Tekopyhä kirkko

Authie

En tajua miksi noin 80% suomalaiset ovat ev lut. kirkon jäseniä ja edelleen noin 90% hautajaiset ovat kirkkollisia, kaikki hautausmaat Suomessa kuuluvat kirkkoon ja jopa krematoriot!! Myöskin häät- samalla tavalla, kaikki kirkkolliset. Eikä suomalaiset tajuaa kuinka tekopyhää on se, että pastori tienää vaikka 3000eueoa palkkaa, matkustaa etelään 2-3 kertaa vuodessa, vaika seurakuntaialset ovat työttömiä ja köyhiä varsinin Itä Suomessa? Itse en kuulu kirkkoon, enkä koskaan kuulunut, mutta tiedän paljonko pastori saa palkkaa, missä lomalla matkustaa, ja että seurakuntalaiselle jakaa kirkko ainoastaan joku EU-ruokakasseja, eikä halpaa matkustaminen, eikä muita etuuksia työttömille!!
Papit ovat ns. leipäpappeja, jotka tekevät papin työ aivan kun mikään muu virka tahansa, ei se ole ennää mitään kutsumus, ja pappi ei todellakaan antaa viimeisesta.
Kirkko on rikas, voisi järjestää työttömille vaikka halpoja matkoja keski Eurooppaan mutta ei heru mitään!!
Itse olen kotoisin Ranskasta, nyt Suomessa ei ole töitä, ja olin puhunut ennen pastorin kanssa matkustamisesta ja hän myönsi matkustavaan noin 3 kertaa vuodessa etelään. Kun olin hänelle sanonut, että minulla on koti-ikävä kun en käynyt Ranskassa jo 3 vuotta, eikä ole varaa matkustamaan, hän oli minulle kirjoittanut aivan nöyryyttävää mail, joku että voin kuulema saada joku "ruoka-avustusta", mutta minulla ei ole nälkä, minulla on puoliso- vaan on koti-ikävää. Ihmisella ei ole vaan vatsaa mutta myös sieluja, eikä papit tajuaa?? Asun pohjois Savossa, ja en viihty sielä nyt kun töitä ei ole ja on aika paljon terveysongelmat, ja minulla 2 leikkaukset edessä..ajattelin vaan että vaikka pappi voi auttaa matkakustannuksen kanssa kun haluasin käydä nyt siellä ainakin 2 viikkoksi. Pappi vaan nöyrittää, ja vielä kirjoitti " toivoa on"- ja se päästä "jumalan kasvattamaa viljaa me jaamme""- ja itse matkustaa etelä Eurooppaan noin 3 kertaa vuodessa, mutta muille jakaavat vaan viljaa ja leipää!! Thyj, ihmottavaa tekopyhyys!!! Haluan tästä Suomen kirkosta tehdä juttu Le Monde lehteen!!!

5

413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikset menisi?

Voihan sitä vaihtaa vaikka johonkin muuhun seurakuntaan, jos kirkossa ei ole hyvä olla, vapaaseurakuntiakin on, ja muutamia muitakin sen lisäksi, niihin saa mennä vapaasti, ei se ole kiellettyä, ota selvää milloin on kokous ja mene mukaan niin sitten tiedät siitä enemmän!

• srk-pastori

Minusta on käsittämätöntä, että joku väitää kirkkoa tekopyhäksi, koska se ei kustanna yksittäisen ihmisen etelänmatkaa. Monilla papeilla talous on perheessä sen verran tiukkaa, että etelänmatkoihin ei tällä kirjoittajan mainitsemalla tahdilla ole varaa. Itse olen käynyt etelässä viimeksi kesällä 2007. Muuten suurimmalla osalla papeista ei olte tuota mainitsemaasi ansiotasoa, vaan paljon niukempi.

• idajan

Pastorin kanssa siitä samaa mieltä, että on absurdia kinuta etelänmatkoja kirkolta. Eiköhän nälkä ole tärkeämpi poistaa, ja siihenhän seurakunnat kiitettävästi panostavat. Sen tähden minäkin uskonnottomana maksan kirkollisveroni. Jos se menisi etelänmatkoihin, niin eroaisin oitis kirkosta ja laittaisin rahat johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen.

Samoin on minusta absurdia nämä leipäpapeiksi haukkumiset. Sillä oli varmaan todellisuuspohjaa vuosikymmenet sitten, kun kohtuullisella opiskelulla pääsi kirkkoherraksi vähän työtä vaativaan virkaan a lá Väinö Linnan Salpakari. Ja viran mukana tuli mannut ja metsät ja torpparit. Varmaan moni nuori mies silloin valitsi tämän uran ilman sen kummempaa vakaumusta.

Tämän päivän todellisuus on aivan toista. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin työ on jokseenkin huonosti palkattua, työmäärä melkoinen, ja henkisesti hyvin raskasta. Joten olettaisin että papit nykyään todella valitsevat ammatin kutsumuksesta.

• siinä selitys

Suomessa on tyrkytetty vapaata kasvatusta, evoluutio-oppia ja ateismia jo vuosikymmenet. Kuitenkin suurin osa haluaa turvautua jos ei miehuutensa voimissa niin kuitenkin elämän ehtoossa Jumalaan. iis jopa 90 % haluaa tulla haudatuksi kristillisesti. Jumala on luonut meidät kaipaamaan yhteyttä L siinä selitys niin syvälliseen kansamme hengellisyyteen!

• Anonyymi

Joukossa tekopyhyys tiivistyy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      30
      5770
    2. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      18
      3194
    3. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      17
      1311
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      51
      1303
    5. Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia

Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.
      Oulainen
      23
      1164
    6. PURRA TULEE !

Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht
      Haapavesi
      152
      1085
    7. Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?

Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport
      Ähtäri
      43
      979
    8. Vain 30-40v mies on kuuma

Muut on papparaisia. Näin se vaan menee. Miehelläkin on se paras ikä.
      Ikävä
      126
      964
    9. Minkä vuoksi

Kaivattusi tuntuu niin rakkaalta ❤️
      Ikävä
      37
      854
    10. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      142