Jeesustelua ?

Zokes

Herättäisikö pahennusta maassamme , jos muslimit tekisivät "lähetystyötä" maassamme ? kertoisivat profeetoistaan jne .. Mitä jos hindut , buddhaan uskovat toimisivat samoin ? Eikö heillä ole oikeus siihen ? Oikeus ? Onneksi meillä kaikilla on oikeus , mutta valtauskontojen paineessa meitä aivopestään , milloin mihinkin suuntaan , ihmisten mielipiteiden mukaan , ei siis jumalan . Milloin puhutaan aivopesusta ? Siinä olemme olleet ihmisinä suvereeneja aikojen saatossa . Hyvässä ja pahassa .Suurimmassa osassa maailman uskonnoissa opetaan kunnioittamaan lähimmäisiä ja elämään hyvin , profeettojensa mukaan , mutta Ihmiset tulkinnoillaan ovat säädelleet/politisoineet "normit" toimia lahkoissaan .
Miksikö tällaista sepittelen ? No siksi , että pidän kristinuskoa jokseenkin ylimielisenä ajatusmaailmaltaan .
Siinä messutaan hyvyydestä , toisen posken kääntämisestä,lähetystyöstä jne.. mutta suvaitsevaisuutta ei tunneta . Myönnän , että hyvää työtäkin lähetystyössä tehdään , mutta usko on "politisoitu" eri käyttötarkoituksiin / uskonlahkoihin . Itse uskon jumalaan ja kunnioitan muidenkin maailman ihmisten tapaa uskoa . uskottomuuskin on ihmisen oma asia . Jouduin eroamaan ev. lut. kirkosta ideologisista syistä , en pidä tekopyhyydestä . Jumalaan uskova , ei tarvitse lokeroida lahkoaan . Pappi joka puhuu ja räätälöi elämäämme pöntössään , puhuu yhden miehen äänellä . Tapa uskoa on jokaisella meissä henkilökohtainen . Usko hyvään ja pahaan on kaikilla meillä jokseenkin syntyessään . Uskoa usein käytetään ihmisten tarkoitusperien saavuttamiseen .SODAT ovat siinä loistavia oppitunteja . Uskoppa huvikses ;)

1

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MulQvist

      ... ja päätin kommentoida joitakin kohtia.

      Ensinnäkin tekeehän täällä "lähetystyötä" muslimit, hindulaiset, mormoonit, hare-krishna-liike, jehovantodistajat jne monet uskonnot eikä sitä mitenkään rajoiteta. Kummallista, ettet ole asiasta tietoinen. Ainoa poikkeus on juutalaiset, jotka eivät tee lähetystyötä.

      Tottakai oma luterilainen kirkkomme vastaa jäsentensä hengellisestä opetuksesta. Mitä ihmettä horiset..
      Ja jokainen saa vapaasti erota kirkosta tai liittyä kirkkoon.

      Viittauksia lahkoihin en ihan ymmärtänyt, mitähän mahdoit tarkoittaa. Lahkojakin saa vapaasti perustaa.
      Kirkon piirissä niitä ei kai ole tai sitten on sanojen merkitys erilainen. Keskustelu lahkoista on mahdotonta, kun sanalla "lahko" tarkoitat jotain muuta kuin yleensä.

      Melkein arvasin, että olet jotenkin kristinuskonvastainen. Ovatko muut uskonnot ovat suvaitsevaisia, hyviä ym.ym.positiisista paitsi kristinusko? Epäilen. Minä en ainakaan tiedä mitään niin suvaitsevaista kuin tämä pohjoismainen luterilainen kirkko, joka suvaitsee kaikkea ja kaikkia muita paitsi suvaitsemattomia.

      Kirjoitit, että uskot jumalaan, niin tekee valtaosa maailman ihmisistä. Minä taas uskon Jumalaan.
      Kirjoitit, että "Uskoa usein käytetään ihmisten tarkoitusperien saavuttamiseen." Olen melkein samaa mieltä, mutta kirjoittaisin sen muodossa: "Uskontoa usein käytetään ihmisten tarkoitusperien saavuttamiseen."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      130
      9962
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2901
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      178
      2690
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1518
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe