tasa-arvo

näin se menee

Hesari puhuu nyt pääkirjoituksessaan erityisen osuvaa asiaa. Tähän ei ole mitään muuta lisättävää, kuin että toivottavasti riittävän moni politikko lukee tekstin:

http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli/Uskontojen opetus on osa tasa-arvoa/1135260544324

3

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokonaan pois

      Pistipä silmiin, että "..esitys sortaisi niitä oppilaita, jotka haluavat pienten uskontojen opetusta." Jos lapsilta kysytään, he eivät edes halua minkäänlaista uskonnon opetusta.

      Koluissa ei pitäisi olla ollenkaan uskonnon opetusta muuta kuin historian tunnilla neutraalia uskontotietoutta eri uskonnoista. On ihmisoikeuksia loukkaavaa raiskata lapsen mieli uskonnollisilla harhoilla.

      • Eräs lukija

        ... ovat jo tälläkin hetkellä kuormitetut, eikä kaikkia tärkeitä asioita ehditä käydä läpi niin perusteellisesti kuin pitäisi. Uskonnot ja niiden vaikutus yhteiskunnassa on niin laaja aihe, että sen survominen onnistuneesti johonkin toiseen aineeseen on surkuhupaisa ajatuksenakin, ja lopulta molempien aineiden opetus kärsisi. Yleinen uskontotieto olisi paras ratkaisu, tuohon voisi lisätä filosofian alkeitakin jolloin lukiossa ei tarvitsisi aloittaa nollasta.


    • Suomenuskoinen

      Kokonaan pois on kyllä väärässä. Mä oon 14, ja tosiaankin kiinnostaa kuulla kaikista uskonnoista. Itse inhoan kristinuskoa enkä jaksa alkaa perustelemaan, mutta olen inhonnut ja nähnyt siinä pahaa jo hyvin pienestä pitäen. Siks mä kannatankin enemmän suomenuskoa, ja suosittelen muillekin luonnonuskontoja. Ne on meidän esivanhempien tuhansien vuosien aikana kehittyneitä uskontoja. Luonnonuskontojen opetusryhmä olis kouluissa myös ihan hyvä, esim. briteissä on hyvin suosittu luonnonuskonto, kutsutaan druidismiksi. Druidismin kannattajia on briteissä jopa 6000, joten eipä ole kristinusko onnistunut kokonaan näitä puhtaita ja maanläheisiä uskontoja tappamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe