Hesari puhuu nyt pääkirjoituksessaan erityisen osuvaa asiaa. Tähän ei ole mitään muuta lisättävää, kuin että toivottavasti riittävän moni politikko lukee tekstin:
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Uskontojen opetus on osa tasa-arvoa/1135260544324
tasa-arvo
3
499
Vastaukset
- kokonaan pois
Pistipä silmiin, että "..esitys sortaisi niitä oppilaita, jotka haluavat pienten uskontojen opetusta." Jos lapsilta kysytään, he eivät edes halua minkäänlaista uskonnon opetusta.
Koluissa ei pitäisi olla ollenkaan uskonnon opetusta muuta kuin historian tunnilla neutraalia uskontotietoutta eri uskonnoista. On ihmisoikeuksia loukkaavaa raiskata lapsen mieli uskonnollisilla harhoilla.- Eräs lukija
... ovat jo tälläkin hetkellä kuormitetut, eikä kaikkia tärkeitä asioita ehditä käydä läpi niin perusteellisesti kuin pitäisi. Uskonnot ja niiden vaikutus yhteiskunnassa on niin laaja aihe, että sen survominen onnistuneesti johonkin toiseen aineeseen on surkuhupaisa ajatuksenakin, ja lopulta molempien aineiden opetus kärsisi. Yleinen uskontotieto olisi paras ratkaisu, tuohon voisi lisätä filosofian alkeitakin jolloin lukiossa ei tarvitsisi aloittaa nollasta.
- Suomenuskoinen
Kokonaan pois on kyllä väärässä. Mä oon 14, ja tosiaankin kiinnostaa kuulla kaikista uskonnoista. Itse inhoan kristinuskoa enkä jaksa alkaa perustelemaan, mutta olen inhonnut ja nähnyt siinä pahaa jo hyvin pienestä pitäen. Siks mä kannatankin enemmän suomenuskoa, ja suosittelen muillekin luonnonuskontoja. Ne on meidän esivanhempien tuhansien vuosien aikana kehittyneitä uskontoja. Luonnonuskontojen opetusryhmä olis kouluissa myös ihan hyvä, esim. briteissä on hyvin suosittu luonnonuskonto, kutsutaan druidismiksi. Druidismin kannattajia on briteissä jopa 6000, joten eipä ole kristinusko onnistunut kokonaan näitä puhtaita ja maanläheisiä uskontoja tappamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2215022- 1912705
- 671582
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss521490Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa91292Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1001276- 1321247
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1551185Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1091184- 821163