Hei kuinka paljon saa juoda viiniä, tai kuinka kauan täytyy odottaa viinin juomisen jälkeen, jotta voisi mennä ajamaan autoa?
viini ja ajaminen
4
4665
Vastaukset
- 19+13
Viiniä saa juoda niin paljon kuin lompakko ja elimistö sietää, ja ajamaan saa mennä kun promillet on alle 0,5 ja taskusta löytyy ajokortti.
- selkeästi sanottu
Alkoholin poistuminen elimistöstä
Alkoholin poistumisnopeus on aina vakio eli 1 g puhdasta alkoholia 10 painokiloa kohti tunnissa. Palaminen tapahtuu pääosalta maksassa. Muuttumattomana alkoholia poistuu hengityksen, virtsan ja hien mukana 5 %. Yksi ravintola-annos (pullo olutta, 16 cl punaviiniä, 4 cl väkeviä) sisältää 12 - 15 g alkoholia ja nostaa veren alkoholipitoisuutta 0,2 promillea. Yksi ravintola-annos poistuu elimistöstä n. 2 tunnissa, punaviinipullollinen runsaassa 8 tunnissa ja vodkapullollinen runsaassa vuorokaudessa. Voimassaolevan lain mukaan moottoriajoneuvon kuljettaja tuomitaan rattijuopumuksesta jos hänen verensä alkoholipitoisuus on 0,5 promillea.- Vai miten
Koska ylläoleva teksti on sekavaa ja osittain puutteellista suosittelena katsomaan esim http://www.selvapeli.fi/ linkkiä. Kohta ajokunto ja laskuri.
itselläni on seuraava karkea laskentatapa. Ensimmäinen menee ilman odottelua, seuraavat aina kaksi tuntia annnosta kohti. Tämä on omalla kohdalani pientä liioittelua, mutta parempi näin. - selkeästi sanottu
Vai miten kirjoitti:
Koska ylläoleva teksti on sekavaa ja osittain puutteellista suosittelena katsomaan esim http://www.selvapeli.fi/ linkkiä. Kohta ajokunto ja laskuri.
itselläni on seuraava karkea laskentatapa. Ensimmäinen menee ilman odottelua, seuraavat aina kaksi tuntia annnosta kohti. Tämä on omalla kohdalani pientä liioittelua, mutta parempi näin.Itse lasken todella varman päälle: kaksi tuntia/annos ja alan laskea VIIMEISESTÄ NAUTITUSTA annoksesta. Olen nainen ja maksani polttaa alkoholia hitaammin kuin miehen maksa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882