Minä olen omalta kohdaltani jo tuon kysymyksen selvittänyt - tutustumalla adventisteihin heidän omassa miljöössään, adventtiseurakunnan raamattutunnilla ja
jumalanpalveluksen yhteydessä. Tämän palstan adventisteja tuskin näkee heidän
omissa kokouksissaan.
Vai näinkö adventismiin tutustutaan ...
Tuntemattoman aloitus:
##: Toimin vapaissa suunnissa saarnaajan toimessa ja tämä Adventismi-keskustelu on minulle täysin vieras.
Olin tänään Riitta Nenosen kanssa (uskova_1) muissa yhteyksissä ja samalla hän kertoi, että te adventistit ...
Olen ollut siinä luulossa, että adventistit olisivat kristittyjä, mutta ...
Aion tavata Riitta Nenosen näissä merkeissä ja ottaa selvää,
mitä te adventistit oikeasti edustatte.
Hän myös lupasi kirjallista materiaalia, jota voin jakaa seurakuntalaisilleni. _##
Kun joku saarnamiehenä itseään pitävä kertoo seurakunnassaan, mitä Uskova_1
on hänelle adventismista ja adventisteista kertonut - sekö on tietoisku adventismista?
" Aion tavata Riitta Nenosen näissä merkeissä ja ottaa selvää,
mitä te adventistit oikeasti edustatte. "
( http://keskustelu.suomi24.fi/node/9372792/thread )
Voi pyhä yksinkertaisuus! Niinkö heikko Kristus on teissä ja Puolustaja voimaton,
ettette uskalla avata jonkin adventtiseurakunnan ovea. VAAN teille kelpaa
vietäväksi eteenpäin totuutena se, mitä Riitta luulee nähneensä ja kokeneensa adventtiseurakunnassa?
Eihän teidän sitten tarvitse Kristustakaan kohdata - riittää kun joku kertoo!
Joh. 1:46
Natanael sanoi hänelle: "Voiko Nasaretista tulla mitään hyvää?"
Filippus sanoi hänelle: "Tule ja katso".
Kyllä kannatti Natanaelin mennä ja katsoa, sillä Jeesukella oli hänelle hyvät sanat:
47 Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä:
"Katso, oikea israelilainen, jossa ei vilppiä ole!"
Ennakkoluulonsa voittanut Natanael palkittiin - hän sai kohdata Jeesuksen.
Niin voi käydä sinulle, joka olet ehkä loitonnut Jeesuksesta, että adv.srk:ssa
saat kohdata Herran uudelleen, sillä Herran tiet ovat monasti yllätykselliset.
antti
MITEN adventismiin tutustutaan ?
27
584
Vastaukset
- uskoon tullut
jotka ovat kymmeniä vuosia istuneet ja osallistuneet adventtikirkon toimintaan lauantaisin adventtikirkoissa ja tietävät paljon paremmin, kuin AVK, mitä adventismi Suomessa on.
Adventismi Suomessa on todettu kuolleeksi ja hengettömäksi opeilla ja sanoilla leikkimiseksi ja pelleilemiseksi.
Adventtikirkon "lauantainen kerhotoiminta" vetää puoleensa joitain ihmisiä, mutta aidot uskovat haluavat jotain paljon enemmän.
Jumala on adventismista yhtä kaukana, kuin itä on lännestä.
"A business (also known as company, enterprise, or firm) is a legally recognized organization designed to provide goods, services, or both to consumers or tertiary business in exchange for money = adventismi.
Turha siis on "märkäkorva antin" yllyttää muita vierailemaan sellaisen porukan keskuudessa, joka edessäpäin yrittää esiintyä "enekelinhahmoisena hyvän sanoman tuojana", mutta taustalla toiminta on jotain aivan muuta.
Adventismi on nykyajan farisealaisuutta vielä pahemmassa muodossa, mitä se oli 2000 vuotta sitten palestiinassa.Alex näyttää pelkäävän suoraa kontaktia ja neuvoo muitakin tutustumaan
muutaman mutkan kautta - riittävän kaukaa - adventisteihin ja adventismiin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9384649
Tuntematon "uskoon tullut" kirjoitti:
Jumala on adventismista yhtä kaukana, kuin itä on lännestä.
Käypä katsomassa ja iloisesti yllätyt!
Matt. 18:20
Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni,
siinä minä olen heidän keskellänsä."
A.
Kuinka monta kertaa olet osallistunut tilaisuuteen adventtiseurakunnassa
viimeisen 12 kuukauden aikana?
1 Vain kerran
X Useita kertoja
2 SäännöllisestiOn useita jotka ovat olleet adv.kirkossa koko elämänsä,mutta eivät enää.
Sitten minä joka olin jäsenenä muutaman vuoden,mutta jolle sanottiin suoraan:"ei sinun kaltaisestasi voi tulla uskovaa".
Nämä perheemme jäsenet ovat myös todenneet vuosikymmenien ajan,että adventtikirkon sanomalla uskoon tulolle on "Ellenistiset" ehdot.Jos joku väittää toisin ei tiedä mitä puhuu.Häntä on petetty.
Adventtikirkolla on sama periaate kuin Jehovan todistajilla:"Ennen jäseneksi tuloa puhutaan toista ja jäseneksi tulon jälkeen isketään pimeät kortit pöytään,niitä joita ennen ei ole näytetty".
Silloin ei ole enää kysymys uskosta Jeesukseen vaan uskosta myös moneen muuhun,Ellenistiseen asiaan.
Sanottakoon vielä,että ne monet ihmiset jotka vapautuvat Ellenismistä kokevat raamatun yksin auktoriteetiksi ja löytävät raamatusta aivan jotain uutta.SE ON uskoontuloa se.
Adventtikirkkoon meno on lappujen silmille laittamista.
Adventtikirkko on kahden Herran palvelemista.Toisella suunpielellä ylistetään Herraa toisella ylistetään "epäpyhää äämmäin taruja."- harvakseltaan
kun puuttuu pastorit.
Pastoreita on ollut aikasikaisemmin, eli noin 10-vuotta sitten. - veli#
m.naat kirjoitti:
On useita jotka ovat olleet adv.kirkossa koko elämänsä,mutta eivät enää.
Sitten minä joka olin jäsenenä muutaman vuoden,mutta jolle sanottiin suoraan:"ei sinun kaltaisestasi voi tulla uskovaa".
Nämä perheemme jäsenet ovat myös todenneet vuosikymmenien ajan,että adventtikirkon sanomalla uskoon tulolle on "Ellenistiset" ehdot.Jos joku väittää toisin ei tiedä mitä puhuu.Häntä on petetty.
Adventtikirkolla on sama periaate kuin Jehovan todistajilla:"Ennen jäseneksi tuloa puhutaan toista ja jäseneksi tulon jälkeen isketään pimeät kortit pöytään,niitä joita ennen ei ole näytetty".
Silloin ei ole enää kysymys uskosta Jeesukseen vaan uskosta myös moneen muuhun,Ellenistiseen asiaan.
Sanottakoon vielä,että ne monet ihmiset jotka vapautuvat Ellenismistä kokevat raamatun yksin auktoriteetiksi ja löytävät raamatusta aivan jotain uutta.SE ON uskoontuloa se.
Adventtikirkko on kahden Herran palvelemista.Toisella suunpielellä ylistetään Herraa toisella ylistetään "epäpyhää äämmäin taruja."Rauhaa veli saako kysyä missä päin Suomea ja mikä seurakunta oli jossa olit mukana.meitä ihmisiä on monen laisia.
Siunausta sinulle veli kyllä Jeesus on hyvä!
yks,advari veli. - .naat.
veli# kirjoitti:
Rauhaa veli saako kysyä missä päin Suomea ja mikä seurakunta oli jossa olit mukana.meitä ihmisiä on monen laisia.
Siunausta sinulle veli kyllä Jeesus on hyvä!
yks,advari veli.[email protected].
Mutta asiaahan on enää turha penkoa.Olen löytänyt uuden hengellisen kodin jo vuosia sitten,jossa menneisyyttä ei pengota. m.naat kirjoitti:
Adventtikirkko on kahden Herran palvelemista.Toisella suunpielellä ylistetään Herraa toisella ylistetään "epäpyhää äämmäin taruja."Kuluttajatutkimukseni oli oikeastaan suunnattu niille, jotka paljon ovat tietävinään
adventismista, mutta koskaan eivät ole käväisseet adventtiseurakunnassa.
Sinä ja sinun perheesi olette kokeneet adventismia ja olen iloinen siitä, että olette
nyt vapaat siitä. Tietäen kokemuksistasi jonkin verran, pidän oikein tervetulleena,
että kirjoitat vankkoja päätelmiäsi meillekin tiedoksi.
Jotkut silti kokevat toisin. Minulla on varsin vähän käytännön kokemusta, mutta
myönteisen kirjoittamiseni motiivi löytyy lähinnä juuri siitä, että useimmat
niin kovin tietäväiset, eivät tiedä mitään, jotain amerikkalaista kääntävät
omalla tavallaan suomeksi ja se muka on kuva käytännön adventismista Suomessa.
Se käytännön kokemus, mikä minulla adventismista on, on toistaiseksi
pelkästään positiivinen, mutta se tietenkään ei ole kokokuva, ei sinne päinkään.
"" Adventtikirkolla on sama periaate kuin Jehovan todistajilla:
"Ennen jäseneksi tuloa puhutaan toista ja jäseneksi tulon jälkeen
isketään pimeät kortit pöytään,niitä joita ennen ei ole näytetty".
Adventtikirkko on kahden Herran palvelemista.Toisella suunpielellä ylistetään Herraa toisella ylistetään "epäpyhiä ämmäin taruja." ""
Toki tuo toteamuksesi on otettava huomioon. Laitan korvan taakse.
Uskoisin että useissa adventtiseurakunnissa EGWn osuus vähenee ja
Kristus kasvaa.
anttiAnttiVKantola kirjoitti:
Kuluttajatutkimukseni oli oikeastaan suunnattu niille, jotka paljon ovat tietävinään
adventismista, mutta koskaan eivät ole käväisseet adventtiseurakunnassa.
Sinä ja sinun perheesi olette kokeneet adventismia ja olen iloinen siitä, että olette
nyt vapaat siitä. Tietäen kokemuksistasi jonkin verran, pidän oikein tervetulleena,
että kirjoitat vankkoja päätelmiäsi meillekin tiedoksi.
Jotkut silti kokevat toisin. Minulla on varsin vähän käytännön kokemusta, mutta
myönteisen kirjoittamiseni motiivi löytyy lähinnä juuri siitä, että useimmat
niin kovin tietäväiset, eivät tiedä mitään, jotain amerikkalaista kääntävät
omalla tavallaan suomeksi ja se muka on kuva käytännön adventismista Suomessa.
Se käytännön kokemus, mikä minulla adventismista on, on toistaiseksi
pelkästään positiivinen, mutta se tietenkään ei ole kokokuva, ei sinne päinkään.
"" Adventtikirkolla on sama periaate kuin Jehovan todistajilla:
"Ennen jäseneksi tuloa puhutaan toista ja jäseneksi tulon jälkeen
isketään pimeät kortit pöytään,niitä joita ennen ei ole näytetty".
Adventtikirkko on kahden Herran palvelemista.Toisella suunpielellä ylistetään Herraa toisella ylistetään "epäpyhiä ämmäin taruja." ""
Toki tuo toteamuksesi on otettava huomioon. Laitan korvan taakse.
Uskoisin että useissa adventtiseurakunnissa EGWn osuus vähenee ja
Kristus kasvaa.
antti"uskoisin että useissa adventtiseurakunnissa EGW:n osuus vähenee ja Kristus kasvaa".
Se olisi tietenkin toivottavaa ja osittain näin voi käydäkin,mutta minulle on riittävää vain se että siitä irtaannutaan täysin ja Ellenin "Suuri Taistelu"-kirja poistuu raamatun asemasta ,virallisella yleisellä kannanotolla.
Hyvää syksyä sinulle Antti-veli.m.naat kirjoitti:
"uskoisin että useissa adventtiseurakunnissa EGW:n osuus vähenee ja Kristus kasvaa".
Se olisi tietenkin toivottavaa ja osittain näin voi käydäkin,mutta minulle on riittävää vain se että siitä irtaannutaan täysin ja Ellenin "Suuri Taistelu"-kirja poistuu raamatun asemasta ,virallisella yleisellä kannanotolla.
Hyvää syksyä sinulle Antti-veli.m.naat:
" riittävää vain se että siitä irtaannutaan täysin ja Ellenin "Suuri Taistelu"-kirja poistuu raamatun asemasta ,virallisella yleisellä kannanotolla. "
Kyllä minäkin toivottavana tuota pidän, sillä nykyaika on koittanut ja vaaditaan
opetusta suoraan Raamatun sanonnoilla ja paremmin kokonaisuus yhteen sidottuna.
Ja nykyajassa on muutoinkin liikaa myös johtohenkilösidonnaista opetusta.
"Riittävää" on paljon toivottu ja mahdotonta lienee, että muutamassa vuodessa
voisi tuo tapahtuakaan, mutta uskoisin, ettei Adventtikirkko siinä mitään
menettäisi, vaikka alkaisi kouluttaa pastoreita ilman EGW:tuntemusta.
Niin sitten esim. "tutkiva tuomio"-sanonnan tilalle tulisi ajatukseen liittyvät
sanakäänteet suoraan Raamatusta.
Kuten että "jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi".
Sekä mm. tämmöinen:
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
Joh. 5:24, tietenkään unohtamatta silti mm. tätä ja monta muuta kohtaa:
Matt. 16:27
Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa,
ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
Kyllä minä olen todennut, että kaikki sanankohdat tarvitaan ja niin Raamattu
selittää itse itseään.
Siunattua syysaikaa sinulle ja perheellesi! Muistan aina lämpimästi tapaamisemme.
antti- kuis se ny noin?
m.naat kirjoitti:
Adventtikirkko on kahden Herran palvelemista.Toisella suunpielellä ylistetään Herraa toisella ylistetään "epäpyhää äämmäin taruja."##Toisella suunpielellä ylistetään Herraa toisella ylistetään "epäpyhää äämmäin taruja."##
- kaikki se kestää
m.naat kirjoitti:
Adventtikirkko on kahden Herran palvelemista.Toisella suunpielellä ylistetään Herraa toisella ylistetään "epäpyhää äämmäin taruja."Ihmisiä on monenlaisia kaikissa seurakunnissa ja kirkoissa, jos sitä toisten möläyksien takia eroaa seurakunnasta ei sitä muuta ehdi tehdäkään kuin erota ja erota.
Ei se mitä syötetään, vaan mitä sulattaa se on sitä kestämistä ja luonteen lujuutta.
Me ihmiset tosiaan möläytellään välillä mitä sattuu. Aina pitäisi tietysti ajatella ennenkuin jotakin sanoo. m.naat kirjoitti:
Adventtikirkko on kahden Herran palvelemista.Toisella suunpielellä ylistetään Herraa toisella ylistetään "epäpyhää äämmäin taruja."m.naatti ei satu tietämään, ettei tarvitse olla adventisti luettuaan kirjan "Suuri Taistelu" kun tulee ymmärtämäänm kirkkohistorian menneistä ja tulevista tapahtumista.
Virheiden hakeminen jostakin kirjasta ei ole samaa kuin totuuden löytäminen eri lähteistä, jossa eri aikakausien tulkinnat poikkeavat toisistaan historian ja kulttuurin sekä argeologisten kaivauksien myötä johtaen uusiin tulkintoihin.
Hengellisen sisällön löytäminen on tärkeämpää kuin muutostapojen vaihtuminen kulttuuri sisällössä, jossa etsitään nykyiselle ajalle sopivia käsitteitä.
Naisten polkupyörillä ajo ja hanurin soitto olivat syntiä vielä Pietistisenä aikakautena, jotka ovat epäolennaisia, mutta niistä yritetään tehdä seurakunnan uskonnollinen jalusta, jota vastaan voidaan hyökätä ja tuhota kaikki se mikä vieläkin on perusteltua pitää oikeana.
Olivatpa Ellen G. Whiten kirjat miten ämmäin taruja tahansa on niiden hengellinen sisältö, ja historialliset ulottuvuudet tämän ajan tasoa parempia. Whiten kirjoitukset toteuvat hämmästyttävällä tavalla, tulvien, maan järistysten, pedon valtaan nousun ja luonnon onnettomuuksien kohdalla täydellisesti kuvatulla tavalla.
Ne jotka ovat löytäneet uutta Ellenin kirjoitusten jälkeen ovat lähdössä tuuliin ja pilviin mikrosiru pedonmerkkeineen, mutta ovat myöhästyneet, sillä heidän olisi pitänyt nousta tuuliin ja pilviin ennen mikrosiruja, jolloin kukaan ei voi ostaa eikä myydä kumartamatta pedonmerkkiä.
Nyt ei rahalla voi maksaa kaikkia ostoksiaan huoltoasemilla, vaan maksu on suoritettava mikrosirukortilla, joka onkin pedonmerkki, jonka maksujärjestelmä perustuu viivakoodi järjestelmään, jota hallitsee luku 666.
Se on uskoontuloa se kun jättää raamatun ennustukset huomioon ottamatta ja alkaa uskomaan 7-vuotiseen vaivan-aikaan, jota raamattu ei tunne laisinkaan, ja uskomaan Jeesuksenkin tulleen kumoamaan kymmenen käskyn lakia niinkuin lusiferikin, joka pudotettiin alas taivaasta.
Onhan siinä m.naatilla vapaus uskoa mihin tahansa, kunhan vaan ei usko Adventtisanomaan, josta voisi löytyä m.naatillekin jotain hengellistä sanomaa.ylifariseus_1 kirjoitti:
m.naatti ei satu tietämään, ettei tarvitse olla adventisti luettuaan kirjan "Suuri Taistelu" kun tulee ymmärtämäänm kirkkohistorian menneistä ja tulevista tapahtumista.
Virheiden hakeminen jostakin kirjasta ei ole samaa kuin totuuden löytäminen eri lähteistä, jossa eri aikakausien tulkinnat poikkeavat toisistaan historian ja kulttuurin sekä argeologisten kaivauksien myötä johtaen uusiin tulkintoihin.
Hengellisen sisällön löytäminen on tärkeämpää kuin muutostapojen vaihtuminen kulttuuri sisällössä, jossa etsitään nykyiselle ajalle sopivia käsitteitä.
Naisten polkupyörillä ajo ja hanurin soitto olivat syntiä vielä Pietistisenä aikakautena, jotka ovat epäolennaisia, mutta niistä yritetään tehdä seurakunnan uskonnollinen jalusta, jota vastaan voidaan hyökätä ja tuhota kaikki se mikä vieläkin on perusteltua pitää oikeana.
Olivatpa Ellen G. Whiten kirjat miten ämmäin taruja tahansa on niiden hengellinen sisältö, ja historialliset ulottuvuudet tämän ajan tasoa parempia. Whiten kirjoitukset toteuvat hämmästyttävällä tavalla, tulvien, maan järistysten, pedon valtaan nousun ja luonnon onnettomuuksien kohdalla täydellisesti kuvatulla tavalla.
Ne jotka ovat löytäneet uutta Ellenin kirjoitusten jälkeen ovat lähdössä tuuliin ja pilviin mikrosiru pedonmerkkeineen, mutta ovat myöhästyneet, sillä heidän olisi pitänyt nousta tuuliin ja pilviin ennen mikrosiruja, jolloin kukaan ei voi ostaa eikä myydä kumartamatta pedonmerkkiä.
Nyt ei rahalla voi maksaa kaikkia ostoksiaan huoltoasemilla, vaan maksu on suoritettava mikrosirukortilla, joka onkin pedonmerkki, jonka maksujärjestelmä perustuu viivakoodi järjestelmään, jota hallitsee luku 666.
Se on uskoontuloa se kun jättää raamatun ennustukset huomioon ottamatta ja alkaa uskomaan 7-vuotiseen vaivan-aikaan, jota raamattu ei tunne laisinkaan, ja uskomaan Jeesuksenkin tulleen kumoamaan kymmenen käskyn lakia niinkuin lusiferikin, joka pudotettiin alas taivaasta.
Onhan siinä m.naatilla vapaus uskoa mihin tahansa, kunhan vaan ei usko Adventtisanomaan, josta voisi löytyä m.naatillekin jotain hengellistä sanomaa.ja totesin että ajan haaskausta.Käytän aikani ennemmin raamatun lukemiseen.
Joillekin siitä saattaa olla jonkinlaiseen hengellisen nälkään apua,mutta ei se sen kummempi kirja ole kuin Jehovantodistajien "Totuus"-kirja jonka painosmäärä oli yli 102 miljoonaa kappaletta 20 vuodessa 116 kielellä.Samalla tavalla sivuuttavat raamattua omissa opeissaan.
Vain raamattu riittää "totuuden" etsimisessä.ylifariseus_1 kirjoitti:
m.naatti ei satu tietämään, ettei tarvitse olla adventisti luettuaan kirjan "Suuri Taistelu" kun tulee ymmärtämäänm kirkkohistorian menneistä ja tulevista tapahtumista.
Onhan siinä m.naatilla vapaus uskoa mihin tahansa, kunhan vaan ei usko Adventtisanomaan, josta voisi löytyä m.naatillekin jotain hengellistä sanomaa.Onko muuten Jeesus antanut sinulle tuon nimen Ylifariseus = Ylitekopyhä?
Et ole koskaan selostanut eikä kukaan muukaan adventisti Suurta Taistelua
palstalla. Taitaa mennä yli, joudutta ymmärtämisen sijasta vain "uskomaan"?
Ylifariseus:
Olivatpa Ellen G. Whiten kirjat miten ämmäin taruja tahansa,
on niiden hengellinen sisältö, ja historialliset ulottuvuudet tämän ajan tasoa parempia.
Vastaan:
Et voi olla tosissasi! Mainitsit mm. kananmunansyötikiellon ja toteat - niin, muunmuassa
siihen vedoten oikeastaan - että EGW oli paremmin perillä nykyajasta kuin me, jotka
sitä elämme. Lukaisepa muutama nykyajan adv.tohtorin kirja ja havaitset, että EGW on
aivan eri vuosituhannelta! Toki hänellä hyvää hartauskirjallisuutta on, mutta Suuri Taistelu
on aikansa elänyt. ALKUPERÄISESTÄHÄN ONKIN JO NOIN PUOLET POISTETTU!
(Minulla on mm. 1960-luvulla painettu versio).
Yhdysvallat on Ellenin jälkeen kehittynyt paljolti eri suuntaan kuin mitä Ellen näki mielessään.
Esimerkkinä katolilaisuuden väistyminen ja islamin (maltillinen) nousu jopa maan ykkösistuimelle.AnttiVKantola kirjoitti:
Onko muuten Jeesus antanut sinulle tuon nimen Ylifariseus = Ylitekopyhä?
Et ole koskaan selostanut eikä kukaan muukaan adventisti Suurta Taistelua
palstalla. Taitaa mennä yli, joudutta ymmärtämisen sijasta vain "uskomaan"?
Ylifariseus:
Olivatpa Ellen G. Whiten kirjat miten ämmäin taruja tahansa,
on niiden hengellinen sisältö, ja historialliset ulottuvuudet tämän ajan tasoa parempia.
Vastaan:
Et voi olla tosissasi! Mainitsit mm. kananmunansyötikiellon ja toteat - niin, muunmuassa
siihen vedoten oikeastaan - että EGW oli paremmin perillä nykyajasta kuin me, jotka
sitä elämme. Lukaisepa muutama nykyajan adv.tohtorin kirja ja havaitset, että EGW on
aivan eri vuosituhannelta! Toki hänellä hyvää hartauskirjallisuutta on, mutta Suuri Taistelu
on aikansa elänyt. ALKUPERÄISESTÄHÄN ONKIN JO NOIN PUOLET POISTETTU!
(Minulla on mm. 1960-luvulla painettu versio).
Yhdysvallat on Ellenin jälkeen kehittynyt paljolti eri suuntaan kuin mitä Ellen näki mielessään.
Esimerkkinä katolilaisuuden väistyminen ja islamin (maltillinen) nousu jopa maan ykkösistuimelle.AnttiVKantolan mielestä ylifariseus on ylimielinen !
ylifariseuksen mielestä Antti on puolimielinen ylifariseuksen kirjoituksia kohtaan.
Puolittamalla mielipiteet pääsemmekin jo lähemmäksi Ellen Whiten kirjoituksia, joista yksi tärkeimmistä kirjoituksista onkin kirja "Todistusaarteita yksi" .
Alifariseukset eivät voi omistaa ylifariseuksen nimeä, sillä sen nimen käyttö vaatii seitsemän vuoden opiskelua, koska se vaatii niin paljon nöyryyttä, ettei sitä koulu-opinnoilla saavuteta.
Kirjasta "Suuri Taistelu" voi kyllä löytää virheitä yhtä paljon, kuin Antti löytää omasta elämästään, mutta ylifariseus ei etsikkään Antin elämän virheitä, vaan tietä Kristuksen luo.
Kirja "Tie Kristuksen luo" on myöskin Ellen G. Whiten kirjoittama teos elämän tielle ja eiköhän Anttikin ole jo sen tien löytänyt, ilman ylifariseuksen avustusta.
ylifariseus on nimensä arvoinen, se on juuri niin YLI ja ALI-mielinen kuin kukin haluaa sen soveltaa ylifariseuksen olemukseen ja kirjoitteluun, mutta mikä tekee siitä niin mielenkiintoisen, että hänen sanomansa pitää ottaa huomioon.
Uuden nimen Jeesus antaa Antillekin ja lahjaksi hän saa valkoisen kiven, johon on kirjoitettu se uusi nimi, jota ei tiedä muut kuin ne, jotka ovat sen saaneet, niinkuin ylifariseuskin.ylifariseus_1 kirjoitti:
AnttiVKantolan mielestä ylifariseus on ylimielinen !
ylifariseuksen mielestä Antti on puolimielinen ylifariseuksen kirjoituksia kohtaan.
Puolittamalla mielipiteet pääsemmekin jo lähemmäksi Ellen Whiten kirjoituksia, joista yksi tärkeimmistä kirjoituksista onkin kirja "Todistusaarteita yksi" .
Alifariseukset eivät voi omistaa ylifariseuksen nimeä, sillä sen nimen käyttö vaatii seitsemän vuoden opiskelua, koska se vaatii niin paljon nöyryyttä, ettei sitä koulu-opinnoilla saavuteta.
Kirjasta "Suuri Taistelu" voi kyllä löytää virheitä yhtä paljon, kuin Antti löytää omasta elämästään, mutta ylifariseus ei etsikkään Antin elämän virheitä, vaan tietä Kristuksen luo.
Kirja "Tie Kristuksen luo" on myöskin Ellen G. Whiten kirjoittama teos elämän tielle ja eiköhän Anttikin ole jo sen tien löytänyt, ilman ylifariseuksen avustusta.
ylifariseus on nimensä arvoinen, se on juuri niin YLI ja ALI-mielinen kuin kukin haluaa sen soveltaa ylifariseuksen olemukseen ja kirjoitteluun, mutta mikä tekee siitä niin mielenkiintoisen, että hänen sanomansa pitää ottaa huomioon.
Uuden nimen Jeesus antaa Antillekin ja lahjaksi hän saa valkoisen kiven, johon on kirjoitettu se uusi nimi, jota ei tiedä muut kuin ne, jotka ovat sen saaneet, niinkuin ylifariseuskin.Paavali oli aikansa fariseusten lahkon päämies, mutta sitten hän suututti fariseukset
ja ennenpitkää häntä sanottiin nasaretilaisen lahkon päämieheksi. Miksi näin?
No, Paavali muuttui lainkiivailijasta armon evankeliumin puolesta kiivailemaan.
Senvuoksi ihmettelen nimivalintaasi "ylifariseus". Ehkä tarkoitat sillä tunnustautua
suurimmaksi teeskentelijäksi tai ehkä Jeesus on sen nimen sinulle antanut.
Toki Ellenin hartauskirjat ovat hyviä, mutta löytyy ajankohtaisempiakin hartauskirjoja. Minä luen mieluummin vielä elossa olevien kirjoittajien kirjoja.AnttiVKantola kirjoitti:
Paavali oli aikansa fariseusten lahkon päämies, mutta sitten hän suututti fariseukset
ja ennenpitkää häntä sanottiin nasaretilaisen lahkon päämieheksi. Miksi näin?
No, Paavali muuttui lainkiivailijasta armon evankeliumin puolesta kiivailemaan.
Senvuoksi ihmettelen nimivalintaasi "ylifariseus". Ehkä tarkoitat sillä tunnustautua
suurimmaksi teeskentelijäksi tai ehkä Jeesus on sen nimen sinulle antanut.
Toki Ellenin hartauskirjat ovat hyviä, mutta löytyy ajankohtaisempiakin hartauskirjoja. Minä luen mieluummin vielä elossa olevien kirjoittajien kirjoja.Alkuun kuuluu ihmettely, ja niin kuuluu loppuunkin.
ylifariseus lukee kuolemattomia kirjoja, joihin kuuluu, sekä Raaamattu, että Ellen G. Whiten kirja "Suuri Taistelu" Niiden sanoma ei vanhene, eikä niitä saa jättää kirjahyllyyn pölyttymään, vaan niiden sisältämää totuutta pitää levittää kaikkialle.
Niinpä niin mutta Nikodeemushan halusi tietää kuinka ihminen voi vanhana syntyä uudesti ylhäältä. Jeesus ei teeskennellyt sanoessaan enempää kuin ylifariseuskaan, vaan sanoi: Totisesti, totisesti minä sanon teille, joka ei synny uudesti ylhäältä ei ole näkevä Jumalan valtakuntaa.
Ei siinä auta teeskentely, enempää ylifariseuksen kuin Antinkaan kohdalla.
Kuinkas on Antti tarjosivatko juutalaiset armoa Kristukselle laittaessaan Hänet ristille. Vai ymmärsivätkö he myöskin lain merkityksen tämän asian yhteydessä ja mitä sille tapahtui, eli kumottiinko vai täytettiinkö laki ristillä ilman armoa ?
Oma käsitykseni on, että armoa ei annettu, vaan laki pantiin täytäntöön. Mitä yhteyttä on täytetyllä ja kumotulla lailla, vai riittääkö armo yksinään, ilman kumottua tai täytettyä lakia Antin puolesta ?
Älä nyt kuitenkaan ylifariseusta usko muuten sinä teeskentelet.ylifariseus_1 kirjoitti:
Alkuun kuuluu ihmettely, ja niin kuuluu loppuunkin.
ylifariseus lukee kuolemattomia kirjoja, joihin kuuluu, sekä Raaamattu, että Ellen G. Whiten kirja "Suuri Taistelu" Niiden sanoma ei vanhene, eikä niitä saa jättää kirjahyllyyn pölyttymään, vaan niiden sisältämää totuutta pitää levittää kaikkialle.
Niinpä niin mutta Nikodeemushan halusi tietää kuinka ihminen voi vanhana syntyä uudesti ylhäältä. Jeesus ei teeskennellyt sanoessaan enempää kuin ylifariseuskaan, vaan sanoi: Totisesti, totisesti minä sanon teille, joka ei synny uudesti ylhäältä ei ole näkevä Jumalan valtakuntaa.
Ei siinä auta teeskentely, enempää ylifariseuksen kuin Antinkaan kohdalla.
Kuinkas on Antti tarjosivatko juutalaiset armoa Kristukselle laittaessaan Hänet ristille. Vai ymmärsivätkö he myöskin lain merkityksen tämän asian yhteydessä ja mitä sille tapahtui, eli kumottiinko vai täytettiinkö laki ristillä ilman armoa ?
Oma käsitykseni on, että armoa ei annettu, vaan laki pantiin täytäntöön. Mitä yhteyttä on täytetyllä ja kumotulla lailla, vai riittääkö armo yksinään, ilman kumottua tai täytettyä lakia Antin puolesta ?
Älä nyt kuitenkaan ylifariseusta usko muuten sinä teeskentelet.Ylifariseus:
Oma käsitykseni on, että armoa ei annettu, vaan laki pantiin täytäntöön.
Antti:
Tottakai ymmärrän sen, että laki pantiin täytäntöön ja asian takanahan olivat
nimenomaan lain puolesta kiivailevat. Jeesus teki itsestään Jumalan vertaisen
ja paransi sapattina vaikka olisi arkenakin voinut sen tehdä. Salli opetuslastensa
talloa viljapellonkin poikka ja taisi ihan sapattina olla, tähkäpäitä toki olisi saanut
syödä nälkäänsä sieltä tienreunasta. Laillisen tuomion Jeesus sai, mutta Jumala
näki, että se kaikki, mitä Jeesus teki, oli hyvää ja että Hän oli antanutkin
Jeesukselle valtuudet ja voiman tehdä Jumalan tekoja, jopa syntejä antaa
anteeksi. Niinpä Jeesus kelpasi sijaisuhriksi ja kelpasi ennen kaikkea siksi, että
niin oli Isä Jumalan kanssa jo etukäteen sovittu.
Kun laki on jo täytetty puolestamme, voimme levosta käsin ahertaa.
Ainoa este olisi voinut olla, että Jeesus olisi sanonut, että ei suostu uhriksi.
Todellinen lainopettaja osaa yhdistää vanhaa ja uutta ...
Matt. 13:52
Ja hän sanoi heille: "Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut taivasten valtakunnan opetuslapseksi, perheenisännän kaltainen, joka tuo aarrekammiostaan esille uutta ja vanhaa".
Senaikaisen ylifariseuksen johdolla fariseukset yllyttivät kansaa sanomaan:
"Rsitiinnaulitse, ristiinnaulitse!" Senvuoksi ihmettelen nimivalintaasi, joka
herättää syystäkin epäluuloja sinua kohtaan. Minä tykkään Antin nimestä, kun
se viittaa hyvään eikä pahaan ...
Jaak. 1:17
Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä,
valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa
AnttiAnttiVKantola kirjoitti:
Ylifariseus:
Oma käsitykseni on, että armoa ei annettu, vaan laki pantiin täytäntöön.
Antti:
Tottakai ymmärrän sen, että laki pantiin täytäntöön ja asian takanahan olivat
nimenomaan lain puolesta kiivailevat. Jeesus teki itsestään Jumalan vertaisen
ja paransi sapattina vaikka olisi arkenakin voinut sen tehdä. Salli opetuslastensa
talloa viljapellonkin poikka ja taisi ihan sapattina olla, tähkäpäitä toki olisi saanut
syödä nälkäänsä sieltä tienreunasta. Laillisen tuomion Jeesus sai, mutta Jumala
näki, että se kaikki, mitä Jeesus teki, oli hyvää ja että Hän oli antanutkin
Jeesukselle valtuudet ja voiman tehdä Jumalan tekoja, jopa syntejä antaa
anteeksi. Niinpä Jeesus kelpasi sijaisuhriksi ja kelpasi ennen kaikkea siksi, että
niin oli Isä Jumalan kanssa jo etukäteen sovittu.
Kun laki on jo täytetty puolestamme, voimme levosta käsin ahertaa.
Ainoa este olisi voinut olla, että Jeesus olisi sanonut, että ei suostu uhriksi.
Todellinen lainopettaja osaa yhdistää vanhaa ja uutta ...
Matt. 13:52
Ja hän sanoi heille: "Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut taivasten valtakunnan opetuslapseksi, perheenisännän kaltainen, joka tuo aarrekammiostaan esille uutta ja vanhaa".
Senaikaisen ylifariseuksen johdolla fariseukset yllyttivät kansaa sanomaan:
"Rsitiinnaulitse, ristiinnaulitse!" Senvuoksi ihmettelen nimivalintaasi, joka
herättää syystäkin epäluuloja sinua kohtaan. Minä tykkään Antin nimestä, kun
se viittaa hyvään eikä pahaan ...
Jaak. 1:17
Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä,
valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa
AnttiAntin nimestä tulee monia johdannaisia, riippuen siitä ollaanko tekemisissä hyvien vai pahojen voimien kanssa.
Antikristukselta ei voi odottaa mitään Antin kaltaista, sillä Anttihan uskoo Kristukseen, eikä anttikristukseen, joka on täynnä kaikkea pahuutta, joka johdattaa harhaan.
Lainopettajat kyllä tietävät, että Uusi-Testamentti on Vanhan-Testamentin täyttymys, josta on Jeesuksen todistus ristillä.
Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole, vaikka kuinka uskoisi pelkkään armoon, ilman sovitusta.- alex-kasi
ylifariseus_1 kirjoitti:
Antin nimestä tulee monia johdannaisia, riippuen siitä ollaanko tekemisissä hyvien vai pahojen voimien kanssa.
Antikristukselta ei voi odottaa mitään Antin kaltaista, sillä Anttihan uskoo Kristukseen, eikä anttikristukseen, joka on täynnä kaikkea pahuutta, joka johdattaa harhaan.
Lainopettajat kyllä tietävät, että Uusi-Testamentti on Vanhan-Testamentin täyttymys, josta on Jeesuksen todistus ristillä.
Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole, vaikka kuinka uskoisi pelkkään armoon, ilman sovitusta.ilman sovitusta, ja se sovitus tuli Jeesuksessa ja on jopa täydellinen kaikessa - oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa, eikä ihme - sillä se on Jumalan teko - ja kaikki Jumalan teot ovat täydellisiä.
alex :) ylifariseus_1 kirjoitti:
Antin nimestä tulee monia johdannaisia, riippuen siitä ollaanko tekemisissä hyvien vai pahojen voimien kanssa.
Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole, vaikka kuinka uskoisi pelkkään armoon, ilman sovitusta.Stressi on voitettu, laki ei voi meiltä vaatia tekoja, vaan rakkaus vaatii tekoja.
Sama päämäärä lain vaatimuksilla ja rakkauden vaatimuksilla. Mutta rakkaudessa
vaeltaen saamme itse oivaltaa ne teot ja ne on "meille edeltäpäin valmistettu,
että me niissä vaeltaisimme".
Ef. 2:10
Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
- 301
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9372792/thread
Hermostuneen hätähuuto, kun oletti tulleensa baanatuksi, vaikka kaikilla oli samast ongelmat sinä aamuna."Toimin vapaissa suunnissa saarnaajan toimessa
ja tämä Adventismi-keskustelu on minulle täysin vieras."
Ei liene Riitta itse, mutta ei varmaankaan mikään saarnaajan toimessa olevakaan. Ehkä hän on uskotellut Riitalle, että töissä saarnaajana. Surkuhupaisaa tuo, että
tämä adv.palsta on hänelle täysin vieras ja silti hän aikoo tämän palstan YHDEN
kirjoittajan, ei-adventistin, materiaalia kopsata ja opettaa seurakunnassaan siltä
pohjalta, mitä adventismi on !!! On Riitalla varmaan parempiakin tuttavuuksia.- tiivistyy"
AnttiVKantola kirjoitti:
"Toimin vapaissa suunnissa saarnaajan toimessa
ja tämä Adventismi-keskustelu on minulle täysin vieras."
Ei liene Riitta itse, mutta ei varmaankaan mikään saarnaajan toimessa olevakaan. Ehkä hän on uskotellut Riitalle, että töissä saarnaajana. Surkuhupaisaa tuo, että
tämä adv.palsta on hänelle täysin vieras ja silti hän aikoo tämän palstan YHDEN
kirjoittajan, ei-adventistin, materiaalia kopsata ja opettaa seurakunnassaan siltä
pohjalta, mitä adventismi on !!! On Riitalla varmaan parempiakin tuttavuuksia.Että silai!
- Eli...
menemällä heidän kokoukseensa. En usko että pietismiinkään kannattaa tutustua kyselemällä heidän uskostaan vain kiihko adventisteilta.
Aivan yhtä mahdotonta on tutustua adventismiin, kyselemällä adventismista ainoastaan kiihko pietisteiltä.Pietismiä pidetään aitoluterilaisuuden jatkona, eikä adventistien ajatukset ole
kaukana tuosta uskonpuhdistuksen jatkeesta, joka syntyi jo 1600-luvussa, Saksassa.
Pietisti tarkoittaa "hurskas" ja pietismin ydinasia on siinä, ettei pidä vaatia
puhdasoppista luterilaisuutta eli ei pidä lainomaisesti sitoutua Lutherin käsityksiin.
Protestanttisessa uskonpuhdistusliikkeessä, adventismissa on pietistinen linjaus
enemmistönä ts. ei pidä kaikessa vedota Ellen Whiten ajatuksiin.
Pietismi tietokirjassa
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pietismi
Rov. Olavi Peltolankin mukaan pietismi on hengellisen elämän syventymisen liike.
http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/teemat1j.htm
"Pietismi korosti elävää sydämen uskoa.( risti sydämessä )"
"Pietismi ei kannattanut rationalismia eli puhdasta järjen korostusta."
http://www.suol.fi/raamattunet/pietismi.html
UUSPIETISMI ELI VIIDESLÄISYYS
Viidesläisyys on hajanainen, eikä sillä ole selvää keskusjohtoa. Se koostuu eri järjestöistä, joista merkittävimmät ovat Suomen Raamattuopisto (SRO), Suomen Raamattuopiston säätiö (SROS), Kansan Raamattuseura (KRS) ja Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys (SEKL)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uuspietismi
Adventtikirkko on pysynyt ehyenä, eri suuntaukset eivät ole korostetusti tulleet
esille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad871400- 52997
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että374834- 153804
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124717- 55709
- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76622
- 57611