Milloin Jeesus tulee?

Katsotaanpa mitä raamatussa lukee..
- Matt. 24:3-35 "Ja kun hän istui Õljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? ... Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus .. aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta .. ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."
- Mark. 13:30 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat."
- Luuk. 21:32 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu."
- Matt. 16:28 -- Jeesus ilmoittaa ihmisjoukolle, että kaikki heistä eivät ehdi kuolla ennen Jeesuksen toista tuloa;
- Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
- Matt. 10:23 -- Jeesus tietää valistaa, että opetuslapset eivät ehdi edes käydä Israelin kaupunkeja loppuun, ennen kuin maailmanloppu tapahtuu.
- Matt. 10:23 "Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee."
- Mark. 14:61-62 -- Jeesus uhittelee papille, että myös tämä tulee näkemään Jeesuksen toisen tulon vielä elinaikanaan.
- Mark. 14:62 "Jeesus sanoi: Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."

Jeesuksen aikainen sukupolvi katosi noin 1900 vuotta sitten.

Myöskin Paavali valistaa korinttilaisia, ettei heidän kannata enää mennä naimisiin maailmanlopun välittömyyden vuoksi, "Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa."
Nyt on jo kulunut noin 1900 vuotta ja aina vain odotellaan. Mahtoiko Jeesus ajatella että "joutaa tuonne myöhemminkin" vai onko unohtanut koko jutun?

10

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nii nii, muttakun ei uusi testamentti oo enää voim... EIKU!

SÄ ET LUE RAAMATTUA PYHÄN HENGEN OHJAAMANA NIIN ET VAAN TAJUA!!!

ja niin edelleen...

• Bi-bi.

Uskovaiset eivät ole ikinä raamattua lukenutkaan, vaan ainoastaan pätkiä sieltä ja täältä.

• Bi-bi. kirjoitti:

Uskovaiset eivät ole ikinä raamattua lukenutkaan, vaan ainoastaan pätkiä sieltä ja täältä.

No tuo on kyllä suurimman osan kohdalla varmasti totta.

Joku jossain joskus sanoi silleen kivasti, että mikään muu kirja ei "käännä" ihmistä yhtä tehokkaasti ateistiksi kuin raamattu. :) Tiedä sitten.

• Tässä kohtaa hyvät uskovaiset iskevät "Jumalakortin" pöytään ja toteavat 1) "Jumalan tiet ovat tuntemattomia" 2) Raamattua ei saa tulkita kirjaimellisesti vaan kokonaisuutena "sen sanoman ymmärtämiseksi" ja 3) "Ei ateisti näistä asioista voi ymmärtää". Raamattu ei voi olla väärässä, joka johtaa siihen, että "Jeesus puhui vertauksia" koska eihän hän nyt ole voinut olla väärässä (eihän?). Tämän jälkeen arvon uskovaiset piilottavat kyseiset raamatunkohdat, unohtavat asian ja jatkavat kirjaimellisen tulkinnan mukaista homojen ja vääräuskoisten vainoa. Hassua.

• 25

Olemme täysin oman onnemme seppiä.

• kiitokset wecculille

Ja uppista taasen!

• "Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus"

Oon nähnyt aika monta salamaa idässä.

"ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella." - Muummipeikko? :D

" ja tähdet putoavat taivaalta" - Mihin suuntaan ne tähdet tippuvat avaruudessa?

Eikä silti ole jesseä koskaan näkyny.

• Kistinuskon palvoma jeesus ei tule koskaan, ja sen uskonnon tarkoituskin, sillä toive paluusta, auttaa uskovaista pysymään uskossa, ja nåin turvaamaan uskon vallan ihmismieleen
      Jos oikea jeesus tulisi nyt niin kristinusko ei tuntisi häntä omakseen, samoin kun juutalaiset eivät tunteneet omakseen
      Jeesus ei ollut krititty, sillä hän ei tiennyt kristiuskosta mitään koska se on perustettu satoja vuosia myöhemmin

• saina harjunp

kaikki uskonnot odottavat omaa messiasta palaavaksi, mutta heitä tuskin on parijonossa, vaan ainoastaan yksi lähettiläs palaa. Varmuudella.

Maailmankaikkeuden ytimestä, eli ikuisuudesta muodostuu ihmisen kaltainen olento lähettiläs, joka on hyvin lähellä Jumalaa ja ei pelota omalla olemuksellaan ihmiskuntaa. Kuitenkin koska on olemassa myös pahan voima
        ensin saapuu antikristus ja kaikki Raamatun kirjoitukset käyvät toteen. Miksipä niitä olisi muuten aikoinaan kirjoitettu. Raamattu ei ole mikään lentolehtinen
        jossa kirjoitukset muuttuvat,

• saina harjunp kirjoitti:

kaikki uskonnot odottavat omaa messiasta palaavaksi, mutta heitä tuskin on parijonossa, vaan ainoastaan yksi lähettiläs palaa. Varmuudella.

Maailmankaikkeuden ytimestä, eli ikuisuudesta muodostuu ihmisen kaltainen olento lähettiläs, joka on hyvin lähellä Jumalaa ja ei pelota omalla olemuksellaan ihmiskuntaa. Kuitenkin koska on olemassa myös pahan voima
        ensin saapuu antikristus ja kaikki Raamatun kirjoitukset käyvät toteen. Miksipä niitä olisi muuten aikoinaan kirjoitettu. Raamattu ei ole mikään lentolehtinen
        jossa kirjoitukset muuttuvat,

" Raamattu ei ole mikään lentolehtinen
        jossa kirjoitukset muuttuvat,"

Älä ihmeessä. Väitätkö, että totuus löytyy bibliasta ?

No joo, ellei se ole totta, se on hyvin keksitty.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      238
      2282
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1828
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1547
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1245
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1115
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1098
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1018
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      864
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      852
    Aihe