Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tekopyhä kirkko

Authie

En tajua miksi noin 80% suomalaiset ovat ev lut. kirkon jäseniä ja edelleen noin 90% hautajaiset ovat kirkkollisia, kaikki hautausmaat Suomessa kuuluvat kirkkoon ja jopa krematoriot!! Myöskin häät- samalla tavalla, kaikki kirkkolliset. Eikä suomalaiset tajuaa kuinka tekopyhää on se, että pastori tienää vaikka 3000eueoa palkkaa, matkustaa etelään 2-3 kertaa vuodessa, vaika seurakuntaialset ovat työttömiä ja köyhiä varsinin Itä Suomessa? Itse en kuulu kirkkoon, enkä koskaan kuulunut, mutta tiedän paljonko pastori saa palkkaa, missä lomalla matkustaa, ja että seurakuntalaiselle jakaa kirkko ainoastaan joku EU-ruokakasseja, eikä halpaa matkustaminen, eikä muita etuuksia työttömille!!
Papit ovat ns. leipäpappeja, jotka tekevät papin työ aivan kun mikään muu virka tahansa, ei se ole ennää mitään kutsumus, ja pappi ei todellakaan antaa viimeisesta.
Kirkko on rikas, voisi järjestää työttömille vaikka halpoja matkoja keski Eurooppaan mutta ei heru mitään!!
Itse olen kotoisin Ranskasta, nyt Suomessa ei ole töitä, ja olin puhunut ennen pastorin kanssa matkustamisesta ja hän myönsi matkustavaan noin 3 kertaa vuodessa etelään. Kun olin hänelle sanonut, että minulla on koti-ikävä kun en käynyt Ranskassa jo 3 vuotta, eikä ole varaa matkustamaan, hän oli minulle kirjoittanut aivan nöyryyttävää mail, joku että voin kuulema saada joku "ruoka-avustusta", mutta minulla ei ole nälkä, minulla on puoliso- vaan on koti-ikävää. Ihmisella ei ole vaan vatsaa mutta myös sieluja, eikä papit tajuaa?? Asun pohjois Savossa, ja en viihty sielä nyt kun töitä ei ole ja on aika paljon terveysongelmat, ja minulla 2 leikkaukset edessä..ajattelin vaan että vaikka pappi voi auttaa matkakustannuksen kanssa kun haluasin käydä nyt siellä ainakin 2 viikkoksi. Pappi vaan nöyrittää, ja vielä kirjoitti " toivoa on"- ja se päästä "jumalan kasvattamaa viljaa me jaamme""- ja itse matkustaa etelä Eurooppaan noin 3 kertaa vuodessa, mutta muille jakaavat vaan viljaa ja leipää!! Thyj, ihmottavaa tekopyhyys!!! Haluan tästä Suomen kirkosta tehdä juttu Le Monde lehteen!!!

5

290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikset menisi?

      Voihan sitä vaihtaa vaikka johonkin muuhun seurakuntaan, jos kirkossa ei ole hyvä olla, vapaaseurakuntiakin on, ja muutamia muitakin sen lisäksi, niihin saa mennä vapaasti, ei se ole kiellettyä, ota selvää milloin on kokous ja mene mukaan niin sitten tiedät siitä enemmän!

    • srk-pastori

      Minusta on käsittämätöntä, että joku väitää kirkkoa tekopyhäksi, koska se ei kustanna yksittäisen ihmisen etelänmatkaa. Monilla papeilla talous on perheessä sen verran tiukkaa, että etelänmatkoihin ei tällä kirjoittajan mainitsemalla tahdilla ole varaa. Itse olen käynyt etelässä viimeksi kesällä 2007. Muuten suurimmalla osalla papeista ei olte tuota mainitsemaasi ansiotasoa, vaan paljon niukempi.

      • idajan

        Pastorin kanssa siitä samaa mieltä, että on absurdia kinuta etelänmatkoja kirkolta. Eiköhän nälkä ole tärkeämpi poistaa, ja siihenhän seurakunnat kiitettävästi panostavat. Sen tähden minäkin uskonnottomana maksan kirkollisveroni. Jos se menisi etelänmatkoihin, niin eroaisin oitis kirkosta ja laittaisin rahat johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen.

        Samoin on minusta absurdia nämä leipäpapeiksi haukkumiset. Sillä oli varmaan todellisuuspohjaa vuosikymmenet sitten, kun kohtuullisella opiskelulla pääsi kirkkoherraksi vähän työtä vaativaan virkaan a lá Väinö Linnan Salpakari. Ja viran mukana tuli mannut ja metsät ja torpparit. Varmaan moni nuori mies silloin valitsi tämän uran ilman sen kummempaa vakaumusta.

        Tämän päivän todellisuus on aivan toista. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin työ on jokseenkin huonosti palkattua, työmäärä melkoinen, ja henkisesti hyvin raskasta. Joten olettaisin että papit nykyään todella valitsevat ammatin kutsumuksesta.


    • siinä selitys

      Suomessa on tyrkytetty vapaata kasvatusta, evoluutio-oppia ja ateismia jo vuosikymmenet. Kuitenkin suurin osa haluaa turvautua jos ei miehuutensa voimissa niin kuitenkin elämän ehtoossa Jumalaan. iis jopa 90 % haluaa tulla haudatuksi kristillisesti. Jumala on luonut meidät kaipaamaan yhteyttä L siinä selitys niin syvälliseen kansamme hengellisyyteen!

    • Anonyymi

      Joukossa tekopyhyys tiivistyy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe