Tarina siitä, miten hylkäsin "hyvän" työpaikkani ja aloin elää!

myratrace

4

789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panic0

      Tosi hyvä blogi kyllä. Minusta tuntuu juuri samalta kuin tuossa oravanpyöräjutussasi. Olen 30-vuotias korkeasti koulutettu ja hyvässä työssä oleva mies, silti työ on vienyt minulta kaiken. Kohta se vie perheenikin ja sittenpä on aika ottaa loparit niin pääsee eroon myös tästä kultaisesta vankilasta, jonka maksamisen takia siellä työssä pitää käydä.

      Minulla on vakava työuupumus joka oireina mm. ahdistuneisuutta, paniikkikohtauksia ja masennnusta. Sairauslomaa saisin, mutten ole vielä uskaltanut tämän "hyvän" työn menettämisen takia sitä ottaa paljon. Kohta taidan kuitenkin tehdä omat ratkaisut ja ottaa kunnon saikun, hoitaa itseni ensisijaisesti kuntoon. Katotaan sitten kun tässä alkaa selvitä elävien kirjoihin, vieläkö tässä elämässä on jotain elämisen arvoista.

      • ingaliina_

        ...olen nyt ollut sairaslomalla pahan työuupumuksen ja vaikean masennuksen vuoksi. Välillä roikkunut jopa itsemurhan partaalla, ja teen sitä edelleen, joskin arvelen olevani liian pelkuri tehdäkseni itselleni mitään. Työpaikalta tulee varsin kalseita yhteydenottoja, pienintäkään ymmärrystä tai "parane pian" -toivotuksia on ollut turha edes toivoa.

        Tällä hetkellä olen henkisesti ihan raato, joka asia vaatii hirveää pinnistelyä, enkä jaksaisi edes jutella kenenkään kanssa, saati tavata ketään. Tunnetasolla elämä on latistunutta, päivästä päivään sinnittelyä. Mahtaako minusta koskaan enää tulla se innokas ja elämäniloinen ihminen, joka joskus olin?


      • eheyttää
        ingaliina_ kirjoitti:

        ...olen nyt ollut sairaslomalla pahan työuupumuksen ja vaikean masennuksen vuoksi. Välillä roikkunut jopa itsemurhan partaalla, ja teen sitä edelleen, joskin arvelen olevani liian pelkuri tehdäkseni itselleni mitään. Työpaikalta tulee varsin kalseita yhteydenottoja, pienintäkään ymmärrystä tai "parane pian" -toivotuksia on ollut turha edes toivoa.

        Tällä hetkellä olen henkisesti ihan raato, joka asia vaatii hirveää pinnistelyä, enkä jaksaisi edes jutella kenenkään kanssa, saati tavata ketään. Tunnetasolla elämä on latistunutta, päivästä päivään sinnittelyä. Mahtaako minusta koskaan enää tulla se innokas ja elämäniloinen ihminen, joka joskus olin?

        On se kumma juttu, että raha, asema, korkea elintaso voi sanella meidän elämän suunnan. Sille alttarille ollaan valmiita uhraamaan oma terveys, perhe, läheiset ja kaikki mahdollinen mitä tämä oravanpyörässä pysyminen vaatii.

        Tiedän kokemuksesta, että kun työuupumus vie masennukseen, ja ahdistus painaa päälle ovat yöunet tipotiessään. Jonkun aikaa sitä jaksaa sinnitellä unilääkkeitten turvin, mutta niihinkin tulee riippuvuus. Viha ja katkeruus velloo sisällä. Läheisille ei pysty olemaan läsnä, enää ei edes välitä. Kuitenkin viimeiseen asti haluaa työnantajalle ja työkavereille teeskennellä tehokasta ja pirteää.

        Suhde puolisoon ja lapsiin on kylmentynyt, he ovat etääntyneet jo elämään omaa elämäänsä. Itsellä on vain jäytävä masennus. Ja kun se kehittyy tarpeeksi pitkälle, se rampauttaa sielun ytimiä myöten. Paluuta terveiden kirjoihin ei enää olekkaan, ja kuka jaksaa muumion kanssa elää loppuelämänsä?

        Peli kannattaa ajoissa viheltää poikki. Alkaa kyselemään itseltä, miten minä voin, miten voi perheeni, mitä haluan elämältä. Tässä mammonassako minun arvoni ovat.

        Pysäytän tämän oravanpyörän, lasken kaiken käsistäni, otan aikaa itselleni, senkin uhalla, ettei työnantaja hyväksy tätä vetäytymistäni. Ei hän välitä minun jaksamisesta hölynpölyä, olen pelkkä väline hänen käytössään. Joudun ehkä etsimään ihmisarvonikin uudelleen, se kun pääsi katoamaan sinne pyörän uumeniin.

        Etsin niitä kultaisia langanpäitä, jotka pääsi katkeamaan läheisiini niissä pyörityksissä, mutta etsin niitä nöyrin mielin, ja tiedän niiden löytyvän. Niin, ehkä tarvitsin nämä kokemukset, niiden kautta kun löysin elämääni uudet ja kestävät arvot. Arvot, jotka ovat tuoneet minulle sisäisen rauhan ja mielekkään elämän, ja luulenpa, että yläkerrassa mielenkiinnolla seurattiin, milloin ymmärrän niihin tarttua.


      • yksinäinen mies.
        eheyttää kirjoitti:

        On se kumma juttu, että raha, asema, korkea elintaso voi sanella meidän elämän suunnan. Sille alttarille ollaan valmiita uhraamaan oma terveys, perhe, läheiset ja kaikki mahdollinen mitä tämä oravanpyörässä pysyminen vaatii.

        Tiedän kokemuksesta, että kun työuupumus vie masennukseen, ja ahdistus painaa päälle ovat yöunet tipotiessään. Jonkun aikaa sitä jaksaa sinnitellä unilääkkeitten turvin, mutta niihinkin tulee riippuvuus. Viha ja katkeruus velloo sisällä. Läheisille ei pysty olemaan läsnä, enää ei edes välitä. Kuitenkin viimeiseen asti haluaa työnantajalle ja työkavereille teeskennellä tehokasta ja pirteää.

        Suhde puolisoon ja lapsiin on kylmentynyt, he ovat etääntyneet jo elämään omaa elämäänsä. Itsellä on vain jäytävä masennus. Ja kun se kehittyy tarpeeksi pitkälle, se rampauttaa sielun ytimiä myöten. Paluuta terveiden kirjoihin ei enää olekkaan, ja kuka jaksaa muumion kanssa elää loppuelämänsä?

        Peli kannattaa ajoissa viheltää poikki. Alkaa kyselemään itseltä, miten minä voin, miten voi perheeni, mitä haluan elämältä. Tässä mammonassako minun arvoni ovat.

        Pysäytän tämän oravanpyörän, lasken kaiken käsistäni, otan aikaa itselleni, senkin uhalla, ettei työnantaja hyväksy tätä vetäytymistäni. Ei hän välitä minun jaksamisesta hölynpölyä, olen pelkkä väline hänen käytössään. Joudun ehkä etsimään ihmisarvonikin uudelleen, se kun pääsi katoamaan sinne pyörän uumeniin.

        Etsin niitä kultaisia langanpäitä, jotka pääsi katkeamaan läheisiini niissä pyörityksissä, mutta etsin niitä nöyrin mielin, ja tiedän niiden löytyvän. Niin, ehkä tarvitsin nämä kokemukset, niiden kautta kun löysin elämääni uudet ja kestävät arvot. Arvot, jotka ovat tuoneet minulle sisäisen rauhan ja mielekkään elämän, ja luulenpa, että yläkerrassa mielenkiinnolla seurattiin, milloin ymmärrän niihin tarttua.

        Hieno viesti! Olen kanssasi samaa mieltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe