Adventistista uskovainen

Jos joku tulee uskoon, hänestä tulee uusi luomus. Vanhoihin synteihin ei ole palaamista.

”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut” (2 Kor 5:17)

Niinpä, kun saatanan palvoja tulee uskoon, hän ei voi alkaa rakentamaan vanhalle perustalle, mitä hän on aikaisemmin ajatellut Jumalasta, saatanasta, ihmisistä, synnistä jne., vaan hänen on lähdettävä tyhjästä, rakentamaan Jeesus-perustalle.

Samoin, kun adventisti tulee uskoon, hän ei voi alkaa rakentamaan vanhalle perustalle, mitä hän on aikaisemmin ajatellut Jumalasta, saatanasta, ihmisistä, synnistä jne., vaan hänen on lähdettävä tyhjästä, rakentamaan Jeesus-perustalle.

Kun lukee adventisteina uskoon tulleiden kertomuksia, niin ne, jotka ovat lähteneet liikkeelle sillä periaatteella, että he eivät tiedä mitään Kristuselämästä, vaan ovat alkaneet opettelemaan ja oppimaan kaiken alusta alkaen, ovat menestyneet ja kasvaneet uskossa.

Sitten taas adventisteina uskoon tulleet, jotka ovat eronneet harhaoppiseksi huomaamastaan Adventtikirkosta, mutta ovat silti alkaneet rakentaa entisen "tietämyksensä" päälle, eivät ole menestyneet eivätkä kasvaneet, vaan jonkin ajan kuluttua luopuneet uskosta.

Kaikkein huonoimmin on käynyt niiden, jotka ovat luopuneet uskosta hetimmiten jäämällä Adventtikirkon jäseniksi, sillä ”Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat?" Ja tuosta jatkuukin ohje, miten pitää toimia uskoon tultuaan: "Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias." (2 Kor 6:15-18)

30

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun luterilainen tulee uskoon, ei hänen sen takia pidä erota kirkosta eikä
      adventistinkaan kirkostaan, eikä helluntailaisen. Olkaamme uskon esimerkkinä
      siellä missä vaikutamme. Maailmassakin.

      2. Kor. 2:15
      Me olemme Kristuksen tuoksu, joka nousee Jumalan eteen;
      tämän tuoksun tuntevat sekä ne, jotka pelastuvat,
      että ne, jotka joutuvat kadotukseen.

      2. Kor. 3:3
      Olettehan te selvästi Kristuksen kirje, jonka kirjoittamisen hän uskoi meille.
      Tätä kirjettä ei ole kirjoitettu musteella vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin vaan ihmissydämiin.

      Jos eksyisit adventistien jumalanpalvelukseen tai sitä edeltävälle raamattutunnille, havaitsisit, että adventistitkin ovat Kristuksen kirje.
      Eikä tuo sapattia ja uskollisuutta korostava erityissanoma ole ollenkaan huono.

      • sillälailla-.,.

        Olen kauan seurannut adventismia. Että: Tapahtuu kaksi asiaa,jos olet kauan tekemisissä adventistien kanssa, vaikka alussa olisit varma että se on harhaa,ja väität vastaan, pikkuhiljaa alkaat antamaan periksi,eihän tuo nyt niin vaarallista olekkaan näkevät vain eri lailla asioita. Siihen ryhmään kuuluu Antti Kantola. Toinen vaihto-ehto on se että ei ole tekemisissä heidän kanssaan,kun huomaa etteivät muuta mielipidettään esim. nimim. taistora.
        Kolmas mutta harvinaisempi tapaus on uskova 1. joka jaksaa vastustaa adventismia varmasti hamaan loppuun asti. Heitä on vähän,koska se on varmasti henkisesti raskasta myös Riittalle. satunnaisia kävijöitä ja vastustajia on sitten kyllä enemmän.


      • sillälailla-.,. kirjoitti:

        Olen kauan seurannut adventismia. Että: Tapahtuu kaksi asiaa,jos olet kauan tekemisissä adventistien kanssa, vaikka alussa olisit varma että se on harhaa,ja väität vastaan, pikkuhiljaa alkaat antamaan periksi,eihän tuo nyt niin vaarallista olekkaan näkevät vain eri lailla asioita. Siihen ryhmään kuuluu Antti Kantola. Toinen vaihto-ehto on se että ei ole tekemisissä heidän kanssaan,kun huomaa etteivät muuta mielipidettään esim. nimim. taistora.
        Kolmas mutta harvinaisempi tapaus on uskova 1. joka jaksaa vastustaa adventismia varmasti hamaan loppuun asti. Heitä on vähän,koska se on varmasti henkisesti raskasta myös Riittalle. satunnaisia kävijöitä ja vastustajia on sitten kyllä enemmän.

        Olitpa hyvin havainnut. Antti Kantola ja TaistoRa ovat todellakin hyvät esimerkit: Antti Jumalan tahdon vastaisesta toimimisesta ja TaistoRa Jumalan tahdossa toimimisesta. Antti on siitä saanut itselleen adventismin kirouksen ja Taisto Kristuksen siunauksen.

        Minä toimisin kuin TaistoRa muuten (niinhän toimin muslimien, jehovalaisten, mormoonien yms. kanssa), mutta olen erikoistapaus; Jumalan kutsuma adventistityöhön. Jumala on minut lähettänyt evankelioimaan uskoon adventisteja ja varoittamaan muita adventismista, joten siitä paikalta en voi piiruakaan väistyä, vaikka oisi kuinka raskasta.


      • benedi
        uskova_1 kirjoitti:

        Olitpa hyvin havainnut. Antti Kantola ja TaistoRa ovat todellakin hyvät esimerkit: Antti Jumalan tahdon vastaisesta toimimisesta ja TaistoRa Jumalan tahdossa toimimisesta. Antti on siitä saanut itselleen adventismin kirouksen ja Taisto Kristuksen siunauksen.

        Minä toimisin kuin TaistoRa muuten (niinhän toimin muslimien, jehovalaisten, mormoonien yms. kanssa), mutta olen erikoistapaus; Jumalan kutsuma adventistityöhön. Jumala on minut lähettänyt evankelioimaan uskoon adventisteja ja varoittamaan muita adventismista, joten siitä paikalta en voi piiruakaan väistyä, vaikka oisi kuinka raskasta.

        Onko meillä mitään tekemistä epäjumalien kanssa?...Kun Anne- Elina esittää että hänellä on mm. ruokailun yhteydessä aina tekemistä epäjumalan kanssa!

        Onko käsin tehty jumala, jumala uskova_1 mielestä?
        Kavalsinko minä Kristuksen, kun puhuin epäjumalista noin kuin puhuin?
        Pitääkö jonkun tehdä meille lisää jumalia, sen Jumalan lisäksi ,joka meillä on?


      • uskova_1235987
        uskova_1 kirjoitti:

        Olitpa hyvin havainnut. Antti Kantola ja TaistoRa ovat todellakin hyvät esimerkit: Antti Jumalan tahdon vastaisesta toimimisesta ja TaistoRa Jumalan tahdossa toimimisesta. Antti on siitä saanut itselleen adventismin kirouksen ja Taisto Kristuksen siunauksen.

        Minä toimisin kuin TaistoRa muuten (niinhän toimin muslimien, jehovalaisten, mormoonien yms. kanssa), mutta olen erikoistapaus; Jumalan kutsuma adventistityöhön. Jumala on minut lähettänyt evankelioimaan uskoon adventisteja ja varoittamaan muita adventismista, joten siitä paikalta en voi piiruakaan väistyä, vaikka oisi kuinka raskasta.

        Kyllä sinulla noita juttuja riittää. Ei Antti ole adventisti, vaikka osaakin puhua nykyään asiallisemmin kuin ennen. Sinunlaisesi kirjoittelijat ovat niin itseään ja omia näkemyksiään täynnä että keskusteluista ei tule muuta kuin riitaa.


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Olitpa hyvin havainnut. Antti Kantola ja TaistoRa ovat todellakin hyvät esimerkit: Antti Jumalan tahdon vastaisesta toimimisesta ja TaistoRa Jumalan tahdossa toimimisesta. Antti on siitä saanut itselleen adventismin kirouksen ja Taisto Kristuksen siunauksen.

        Minä toimisin kuin TaistoRa muuten (niinhän toimin muslimien, jehovalaisten, mormoonien yms. kanssa), mutta olen erikoistapaus; Jumalan kutsuma adventistityöhön. Jumala on minut lähettänyt evankelioimaan uskoon adventisteja ja varoittamaan muita adventismista, joten siitä paikalta en voi piiruakaan väistyä, vaikka oisi kuinka raskasta.

        lähettänyt. Sinä olet totuuden vihollinen. Sinä opetat luopumaan Herrasta.


      • benedi kirjoitti:

        Onko meillä mitään tekemistä epäjumalien kanssa?...Kun Anne- Elina esittää että hänellä on mm. ruokailun yhteydessä aina tekemistä epäjumalan kanssa!

        Onko käsin tehty jumala, jumala uskova_1 mielestä?
        Kavalsinko minä Kristuksen, kun puhuin epäjumalista noin kuin puhuin?
        Pitääkö jonkun tehdä meille lisää jumalia, sen Jumalan lisäksi ,joka meillä on?

        Jumala on aina ollut, on, ja aina tulee olemaan. Hän ei ole syntynyt eikä luotu eikä tehty.

        Mikäs juttu tuo Anne-Elinan ruokailun epäjumala oikein on? Taitaa olla niitä Ellen Whiten munan, mausteiden, etikan, lihan, kahvin, teen, suklaan jne. kieltoja.

        Oletko muuten koskaan miettinyt, että mitkä kaikki näyt Ellen White näki etikkakännissä?


      • !!?!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Jumala on aina ollut, on, ja aina tulee olemaan. Hän ei ole syntynyt eikä luotu eikä tehty.

        Mikäs juttu tuo Anne-Elinan ruokailun epäjumala oikein on? Taitaa olla niitä Ellen Whiten munan, mausteiden, etikan, lihan, kahvin, teen, suklaan jne. kieltoja.

        Oletko muuten koskaan miettinyt, että mitkä kaikki näyt Ellen White näki etikkakännissä?

        on vastaus: ei yhtä ainoaa.


      • Jumalan työhön:
        uskova_1 kirjoitti:

        Olitpa hyvin havainnut. Antti Kantola ja TaistoRa ovat todellakin hyvät esimerkit: Antti Jumalan tahdon vastaisesta toimimisesta ja TaistoRa Jumalan tahdossa toimimisesta. Antti on siitä saanut itselleen adventismin kirouksen ja Taisto Kristuksen siunauksen.

        Minä toimisin kuin TaistoRa muuten (niinhän toimin muslimien, jehovalaisten, mormoonien yms. kanssa), mutta olen erikoistapaus; Jumalan kutsuma adventistityöhön. Jumala on minut lähettänyt evankelioimaan uskoon adventisteja ja varoittamaan muita adventismista, joten siitä paikalta en voi piiruakaan väistyä, vaikka oisi kuinka raskasta.

        Saatanan henki sitoo ihmisen itseensä, kerskaamaan omilla teoillaan, mutta Kristuksen Henki vapauttaa, sillä Kristuksessa olemme VAPAAT!

        Syyttäjähenki taas sitoo ihmisen itseensä, ihailemaan omia suorituksiaan se osoittelee jatkuvasti vain toisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä, epäonnistumisia ja vikoja.

        Kristuksessa ei ole isäntää, eikä orjaa, ei miestä eikä naista, ei roomalaista, eikä kreikkalaista, vaan KAIKKI joita Jumalan Henki kuljettaa ovat JUMALAN LAPSIA.

        "JUMALAN HENKI"!
        Huom. ei siis "syyttäjän henki"


      • Jumalan valittuakin.
        uskova_1 kirjoitti:

        Jumala on aina ollut, on, ja aina tulee olemaan. Hän ei ole syntynyt eikä luotu eikä tehty.

        Mikäs juttu tuo Anne-Elinan ruokailun epäjumala oikein on? Taitaa olla niitä Ellen Whiten munan, mausteiden, etikan, lihan, kahvin, teen, suklaan jne. kieltoja.

        Oletko muuten koskaan miettinyt, että mitkä kaikki näyt Ellen White näki etikkakännissä?

        Ellen G Whitessä vaikutti Jumalallinen profetian henki ja hän sai olla Jumalan sanan saataja, senvuoksi sinussa vaikuttava syyttäjähenki vihaa Elleniä ja on jatkuvasti Ellenin kimpussa. Sinä yrität ihmisille vakuuttaa kaikkea pahaa Ellenistäkin, mutta totuus on toisenlainen. Kristuksen työn ansiosta Ellen G Whitessa, on moni ihminen löytänyt tien pelastukseen.

        Mitä taas Anne- elinaan tulee, niin hän on ollut uskossa jo ennenkuin sinä olet edes syntynytkään.


      • sillälailla-.,. kirjoitti:

        Olen kauan seurannut adventismia. Että: Tapahtuu kaksi asiaa,jos olet kauan tekemisissä adventistien kanssa, vaikka alussa olisit varma että se on harhaa,ja väität vastaan, pikkuhiljaa alkaat antamaan periksi,eihän tuo nyt niin vaarallista olekkaan näkevät vain eri lailla asioita. Siihen ryhmään kuuluu Antti Kantola. Toinen vaihto-ehto on se että ei ole tekemisissä heidän kanssaan,kun huomaa etteivät muuta mielipidettään esim. nimim. taistora.
        Kolmas mutta harvinaisempi tapaus on uskova 1. joka jaksaa vastustaa adventismia varmasti hamaan loppuun asti. Heitä on vähän,koska se on varmasti henkisesti raskasta myös Riittalle. satunnaisia kävijöitä ja vastustajia on sitten kyllä enemmän.

        "pikkuhiljaa alkavat antamaan periksi,
        eihän tuo nyt niin vaarallista olekkaan, näkevät vain eri lailla asioita.
        Siihen ryhmään kuuluu Antti Kantola."

        Jaa, ettei saa oman kirkkokuntansa ulkopuolella käydä seurakunnissa?
        Kun siitä saattaa innostua seurakuntaa vaihtamaan? On syytäkin vaihtaa,
        jos niin löysästi on liittyneenä omaan seurakuntaansa.

        Mutta entä jos se adventtiseurakunta onkin harhaoppinen?
        Kas, siitäpä ei selkoa saa muutoin kuin käymällä kokemassa.

        "jos olet kauan tekemisissä adventistien kanssa,
        vaikka alussa olisit varma että se on harhaa,ja väität vastaan,
        pikkuhiljaa alkaat antamaan periksi"

        Minä vastustin 8 vuotta eli siihen saakka, kunnes omakohtaisesti otin selvää.
        Enkä suinkaan pikkuhiljaa muutellut asennettani, vaan kertaheitolla.
        Enkä suinkaan hurraa eräille opinkohdalle, mutta nyt tiedän ne siedettäviksi.
        Kaikki adv.pastorit ovat vähintäänkin siedettäviä, osa on aivan esimerkillisiä.

        Jot silleen - rohkeudella pääsee luuloistaan


    • skreivi

      luopua syytäjä hengestä, vaan jatkuvasti näet vikoja vain lähimäisissäsi, mutta itse olet mielestäsi vanhurskas.

      Sellainen ihminen joka on omavanhurskas, ei ole uudestisyntynyt ollenkaan, vaan on syyttäjähengen vallassa, joka muista aina viat löytää ja itsestään ei mitään. Kristuksen Henki tekee ihmisen NÖYRÄKSI. Syyttäjähenki on SE joka lentää ensimäisenä ulos uudestisyntyneen sydämestä, Sillä Jeesus ei jaa asuntoaan saatanan apulaisen kanssa. Muista se ja: "TEE PARANNUS, että Jeesus Kristus sinua valaiseisi."

      Tuon allaolevan kirjoitit:

      ### Jos joku tulee uskoon, hänestä tulee uusi luomus. Vanhoihin synteihin ei ole palaamista.”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut” (2 Kor 5:17)

      Niinpä, kun saatanan palvoja tulee uskoon, hän ei voi alkaa rakentamaan vanhalle perustalle, mitä hän on aikaisemmin ajatellut Jumalasta, saatanasta, ihmisistä, synnistä jne., vaan hänen on lähdettävä tyhjästä, rakentamaan Jeesus-perustalle.###

      • Sinä se jaksat syyttää ja syyttää minua, sekä nimimerkilläsi että ilman, päivästä päivään vuodesta toiseen.

        Kuinka monta adventistia on tullut sinun kauttasi uskoon?

        Sinä tekopyhä vihaat yhtä paljon adventisteja kuin minuakin. Autat adventisteja pysymään perkeleen lapsina ja yrität ahdistaa minua tulemaan perkeleen lapseksi.

        Häpeä!


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Sinä se jaksat syyttää ja syyttää minua, sekä nimimerkilläsi että ilman, päivästä päivään vuodesta toiseen.

        Kuinka monta adventistia on tullut sinun kauttasi uskoon?

        Sinä tekopyhä vihaat yhtä paljon adventisteja kuin minuakin. Autat adventisteja pysymään perkeleen lapsina ja yrität ahdistaa minua tulemaan perkeleen lapseksi.

        Häpeä!

        omat sanasi tuomitsevat sinut kadotukseen.


      • ------!!!!!!!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Sinä se jaksat syyttää ja syyttää minua, sekä nimimerkilläsi että ilman, päivästä päivään vuodesta toiseen.

        Kuinka monta adventistia on tullut sinun kauttasi uskoon?

        Sinä tekopyhä vihaat yhtä paljon adventisteja kuin minuakin. Autat adventisteja pysymään perkeleen lapsina ja yrität ahdistaa minua tulemaan perkeleen lapseksi.

        Häpeä!

        olet!


      • ------!!!!!!!! kirjoitti:

        olet!

        ;))))


      • hengenheimolaisuutta
        uskova_1 kirjoitti:

        ;))))

        Eräs henkilö oli narsistin kanssa hyvin suurissa vaikeuksissa.
        Arvaapa mitä?!! Tekstejäsi lukien hän löysi samankaltaisen henkilön luonteestasi.
        Ongelma on vain tässä luonteessa, se ei näe itsessään mitään vikaa, vaan on aina 1.nen

        Tällaisia me raadolliset ihmiset olemme, syyttäjähengen valtaamia ja narsisti ei ymmärrä parannuksen tarvetta.

        Narsistinen luonne pyörittää ja kääntelee ihmisiä puolelleen mennen tullen, sekä hyväksikäyttää ihmisiä.

        Kuten tämä mainittu henkilö, vapaitten suuntien pastoreista lähtien, uskovia miehiä käytti hyväkseen ja jopa taloudellisesti ajo konkurssiin.

        Seurakunnissa tämä nainen saattoi vastapuolen syylliseksi ja oli niiiiiiiin valkeuden enkeli.

        Joskus se on vaikeaa, kun kaikki eivät usko, vaan sanovat suoraan mikä toinen on heiniään.


      • hengenheimolaisuutta kirjoitti:

        Eräs henkilö oli narsistin kanssa hyvin suurissa vaikeuksissa.
        Arvaapa mitä?!! Tekstejäsi lukien hän löysi samankaltaisen henkilön luonteestasi.
        Ongelma on vain tässä luonteessa, se ei näe itsessään mitään vikaa, vaan on aina 1.nen

        Tällaisia me raadolliset ihmiset olemme, syyttäjähengen valtaamia ja narsisti ei ymmärrä parannuksen tarvetta.

        Narsistinen luonne pyörittää ja kääntelee ihmisiä puolelleen mennen tullen, sekä hyväksikäyttää ihmisiä.

        Kuten tämä mainittu henkilö, vapaitten suuntien pastoreista lähtien, uskovia miehiä käytti hyväkseen ja jopa taloudellisesti ajo konkurssiin.

        Seurakunnissa tämä nainen saattoi vastapuolen syylliseksi ja oli niiiiiiiin valkeuden enkeli.

        Joskus se on vaikeaa, kun kaikki eivät usko, vaan sanovat suoraan mikä toinen on heiniään.

        Olen tainnut tuntea tuon adventistinaisen.


      • Niin alhaalla ei...

        että: "Itsestään pahan pappi saarnaa!"
        uskova voisi itse laskeutua korokkeeltaan ja tulla samalle tasolle niiden kanssa joiden uskoa hän halveksii, koska pelastukseen nähden hänellä ei ole piiruakaan etumatkaa.


      • TEE PARANNUS
        uskova_1 kirjoitti:

        Sinä se jaksat syyttää ja syyttää minua, sekä nimimerkilläsi että ilman, päivästä päivään vuodesta toiseen.

        Kuinka monta adventistia on tullut sinun kauttasi uskoon?

        Sinä tekopyhä vihaat yhtä paljon adventisteja kuin minuakin. Autat adventisteja pysymään perkeleen lapsina ja yrität ahdistaa minua tulemaan perkeleen lapseksi.

        Häpeä!

        ja lakkaa rypemästä itsesäällissäsi!

        Saatanan henki sitoo ihmisen itseensä, kerskaamaan omilla teoillaan, mutta Kristuksen Henki vapauttaa, sillä Kristuksessa olemme VAPAAT!

        Syyttäjähenki taas sitoo ihmisen itseensä, ihailemaan omia suorituksiaan se osoittelee jatkuvasti vain toisten tekemisiä ja tekemättä jättämisiä, epäonnistumisia ja vikoja.

        Kristuksessa ei ole isäntää, eikä orjaa, ei miestä eikä naista, ei roomalaista, eikä kreikkalaista, vaan KAIKKI joita Jumalan Henki kuljettaa ovat JUMALAN LAPSIA.

        "JUMALAN HENKI"!


    • Voi hertsimanjeeri mitä sekoilu"vastauksia" tähänkin viestiketjuun syytävät nuo adventistit ja heidän liehittelijänsä.

      • halaaminen

        suusta lähtee sekä kiitos että kirous.

        Kiroileva nainen, joka sanoo olevansa Jumalan lähettämä, ei ole uskottava! Sinun ainoa evankeliumisi näyttäisi olevan tuo toisten haukkuminen ja toisista vääryyden voimalla pahan puhuminen.


    • Annu, läppärillä

      Olin kunnon luterilainen. Joskus kävin kirkossakin, kun lapset olivat pyhäkoulussa, ja he siellä mikkelinpäivänä esiintyivät. Oli pieni pakko mennä katsomaan. Ei se muuten olisi niin kovasti kiinnostanut.

      Joskus kolmannen lapsemme synnyttyä minuakin pyydettiin pyhäkouluun opettajaksi. Enhän minä heti suostunut. Olin vain luterilaisen kirkon tavallinen jäsen, enkä ollut mitenkään ”uskossa”, enkä katsonut voivani ketään opettaa. Minä suuresti ihmettelin, miten minä voisin kelvata opettamaan lapsia tuossa tilassa. Sanoivat, että on hyvä, kun osaa laulaa.

      No sitä minä osasin. Sain Pyhäkoululaulukirjan ja muutaman laulun osasinkin entuudestaan. Lasten pyynnöstä Musta Saara laulettiin lähes joka kerta, vaikka ei aihe olisi ollut sinne päinkään. Minulle tuli Pyhäkoululehti, joten luterilainen seurakunta ihan hyvin varusti myös opettajan, joka ei Raamatusta tiennyt enmpää kuin mitä oli koulussa oppinut, silloinkin lähinnä Raamatun kertomuksia ja kirkkohistoriaa... Sauluksen kääntymyksen muistan oikein hyvin.

      Opettajan vuoro tuli muutaman kerran kesän aikana. Silloin piti jotenkin valmistella tuntia. Eihän siihen kiinnostusta ollut, mutta kerran lukaisemalla se jotenkin meni. Omatunto syytti huonosta valmistelemisesta ja muutenkin. Joskus oli seinän takana krapulainen mies ja itse oli aika vähän nukkunut se yön aikana. Hoho-hoijaa, millaista tekokristillisyyttä sitä alkaa harrastaa vain muiden mieliksi.

      Tänään ajattelen, että ilman tuota aikaa, en koskaan olisi alkanut ajatella uskon asioita millään tavalla. Näin vaatimattomallekin perustalle Jumala alkaa rakentaa. Vaikka pakostakin lukee edes vähäsen Jumalan sanaa, se iskee ja alkaa puhua. Vuosia kului ja vähitellen Jumala oli piirittänyt meidät molemmat, ukon ja minut. Minut hän piiritti Sanan lukemisen kautta ja ukolle usko tuli Jumalan sanan kuulemisen kautta. Lopulta olimme valmiita luopumaan kaikesta menneestä ja lähdimme Jumalan tielle, joka on Jeesus Kristus, Tie, Totuus ja Elämä.

      Kun tulee kunnolla uskoon, muulla ei enää ole väliä, vain persoonallinen suhde Jeesuksen kanssa on tärkeintä. Silloin on todella ”uusi luomus, katso vanha on kadonnut ja uusi on sijaan tullut”. Elämä muuttuu, ”kaikki muuttuu, kaikki muuttuu, ei entiselleen mikään jää” lauletaan hyvin maallisessa vanhassa laulussa. Se oli totisinta totta, kun uskon tie aukeni eteemme. Mikään eikä kukaan olisi saanut meitä muuttamaan suuntaa entisessä elämässämme, mutta Jumala sai. Hän sai meidät kokonaan haltuunsa.

      Vieläkin 30 vuoden jälkeen meillä on yhä samanlainen rakkaussuhde kuin alussa. Yhtä mielelämme lähdemme sapattina kirkkoon ja yhtä riemulla tutkimme Jumalan sanaa myös viikollakin. Jumala on pitänyt huolen, joten tämä suhde ei ole päässyt laimenemaan. Elämämme on jännittävää, mutta toisella tavalla kuin elokuvissa ja kirjoissa, joita ennen piti käydä tuijottelemassa ja lukea, kun oma elämä oli tylsää. Elämä on täynnä tapahtumia, uusia ulottuvuuksia, lisäoppia, uusia ihmisiä, uusia tuttavuuksia. On ihana tietää, mitä on tulossa ja minne olemme matkalla Jeesuksen kanssa. ”Herran käsi turvan antaa, tulla saa mitä vain, matkallain”.

      Me menetimme melkein kaikki ”hyvät ystävämme” juomaripiireissä. Vain kolme pariskuntaa heistä jäi ja naapurit, joiden kanssa yhä olemme tekemisissä. Niiden monien muiden luona edelleen joskus vierailemme, mutta vastavierailuja emme ole saaneet järjestää.. Syytä en tiedä, miksi. Arvelen, että lienee alkoholin puute pöydästä.

      Sukulaiset tietenkin ovat edelleen meille rakkaita. Olemme aina olleet sukurakasta väkeä, joten uskomme, ei siihen ole pystynyt muutosta tuomaan. Päinvastoin, me olemme elämän suola elämäksi. Kun heillä on hengellisiä tarpeita, he kääntyvät meidän puoleemme, mikä on ihanaa. Lasken sen Jumalan kunniaksi. Olen monesti heiltä saanut kuullakin, kuinka ovat saaneet vahvistusta Jumalan sanasta tai keskustelusta ja rukouksesta. Vaikka olemme erilaisia lähes kaikilta tavoiltamme, he eivät ole meitä halunneet hylätä, emmekä me heitä. Me rukoilemme heidän puolestaan ja joskus he jopa pyytävätkin tätä. Usein on apua tullut, ja yhdessä saamme siitä iloita.

      Ystävyydellä, uskossa ollaan...

      • Et sinä ole vielä tullut uskoon, mutta toivottavasti tulet ennen kuolemaasi.

        Tämmöisiä ellenismejä sinä latelet:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/4522627/23930788


    • ##: Tarkkanäköinen huomio
      uskova_1 8.10.2010 18:41
      Olitpa hyvin havainnut. Antti Kantola ja TaistoRa ovat todellakin hyvät esimerkit: Antti Jumalan tahdon vastaisesta toimimisesta ...Antti on siitä saanut itselleen adventismin kirouksen.
      - -
      olen erikoistapaus;
      Jumalan kutsuma adventistityöhön.
      Jumala on minut lähettänyt evankelioimaan uskoon adventisteja
      ja varoittamaan muita adventismista, _## (Uskova_1)

      (Lähde: Uskova_1 - http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9381468/46199227 )


      Senverran olen tiettyä alaa seurannut, että ymmärrän tuon "erikoistapauksen".
      Nimittäin vaikka Uskova_1 ei tietenkään sitä sairasta, mutta oireilu on samankaltaista kuin paranoidisen skitsofrenian (F20.0) eräässä tyypissä:
      "Harhaluulot korkeasta syntyperästä tai erityisestä tehtävästä".

      Tietysti Jumalan lapset ovat syntyperältään korkeita ja kullakin on omat
      tehtävänsä. Mutta että senvuoksi olisi (Vrt: 007, lupa tappaa) lupa toimia
      julmasti sanoillaan tappaen, tiettyyn vähemmistöön kuuluvia - se on harhaluulo. Adventismia ei sovi tuomita eksytykseksi ilman että ennakkoluulottomasti käy ensin tutustumassa ja koettaen ymmärtää sekä hyväksyä. Kun Uskova_1 tietää,
      että Adventtikirkko on mukana mm. vapaitten suuntien kristittyjen neuvostossa
      ja viime kautena oli jopa puheenjohtajakirkko siinä - ennakkoluulot on jätettävä,
      jos pitää itseään rehellisenä ja vilpittömänä.

      antti

      • "Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.' Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Mat 5:21-22)


      • uskova_1 kirjoitti:

        "Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.' Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Mat 5:21-22)

        "Itsepä itsesi kirosit", toteat otsikossasi, vaikka se oli sinun vuorosanoissasi se, että olen kirottu siksi, kun hyväksyn adventistit kristittyjen yhteyteen.
        ("Antti on siitä saanut itselleen adventismin kirouksen.")
        Ei sen puoleen, ei minua kukaan voi kirota, sillä olen kätketty Kristukseen. Toivottavasti sinun asiasi ovat yhtä hyvin; toivon sitä todella ja uskon että on.

        Siteerasit Matt.5:21-22, mikä on ollut melkeinpä yksinoikeus tällä palstalla, muille
        ei ole kelvannut. joka sanoo: " 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. "
        Hmm ... pitänee tarkistaa .. jos päättelet että vähättelen, sanotaanko mielesi laatua, siinä erehdyt.
        En pidä sinua mitenkään kippeenä, mutta tuo että "olen erikoistapaus",
        aiheuttaa huolestumista sen vuoksi, että silloin suhtautuu ylimielisesti asioihin ja ihmisiin, eikä myöskään voi korjata asenteitaan, koska sitten ei enää saisikaan nauttia olosta "erikoistapauksena". Erikoistehtävä otetaan pois, jos ei pysy
        jämäkkänä. Uskon kuitenkin että Jumala tahtoo sinun tutustuvan nykyajan
        adventtiseurakuntaan ja toteamaan, että kyllä adventisteja voi sanoa veljiksi
        ja sisariksi.

        Siunaten,
        antti


    • alex-kasi

      Oletko sinä nyt uusi luomus? Tuliko sinusta tuollainen ihmisten mollaaja kun tulit uskoon? Minkälainen se vanha mahtoikaan olla. Minä tiedän että uskon hedelmät ovat aivan errílaisia kuin itselleen tuntemattomien ihmisten uskon tuomitseminen. Olisi aivan eri asia jos kertoisit onasta uskostasi ja jättäisit muiden uskosta puhumiset heille itselleen.

      Esimerrkiksi voisit kertoa että miksi uskot että Jumala loi MIELESTÄSI elämää tulijärveen kitumaan ikuisesti?

      Loiko Luoja sen vahingossa, tahallaan, välinpitämättömyydesta tai miksi?
      Onko Jumala kaikkiviisas joka näkee tulevat , rakkaudellinen, oikeudenmukainen, armollinen ?

      Minä haluaisin tietää miten voi saada kasaan sen ikuisen piinan oppisi jota tarjoat muillekin. Mielstäni on aivan uskomatonta että vuosi tolkulla vaadit ihmisiä uskomaan tuollaiseen, mutta et näe vaivaa edes selittää miten saat eri uskonkappaleesi sopimaan toisiinsa..

      Häpeisit

      alex

      • Sieltähän se taas tuli, alexin erikoinen, erikosiannos!:
        " Esimerkiksi voisit kertoa että miksi uskot että Jumala
        loi MIELESTÄSI elämää tulijärveen kitumaan ikuisesti? "

        Alexilla tuntuu olevan erikostehtävä, erikoistapaus kun on:
        Kysellä järjettömiä ja sitten itse vastata järjettömästi.
        Alex - kukaan ei voi edes ymmärtää sinun kysymystäsi,
        saati sitten vastata siihen mieleiselläsi tavalla!

        Anteeksi lukijat, mutta tuohon alexin päähänpinttymään
        voi koettaa ikäänkuin vastata vain yhdellä tavalla - siteerata
        Adventtikirkon opetusta opinkohdasta 13, joka selvittää
        niin uskovien kuin uskosta osattomain iankaikkista kohtaloa.
        Suoraan Raamatusta on se kohta, millä alexille on vastattava ...

        ##: Kolmannen enkelin sanoma
        "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
        Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
        Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
        Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
        Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä
        ja uskovat Jeesukseen" (Ilm. -14:-9 - 12).

        Ensimmäisen enkelin sanoma julistaa ikuista evankeliumia
        ja kutsuu ihmisiä palvomaan oikein Jumalaa Luojana, koska tuomion aika on tullut.
        Toinen enkeli varoittaa
        kaikista sellaisista jumalanpalvelusmuodoista, jotka ovat vain ihmisten keksintöä.
        Lopuksi kolmas enkeli julistaa Jumalan mitä vakavimman varoituksen
        pedon ja sen kuvan kumartamista vastaan;
        siihen syyllistyvät lopulta kaikki ne, jotka torjuvat uskonvanhurskauden evankeliumin. _##

        Tarkempi selonteko löytyy täältä ...
        ( http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahetys.htm )

        Uskova__1 uskoo olevansa aivan erityinen henkilö, erikoistapaus:
        käännyttää adventistit pois adventtikirkosta - niin jonnekin muualle.
        Alex on paljon erikoisempi tapaus!
        Alexin tehtävä on uskotella ihmisille, että nämä uskovat Jumalan luovan
        "elämää tulijärveen kitumaan ikuisesti". Tai muutoin heidän on vedettävä
        henkselit useiden raamatunkohtien yli, erityisesti Ilm,14:10-11.
        Kovin julmaa psykedeelistä peliä alex harrastaa palstoilla. Niin kauan hän
        vainoaa ihmistä, että tämä lopulta pettää Jumalan ja kieltää uskonsa
        Ilm.14:10-11 jakeisiin. En sano että se olisi samaa kuin luopua uskosta, mutta
        en myöskään sano, etteikö se sitä olisi. SILLÄ kun yhden kohdan kiellät Sanassa,
        niin pian sinulla on jäljellä vain 1.Moos.1. luku jos sitäkään.

        Huomatkaa:
        Emmehän me uskovat korosta jumalattomain kohtaloa tietenkään,
        vaan elämää Kristuksessa, puhumattakaan, että korostaisimme "iankaikkisesti"-
        sanaa tai sen selittämistä määräaikaiseksi - mutta alexilla ei näytä olevan
        viesteillään muuta päämäärää kuin vain alati nostaa kiistakapulaksi iankaikkisuuden pituus. Uskova_1:llä on sentään blogikin, josta selviää koko
        hänen opetuksensa ja uskonkäsityksensä.
        ( http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html )

        Alexista emme todellakaan tiedä muuta kuin että hän taistelee jo kahdeksatta vuotta Adventtikirkon opinkappaletta 13 vastaan tällä foorumilla.
        Muutoin mukamas adventismi kelpaa hänelle, mutta kun niillä on siinä opk. 13:ssa
        se Jumalan sanankohta tulikivijärvestä. Tosin sellaista kirkkoa ei vielä ole
        keksittykään, mikä alexille kelpaisi, luulen. Jaa, jaa; jos hänen äitinsä perustaisi?

        antTI


    • Minkähän takia nuo Skreivit, Antti Kantolat ja alex-kasit kirjoittavat tämän otsikon alle, jossa puhuin adventistien uskoontulosta, vaikka he eivät ole ikinä yhtäkään adventistia uskon tielle johtaneet!

      Ai niin, niin tosiaan: hehän yrittävät estää adventisteja tulemasta uskoon kenenkään kautta ikinä, koska eivät joko ole itsekään tulleet uskoon tai ovat luopuneet uskosta

      "Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä" (Mat 23:13)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      342
      3554
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      229
      2166
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1702
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1597
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1434
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      294
      1305
    7. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1145
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1141
    9. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      84
      1139
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      976
    Aihe