"Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli,
lähetetty julistamaan lupausta siitä elämästä, joka on
Kristuksessa Jeesuksessa," 2.Timoteuksen kirje 1:1
Keskeinen sanoma Paavalin julistuksessa on LUPAUS uudesta elämästä, joka
on Kristuksessa Jeesuksessa. Elämän lupaus ei toteudu kaikkien kohdalla.
Lupaus toteutuu ainoastaan niiden kohdalla, jotka ottavat uskossa vastaan
Jumalan armon Kristuksessa Jeesuksessa saadakseen syntinsä anteeksi ja
aloittaakseen uskon kuuliaisuudessa vaelluksen tiellä, jonka Vapahtajamme
on avannut ja viitoittanut meille. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä.
Paavalin elämästä löytyy erinomainen esikuva. Hän seurasi julistuksessaan
ja maallisessa vaelluksessaan Herransa ja Mestarinsa Jeesuksen jalanjälkiä.
Hän oli uskollinen kuolemaan asti, kuten hänen Herransa oli ollut uskollinen
Taivaallisen Isän tahdolle "häpeästä välittämättä" aina ristinkuolemaan asti.
1.Kor. 11:1 ”Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja.”
Jumalan Sana antaa pelastuksemme suuntamerkit jokaiselle päivälle niin kirkkaasti,
ettei kokosydäminen uskova voi kompastua harhauttajien ja pettureiden ansoihin.
Pitäkäämme Jeesuksen pelastussanoma ja rakkaan veljemme Paavalin julistus AINA
sydämessämme ja vahvistukaamme ”siinä armossa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa”.
2.Timoteuksen kirje 2:1
.
Paavalin julistus
106
718
Vastaukset
- ::::
On kuitenkin pimennossa sinulta.
- on kuin onkin
Jeesuksen sanoma täysin pimennossa ihmisopin sanomaa tuo.
- Reilu meininki
on raamatullinen.
Sinun viestisi ei sitä ole.
Jos esität tällaisen kommentin niin laita siihen myös perustelut.
Helppo on hihkua lämpimikseen. - Reilu meininki
on kuin onkin kirjoitti:
kommentti ilman perusteluja on jonninjoutava.
Laitatko perustelusi näkyviin. - pimentohssu
puskien pimennoista ihmisiin keskittyvä ja ihmisiä keskenään vertaileva, Armissa riippuva Hssu.
- pimentoarmi
on kuin onkin kirjoitti:
nykyisin "jumalan käskystä" puskien pimennoista korostava, ei huutava Armi, joka ohjaa ja ryydittää Hssua. Toinen toiseltaan voimaa ottaen ja saaden, ihmisissä vähdäten.
- ::.
pimentohssu kirjoitti:
puskien pimennoista ihmisiin keskittyvä ja ihmisiä keskenään vertaileva, Armissa riippuva Hssu.
Sinä nostit minut "valoon", kaikkien nähtäville.
- Kummallista.
::. kirjoitti:
Menit puskaan, kun Armikin meni, vaikka aiemmin ArmiK piti sitä saatanan tahtona, eikä Jumalan. Kummasti se suurempien voimien tahto heittelee.
- haluan tietää.
::. kirjoitti:
Miksi kaikki menevät peloissaan puskiin?
haluan tietää. kirjoitti:
Miksi kaikki menevät peloissaan puskiin?
ja uskovat, että Saatana pysyy piillossa, kun mennään käpykaartiin. Ja siellä he kaikki yhdessä piilossa totuutta lymyävät.
- sas se.
TeuvoSuni kirjoitti:
ja uskovat, että Saatana pysyy piillossa, kun mennään käpykaartiin. Ja siellä he kaikki yhdessä piilossa totuutta lymyävät.
Kuule Tepa. Onko sellainen puskajussi hyvä tyyppi, joka kehuu sua ja on samaa mieltä sun kanssa esim. siitä, että Paavali sai sieluunsa demonin?
sas se. kirjoitti:
Kuule Tepa. Onko sellainen puskajussi hyvä tyyppi, joka kehuu sua ja on samaa mieltä sun kanssa esim. siitä, että Paavali sai sieluunsa demonin?
hän lienee jo Jeesuksen opetuslapsi, joka vaikkapa vanhoillilestadiolaisten pelossa haluaa pysyä puskassa. Ja mitä minun kehumiseeni tulee, ei sillä ole merkitystä. Mutta sillä on, mikä ketju Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneesta alkaa:
"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."- Viitsisitkös kertoo?
TeuvoSuni kirjoitti:
hän lienee jo Jeesuksen opetuslapsi, joka vaikkapa vanhoillilestadiolaisten pelossa haluaa pysyä puskassa. Ja mitä minun kehumiseeni tulee, ei sillä ole merkitystä. Mutta sillä on, mikä ketju Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneesta alkaa:
"Joka kuulee teitä, kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut. Mutta joka hylkää minut, hylkää sen, joka on minut lähettänyt."Kerrotko, miks sä vihaat niin paljo Paavalia, et sä koitat sitä mustamaalata? Mitä sä saat siitä?
Saatanan tekopyhittämälle ja Jumalan paaduttamalle Semper. Fidelikselle, joka nauttii Paavalin esimerkin mukaisesta elämästä:
"Tiedättehän, ettei minussa, minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää.
Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. Mutta jos teen sitä,
mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti."- Sirppisiiri
maa": "Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa".
Sirppisiiri kirjoitti:
maa": "Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa".
Kristus totuudessa. Valherakkaudet maksetaan kirkollisveroilla ja lahkojen jäsenmaksuilla. Kristuksen totuuden rakkauden saa ilmaiseksi:
"Kuulkaa, kaikki janoiset! Tulkaa veden ääreen! Te, joilla ei ole rahaa, tulkaa,
ostakaa viljaa ilmaiseksi, syökää, ottakaa maksutta viiniä ja maitoa!
Miksi te punnitsette hopeaa (nykyisin euroja) maksuksi siitä, mikä ei ole leipää,
vaihdatte työstä saamanne palkan siihen, mikä ei tee kylläiseksi?
Kuulkaa minua, tulkaa minun luokseni, kuulkaa, niin te saatte elää! Minä teen
ikuisen liiton teidän kanssanne ja lupaan olla liitossani uskollinen niin kuin olin
uskollinen Daavidille."- Muuta en kysy
Mikä sinut sai vihaamaan Paavalia ja Jumalan sanaa?
- Ved.2
uskollisuus Paavalin kirjeissä. Siis erittäin hyvä ominaisuus kristityssä. Siksi varmaan Semper on nimeään valitessa myös kiinnittänyt siihen huomiota. Luettuani ensimmäistä lukua pidempään, kiinnittää huomio myös jakeeseen viisi: "kun mieleeni muistuu se VILPITÖN usko, joka sinulla on.."
Siinä kolmannessa luvussa vielä kaveria muistetaan lakkaamatta rukouksin öin ja päivin (2 Tim.1:3)..haluten, muistaessani kyyneleitäsi, saada sinua nähdä, että täyttyisin ilolla.
Siinä olisi Raamattupalstalaisille haastetta eläytyä Paavalin kirjeiden myötä vilpittömään lähimmäisen rakkauteen. Suomalaiseen menttaliteettiin ei ilmeisesti sovi kuitenkaan ihan kaikki Paavalin kirjeiden jakeet. Rakkautta ei haluta osoittaa edes veljellisessä mielessä, muttei myöskään osata ottaa vastaan. Saati sitten, että tyrmätään koko Paavali.
Uskollisuudessa pitää myös muistaa kaksoiskäskyn velvoittava kaksinainen luonne. Tästä on hyvä rakentaa koko Paavalia, ja hänen sanomaansa."Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys,
uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen." Gal. 5:22
Lisääntyköön ja kasvakoon meissä Hengen hedelmät. Niistä yksi on uskollisuus.
.
Gal. 1:10-12
"Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan?
Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin
olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun
julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle
opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut."
Paavali julisti rohkeasti sitä evankeliumia, jonka Herra Jeesus itse oli hänelle ilmoittanut.
Hän ei julistanut sanomaa kenenkään korvasyyhyyn, vaan "hän julisti Jumalan valtakuntaa
ja opetti Herran Jeesuksen Kristuksen tuntemista kaikella rohkeudella". Apt. 28:31
Kaikkein vähiten Paavalilla oli ymmärrystä niille harhaopettajille, jotka väärensivät totuutta
ja julistivat toista Jeesusta, toisenlaista evankeliumia. Sellaisille röyhkeille harhaopettajille
Paavali antoi hirvittävän tylyt ja samalla yksiselitteiset terveiset: "hän olkoon kirottu".
"Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka
on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu." Gal. 1:8
Tämän palstan kirjoittajissa on valitettavasti sellaisia evankeliumin väärentäjiä, joille
Paavali epäröimättä osoittaisi nuo kovat sanansa: hän olkoon kirottu. Vaikka Paavali ei itse
olekaan tänne kirjoittamassa, niin Jumalan Pyhä Henki antaa Sanan kautta edelleen tämän
todistuksen: Valhe-evankeliumin julistajien yllä on kirous ja heitä kohtaa Jumalan viha.
.- Ved.2
ollaan "kirottuja"? Olenko minä nyt esim. sinun kirottujen listalla, vai mitä tarkoitat? Itse puolustan Paavalia, niin kuin on kirjoitettu. Uskon, että hän kirjoitti Pyhan Hengen johtamana. Ja sieltä löytyy lisää hyviä rakennuspuita yhteiselle uskollemme?
Ved.2 kirjoitti:
ollaan "kirottuja"? Olenko minä nyt esim. sinun kirottujen listalla, vai mitä tarkoitat? Itse puolustan Paavalia, niin kuin on kirjoitettu. Uskon, että hän kirjoitti Pyhan Hengen johtamana. Ja sieltä löytyy lisää hyviä rakennuspuita yhteiselle uskollemme?
perustus on siinä, että Kristuksen Hengestä osattomina ette pysty erottamaan mikä Paavalin sanoma on totta ja mikä Saatanalta saatujen erinomaisten ilmestysten tuomaa valhetta.
- Sirppisiiri
ne sunin/sinun totuutesi sieltä Raamatun sanan "näkymättömistä" riveistä, ihan tälleen kirjoitetussa muodossa esitettynä, kun me muut emme itse kykene niitä näkemään.
Mielenkiinnolla odotellen Sirppisiiri kirjoitti:
ne sunin/sinun totuutesi sieltä Raamatun sanan "näkymättömistä" riveistä, ihan tälleen kirjoitetussa muodossa esitettynä, kun me muut emme itse kykene niitä näkemään.
Mielenkiinnolla odotellenSiinäkin on totuutta vaikka minkä verran.
Mutta älä siitä minua syytä, kun et pysty totuutta näkemään, vaikka sinutkin oli totuuden tielle herätetty, kuten veljesiksin - joululaulun tapaan.
Veljesi tie katkesi kirkkoherran pelkoon ja lähimäiselle kuuluvan kirjan varastamiseen. Mutta mihin sinun tiesi katkesi, sitä en tiedä?
Oliko muuta syytä kuin se Jeesuksen ilmoitus, jonka mukaan et ole pystynyt luopumaan veljestäsi?- sirpitön siiri
TeuvoSuni kirjoitti:
Siinäkin on totuutta vaikka minkä verran.
Mutta älä siitä minua syytä, kun et pysty totuutta näkemään, vaikka sinutkin oli totuuden tielle herätetty, kuten veljesiksin - joululaulun tapaan.
Veljesi tie katkesi kirkkoherran pelkoon ja lähimäiselle kuuluvan kirjan varastamiseen. Mutta mihin sinun tiesi katkesi, sitä en tiedä?
Oliko muuta syytä kuin se Jeesuksen ilmoitus, jonka mukaan et ole pystynyt luopumaan veljestäsi?kysyy utelias
- Ved.2
TeuvoSuni kirjoitti:
perustus on siinä, että Kristuksen Hengestä osattomina ette pysty erottamaan mikä Paavalin sanoma on totta ja mikä Saatanalta saatujen erinomaisten ilmestysten tuomaa valhetta.
otatte Paavalin kirjeistä vain itselle sopivimmat kohdat? Itse uskon, että kaikki Paavalin kirjeen kirjoitukset ovat totta. Näyttää siltä, että sekä Semper, että Suni ovat harhassa Paavalin kirjeiden suhteen, syyttäen toisiaan . Paavalin kirjeitä ymmärtävät vai hengeltään uskovat, ei liha-, eikä vihauskonnolliset.
Sinänsä ei tarvitsisi muuta kuin lukea kaikki Paavalin kirjeet ja uskoa niihin Jumalan sanana. Mutta ei näytä luonnistavan. Sen vuoksi kannustaisinkin kaikkia lukemaan ja tarkistamaan Raamatusta ja lähellä olevista jakeista, niin huomaisitte, mitä nämä veijarit jättävät mainitsematta. Ved.2 kirjoitti:
otatte Paavalin kirjeistä vain itselle sopivimmat kohdat? Itse uskon, että kaikki Paavalin kirjeen kirjoitukset ovat totta. Näyttää siltä, että sekä Semper, että Suni ovat harhassa Paavalin kirjeiden suhteen, syyttäen toisiaan . Paavalin kirjeitä ymmärtävät vai hengeltään uskovat, ei liha-, eikä vihauskonnolliset.
Sinänsä ei tarvitsisi muuta kuin lukea kaikki Paavalin kirjeet ja uskoa niihin Jumalan sanana. Mutta ei näytä luonnistavan. Sen vuoksi kannustaisinkin kaikkia lukemaan ja tarkistamaan Raamatusta ja lähellä olevista jakeista, niin huomaisitte, mitä nämä veijarit jättävät mainitsematta.Kaikki Paavalin kirjoitukset ovat totta, koska he eivät pysty erottamaan totuutta valheesta.
Saihan Paavali 4 vuotta Totuuden Hengen opetusta, mutta sen lisäksi 10 vuotta Saatanan erinomaisten ilmestysten valheita.
Jotka hän Saatanan vaikutuksesta erinomaisella tavalla sekoitti keskenään, jotta saatiin aikaan tämä raju eksytys.Ved.2 kirjoitti:
Sinänsä ei tarvitsisi muuta kuin lukea kaikki Paavalin kirjeet ja uskoa niihin Jumalan sanana. Mutta ei näytä luonnistavan. Sen vuoksi kannustaisinkin kaikkia lukemaan ja tarkistamaan Raamatusta ja lähellä olevista jakeista, niin huomaisitte, mitä nämä veijarit jättävät mainitsematta.jota olen tänne kirjoittamissani viesteissä epäillyt tai pitänyt epäsopivana.
Ellet pysty esittämään sellaista jaetta, todistat olevasi karkea valehtelija.
Siispä käy toimeen. Ilmoita yksi (tai useampi) jae, jota olen epäillyt.
Ja toistan vielä; ellet pysty jaetta osoittamaan, olet osoittautunut valehtelijaksi.
.sirpitön siiri kirjoitti:
kysyy utelias
"Kello löi jo viisi, lapset herätkää! Juhani ja Liisi, muuten matka jää..."
- Kadu ja palaa.
TeuvoSuni kirjoitti:
Siinäkin on totuutta vaikka minkä verran.
Oliko muuta syytä kuin se Jeesuksen ilmoitus, jonka mukaan et ole pystynyt luopumaan veljestäsi?Kun olet nyt lähtenyt pilkkaamaan Paavalia täyspäiväisesti, sinulla on äärimmäisen vaikeaa paluu valkeuteen, joka Jumalan sanasta lähtee. Ainoa tie sinulla on mennä itseesi ja katuen palata Jeesuksen luo.
Kadu ja palaa. kirjoitti:
Kun olet nyt lähtenyt pilkkaamaan Paavalia täyspäiväisesti, sinulla on äärimmäisen vaikeaa paluu valkeuteen, joka Jumalan sanasta lähtee. Ainoa tie sinulla on mennä itseesi ja katuen palata Jeesuksen luo.
että minulla on rohkeutta tuoda julki tämän lopun ajan rajun eksytyksen peruspilarit. Kun 40 vuotta elin Jumalan vihan alla pimeyden korvessa, niin Kristus ajatteli, että seuraavat 40 vuotta kestän elää kaltaistesi ihmisten vihan alla valkeudessa - jos minulle niin paljon elinaikaa annetaan.
Pimeydessä olevat eivät uskalla esiintyä ja tuoda julki asiota omalla nimellään. Kuten sen itsestäsi hyvin tiedät.Ved.2 kirjoitti:
Sinänsä ei tarvitsisi muuta kuin lukea kaikki Paavalin kirjeet ja uskoa niihin Jumalan sanana. Mutta ei näytä luonnistavan. Sen vuoksi kannustaisinkin kaikkia lukemaan ja tarkistamaan Raamatusta ja lähellä olevista jakeista, niin huomaisitte, mitä nämä veijarit jättävät mainitsematta..
Esitit viestissäsi 7.10.2010 19:37 väitteen, jonka mukaan otan "Paavalin kirjeistä
vain itselle sopivimmat kohdat?"
Annat suoran viittauksen siitä, että "Paavalin kirjeen kirjoitukset ovat totta"
sinun mielestäsi, mutta ne EIVÄT ole totta minun (siis Semperin) mielestä.
Tuo väite sinun on nyt todistettava. Ellet pysty esittämään yhtäkään jaetta, jonka
olen kieltänyt tai jota vähättelen, niin sinulle jää karkean valehtelijan osa.
Muista, nyt et selviä millään muulla kuin Raamatun jakeella (Paavalin kirjeistä).
Älä tarjoa minun lauseitani, joista et ole pitänyt. Niitä varmasti löytyy paljonkin.
Nyt on siis kysymys RAAMATUN jakeesta. Ja siitä OLETKO sinä valehtelija vai et.
Jos luikit pakoon esittämättä yhtäkään (1) jaetta, todistat, että OLET valehtelija.
Ohjeistukseni lienee nyt selvä. Suosittelen rehellistä ja nopeaa vastaamista!
.- Sirppisiiri
Semper.Fidelis kirjoitti:
.
Esitit viestissäsi 7.10.2010 19:37 väitteen, jonka mukaan otan "Paavalin kirjeistä
vain itselle sopivimmat kohdat?"
Annat suoran viittauksen siitä, että "Paavalin kirjeen kirjoitukset ovat totta"
sinun mielestäsi, mutta ne EIVÄT ole totta minun (siis Semperin) mielestä.
Tuo väite sinun on nyt todistettava. Ellet pysty esittämään yhtäkään jaetta, jonka
olen kieltänyt tai jota vähättelen, niin sinulle jää karkean valehtelijan osa.
Muista, nyt et selviä millään muulla kuin Raamatun jakeella (Paavalin kirjeistä).
Älä tarjoa minun lauseitani, joista et ole pitänyt. Niitä varmasti löytyy paljonkin.
Nyt on siis kysymys RAAMATUN jakeesta. Ja siitä OLETKO sinä valehtelija vai et.
Jos luikit pakoon esittämättä yhtäkään (1) jaetta, todistat, että OLET valehtelija.
Ohjeistukseni lienee nyt selvä. Suosittelen rehellistä ja nopeaa vastaamista!
.hyvin, hyvin vihainen!
Sirppisiiri kirjoitti:
hyvin, hyvin vihainen!
Ajattelinpa vain ottaa vedättäjän kiinni sanoistaan.
Tuskin sinullekaan on mieleen se, että lähimmäisestä
annetaan vääriä todistuksia. Olen halunnut 'profiloitua'
(hienosti sanottuna) Paavalin opetuksen kannattajaksi
tällä palstalla, jolle on pesiytynyt Paavalin vastustajia
Suni etunenässä ja muutamat hänen perässään.
Siinä syy vedättäjä-Ved.2:sen kiinniottamiseen hänen
valheellisista sanoistaan ja todistuksistaan.
.- Hirmuinen Rölli
Sirppisiiri kirjoitti:
hyvin, hyvin vihainen!
se on nyt niin leikkisällä päällä, tekeytyen miloin keneksikin.
- pakkokysyä20
TeuvoSuni kirjoitti:
miksi sitten saatanan enkeli rusikoi Paavalia saatanalta saatujen ilmestysten takia?
Mulla ei mene jakeluun. Toivon, ettet vastaa ainoastaan, että olen hirsisilmäinen ja huppupäinen jne. sillä sen olen jo kuullut. Haluaisin asiallisen vastauksen kysymykseen, miksi saatana omista ilmestyksistään omiaan kurittaisi, sillä saatanan tavoitehan on eksyttää ja pitää eksyneet tykönään. En ymmärrä logiikkaasi. Semper.Fidelis kirjoitti:
jota olen tänne kirjoittamissani viesteissä epäillyt tai pitänyt epäsopivana.
Ellet pysty esittämään sellaista jaetta, todistat olevasi karkea valehtelija.
Siispä käy toimeen. Ilmoita yksi (tai useampi) jae, jota olen epäillyt.
Ja toistan vielä; ellet pysty jaetta osoittamaan, olet osoittautunut valehtelijaksi.
.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tervehdys!
Kovin dikotominen, mustavalkoinen keskusteluasetelma ei ole hyvä kummallekaan keskustelijalle yhdessä eikä erikseen. Jos mustavalkoista totuutta halutaan, voidaan todeta yhtä hyvin, että jokainen ihminen on vailla Jumalan kirkkautta vain valehtelija. Mutta dikotomiset ja paperinmakuiset yläkäsitteet eivät auta todellisessa ihmisuhteessa, jossa pitää kohdata toinen ihminen. Sinuna olisin voinut todeta, että olen kokenut, että kanssakirjoittaja NYT, TÄSSÄ ASIASSA sortuu virhearviointiin. Useimmiten virhe tai erhe on tahaton. Termi "valhe" on tässä asenteellinen ja osoitteleva, ja kertoo käyttäjänsä kokemuksesta ja näkökulmasta. Ehkä loukkaannuit. Mutta uskovainen kilvoittelija, Jumalan sana jalkain lamppuna, niin kuin sinäkin haluat olla, haluaa laittaa roskat pois eikä suinkaan olla kokopäivätoiminen valehtelija. En siis ensinkään usko, että Ved. 2 ehdoin tahdoin haluaa valehdella, miksi haluaisi? Ja miksi sinä ehdoin tahdoin ajattelisit toisen valehtelevan? Eihän sellainen asenne sinunkaan sydäntäsi rakenna.TeuvoSuni kirjoitti:
"Kello löi jo viisi, lapset herätkää! Juhani ja Liisi, muuten matka jää..."
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
kyllä miksi tämän joululaulun tähän toit. Et musiikin ja laulamisen ja siitä syntyvän yhteisen ilon tähden - vaan siksi, että voisit kirjallisesti lahjakkaana ihmisenä lähimmäistäsi noilla ensimmäisen säkeistön sanoilla tökkiä.
Olitko mielestäsi jotakin hyvää lähimmäisellesi tällä hankkimassa, niin kuin Raamattu kehottaa?- pakko sanoa
Ajattelinpa vain ottaa vedättäjän kiinni sanoistaan.
Tuskin sinullekaan on mieleen se, että lähimmäisestä
annetaan vääriä todistuksia. Olen halunnut 'profiloitua'
(hienosti sanottuna) Paavalin opetuksen kannattajaksi
tällä palstalla, jolle on pesiytynyt Paavalin vastustajia
Suni etunenässä ja muutamat hänen perässään.
Siinä syy vedättäjä-Ved.2:sen kiinniottamiseen hänen
valheellisista sanoistaan ja todistuksistaan.
.itse valehtelet myös ja rutkasti.
Että näin "Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion? 4. Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? 5. Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi, 6. hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan": 7. niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän, 8. mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus. 9. Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen; 10. mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle! 11. Sillä Jumala ei katso henkilöön."
Lohdutukseksi sinulle NÄITÄ valehtelijoita täällä piisaa. Ikävä kyllä. - myös sanoa
pakkokysyä20 kirjoitti:
miksi sitten saatanan enkeli rusikoi Paavalia saatanalta saatujen ilmestysten takia?
Mulla ei mene jakeluun. Toivon, ettet vastaa ainoastaan, että olen hirsisilmäinen ja huppupäinen jne. sillä sen olen jo kuullut. Haluaisin asiallisen vastauksen kysymykseen, miksi saatana omista ilmestyksistään omiaan kurittaisi, sillä saatanan tavoitehan on eksyttää ja pitää eksyneet tykönään. En ymmärrä logiikkaasi.EI toden totta saatana omiaan rusikoi ihanien ilmestystensä tähden ei vaan se pitää omansa ilmestyksissään
ihanassa hurmoksessa. KariHenrik kirjoitti:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
tervehdys!
Kovin dikotominen, mustavalkoinen keskusteluasetelma ei ole hyvä kummallekaan keskustelijalle yhdessä eikä erikseen. Jos mustavalkoista totuutta halutaan, voidaan todeta yhtä hyvin, että jokainen ihminen on vailla Jumalan kirkkautta vain valehtelija. Mutta dikotomiset ja paperinmakuiset yläkäsitteet eivät auta todellisessa ihmisuhteessa, jossa pitää kohdata toinen ihminen. Sinuna olisin voinut todeta, että olen kokenut, että kanssakirjoittaja NYT, TÄSSÄ ASIASSA sortuu virhearviointiin. Useimmiten virhe tai erhe on tahaton. Termi "valhe" on tässä asenteellinen ja osoitteleva, ja kertoo käyttäjänsä kokemuksesta ja näkökulmasta. Ehkä loukkaannuit. Mutta uskovainen kilvoittelija, Jumalan sana jalkain lamppuna, niin kuin sinäkin haluat olla, haluaa laittaa roskat pois eikä suinkaan olla kokopäivätoiminen valehtelija. En siis ensinkään usko, että Ved. 2 ehdoin tahdoin haluaa valehdella, miksi haluaisi? Ja miksi sinä ehdoin tahdoin ajattelisit toisen valehtelevan? Eihän sellainen asenne sinunkaan sydäntäsi rakenna.Oli mukava huomata, että olet seurannut tämän ketjun keskustelua, KariHenrik.
Suhteessamme totuuteen ja valheeseen Raamattu kaiketi opastaa meitä enemmän dikotomisten kuin polytomisten valintojen tielle. Hengellistä ratkaisua etsiessä kannattaa vaihtoehtoja mielestäni pelkistää Sanan valossa kahteen (2) kategoriaan: oikeat valinnat ja väärät valinnat.
Tuohon ahtaan kuuloiseen valikkoon olkoon myönnytyksenä se, että oikeaan valintaan saattaa (siis saattaa) sisältyä useampia kuin yksi oikea vaihtoehto. Väärään valintaan vaihtoehtoja luonnollisesti löytyy runsaasti, tilannehan voi olla esimerkiksi tämä: yksi (1) suunta on oikea, kaikki loput vääriä.
Tunnet ”vedättäjä-Jussin” henkilökohtaisesti, minä taas en tunne kyseistä henkilöä lainkaan. Palstalla hän esiintyy mielellään rakkauden markkinamiehenä, joka ’rakastaa sinua ja rukoilee puolestasi pyyteettömästi’. Noiden seireenilaulujen hintana hän sitten röyhkeänpuoleisesti vaatii välitöntä ”rakastelua”.
Kaiken kohtuuden nimessä on siis todettava tämä kantapään kautta huomattu ominaisuus vedättäjässä;
hän pyrkii alistamaan jo heti palstakättelyn (= em. ”rakastelun”) jälkeen uuden pahaa-aavistamattoman esirukoussaaliinsa omaan epämääräiseen jatkokäsittelyynsä. Mikä on hänen motiivinsa? Warum so?
Oma arvioni on tämä: ko. mies on saanut Sunilta niin pahasti siipeensä, että hän yrittää tehdä ”sunit” jokaiselle, jossa hän näkee uhrin ainesta. Kyseessä on selvästi jonkinlainen kompensaatiorefleksi, jolla hän yrittää paikata Sunilta saamiaan haavoja. Sunitrauman hoitamiseen hän näyttää tarvitsevan uusia uhreja.
Luonnollisesti kenenkään EI PIDÄ suostua moisen uhrihaaskan asemaan (tiedoksi Veddylle). Hänen tulee järjestää apua itselleen jollain sosiaalisesti soveliaammalla ja hengellisesti kestävämmällä tavalla.
Sinulle KariHenrik haluan vieläkin antaa ns. perinteellisen varoituksen – ota se vastaan, jos voit – niin, varoituksen uskonnolliseen kaapuun pukeutuneista viekkaista susista. Sunin höyryjyrämäisen eksyttäjän tunnistaa lähes jokainen vaivatta. Hän ei ole juuri tuon höyryjyrämäisyytensä vuoksi erityisen vaarallinen. Vaarallisempana pidän hänen entisiä/nykyisiä uhrejaan. Tarkemmin sanottuna niitä uhreja, jotka tarvitsevat ’uuden uhrin verta’ paikatakseen omaa vaurioitunutta itsetuntoaan ja Suni-haavojaan.
Toivottavasti et ymmärrä minua niin, että olisin sinua tukistamassa. Päinvastoin, kaukana siitä. En mahda mitään (enkä haluakaan mahtaa) sille mielikuvalleni, että sinussa on jotain aitoa ja erittäin positiivista etsijää. Toivottavasti vielä löydämme toisemme täydellä luottamuksella ja veljeydellä samalta viivalta, saman armon ja totuuden etsijöinä ja löytäjinä.
Vahvistukaamme ”siinä armossa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa”. 2.Tim. 2:1
.KariHenrik kirjoitti:
kyllä miksi tämän joululaulun tähän toit. Et musiikin ja laulamisen ja siitä syntyvän yhteisen ilon tähden - vaan siksi, että voisit kirjallisesti lahjakkaana ihmisenä lähimmäistäsi noilla ensimmäisen säkeistön sanoilla tökkiä.
Olitko mielestäsi jotakin hyvää lähimmäisellesi tällä hankkimassa, niin kuin Raamattu kehottaa?ja kuten itsekin sen varsin hyvin tiedät, ettei sillä ystäviä saa kuin hetkeksi.
Tiedät myös itse senkin, että Pyhä Henki ei kehota ihmisiä pelkäämään, ja kuitenkin sinä vanhoillislestadiolaisten uhkausten takia, olit valmis takinkääntöön, ja hylkäämään siikajokisen ystäväsi, kun nuo kirkon suurimman lahkon jäsenet saivat tietää, minkälainen suhde sinulla minuun oli, ja mitä sinä tällä palstalla kirjoittelit.
Mutta kun sinä käännyit takaisin valheen lavealle tielle, sait rakkauslurituksillasi vedettyä perääsi viimeisetkin ystäväni, jotka tällä palstalla olleiden kirjoitusteni kautta löysivät totuuden tien - mutta vain hetkeksi.pakkokysyä20 kirjoitti:
Mulla ei mene jakeluun. Toivon, ettet vastaa ainoastaan, että olen hirsisilmäinen ja huppupäinen jne. sillä sen olen jo kuullut. Haluaisin asiallisen vastauksen kysymykseen, miksi saatana omista ilmestyksistään omiaan kurittaisi, sillä saatanan tavoitehan on eksyttää ja pitää eksyneet tykönään. En ymmärrä logiikkaasi.ei todellakaan ymmärrä totuuden logiikka.
Saatana on Jumalan renki, jolla hän teettää kaikki likaiset työt. Ja Saatanan oli pakko mennä Paavalia kurittamaan, joten saipahan samalla maistaa itse omien tekojensa hedelmiä.
Ja paras tapa Saatanalla on pitää ihmiset omanaan, kun Pyhä Henki lähtee, ja pääse itse yksin oman valheen henkensä kanssa omistaan huolehtimaan.- Muuta en kysy
TeuvoSuni kirjoitti:
Sinä siis väität, että Jumala olisi tarkoituksella laittanut sanaansa sekä valhetta, että totuutta?
- Ved.2
Oli mukava huomata, että olet seurannut tämän ketjun keskustelua, KariHenrik.
Suhteessamme totuuteen ja valheeseen Raamattu kaiketi opastaa meitä enemmän dikotomisten kuin polytomisten valintojen tielle. Hengellistä ratkaisua etsiessä kannattaa vaihtoehtoja mielestäni pelkistää Sanan valossa kahteen (2) kategoriaan: oikeat valinnat ja väärät valinnat.
Tuohon ahtaan kuuloiseen valikkoon olkoon myönnytyksenä se, että oikeaan valintaan saattaa (siis saattaa) sisältyä useampia kuin yksi oikea vaihtoehto. Väärään valintaan vaihtoehtoja luonnollisesti löytyy runsaasti, tilannehan voi olla esimerkiksi tämä: yksi (1) suunta on oikea, kaikki loput vääriä.
Tunnet ”vedättäjä-Jussin” henkilökohtaisesti, minä taas en tunne kyseistä henkilöä lainkaan. Palstalla hän esiintyy mielellään rakkauden markkinamiehenä, joka ’rakastaa sinua ja rukoilee puolestasi pyyteettömästi’. Noiden seireenilaulujen hintana hän sitten röyhkeänpuoleisesti vaatii välitöntä ”rakastelua”.
Kaiken kohtuuden nimessä on siis todettava tämä kantapään kautta huomattu ominaisuus vedättäjässä;
hän pyrkii alistamaan jo heti palstakättelyn (= em. ”rakastelun”) jälkeen uuden pahaa-aavistamattoman esirukoussaaliinsa omaan epämääräiseen jatkokäsittelyynsä. Mikä on hänen motiivinsa? Warum so?
Oma arvioni on tämä: ko. mies on saanut Sunilta niin pahasti siipeensä, että hän yrittää tehdä ”sunit” jokaiselle, jossa hän näkee uhrin ainesta. Kyseessä on selvästi jonkinlainen kompensaatiorefleksi, jolla hän yrittää paikata Sunilta saamiaan haavoja. Sunitrauman hoitamiseen hän näyttää tarvitsevan uusia uhreja.
Luonnollisesti kenenkään EI PIDÄ suostua moisen uhrihaaskan asemaan (tiedoksi Veddylle). Hänen tulee järjestää apua itselleen jollain sosiaalisesti soveliaammalla ja hengellisesti kestävämmällä tavalla.
Sinulle KariHenrik haluan vieläkin antaa ns. perinteellisen varoituksen – ota se vastaan, jos voit – niin, varoituksen uskonnolliseen kaapuun pukeutuneista viekkaista susista. Sunin höyryjyrämäisen eksyttäjän tunnistaa lähes jokainen vaivatta. Hän ei ole juuri tuon höyryjyrämäisyytensä vuoksi erityisen vaarallinen. Vaarallisempana pidän hänen entisiä/nykyisiä uhrejaan. Tarkemmin sanottuna niitä uhreja, jotka tarvitsevat ’uuden uhrin verta’ paikatakseen omaa vaurioitunutta itsetuntoaan ja Suni-haavojaan.
Toivottavasti et ymmärrä minua niin, että olisin sinua tukistamassa. Päinvastoin, kaukana siitä. En mahda mitään (enkä haluakaan mahtaa) sille mielikuvalleni, että sinussa on jotain aitoa ja erittäin positiivista etsijää. Toivottavasti vielä löydämme toisemme täydellä luottamuksella ja veljeydellä samalta viivalta, saman armon ja totuuden etsijöinä ja löytäjinä.
Vahvistukaamme ”siinä armossa, joka on Kristuksessa Jeesuksessa”. 2.Tim. 2:1
.Ei KariH ole mikään etsijä, vaan löytänyt. Mutta Seperillä on tuo löytäminen vielän pahasti hakusessa.
Et ymmärrä Paavalin kirjeistä hölkäsen pöläyttämää. Äläkä yritä esiintyä viisaampana kuin oletkaan.
Sinuna en viitsisi kirjoittaa tuollaista potaskaa. Häpeä tyyliäsi! Ved.2 kirjoitti:
Ei KariH ole mikään etsijä, vaan löytänyt. Mutta Seperillä on tuo löytäminen vielän pahasti hakusessa.
Et ymmärrä Paavalin kirjeistä hölkäsen pöläyttämää. Äläkä yritä esiintyä viisaampana kuin oletkaan.
Sinuna en viitsisi kirjoittaa tuollaista potaskaa. Häpeä tyyliäsi!vaan näihin sinun sanoihisi löytämisestä.
Molemmat olette kadottaneet totuuden tien porttopappien pelosta.- Ved.2
TeuvoSuni kirjoitti:
vaan näihin sinun sanoihisi löytämisestä.
Molemmat olette kadottaneet totuuden tien porttopappien pelosta.Sinä et usko Paavalin kirjeisiin ja sillä simmppeli. Minä uskon ja siinä ero. Pidetään uskomme. Siinä ei ole Teuvo pelivaraa. Ero on niin jyrkkä. En näe siinä mitään yhteistä. Olet kauas hairahtunut totuudesta. Mutta tämä on vain minun näkemykseni.
Ainoa kysmys, minkä vosin esittää, että oletko kaikessa nyt ihan varma, onko mitään kohtaa, missä vielä kilvoittelet tai olet hakusessa? Jos ollaan jossain väärässä, niin eikö sen voisn totuuden nimessä ihan myöntää? Minulla on ainakin paljon tutkimista näissä Raamatuissa. - puhut höpöjä.
TeuvoSuni kirjoitti:
Kaikki Paavalin kirjoitukset ovat totta, koska he eivät pysty erottamaan totuutta valheesta.
Saihan Paavali 4 vuotta Totuuden Hengen opetusta, mutta sen lisäksi 10 vuotta Saatanan erinomaisten ilmestysten valheita.
Jotka hän Saatanan vaikutuksesta erinomaisella tavalla sekoitti keskenään, jotta saatiin aikaan tämä raju eksytys.kerro saaneensa Saatanan ilmestyksiä. Puhut pelkkää palturia miesparka.
Ved.2 kirjoitti:
Ei KariH ole mikään etsijä, vaan löytänyt. Mutta Seperillä on tuo löytäminen vielän pahasti hakusessa.
Sinuna en viitsisi kirjoittaa tuollaista potaskaa. Häpeä tyyliäsi!Sinä voit rauhassa pitää omat mielipiteesi Paavalista ja potaskasta ja häpeästä ym.
Yhden asian haluan sinulle tässä yhteydessä selventää, Ved.2:
Jeesuksen löytäminen Pelastajaksi ei merkitse sitä, että kaikki käytännön ratkaisut
päivittäiseen elämään olisi saman tien löydetty.
Kilvoittelumme jatkuu ja joudumme JOKA päivä etsimään Jumalan tahtoa valintoihimme,
joita tulee eteemme. Emme ole Hengen ohjaamia tahdottomia robotteja.
VIRSI 484 Totuuden Henki:
1.
Totuuden Henki, johda sinä meitä
ETSIESSÄMME valkeuden teitä.
Työtämme ohjaa, meitä älä heitä,
tietomme siunaa.
2.
Kaikessa näytä käsiala Luojan,
mahtavan, viisaan, kaiken hyvän suojan.
Kristuksen luokse, rakkauden tuojan,
johdata meidät.
3.
Kristus on tiemme, valo sydäntemme,
toivomme ainut, pyhä totuutemme.
Armosi, Jeesus, anna voimaksemme,
uudista meidät.
4.
Anna nyt, Kristus, valos meille hohtaa,
anna sen meitä Isän kotiin johtaa.
Jos mikä murhe meitä täällä kohtaa,
voittamaan auta.Ved.2 kirjoitti:
Sinä et usko Paavalin kirjeisiin ja sillä simmppeli. Minä uskon ja siinä ero. Pidetään uskomme. Siinä ei ole Teuvo pelivaraa. Ero on niin jyrkkä. En näe siinä mitään yhteistä. Olet kauas hairahtunut totuudesta. Mutta tämä on vain minun näkemykseni.
Ainoa kysmys, minkä vosin esittää, että oletko kaikessa nyt ihan varma, onko mitään kohtaa, missä vielä kilvoittelet tai olet hakusessa? Jos ollaan jossain väärässä, niin eikö sen voisn totuuden nimessä ihan myöntää? Minulla on ainakin paljon tutkimista näissä Raamatuissa.yhtä varma kuin Jeesuksen rakkain opetuslapsikin:
"Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään
opetusta. Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa, ja on tosi, hänessä ei ole petosta.
Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä."
Ja kun hänessä pysyy, ei tarvitse rinnalleen maallista johtajaa, ei palvelijaa, ei henkien
erottajaa, ei parantajaa, ei tiedon tai viisauden antajaa, eikä ihmeiden tekijää.Semper.Fidelis kirjoitti:
Sinä voit rauhassa pitää omat mielipiteesi Paavalista ja potaskasta ja häpeästä ym.
Jeesuksen löytäminen Pelastajaksi ei merkitse sitä, että kaikki käytännön ratkaisut
Kilvoittelumme jatkuu ja joudumme JOKA päivä etsimään Jumalan tahtoa valintoihimme,
1.
tietomme siunaa.
2.
johdata meidät.
3.
uudista meidät.
4.
voittamaan auta.lähes kaikki valtuuston ja neuvoston kokoukset aloitettiin hoilaamalla tuota virttä. Ja kun Jumala viimein tuon kuuli, ja lähetti Totuuden Henkensä seurakuntaan johdattamaan, niin kirkkoherra kauhistui:
"Kiusalliseksi tämän tekee se, kun Suni on oikeassa."
Ja piispa läksi kirkkolakia rikkoen pakoon tuon lain mukaisesta piispan yleisestä tarkastuksesta.
Tällä ilmoituksellaan Saatana pitää sinut viimeiseen hengenvetoosi saakka hänen uskollisena ystävänään odottamassa Pyhää Henkeä , jota ei vain kuulu tulevaksi.
"Kilvoittelumme jatkuu ja joudumme JOKA päivä etsimään Jumalan tahtoa valintoihimme,
joita tulee eteemme. Emme ole Hengen ohjaamia tahdottomia robotteja."puhut höpöjä. kirjoitti:
kerro saaneensa Saatanan ilmestyksiä. Puhut pelkkää palturia miesparka.
"Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua."
Siinä Saatanan salaamisdirektiivi Paavalille.- vielä löytänyt
Ved.2 kirjoitti:
Sinuna en viitsisi kirjoittaa tuollaista potaskaa. Häpeä tyyliäsi!ole, kuin ihmisopin jeesuksen.
- logiikkaa
TeuvoSuni kirjoitti:
yhtä varma kuin Jeesuksen rakkain opetuslapsikin:
"Teissä kyllä pysyy se voitelu, jonka olette Pyhältä saaneet, ettekä te tarvitse kenenkään
opetusta. Hänen Henkensä opettaa teitä kaikessa, ja on tosi, hänessä ei ole petosta.
Niin kuin hän on teitä opettanut, niin pysykää hänessä."
Ja kun hänessä pysyy, ei tarvitse rinnalleen maallista johtajaa, ei palvelijaa, ei henkien
erottajaa, ei parantajaa, ei tiedon tai viisauden antajaa, eikä ihmeiden tekijää.kehotti omiaan PALVELEMAAN toisiaan, kun sanot näin:
"Ja kun hänessä pysyy, ei tarvitse rinnalleen maallista johtajaa, ei palvelijaa---" ? - sorrettujen ystävä
vielä löytänyt kirjoitti:
ole, kuin ihmisopin jeesuksen.
(Armi) ihmisten arvioinnin ja keskittyisit asioihin.
logiikkaa kirjoitti:
kehotti omiaan PALVELEMAAN toisiaan, kun sanot näin:
"Ja kun hänessä pysyy, ei tarvitse rinnalleen maallista johtajaa, ei palvelijaa---" ?Ja kun hänessä pysyy, ei tarvitse rinnalleen maallista johtajaa, ei palvelijaa, ei henkien
erottajaa, ei parantajaa, ei tiedon tai viisauden antajaa, eikä ihmeiden tekijää.
Valitut eivät näitä viranhaltioita rinnalleen tarvitse.- sinä olet ja
sorrettujen ystävä kirjoitti:
(Armi) ihmisten arvioinnin ja keskittyisit asioihin.
näin Jeesus sinullekin tänä päivänä sanoisi, "mene pois luotani saatana, sillä sinä ajattelet sitä mikä
ihmisen on etkä sitä mikä Jumalan on."
Kun sinä ihmisen mielellä täällä toimit paapoen väärällä tiellä, niin et sinä niistä hyvyyksistäsi
koskaan tule saamaan kunnian kruunua vaan häpeän.
Mitä sortamiseen tulee, niin itse sitä teet valheen vallassa.
Jumalan omana Jeesuksessa tiedetään EIKÄ luulla.
Jumalan Henki todella kirkastaa kaiken ET SINÄ voi (vaikka luulet) pettää Jumalan Pyhää Henkeä. - missä? Kerro.
TeuvoSuni kirjoitti:
"Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua."
Siinä Saatanan salaamisdirektiivi Paavalille.Missä on saatanan ilmestys?
Lue Raamatusta se, joka siellä on, eikä sitä, mitä siellä ei ole. - Ved.2
Sinä voit rauhassa pitää omat mielipiteesi Paavalista ja potaskasta ja häpeästä ym.
1.
tietomme siunaa.
2.
johdata meidät.
3.
uudista meidät.
4.
voittamaan auta.ehkä ymmärsitkään. En haluaisi laittaa kyseenalaiseksi uskoasi, mutta joku portti on vielä selvittämättä. Tämä käy ilmi myös hellunntaipalstalla käymiäsi keskusteluja. En minä tässä ilkkueassani kirjoittele, mutta olen huomannut sellaisen piirteen sinussa, että olisit ikäänkuin lähellä oivaltaa, herkistyä sille. Sinä torjut sen ilkkuessasi minulle Vedy-tyyliin. Homottelet ja pilkkaat, etkä häpeä sitä yhtään. Ei se minua haittaa, mutta se etäännyttää juuri itseäsi lopullisesta antautumisesta Jumalan hyvyyteen ja vapauteen Kristuksessa.
"Emme ole Hengen ohjaamia tahdottomia robotteja." Juuri tuo lause auttaa minua ymmärtämään suhdettasi hengellisiin asioihin. Ja tuo ottamasi virren säkeet ovat todistusta oikeasta otteesta uskon kilvoituksessasi.
Henki ohjaa, mutta me päätämme miten toteutamme sitä.
Siunausta - Olet valheessa.
TeuvoSuni kirjoitti:
että minulla on rohkeutta tuoda julki tämän lopun ajan rajun eksytyksen peruspilarit. Kun 40 vuotta elin Jumalan vihan alla pimeyden korvessa, niin Kristus ajatteli, että seuraavat 40 vuotta kestän elää kaltaistesi ihmisten vihan alla valkeudessa - jos minulle niin paljon elinaikaa annetaan.
Pimeydessä olevat eivät uskalla esiintyä ja tuoda julki asiota omalla nimellään. Kuten sen itsestäsi hyvin tiedät.Sinä vallan hyvin hyväksyt ne puskakirjoittajat, jotka muistavat olla sinun kanssasi samaa mieltä ja kehua sinua.
Hengen ohjauksessa et varmasti ole, sillä Pyhä Henki ei ohjaa vääristelemään ja mitätöimään Jumalan Kirjoituksia, jota sinä uutterasti jatkuvasti itse harrastat. - suuhun.
missä? Kerro. kirjoitti:
Missä on saatanan ilmestys?
Lue Raamatusta se, joka siellä on, eikä sitä, mitä siellä ei ole.teuvolle jauhot
- Siki.
TeuvoSuni kirjoitti:
erottajaa, ei parantajaa, ei tiedon tai viisauden antajaa, eikä ihmeiden tekijää.
Valitut eivät näitä viranhaltioita rinnalleen tarvitse.että sinä teet itse sitä samaa, noukit yksittäisiä jakeita irti asiayhteydestään ja niillä rakennat oman ihmisoppisi.
- dikotominen
KariHenrik kirjoitti:
tervehdys!
Kovin dikotominen, mustavalkoinen keskusteluasetelma ei ole hyvä kummallekaan keskustelijalle yhdessä eikä erikseen. Jos mustavalkoista totuutta halutaan, voidaan todeta yhtä hyvin, että jokainen ihminen on vailla Jumalan kirkkautta vain valehtelija. Mutta dikotomiset ja paperinmakuiset yläkäsitteet eivät auta todellisessa ihmisuhteessa, jossa pitää kohdata toinen ihminen. Sinuna olisin voinut todeta, että olen kokenut, että kanssakirjoittaja NYT, TÄSSÄ ASIASSA sortuu virhearviointiin. Useimmiten virhe tai erhe on tahaton. Termi "valhe" on tässä asenteellinen ja osoitteleva, ja kertoo käyttäjänsä kokemuksesta ja näkökulmasta. Ehkä loukkaannuit. Mutta uskovainen kilvoittelija, Jumalan sana jalkain lamppuna, niin kuin sinäkin haluat olla, haluaa laittaa roskat pois eikä suinkaan olla kokopäivätoiminen valehtelija. En siis ensinkään usko, että Ved. 2 ehdoin tahdoin haluaa valehdella, miksi haluaisi? Ja miksi sinä ehdoin tahdoin ajattelisit toisen valehtelevan? Eihän sellainen asenne sinunkaan sydäntäsi rakenna.Kannattaisi ehkä kuitenkin pysytellä suomen kielen parissa? Älä silti loukkaannu.
- Ved.2
dikotominen kirjoitti:
Kannattaisi ehkä kuitenkin pysytellä suomen kielen parissa? Älä silti loukkaannu.
oppineiden keskuudesssa. Siis ihmispopulaatio jaetaan kahteen toisilleen ristiriitaiseen, vastakkaiseen leiriin. heidän kohtalonsa ovat olemulseltaan vastakkaiset. Siis kahtiajautunut ihmispoppulaatio. Toiset tuomitaan, toiset pelastetaan. Mutta niihin jakajia onkin sitten moneen lähtöön. Semper on yksi oman päänsä jakaja ja erittelee nyt KariHenrikille norsunluutornista etsien tällaisia sivistyssanoja. Se saattaa kuullostaa jostakin sivistyneeltä ja paremmalta. Dikotominen on enemmältikin tuttua sosiologiassa, missä ihmisiä jaetaan erilaisiin luokkiin eri perustein. Marxilaisuus on toinen dikotomisen populaation jakamisesta kiinnostunut,proletariaattiin ja porvaristoon, siis työläisiin ja kapitalisteihin, niinkuin kristinuskokin jakaa pelastettuihin ja kadottettuihin.
Kristinuskossa syntiset ilman armoa joutuvat dikotomisesti helvettiin, mutta pelastuneet saavat ikuisen autuuden nauttia taivaan iloista. Näihin Semper jakaa nyt tietysti itsensä sinne taivaan iloihin ja mm. meikäläisen sinne eksyttäjien rangaistusluokkaan, kadotetut. Sitä hän tarkoittaa esityksellään. - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TeuvoSuni kirjoitti:
lähes kaikki valtuuston ja neuvoston kokoukset aloitettiin hoilaamalla tuota virttä. Ja kun Jumala viimein tuon kuuli, ja lähetti Totuuden Henkensä seurakuntaan johdattamaan, niin kirkkoherra kauhistui:
"Kiusalliseksi tämän tekee se, kun Suni on oikeassa."
Ja piispa läksi kirkkolakia rikkoen pakoon tuon lain mukaisesta piispan yleisestä tarkastuksesta.
Tällä ilmoituksellaan Saatana pitää sinut viimeiseen hengenvetoosi saakka hänen uskollisena ystävänään odottamassa Pyhää Henkeä , jota ei vain kuulu tulevaksi.
"Kilvoittelumme jatkuu ja joudumme JOKA päivä etsimään Jumalan tahtoa valintoihimme,
joita tulee eteemme. Emme ole Hengen ohjaamia tahdottomia robotteja."???????????????????????????
- Raamattu on totta.
TeuvoSuni kirjoitti:
Raamattu on totta.
Paavali antaa Herran omille vakavan kehotuksen:
"Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette
riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa" Kol. 3:9
Otsikossa mainittua asiaa ei tarvitsisi todeta, ellei Ved.2 olisi niin usein
ennenkin vedätellyt toisten ihmisten vilpittömiä käsityksiä totuudesta.
Pidän täysin oikeutettuna sen, että valehtelijat otetaan kiinni valheistaan.
Palstalla on yhden patologisen valehtelijan (TS) lisäksi näin otettu kiinni
toinenkin tahallinen valehtelija, valheen isän ottolapsi, vedättäjä Ved.2.
Lohdullista on, että mainituilla ottolapsilla on (toivottavasti) mahdollisuus
vielä katuen palata Taivaallisen Isänsä ja sielujensa Hyvän Paimenen tykö.
Sitä osaa heille toivoen,
SF
.- Jomppe vaan
van Paavalin kirjeistä kuin murto-osa. Nekin, mitä kirjoiotat, kirjoitat tekopyhyydelläsi. Lueppa Paavalinkin kirjeet KOKONAAN, vai eikö sielusi siedä lukea niitä? Kapsahtaako omaan nilkkaasi?
Jomppe vaan kirjoitti:
van Paavalin kirjeistä kuin murto-osa. Nekin, mitä kirjoiotat, kirjoitat tekopyhyydelläsi. Lueppa Paavalinkin kirjeet KOKONAAN, vai eikö sielusi siedä lukea niitä? Kapsahtaako omaan nilkkaasi?
Vedättäjäkös se itse siellä peitenimmarin takaa purkaa pahaa mieltään.
Sinullekin tekisi hyvää mennä rauhassa yöpuulle ja unohtaa nuo höpötyksesi.
Uusi aamu voi kirkastaa synkkää mieltäsi niin, että pääset irti syyttelystäsi.
Mutta kaikki on sinusta kiinni. Sinun on suostuttava heittämään pois pahat
ajatuksesi. Niitä et saa hautoa enää ainakaan huomisaamuna, lupaathan!
Hyvää yötä, minäkin menen nyt nukkumaan.
.- Jomppe vaan
Vedättäjäkös se itse siellä peitenimmarin takaa purkaa pahaa mieltään.
Sinullekin tekisi hyvää mennä rauhassa yöpuulle ja unohtaa nuo höpötyksesi.
Uusi aamu voi kirkastaa synkkää mieltäsi niin, että pääset irti syyttelystäsi.
Mutta kaikki on sinusta kiinni. Sinun on suostuttava heittämään pois pahat
ajatuksesi. Niitä et saa hautoa enää ainakaan huomisaamuna, lupaathan!
Hyvää yötä, minäkin menen nyt nukkumaan.
.eli pieleen meni arvauksesi.
- xzxzxzx
Jomppe vaan kirjoitti:
eli pieleen meni arvauksesi.
Kukaan ei tämän ketjun ihmisistä päässyt läpi totuuden seulan,
kaikki tyynni Jumalan armoa anelemaan.
Että selviätte tuomion päivänä, kun elämänne menee silmienne edessä,
mitä olette tehneet elämänne aikana.
>>>
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9377502/46177526
Raamattu
0
Voi sinua, Saatanan Sorja!
TeuvoSuni Käyttäjän viestit 7.10.2010 09:33
Vastauksia: 50
Lukukertoja: 165
TEKSTIKOKO: font-sizefont-sizefont-size
Viestien esitystapa:
Miksi Jumala tarvitsi Poikansa veren, vaikka Saatana ihmiset synnillä omakseen sai? Kuten on saanut sinutkin.
* VASTAA
* Kerro kaverille: - näkymätön ninni
Katumusta me kaikki tarvitsemme!
Vaadit kyllä katumusta toisilta Semper.Fidelis, mutta miten on oman katumuksesi laita? En haluaisi kaivella menneitä, mutta muistaakseni haukuit melkoisen pöyristyttävillä sanoilla tässä taannoin Ved.2:sta. Tästä sinua varoitinkin, mutta katumusta en nähnyt, pelkkää selittelyä omaksi parhaaksi???...
Sinä Semper kirjoitat valtavan hyvin asiaa Raamatusta. Tunnet Raamatun Sanaa hyvin ja osaat käyttää sitä taitavasti! Mutta eikö jossain kohden ole myös sanottu: Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi!
Sitä eläväksi tekevää Totuuden ja Rakkauden Henkeä anokaa!
Tahdompa sanoa tähän vielä lopuksi, että minun on ollut vaikea ymmärtää teitä kumpaakaan, siis puhun nyt sinusta Semper ja Ved.2:sta. Te vaan tunnutte jaksavan olla toistenne "kimpussa" kuukaudesta toiseen. Välillä myötäilette toisianne ja välillä olette "tukkanuottasilla." Ei taida tulla selvyyttä teidän välille vielä vähään aikaan... Ja eräs nimeltämainitsematon henkilö tuntuu nauttivan tästä tilanteesta erityisesti... - näkymätön ninni
näkymätön ninni kirjoitti:
Vaadit kyllä katumusta toisilta Semper.Fidelis, mutta miten on oman katumuksesi laita? En haluaisi kaivella menneitä, mutta muistaakseni haukuit melkoisen pöyristyttävillä sanoilla tässä taannoin Ved.2:sta. Tästä sinua varoitinkin, mutta katumusta en nähnyt, pelkkää selittelyä omaksi parhaaksi???...
Sinä Semper kirjoitat valtavan hyvin asiaa Raamatusta. Tunnet Raamatun Sanaa hyvin ja osaat käyttää sitä taitavasti! Mutta eikö jossain kohden ole myös sanottu: Kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi!
Tahdompa sanoa tähän vielä lopuksi, että minun on ollut vaikea ymmärtää teitä kumpaakaan, siis puhun nyt sinusta Semper ja Ved.2:sta. Te vaan tunnutte jaksavan olla toistenne "kimpussa" kuukaudesta toiseen. Välillä myötäilette toisianne ja välillä olette "tukkanuottasilla." Ei taida tulla selvyyttä teidän välille vielä vähään aikaan... Ja eräs nimeltämainitsematon henkilö tuntuu nauttivan tästä tilanteesta erityisesti...17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
Tahdompa sanoa tähän vielä lopuksi, että minun on ollut vaikea ymmärtää teitä kumpaakaan, siis puhun nyt sinusta Semper ja Ved.2:sta. Te vaan tunnutte jaksavan olla toistenne "kimpussa" kuukaudesta toiseen. Välillä myötäilette toisianne ja välillä olette "tukkanuottasilla." Ei taida tulla selvyyttä teidän välille vielä vähään aikaan... Ja eräs nimeltämainitsematon henkilö tuntuu nauttivan tästä tilanteesta erityisesti...En millään haluaisi kiinnittää ajatuksiani turhanpäiväisiin henkilövedätyksiin.
Kieltämättä tulin aikoinaan askaroineeksi liikaakin tuon 'nimeltä mainitsemattoman'
eksyttäjän pysäyttämisyrityksissä. Kuten olet huomannut en ole enää pariin vuoteen
osoittanut sanottavaa huomiota kyseisen kirjoittajan tekeleille. Osuuteni on tehty.
Eksyttäjän ex-ystävä, jolle vaadit minua osoittamaan katumusta, on saanut minulta
vain ansaitsemaansa ohjausta ja huolenpitoa. Miksi minä sellaista menisin katumaan?
Sinulla parahin Ninni taitaa vielä olla yhtä ja toista opittavaa kirjoittajien todellisten
vaikuttimien tunnistamisessa. Vaikka et siitä asiasta olisikaan samaa mieltä kanssani,
niin tästä ainakin olet, eikö vaan: palstan aihe on Raamattu - keskustelu Raamatusta!
.- ET OLE EDES USKOSSA
En millään haluaisi kiinnittää ajatuksiani turhanpäiväisiin henkilövedätyksiin.
Kieltämättä tulin aikoinaan askaroineeksi liikaakin tuon 'nimeltä mainitsemattoman'
eksyttäjän pysäyttämisyrityksissä. Kuten olet huomannut en ole enää pariin vuoteen
osoittanut sanottavaa huomiota kyseisen kirjoittajan tekeleille. Osuuteni on tehty.
Eksyttäjän ex-ystävä, jolle vaadit minua osoittamaan katumusta, on saanut minulta
vain ansaitsemaansa ohjausta ja huolenpitoa. Miksi minä sellaista menisin katumaan?
Sinulla parahin Ninni taitaa vielä olla yhtä ja toista opittavaa kirjoittajien todellisten
vaikuttimien tunnistamisessa. Vaikka et siitä asiasta olisikaan samaa mieltä kanssani,
niin tästä ainakin olet, eikö vaan: palstan aihe on Raamattu - keskustelu Raamatusta!
.tekosistasi, ei hopea lipeälläkään näytä puhdistuvan.
- Ved.2
Tahdompa sanoa tähän vielä lopuksi, että minun on ollut vaikea ymmärtää teitä kumpaakaan, siis puhun nyt sinusta Semper ja Ved.2:sta. Te vaan tunnutte jaksavan olla toistenne "kimpussa" kuukaudesta toiseen. Välillä myötäilette toisianne ja välillä olette "tukkanuottasilla." Ei taida tulla selvyyttä teidän välille vielä vähään aikaan... Ja eräs nimeltämainitsematon henkilö tuntuu nauttivan tästä tilanteesta erityisesti...Semperin kimpussa. Enkä mainitse siihen suuntaan mitään mainittavaa. Minulla ei uskovana ensinnäkään ole siihen mitään syytä, motiivia. Olen pyrkinyt ainoastaan keskustelemaan. Mutta uskovana siihen ei ole täällä mahdollisuutta enempää. Tuntuu niinkuin uskoa edeustavana keskustelupuoli eliminoidaan monella eritavalla.
Miten voisin muotoilla sanottavani niin, että se ei antaisi vaikutelmaa, että olisimme toistemme "kimpussa" ?En ole valaumuksen myötä kenenkkään "kimpussa". kannustan Semperin erittäin Raamatullisia aloituksia. Mutta kannustaisin häntä myös pysymään erossa tiettyjen riitapukarien vastaväitteistä. Itse pysyn myös erossa Semperin pilkkapuheista. Niillä ei ole hengenelämääni mitään vaikutusta. Mutta kannustaisin myös Semperiä tarkistamaan kantansa. Minun on uskovana otettava vastaan kainenlaista pilkkaa. Mutta minun ei kristillisen moraalin perustalla ole lupa vastata tai kostaa. Se on vakaumukseni perusta. Muussa tapauksessa olen rikkonut sitä.
Semperiin olen vaan laittanut toivon, että hän ymmärtäisi, ettei ole järkeä tuhlata ruutia jumalattomiin vastaväitteihin, niinkuin Raamattu kehottaa.(Pitää älytä lopettaa ). Semper käsittää minut tahallaan tai tahattomasti väärin. Ja se johtuu siitä, ettei Semper ole hengellinen ihminen, siis uudestisyntynyt. Tämä ei ole syytös , vaan kokemus siitä, että hän olisi sydämessään ottanut vastaan uskon pelastuksen. Koska se johtaisi vaan ilmeisesti erilaisiin väittelyihin. Mikä ei tuota hedelmää. Semperin väärinymmärrys todistaa hänen ulkopuolisuuttaan uskoontulemisesta, vaikka onkin uudestikastettu helluntaityyppisessä seurakunnassa. Usko ei katso nimiseurakuntaa, vaan sydämen uskoa Jeesukseen. Ei siitä edes kannata väitellä.
Kekustelumuotoisesti Semperillä on oikeus olla erimieltä, mutta pilkkaaminen ei anna uskontodistusta, että Jeesus olisi sydämessä. En ole väittelemässä, vaan evankelioimassa vähimmässä persoonassa.. Mutta joidenkin ylpeys ei varmaan kestä sitä, että joku "alempi" alkaisikin puhumaan uskoontulemisesta.
Siis en ole kimpussa, vaan keskustelemassa. Ninni varmaan ei ymmärrä tämän keskusteluun funktiota?
Tällaisia vaan tuli mieleen. Paljon olisi´sanottavaa, mutta haluaisisn vaan oikaista ilmeisiä väärinkin käsityksiä. Raamatusta olen kyllä oppini ammentanut. - Michaela.....
Jomppe vaan kirjoitti:
melkeinpä pahempi törkyilyissään kuin Suni, koska Suni on rehellisesti törky, Semper taas on hyvin kaksinaamainen, eli petollinen. Katumusta ei ole havaittavissa. Oliskin kova sana se katumus, ja aina toivottavaa ihmisen omaksi parhaaksi!!? Voiko törkysuinen ihminen luulla itseään vielä kristityksi? Millä sen perustelisi? Luulouskovaisuuttahan on suurimmaksi osaksi kristikunnassa.
- emme voi.
Michaela..... kirjoitti:
melkeinpä pahempi törkyilyissään kuin Suni, koska Suni on rehellisesti törky, Semper taas on hyvin kaksinaamainen, eli petollinen. Katumusta ei ole havaittavissa. Oliskin kova sana se katumus, ja aina toivottavaa ihmisen omaksi parhaaksi!!? Voiko törkysuinen ihminen luulla itseään vielä kristityksi? Millä sen perustelisi? Luulouskovaisuuttahan on suurimmaksi osaksi kristikunnassa.
Näin virtuaaliteitse emme voi arvioida ihmisiä.
- Kerro tarkemmin.
ET OLE EDES USKOSSA kirjoitti:
tekosistasi, ei hopea lipeälläkään näytä puhdistuvan.
Kerro tarkemmin.
- Ved.2
En millään haluaisi kiinnittää ajatuksiani turhanpäiväisiin henkilövedätyksiin.
.missä ja millä perusteella olen mielestäsi "eksyttäjä". Kun sinä tällaisia syytöksiä esittelet, niin olisi vähintään odotettavissa perusteluita syytöksillesi.
huomiolle laitettavaa on se, että olen eksytyksistä, mitän itse olen seurannut ja tutkinut, olen samaa mioeltä kanssasi. Tämä on sinänsä aika mielenkiintoinen kysymys, jota moni lukija ei varmaan edes ymmärrä. Siksi Ninnikin on varmaan ihmeissään. Mutta itse tiedän ja moni muu uskova, mistä on kysymys.
Mutta kerropa Semper nyt ihan tarkasti ja seikkaperäisesti, missä olen "eksyttäjä"? Jos jotain totuuden vastaista löytyy, niin olen mitä nöyrimmässä mielin sen tunnustamassa ja opiksi ottavainen. Se on vakaumukseni. Mutta epäilen, että Semperillä on nyt jotain muuta omallatunnollaan. Mutta sehän saadaan selville Semperin eksytyslistasta. Sitä mielenkiinnolla odotellessa.
Paavalin kirjeisiin vedoten, uskon myös kaikki välijakeet, mitä Paavali on kirjoittanut. Ja niitä voidaan ruotia sitten noiden syytösten purkaminen jälkeen. - Ved.2
Kerro tarkemmin. kirjoitti:
Kerro tarkemmin.
minäkin käytän omaa nimimerkkiäni, vaikken ole kirajautunut. Haluan omasta puolestani olla siinä suhteessa reilu, avoin ja myös kritiikille altis. itsellä ei ole tarvis piiloutua minkään piilonimimerkin taakse. Ja olen tarvittaessa myös tavoitettavissa ihan kiinniotettavissa ihan itsenäni, reilusti kaikille ystävällisesti suhtautuville henkilöille. Sellaisiin olen onneksi saanut täällä tutustua, mutta Semper on siitä kieltäytynyt. Joten en ole kovin luottavainen hänen tyyliinsä piiloitella. Anonymiteetin hyväksyn, mutta pitää olla myös sitten lojaali ja kunnioittavainen keskustelukumppaneihin nähden. Siinä suhteessa Semper on rikkonut tietyn reiluuden ja kunnioituksen periaatteen.
- Ved.2
17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
pois heistä! Sinun kannatta yleensäkin vetäytyä pois kaikesta jumalattomasta käyttäytymisestä. Miksi yleensäkin seuraat näitä jumalattomia väittelyitä. Pysy erossa kaikesta sellaisesta, mikä ei sinua rakenna.
Ilmeisesti ihmettelet, että mitä nuo oikein väittelevät. Mutta jos et ymmärrä mistä on kysymys, niin kannattaa etsiä helpompia itseä rakentavia keskusteluyhteyksiä. Mutta veikkaan, ettet niitä Raamattupalstalta löydä, kuin sattumoisin. Niitä kyllä on ilmaantunut, mutta ovat väistelleet tai laistaneet oman hyvinvointinsa myötä.
Toivon sinulle kuitenkin havaintoni myötä tervettä uskonkehitystä. - ihmetellä täytyy
emme voi. kirjoitti:
Näin virtuaaliteitse emme voi arvioida ihmisiä.
TeuvoSuni ainakin katsoo voivansa, sillä hän kertoo Totuuden Hengen omistajana tietävänsä kaikesta kaiken, mm. muka sen, että KH on saatanan rakas porttopoika.
Michaela..... kirjoitti:
Kerrohan tarkemmin, millä olet mielesi pahoittanut.
Ehkä voin helpottaa oloasi, kunhan kerrot, mikä sydäntäsi painaa.
.- Ved.2
Kerrohan tarkemmin, millä olet mielesi pahoittanut.
Ehkä voin helpottaa oloasi, kunhan kerrot, mikä sydäntäsi painaa.
.vastaustasi odotellessa.
Nimellä, Veddy. Vastaa ensin pääväittämääsi. Ved.2 kirjoitti:
missä ja millä perusteella olen mielestäsi "eksyttäjä". Kun sinä tällaisia syytöksiä esittelet, niin olisi vähintään odotettavissa perusteluita syytöksillesi.
huomiolle laitettavaa on se, että olen eksytyksistä, mitän itse olen seurannut ja tutkinut, olen samaa mioeltä kanssasi. Tämä on sinänsä aika mielenkiintoinen kysymys, jota moni lukija ei varmaan edes ymmärrä. Siksi Ninnikin on varmaan ihmeissään. Mutta itse tiedän ja moni muu uskova, mistä on kysymys.
Mutta kerropa Semper nyt ihan tarkasti ja seikkaperäisesti, missä olen "eksyttäjä"? Jos jotain totuuden vastaista löytyy, niin olen mitä nöyrimmässä mielin sen tunnustamassa ja opiksi ottavainen. Se on vakaumukseni. Mutta epäilen, että Semperillä on nyt jotain muuta omallatunnollaan. Mutta sehän saadaan selville Semperin eksytyslistasta. Sitä mielenkiinnolla odotellessa.
Paavalin kirjeisiin vedoten, uskon myös kaikki välijakeet, mitä Paavali on kirjoittanut. Ja niitä voidaan ruotia sitten noiden syytösten purkaminen jälkeen.En ryhdy tehtäviin, joita pidän itselleni mahdottomina, turhaan vaivaat minua.
Korkkiruuvin oikominen on yksi esimerkki tehtävästä, johon en halua ryhtyä.
Toinen esimerkki mahdottomasta tehtävästä on sinun uskonnollisten tunteittesi
vakauttaminen. Siis minulle tuo on mahdotonta; Jumalalle on kaikki mahdollista.
Iloitaan yhdessä siitä, että Jumala voi selvittää kaikki sinun mielesi umpisolmut
aivan yhtälailla kuin meidän kaikkien toistenkin henkilökohtaiset ongelmat.
Jokaisella meistä on sydämellään ratkaisemattomia kysymyksiä, joihin vain Jumala
voi antaa todellisen vastauksen. Etsikäämme siis apua ylhäältä, valkeuksien Isältä.
.Ved.2 kirjoitti:
vastaustasi odotellessa.
Nimellä, Veddy. Vastaa ensin pääväittämääsi.niellä kiukkusi ja olla hiljaa sen katkerasti loukkaantuneen egosi kanssa.
Voin vakuuttaa sinulle, että en osallistu sinun eheyttämisyrityksiisi
yhtään enempää kuin mitä olen tähän saakka tehnyt. Valitettavasti
saavuttamani menestys siinä tehtävässä on ollut vähäistä, mutta
toivottavasti yrittänyttä ei sentään enää enempää laiteta :)
Rauhallista illan jatkoa ja kaikkea hyvää!
.- Paljastat itseäsi
En ryhdy tehtäviin, joita pidän itselleni mahdottomina, turhaan vaivaat minua.
Iloitaan yhdessä siitä, että Jumala voi selvittää kaikki sinun mielesi umpisolmut
Jokaisella meistä on sydämellään ratkaisemattomia kysymyksiä, joihin vain Jumala
voi antaa todellisen vastauksen. Etsikäämme siis apua ylhäältä, valkeuksien Isältä.
.sinun psyykettäsi hyvin voimakkaasti.
- Ved.2
En ryhdy tehtäviin, joita pidän itselleni mahdottomina, turhaan vaivaat minua.
.Mutta sinulla on erittäin painavia ongelmia näillä alueilla. Väistelet ongelmiasi, mikä on hyvin tyypillistä asemassasi. Itse olen kuitenkin yli kolmekymmentä vuotta painiskellut näiden , sinunkin tyyppisten ongelmien kimpussa, joten minun käsistäni sinä et pääse kovin heppoisin selityksin vapaaksi, ennenkuin korjaat viimeisen kiven, minkä olet heittänyt tänne bittiavaruuteen.
Minulla ei muuten ole oleellisia ongelmia sydämelläni, ratkaisemattomia ongelmia. Ratkaisen ne päivittäin. M utta sinulla on pitkältä aikaväliltä nimenomaan ratkaisemattomia ongelmia. Ne ovat ihan täysin tunnistettavissa. Ja kun täällä hetrjailet, niin ihan omasta tilauksestasi aletaan niitä nyt ratkomaan.
Niinkuin helluntailaisia siteeratakseni, sinä olet "kiinniotettu". Satun vaan tuntemaan hyvin paljon eri uskonsuuntauksen uskovia ja heidän ilmauksiaan ja käsityksiään uskovaisuudesta.Veikkaan että olet pyörinyt reippaasti kapeammalla sektorilla, vaikka olemmekin saman ikäisiä.
Aloitetaan helpoimmasta päästä. Väität, että olen eksyttäjä. Niin olisi kohtuullista, että perustelisit väitteesi
täällä julkisesti, niin voisin myös puolustella kohdallani. Sitten myöhemmin sinulla olisi aika haastavaa kertoa julkisesta herjauksesta noin rikosoikeudellisessa suhteessa. Tulen valvomaan kaikkia julkisia väitteistäösi myös herjosjesi suhteen, joten olepa tarkkana ja mieti yönkin yli, mitä on tullut herjattua tällä palstalla. Sitten kun olet korjannut viimeisenkin kiven, niin pääset rauhaan, muuten et!
Saatat luulla, että kanssani voi noin vain pelleillä ja herjailla. Ved.2 kirjoitti:
Mutta sinulla on erittäin painavia ongelmia näillä alueilla. Väistelet ongelmiasi, mikä on hyvin tyypillistä asemassasi. Itse olen kuitenkin yli kolmekymmentä vuotta painiskellut näiden , sinunkin tyyppisten ongelmien kimpussa, joten minun käsistäni sinä et pääse kovin heppoisin selityksin vapaaksi, ennenkuin korjaat viimeisen kiven, minkä olet heittänyt tänne bittiavaruuteen.
Minulla ei muuten ole oleellisia ongelmia sydämelläni, ratkaisemattomia ongelmia. Ratkaisen ne päivittäin. M utta sinulla on pitkältä aikaväliltä nimenomaan ratkaisemattomia ongelmia. Ne ovat ihan täysin tunnistettavissa. Ja kun täällä hetrjailet, niin ihan omasta tilauksestasi aletaan niitä nyt ratkomaan.
Niinkuin helluntailaisia siteeratakseni, sinä olet "kiinniotettu". Satun vaan tuntemaan hyvin paljon eri uskonsuuntauksen uskovia ja heidän ilmauksiaan ja käsityksiään uskovaisuudesta.Veikkaan että olet pyörinyt reippaasti kapeammalla sektorilla, vaikka olemmekin saman ikäisiä.
Aloitetaan helpoimmasta päästä. Väität, että olen eksyttäjä. Niin olisi kohtuullista, että perustelisit väitteesi
täällä julkisesti, niin voisin myös puolustella kohdallani. Sitten myöhemmin sinulla olisi aika haastavaa kertoa julkisesta herjauksesta noin rikosoikeudellisessa suhteessa. Tulen valvomaan kaikkia julkisia väitteistäösi myös herjosjesi suhteen, joten olepa tarkkana ja mieti yönkin yli, mitä on tullut herjattua tällä palstalla. Sitten kun olet korjannut viimeisenkin kiven, niin pääset rauhaan, muuten et!
Saatat luulla, että kanssani voi noin vain pelleillä ja herjailla.Vielä pari hyväntahtoista kommenttia sinulle: ensinnäkin, sallithan mun nauraa.
Toiseksi, sinun hiekkalaatikkosi on käynyt jo ajat sitten liian tunkkaiseksi minulle.
Ja vielä kolmanneksi, etkö voisi tarkistaa, mikä tämän keskustelupalstan otsikko on.
Lopuksi vilpitön toivomus: hae apua sieltä, mistä sen löydät. Jos Kristuksen rakkaus
vielä vaatii minua jotain tekemään hyväksesi, niin teen sen ilomielin. Tällä hetkellä
minulla ei ole sinulle mitään annettavaa hätääsi lievittämään. So simple, isn't it!
.- Yks Jorma
Vielä pari hyväntahtoista kommenttia sinulle: ensinnäkin, sallithan mun nauraa.
Toiseksi, sinun hiekkalaatikkosi on käynyt jo ajat sitten liian tunkkaiseksi minulle.
Ja vielä kolmanneksi, etkö voisi tarkistaa, mikä tämän keskustelupalstan otsikko on.
Lopuksi vilpitön toivomus: hae apua sieltä, mistä sen löydät. Jos Kristuksen rakkaus
vielä vaatii minua jotain tekemään hyväksesi, niin teen sen ilomielin. Tällä hetkellä
minulla ei ole sinulle mitään annettavaa hätääsi lievittämään. So simple, isn't it!
.pelle. Nuo sun jutut eivät ole ihan normaaleimpia.
- Yks Jorma
Michaela..... kirjoitti:
kirjotukset on.
- Ved.2
Vielä pari hyväntahtoista kommenttia sinulle: ensinnäkin, sallithan mun nauraa.
.sen kummempaa, kuin tunnustaisit virheesi, pilkkasi, panettelusi, ja oppisit kristinuskosta sen perusprinsiipit: Lähimmäisen rakkaus, leppeä, ei pilkkaava kielenkäyttö, rukoilemisen kristillinen perusta, lähimmäisen kunnioitus, siis ei mielistely. Ja rakkaus ei ole yhtäkuin homostelu, mihin vetoat kaksoiskäskyyn vedottaessa.
Minulla siis ei ole hätä, mutta sinulla on raittiin uskon suhteen, mitä olet täällä kuitenkin mainostamassa ja voihkimassa, kun joku on olevinaan samaa mieltä kanssasi. Mutta se on valhetta kaikki tyyni. Aika narsistista kielenkäyttöä.
Ja sitten kerropa se eksyttävä momentti vihdoinkin, niin päästään keskustelemaan. Ei taida löytyä, kun vaietaan siitä väitteestä. Olet aika raukkis, jos et kykene perustelemaan väitteitäs. Sitten päästäisiin niihin muihin pilkkaaviiv lpmmenteihis. Et sinä pääse luistamaan näistä. Muista se! Vai käytänkö muita, juridisia keinoja´? Ei oikein viehätä sun kukkoilu tällä palstalla. Odotan vastausta. - näkymätön ninni
Ved.2 kirjoitti:
Semperin kimpussa. Enkä mainitse siihen suuntaan mitään mainittavaa. Minulla ei uskovana ensinnäkään ole siihen mitään syytä, motiivia. Olen pyrkinyt ainoastaan keskustelemaan. Mutta uskovana siihen ei ole täällä mahdollisuutta enempää. Tuntuu niinkuin uskoa edeustavana keskustelupuoli eliminoidaan monella eritavalla.
Miten voisin muotoilla sanottavani niin, että se ei antaisi vaikutelmaa, että olisimme toistemme "kimpussa" ?En ole valaumuksen myötä kenenkkään "kimpussa". kannustan Semperin erittäin Raamatullisia aloituksia. Mutta kannustaisin häntä myös pysymään erossa tiettyjen riitapukarien vastaväitteistä. Itse pysyn myös erossa Semperin pilkkapuheista. Niillä ei ole hengenelämääni mitään vaikutusta. Mutta kannustaisin myös Semperiä tarkistamaan kantansa. Minun on uskovana otettava vastaan kainenlaista pilkkaa. Mutta minun ei kristillisen moraalin perustalla ole lupa vastata tai kostaa. Se on vakaumukseni perusta. Muussa tapauksessa olen rikkonut sitä.
Semperiin olen vaan laittanut toivon, että hän ymmärtäisi, ettei ole järkeä tuhlata ruutia jumalattomiin vastaväitteihin, niinkuin Raamattu kehottaa.(Pitää älytä lopettaa ). Semper käsittää minut tahallaan tai tahattomasti väärin. Ja se johtuu siitä, ettei Semper ole hengellinen ihminen, siis uudestisyntynyt. Tämä ei ole syytös , vaan kokemus siitä, että hän olisi sydämessään ottanut vastaan uskon pelastuksen. Koska se johtaisi vaan ilmeisesti erilaisiin väittelyihin. Mikä ei tuota hedelmää. Semperin väärinymmärrys todistaa hänen ulkopuolisuuttaan uskoontulemisesta, vaikka onkin uudestikastettu helluntaityyppisessä seurakunnassa. Usko ei katso nimiseurakuntaa, vaan sydämen uskoa Jeesukseen. Ei siitä edes kannata väitellä.
Kekustelumuotoisesti Semperillä on oikeus olla erimieltä, mutta pilkkaaminen ei anna uskontodistusta, että Jeesus olisi sydämessä. En ole väittelemässä, vaan evankelioimassa vähimmässä persoonassa.. Mutta joidenkin ylpeys ei varmaan kestä sitä, että joku "alempi" alkaisikin puhumaan uskoontulemisesta.
Siis en ole kimpussa, vaan keskustelemassa. Ninni varmaan ei ymmärrä tämän keskusteluun funktiota?
Tällaisia vaan tuli mieleen. Paljon olisi´sanottavaa, mutta haluaisisn vaan oikaista ilmeisiä väärinkin käsityksiä. Raamatusta olen kyllä oppini ammentanut."pilkkaaminen ei anna uskontodistusta, että Jeesus olisi sydämessä."
Tässä kohden olet oikeassa Semperin suhteen. Ei mulla muuta sanottavaa. En vaan yksinkertaisesti jaksa puuttua enää enempää. - Ved.2
"pilkkaaminen ei anna uskontodistusta, että Jeesus olisi sydämessä."
Tässä kohden olet oikeassa Semperin suhteen. Ei mulla muuta sanottavaa. En vaan yksinkertaisesti jaksa puuttua enää enempää.Tämä ei ole sinun sotasi. Olen sinulle siitä jo huomauttanut, että pysy erossa jumalattomista väittelyistä ja pilkkapuheista. Luotan siihen, että joskus tulisit ymmärtämään, mistä oikeastaan on kysymys. Pidä se uskon rauha mikä sinulla on. Ehkä joskus toivon mukaan tulet ymmärtämään, mistä näissä uskonasioissa on kysymys.
Jotenkin vaistoan kohdallasi, mistä aprikoit. Mutta epäselvissä tapauksissa rukoile meidän kaikkien puolesta. Rukoile Semperin puolesta. Ei sen takia, että hän olisi väärässä, vaan sen vuoksi, että olet kuitenkin hänestä huolissasi. Se on Kristuksen tahto jokatapauksessa. Rukoile vaikka sen puolesta, että hänkin oppisi rukoilemaan. Hän tarvitsee siihen rohkaisua. Sinä voisit siinä suhteessa olla parempi avu. - vVd.2
niellä kiukkusi ja olla hiljaa sen katkerasti loukkaantuneen egosi kanssa.
Voin vakuuttaa sinulle, että en osallistu sinun eheyttämisyrityksiisi
yhtään enempää kuin mitä olen tähän saakka tehnyt. Valitettavasti
saavuttamani menestys siinä tehtävässä on ollut vähäistä, mutta
toivottavasti yrittänyttä ei sentään enää enempää laiteta :)
Rauhallista illan jatkoa ja kaikkea hyvää!
.joudut eheyttelemääm ihan vaan omia puheitasi. Siinä olisi nyt sinulla kosolti työsarkaa. mMtenkähän se onkaan Semperinn egon laita? Saako egosi tyydytystä ja energiaa toisten henkilökohtaisuuksien loukkaamisesta? Näyttää saavan - sopii varmaan siihen omaan narsistiseen luonteenrakneteeseen.
kuulut saumattomasti siihen, Sunisemperarmikki-lahkoon, luonteenrakenteeltasi. ihan samat viha- halveksuntaväitteet, lähimmäisen pilkka ja halveksunta kuuluu teidän oppirakennelmaanne. Siitähän Semperillä on jo vuosien kokemus. Tämä pilkka tulee jatkumaan hamaan kuolemaanne asti.
Olisi jotenkin käsitämätöntä, että joku teistä tekisi parannuksen. Kuulut saumattomasti tähän samaan kategoriaan. Tee parannus jos pystyt. Mutta veikkaan, että jatkat kuitenkin omalla veikeällä muodollasi samaa länkytystä. Kannustan siihen. Mutta käytäntö on opettanut, ettet kykene. - Yks Jorma
vVd.2 kirjoitti:
joudut eheyttelemääm ihan vaan omia puheitasi. Siinä olisi nyt sinulla kosolti työsarkaa. mMtenkähän se onkaan Semperinn egon laita? Saako egosi tyydytystä ja energiaa toisten henkilökohtaisuuksien loukkaamisesta? Näyttää saavan - sopii varmaan siihen omaan narsistiseen luonteenrakneteeseen.
kuulut saumattomasti siihen, Sunisemperarmikki-lahkoon, luonteenrakenteeltasi. ihan samat viha- halveksuntaväitteet, lähimmäisen pilkka ja halveksunta kuuluu teidän oppirakennelmaanne. Siitähän Semperillä on jo vuosien kokemus. Tämä pilkka tulee jatkumaan hamaan kuolemaanne asti.
Olisi jotenkin käsitämätöntä, että joku teistä tekisi parannuksen. Kuulut saumattomasti tähän samaan kategoriaan. Tee parannus jos pystyt. Mutta veikkaan, että jatkat kuitenkin omalla veikeällä muodollasi samaa länkytystä. Kannustan siihen. Mutta käytäntö on opettanut, ettet kykene.mutta todellisuus on se, etteivät mihinkään siitä tule muuttumaan. Se muutos olisi jo pitänyt tapahtua.
Fil. 1:20-21
"että Kristus nytkin, niinkuin aina, on tuleva ylistetyksi
minun ruumiissani kaikella rohkeudella,
joko elämän tai kuoleman kautta.
Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto."
Paavalilla oli rohkeutta astua Areipagille ateenalaisten viisastelijoiden eteen,
hänellä oli rohkeutta todistaa uskostaan maaherran edessä, ja keisarin edessä.
Veljemme Paavalin, uskovien esikuvan, motto oli tämä; ohjatkoon se meitäkin:
"Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme,
niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme,
niin me olemme Herran omat." Roomalaiskirje 14:8
.- Jeesuksen tuntemisen
rinnalla. Jeesus opetti myös ettei kukaan voi olla opetuslapsensa ellei ole luopunut kaikesta. Jeesuksen apostolit luopuivat kaikesta seuratessaan Herraansa, Juudas valitettavasti varasti yhteisestä kukkarosta ja näin täyttyi kirjoitus ´rahan halu on kaiken pahan alku ja juuri´ kohdallaan.
Kuinka moni on valmis luopumaan kaikesta, kun sitä koetellaan pedon merkin tullessa. Siihen viittaa myös Jeesuksen muistutus Lootin vaimosta tulemuksensa yhteydestä. Toivottavasti sydämemme on taivaallisissa emmekä rakasta tätä katoavaa maailmaa, kun käsky kuuluu "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa. Kostakaa hänelle sen mukaan, kuin hän on tehnyt, ja antakaa hänelle kaksinkertaisesti hänen teoistansa; siihen maljaan, johon hän on kaatanut, kaatakaa te hänelle kaksin verroin. Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua. Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä', sentähden hänen vitsauksensa tulevat yhtenä päivänä: kuolema ja suru ja nälkä, ja hän joutuu tulessa poltettavaksi, sillä väkevä on Herra Jumala, joka on hänet tuominnut." (Ilm. 18:4-)
Autuaat ne, jotka rakastavat Herraa Jeesusta Pyhässä Hengessä öljy astioissa niin että voivat olla valona ja suolana ja ottaa ristinsä ja voittaa maailman ja päästä perille valtakuntaansa! - Ved.2
mutta voisitko Semper ihan selvyyden vuioksiu kertoa, mikä sinun hengellinen kotisi on? Luin tuolta helluntaipalstalta keskustelujasi ja totesin, ettet oikein kuulu heihinkään! Siis selvyyden vuoksi voisit vähän raottaa hengellistä suuntautneisuutta, olkoot se sitten Paavalin kirjeitä tai mitä tahansa Raamatuissa pysyäksemme.
Äläkä' vihoittele tai vedättele viha- ja vika suuntaan ihan turhaan. Sinulla on ihan hyvää sanottavaa, joten älä pilaa hyviä ajatuksiasi panettelupuolella. Saattaa olla, että sinulla on jotain arkoja kohtia, mitä meillä monilla. Mutta kerro ihan sisäisestä pyrkimyksestäsi, se on ihan raamatullinen ilmaus. Sisällinen ihminen ajattelee asioita ihan eri näkökulmasta. Raamatun tekstin lainaaminen ei vielä anna ymmärtää, mitä ajat takaa. Selitä ihan ihmisenä inhimillisesti, mitä tunnet ja koet ihmisenä ,joko kristittynä tai ihan muuten vaan? - mä vaan.
Ved.2 kirjoitti:
mutta voisitko Semper ihan selvyyden vuioksiu kertoa, mikä sinun hengellinen kotisi on? Luin tuolta helluntaipalstalta keskustelujasi ja totesin, ettet oikein kuulu heihinkään! Siis selvyyden vuoksi voisit vähän raottaa hengellistä suuntautneisuutta, olkoot se sitten Paavalin kirjeitä tai mitä tahansa Raamatuissa pysyäksemme.
Äläkä' vihoittele tai vedättele viha- ja vika suuntaan ihan turhaan. Sinulla on ihan hyvää sanottavaa, joten älä pilaa hyviä ajatuksiasi panettelupuolella. Saattaa olla, että sinulla on jotain arkoja kohtia, mitä meillä monilla. Mutta kerro ihan sisäisestä pyrkimyksestäsi, se on ihan raamatullinen ilmaus. Sisällinen ihminen ajattelee asioita ihan eri näkökulmasta. Raamatun tekstin lainaaminen ei vielä anna ymmärtää, mitä ajat takaa. Selitä ihan ihmisenä inhimillisesti, mitä tunnet ja koet ihmisenä ,joko kristittynä tai ihan muuten vaan?Oletko tehnyt itse samoin?
- Mäkin vaan
mä vaan. kirjoitti:
Oletko tehnyt itse samoin?
Oletko itse tehnyt samoin?
- Ved.2
Tuossa kun pysyit Raamatussa, niin voin täysin sydämessäni yhtyä noihin laittamiisi sanoihin. Unohtaen mitä aikaisemmin on kirjoitettu.
Ensiksikin minä kiitän Jumalaani Jeesuksen Kristuksen kautta teidän kaikkien tähden, koska teidän uskoanne mainitaan kaikessa maailmassa. Sillä Jumala, mitä minä hengessäni palvelen julistaen hänen Poikansa evankeliumia...aina RUKOUKSISSANI ANOEN...(Room.1:8-10) - Mä vaan
Mäkin vaan kirjoitti:
Oletko itse tehnyt samoin?
En. Ootsä?
- Tit. 1:9
Tit. 1:9
hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet. - paavalista pyöveliin
2 Pietarin kirje 3, Raamattu 1933
Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä; ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
'Paavalin kirjeet' ja monet muut kirjoitukset Raamatussa, ovat Raamatun mukaan väärennettyjä. Tunnetun historian mukaan, n k ristiretket alkoivat noin 2000 vuotta sitten; 'Paavali' vainosi Kristillisiä.
Kuka oli Paavali?
Paavali, Paul, Paulus, Paulos, Pope (n. 3–14 – 63–64, Hebreaksi שאול התרסי, Ša'ul HaTarsi, Latinan kielellä Paulus) ovat erikielisiä mutaatioita Paavi -tittelistä. Englannin kielessä käytetyt Paul ja Paulus -nimet, ovat mutatoituneet Saul -nimen kautta aikaan 'jolloin paavali oli Juutalainen' - toisin sanoen aikaan jolloin hän tekeytyi olevansa Juutalainen. Nykyisessä Englannin kielessä Paul on sama kuin Pope, ja Suomen kielessä Paavali on Paavi.
Paavin syntymäpaikkaunta on Tarsos niminen kaupunki nykyisessä Turkissa, josta Paavali Tarsoslainen -nimi, mikä ei merkitse sitä että hän oli Turkkilainen. Huomioitava on, että Paavi ei kuulunut Jeesuksen 12 opetuslapsen joukkoon. 'Apostoli' -sanaa käytetään Markuksen ja Matteuksen evankeliumeissa kerran. Markuksen evankeliumin (3:16 - 19) ja Matteuksen evankeliumin (10: 2 - 4) mukaan, Jeesus valitsi Simon Pietarin, Andreaksen, Jaakob Sebedeuksen, Johannes Sebedeuksen, Filippuksen, Bartolomeuksen, Tuomaan (Judas Didymos Tuomas, ”Kaksonen”), Matteuksen, Jaakob Alfeuksen, Taddeuksen, Simon Kananeuksen (Simon Kiivailija), ja Juudas Iskariotin (seuraaja Mattias) 'apostoleikseen'. Kaikki muut jotka esittävät olevansa Jeesuksen apostoleita, ovat vääriä apostoleita.
Efesolaiskirje (1-6) alkaa sanoin; '1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa', ja päättyy sanoin; '24 Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta - katoamattomuudessa'. Efesolaisille kirjoittanut Roomasta, Tychicus.
Viimeistä lausetta ei ole Suomen kielisessä Raamatussa mikä paljastaa Paavin nimen. Tychicus ei ole 'Paavin kirjuri', vaan Paavin nimi on Tychicus. Hän on Farisealainen ja kirjanoppinut Gootti. Hän ei ole Roomalainen, mutta 'Roomalaisena' hän vainoaa Juutalaisia. Hän muuttaa uskonsuuntaa, toisin sanoen tekeytyy Juutalaiseksi, ja vainoaa 'Juutalaisena' Kristillisiä. Hän vaihtaa jälleen uskonsuuntaa ollen lopullisesti keskienen hahmo Kristinuskossa, ja vainoaa Kristillisiä ja Juutalaisia. Muuttamalla identiteettiä ja vainoamalla ihmisiä, hän pääsi manipuloimaan kaikkia alkuperäisiä kirjoituksia, ja lietsomaan vihaa eri etnisten Kansojen välille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231863
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001650Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511225Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491108Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31988Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797