Helvetti

helel.

Eikö olekin hieno asia, ettei Jehovan todistajien opetuksen vuoksi tarvitse pelätä joutuvansa helvettiin.
Kun vertaa oppia monin muihin kristillisiin suuntauksiin, joissa ihmistä tarvittaessa tullaan piinaamaan helvetin tulessa ikuisesti, on vapauttavaa tietää ettei kuollut tiedä mitään.

Helvetti raamatussahan lienee käännösvirhe.

78

1030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salaisuus?

      Havaita, että vt seura on vain yksi monista 1800 luvun jenkkiuskonnoista.

    • Voimantorni

      >>Eikö olekin hieno asia, ettei Jehovan todistajien opetuksen vuoksi tarvitse pelätä joutuvansa helvettiin. - - on vapauttavaa tietää ettei kuollut tiedä mitään.>>

      Ateistikin voi kertoa sinulle tuon saman asian. Tulee vaan mieleen se vanha kasku, että pään seinään hakkaamisessakin on se hyvä puoli, että taukoa pidettäessä kipu aina helpottaa.

      Mutta vakavasti ottaen: joo, onhan se ihan nasta juttu, että Jt-oppi ei lupaa ikuista kidutusta vääräuskoisille, vaan ainoastaan "kevennetyn version" tuosta Jumalan väkivaltaisesta vihasta:

      http://www.quotes-watchtower.co.uk/armageddon_art.html

      Onko tuo sitten katsottava positiiviseksi asiaksi.. no menköön nyt rimaa hipoen.

      • saafaa

        Vääräuskoisille?


      • Voimantorni
        saafaa kirjoitti:

        Vääräuskoisille?

        >>Vääräuskoisille?>>

        Niin. Mikä tuossa jäi ihmetyttämään?


    • 15

      seuralla on siitä maanpäälllinen versio..

    • Sanan Valossa

      joka kyllä useimpien ihmisten mieleen tuo varsin selkeästi, mistä paikasta on kysymys. Hebrean "sheol" on kirjaimellisesti käännettynä "tuskan paikka". Kreikankielinen ilmaisu Gehenna tarkoittaa Hinnomin laaksoa, josta Aikakirjojen perusteella tiedetään, että siellä poltettiin lapsia uhreiksi Molokille. Tällainen tuskan paikka on Raamatun mukaan jossakin valmistettuna perkeleelle ja sen enkeleille.

      Ja tämä on tietysti ilosanoma, että joskus pääsemme tuosta persoonallisesta pahasta eroon. Mutta murheellista on se, että jotkut ihmiset kieltäytyvät vastaanottamasta Jumalan Rakkauden eli Jeesuksen Kristuksen. He rakastavat pimeyttä enemmän kuin Valkeutta. Ja tämä Rakkauden hylkääminen on Jeesuksen omien sanojen mukaan tuomion peruste. Eli nämä tuomittavaksi joutuvat ihmiset tulevat viettämään ikuisuutensa oman herransa kanssa. Tämä on vakava asia. Ja olisi todella vastuutonta olla varoittamatta ihmisiä tästä vaarasta. Tai peräti valehdella, että tällaista vaaraa ei ole olemassakaan.

    • maapäälinen helvetti

      eiköhän vt seuran helvetti ole se maapäälinen paratiisi jossa kaikki jt hihhulit kävelevät toistensa kanssa käsikädessä......ja tappelevat exien kanssa.....

      • adamin.poika

        No leikki sikseen.
        Helvetti-oppi on melkoinen kiistan aihe ja kaikkein merkillisintä on joidenkin kohdalla se, että he valitsevat itselleen Jehovantodistajien opin koska heidän opissa ei ole helvettiä. No jos joku oppi kieltää Helvetin, niin se ei tee tyhjäksi sen olemassa oloa. Myös on niitä jotka täällä ajassa valitsevat itselleen opikseen Saatanismin, koska he siten uskovat, että kun he kuolee ja joutuu Helvettiin, niin Saatana tökkii heitä vähemmän hiilihangollaan ja ehkä he jopa saavat olla tökkimässä toisia yhdessä saatanan kanssa. Tuo oppi siitä että Saatana tökkisi helvetissä jollain hiilihangolla on katolisenkirkon synnyttämä ja pöyristyttävä sellainen. Helvetti on todellinen, siitä puhutaan tulijärvenä, mutta kirjoitusten mukaan sitä ei ole valmistettu yhtäkään ihmistä varten, vaan sinne joutuvat vain Saatana, Antikristus; Väärä profeetta ja kuolema ja Tuonela sekä niiden enkelit. Keitä nuo enkelit sitten ovat se on toinen aihe ja asia, joten siitä joskus. Kun kirjoituksissa puhutaan ihmisten joutumisesta paikkaan jossa on oleva itku ja hammastenkiristys, niin se paikka on Tuhannenvuoden valtakuntarajojen ulkopuolelle jäävä alue jonne heitetään ne joilla ei ole osaa päästä sisälle kyseiseen valtakuntaan taikka Pyhään kaupunkiin.


      • adamin.poika kirjoitti:

        No leikki sikseen.
        Helvetti-oppi on melkoinen kiistan aihe ja kaikkein merkillisintä on joidenkin kohdalla se, että he valitsevat itselleen Jehovantodistajien opin koska heidän opissa ei ole helvettiä. No jos joku oppi kieltää Helvetin, niin se ei tee tyhjäksi sen olemassa oloa. Myös on niitä jotka täällä ajassa valitsevat itselleen opikseen Saatanismin, koska he siten uskovat, että kun he kuolee ja joutuu Helvettiin, niin Saatana tökkii heitä vähemmän hiilihangollaan ja ehkä he jopa saavat olla tökkimässä toisia yhdessä saatanan kanssa. Tuo oppi siitä että Saatana tökkisi helvetissä jollain hiilihangolla on katolisenkirkon synnyttämä ja pöyristyttävä sellainen. Helvetti on todellinen, siitä puhutaan tulijärvenä, mutta kirjoitusten mukaan sitä ei ole valmistettu yhtäkään ihmistä varten, vaan sinne joutuvat vain Saatana, Antikristus; Väärä profeetta ja kuolema ja Tuonela sekä niiden enkelit. Keitä nuo enkelit sitten ovat se on toinen aihe ja asia, joten siitä joskus. Kun kirjoituksissa puhutaan ihmisten joutumisesta paikkaan jossa on oleva itku ja hammastenkiristys, niin se paikka on Tuhannenvuoden valtakuntarajojen ulkopuolelle jäävä alue jonne heitetään ne joilla ei ole osaa päästä sisälle kyseiseen valtakuntaan taikka Pyhään kaupunkiin.

        >>Kun kirjoituksissa puhutaan ihmisten joutumisesta paikkaan jossa on oleva itku ja hammastenkiristys, niin se paikka on Tuhannenvuoden valtakuntarajojen ulkopuolelle jäävä alue jonne heitetään ne joilla ei ole osaa päästä sisälle kyseiseen valtakuntaan taikka Pyhään kaupunkiin.

        Mikä tuolla valtakunnan ulkopuolella sitten itseasiassa on niin ikävää, että siellä pitää itkeä ja kiristellä hampaita vuoronperään?


      • Sanan Valossa
        adamin.poika kirjoitti:

        No leikki sikseen.
        Helvetti-oppi on melkoinen kiistan aihe ja kaikkein merkillisintä on joidenkin kohdalla se, että he valitsevat itselleen Jehovantodistajien opin koska heidän opissa ei ole helvettiä. No jos joku oppi kieltää Helvetin, niin se ei tee tyhjäksi sen olemassa oloa. Myös on niitä jotka täällä ajassa valitsevat itselleen opikseen Saatanismin, koska he siten uskovat, että kun he kuolee ja joutuu Helvettiin, niin Saatana tökkii heitä vähemmän hiilihangollaan ja ehkä he jopa saavat olla tökkimässä toisia yhdessä saatanan kanssa. Tuo oppi siitä että Saatana tökkisi helvetissä jollain hiilihangolla on katolisenkirkon synnyttämä ja pöyristyttävä sellainen. Helvetti on todellinen, siitä puhutaan tulijärvenä, mutta kirjoitusten mukaan sitä ei ole valmistettu yhtäkään ihmistä varten, vaan sinne joutuvat vain Saatana, Antikristus; Väärä profeetta ja kuolema ja Tuonela sekä niiden enkelit. Keitä nuo enkelit sitten ovat se on toinen aihe ja asia, joten siitä joskus. Kun kirjoituksissa puhutaan ihmisten joutumisesta paikkaan jossa on oleva itku ja hammastenkiristys, niin se paikka on Tuhannenvuoden valtakuntarajojen ulkopuolelle jäävä alue jonne heitetään ne joilla ei ole osaa päästä sisälle kyseiseen valtakuntaan taikka Pyhään kaupunkiin.

        vaikka tuo tulijärvi ei olekaan valmistettu ihmisiä varten, sinne tulee menemään myös ihmisiä.

        Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. (Ilm 20:15)

        Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema. (Ilm 21:8)


      • adamin.poika
        t-i-u-k-u kirjoitti:

        >>Kun kirjoituksissa puhutaan ihmisten joutumisesta paikkaan jossa on oleva itku ja hammastenkiristys, niin se paikka on Tuhannenvuoden valtakuntarajojen ulkopuolelle jäävä alue jonne heitetään ne joilla ei ole osaa päästä sisälle kyseiseen valtakuntaan taikka Pyhään kaupunkiin.

        Mikä tuolla valtakunnan ulkopuolella sitten itseasiassa on niin ikävää, että siellä pitää itkeä ja kiristellä hampaita vuoronperään?

        eivät siitä muuta sano kuin että siellä on itku ja hammastenkiristys, mikä tarkoittaa tuskien täyttämää olotilaa päivästä päivään ja sinne joutuvat Ylenjuojat, Ylensyöjät, Haureuden harjoittajat ja niin edelleen.


      • adamin.poika
        Sanan Valossa kirjoitti:

        vaikka tuo tulijärvi ei olekaan valmistettu ihmisiä varten, sinne tulee menemään myös ihmisiä.

        Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. (Ilm 20:15)

        Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema. (Ilm 21:8)

        se on ikävä asia, sillä monet nauraen ja pilkaten sanovat tänäkin päivänä ettei sellaista paikkaa edes ole, mutta voin taata sen, että sitten kun se hetki koittaa, niin monen hymy hyytyy, eikä silloin naurata, ei laisinkaan. Ei nauranut se afrikkalainen poikakaan joka kuoli 1973 Keniassa. Hänen lempitouhuaan oli kristittyjen pilkkaaminen ja kivittäminen ja nuorempien hakkaaminen ja halveksiminen sekä Raamattuun sylkeminen.
        Sitten eräänä päivänä hän sairastui ja pari yötä myöhemmin tuo kylä jossa tuo poika asui, sai herätä kaameisiin huutoihin ja tuskallisiin valituksiin. Kun he riensivät tuon äänen luo, niin he näkivät tuon pilkkaajapojan kiemurtelevan sängyssään aivan hirveissä tuskissa ja hänen ihoonsa syntyi palorakkuloita ja hän huusi jatkuvasti: " Auttakaa, auttakaa, minä palan. He ovat tulleet hakemaan minut helvettiin. Minä palan, minä palan, eikö kukaan voi auttaa." Tuo poika huusi koko yön kunnes aurinko nousi ja poika kuoli. Hänen ruumiinsa haisi niin kamalalle, että kyläläisten oli pakko polttaa se ja haudata kauaksi kylästä.


      • adamin.poika kirjoitti:

        se on ikävä asia, sillä monet nauraen ja pilkaten sanovat tänäkin päivänä ettei sellaista paikkaa edes ole, mutta voin taata sen, että sitten kun se hetki koittaa, niin monen hymy hyytyy, eikä silloin naurata, ei laisinkaan. Ei nauranut se afrikkalainen poikakaan joka kuoli 1973 Keniassa. Hänen lempitouhuaan oli kristittyjen pilkkaaminen ja kivittäminen ja nuorempien hakkaaminen ja halveksiminen sekä Raamattuun sylkeminen.
        Sitten eräänä päivänä hän sairastui ja pari yötä myöhemmin tuo kylä jossa tuo poika asui, sai herätä kaameisiin huutoihin ja tuskallisiin valituksiin. Kun he riensivät tuon äänen luo, niin he näkivät tuon pilkkaajapojan kiemurtelevan sängyssään aivan hirveissä tuskissa ja hänen ihoonsa syntyi palorakkuloita ja hän huusi jatkuvasti: " Auttakaa, auttakaa, minä palan. He ovat tulleet hakemaan minut helvettiin. Minä palan, minä palan, eikö kukaan voi auttaa." Tuo poika huusi koko yön kunnes aurinko nousi ja poika kuoli. Hänen ruumiinsa haisi niin kamalalle, että kyläläisten oli pakko polttaa se ja haudata kauaksi kylästä.

        Jaha, ja sitten lähde kiitos.


    • Kaisa-L

      Mikä sairaus on ihmisellä joka toisinaan on puolesta toisinaan vastaan jopa omia mielipiteitään? Onko takana huonot yöunet henkinen tasapainottomuus ja-tai pelkkä tappelemisen halu sarkasmisine ilmiöineen.

    • Opetta mitätahassa jossa jeesuksen pelastus puuttu,syntien anteeksi saamisesta,on sama paikka kuin jumalattomilla ulosjäänti viimeisellä tuomiolla ovat vasemmalla puolella olevia,joille sanotaan mekää pois te laittomuuden tekijä siihen ijankaikkiseen rangaistukseen,joka on valmistettu perkeleele ja hänen enkeleilleen.

      • Moraalin vartija

        Jumala ei onneksi katso huolimattomuutta kovin pahaksi puutteeksi joten kirjoitus taidotonkin voi saada pelastuksen.


      • Moraalin vartija kirjoitti:

        Jumala ei onneksi katso huolimattomuutta kovin pahaksi puutteeksi joten kirjoitus taidotonkin voi saada pelastuksen.

        Vaikka onkin virheitä täynnä,siihen vaikutta vain jeesuksen sovintotyö,jos on ottanut sen vastaan.


    • "Kristinuskon helvetti perustuu lähes kokonaan Uuteen testamenttiin. Vanhassa Testamentissa helvettiä ei juuri mainita Danielin kirjaa lukuun ottamatta, ja kysymys kuolemanjälkeisen elämän olemassaolosta on tulkinnanvarainen."

      Näkemyksiä:

      "VT:ssa on 65 kohtaa, joissa esiintyy sana 'tuonela', hepr. Sheol. Jokainen niistä voidaan ymmärtää runollisena synonyymina sanalle 'hauta' sen yleisessä merkityksessä eli paikkana, johon kaikki joutuvat. Suomenkielessä vastaavia ilmaisuja ovat 'manala' (= maanala, maan alapuolella, maan alla) ja runollisempi 'maan povi'. Sinne joutuvat niin vanhurskaat kuin synnintekijätkin. Yksikään kohta ei osoita, että tuonelassa olisi eri osastoja hyville ja pahoille; kaikki menevät samaan paikkaan. Yksikään kohta ei sano, että siellä oltaisiin tietoisessa tilassa, mutta silti erossa Jumalasta. Jumalan sanotaan näkevän sinnekin.

      Osasyynä väärään käsitykseen ovat jotkut arvostetut raamatunkäännökset, jotka tulkinnallisista syistä kääntävät Sheol-sanan monissa kohdin helvetiksi (Hell). Suomalainen sanatarkkuuteen perustuva käännös (KR -38) korvaa kuitenkin johdonmukaisesti Sheolin aina sanalla Tuonela, joten Helvetti -sana puuttuu VT:sta kokonaan.

      Uudessa testamentissa (KR -38) sana tuonela (kreik. haades) esiintyy 10 kertaa. Jeesuksen vertaus rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta on ainoa jonka voisi tulkita viittaavan kuoleman jälkeiseen kärsimykseen tuonelassa. Mutta sekin on ymmärrettävissä muulla tavoin

      un kaikki UT:n kohdat otetaan huomioon, varsinkin Ilm. 20:14, näyttää siltä, että Uudessa testamentissakin tuonela on vain tuhon ja kuoleman vertauskuva. "

      http://www.netikka.net/mpeltonen/tuonela.htm


      9. ‘helvetti’ vs. ‘ikuinen tuli’, ‘tulijärvi’, ‘gehenna’
      Sana ‘helvetti’ tulee germaanisesta mytologiasta eikä sillä näin ole mitään tekemistä Raamatun
      Kirjoitusten kanssa.

      Heprealaisessa Raamatussa ihmisen
      kuollessa hänen sielunsa vaipuu maan alle paikkaan, joka on hepreaksi še’ol (lAav . – v.aôl), ja joka
      on käännetty aina suomeksi sanalla ‘tuonela’.
      Kreikankielisessä Septuaginta-käännöksessä heprean še’ol-sanalle on otettu vastineeksi kreikan
      sana haades ( – h*des).
      Uuden liiton Kirjoituksissa käytetään niin haades-sanaa kuin sen
      kanssa yhtä yleistä sanaa gehenna (é – gé’,nn;), joka tulee suoraan heprealaisesta
      käsitteestä Hinnomin pojan laakso (~NhO -i !b , ayG E – ge v,;n-hinnóm) ja sen heprealais-aramealaisesta
      lyhenteestä Gehinnom (~NhO yi G E – gehinnóm).
      "

      http://www.metzudah.com/pdf/Vaarin_kaannettyja_yleisia_sanoja_Raamatussa.pdf

      • adamin.poika

        kyllä ihmisen henki nousee ylös, ja eläinten henki painuu maahan, joten on turhaa yrittää Jehovantodistajien tulkintaa kirjoituksista sillä ne eivät perustu puhtaasti kirjoitettuun Sanaan vaan heidän opilliseen tulkintaansa. Uuden Testamentin puolella on joitakin kohtia joissa selvästi osoitetaan että Tuonela on rangaistuksen paikka ja että elämä jatkuu kuoleman jälkeen, nimittäin lihan kuoleman jälkeen.
        Olen itse ollut rajan tuollapuolen ja voin varmuudella sanoa, että niin kadotus tulisessa järvessä kuin Iankaikkinen Elämä taivaan Kirkkaudessa ovat molemmat todellisia.


      • adamin.poika kirjoitti:

        kyllä ihmisen henki nousee ylös, ja eläinten henki painuu maahan, joten on turhaa yrittää Jehovantodistajien tulkintaa kirjoituksista sillä ne eivät perustu puhtaasti kirjoitettuun Sanaan vaan heidän opilliseen tulkintaansa. Uuden Testamentin puolella on joitakin kohtia joissa selvästi osoitetaan että Tuonela on rangaistuksen paikka ja että elämä jatkuu kuoleman jälkeen, nimittäin lihan kuoleman jälkeen.
        Olen itse ollut rajan tuollapuolen ja voin varmuudella sanoa, että niin kadotus tulisessa järvessä kuin Iankaikkinen Elämä taivaan Kirkkaudessa ovat molemmat todellisia.

        No tuota noin, nuo laittamani kohdat eivät ole Jehovan todistajien materiaaleista.

        Laittaisitko selvennöstä noista raamatun kohdista ja perusteluja väitteellesi?
        Toki omakohtaista kokemusta ei voi todistaa, mutta raamatunpaikat.


      • adamin.poika
        helel kirjoitti:

        No tuota noin, nuo laittamani kohdat eivät ole Jehovan todistajien materiaaleista.

        Laittaisitko selvennöstä noista raamatun kohdista ja perusteluja väitteellesi?
        Toki omakohtaista kokemusta ei voi todistaa, mutta raamatunpaikat.

        sillä juuri melkeinpä kirjaimellisesti noin on kirjoitettu Jehovantodistajien UM:n kirjoitusten selityksessä.
        Minulla ei tässä ole nyt sanakirjaa mukana, mutta tunnet kai Raamatusta kertomuksen Rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. Myös sinun pitäisi tietää kuinka Sana todistaa, että ihmisen henki nousee ylös, mutta eläimen henki painuu maahan.
        Henki joka meissä ihmisissä on on Jumalalta, ja siksi se kohoaa myös ylös.
        Tuo selityksesi tuossa edellä on tosiasiat käännettynä väärin päin. Gehenna on kyllä Hinnomin laakso, mutta tuota nimitystä ei annettu kadotukselle siten kuin annat ymmärtää, vaan tuolla nimityksellä haluttiin kuvata millainen tuo kadotus on, sillä Hinnominlaakso onjätepaikka jonka lemu oli hirveä ja se savusi koko ajan koska siellä olevat kaasut paloivat koko ajan, ja siksi sillä kuvattiin helvetinkadotusta jotta ihmiset ymmärtäisivät mistä oikein on kyse.


      • adamin.poika kirjoitti:

        sillä juuri melkeinpä kirjaimellisesti noin on kirjoitettu Jehovantodistajien UM:n kirjoitusten selityksessä.
        Minulla ei tässä ole nyt sanakirjaa mukana, mutta tunnet kai Raamatusta kertomuksen Rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. Myös sinun pitäisi tietää kuinka Sana todistaa, että ihmisen henki nousee ylös, mutta eläimen henki painuu maahan.
        Henki joka meissä ihmisissä on on Jumalalta, ja siksi se kohoaa myös ylös.
        Tuo selityksesi tuossa edellä on tosiasiat käännettynä väärin päin. Gehenna on kyllä Hinnomin laakso, mutta tuota nimitystä ei annettu kadotukselle siten kuin annat ymmärtää, vaan tuolla nimityksellä haluttiin kuvata millainen tuo kadotus on, sillä Hinnominlaakso onjätepaikka jonka lemu oli hirveä ja se savusi koko ajan koska siellä olevat kaasut paloivat koko ajan, ja siksi sillä kuvattiin helvetinkadotusta jotta ihmiset ymmärtäisivät mistä oikein on kyse.

        Saako sinulta vastauksen tuohon tässä ketjussa esittämääni kysymykseen sinulle?


      • adamin.poika kirjoitti:

        sillä juuri melkeinpä kirjaimellisesti noin on kirjoitettu Jehovantodistajien UM:n kirjoitusten selityksessä.
        Minulla ei tässä ole nyt sanakirjaa mukana, mutta tunnet kai Raamatusta kertomuksen Rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. Myös sinun pitäisi tietää kuinka Sana todistaa, että ihmisen henki nousee ylös, mutta eläimen henki painuu maahan.
        Henki joka meissä ihmisissä on on Jumalalta, ja siksi se kohoaa myös ylös.
        Tuo selityksesi tuossa edellä on tosiasiat käännettynä väärin päin. Gehenna on kyllä Hinnomin laakso, mutta tuota nimitystä ei annettu kadotukselle siten kuin annat ymmärtää, vaan tuolla nimityksellä haluttiin kuvata millainen tuo kadotus on, sillä Hinnominlaakso onjätepaikka jonka lemu oli hirveä ja se savusi koko ajan koska siellä olevat kaasut paloivat koko ajan, ja siksi sillä kuvattiin helvetinkadotusta jotta ihmiset ymmärtäisivät mistä oikein on kyse.

        Rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta:

        Luuk. 16

        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.

        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

        Rikas mies siis haudattiin, eli vain hänen henkensä olisi pitänyt olla rääkättävän, silti hän pyytää jäähdyttämään KIELTÄÄN.

        Saarnaaja 9

        5 Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.


        Romans 6

        7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.

        23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Ps. 115

        17 Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista.

        Saarn. 9

        10 Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä.

        Ihan selvästi todetaan ettei kuollut tiedä mitään, eikä tee mitään. Niinpä Jeesuksen kertomus Lasaruksesta ja rikkaasta miehestä on oltava vertaus.
        Se mahdollisesti tarkoittanee että pelkästään "Aabrahamin sukuun" kuuluminen ei riitä pelastukseksi.

        "Jesus was also seeking to educate the Jews that salvation would not be theirs by birthright. The rich man in torments calls out to "father Abraham," just as the Jews of Jesus' day were mistakenly pointing to heritage as proof of their assurance of salvation.
        "


      • "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Matt 25:41
        Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus, ero Herrasta ja hänen voimansa kirkkaudesta.
        Ei se vähättelemällä muutu joka on tosiasia niille, jotka sinne joskus joutuvat.


      • adamin.poika kirjoitti:

        kyllä ihmisen henki nousee ylös, ja eläinten henki painuu maahan, joten on turhaa yrittää Jehovantodistajien tulkintaa kirjoituksista sillä ne eivät perustu puhtaasti kirjoitettuun Sanaan vaan heidän opilliseen tulkintaansa. Uuden Testamentin puolella on joitakin kohtia joissa selvästi osoitetaan että Tuonela on rangaistuksen paikka ja että elämä jatkuu kuoleman jälkeen, nimittäin lihan kuoleman jälkeen.
        Olen itse ollut rajan tuollapuolen ja voin varmuudella sanoa, että niin kadotus tulisessa järvessä kuin Iankaikkinen Elämä taivaan Kirkkaudessa ovat molemmat todellisia.

        Koko luomakunta odottaa hartaasti Jumalan lasten ilmestymistä
        Eikä vain luomakunta, vaan myös me, jotka olemme ensi lahjana saaneet omaksemme Hengen, huokailemme odottaessamme Jumalan lapseksi pääsemistä, ruumiimme lunastamista vapaaksi.


      • kuulija1 kirjoitti:

        "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Matt 25:41
        Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus, ero Herrasta ja hänen voimansa kirkkaudesta.
        Ei se vähättelemällä muutu joka on tosiasia niille, jotka sinne joskus joutuvat.

        Ei ole kyse vähättelystä.
        Tarkoittaako tuo Matteuksen kohta sinusta ikuista kidutusta?


      • Sanan Valossa
        helel kirjoitti:

        Ei ole kyse vähättelystä.
        Tarkoittaako tuo Matteuksen kohta sinusta ikuista kidutusta?

        heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. (Ilm 20:10)


      • Sanan Valossa kirjoitti:

        heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. (Ilm 20:10)

        Siis eikö näitä kohtaa toinen kuolema, josta ei ole paluuta? Kuinka heitä voidaan muka vaivata yötä päivää ikuisesti? Eli siis heiltä tuhotaan sekä "sielu että ruumis", ja silti heitä vaivataan ikuisesti?


      • helel kirjoitti:

        Ei ole kyse vähättelystä.
        Tarkoittaako tuo Matteuksen kohta sinusta ikuista kidutusta?

        Sana tarkasti,sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen Matt25:41 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu. Mark.9:48
        Se on ikuinen ero jumalasta. Tuskin siihen paikka kukaan haluaisi mennä,Jeesus on se joka sen voi estää,kun kääntyy häne puoleensa.


      • Pii on 3.0

        ,, Nyt on vain niin, että Hades ei , edelleenkään, ole paikka, -vaan Kreikkalaisten ylijumalan Zeuksen veli, " Maanalaisten rikkauksien jumala.
        Tuolla hehkutetaan sanaa "-Tulinen järvi," Se on luterilaisten horiskokääntäjien tuote.
        .. Deuteros Thanatos- on se alkusana, se esiintyy raamatussa vain kerran , ja tarkoittaa lopullista hävitystä. Ei siis mitään tuskan paikkaa, vaan lopullista häviämistä.
        helvetti--sana on lainettu Skandinaavien jumaluustarustosta, Kuoleman, ja hävityksen jumalatar Helin nimestä, ja se tarkoittaa -hautaa, lahoamista. Skandinaavitja viikingit lainasivat jumaluustarustonsa Intian hinduilta. samaten tuo sana "Totuus, " jota hoetaan, on Hinduilta
        .. Mutta suotta näitä kirjoittelen. Jeremia 7,-, sanoo, että eivät ihmiset kuuntele


      • Sanan Valossa
        helel kirjoitti:

        Siis eikö näitä kohtaa toinen kuolema, josta ei ole paluuta? Kuinka heitä voidaan muka vaivata yötä päivää ikuisesti? Eli siis heiltä tuhotaan sekä "sielu että ruumis", ja silti heitä vaivataan ikuisesti?

        Ylösnousemus tarkoittaa ruumiin ylösnousemusta. Ja tämän kokevat kaikki.
        Raamattu paljastaa kuitenkin, että on olemassa kaksi erilaista ylösnousemusta.
        (Ylösnousemusajankohtia on useampiakin, sillä ensimmäinen eli elämän ylösnousemus on jo alkanut, kun Jeesuksen ruumis nousi kuolleista eli heräsi eloon.)

        Mutta vaikka Raamattu selvästi tuntee kaksi ylösnousemusta, niin Raamatusta ei löydy ilmaisua "toinen ylösnousemus", vaan sen sijaan Raamattu puhuu "toisesta kuolemasta".


        ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS eli Elämän ylösnousemus
        on Vanhurskasten ylösnousemus ikuiseen elämään.

        TOINEN KUOLEMA eli Tuomion ylösnousemus
        on Vääräin ylösnousemus ikuiseen kauhistukseen.


      • Sanan Valossa kirjoitti:

        Ylösnousemus tarkoittaa ruumiin ylösnousemusta. Ja tämän kokevat kaikki.
        Raamattu paljastaa kuitenkin, että on olemassa kaksi erilaista ylösnousemusta.
        (Ylösnousemusajankohtia on useampiakin, sillä ensimmäinen eli elämän ylösnousemus on jo alkanut, kun Jeesuksen ruumis nousi kuolleista eli heräsi eloon.)

        Mutta vaikka Raamattu selvästi tuntee kaksi ylösnousemusta, niin Raamatusta ei löydy ilmaisua "toinen ylösnousemus", vaan sen sijaan Raamattu puhuu "toisesta kuolemasta".


        ENSIMMÄINEN YLÖSNOUSEMUS eli Elämän ylösnousemus
        on Vanhurskasten ylösnousemus ikuiseen elämään.

        TOINEN KUOLEMA eli Tuomion ylösnousemus
        on Vääräin ylösnousemus ikuiseen kauhistukseen.

        Mal.4:1
        Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

        Ilm. 20
        14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.

        Jos kuolema ja tuonela heitetään tuohon tuliseen järveen, tulee päivä, joka polttaa jumalattomat pois, miten se voisi olla ylösnousemus ikuiseen kauhistukseen.
        Sanan valossa ei ole näin. Päin vastoin, toinen kuolema on lopullinen, se on kuolema josta ei ola paluuta.


      • Pii on 3.0 kirjoitti:

        ,, Nyt on vain niin, että Hades ei , edelleenkään, ole paikka, -vaan Kreikkalaisten ylijumalan Zeuksen veli, " Maanalaisten rikkauksien jumala.
        Tuolla hehkutetaan sanaa "-Tulinen järvi," Se on luterilaisten horiskokääntäjien tuote.
        .. Deuteros Thanatos- on se alkusana, se esiintyy raamatussa vain kerran , ja tarkoittaa lopullista hävitystä. Ei siis mitään tuskan paikkaa, vaan lopullista häviämistä.
        helvetti--sana on lainettu Skandinaavien jumaluustarustosta, Kuoleman, ja hävityksen jumalatar Helin nimestä, ja se tarkoittaa -hautaa, lahoamista. Skandinaavitja viikingit lainasivat jumaluustarustonsa Intian hinduilta. samaten tuo sana "Totuus, " jota hoetaan, on Hinduilta
        .. Mutta suotta näitä kirjoittelen. Jeremia 7,-, sanoo, että eivät ihmiset kuuntele

        "Haades tai Hades (muinaiskreikaksi Ἅιδης tai Ἄιδης 'näkymätön') tarkoittaa kreikkalaisessa ja roomalaisessa jumaltarustossa esiintyvää vainajalaa eli tuonpuoleista. Kreikkalaisessa mytologiassa Haades on myös paikkaa hallitsevan jumalan nimi, jonka vastine roomalaisessa mytologiassa on Pluto."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Haades


      • Sanan Valossa
        helel kirjoitti:

        Mal.4:1
        Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.

        Ilm. 20
        14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.

        Jos kuolema ja tuonela heitetään tuohon tuliseen järveen, tulee päivä, joka polttaa jumalattomat pois, miten se voisi olla ylösnousemus ikuiseen kauhistukseen.
        Sanan valossa ei ole näin. Päin vastoin, toinen kuolema on lopullinen, se on kuolema josta ei ola paluuta.

        Siitä puhuu myös Pietari sanoesaan:
        Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

        Tällä tapahtumalla ei ole kuitenkaan mitään tekemistä helvetin eli tulijärven kanssa.


      • Sanan Valossa kirjoitti:

        Siitä puhuu myös Pietari sanoesaan:
        Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

        Tällä tapahtumalla ei ole kuitenkaan mitään tekemistä helvetin eli tulijärven kanssa.

        Joka tapauksessa vertauskuvauksellisesti kuolema ja tuonela heitetään tuohon tuliseen järveen myös, joten
        lopullinen kuolema on se toinen kuolema.

        Myös sana "ikuisesti" / "for ever and ever" on käytetty vertaskuvallisena, tai käännetty väärin:

        Juud. 1:7
        samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

        On selvää, että Sodoma ja Gomorra jossain vaiheessa lakkasi palamasta, eikö?

        aionios on käytetty sana kuulemma ja tarkoittaa ikuisesti kestävää

        Juud
        6 ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon;

        Käytetty sana on kuulemma aidios, eli ikuisesti kestävä. Siis eivät kestä ikuisesti vaan KUNNES tuomio annetaan.

        "This article has argued that "for ever and ever" in Revelation Rev 14:11 and Rev 20:10 is an incorrect translation, and that a better one would be: "until total and irrevocable destruction". "

        http://www.easyvigour.net.nz/religious/h_wickedtormented.htm


      • Sanan Valossa
        helel kirjoitti:

        Joka tapauksessa vertauskuvauksellisesti kuolema ja tuonela heitetään tuohon tuliseen järveen myös, joten
        lopullinen kuolema on se toinen kuolema.

        Myös sana "ikuisesti" / "for ever and ever" on käytetty vertaskuvallisena, tai käännetty väärin:

        Juud. 1:7
        samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

        On selvää, että Sodoma ja Gomorra jossain vaiheessa lakkasi palamasta, eikö?

        aionios on käytetty sana kuulemma ja tarkoittaa ikuisesti kestävää

        Juud
        6 ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon;

        Käytetty sana on kuulemma aidios, eli ikuisesti kestävä. Siis eivät kestä ikuisesti vaan KUNNES tuomio annetaan.

        "This article has argued that "for ever and ever" in Revelation Rev 14:11 and Rev 20:10 is an incorrect translation, and that a better one would be: "until total and irrevocable destruction". "

        http://www.easyvigour.net.nz/religious/h_wickedtormented.htm

        Kuolema ja tuonela, jotka tuossa kohden heitetään tulijärveen ovat kaksi persoonaa, jotka aiemmin muun muassa ratsastivat hevosilla.


      • Sanan Valossa kirjoitti:

        Kuolema ja tuonela, jotka tuossa kohden heitetään tulijärveen ovat kaksi persoonaa, jotka aiemmin muun muassa ratsastivat hevosilla.

        Ilm. 6:8

        Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.

        Ilm. 20:13

        Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

        Ilm. 20:14

        Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.


        Ilm. 6:8

        And I looked, and behold a pale horse: and his name that sat on him was Death, and Hell followed with him. And power was given unto them over the fourth part of the earth, to kill with sword, and with hunger, and with death, and with the beasts of the earth. [unto them: or, to him]

        Ilm. 20:13

        And the sea gave up the dead which were in it; and death and hell delivered up the dead which were in them: and they were judged every man according to their works. [hell: or, the grave]

        Ilm. 20:14

        And death and hell were cast into the lake of fire. This is the second death.

        Ei ainakaan englanninkielisen KJV -käännöksen mukaan. Ratsastajat ovat isolla kirjaimella, tulijärveen heitetävät pienellä.


      • helel kirjoitti:

        Ilm. 6:8

        Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.

        Ilm. 20:13

        Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

        Ilm. 20:14

        Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.


        Ilm. 6:8

        And I looked, and behold a pale horse: and his name that sat on him was Death, and Hell followed with him. And power was given unto them over the fourth part of the earth, to kill with sword, and with hunger, and with death, and with the beasts of the earth. [unto them: or, to him]

        Ilm. 20:13

        And the sea gave up the dead which were in it; and death and hell delivered up the dead which were in them: and they were judged every man according to their works. [hell: or, the grave]

        Ilm. 20:14

        And death and hell were cast into the lake of fire. This is the second death.

        Ei ainakaan englanninkielisen KJV -käännöksen mukaan. Ratsastajat ovat isolla kirjaimella, tulijärveen heitetävät pienellä.

        8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.

        8 et ecce equus pallidus et qui sedebat desuper nomen illi Mors et inferus sequebatur eum et data est illi potestas super quattuor partes terrae interficere gladio fame et morte et bestiis terrae


        13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

        13 et dedit mare mortuos qui in eo erant et mors et inferus dederunt mortuos qui in ipsis erant et iudicatum est de singulis secundum opera ipsorum


        14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.

        14 et inferus et mors missi sunt in stagnum ignis haec mors secunda est stagnum ignis


        Tässäkin Kuolema on ratsastajana isolla, muuten pienellä. Tosin tuonela on pienellä kaikissa.


      • Sanan Valossa
        helel kirjoitti:

        8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta.

        8 et ecce equus pallidus et qui sedebat desuper nomen illi Mors et inferus sequebatur eum et data est illi potestas super quattuor partes terrae interficere gladio fame et morte et bestiis terrae


        13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

        13 et dedit mare mortuos qui in eo erant et mors et inferus dederunt mortuos qui in ipsis erant et iudicatum est de singulis secundum opera ipsorum


        14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.

        14 et inferus et mors missi sunt in stagnum ignis haec mors secunda est stagnum ignis


        Tässäkin Kuolema on ratsastajana isolla, muuten pienellä. Tosin tuonela on pienellä kaikissa.

        Tuossa hetkessä nuo kuolleet eivät enää ole paikassa, jota sanotaan tuonelaksi, vaan he seisovat Jumalan valtaistuimen edessä, kuten edeltävistä jakeista käy ilmi.

        Tuonela on siis tuossakin kohden persoona, joka joutuu antamaan hallussaan olevat kuolleet sielut tuomittaviksi. Ja heidät tuomittiin. Ja sitten tuomion julistuksen jälkeen kaikki tuomitut heitettiin tulijärveen.


      • Sanan Valossa kirjoitti:

        Tuossa hetkessä nuo kuolleet eivät enää ole paikassa, jota sanotaan tuonelaksi, vaan he seisovat Jumalan valtaistuimen edessä, kuten edeltävistä jakeista käy ilmi.

        Tuonela on siis tuossakin kohden persoona, joka joutuu antamaan hallussaan olevat kuolleet sielut tuomittaviksi. Ja heidät tuomittiin. Ja sitten tuomion julistuksen jälkeen kaikki tuomitut heitettiin tulijärveen.

        Tuo on ihan sinun tulkintaasi, eikä voi sanoa että se perustuisi noihin raamatunpaikkoihin.
        Ja tuonela on kirjoitettu pienellä tuossa kohden (paitsi suomenkieleisessä), joten ei se ole erisnimi.


      • Pii on 3.0
        helel kirjoitti:

        "Haades tai Hades (muinaiskreikaksi Ἅιδης tai Ἄιδης 'näkymätön') tarkoittaa kreikkalaisessa ja roomalaisessa jumaltarustossa esiintyvää vainajalaa eli tuonpuoleista. Kreikkalaisessa mytologiassa Haades on myös paikkaa hallitsevan jumalan nimi, jonka vastine roomalaisessa mytologiassa on Pluto."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Haades

        ..Kreikkalaisilla pakanamyyteillä oli juutalaisten Kirjoitusten kanssa`? Kolmannen polven pakanauskovaiset Diakonit toivat entiset oppinsa uuteen uskoonsa , ja sitä alkoi hapatus.


      • salaisuus?
        helel kirjoitti:

        Tuo on ihan sinun tulkintaasi, eikä voi sanoa että se perustuisi noihin raamatunpaikkoihin.
        Ja tuonela on kirjoitettu pienellä tuossa kohden (paitsi suomenkieleisessä), joten ei se ole erisnimi.

        vt seura oppeihin...


      • salaisuus? kirjoitti:

        vt seura oppeihin...

        millä perusteella?


      • salaisuus?
        helel kirjoitti:

        millä perusteella?

        asenteellasi....olet vt seuran vastaus robotti.


      • salaisuus? kirjoitti:

        asenteellasi....olet vt seuran vastaus robotti.

        ... un .. fucking .. believable...

        Eläköön Jehova

        ELläköön Jeesus

        Eläköön saatana

        Eläköön hallintoelin

        Eläköön paikallisseurat

        Eläköön vanhimmat

        Eläköön avustavat palvelijat

        Eläköön rivitodistajat

        Eläköön kiinnostuneet

        Eläköön Har Megiddon taistelu

        Eläköön, eläköön, eläköön


    • helel.

      Aika paksua jöötiä tuo koko juttu,sano.

    • En mitenkään haluaisi toistaa itseäni, mutta sanon vielä kerran että olen erittäin tyytväinen siihen ettei kukaan oel tuputtanut minulle lapsena piinahelvetin oppia.

      Jos joku ei osaa kuvitella toisenlaista vaihtoehtoa, niin voin vakuuttaa että monet muuten ovat kokeneet sen.
      Siksi kirkko onkin ongelmissa piinahelvettinsä kanssa, jonka se on valinnut vaikka se ei suinkaan ole se oikea vaihtoehto.

      • tässä tiedoksi

        käännös, Pyhä Raamattu. Markus 9:48 kertoo Gehennasta (helvetistä) jossa ei ruumiiden mato kuole eikä tulta sammuteta. Matteu 10:28" Älkää siis pelätkö niitä,jotka tappavat ruumiin,mutta eivät voi tappaa sielua, vaan pelätkää enemmin häntä, joka voi tuhota sekä sielun että ruumiin Gehennassa."

        Siis levonpaikka ei Gehenna tämän mukaan ole vaan tuhoamispaikka. Kirkkoraamattu hebr.kirje 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä,päästyämme totuuden tuntoon,niinei ole enää uhria meidän syntiemme edestä.27. Vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat."
        Näin on kirjoitettu,ja näin myös on.


      • tässä tiedoksi kirjoitti:

        käännös, Pyhä Raamattu. Markus 9:48 kertoo Gehennasta (helvetistä) jossa ei ruumiiden mato kuole eikä tulta sammuteta. Matteu 10:28" Älkää siis pelätkö niitä,jotka tappavat ruumiin,mutta eivät voi tappaa sielua, vaan pelätkää enemmin häntä, joka voi tuhota sekä sielun että ruumiin Gehennassa."

        Siis levonpaikka ei Gehenna tämän mukaan ole vaan tuhoamispaikka. Kirkkoraamattu hebr.kirje 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä,päästyämme totuuden tuntoon,niinei ole enää uhria meidän syntiemme edestä.27. Vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat."
        Näin on kirjoitettu,ja näin myös on.

        Mato ei kuole, eikä tulta sammuteta.
        Ei se, ettei mato kuole, tarkoita sitä että ruumis palaa ikuisesti tulessa, vaan kyse on laaksosta, jossa jätteitä poltetaan, ja jossa tuli ei sammu, eivätkä madot ns. katoa.

        Kun Jeesus selitti tätä aikanaan, juutalaiset tuskin ajattelivat että kyse on ikuisesta kidutuksesta helvetissä, eiväthän he edes usko sellaiseen. Miten Jeesus sitten olis tarkoittanut ikuista kidutusta tulessa?

        Lisäksi kun ihminen kuolee, niin miten voi olla mahdollista että silti hänen ruumiinsa palaa jossain ikuisesti? Jos kyse on sielusta, miten voi olla että henki kärsisi tulesta??

        Mitä tulee sammumattomaan tuleen:

        Jeremiah 17

        27 Mutta jos ette kuule minua ettekä pyhitä sapatinpäivää, vaan kannatte kantamuksia ja kuljette Jerusalemin porteista sapatinpäivänä, niin minä sytytän tuleen sen portit, ja tuli on kuluttava Jerusalemin palatsit, eikä se ole sammuva."

        Ei voida väittää että tulet eivät olisi sammuneet, vai mitä? Kyse ei siis ole kirjaimellisuudesta edes "jätteenpolttolaitoksessa".

        Hesekiel sanoo selvästi:

        4 Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu-ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

        Käytetyt raamatunkohdat 1938 laitoksesta. Tämä on netistä koottu selitys, en tiedä Jehovan todistajien virallista kantaa asiaan. Ehkä joku muu voi kertoa sen.


      • helel kirjoitti:

        Mato ei kuole, eikä tulta sammuteta.
        Ei se, ettei mato kuole, tarkoita sitä että ruumis palaa ikuisesti tulessa, vaan kyse on laaksosta, jossa jätteitä poltetaan, ja jossa tuli ei sammu, eivätkä madot ns. katoa.

        Kun Jeesus selitti tätä aikanaan, juutalaiset tuskin ajattelivat että kyse on ikuisesta kidutuksesta helvetissä, eiväthän he edes usko sellaiseen. Miten Jeesus sitten olis tarkoittanut ikuista kidutusta tulessa?

        Lisäksi kun ihminen kuolee, niin miten voi olla mahdollista että silti hänen ruumiinsa palaa jossain ikuisesti? Jos kyse on sielusta, miten voi olla että henki kärsisi tulesta??

        Mitä tulee sammumattomaan tuleen:

        Jeremiah 17

        27 Mutta jos ette kuule minua ettekä pyhitä sapatinpäivää, vaan kannatte kantamuksia ja kuljette Jerusalemin porteista sapatinpäivänä, niin minä sytytän tuleen sen portit, ja tuli on kuluttava Jerusalemin palatsit, eikä se ole sammuva."

        Ei voida väittää että tulet eivät olisi sammuneet, vai mitä? Kyse ei siis ole kirjaimellisuudesta edes "jätteenpolttolaitoksessa".

        Hesekiel sanoo selvästi:

        4 Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu-ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

        Käytetyt raamatunkohdat 1938 laitoksesta. Tämä on netistä koottu selitys, en tiedä Jehovan todistajien virallista kantaa asiaan. Ehkä joku muu voi kertoa sen.

        Se kiduttaja on paholainen,se nauraa ikuista naurua,kun uskoit hänee valheeseensa,mato on omatuntojoka soimaa aina se ei lakka syyttämästä koskaan.


      • Pii on 3.0
        helel kirjoitti:

        Mato ei kuole, eikä tulta sammuteta.
        Ei se, ettei mato kuole, tarkoita sitä että ruumis palaa ikuisesti tulessa, vaan kyse on laaksosta, jossa jätteitä poltetaan, ja jossa tuli ei sammu, eivätkä madot ns. katoa.

        Kun Jeesus selitti tätä aikanaan, juutalaiset tuskin ajattelivat että kyse on ikuisesta kidutuksesta helvetissä, eiväthän he edes usko sellaiseen. Miten Jeesus sitten olis tarkoittanut ikuista kidutusta tulessa?

        Lisäksi kun ihminen kuolee, niin miten voi olla mahdollista että silti hänen ruumiinsa palaa jossain ikuisesti? Jos kyse on sielusta, miten voi olla että henki kärsisi tulesta??

        Mitä tulee sammumattomaan tuleen:

        Jeremiah 17

        27 Mutta jos ette kuule minua ettekä pyhitä sapatinpäivää, vaan kannatte kantamuksia ja kuljette Jerusalemin porteista sapatinpäivänä, niin minä sytytän tuleen sen portit, ja tuli on kuluttava Jerusalemin palatsit, eikä se ole sammuva."

        Ei voida väittää että tulet eivät olisi sammuneet, vai mitä? Kyse ei siis ole kirjaimellisuudesta edes "jätteenpolttolaitoksessa".

        Hesekiel sanoo selvästi:

        4 Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu-ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee-sen on kuoltava.

        Käytetyt raamatunkohdat 1938 laitoksesta. Tämä on netistä koottu selitys, en tiedä Jehovan todistajien virallista kantaa asiaan. Ehkä joku muu voi kertoa sen.

        ..Ikuista; ,
        Raamatun mukaan ;
        .."ja tuonela kalvaa heidän hahmoaan, eikä heitä enää ole..,
        Noin kirjoitus sanoo,


      • Pii on 3.0 kirjoitti:

        ..Ikuista; ,
        Raamatun mukaan ;
        .."ja tuonela kalvaa heidän hahmoaan, eikä heitä enää ole..,
        Noin kirjoitus sanoo,

        Ps. 49:14

        (49:15) Kuin lammaslauma heidät viedään tuonelaan, kuolema heitä kaitsee, jo huomenna oikeamieliset astuvat heidän ylitsensä; tuonela kalvaa heidän hahmoansa, eikä heillä ole asuntoa.


      • Tuskin kirkko opetta piina helvetistä,jos niin on ihminen mitä on jättänyt tekemättä se ilmestykirjassa. Kaikki mitä olette jättäneettekemättä minun lähimmistä veljistäni, sen te olette jättäneettekemättä minulle.
        Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen on ilm 20:15
        Joka on viimeinen paikka,johon joutvat. Opetuksessa olisi otavat myös parannus,jota tekevät parannuksen on myös armahdus eikö niin.
        Kirkko ei taida tänäpäivänä heräteleketään antaa nukka paatumuksen unta.


      • kuulija1 kirjoitti:

        Tuskin kirkko opetta piina helvetistä,jos niin on ihminen mitä on jättänyt tekemättä se ilmestykirjassa. Kaikki mitä olette jättäneettekemättä minun lähimmistä veljistäni, sen te olette jättäneettekemättä minulle.
        Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen on ilm 20:15
        Joka on viimeinen paikka,johon joutvat. Opetuksessa olisi otavat myös parannus,jota tekevät parannuksen on myös armahdus eikö niin.
        Kirkko ei taida tänäpäivänä heräteleketään antaa nukka paatumuksen unta.

        "Helvetti on kristinuskossa paikka tai tila, johon ihminen saattaa joutua kuolemansa jälkeen rikkomustensa vuoksi. Valtaosa kristinuskon suuntauksista uskoo, että helvetti on ikuinen kärsimyksen paikka, jossa asuu myös Saatana. Kristinuskon helvetti perustuu kouralliseen Uuden testamentin kohtia, joista varhaiset kirkkoisät rakensivat opillisen järjestelmän. Nykyajan kristillinen teologia jakautuu pääosin perinteisen piinahelvetin ja tyhjiinraukeamisen kesken. Näiden lisäksi löytyy näkemys kaikkien pääsemisestä taivaaseen"

        Kristinuskon valtasuuntaus valitsi vaihtoehdoista piinahelvetin, vaikka se perustui vain kouralliseen Uuden testamentin tekstejä. Näistä tärkeimmät maininnat löytyvät Matteuksen evankeliumista ja Johanneksen ilmestyksestä. Kilpailevana vaihtoehtona olisi voinut olla Paavalin kirjeiden ja Johanneksen evankeliumin näkemys kadotettujen tuhoutumisesta.

        Kirkkoisä Augustinus vaikutti kirkolliseen helvettikäsitykseen enemmän kuin kukaan muu hänen jälkeensä. Häntä voidaan pitää myös kiirastuliopin isänä. Parhaiten Augustinus tunnetaan armo-opistaan, mutta hänen helvettioppinsa ovat kolikon toinen puoli.

        Nykyaikana, 1900-luvulta lähtien, helvetin ongelmallisuus on kristinuskossa lisääntynyt ja monimutkaistunut. Kirkollinen kahden tuhannen vuoden helvettiperinne on tullut uudessa teologiassa kyseenalaiseksi.
        "

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetti_kristinuskossa

        Mistä ajattelet ettei kirkko opeta piinahelvettiä?


      • helel kirjoitti:

        "Helvetti on kristinuskossa paikka tai tila, johon ihminen saattaa joutua kuolemansa jälkeen rikkomustensa vuoksi. Valtaosa kristinuskon suuntauksista uskoo, että helvetti on ikuinen kärsimyksen paikka, jossa asuu myös Saatana. Kristinuskon helvetti perustuu kouralliseen Uuden testamentin kohtia, joista varhaiset kirkkoisät rakensivat opillisen järjestelmän. Nykyajan kristillinen teologia jakautuu pääosin perinteisen piinahelvetin ja tyhjiinraukeamisen kesken. Näiden lisäksi löytyy näkemys kaikkien pääsemisestä taivaaseen"

        Kristinuskon valtasuuntaus valitsi vaihtoehdoista piinahelvetin, vaikka se perustui vain kouralliseen Uuden testamentin tekstejä. Näistä tärkeimmät maininnat löytyvät Matteuksen evankeliumista ja Johanneksen ilmestyksestä. Kilpailevana vaihtoehtona olisi voinut olla Paavalin kirjeiden ja Johanneksen evankeliumin näkemys kadotettujen tuhoutumisesta.

        Kirkkoisä Augustinus vaikutti kirkolliseen helvettikäsitykseen enemmän kuin kukaan muu hänen jälkeensä. Häntä voidaan pitää myös kiirastuliopin isänä. Parhaiten Augustinus tunnetaan armo-opistaan, mutta hänen helvettioppinsa ovat kolikon toinen puoli.

        Nykyaikana, 1900-luvulta lähtien, helvetin ongelmallisuus on kristinuskossa lisääntynyt ja monimutkaistunut. Kirkollinen kahden tuhannen vuoden helvettiperinne on tullut uudessa teologiassa kyseenalaiseksi.
        "

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Helvetti_kristinuskossa

        Mistä ajattelet ettei kirkko opeta piinahelvettiä?

        Martti Lutherin vähäkatekismuksessa, kolmasluku synti, kuolema ja katoavaisuus mainitaan jumalan viha, syntiin langeneen ihmisen kauhistuttava onnettomuus heidän loppunsa on kadotus fil.3.19
        on myös room.1:18
        Kirkon opetus muutunut suvaitsevammaksi ei pelotella enään kiirastulilla.


      • tässä tiedoksi kirjoitti:

        käännös, Pyhä Raamattu. Markus 9:48 kertoo Gehennasta (helvetistä) jossa ei ruumiiden mato kuole eikä tulta sammuteta. Matteu 10:28" Älkää siis pelätkö niitä,jotka tappavat ruumiin,mutta eivät voi tappaa sielua, vaan pelätkää enemmin häntä, joka voi tuhota sekä sielun että ruumiin Gehennassa."

        Siis levonpaikka ei Gehenna tämän mukaan ole vaan tuhoamispaikka. Kirkkoraamattu hebr.kirje 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä,päästyämme totuuden tuntoon,niinei ole enää uhria meidän syntiemme edestä.27. Vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat."
        Näin on kirjoitettu,ja näin myös on.

        jeesuksen pilkkminen mutta amonhengen pilkka ei saa anteeksi,tässä ei tulevaasmaalimassa,sama kuten heb 10:27 jossa on kirjoitettu,tahalla synnin tekemistä.


      • Pii on 3.14:sta
        Pii on 3.0 kirjoitti:

        ..Ikuista; ,
        Raamatun mukaan ;
        .."ja tuonela kalvaa heidän hahmoaan, eikä heitä enää ole..,
        Noin kirjoitus sanoo,

        >> Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle. >>


      • Pii on 3.0
        Pii on 3.14:sta kirjoitti:

        >> Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle. >>

        ..Kerota mitään kidutettavista olennoista, siinä puhutaan miesten ruumiista;
        .. Joten ei se sovi tietoisen -Helvetin pönkäpuuksi tuo lause.


    • Vielä helvetistä:


      "Jehovan todistajat eivät usko helvettiin. He pitävät ajatusta ikuisesta piinasta epäraamatullisena ja järjettömänä sekä Jumalan rakkauden vastaisena. Raamatun puheen ”tuonelasta” (hepreaksi ‏Sheol‎, kreik. Haades) Jehovan todistajat tulkitsevat viittaukseksi koko ihmiskunnan yhteiseen hautaan, josta ihminen voi päästä pois ylösnousemuksessa. Uuden testamentin viittaukset ”Gehennaan” (jotka perinteisesti on tulkittu viittauksiksi helvettiin) ovat Jehovan todistajien mielestä viittauksia siihen täydelliseen tuhoon, jolla Jumala rankaisee pahantekijöitä. Jehovan todistajat opettavat siis annihilationismina tunnettua opetusta, jonka mukaan pahat ihmiset raukeavat tyhjiin eli lakkaavat olemasta. Tämä ikuinen kuolema on synnin rangaistus."

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Jehovan_todistajien_raamatuntulkinta

      "Annihilationismi tai annihilaatio-oppi on kristillinen oppijärjestelmä eli doktriini, jonka mukaan kuoleman jälkeen syntisen ihmisen sielu raukeaa tyhjiin eli häviää. Tämän vuoksi asiasta käytetään myös käsitettä tyhjiinraukeaminen.

      Uudesta testamentissa mainitaan syntisen sielun kuolemanjälkeinen tuhoaminen sekä Paavalin kirjeissä että Johanneksen evankeliumissa. Tästä mahdollisuudesta keskusteltiin kristikunnan alun teologiassa sekä kaikkien mahdollisuudesta pelastua. Nämä näkökulmat hävisivät ikuiselle helvetille ja viimeistään keskiajan kynnyksellä piinahelvetistä tuli ainoa mahdollinen tulkinta.[1]

      Tyhjiinraukeamiseen sai heikosti kannatusta ennen 1800-lukua. Merkittävin annihilationismia kannattanut liike oli 1800-luvun puolivälissä syntynyt seitsemännen päivän adventistit eli Adventtikirkko. Se syntyi Pohjois-Amerikassa toisen herätysliikeaallon myötä. Adventtikirkosta 1870-luvulla irtautunut Jehovan todistajat -liike peri myös tyhjiinraukeamisopin.[2]

      Kirkollinen kahden tuhannen vuoden helvettiperinne on tullut uudessa teologiassa kyseenalaiseksi...
      "

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Annihilationismi

      • Salomo viittaa näillä sanoilla "hengelliseen kuolemaan" ei maallisen kuoleman kokeneisiin ihmisiin. Vanhassa testamentissa hyvin harvoin viitataan ruumiillisen kuoleman kokeneisiin ihmisiin.
        Salomo näet haksahti palvomaan vaimojensa epäjumalia. Samalla hän harrasti spiritismiä, joka oli osa tätä epäjumalanpalvelusta.
        Vanhan testamentin "kuolleet" ovat pahoja henkiä.


      • MarkkuP kirjoitti:

        Salomo viittaa näillä sanoilla "hengelliseen kuolemaan" ei maallisen kuoleman kokeneisiin ihmisiin. Vanhassa testamentissa hyvin harvoin viitataan ruumiillisen kuoleman kokeneisiin ihmisiin.
        Salomo näet haksahti palvomaan vaimojensa epäjumalia. Samalla hän harrasti spiritismiä, joka oli osa tätä epäjumalanpalvelusta.
        Vanhan testamentin "kuolleet" ovat pahoja henkiä.

        Kaikkea voi tapahtua kaikille. Sama kohtalo on vanhurskaalla ja jumalattomalla, hyvällä, puhtaalla ja saastaisella, uhraajalla ja uhraamattomalla; hyvän käy niinkuin syntisenkin, vannojan niinkuin valaa pelkäävänkin.

        Onhan sillä, jonka vielä on suotu olla kaikkien eläväin seurassa, toivoa. Sillä elävä koira on parempi kuin kuollut leijona.

        Sillä elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään, eikä heillä ole paikkaa, vaan heidän muistonsa on unhotettu.

        Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin, sillä jo aikaa on Jumala hyväksynyt nuo tekosi.

        Nauti elämää vaimon kanssa, jota rakastat, kaikkina turhan elämäsi päivinä, jotka Jumala on sinulle antanut auringon alla-kaikkina turhina päivinäsi, sillä se on sinun osasi elämässä ja vaivannäössäsi, jolla vaivaat itseäsi auringon alla.

        Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä.


      • Pii on 3.0
        MarkkuP kirjoitti:

        Salomo viittaa näillä sanoilla "hengelliseen kuolemaan" ei maallisen kuoleman kokeneisiin ihmisiin. Vanhassa testamentissa hyvin harvoin viitataan ruumiillisen kuoleman kokeneisiin ihmisiin.
        Salomo näet haksahti palvomaan vaimojensa epäjumalia. Samalla hän harrasti spiritismiä, joka oli osa tätä epäjumalanpalvelusta.
        Vanhan testamentin "kuolleet" ovat pahoja henkiä.

        -Ajatteletko, että poismenneet ihmiset ovat niitä pahoja henkiä ;,
        Psalmi 88 11 , "; Teetkö Sinä ihmeen kuolleiile Jättiläisille, - ja nostatko Sinä heidät Sinua kiittämääm ? ",
        Jesaja 26 ; 14 .
        Nämä -Refaimit, jättiläiset olivat niitä, jotka nimitettiin Pahoiksi hengiksi, "-riivaajiksi: " Kreikankielelle kääntäjät eivät kuitenkaan osanneet kääntää asiaan liittyvää 2 Piet; 4, niinkuin eivät osanneet kääntää Arameakielisiä alkutekstejä ollenkaan , kun heillä ei ollut sanoja siinä kuvatun kertomiseen ,
        Piet ; 2 ; 4 ; Arameankielinen vanha teksti;
        -" Ja ne olivat nuo ne miehet, jotka nousivat Avaruuden pimeyteen;, -Tulipatsaan päällä; ."
        KR ;38 ; " - vaan syöksi hedät syvyyteen , pimeyden kuiluihin, ..-ja, "-
        Syvyys on sama kuin avaruus; mistä muinaiset kirjoittajat tiesivät , että Avaruus on pimeä ? Se alkaa -104 ; n km;n korkeudella, ja avaruustutkijatkin sen totesivat vasta ens, - lennoilla.
        nämä Refaimit siis muinoin laskeutuivat Maahan Tulenm- vonkunan, ja " ylienkelin äänen,"- korkean ujelluksen säestämänä. -
        ja olivat kovasti lihallisia:, - Kirjoitus siis sanoo, että Refaimit ovat kuolleetja hävitetyt ; -Jes ; 88 ;11. Jossain Kreikkalaisissa teksteissä heistä väitettiin, että Jumala muutti Jättiläiset hengiksi, jotka jäivät pahoina henkinä Maata riivaamaan , -Ei se niin ole.
        Tämä on Platonin Oppia, kuolematon sielu. Psalmista tosiaan hämmästyneenä kyselee, " aiotko tosiaan herättää Refaimit? "
        Sana " herättää, " kertoo asian ; -Kuolleilla refaimeilla ei ole ,Kirjoituksen mukaan, " - Ei ole tietoa , ei taitoa ,ei tekoa eikä ymmärrystä, Heitä ei siis ole;


      • Pii on 3.0 kirjoitti:

        -Ajatteletko, että poismenneet ihmiset ovat niitä pahoja henkiä ;,
        Psalmi 88 11 , "; Teetkö Sinä ihmeen kuolleiile Jättiläisille, - ja nostatko Sinä heidät Sinua kiittämääm ? ",
        Jesaja 26 ; 14 .
        Nämä -Refaimit, jättiläiset olivat niitä, jotka nimitettiin Pahoiksi hengiksi, "-riivaajiksi: " Kreikankielelle kääntäjät eivät kuitenkaan osanneet kääntää asiaan liittyvää 2 Piet; 4, niinkuin eivät osanneet kääntää Arameakielisiä alkutekstejä ollenkaan , kun heillä ei ollut sanoja siinä kuvatun kertomiseen ,
        Piet ; 2 ; 4 ; Arameankielinen vanha teksti;
        -" Ja ne olivat nuo ne miehet, jotka nousivat Avaruuden pimeyteen;, -Tulipatsaan päällä; ."
        KR ;38 ; " - vaan syöksi hedät syvyyteen , pimeyden kuiluihin, ..-ja, "-
        Syvyys on sama kuin avaruus; mistä muinaiset kirjoittajat tiesivät , että Avaruus on pimeä ? Se alkaa -104 ; n km;n korkeudella, ja avaruustutkijatkin sen totesivat vasta ens, - lennoilla.
        nämä Refaimit siis muinoin laskeutuivat Maahan Tulenm- vonkunan, ja " ylienkelin äänen,"- korkean ujelluksen säestämänä. -
        ja olivat kovasti lihallisia:, - Kirjoitus siis sanoo, että Refaimit ovat kuolleetja hävitetyt ; -Jes ; 88 ;11. Jossain Kreikkalaisissa teksteissä heistä väitettiin, että Jumala muutti Jättiläiset hengiksi, jotka jäivät pahoina henkinä Maata riivaamaan , -Ei se niin ole.
        Tämä on Platonin Oppia, kuolematon sielu. Psalmista tosiaan hämmästyneenä kyselee, " aiotko tosiaan herättää Refaimit? "
        Sana " herättää, " kertoo asian ; -Kuolleilla refaimeilla ei ole ,Kirjoituksen mukaan, " - Ei ole tietoa , ei taitoa ,ei tekoa eikä ymmärrystä, Heitä ei siis ole;

        Sehän on sitten hyvä, että minämme sammuu kuolemassa. Sitten meiltä on huolet loppu.


      • Pii on 3.0 kirjoitti:

        -Ajatteletko, että poismenneet ihmiset ovat niitä pahoja henkiä ;,
        Psalmi 88 11 , "; Teetkö Sinä ihmeen kuolleiile Jättiläisille, - ja nostatko Sinä heidät Sinua kiittämääm ? ",
        Jesaja 26 ; 14 .
        Nämä -Refaimit, jättiläiset olivat niitä, jotka nimitettiin Pahoiksi hengiksi, "-riivaajiksi: " Kreikankielelle kääntäjät eivät kuitenkaan osanneet kääntää asiaan liittyvää 2 Piet; 4, niinkuin eivät osanneet kääntää Arameakielisiä alkutekstejä ollenkaan , kun heillä ei ollut sanoja siinä kuvatun kertomiseen ,
        Piet ; 2 ; 4 ; Arameankielinen vanha teksti;
        -" Ja ne olivat nuo ne miehet, jotka nousivat Avaruuden pimeyteen;, -Tulipatsaan päällä; ."
        KR ;38 ; " - vaan syöksi hedät syvyyteen , pimeyden kuiluihin, ..-ja, "-
        Syvyys on sama kuin avaruus; mistä muinaiset kirjoittajat tiesivät , että Avaruus on pimeä ? Se alkaa -104 ; n km;n korkeudella, ja avaruustutkijatkin sen totesivat vasta ens, - lennoilla.
        nämä Refaimit siis muinoin laskeutuivat Maahan Tulenm- vonkunan, ja " ylienkelin äänen,"- korkean ujelluksen säestämänä. -
        ja olivat kovasti lihallisia:, - Kirjoitus siis sanoo, että Refaimit ovat kuolleetja hävitetyt ; -Jes ; 88 ;11. Jossain Kreikkalaisissa teksteissä heistä väitettiin, että Jumala muutti Jättiläiset hengiksi, jotka jäivät pahoina henkinä Maata riivaamaan , -Ei se niin ole.
        Tämä on Platonin Oppia, kuolematon sielu. Psalmista tosiaan hämmästyneenä kyselee, " aiotko tosiaan herättää Refaimit? "
        Sana " herättää, " kertoo asian ; -Kuolleilla refaimeilla ei ole ,Kirjoituksen mukaan, " - Ei ole tietoa , ei taitoa ,ei tekoa eikä ymmärrystä, Heitä ei siis ole;

        Kirjoitat viesteissäsi jatkuvasti avaruusolennoista ja mm.Hesekielin näystä, jossa väität hänen nähneen avaruusaluksen.
        Tarkoitatko, että Jeesuskin olisi ollut jonkinlainen avaruusolentojen päällikkö, eli ns."korkeimman" poika??


      • pii on 3.0
        MarkkuP kirjoitti:

        Kirjoitat viesteissäsi jatkuvasti avaruusolennoista ja mm.Hesekielin näystä, jossa väität hänen nähneen avaruusaluksen.
        Tarkoitatko, että Jeesuskin olisi ollut jonkinlainen avaruusolentojen päällikkö, eli ns."korkeimman" poika??

        ..Olento, ovat sinun tulkintaasi , niinkuin jokainen ihminen tulkitsee outoja asioita, ne ensi kerran nähdessään. Jos avaruusolennot kiinnostavat, kannattaa haastatella esim , -Finnairin lentäjiä, ne väittävät näkevänsä outoja lähes joka lennollaan ,
        Kun olemme -jehovantodistajuudesta -palstalla, niin pidätkö tavallisempana Jt ; Opin käyttämää sanaa "-Aineellistuminen ?",
        Tai "-Enkelipoika?
        Hesekielin näystä voimme olla montaa mieltä, mutta kerrotko mikä muu se voisi olla, kuin..?
        ..Ja se "-Herra lentää nopealla pilvellä ja saapuu Egyptiin.."
        Sitten vielä oudompaan asiaan ;
        Assyrian 1, hallitsijan väitettiin olleen käärmeenpyrstöinen , . Meksikossa on kivipylväitä, johon on kaiverrettu kuvia muinaisesta aatelisesta, joka taluttaa koiraa. mikäs, iltakävely kuin iltakävely, mutta koiralla on ihmisen pää, ja kaksi kättä. kuvassa koira näyttää muille pitkää nenää. ;,
        Näitä Refaimeja Kirjoitus syyttää "Luonnottomuuksien" tekemisistä. saatta olla tosi, on niillä ollut aika vinksahtanut huumorintaju.


      • pii on 3.0 kirjoitti:

        ..Olento, ovat sinun tulkintaasi , niinkuin jokainen ihminen tulkitsee outoja asioita, ne ensi kerran nähdessään. Jos avaruusolennot kiinnostavat, kannattaa haastatella esim , -Finnairin lentäjiä, ne väittävät näkevänsä outoja lähes joka lennollaan ,
        Kun olemme -jehovantodistajuudesta -palstalla, niin pidätkö tavallisempana Jt ; Opin käyttämää sanaa "-Aineellistuminen ?",
        Tai "-Enkelipoika?
        Hesekielin näystä voimme olla montaa mieltä, mutta kerrotko mikä muu se voisi olla, kuin..?
        ..Ja se "-Herra lentää nopealla pilvellä ja saapuu Egyptiin.."
        Sitten vielä oudompaan asiaan ;
        Assyrian 1, hallitsijan väitettiin olleen käärmeenpyrstöinen , . Meksikossa on kivipylväitä, johon on kaiverrettu kuvia muinaisesta aatelisesta, joka taluttaa koiraa. mikäs, iltakävely kuin iltakävely, mutta koiralla on ihmisen pää, ja kaksi kättä. kuvassa koira näyttää muille pitkää nenää. ;,
        Näitä Refaimeja Kirjoitus syyttää "Luonnottomuuksien" tekemisistä. saatta olla tosi, on niillä ollut aika vinksahtanut huumorintaju.

        Viittaatko avaruusmiehillä ja mayoille olleen jotain kanssakäymistä?
        Jos tarkoitat Palenquen sarkofagissa olevaa "avaruusmiehen" kuvaa, niin Dänikenin teoria on todettu aikoja sitten huuhaaksi.
        Däniken väitti kiviarkun kannessa olevan astronautin, mutta mayatutkijat ovat yksimielisesti todistaneet kuva-aiheen kuvaavan Mayahallitsija Pacal II symbolisen siirtymisen kuoleman valtakuntaan.
        Pacal poimii sarkofagin kannessa hedelmän elämän puusta, eikä suinkaan ratsastele millään raketin päällä.
        Ihmispäiset koirat taas liittyvät mayojen tarustoon, ilmeisesti demoneja.


      • Pii on 3.0
        MarkkuP kirjoitti:

        Viittaatko avaruusmiehillä ja mayoille olleen jotain kanssakäymistä?
        Jos tarkoitat Palenquen sarkofagissa olevaa "avaruusmiehen" kuvaa, niin Dänikenin teoria on todettu aikoja sitten huuhaaksi.
        Däniken väitti kiviarkun kannessa olevan astronautin, mutta mayatutkijat ovat yksimielisesti todistaneet kuva-aiheen kuvaavan Mayahallitsija Pacal II symbolisen siirtymisen kuoleman valtakuntaan.
        Pacal poimii sarkofagin kannessa hedelmän elämän puusta, eikä suinkaan ratsastele millään raketin päällä.
        Ihmispäiset koirat taas liittyvät mayojen tarustoon, ilmeisesti demoneja.

        olen sen kyllä nähnyt, en puhu nyt Mayojen historiasta, eiköhän kyse ollut Atsteekkien alueen asioista. Kyse oli Tv; dokumentista, jossa oletettiin että rakennelmat ovat paljon vanhempia kuin vanhimmatkaan alkuperäheimot.
        Tuosta -Demoni- asiasta kiinnostaisi kuulla enempikin ; perinnehän kertoo, että kun Jumala hukutti Maan veteen, niin Hän jätti Näiden Refaimien henget tänne mellastamaan. . Raamattu kiistää tämän kysymällä Psalmissa 88 ; 11,
        "; Aiotko tehdä Ihmeitä Kuolleille? Aiotko herättää Kuolleet Jättiläiset,.."


    • koo.koo

      Ei siinä mitään jt-huuhaata tarvita välistä vetämässä: helvetit, taivaat, sun muut ovat mielikuvituspaikkoja.

      • Perustelut, kookoo-hyvä, perustelut....


      • koo.koo
        helel kirjoitti:

        Perustelut, kookoo-hyvä, perustelut....

        Älä viitsi. Perustele, että Aku Ankka on mielikuvitusolento. Minä olen nähnyt hänet Disneylandissä.
        Näytä minulle kartalta helvetti, tai tähtitaivaalta taivas.


      • koo.koo kirjoitti:

        Älä viitsi. Perustele, että Aku Ankka on mielikuvitusolento. Minä olen nähnyt hänet Disneylandissä.
        Näytä minulle kartalta helvetti, tai tähtitaivaalta taivas.

        Sinulta perusteluja pyydettiin, ja heti olet luistamassa...

        Tämä palsta on helvetti, ja ateismipalsta taivas? Vai menikö se toisinpäin...


      • koo.koo
        helel kirjoitti:

        Sinulta perusteluja pyydettiin, ja heti olet luistamassa...

        Tämä palsta on helvetti, ja ateismipalsta taivas? Vai menikö se toisinpäin...

        Tämä on niitä sellaisia asioita, että jos pyydät selitystä tai perusteluja, niin päivää ja näkemiin.


      • Hellariboy86
        helel kirjoitti:

        Sinulta perusteluja pyydettiin, ja heti olet luistamassa...

        Tämä palsta on helvetti, ja ateismipalsta taivas? Vai menikö se toisinpäin...

        Kohtalaisen yleisesti hyväksytty periaate on, että olemassaoloväitteen esittäjällä on todistustaakka. Jos olisi päinvastoin, mitä tahansa voisi perustella "et voi todistaa ettäsitä-jatätä ei ole olemassa".

        Mielestäni siis sinun on perusteltava olemassaoloväitteesi.


      • Hellariboy86 kirjoitti:

        Kohtalaisen yleisesti hyväksytty periaate on, että olemassaoloväitteen esittäjällä on todistustaakka. Jos olisi päinvastoin, mitä tahansa voisi perustella "et voi todistaa ettäsitä-jatätä ei ole olemassa".

        Mielestäni siis sinun on perusteltava olemassaoloväitteesi.

        "Kohtalaisen yleisesti hyväksytty periaate on, että olemassaoloväitteen esittäjällä on todistustaakka"

        Ja minkä olemassaolo minun pitäisi todistaa?


        En minä todista kookoon väitteitä:

        "helvetit, taivaat, sun muut ovat mielikuvituspaikkoja. "

        Minä en ole väittänyt näistä muuta kuin että helvetti on käännösvirhe, olen siitä laittanut jo matskua, samoin aiheesta että piinahelvetti on potastaa. Näistä voit lukea tästä aloituksesta.

        Muun saa kookoo vapaasti todistaa tai vaikka sinä. Ole hyvä, areena on sinun.


        Uskoakseni kohtalaisen hyväksytty periaate on, että luetaan ennen kuin kommentoidaan, voisit varmaan noudattaa tätä periaatetta?


      • koo.koo kirjoitti:

        Tämä on niitä sellaisia asioita, että jos pyydät selitystä tai perusteluja, niin päivää ja näkemiin.

        Päivää

        ..
        ..

        Näkemiin.


      • Kristuksen Kantaja
        helel kirjoitti:

        "Kohtalaisen yleisesti hyväksytty periaate on, että olemassaoloväitteen esittäjällä on todistustaakka"

        Ja minkä olemassaolo minun pitäisi todistaa?


        En minä todista kookoon väitteitä:

        "helvetit, taivaat, sun muut ovat mielikuvituspaikkoja. "

        Minä en ole väittänyt näistä muuta kuin että helvetti on käännösvirhe, olen siitä laittanut jo matskua, samoin aiheesta että piinahelvetti on potastaa. Näistä voit lukea tästä aloituksesta.

        Muun saa kookoo vapaasti todistaa tai vaikka sinä. Ole hyvä, areena on sinun.


        Uskoakseni kohtalaisen hyväksytty periaate on, että luetaan ennen kuin kommentoidaan, voisit varmaan noudattaa tätä periaatetta?

        Emme voi puhua käännösvirheestä, vaan tulkinnallisesta virheestä, sillä kirjoitukset puhuvat TOISESTA KUOLEMASTA, KADOTUKSESTA ja TULIJÄRVESTÄ, tuo Helvetti-sana on muinaista suomea ja tarkoittaa rangaistuksen paikkaa. Tuo oppi kyseisen paikan olemassaolosta kantaa juurensa hyvin kauaksi historiassa. Pakanauskonnoille kyseinen käsitys on tuttua ja he ymmärsivät mistä oli kyse kun puhuttiin helvetistä. Viikingeille se merkitsi Valhallan vastaista paikkaa. Kiinalaisilla on lukuisia eri Helvettejä eri rikkomuksille. Yleisesti ottaen sillä tarkoitettiin lopullista rangaistuksen paikkaa jossa vääryydentekijät joutuisivat ikuisesti kitumaan ja kärsimään teoistaan ilman armahduksen mahdollisuutta.
        Tuonela taas on väliaikaisen rangaistuksen paikka, eli kun jonkin rikkomus oli sen luontoinen, että hänellä oli mahdollisuus vielä pelastua tuomionylösnousemuksessa, niin hän joutui Tuonelaan jossa hän täytti, eli kärsi rangaistuksensa ja sitten tuomiolla tutkittaisiin olisiko hänellä mahdollisuus päästä osalliseksi iankaikkisesta elämästä.
        Tuonelan olemassa olosta kertoo Jeesus vertauskuvan kautta kertomuksessaan rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. Tämä kertomus on synnyttänyt melkoista köydenvetoa siitä onko Tuonela olemassa vaiko ei. Tuonelan olemassaolon puolesta puhuu kyllä se, että tuomiolla Tuonela heitetään yhdessä Kuoleman kanssa tuliseen järveen, sekä Ilmestyskirjan raysastajista yhden mainitaan olevan Tuonela.
        Kuinka asiat ovat, siitä jokainen tehköön sydämessään oikean ratkaisun, mutta kaikista tärkein ei pidä unohtua, eli Jeesuksen Kristuksen sovitustyö, sillä se on kaiken A ja O, sillä ei kukaan pelastu uskollaan Tuonelan tai Helvetin olemassaoloon, taikka niiden kieltämisellä, vaan on vain yksi pelastus jha se on Jeesuksen Kristuksen sovitustyö, ja joka siihen Luottaa koko sydämestään se pelastuu, oli helvettiä ja tuonelaa sitten ei tai kyllä, niin ne ovat lillukanvarsia eivätkä pelastuksen kanssa mitään tekemistä.


      • Kristuksen Kantaja kirjoitti:

        Emme voi puhua käännösvirheestä, vaan tulkinnallisesta virheestä, sillä kirjoitukset puhuvat TOISESTA KUOLEMASTA, KADOTUKSESTA ja TULIJÄRVESTÄ, tuo Helvetti-sana on muinaista suomea ja tarkoittaa rangaistuksen paikkaa. Tuo oppi kyseisen paikan olemassaolosta kantaa juurensa hyvin kauaksi historiassa. Pakanauskonnoille kyseinen käsitys on tuttua ja he ymmärsivät mistä oli kyse kun puhuttiin helvetistä. Viikingeille se merkitsi Valhallan vastaista paikkaa. Kiinalaisilla on lukuisia eri Helvettejä eri rikkomuksille. Yleisesti ottaen sillä tarkoitettiin lopullista rangaistuksen paikkaa jossa vääryydentekijät joutuisivat ikuisesti kitumaan ja kärsimään teoistaan ilman armahduksen mahdollisuutta.
        Tuonela taas on väliaikaisen rangaistuksen paikka, eli kun jonkin rikkomus oli sen luontoinen, että hänellä oli mahdollisuus vielä pelastua tuomionylösnousemuksessa, niin hän joutui Tuonelaan jossa hän täytti, eli kärsi rangaistuksensa ja sitten tuomiolla tutkittaisiin olisiko hänellä mahdollisuus päästä osalliseksi iankaikkisesta elämästä.
        Tuonelan olemassa olosta kertoo Jeesus vertauskuvan kautta kertomuksessaan rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. Tämä kertomus on synnyttänyt melkoista köydenvetoa siitä onko Tuonela olemassa vaiko ei. Tuonelan olemassaolon puolesta puhuu kyllä se, että tuomiolla Tuonela heitetään yhdessä Kuoleman kanssa tuliseen järveen, sekä Ilmestyskirjan raysastajista yhden mainitaan olevan Tuonela.
        Kuinka asiat ovat, siitä jokainen tehköön sydämessään oikean ratkaisun, mutta kaikista tärkein ei pidä unohtua, eli Jeesuksen Kristuksen sovitustyö, sillä se on kaiken A ja O, sillä ei kukaan pelastu uskollaan Tuonelan tai Helvetin olemassaoloon, taikka niiden kieltämisellä, vaan on vain yksi pelastus jha se on Jeesuksen Kristuksen sovitustyö, ja joka siihen Luottaa koko sydämestään se pelastuu, oli helvettiä ja tuonelaa sitten ei tai kyllä, niin ne ovat lillukanvarsia eivätkä pelastuksen kanssa mitään tekemistä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9375898/46165724


      • Kristuksen Kantaja kirjoitti:

        Emme voi puhua käännösvirheestä, vaan tulkinnallisesta virheestä, sillä kirjoitukset puhuvat TOISESTA KUOLEMASTA, KADOTUKSESTA ja TULIJÄRVESTÄ, tuo Helvetti-sana on muinaista suomea ja tarkoittaa rangaistuksen paikkaa. Tuo oppi kyseisen paikan olemassaolosta kantaa juurensa hyvin kauaksi historiassa. Pakanauskonnoille kyseinen käsitys on tuttua ja he ymmärsivät mistä oli kyse kun puhuttiin helvetistä. Viikingeille se merkitsi Valhallan vastaista paikkaa. Kiinalaisilla on lukuisia eri Helvettejä eri rikkomuksille. Yleisesti ottaen sillä tarkoitettiin lopullista rangaistuksen paikkaa jossa vääryydentekijät joutuisivat ikuisesti kitumaan ja kärsimään teoistaan ilman armahduksen mahdollisuutta.
        Tuonela taas on väliaikaisen rangaistuksen paikka, eli kun jonkin rikkomus oli sen luontoinen, että hänellä oli mahdollisuus vielä pelastua tuomionylösnousemuksessa, niin hän joutui Tuonelaan jossa hän täytti, eli kärsi rangaistuksensa ja sitten tuomiolla tutkittaisiin olisiko hänellä mahdollisuus päästä osalliseksi iankaikkisesta elämästä.
        Tuonelan olemassa olosta kertoo Jeesus vertauskuvan kautta kertomuksessaan rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. Tämä kertomus on synnyttänyt melkoista köydenvetoa siitä onko Tuonela olemassa vaiko ei. Tuonelan olemassaolon puolesta puhuu kyllä se, että tuomiolla Tuonela heitetään yhdessä Kuoleman kanssa tuliseen järveen, sekä Ilmestyskirjan raysastajista yhden mainitaan olevan Tuonela.
        Kuinka asiat ovat, siitä jokainen tehköön sydämessään oikean ratkaisun, mutta kaikista tärkein ei pidä unohtua, eli Jeesuksen Kristuksen sovitustyö, sillä se on kaiken A ja O, sillä ei kukaan pelastu uskollaan Tuonelan tai Helvetin olemassaoloon, taikka niiden kieltämisellä, vaan on vain yksi pelastus jha se on Jeesuksen Kristuksen sovitustyö, ja joka siihen Luottaa koko sydämestään se pelastuu, oli helvettiä ja tuonelaa sitten ei tai kyllä, niin ne ovat lillukanvarsia eivätkä pelastuksen kanssa mitään tekemistä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9375898/46171387


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastan sinua

      Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      106
      1572
    2. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      8
      1031
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

      Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      59
      917
    4. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      64
      758
    5. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

      Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      750
    6. J miehestä oikeaa

      Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      67
      688
    7. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

      Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      681
    8. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      43
      660
    9. Kysyit firman bileissä..

      .. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      8
      629
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

      Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      58
      617
    Aihe