri pankin laskureita tai soitella IBAN-muotoisten tilinumeroiden perään.

        Osa aktiivikäyttäjistä puolestaan on niitä, jotka eivät vain jaksa etsiä pankkiensa sivustoilta virallista IBAN-laskuria. Tai muistaa ulkoa peistaamaasi osoitetta. Keskitettyjen (kaikkien pankkien IBAN-tilinumeroita laskevien) laskureiden etu on juurikin se, että äärettömän luotettavien pankin laskureiden metsästäminen ei välttämättä ole vaivan arvoista, kun IBAN-tilinumeron saa selville helpomminkin.

        Mutta siis kyllä, pankin IBAN-laskurit ovat satavarmasti luotettavimpia ja itse asiassa varminta on katsoa IBAN-tilinumero omasta tiliotteestaan, koska tällöin näppäilyvirheet saadaan minimiin. Mutta kuka jaksaa ja/tai ehtii? Siinä vasta kysymys.


    • lköllm,ö.

      Mitä järkeä näitä vanhoja keskusteluketjuja on kaivaa esille ja jatkaa. Eiköhän aloittaja ole saanut maksunsa jo hoidettua.

    • Apuatilanteeseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      262
      2457
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      86
      1951
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1586
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      155
      1408
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1244
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1185
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe