Elävällä ja kuolleella on ero!

Monissa kirjoituksissa ateistit puolustelevat elämänkatsomustaan sillä, että on olemassa niin paljon uskontoja ja jumalia, että ei voi olla olemassa Raamatun Jumalaa.

Ensinnäkin he sekoittavat uskon ja uskonnot toisiinsa.
Toiseksi he sekoittavat elävät ja elottomat asiat toisiinsa.

Eri uskontojen epäjumalat ovat elottomia kivi-, puu- tai metallipatsaita tai muita materiaalista valmistettuja tekeleitä. Ne eivät elä, puhu eivätkä kuule.
Oikeaa ja aitoa elävää Jumalaa ei voida millään ilveellä luokitella samaan ryhmään kuuluvaksi, kuten ateistit tekevät. Elävällä ja elottomalla on suuri ero. Hautausmaat ovat täynnä kuolleita, elottomia ruumiita ja luita. Niitä ei lasketa mukaan minkään maan asukaslukuun, niillä ei ole kansalaisoikeutta eikä äänioikeutta missään vaaleissa. Kuolleet ovat maan alla, mutta elävät maan päällä tai Taivaassa. Kaupungeissa on myös nähtävänä ihmisiä esittäviä patsaita. Ei heitäkään lasketa kirjanpitoon elävien ihmisten kanssa. He kuuluvat kokonaan eri kategoriaan kuin elävät ihmiset.

Kaikkien uskontojen, filosofien ja aatteiden perustajat kuten esim, Muhammed, Budha, hindugurut, Karl Marx, Lenin, Darwin sekä ateismin perustajat lepäävät haudoissaan kuolleina matojen syötävinä, mutta kristinuskon luoja, Jeesus Kristus, nousi ylös haudastaan ja elää tänäkin päivänä. Siinä on suuri ero!
Uskovat palvovat elävää Jumalaa eivätkä kuolleita guruja! Halleluja!!!

34

468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä Jaakob, sä et petä koskaan, lisää vaan samanlaisia aloituksia, nää piristää aina:)

• Jaakob on tällä hetkellä ehkä paras/pahin esimerkki uskovaislogiikasta. Tällaisia kirjoittajia lisää, niin saadaan kirkostaeroaminen jyrkkään nousuun.

• on elävien Jumala
        v-ms kirjoitti:

Jaakob on tällä hetkellä ehkä paras/pahin esimerkki uskovaislogiikasta. Tällaisia kirjoittajia lisää, niin saadaan kirkostaeroaminen jyrkkään nousuun.

Raamatussa lukee sellainen lause, että kaikki ovat Jumalalle eläviä.

Se siis tarkoittaa sitä, että ne jotka ihmisten maailmasta ovat kuolleet, ja joista jäi henki, ovat yhä Jumalan silmissä elossa, vaikka tämä aihe koskettikin niitä jotka ovat Häneen uskovia, mutta yhtä kaikki, jos se jotain jollekkin selittää?

• selittää juu
        on elävien Jumala kirjoitti:

Raamatussa lukee sellainen lause, että kaikki ovat Jumalalle eläviä.

Se siis tarkoittaa sitä, että ne jotka ihmisten maailmasta ovat kuolleet, ja joista jäi henki, ovat yhä Jumalan silmissä elossa, vaikka tämä aihe koskettikin niitä jotka ovat Häneen uskovia, mutta yhtä kaikki, jos se jotain jollekkin selittää?

Jaakobin sukua?

• .

jos asuisitte tuollaisen kanssa saman katon alla. Järki loppuisi vuorokaudessa.

• BB-talossa, aargh:)

• helvetin tuliko sull

Jos asuisitte itsesi kaltaisen itserakkaan ja ilkeän ateistinuorukaisen kanssa saman katon alla, kun rokki pauhaa aamusta iltaan, niin silloinhan se järki loppuisi joltakin jo jopa vuorokaudessa!
        Mutta sellainen jolla on tiedossa miten sielu pelastuu, omaa salaisuuksia, joista sinä et aina taida tietääkkään...? Etkä oman järkesi mukaisesti halua tietääkkään, koska haluat tuntea miltä helvetti tuntuu, ennenkuin miettisit kaksi kertaa syntyjä syviä...?

• orkoxx

Ei tuollainen houreilu ole mikään henkinen edistysaskel. Motiivisi on niin läpinäkyvä, että olisi parempi olla vain hiljaa, tuijottaa sinua kasvotusten suoraan silmiin ja huokaista aivan Helvetin syvään.

• olen uskovainen

Minulta taas pettäisi pokka, jos sinä pitelisit omaa polkupyörääsi hellästi rintaasi vasten, ja uskoni takia takia vain tuijottaisit minua hiljaa, tuijottaisit suoraan kasvotusten ja vielä silmiin, huokauksesi äänen kaikuessa ilmassa...!

• onko se kiva?
        olen uskovainen kirjoitti:

Minulta taas pettäisi pokka, jos sinä pitelisit omaa polkupyörääsi hellästi rintaasi vasten, ja uskoni takia takia vain tuijottaisit minua hiljaa, tuijottaisit suoraan kasvotusten ja vielä silmiin, huokauksesi äänen kaikuessa ilmassa...!

Minä olen kristinuskovainen mutta sinä uskot polkupyörääsi ja halailet sitä?

• Tämä saattaa tulla järkyttävänä yllätyksenä, mutta kerron kuitenkin: Ateistien piirissä ei ole tapana luokitella Raamtatussa manittua Jeesusta eläväksi.

• oikaisen tämän

Tuota... Jumalan poika, Jeesus, ei ole kuollut, vaan hän elää...! Sori vaan jos se viimeisellä tuomilla tulee sinulle epämiellyttävänä yllätyksenä...! Hän toimii tuomarina kun sinun elämääsi aletaan katsella jokaista ajatusta, sanaasi ja tekoasi myöteän, ja silloin en haluaisi olla sinä, vaan uskovainen jota ei tuomita...!

• oikaisen tämän kirjoitti:

Tuota... Jumalan poika, Jeesus, ei ole kuollut, vaan hän elää...! Sori vaan jos se viimeisellä tuomilla tulee sinulle epämiellyttävänä yllätyksenä...! Hän toimii tuomarina kun sinun elämääsi aletaan katsella jokaista ajatusta, sanaasi ja tekoasi myöteän, ja silloin en haluaisi olla sinä, vaan uskovainen jota ei tuomita...!

"Tuota... Jumalan poika, Jeesus, ei ole kuollut, vaan hän elää...! Sori vaan jos se viimeisellä tuomilla tulee sinulle epämiellyttävänä yllätyksenä...! "
        Sinä olet siis käynyt jo viimeisellä tuomiolla? Oletko Jeesus??

• Rompix

Tuota.. Jeesus on kuollut.

Minusta uskovaiset sekoittavat elävät ja kuolleet toisiinsa.

• monia monia on

Monia Jeesuksen nimisiä ihmisiä on elänyt slummeja myöten, mutta ne Jeesukset ovat ihmisiä, Jumalan Poika tulee vielä takaisin niinkuin on luvannutkin, mutta en tiedä mihin sinä uskot silloin?

• Rompix
        monia monia on kirjoitti:

Monia Jeesuksen nimisiä ihmisiä on elänyt slummeja myöten, mutta ne Jeesukset ovat ihmisiä, Jumalan Poika tulee vielä takaisin niinkuin on luvannutkin, mutta en tiedä mihin sinä uskot silloin?

Niin niin ja sitten kun se tulee takaisin, niin me ollaan kamerat ja mittauslaitteistot valmiina testaamaan ja dokumentoimaan miehen toimia. Jeesus ei tietenkään suostu testattavaksi ja joutuu näin kaikkien pettymykseksi vain seisomaan tumput suorana... joko vertikaalisesti tai, jos historia toistaa itseään, niin horisontaalisesti.

• Ei kaikilla "kilpailevilla" jumalotuksilla ole kuvaa, jota palvotaan.

Juutalaiset ja muslimit menevät itse asiassa kirkkaasti ohi kristinuskojen, jos jumalankuvattomuus on jokin kriteeri uskonasioissa.

Useimmille uskovaisille, uskoivatpa he minkälaiseen olentoon tahansa, ei ole vaikeaa ymmärtää että krusifiksi tai muunlainen patsas ei ole jumala itse, vaan symboli (siis vertauskuva) oletetusta jumaluudesta.

Toisaalta on varmaan sellaisiakin uskovia, jotl'ka oikeasti uskovat, että joku madonnan- tai pyhimyksenkuva edellyttää juuri sen edessä tapahtuvaa ja juuri sille osoitettua rukousta toimiakseen rukoilijan eduksi. Olet oikeassa, että sellainen on hyödytöntä ja aika lapsellista taikauskoa.

• kait sulle niitä on

Sinä voit itse tehdä itsellesi pyöräsi lisäksi jumalotuksen, jos keksit sille sanatkin päähän, ota vaikka halko ja vuole?

• kait sulle niitä on kirjoitti:

Sinä voit itse tehdä itsellesi pyöräsi lisäksi jumalotuksen, jos keksit sille sanatkin päähän, ota vaikka halko ja vuole?

>>Sinä voit itse tehdä itsellesi pyöräsi lisäksi jumalotuksen, jos keksit sille sanatkin päähän, ota vaikka halko ja vuole?

• atheos theo

kysymyksiä jotka voidaan ratkaista vain oikealla filosofialla.

• Atte Ateisti

Kuolleetkin ovat konkreettisempia kuin ei olemassa oleva.

Jumalasi on vain puhetta, lässytystä. Mahtipontista sanahelinää.

• näin se menee

Jumala merkitsee vain puhetta sellaiselle ihmiselle, jonka sielu ei ole menossa pelastukseen, vaan helvettiin, mutta uskoa on mahdollista pyytää Jumalalta jos sen tahtoo itselleenkin.

• dfhfghjfghjdghdh

'Monissa kirjoituksissa ateistit puolustelevat elämänkatsomustaan sillä, että on olemassa niin paljon uskontoja ja jumalia, että ei voi olla olemassa Raamatun Jumalaa.'
      Mutta kun raamatun jumaliakin on melkein yhtä monta kuin on lahkojakin

• kirjoita nimi isolla

Raamattu kirjoitetaan isolla kirjaimella, ja siellä sanotaan että on vain yksi Jumala, ihmisten Jumala, joka on luonut tämän maailman ja ihmisen, eikä saa pitää muita jumalia koska ne eivät ole ihmisten jumalia vaan ihmiselle uppotuntemattomia jotain, vaan ihmiselle on vain yksi Jumala.

• ""Eri uskontojen epäjumalat ovat elottomia kivi-, puu- tai metallipatsaita tai muita materiaalista valmistettuja tekeleitä. Ne eivät elä, puhu eivätkä kuule.
      Oikeaa ja aitoa elävää Jumalaa ei voida millään ilveellä luokitella samaan ryhmään kuuluvaksi, kuten ateistit tekevät. Elävällä ja elottomalla on suuri ero.""
      Miksi on näin kun Afrikassa amuletti saa Nandi heimon lapsen jalan horjahtamaan niin ettei auto ajakaan hänen päälleen, niin kyseessä on taikausko. Mutta jumala hipaisee Suomessa pikkulapsen syrjään bussin edestä, puhutaan ihmeestä joka kelpaa radion aamuhartauteen. Eikö kyseessä ole saman lajin uskomus?

• ja niin edelleen

Uskovaisia ei ole jos ei ole ihmisiä, hampaita ei ole jollei ole suuta, päätä ei ole jollei ole vartaloa.

• Jaakobin kirjoitus metatietona:

Olkiukkoja
      Special pleading

• mene ja tee niinkö?

Oljestakin voi tehdä kurkkumaalle pelätin, jonka eteen joku heppu heittäytyy palvoen vaikka joka kesä, mutta ei se kerro mitään silti Raamatusta.

• Ootko aivan varma?

• "Monissa kirjoituksissa ateistit puolustelevat elämänkatsomustaan sillä, että on olemassa niin paljon uskontoja ja jumalia, että ei voi olla olemassa Raamatun Jumalaa."
      Ei aivan näinkään. On vaan hyvin epätodennäköistä että JOS jumalallinen olento olis olemassa niin tuo kuvaus kristinuskossa osuisi lähimmäksi tuota olentoa. Sama kuin arpois lottoa, voi olla että jollain kierroksella ei ole yhtään lottovoittajaa.

"Ensinnäkin he sekoittavat uskon ja uskonnot toisiinsa.
      Toiseksi he sekoittavat elävät ja elottomat asiat toisiinsa."
      Usko = Usko oppijärjestelmään
      Uskonto = Oppijärjestelmä
      Eipä nuo voi hirveästi mennä sekaisin.

"Eri uskontojen epäjumalat ovat elottomia kivi-, puu- tai metallipatsaita tai muita materiaalista valmistettuja tekeleitä. Ne eivät elä, puhu eivätkä kuule."
      Jeesuksestakin on kivestä, puusta tai metallista työstetty jäljennös(mallina on käytetty?). Nämä jäljennökset eivät myöskään puhu eivätkä kuule. Jeesus on siis epäjumala.

"Oikeaa ja aitoa elävää Jumalaa ei voida millään ilveellä luokitella samaan ryhmään kuuluvaksi"
      Eipä tietenkään, jumalat eivät ole patsaita vaan jotain ihan muuta, tämä nyt pitäis olla kaikille itsestään selvyys. Kuitenkin, jotkut patsaat ovat osoitus sille jumalalle eivätkä varsinaisesti jumalia. Luulis uskovan tuon tietävän. Kyllähän sitä ristiäkin kristitty kumartaa vaikka jumalaa tuossa ei olekkaan.

"Elävällä ja elottomalla on suuri ero."
      Jep.

"Hautausmaat ovat täynnä kuolleita, elottomia ruumiita ja luita."
      Jep.

"Niitä ei lasketa mukaan minkään maan asukaslukuun, niillä ei ole kansalaisoikeutta eikä äänioikeutta missään vaaleissa."
      Jep.

"Kuolleet ovat maan alla, mutta elävät maan päällä tai Taivaassa."
      Noh maan alla suurin osa, osa on mm. tuhkattu, osa syötetty eläimille ja osa hukkunut suohon tai jäävyöryyn.

"Kaupungeissa on myös nähtävänä ihmisiä esittäviä patsaita."
      Jep.

"Ei heitäkään lasketa kirjanpitoon elävien ihmisten kanssa."
      Jep.

"He kuuluvat kokonaan eri kategoriaan kuin elävät ihmiset."
      Jep.

--kappaleen vaihto--
      Mikäköhän tuon kaiken pointti mahtoi olla?

"Kaikkien uskontojen, filosofien ja aatteiden perustajat kuten esim, Muhammed, Budha, hindugurut, Karl Marx, Lenin, Darwin sekä ateismin perustajat lepäävät haudoissaan kuolleina matojen syötävinä"
      Kuten aikaisemmin mainitsin, osa on tuhkana tuulessa, osa taas seikkailee haaskalinnun ruoansulatuksessa.

"mutta kristinuskon luoja, Jeesus Kristus, nousi ylös haudastaan ja elää tänäkin päivänä"
      Eli hän ei sitten kuollutkaan?

"Siinä on suuri ero!"
      Missä?

"Uskovat palvovat elävää Jumalaa eivätkä kuolleita guruja!"
      On myös eläviä jumalia jotka eivät kuulu kristinuskoon. Esimerkiksi kreikkalaisten puolijumala Hercules.
      http://www.mythweb.com/hercules/herc01.html

Piti vastata tähän ajat sitten mutta joku perkele on taas blokkinut mun työpaikka ip:n.

• ihan miten vaan

On sulla kanssa logiikkaa, you tubessa menee piirretty Herkuleksesta eri osissa jos haluat katsella?

Minä muuten olen ollut uskovainen jo useita vuosia, ja matka se vain jatkuu, uskossa...!

• ihan miten vaan kirjoitti:

On sulla kanssa logiikkaa, you tubessa menee piirretty Herkuleksesta eri osissa jos haluat katsella?

Minä muuten olen ollut uskovainen jo useita vuosia, ja matka se vain jatkuu, uskossa...!

Jos tietäisit vähääkään kreikkalaisesta mytologiasta niin tietäisit että Disney on suurinpiirtein raiskannut koko herkules mytologian joksikin halinalle versioksi.

• muista lääkitys!

Just..just.. muistitko ottaa aamulääkkeesi..

"Elävällä ja elottomalla on suuri ero. Hautausmaat ovat täynnä kuolleita, elottomia ruumiita ja luita. Niitä ei lasketa mukaan minkään maan asukaslukuun, niillä ei ole kansalaisoikeutta eikä äänioikeutta missään vaaleissa. Kaupungeissa on myös nähtävänä ihmisiä esittäviä patsaita. Ei heitäkään lasketa kirjanpitoon elävien ihmisten kanssa. He kuuluvat kokonaan eri kategoriaan kuin elävät ihmiset."

Näissä asioissa voi kerrankin olla samaa mieltä kanssasi ;).
      Hoksasitko nuo ihan itse?!

• M@k3

Saduissa on tapana että sankarit nousevat kuolleista ja hallitsevat senjälkeen taivaassa, näin esim tekivät Osiris ja Herakles.

Millä logiikalla jokin satuhahmo olisi elävempi kuin toiset?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      77
      5160
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      76
      4119
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      3865
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      135
      3266
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2984
    6. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      390
      2900
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2678
    8. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2276
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      48
      2064
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      111