AUTTAKAA, mitä saan syödä

toivoton ja nälkäine

4 kuukautisella lapsellamme epäillään maito-, vilja- tai/ja muna-allergiaa.
Koska imetän, joudun minä kyseiselle dietille. Maito testailtiin jo kerran, ja tulos ei ollut tarpeeksi hyvä (ripuli parani hieman, mutta ei tarpeeksi), niin lääkäri päätti lisätä tuon viljan ja muna diettiin mukaan.

Mitä ihmettä minä saan syödä????
Mitä syön aamupalaksi... porkkanaa. Kaikki ykkösallergisoivatkin on kielletty eli porkkana, herneet (soijatuottaat siinä samalla), sitrukset, mansikka, kiwi, tomaatti jne.
Banaaniako?!? En ole koskaan ollut banaanin ystävä :(

AUTTAKAA, minulla on todellakin ideat vähissä.

4

815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs vaan

      Itse olen samasta syystä maidottomalla ja munattomalla dietillä, mutta onnekseni saan syödä sentään viljoja. Itselläni oli dietin alkaessa myös aika pakokauhuinen olo, mutta yllättäen ei tässä nälkään ole kuoltu.

      Aamupalaksi voisit ajatella ainakin: Hirssi-, tattari-, riisi(hiutale), helmi- (peruna), maissipuuroa joko veteen tai riisimaitoon keitettynä. Myös luontaisestigluteeniton leipä (kaupan pakastealtaassa useampiakin vaihtoehtoja ja isommissa kaupoissa myös joitakin tuoretuotteita) käy sinulle ja leivänpäälliseksi keijumargariini ja kaikki kokolihaleikkeleet. Myös riisimurot mehukeitolla tai riisimaidolla ovat käypänen vaihtoehto.

      Ruuanlaitossa maitotuotteita voi korvata riismaidolla ja kookosmaidolla.

      Herkutteluun kaupan pakastealtaasta löytyy riisijäätelöä, joka on ihan siedettävän makuista esim. vadelmahillon kera. Kaupasta saa myös gluteenittomia colakeksejä, jotka eivät sisällä maitoa tai munaa (ei mitään makunautintoja, mutta paremman puutteessa).

      Vegaaniliiton sivuilla on jonkin verran leivontaohjeita (vegaanithan eivät käytä mitään eläinperäistä, joten ohjeet ovat munattomia ja maidottomia), joukossa näytti olevan myös muutama gluteeniton (kaikki luontaisesti gluteenittomat tuotteet käyvät myös vilja-allergikoille, vaikka keliakia ja vilja-allergia ovat eri asia).

    • bakteerit töihin!

      >>>>>>>=>Naisten vaivat, vauvan-odotus, lapsi ja parantavat maitohappobakteerit

      • 27

        Taidat olla yllä olevan sivuston ylläpitäjä, kun sitä joka paikkaa tyrkytät.
        Lue kysymys! Kysyjä ei kyllä saanut sivuiltasi mitään vastausta!


    • ihmevaikumma

      Käskikö lääkäri jatkamaan imetystä?? Meillä ainakin käski lopettamaan heti, kun oma dieettini meni liian köyhäksi. Ei sitten omassa maidossanikaan enää mitään ravintoarvoa ole. Eli apteekin korvikkeelle jouduttiin niin kauaksi aikaa, että altistukset tehtiin. Näin lääkärikin tiesi tarkalleen, mitä lapsi on syönyt siihen asti. Altistuksessa ilmeni vain maitoallergia, joten nyt taas saan syödä viljoja ja munia. Ja imetän.

      Lääkäri myös sanoi, että jos kaikki epäillyt allergiat olisivat olleet tosia, olisimme joutuneet ravintoterapeutille, joka olisi osannut neuvoa vauvan kiinteiden syönnissä (meidän poika oli siis 5,5 kk) ja että myöhemmin saa tarpeeksi mm. proteiinia ja kalsiumia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      76
      1464
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1207
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1146
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1004
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      813
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      745
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe