sen sisältö ei kelvanut edes hevoselle. Jauhoja, jauhoja, jauhoja- ei edes normaali ruokaa. vaan hiilihydraatit. Ei proteineja. Ei edes lemmikkeille voi maistua jauhoja, makarooneja, ja näkkileipää...täysin kelvotonta ..ja sellaista annetaan ihmisille??
eu-kasseja
66
1888
Vastaukset
- ++++++++++++++++++++
Oikea "gourmet" ruokaa..
-
keitetty makaroonit, ja hapaankorppua. Erittäin maukasta ruokaa siitä EU- pusista saa, niin, oikein kun parhaasta ravintolasta.
HEHE. Oikeasti siitä eu-pusista ei saisi mitään aikaan edes Jamie Olivier.- Aivan käsittämätöntä
Eihän tarkoitus olekaan että siitä EU-kassin aineksista tehdään YKSINÄÄN ruokaa! Vaan se on lisänä, ja niillä rahoilla jotka säästyvät kun ei tarvitse ostaa niitä EU-kassissa olevia tavaroita, ostetaan sitten muuta ruokaa, kuten sitä tuoretavaraa.
Tuon kassin sisältöhän kilpailutetaan ympäri EU:ta ja tavarat hankitaan tarjouskilpailun voittajalta! Kun kassien sisällön on säilyttävä vähintään vuosi, niin miten ihmeessä sinne mitään proteiinia, kuten tuoretta lihaa, laittaa???
Kyllä todellakin hävettää ja sylettää lukea näitä valituksia täältä. Äitini on 72-vuotias, saa eläkettä n. 950 euroa kuussa. Asumiskuluja ei ole, koska minä hoidan ne. Muutenkin autan mielelläni; vaikeutena lähinnä saada hänet ottamaan apua vastaan.
Puolisen vuotta sitten hän soitti minulle haltioissaan. Oli hakenut elämänsä ensimmäisen kerran seurakuntatalolta EU-ruokakassin, eikä voinut uskoa miten paljon hyvää tavaraa siinä oli. Sanoi että näistä jauhoistahan hän leipoo monet leivät; makaronit menevät esim. jauhelihakastikkeen lisukkeina. Mutta äitini onkin nähnyt huonompia aikoja, ja osaa arvostaa TÄYSIN ILMAISTA RUOKAA.
Jos nämä mielipiteet täällä vastaavat normaalin "köyhän" asenteita, niin olen kyllä äärimmäisen onnellinen että asun itse ulkomailla enkä joudu suomalaista (nähtävästi AIVAN LIIAN HYVÄÄ) sosiaaliturvaa rahoittamaan.
Vai pitäisi olla oikein ilmaiset suklaat, viinit ja ranskalaiset juustot. Sitten kelpaisi.
Anna mun kaikki kestää!! :-((((((( - hävetä?
Aivan käsittämätöntä kirjoitti:
Eihän tarkoitus olekaan että siitä EU-kassin aineksista tehdään YKSINÄÄN ruokaa! Vaan se on lisänä, ja niillä rahoilla jotka säästyvät kun ei tarvitse ostaa niitä EU-kassissa olevia tavaroita, ostetaan sitten muuta ruokaa, kuten sitä tuoretavaraa.
Tuon kassin sisältöhän kilpailutetaan ympäri EU:ta ja tavarat hankitaan tarjouskilpailun voittajalta! Kun kassien sisällön on säilyttävä vähintään vuosi, niin miten ihmeessä sinne mitään proteiinia, kuten tuoretta lihaa, laittaa???
Kyllä todellakin hävettää ja sylettää lukea näitä valituksia täältä. Äitini on 72-vuotias, saa eläkettä n. 950 euroa kuussa. Asumiskuluja ei ole, koska minä hoidan ne. Muutenkin autan mielelläni; vaikeutena lähinnä saada hänet ottamaan apua vastaan.
Puolisen vuotta sitten hän soitti minulle haltioissaan. Oli hakenut elämänsä ensimmäisen kerran seurakuntatalolta EU-ruokakassin, eikä voinut uskoa miten paljon hyvää tavaraa siinä oli. Sanoi että näistä jauhoistahan hän leipoo monet leivät; makaronit menevät esim. jauhelihakastikkeen lisukkeina. Mutta äitini onkin nähnyt huonompia aikoja, ja osaa arvostaa TÄYSIN ILMAISTA RUOKAA.
Jos nämä mielipiteet täällä vastaavat normaalin "köyhän" asenteita, niin olen kyllä äärimmäisen onnellinen että asun itse ulkomailla enkä joudu suomalaista (nähtävästi AIVAN LIIAN HYVÄÄ) sosiaaliturvaa rahoittamaan.
Vai pitäisi olla oikein ilmaiset suklaat, viinit ja ranskalaiset juustot. Sitten kelpaisi.
Anna mun kaikki kestää!! :-((((((("Kyllä todellakin hävettää ja sylettää lukea näitä valituksia täältä. Äitini on 72-vuotias, saa eläkettä n. 950 euroa kuussa. Asumiskuluja ei ole, koska minä hoidan ne. Muutenkin autan mielelläni; vaikeutena lähinnä saada hänet ottamaan apua vastaan.
Puolisen vuotta sitten hän soitti minulle haltioissaan. Oli hakenut elämänsä ensimmäisen kerran seurakuntatalolta EU-ruokakassin, eikä voinut uskoa miten paljon hyvää tavaraa siinä oli"
Hävettävää on se, että äitisi jolla jää 950 euroa kuukaudessa omaan käyttöön, kehtaa vielä hakea ruokakassin vaikka hänellä on omaa rahaa jolla maksaa omat ruokansa.
Siinä sitä onkin vasta ahne äiti sinulla!!! - Aivan käsittämätöntä
hävetä? kirjoitti:
"Kyllä todellakin hävettää ja sylettää lukea näitä valituksia täältä. Äitini on 72-vuotias, saa eläkettä n. 950 euroa kuussa. Asumiskuluja ei ole, koska minä hoidan ne. Muutenkin autan mielelläni; vaikeutena lähinnä saada hänet ottamaan apua vastaan.
Puolisen vuotta sitten hän soitti minulle haltioissaan. Oli hakenut elämänsä ensimmäisen kerran seurakuntatalolta EU-ruokakassin, eikä voinut uskoa miten paljon hyvää tavaraa siinä oli"
Hävettävää on se, että äitisi jolla jää 950 euroa kuukaudessa omaan käyttöön, kehtaa vielä hakea ruokakassin vaikka hänellä on omaa rahaa jolla maksaa omat ruokansa.
Siinä sitä onkin vasta ahne äiti sinulla!!!Äitini on tehnyt Suomessa 45 vuotta raskasta työtä eikä ole ollut päivääkään työttömänä. Hän on sen verran veroja maksanut ja Suomea rakentanut että hänellä todellakin on oikeus hakea se yksi EU-kassi jos hän niin haluaa tehdä.
Eläkeläiset oikeastaan ovatkin ainoita, jotka nuo ruokakassit todella ansaitsevat, ja osaavat niitä ja niiden antimia myös arvostaa. Se että niitä annetaan näille ns. "ranskalaisille", jotka eivät ole päivääkään Suomen hyväksi töitä tehneet, ja joilla on täysin sairaat käsitykset siitä, mitä kassin pitäisi sisältää, on irvokasta. - Authie
Aivan käsittämätöntä kirjoitti:
Äitini on tehnyt Suomessa 45 vuotta raskasta työtä eikä ole ollut päivääkään työttömänä. Hän on sen verran veroja maksanut ja Suomea rakentanut että hänellä todellakin on oikeus hakea se yksi EU-kassi jos hän niin haluaa tehdä.
Eläkeläiset oikeastaan ovatkin ainoita, jotka nuo ruokakassit todella ansaitsevat, ja osaavat niitä ja niiden antimia myös arvostaa. Se että niitä annetaan näille ns. "ranskalaisille", jotka eivät ole päivääkään Suomen hyväksi töitä tehneet, ja joilla on täysin sairaat käsitykset siitä, mitä kassin pitäisi sisältää, on irvokasta.Minä en sellaista kassia hakenut, enkä saanut. Enkä hae. Teidän äiti on todella ahne, kun hänellä 950 euroa kuukaudessa, ja ei tarvitse maksaa edes asuntoa. Minä olin ainoastaan välittänut, etten pääsenyt 3 vuotta Ranskaan, kun rahaa tiukalla. Mutta on minula oma ylpeys, enkä sellaista hae. Mitä tarkoitatte ns "ranskalaisille"....miksi ns ja ""????
Mitä Teillä on ranskalaisia vastaan??? Ei ole oma vika, kun en saanut Suomessa töitä, ja minulla on paljon terveydelliset ongemat nyt, enkä pystry tekemaan fyysista töitä, ja kuntoutus tukea en saa, vaikka minulle kirjoittanut lääkärit lausuntoja. B-lausunto. Kuntoutustuki en saanut, tein kotona etätyö, mutta nyt juuri ei ole, ja koska olen namisissa , en saa edes päivärahaa, niin puolisoni auttaa. Teidän äiti saa ainakin eläke, minä saanut palkkaa viimeiseksi 20.4. ja nyt auttaa mies. KELA minulle ei maksaa mitään, kuntoutus tuki en saa, ja kevyttä töitä on Itä Suomessa mahdottonta saada. - Authie
Tämä on törkeä loukaus, ei saa nimitellä, eikä kirjoittaa niin törkeästi toisesta ihmisesta. Olin kirjoittanut ylläpidolle, että poistaa tämä törkeä viesti. Olin kirjoittanut kohteliasti, ja Te olette törkeä!! Olen ranskalainen!!! Te olette ilkimys, törkeä ja on Teillä erittäin hunot tavat.
- Aivan käsittämätöntä
Kerro enemmän kotikasvatuksestasi! Ai niin, sinähän oletkin tehnyt niin jo aiemmin, Inger.
Kerroit saaneesi lapsena selkään usein sekä kotona että koulussa. Voi vain sanoa, että ei se kuritus ainakaan sinun kohdallasi mitään käytöstapoja mukanaan tuonut. - ruuan jatketta
siinä voi muunlaista ruokaa jakaa, kuin kuivaa ja säilyvää. Monelle tositarvitsijalle tuokin on hyvä jatke ruokakomeroon. Maitojauhe on aika arvokasta kaupasta ostettuna ja siitä voi tehdä lettuja, laittaa leipomiseen ym...
Monilla paikkakunnilla on muita ruokajakeluja, joissa on tarjolla jopa lihaa ja kalaa, melkein kaikkea. Meillä päin ruokakassin arvo on n 20e ( jopa enemmänkin) ja moni kehuu jotta saavat usean päivän tarpeen. - metall-leidi
Authie kirjoitti:
Minä en sellaista kassia hakenut, enkä saanut. Enkä hae. Teidän äiti on todella ahne, kun hänellä 950 euroa kuukaudessa, ja ei tarvitse maksaa edes asuntoa. Minä olin ainoastaan välittänut, etten pääsenyt 3 vuotta Ranskaan, kun rahaa tiukalla. Mutta on minula oma ylpeys, enkä sellaista hae. Mitä tarkoitatte ns "ranskalaisille"....miksi ns ja ""????
Mitä Teillä on ranskalaisia vastaan??? Ei ole oma vika, kun en saanut Suomessa töitä, ja minulla on paljon terveydelliset ongemat nyt, enkä pystry tekemaan fyysista töitä, ja kuntoutus tukea en saa, vaikka minulle kirjoittanut lääkärit lausuntoja. B-lausunto. Kuntoutustuki en saanut, tein kotona etätyö, mutta nyt juuri ei ole, ja koska olen namisissa , en saa edes päivärahaa, niin puolisoni auttaa. Teidän äiti saa ainakin eläke, minä saanut palkkaa viimeiseksi 20.4. ja nyt auttaa mies. KELA minulle ei maksaa mitään, kuntoutus tuki en saa, ja kevyttä töitä on Itä Suomessa mahdottonta saada.Niin meillä kuin teillä Ranskassakin työeläke ansaitaan tehtyjen työvuosien mukaan eikä se ole mitään ahneutta kun saa eläkettä tehdyn työn mukaan.
Eikä se 950 euroa kuussa mikään huippueläke ole. Aivan käsittämätöntä kirjoitti:
Anna mun kaikki kestää!! :-(((((((Vaaleat vehnäjauhot ja vaalea pasta eivät ole mitään ruuan lisuketakaan, täyttä höttöä ovat. Kansallinen erikoisuutemme pettu olisi paljon terveellisempää.
Arvotonta ei tarvitse arvostaa köyhänkään.
- Keliakia
tavalliselle ihmiselle, mutta keliaakikolle ei tosiaankaan ole tuosta paketista mitään hyötyä. Ruokaaine allergiset saavat pärjätä omillaan.
- EU apu
pitää vaan osattaa leipoa, jos ei osaa, se ruoka-kassi on aivan turhaa kun siellä vaan jauhoja. ja mitä hyötyä ihmisille on maito-jahoista kun ei juo maitoa, eikä käytä maitoa??
se pitää olla oikea ruoka-apu, eli vaikka lihaa-kalaa purkkeja, kahvia, vaikka suklaa- ei vaan jauhot.
Nyky-ihmiset eivät juuri osaa leipoa ja monilla ei ole aikaa siihen, vaan haluavat jotan nopeasti nautittavaa. - nuukuus kunniaan
EU apu kirjoitti:
pitää vaan osattaa leipoa, jos ei osaa, se ruoka-kassi on aivan turhaa kun siellä vaan jauhoja. ja mitä hyötyä ihmisille on maito-jahoista kun ei juo maitoa, eikä käytä maitoa??
se pitää olla oikea ruoka-apu, eli vaikka lihaa-kalaa purkkeja, kahvia, vaikka suklaa- ei vaan jauhot.
Nyky-ihmiset eivät juuri osaa leipoa ja monilla ei ole aikaa siihen, vaan haluavat jotan nopeasti nautittavaa.suuhun ei pidä katsoa.
Maitojauhetta voi käyttää monipuolisesti ruoanlaittoon. Maitoallergikot voivat ilmoittaa asiasta ruoka-avun jakajille ja pyytää heitä jättämään maitojauhe kassista pois.
Mikä ihme "nyky-ihmisiä" vaivaa, jos eivät osaa leipoa? Ehkäpä ilmaiset jauhot innostavat opettelemaan.
Työttömillä on runsain määrin aikaa, ja työssäkäyvät eivät ruokakasseja tarvitse eivätkä edes töiltään ehdi hakea. - pitää harrastaa
nuukuus kunniaan kirjoitti:
suuhun ei pidä katsoa.
Maitojauhetta voi käyttää monipuolisesti ruoanlaittoon. Maitoallergikot voivat ilmoittaa asiasta ruoka-avun jakajille ja pyytää heitä jättämään maitojauhe kassista pois.
Mikä ihme "nyky-ihmisiä" vaivaa, jos eivät osaa leipoa? Ehkäpä ilmaiset jauhot innostavat opettelemaan.
Työttömillä on runsain määrin aikaa, ja työssäkäyvät eivät ruokakasseja tarvitse eivätkä edes töiltään ehdi hakea.Kun on harrastukset, vaikka urheilua, liikkuntaa, kaverit, ja muut, ei jää aikaa leipomiseen, ja urheileva ihminen tarvitsee muuta kun jauhoja. Lihaa, kalaa- ja sen voidaan jakaa purkkeissä.
On kauppoissa hyviä lihapurkkeja, kuten poronlihaa, possunlihaa, ja kaikenlaiset proteinipitoiset ruat.
Nuoret aktiiviset, urheilevat ihmiset tarvitsevat proteinipitoista ja helposti nautittavaa ruokaa, ei ole aikaa leipoa tuntikausia, ihmiset haluavat sellaista ruokaa- että se on nopeasti valmis. Saa paistaa, tai laitaa mikroon. Toki, jauhoista voi tehdä vaikka sämpylät ja olisi hyvää niistä jauhoista paistaa sämpylät ja jakaa ne valmiina. Eli,ei jauhoja, mutta valmiit sämpylät.
Nuorilla opiskelijalla ei ole aikaa kun on koulu,harrastukset, kaverit, ja opiskelu. Ja vapaa aikaa voi käyttää vaikka opiskeluun, ja muuhun. - hukkaan menee
nuukuus kunniaan kirjoitti:
suuhun ei pidä katsoa.
Työttömillä on runsain määrin aikaa, ja työssäkäyvät eivät ruokakasseja tarvitse eivätkä edes töiltään ehdi hakea.Veljeni saa noita ruokakasseja, vaikka ei haekaan, mutta hänelle tuodaan niitä kotiin. Hän ei ole koskaan osannut laittaa ruokaa ja leipominen on hänelle vaikeaa, sillä oikean käden toiminta on vajaa. Veli on myös runsaasti ylipainoinen, koska syö makaroneja ja puuroja muutenkin liikaa, hänelle ei tarvitsisi enää hiilihydraatteja kantaa lisää.
Leipäjonoissa on opiskelijoita ja työssäkäyviä yllättävän paljon. Moni työtön häpeää työttömyyttään niin paljon, että ei ilkeä mennä. Tiedän monta. Itse olen töissä ja tuloni nousivat työn myötä, mutta vaikka olimme välillä todella tiukoilla kun olin työttömänä, neljän hengen käyttörahaksi jäi yhdestä palkasta, kun itse en saanut korvauksia, n. 600 euroa/kk, niin en todellakaan iljennyt mennä ruokakasseja hakemaan. Työttömyysaikanani mietin jopa, miten lavastaisin onnettomuuden, ettei tarvitsisi turhana täällä olla, jopa se oli parempi vaihtoehto kuin kassijono. - nuukuus
pitää harrastaa kirjoitti:
Kun on harrastukset, vaikka urheilua, liikkuntaa, kaverit, ja muut, ei jää aikaa leipomiseen, ja urheileva ihminen tarvitsee muuta kun jauhoja. Lihaa, kalaa- ja sen voidaan jakaa purkkeissä.
On kauppoissa hyviä lihapurkkeja, kuten poronlihaa, possunlihaa, ja kaikenlaiset proteinipitoiset ruat.
Nuoret aktiiviset, urheilevat ihmiset tarvitsevat proteinipitoista ja helposti nautittavaa ruokaa, ei ole aikaa leipoa tuntikausia, ihmiset haluavat sellaista ruokaa- että se on nopeasti valmis. Saa paistaa, tai laitaa mikroon. Toki, jauhoista voi tehdä vaikka sämpylät ja olisi hyvää niistä jauhoista paistaa sämpylät ja jakaa ne valmiina. Eli,ei jauhoja, mutta valmiit sämpylät.
Nuorilla opiskelijalla ei ole aikaa kun on koulu,harrastukset, kaverit, ja opiskelu. Ja vapaa aikaa voi käyttää vaikka opiskeluun, ja muuhun.ei pidä ottaa kuolemanvakavasti, siis nälkäkuoleman. Eikä kukaan harrasta niin paljoa, ettei viikosta jäisi paria tuntia aikaa leipomiseen. Laiskuuden ja saamattomuuden huippu on edes pelleilymielessä ehdottaa, että jonkun toisen pitäisi leipoa valmiit sämpylät työttömille.
Mutta ellei jauhoja tarvitse, niin sitten kannattaa jättää ruokakassi hakematta. Kyllä se jollekulle toiselle kelpaa. - Tok tok
EU apu kirjoitti:
Nyky-ihmiset eivät juuri osaa leipoa ja monilla ei ole aikaa siihen, vaan haluavat jotan nopeasti nautittavaa.Miksi ihmeessä kotona makaavalle pitäisi olla valmiiksi tehtyjä eineksiä? Heillä jos kenellä on aikaa leipoa ja tehdä ruokaa aiajan kanssa. Opetella, jos ei jo osaa.
- Aktiiviset rulettaa
hukkaan menee kirjoitti:
Veljeni saa noita ruokakasseja, vaikka ei haekaan, mutta hänelle tuodaan niitä kotiin. Hän ei ole koskaan osannut laittaa ruokaa ja leipominen on hänelle vaikeaa, sillä oikean käden toiminta on vajaa. Veli on myös runsaasti ylipainoinen, koska syö makaroneja ja puuroja muutenkin liikaa, hänelle ei tarvitsisi enää hiilihydraatteja kantaa lisää.
Leipäjonoissa on opiskelijoita ja työssäkäyviä yllättävän paljon. Moni työtön häpeää työttömyyttään niin paljon, että ei ilkeä mennä. Tiedän monta. Itse olen töissä ja tuloni nousivat työn myötä, mutta vaikka olimme välillä todella tiukoilla kun olin työttömänä, neljän hengen käyttörahaksi jäi yhdestä palkasta, kun itse en saanut korvauksia, n. 600 euroa/kk, niin en todellakaan iljennyt mennä ruokakasseja hakemaan. Työttömyysaikanani mietin jopa, miten lavastaisin onnettomuuden, ettei tarvitsisi turhana täällä olla, jopa se oli parempi vaihtoehto kuin kassijono... ainakin kerran varakkaiden jakajien ja heidän naapuriensa, tuttaviensa ja kavereittensa kesken kun kasseja ei viitsitty tai "tohdittu" hakea.
Mutta omapahan on asiasi. - 24
Kun on harrastukset, vaikka urheilua, liikkuntaa, kaverit, ja muut, ei jää aikaa leipomiseen, ja urheileva ihminen tarvitsee muuta kun jauhoja. Lihaa, kalaa- ja sen voidaan jakaa purkkeissä.
Nuorilla opiskelijalla ei ole aikaa kun on koulu,harrastukset, kaverit, ja opiskelu. Ja vapaa aikaa voi käyttää vaikka opiskeluun, ja muuhun.Älä yritä.
Ihme juttu sitten kuinka moni työssäkäyvä kyllä jaksaa kaikkea tätä, ja vielä leipoa ja kokota slowfoodiakin toisinaan. Samalla kun pullat paistuvat ehdit vallan mainiosti heittää pikaisen lenkin, pyykata ja kuunnella vaikka musiikkia.
Ai tästäkö johtuukin eräitten saamattomuus? Istutaan käsi poskella lieden ääressä katselemassa kuinka pullat ruskistuvat ja karjalanpaisti hautuu omassa liemessään? - Näin on sipulit
EU apu kirjoitti:
Nyky-ihmiset eivät juuri osaa leipoa ja monilla ei ole aikaa siihen, vaan haluavat jotan nopeasti nautittavaa.Ruokakassi on tarkoitettu työttömille, jotka ovat työmarkkinoiden käytettävissä eli työvoimatoimiston asiakas, ainakin joissain kunnissa on näin.
No, on niitä eläkeläisiä, jotka saavat eläkettä vain sen kansaneläkkeen verran eli n. 515,86 euroa, jos saa rahan täysimääräisenä. Vaikka ei tuo 950 € järin suuri eläke ole, kun ajattelee, jos on 45 .v. töitä tehny, huhuhuh. Eu apu on tarpeen kaikenlaisille köyhille, pienituloisille ihmisille/perheille.
Työttömällä ei pitäisi olla koskaan niin kiire, ettei ehdi itse ruokaansa tekemään saatikka leipomaan. - GLUTEENITON KASSI
EU- kassin sisältö on epäoikeudenmukainen. Ainoastaan maitojauhe sopii keliaatikolle.
Gluteenittomia ruokia kaipaan EU-kassiin, sillä korvaavia tarvikkeita on olemassa. Kuten gluteenitonta 100% kauraa on olemassa ja Jytte-jauhoa vehnäjauhon sijaan. Hinta tosin voi olla kuusin kertainen (niin keliaatikolle kuin sitten EU-kassin maksajalle).
Joku voi sanoa, että eikö keliaatikot saa 21 euroa kuussa Kelalta korvausta? Ei kaikki saa, joka johtuu siitä ettei lääkärit osaa ottaa niitä testejä IHOkeliakia tapauksissa. - syksy jo saa
sinulle Keliakia vastaan samoin täällä,monet kerrat lääkkeet jätän ostamatta,
ainoastaan särkylääkkeet muuten hermot menee. Tein 50v töitä siihen aikaan aloitrttettiin pentuna piikana ja sitten kauppaan,.Empä ole laihdutus kuurilla tarvin-
nut olla vajaa 40kg,kevyt jalkanen mummo. kevyt hautaan kantaa.
lähdetään lenkille.,muttei ikinä eu kasseja hae,niin nöyrä en ole. - Nyt on
EU apu kirjoitti:
Nyky-ihmiset eivät juuri osaa leipoa ja monilla ei ole aikaa siihen, vaan haluavat jotan nopeasti nautittavaa.Ainakin on aikaa opetella.
- äityli34
Nuorilla opiskelijalla ei ole aikaa kun on koulu,harrastukset, kaverit, ja opiskelu. Ja vapaa aikaa voi käyttää vaikka opiskeluun, ja muuhun.enemmän siitä jauhopussista saa sämpylöitä kun sen 5-10 kpl mitä on valmiissa pusseissa. ite lapsiperheen äitinä todellakin arvostan eu- ruokakasseja ja muita avustuksia mitä vaan saa enkä valita sen sisällöstä. ainakin meillä kaikki tulee syötyä/käytettyä kun ei nirsoilla. ja kuten moni on aiemmissa viesteissä sanonut, kassin sisällöstä ei oo tarkotus tehä ruokaa vaan se on lisänä mitä kotona sattuu olemaan. ja leipomiseen on kaikilla aikaa jos sitä oikeesti haluaa tehä. nopeestikin saa jotain leivottua, esim. piirakat ja kääretortut on nopeita tehä. että näin :)
- äityli34
Näin on sipulit kirjoitti:
Ruokakassi on tarkoitettu työttömille, jotka ovat työmarkkinoiden käytettävissä eli työvoimatoimiston asiakas, ainakin joissain kunnissa on näin.
No, on niitä eläkeläisiä, jotka saavat eläkettä vain sen kansaneläkkeen verran eli n. 515,86 euroa, jos saa rahan täysimääräisenä. Vaikka ei tuo 950 € järin suuri eläke ole, kun ajattelee, jos on 45 .v. töitä tehny, huhuhuh. Eu apu on tarpeen kaikenlaisille köyhille, pienituloisille ihmisille/perheille.
Työttömällä ei pitäisi olla koskaan niin kiire, ettei ehdi itse ruokaansa tekemään saatikka leipomaan.Ainakin meidän kunnassa ruokakassia ja leipäavustusta saa pienituloiset, ei oo erikseen eritelty että kenelle ne annetaan. Onneksi on näitä avustuksia ettei tartte puolta kuukautta nälissään olla kun toimeentulo menee vuokriin ja muihin laskuihin :)
- Köyhät ovat tympeitä
Ihan uskomatonta tämä pullamössö"vähäosaisten" röyhkeys, kiittämättömyys ja typeryys. Alan olla sitä mieltä että ovat osansa ansainneetkin.
Jauhoja, mysliä, hapankorppuja, keksejä, maitojauhetta, pastaa. Onko liikaa vaadittu, että avunsaaja viitsii hinata laiskan perseensä kauppaan, ja ostaa lisukkeeksi ( joo, niillä yhteiskunnalta saamillaan rahoilla) vähän jauhelihaa, kanaa, tai tonnikalaa ja sipulia, niin johan olisi ainekset vaikka mihin pastaherkkuun - varsinkin jos kaapista löytyy jotain maustetta tai edes ketsuppia.Lisää jauhoihin hiivaa ja vettä .. syntyy sämpyloitä. Lisää omenia, sokeria ja vähän voita .. herkkua vaikka myslipaistoksena. Kananmunia ja vettä maitojauheen ja jauhojen kera, pannukakku - tai lettukestit. Nokkosia ja vettä (lisää maitojauhetta) maukas soppa.
Mitä ihmettä ihmiset syövät silloin kuin kasseja EI ole tarjolla? Kraanavettä ja heiniä kuten ainakin eräs urpo täällä uskottelee?- hukkaan menee
Mielestäni keksit ovat turhake noissa kasseissa. Niissä ei ole ravintoarvoa ja ne ovat hampaille pahasta. Niitä keksipakettaja oli ainakin veljeni kassissa monta yhdessä kassissa.
Jos varakkaat jakavat kasseja niin jakakoot. En hae silti. En tarvitse kilon paketteja maitojauhetta yhtään mihinkään. Vesi käy leivontaan ja maitoa en juo. - --------------------
hukkaan menee kirjoitti:
Mielestäni keksit ovat turhake noissa kasseissa. Niissä ei ole ravintoarvoa ja ne ovat hampaille pahasta. Niitä keksipakettaja oli ainakin veljeni kassissa monta yhdessä kassissa.
Jos varakkaat jakavat kasseja niin jakakoot. En hae silti. En tarvitse kilon paketteja maitojauhetta yhtään mihinkään. Vesi käy leivontaan ja maitoa en juo.En hae minäkään. Se on niin nöyryyttävaa kun vaan voi olla. En juo maitoa, enkä tarvitse hiilareita. Muuta siine pusissa ei ole kun hiilihydraatteja.
Miksi ei voi olla vaikka kalaa, lihaa purkkeja? On kaupassa laaja valikoimaa niitä purkkeja, jotka säilyvät hyvin, vaikka sardiineja, poron,porsaan lihaa.
On parempi ostaa hyvää ruokaa kaupassa, kun nolottaa itseää hakemalla jotain "köyhäin avustusta". - hukkaan menee
-------------------- kirjoitti:
En hae minäkään. Se on niin nöyryyttävaa kun vaan voi olla. En juo maitoa, enkä tarvitse hiilareita. Muuta siine pusissa ei ole kun hiilihydraatteja.
Miksi ei voi olla vaikka kalaa, lihaa purkkeja? On kaupassa laaja valikoimaa niitä purkkeja, jotka säilyvät hyvin, vaikka sardiineja, poron,porsaan lihaa.
On parempi ostaa hyvää ruokaa kaupassa, kun nolottaa itseää hakemalla jotain "köyhäin avustusta".Maitojauhe on sitä paitsi aika kallis tuote, en ikinä ostaisi kaupasta, uskomatonta, että sitä laitetaan noihin kasseihin. En sitten tiedä, onko sillä tarkoitus korvata maidon tarve, mutta ei se niin toimi. Ei kukaan tietääkseni maitojauheesta maitoa tee ja nykyään aika harva juo maitoa. Ei maitoa tarvitse rueta juomaan sen takia, kun joku hyvää hyvyyttään tunkee niitä eu-kasseihin, tai keksejä syömään, en osta keksejä enkä koskaan osta vaikka ilmaiseksi on. En työpaikallanikaan koske pullaan tai kekseihin, kun porukka niitä sinne tuo jos on jotain kissanristiäisiä.
- eee-ooo
hukkaan menee kirjoitti:
Maitojauhe on sitä paitsi aika kallis tuote, en ikinä ostaisi kaupasta, uskomatonta, että sitä laitetaan noihin kasseihin. En sitten tiedä, onko sillä tarkoitus korvata maidon tarve, mutta ei se niin toimi. Ei kukaan tietääkseni maitojauheesta maitoa tee ja nykyään aika harva juo maitoa. Ei maitoa tarvitse rueta juomaan sen takia, kun joku hyvää hyvyyttään tunkee niitä eu-kasseihin, tai keksejä syömään, en osta keksejä enkä koskaan osta vaikka ilmaiseksi on. En työpaikallanikaan koske pullaan tai kekseihin, kun porukka niitä sinne tuo jos on jotain kissanristiäisiä.
aloittaja sanoi että ei edes hevosille kelvannut.
Kummallista että näillä eu-kassien hakijoilla kuitenkin vara hevoseen tai koiraan,kissaan.
Kuitenkin lemmikistä aiheutuvat kulut ovat aika isot.
Hyvä lisä on eu-kassi normaaliin perheeseen.Maitojauhe on kassin kallein tuote.Siitä saa makaronilaatikkoon,leivontaan,juomaksikin ihan jne - Authie
eee-ooo kirjoitti:
aloittaja sanoi että ei edes hevosille kelvannut.
Kummallista että näillä eu-kassien hakijoilla kuitenkin vara hevoseen tai koiraan,kissaan.
Kuitenkin lemmikistä aiheutuvat kulut ovat aika isot.
Hyvä lisä on eu-kassi normaaliin perheeseen.Maitojauhe on kassin kallein tuote.Siitä saa makaronilaatikkoon,leivontaan,juomaksikin ihan jneMinulle menee 2 kissojen ruokaan kuukaudessa noin 120euroa. Kun ostan märkäruokaa LATZ-pusseja, pojat syövät noin 4 päivässä, ja lisää raksuja. Ostan lemmikkiasemalla, tai Musti-Mirri kaupassa. Royal Canin, IAMS, HILLS.
Eläinlääkärit ovat aikka kalliit, mutta ei mahdottomat hinnat.
Lisäksi ostan kissojen ruokaa Zooplusalla, se on saksalainen nettikauppa, ja saa tilatta netissa ja pakketti tulee noin viikko kuluessa. Esim Feline porte 21 minun pojille maistuivat.Pojat ovat ragdoll-rotuja.
En hae mitään eu-kasseja, en todellakaan.
Kissa on tosi mukava kaveri ja suosittelen jokaiselle kissaa, tai koiraa. Ilman lemmikkeja on koti kauhean tyhjää. Lemmikki tuo iloa, ja rakkautta, ja se on mukava harrastus. Itse käyn kissanäytteleissä myös kun Kuopiossa. Lemmikki ei maksaa niin paljon, ja rotukissaa voi maksaa osamaksuulla kun vaan sovi kasvattajan kanssa. Ragdoll näyttelytasoinen maksaa 900euroa, mutta kasvatukseen noin 1400euro pentu. - --------------------
Authie kirjoitti:
Minulle menee 2 kissojen ruokaan kuukaudessa noin 120euroa. Kun ostan märkäruokaa LATZ-pusseja, pojat syövät noin 4 päivässä, ja lisää raksuja. Ostan lemmikkiasemalla, tai Musti-Mirri kaupassa. Royal Canin, IAMS, HILLS.
Lisäksi ostan kissojen ruokaa Zooplusalla, se on saksalainen nettikauppa, ja saa tilatta netissa ja pakketti tulee noin viikko kuluessa. Esim Feline porte 21 minun pojille maistuivat.Pojat ovat ragdoll-rotuja.
Kissa on tosi mukava kaveri ja suosittelen jokaiselle kissaa, tai koiraa. Ilman lemmikkeja on koti kauhean tyhjää. Lemmikki tuo iloa, ja rakkautta, ja se on mukava harrastus. Itse käyn kissanäytteleissä myös kun Kuopiossa. Lemmikki ei maksaa niin paljon, ja rotukissaa voi maksaa osamaksuulla kun vaan sovi kasvattajan kanssa. Ragdoll näyttelytasoinen maksaa 900euroa, mutta kasvatukseen noin 1400euro pentu.Sodan jälkeen ainakin amerikalainen UNRA oli jakanut ihmisille paketteja jotka sisälsivät lihaa-purkkeja, sardiineja, suklaata ja tupakkaa!! Ja ny annetaan vaan jauhoja ja makarooneja?
- 20
Sodan jälkeen ainakin amerikalainen UNRA oli jakanut ihmisille paketteja jotka sisälsivät lihaa-purkkeja, sardiineja, suklaata ja tupakkaa!! Ja ny annetaan vaan jauhoja ja makarooneja?
.. kun te ääliöt jo SAATTE RAHAA, jolla voi ostaa sardiineja, kanamunia, nötköttiä tai jopa karkkia, kaljaa ja tupakkaa.
Ihanko tosiaan olisi parempi jos kaikki vain kiikutettaisiin valmiiksi lajiteltuina kasseina kotiovelle ? Saa käyttää järkeään, vaikka vähäosainen onkin! - ????????????????????
20 kirjoitti:
.. kun te ääliöt jo SAATTE RAHAA, jolla voi ostaa sardiineja, kanamunia, nötköttiä tai jopa karkkia, kaljaa ja tupakkaa.
Ihanko tosiaan olisi parempi jos kaikki vain kiikutettaisiin valmiiksi lajiteltuina kasseina kotiovelle ? Saa käyttää järkeään, vaikka vähäosainen onkin!Eu-kassien jakaaminen ei ole ratkaisu köyhyyden poistamisessa. Hyvinvointivaltiossa on jokaisella oikeus toimeentuloon, palkkaan, tai eläkkeen.
Työttömyyskorvaus on samaa kun 20v sitten, mutta siine aikana hinnat nuosivat, niin pitää nostaa myös tyomarkkinatukea, ettei kukaan tarvitsisi sellaiset pusit hakeaa.
Ja työvoimatoimisto pitää aktiivisesti auttaa ihmisille työn etsimisessa. Nyt vaan pakottavat ilmaisen työhon, että yrittäjät saavat ilmaista työvoimaa, ja "harjoittelija" tekee ilmaista töitä pelkästaan työtömyyskovausta vastaan. Se on rikollista toimintaa, mitä nyky hallitus harrastaa. Työstä pitää maksaa palkkaa!! ja harjoittelijoille 80% palkasta kun ennen. Nyky-tilanne vaan johta siihen, että yrittäjät eivät työllistää, vaan ottavat ilmaista orja-työvoimaa. Laki pitää olla eriläinen. - totuuden torvi
???????????????????? kirjoitti:
Eu-kassien jakaaminen ei ole ratkaisu köyhyyden poistamisessa. Hyvinvointivaltiossa on jokaisella oikeus toimeentuloon, palkkaan, tai eläkkeen.
Työttömyyskorvaus on samaa kun 20v sitten, mutta siine aikana hinnat nuosivat, niin pitää nostaa myös tyomarkkinatukea, ettei kukaan tarvitsisi sellaiset pusit hakeaa.
Ja työvoimatoimisto pitää aktiivisesti auttaa ihmisille työn etsimisessa. Nyt vaan pakottavat ilmaisen työhon, että yrittäjät saavat ilmaista työvoimaa, ja "harjoittelija" tekee ilmaista töitä pelkästaan työtömyyskovausta vastaan. Se on rikollista toimintaa, mitä nyky hallitus harrastaa. Työstä pitää maksaa palkkaa!! ja harjoittelijoille 80% palkasta kun ennen. Nyky-tilanne vaan johta siihen, että yrittäjät eivät työllistää, vaan ottavat ilmaista orja-työvoimaa. Laki pitää olla eriläinen.Ei työttömillä luukukkaan olla uhtä hyvä elintaso kuin töissäkäyvällä! Suomen sosiaaliturva on päinvastoin liian hyvällä tasolla ja tukien korotusten sijaan tarvittaisiin leikkauksia, jotta ihmisille alkaisivat työt kelvata.
Vai ilmaista työtä... olet saanut valtiolta korvauksia täysin ilmaiseksi ja kun jotain pitäisi sen eteen tehdä niin siitähän poru nousee.
Ai että ketuttaa kyllä työssäkäyvänä lukea näitä teidän valituksia. Olette yhteiskunnalle pelkkä menoerä, joten aika posketonta että aina vaan vaaditaan lisää ja lisää... - metall-leidi
???????????????????? kirjoitti:
Eu-kassien jakaaminen ei ole ratkaisu köyhyyden poistamisessa. Hyvinvointivaltiossa on jokaisella oikeus toimeentuloon, palkkaan, tai eläkkeen.
Ja työvoimatoimisto pitää aktiivisesti auttaa ihmisille työn etsimisessa. Nyt vaan pakottavat ilmaisen työhon, että yrittäjät saavat ilmaista työvoimaa, ja "harjoittelija" tekee ilmaista töitä pelkästaan työtömyyskovausta vastaan. Se on rikollista toimintaa, mitä nyky hallitus harrastaa. Työstä pitää maksaa palkkaa!! ja harjoittelijoille 80% palkasta kun ennen. Nyky-tilanne vaan johta siihen, että yrittäjät eivät työllistää, vaan ottavat ilmaista orja-työvoimaa. Laki pitää olla eriläinen.Ne on tarkoitettu ruoka-avuksi. Olen kokenut köyhyyttä ja työttömyyttä ja välillä olis vitsit vähissä, mutta ei itku auta markkinoilla. Sen sijaan, että olsin ruikuttanut omaa köyhyyttäni (kun se ei satu toisia kiinnostamaan pätkääkään), yritin olla mahdollisuuksien mukaan neuvokas.
Tosin olin ansiosidonnaisella korvauksella, mutta rahapäivänä täydensin perusvarastoa niin että oli mistä käyttää kun piti saada murua rinnan alle.
Hinnan nousu on aivan järisyttävä ja korvaukset laahaavaat pahasti jäljessä se on tosi kieltämättä.
Nykyhallitus harjoittaa juuri porvariystävällistä toimintaa ja niinpä kansa saa juuri sellaisen hallituksen ja päättäjät kuin ansaitsee ja on äänestänyt.
Mutta leipäkassien ja EU kassien anti on sellaista mitä nyt sattuu jaettavaa olemaan. Köyhän pitäisi olla nöyrä, noh leipäjonoissa en seisoskellut, mutta kotipaikkakunnallani sai työttömien keksuksesta leipää ja sitä kävin hakemassa. Kesällä ja syksyllä poimin metsänantimia. Liha on kallista , mutta juurekset ovat halpoja ja kun koostaa terveellisen ruuan niin sitä lihaa ei tartte niin paljoa ostaa.
Ja olen kuullut, että leipäjonoista saa joskus ihan hyvääkin tavraa lihaa ja leikkeleitä.
Eli siis joko hakee ja katsoo, että mitä voi käyttää tai sitten on ilman, mutta ei turha valittaminen auta köyhyyden kurjuudessa mitään. - --------------------
metall-leidi kirjoitti:
Ne on tarkoitettu ruoka-avuksi. Olen kokenut köyhyyttä ja työttömyyttä ja välillä olis vitsit vähissä, mutta ei itku auta markkinoilla. Sen sijaan, että olsin ruikuttanut omaa köyhyyttäni (kun se ei satu toisia kiinnostamaan pätkääkään), yritin olla mahdollisuuksien mukaan neuvokas.
Tosin olin ansiosidonnaisella korvauksella, mutta rahapäivänä täydensin perusvarastoa niin että oli mistä käyttää kun piti saada murua rinnan alle.
Hinnan nousu on aivan järisyttävä ja korvaukset laahaavaat pahasti jäljessä se on tosi kieltämättä.
Nykyhallitus harjoittaa juuri porvariystävällistä toimintaa ja niinpä kansa saa juuri sellaisen hallituksen ja päättäjät kuin ansaitsee ja on äänestänyt.
Mutta leipäkassien ja EU kassien anti on sellaista mitä nyt sattuu jaettavaa olemaan. Köyhän pitäisi olla nöyrä, noh leipäjonoissa en seisoskellut, mutta kotipaikkakunnallani sai työttömien keksuksesta leipää ja sitä kävin hakemassa. Kesällä ja syksyllä poimin metsänantimia. Liha on kallista , mutta juurekset ovat halpoja ja kun koostaa terveellisen ruuan niin sitä lihaa ei tartte niin paljoa ostaa.
Ja olen kuullut, että leipäjonoista saa joskus ihan hyvääkin tavraa lihaa ja leikkeleitä.
Eli siis joko hakee ja katsoo, että mitä voi käyttää tai sitten on ilman, mutta ei turha valittaminen auta köyhyyden kurjuudessa mitään.Niissä kaseissa pitää olla sellaista ruokaa, mitä on helpoa tehdä vaikka tavalliselle miehille, joka ei osaa muuta laittaa kun paistaa makkaraa, ja pizza mikroon.
Vaikka lihapurkkeja- se on helpoa vaan avattaa ja pannuun, hernekeittöä, papuja, kaikki saa purkkeissa, ja se on helpoa tehdä.
Ja totta on että nykyihmisillä ei ole aikaa. Kun vaikka opiskelee, harrastaa, ja vielä haluaa tavatta kavereita, käydä vaikka kuntosalilla-niin, ja on ilta.
Monilla nuorilla on paljon harrastukset, eikä aikaa leipomiseen, eikä kiinnostusta.
Tavallinen mies tykkää enemmään vaikka puuhailla autojen parissa, harrastaa liikkuntaa, leipominen ei ole tavallisten miesten harrastus.
Opiskelukin vie paljon aikaa kun haluaa tehdä kunnolla, ja vielä kotitehtävät. Nyky nuorilla ei ole aikaa. Eläkeläiset-mumot on eri asiaa, kun nuori parhaissa iässä,joka haluaa harrastaa ja nauttia elämästä.
Ruokaa pitää olla sellaista mitä on helpoa laittaa, ja valmistuu vaikka 5 minuutissa uunissa tai panulla, tai mikrossa. - Tekosyihin kyllästyn
Niissä kaseissa pitää olla sellaista ruokaa, mitä on helpoa tehdä vaikka tavalliselle miehille, joka ei osaa muuta laittaa kun paistaa makkaraa, ja pizza mikroon.
Vaikka lihapurkkeja- se on helpoa vaan avattaa ja pannuun, hernekeittöä, papuja, kaikki saa purkkeissa, ja se on helpoa tehdä.
Ja totta on että nykyihmisillä ei ole aikaa. Kun vaikka opiskelee, harrastaa, ja vielä haluaa tavatta kavereita, käydä vaikka kuntosalilla-niin, ja on ilta.
Monilla nuorilla on paljon harrastukset, eikä aikaa leipomiseen, eikä kiinnostusta.
Tavallinen mies tykkää enemmään vaikka puuhailla autojen parissa, harrastaa liikkuntaa, leipominen ei ole tavallisten miesten harrastus.
Opiskelukin vie paljon aikaa kun haluaa tehdä kunnolla, ja vielä kotitehtävät. Nyky nuorilla ei ole aikaa. Eläkeläiset-mumot on eri asiaa, kun nuori parhaissa iässä,joka haluaa harrastaa ja nauttia elämästä.
Ruokaa pitää olla sellaista mitä on helpoa laittaa, ja valmistuu vaikka 5 minuutissa uunissa tai panulla, tai mikrossa.Ole ilman. Tuskin sitten edes tarvitset mitään EU-avustusta.
- --------------------
Tekosyihin kyllästyn kirjoitti:
Ole ilman. Tuskin sitten edes tarvitset mitään EU-avustusta.
Minulla on tuloja, en tarvitse mitään eu-apua, mutta ajattelen muut, jotka tarvitsevat, vaikka opiskelijat.
Tai aivan tavalliset miehet,- he haluavat harrastaa, kuntoilla, olla kavereiten kanssa, ei ole aikaa ruoalaitoon, leipomiseen, eikä kiinnostusta.
Myöskin ihminen tarvitsee proteinia, eikä hiilihydraatteja, jotka vaan lihoavat.
Ihminen tarvitsee kalaa, lihaa, proteinit, eikä hiilareita, jotka ainoastaan lihoavat. Makarooneissa ei ole mitään esimerkkiksi urheilijalle- ravintoa, se on vaan ja ainoastaan lihottavaa ruokaa. Lihan kanssa joskus pastaa voi olla, mutta ei paljon. Hiilarit ovat pahimpia kun sokeri, koska se muuttuu valkoiseksi sokeriksi.
Terveellista on vaikka poronlihaa, ja poronkäristysta voi saada purkissa myös, porsaan lihaa, ja muut- kaikki voidaan saada purkkeissa. Valmiit keitöt, pavut- kaikki voi olla niissä eu kaseissa jauhojen sijaan. - ei parasiitti
Minulla on tuloja, en tarvitse mitään eu-apua, mutta ajattelen muut, jotka tarvitsevat, vaikka opiskelijat.
Tai aivan tavalliset miehet,- he haluavat harrastaa, kuntoilla, olla kavereiten kanssa, ei ole aikaa ruoalaitoon, leipomiseen, eikä kiinnostusta.
Myöskin ihminen tarvitsee proteinia, eikä hiilihydraatteja, jotka vaan lihoavat.
Ihminen tarvitsee kalaa, lihaa, proteinit, eikä hiilareita, jotka ainoastaan lihoavat. Makarooneissa ei ole mitään esimerkkiksi urheilijalle- ravintoa, se on vaan ja ainoastaan lihottavaa ruokaa. Lihan kanssa joskus pastaa voi olla, mutta ei paljon. Hiilarit ovat pahimpia kun sokeri, koska se muuttuu valkoiseksi sokeriksi.
Terveellista on vaikka poronlihaa, ja poronkäristysta voi saada purkissa myös, porsaan lihaa, ja muut- kaikki voidaan saada purkkeissa. Valmiit keitöt, pavut- kaikki voi olla niissä eu kaseissa jauhojen sijaan.tarvii mitään jakaa ostakoon omilla rahoilla mitä haluaa taitaa sopan ja työvoimatoimiston rahat mennä kaljaan ja tupakkaan hävetkää yhteiskunnan loiset menkää töihin tai pulloja keräämään
- kkaldvdlj
Terveellista on vaikka poronlihaa, ja poronkäristysta voi saada purkissa myös, porsaan lihaa, ja muut- kaikki voidaan saada purkkeissa. Valmiit keitöt, pavut- kaikki voi olla niissä eu kaseissa jauhojen sijaan.Tiesitkö Authie, että jo nyt monelta tosi tarvitsevalta (eläkeläismummolta) jää EU-kassi ottamatta, koska se on painava.
Purkkiliha, valmiit keitot ja papusäilykkeet .. joo ymmärrän kyllä, että hyväkuntoinen, salskea, urheileva ja autoileva/autoja harrastava mies kuljettaa ne mielellään kotiin ..
Olemmekohan jotenkin jo lipsuneet näissä avustus-asioissa. Tässä rupeaa jo olemaan aika erikoisia piirteitä. - blaa,blaa
Terveellista on vaikka poronlihaa, ja poronkäristysta voi saada purkissa myös, porsaan lihaa, ja muut- kaikki voidaan saada purkkeissa. Valmiit keitöt, pavut- kaikki voi olla niissä eu kaseissa jauhojen sijaan.vaihtelet nimimerkkiä??! Kirjoitustyylisi tunnistaa.
Vai ranskalainen...kirjoita nyt edes se yksi pyydetty lause ranskan kielellä.. - BLAAAAAAAAAAAAAAAAAA
blaa,blaa kirjoitti:
vaihtelet nimimerkkiä??! Kirjoitustyylisi tunnistaa.
Vai ranskalainen...kirjoita nyt edes se yksi pyydetty lause ranskan kielellä..bonne soire'e, finnois.
- taidat torvi olla
totuuden torvi kirjoitti:
Ei työttömillä luukukkaan olla uhtä hyvä elintaso kuin töissäkäyvällä! Suomen sosiaaliturva on päinvastoin liian hyvällä tasolla ja tukien korotusten sijaan tarvittaisiin leikkauksia, jotta ihmisille alkaisivat työt kelvata.
Vai ilmaista työtä... olet saanut valtiolta korvauksia täysin ilmaiseksi ja kun jotain pitäisi sen eteen tehdä niin siitähän poru nousee.
Ai että ketuttaa kyllä työssäkäyvänä lukea näitä teidän valituksia. Olette yhteiskunnalle pelkkä menoerä, joten aika posketonta että aina vaan vaaditaan lisää ja lisää...Kuvittelepa (jos osaat), että jäisit huomenna työttömäksi, eikä säästöjä tililläsi olisi ja maksaisit vuokraa asunnostasi jne., sitten kun ansiosidonnainen aikanaan loppuu ja tiput työmarkkinatuelle, kerro ihan rehellisesti tekisitkö sillä 411 € 9 €/pv = 591 € samaa työtä, josta vakituiset saa tuhansien eurojen palkan kuukaudessa? Tuosta rahasta maksaisit asumisesi ja elämisesi, vaatteesi ym.? Ihan nurisematta, vaikka työttömyyttä kestäisi vuosikausia ja sinulle tuputettaisiin vain noita iänikuisia harjoittelu- /työelämänvalmennushöpöhöpöpaikkoja juuri tuolla rahalla?
"Vai ilmaista työtä... olet saanut valtiolta korvauksia täysin ilmaiseksi ja kun jotain pitäisi sen eteen tehdä niin siitähän poru nousee. "
Se työttömyyspäiväraha on korvausta siitä, ettei sinulle voida (haluta) antaa työtä ja maksaa siitä käypää palkkaa. Eiköhän nuo päättäjät kuitenkin ole pääasiassa vastuussa siitä ettei ihmisille ole työpaikkoja tarjolla.
Siitä vain vielä vähän korotetaan veroja ynnä muita kustannuksia, niin loppuu kaikki työpaikat Suomesta kun yritykset siirtää toimintansa halpamaihin. Uusia yrityksiä ei perusteta, kun ei kansalaisilla kuitenkaan ole varaa ostaa mitään palveluja kun ei ole töitä.
Tällaista oravanpyöräähän tämä Suomen valtion touhu on, mutta kyllä ulkomaille on varaa syytää jäsenmaksuja ja Kreikka-tukia satoja miljardeja ja jos ei muuten pätäkkä riitä, otetaan valtiolle vielä lisää lainaa ja tungetaan nekin jäsenmaksuihin ja kriisimaihin. Hullua hommaa, sama raha kulkee vain maasta toiseen nimikettä vaihtaen, korot juoksee ja kaikki velkaantuu entisestään, sama oravanpyörä pyörii vain isommassa mittakaavassa. - Minulla menee
Authie kirjoitti:
Minulle menee 2 kissojen ruokaan kuukaudessa noin 120euroa. Kun ostan märkäruokaa LATZ-pusseja, pojat syövät noin 4 päivässä, ja lisää raksuja. Ostan lemmikkiasemalla, tai Musti-Mirri kaupassa. Royal Canin, IAMS, HILLS.
Kissa on tosi mukava kaveri ja suosittelen jokaiselle kissaa, tai koiraa. Ilman lemmikkeja on koti kauhean tyhjää. Lemmikki tuo iloa, ja rakkautta, ja se on mukava harrastus. Itse käyn kissanäytteleissä myös kun Kuopiossa. Lemmikki ei maksaa niin paljon, ja rotukissaa voi maksaa osamaksuulla kun vaan sovi kasvattajan kanssa. Ragdoll näyttelytasoinen maksaa 900euroa, mutta kasvatukseen noin 1400euro pentu.kahden kissan ruokaan 30€/kk.
Aamulla yhteinen säilyketölkki ja illalla toinen.
Tölkin saa alle 50snt kappalehintaan.
En kyllä ikinä raaskisi ostaa kalliita pikkupusseja!
Kissojen vessaan ostan puupellettiä rautakaupasta.
Iso säkki maksaa muutaman euron. - KOHTUUS jumalaut.
Authie kirjoitti:
Kissa on tosi mukava kaveri ja suosittelen jokaiselle kissaa, tai koiraa. Ilman lemmikkeja on koti kauhean tyhjää. Lemmikki tuo iloa, ja rakkautta, ja se on mukava harrastus. Itse käyn kissanäytteleissä myös kun Kuopiossa. Lemmikki ei maksaa niin paljon, ja rotukissaa voi maksaa osamaksuulla kun vaan sovi kasvattajan kanssa. Ragdoll näyttelytasoinen maksaa 900euroa, mutta kasvatukseen noin 1400euro pentu."Kissoja
Lisäksi ostan kissojen ruokaa Zooplusalla, se on saksalainen nettikauppa, ja saa tilatta netissa ja pakketti tulee noin viikko kuluessa. Esim Feline porte 21 minun pojille maistuivat.. "
NO HOJO HOJO!
Tässä vähän realismia köyhältä kissan omistajalta.
Natura kissanhiekka Tokmannilta; Tällä hetkellä 1 euro/5 litraa ( norm 1,90e 5 litraa) Sillä 3 kissan talous pissii ja kakkii noin 7 päivää. Kissanhiekalle hintaa 4-7,60 euroa kuukaudessa. Tiukkoina kuukausina käytän postin lmaisjakeluita hiekan sijaan = 0 euroa kuussa.
Real cat kuivamuona Tokmannilta 1,80 kilo, nyt oli jus tarjouksessa 2kg 2,50e
Näitä paketteja kisuloilla menee 5 kpl kuukaudessa eli noin 10euroa
Lisäksi kun ei ole liian tiukkaa ostan kissoille mieleistä märkäsapuskaa max 7e kuukaudessa niihin. ( ei joka kuukausi)
joskus harvoin herkku tonnikalaa jne.. nappuloita max 3e / ostokerta (en edes kerran kuussa.)
Tän lisäksi,
Kissat olen opettanut syömään samaa kun minäkin. eli tähteeni maistuu jos niitä jää.
Kissojen muoniin ja hiekkaan siis non 17,80e kuussa. Hyvin voivat juuri käytin kollin leikkuulla ja lääkäri oikein kehuyi kuinka terve ja hyvinvoiva kolli on.
Kyllä lemmikkiin saa palaan rahaa pilvin pimein jos tahtoo. Mulla köyhällä on varaa 3 kissaan,,, silti. Ja kyllä hain kassin tässä kuussa, kisut syö tuossa puuron täteitä sekotettuna paukurohin. - syrjäkylän mummot.
hukkaan menee kirjoitti:
Maitojauhe on sitä paitsi aika kallis tuote, en ikinä ostaisi kaupasta, uskomatonta, että sitä laitetaan noihin kasseihin. En sitten tiedä, onko sillä tarkoitus korvata maidon tarve, mutta ei se niin toimi. Ei kukaan tietääkseni maitojauheesta maitoa tee ja nykyään aika harva juo maitoa. Ei maitoa tarvitse rueta juomaan sen takia, kun joku hyvää hyvyyttään tunkee niitä eu-kasseihin, tai keksejä syömään, en osta keksejä enkä koskaan osta vaikka ilmaiseksi on. En työpaikallanikaan koske pullaan tai kekseihin, kun porukka niitä sinne tuo jos on jotain kissanristiäisiä.
leivo siitä jauhosta ,paista lettuja saat juhlat pystyyn...Kuinka ennen 50v sitten 10-14 lapsen kanssa pärjäsivät????????Tapasin koulukaverin,joka oli 14 lasta vääntänyt ennenkuin lääkäri kielsi lopetti vasta sitte. Oli niin iloinen mummo,
miehensä oli kuollut,hän kertoi ihanasta elämästä oliki tosi hauskaa kahvitella hänen kanssaan..Mistä oppisimme kauneuden opin.. - iam iam
KOHTUUS jumalaut. kirjoitti:
"Kissoja
Lisäksi ostan kissojen ruokaa Zooplusalla, se on saksalainen nettikauppa, ja saa tilatta netissa ja pakketti tulee noin viikko kuluessa. Esim Feline porte 21 minun pojille maistuivat.. "
NO HOJO HOJO!
Tässä vähän realismia köyhältä kissan omistajalta.
Natura kissanhiekka Tokmannilta; Tällä hetkellä 1 euro/5 litraa ( norm 1,90e 5 litraa) Sillä 3 kissan talous pissii ja kakkii noin 7 päivää. Kissanhiekalle hintaa 4-7,60 euroa kuukaudessa. Tiukkoina kuukausina käytän postin lmaisjakeluita hiekan sijaan = 0 euroa kuussa.
Real cat kuivamuona Tokmannilta 1,80 kilo, nyt oli jus tarjouksessa 2kg 2,50e
Näitä paketteja kisuloilla menee 5 kpl kuukaudessa eli noin 10euroa
Lisäksi kun ei ole liian tiukkaa ostan kissoille mieleistä märkäsapuskaa max 7e kuukaudessa niihin. ( ei joka kuukausi)
joskus harvoin herkku tonnikalaa jne.. nappuloita max 3e / ostokerta (en edes kerran kuussa.)
Tän lisäksi,
Kissat olen opettanut syömään samaa kun minäkin. eli tähteeni maistuu jos niitä jää.
Kissojen muoniin ja hiekkaan siis non 17,80e kuussa. Hyvin voivat juuri käytin kollin leikkuulla ja lääkäri oikein kehuyi kuinka terve ja hyvinvoiva kolli on.
Kyllä lemmikkiin saa palaan rahaa pilvin pimein jos tahtoo. Mulla köyhällä on varaa 3 kissaan,,, silti. Ja kyllä hain kassin tässä kuussa, kisut syö tuossa puuron täteitä sekotettuna paukurohin.Kissasi sairastuvat virtsatieongelmiin ja kuolevat nuorina jos syötät niille viljaa ym. roskaa mitä ne eivät tarvitse. Lääkärikäynnit tulevat kalliimmaksi kuin kunnollinen ruoka.
- äityli34
Authie kirjoitti:
Kissa on tosi mukava kaveri ja suosittelen jokaiselle kissaa, tai koiraa. Ilman lemmikkeja on koti kauhean tyhjää. Lemmikki tuo iloa, ja rakkautta, ja se on mukava harrastus. Itse käyn kissanäytteleissä myös kun Kuopiossa. Lemmikki ei maksaa niin paljon, ja rotukissaa voi maksaa osamaksuulla kun vaan sovi kasvattajan kanssa. Ragdoll näyttelytasoinen maksaa 900euroa, mutta kasvatukseen noin 1400euro pentu.En halua arvostella sanon vain mielipiteeni. Halvallakin saa hyvää ruokaa kissoille. Meidän kaks maatiaisnarttua syö hyvällä ruokahalulla esim. Xtran, Rainbowin ja Lidlin hyytelöitä ja raksuja, molemmat kasvaa ja voi hyvin ja turkki kiiltää. Samoja ravintoaineita niissäkin on mitä kalliimmissakin. Rahaa kahden kissan ruokiin menee noin 20-30 e kuussa, riippuen vähän minkä verran ostetaan.
Työttömänä ja lapsiperheen äitinä haen ruokakasseja ja leipäavustuksia enkä koe sitä mitenkään nöyryyttävänä. Hyvä vaan että välillä jotain saa ilmaiseksikin ja tarpeeseen kaikki apu ainakin meillä tulee :)
- Huokaus.
Kysymys on että vieläkö marketit heittää aivan tolkuttomasti päiväysvanhaa ruokaa pois?
Vastaus: Vielä heittää.
Jos heittää silloin infrastuktuurilla olisi varaa halventaa ruokaa aivan jokaiselle ja tällöin hyöty tulisi myös köyhälle, koska rikkaatkaan ei voi syödä määränsä enempää.
Tällöin koko EU-ruokapakettien jakaminen on tavallaan turhaan koska sama ravinto voitaisiin saada kaupoista muuttamalla hintarakennetta ja esim. edullistamalla laadukkaita tuotteita niin että siitäkin vielä halvemmat jäisivät köyhien kukkarolle sopivan hintaisiksi.
Eikö äiti opettanut että ruokaa ei saa heittää menemään? - kassiton äiti
Eu- ruokakassi on vitsi, jolla yritetään parantaa vain päättäjien omaatuntoa. Sekä syyllistää köyhiä ihmisiä sanomalla että et ole köyhä jos ei kassi kelpaa.
Kassissa on jauhoja, maksavat kaupassa 1e, makroonia saa kaupasta 5 pussia eurolla. Jotain omituista juustomakaroonia foliopussissa?! Pyöreätä näkkileipää, maksaa kaupassa noin 2e. Maitojauhe on ainoa oikeasti kallis tuote ja tarpeellinenkin.
Moni yksinäinen mies täällä meillä päin hakee kassin ja vie sen naapurin rouvalle saaden siitä muutaman euron maksuksi.
Olen joskus kassia hakenut, mutta en enää vuosiin, en sen jälkeen kun toukat valtasivat ruokakaapin, oli samoja toukkia ilmestynyt muillekin kassin hakijoille...myös sitä hemmetin näkkileipää kasaantui kaappiin ja päätyi lopuksi biojätteeseen, taisin myös läheiselle hevostallille viedä. Otin toki pois kääreistään ensin :)
Nykytilanteesta tiedän koska tunnen muutamia ihmisiä jotka sen hakevat. Koittavat sitten minullekin niitä pusseja tyrkyttää kun ei itsellään ole käyttöä. No ei ole meilläkään, ja toukkia en enää halua. Ei maksa vaivaa ajaa 20 km ja saada kassillinen jotain, joka ei oikeastaan ole mitään.
Ruokakassi se ei ole, jauhokassi enemmänkin?!
Itse laitan kaiken ruuan itse ja leivon, että uusavuttomuudesta ei ole kyse kohdallani. Hakekoon ne jotka haluaa, annan ilomielin kassini heille :)
Hyvää syksyä.- Näinhän se on
Ihan turha niitä ruokakasseja on oikeastaan täällä Suomessa jaella, kun ei täällä oikeasti ole sellaiseen näemmä tarvetta. Näiden ruokakassien arvo on todella niin vähäinen, että ne tuotteet ostaa kaupasta miten hyvänsä, vai voiko joku ihan totena väittää, ettei Suomessa sosiaaliturva ole niin hyvä, että sillä ei ostaisi noita tuotteita normaalin elämisen lisäksi.
En moiti noiden ruokakassien sisältöä, ihan kelpo tavaraa ja käyttökelpoista, mutta monille sillä ei ole mitään käyttöä, kun he eivät osaa tehdä, eivätkä viitsi tehdä mitään ruokaa itse. Paljon haetaan niitä ruokakasseja ihan sen vuoksi, että niitä jaetaan ilmaiseksi, niitä sitten jaetaan tuttaville "erikoisuutena" taikka myydään sille tutulle mummolle pienen kaljarahan vuoksi. Näkee niitä ruokakassien tuotteita myytävän lähialueiden toreillakin mm. Venäjän Karjalassa näin Pitkärannan torilla kaupattavan, niitä kasseja haetaan ihan pienen bisneksen vuoksi siis.
Juttelin kerran yhden avustustyötä kirkon piirissä tekevän henkilön kanssa, he tietävät miten homma todellisuudessa toimii, mutta ei siitä kukaan välitä sen enempää, toivovat vain, että edes joku syrjäytynyt alkkari/narkkari pysyisi näillä hengissä, muutenhan heidän kaikki raahat menevät viinaan/huumeisiin. muille näitä on aika turhauttavaa ajella. jotain kuvannee se, että autolle ei tahdo löytyä parkipaikkaa ruokakassien jakopisteiden läheltä.
Suomessa on niin hyvin asiat, että ihmettelen minäkin sitä, mikä idea on todellisuudessa jakaa noita tuotteita ruoka-apuna, muu kuin markkinat ja saada hieman EU:lle maksamaamme maksuosuutta takaisin tänne, siitähän tässä on oikeasti kyse.
- mummeli vain
No, nyt voitte olla rauhassa ja unohtaa pian koko eu-ruokakassit. Ne nimittäin lopetetaan ja vilja viedään niihin maihin, joissa on todellinen tarve tälle avustukselle. Suomen eu-paketteihin kuuluu jatkossa vain se maitojauhe. Asia on todella näin, en vain muista milloin tämä muutos tapahtuu. Googlettamalla varmaan löytyy tarkempaa tietoa aiheesta.
- Vihdoin jotai järkeä
Onko tossa tosiaan ollu mitää järkeä jakaa sellasta, jolla ei oikeesti täällä ole käyttöä, hyvä vaa et loppuu moinen pelleily. Luulis näkkärifirman saavan tuotteesa muutenki kaupaksi. Ne Lundenin säilykkeet oli kyllä hyviä, mutta ei niitä saannu todelliset tarvitsijat koskaa. Ne pikkumakaroonit oli kans hyvii, mut niihi kyllästy nopeesti, en ole nähnyt kaupassa myynnissä, vois joskus ostaa ihan itse.
- jk
VAI NIIN
- TyötönPhuuh
Hyviä apuja itselle olleet ruokakassit. Olivat sitten EU-kasseja tai seurakunnalta saatavia. Harmittaa tietenkin itseäkin kun kokonaan kaikki pitää syödä laktoosittomana niin paljon jää pois. Jätänkin ne ottamatta, on niistä sitten apua muille eikä turhaan homehdu mun kaapissa.
Täällä ruokajako 1 viikossa tossa ihan kulmilla. Kesälläkin kassiin tuli 1,5 kg grillimakkaraaO_0!! Tuijottelin suu auki. Vieläkin siitä jäljellä ja hyviä uunipatoja ja kastikkeita saanu aikaan:). - nötkötti
Nuuka kun olen niin käyn hakemassa ruokajakelusta kerran viikossa kassillisen evästä. Ei kovin suuri ole työk.eläke mutta saan 1118 €/kk puhtaana käteen eikä velkaakaan ole, joten pärjään kyllä hyvin, ruokajakelusta saa valmiita ruoka-annoksia niin ei tavitse itse laittaa.
- Köyhän eväät
Meikäläinen leipoo jauhoista leipää, sämpylöitä ja pullaa. Ei maksa juuri mitään ja kun pistää uunilämmintä ja tuoretta sämpylää tai pullaa suuhun tulee hyvä mieli.
Reseptiä kun vaihtelee niin saa erilaista leipää viimeksikin heitin taikinan joukkoon vähän jalopeenoja ja juusto raatetta päälle niin tuli erittäin hyvä tulinen leipä.
Kyllä minulle jauhot kelpaa.
Leipominen on maailman helpointa kannattaa opetella ei tarvit yksinkertaisimmissa resepteissä muuta osata kuin sekottaa jauhot, vesi, öljy ja hiiva sekaisin ja antaa sen kohota ja sit uuniin.
Ilmeisesti köyhyys ei kaikilla ole vielä tarpeeksi syvää kun valitetaan ilmaiseksi saadusita jauhoista ja leivästä. - nuuka työtön
sähkökin maksaa eli kaikki maksaa ja usein kaupan vanhempia tuotteita korista saa edullisemmin..
- saulinpoika
Varmaan kaja ja tupakka maksaa..
- Köyhän eväät
Et kyllä kaupasta saa mitään leipää yhtä halvalla kuin itse leipomalla. Sillä hinnalla minkä halvinkin leipäpaketti maksaa kaupassa leipoo viisihenkiselle perheelle kuukauden leivät kun leipoo itse.
Lisäksi itse leivottu on aina tuoreempaa kuin kaupan leipä ja jos laittaa pakkaseen leipää se pysyy tuoreena pitkään ja sieltä ottaa sulamaan aina tarpeen mukaan.
- puska-akka
Jos lähin ruoka-apu on saatavilla 20km päässä, niin haaskaanko vähistä rahoistani bussimaksut, jotta saan muutaman euron edestä jauhoja ja ryynejä? Enköhän käy vaan lidlissä kuin joudun joka tapauksessa asioimaan terveyskeskuksessa/ työkkärissä/ sossussa. Ruokajakopäivät kun ei sovi yhteen eikä osu saman matkan varrellekaan.
Kyllä köyhän on osattava laskea, mikä kannattaa ja mikä ei. - Leipomaan, vai?
Todella köyhälle on EU-kassistakin apua, mutta pitää myöntää, että on siinä ongelmiakin:
-esim. keliaakikoille ei kassissa todellakaan ole mitään paitsi maitojauhetta
-diakoniatyöntekijöiden mukaan heidän keskivertoavustettavallaan on n. 20 senttiä käytettäväksi ruokaan päivää kohti. Näillä tuloilla tosiaan EU-kassista saa epätoivoisesti tarvittua ruokaa, mutta on vaikeaa nähdä, miten noilla tuloilla saisi esim. leivottua kovinkaan paljon, vaikka yhden jauhopaketin saisikin ilmaiseksi. Yksi hiivapakettikin kun nykyään maksaa tuota päiväbudjettia enemmän. Ja jos pelkkä hiiva ja öljy ovat tyyriitä, miten olisi mitenkään varaa leipoa jotain, johon tarvitsisi esim. leivinjauhetta, mausteita yms., tai ostaa levitettä tai muuta leivän päälle? Joten luulen, että monet, jotka eivät tällä hetkellä pysty ruokakassista hyödyntämään jauhoja, ovat ongelmissa tästäkin syystä. Itse rakastan leipomista, mutta en minäkään onnistuisi juuri mitään leipomaan, jos olisi vain vettä, maitojauhetta ja jauhoja käytettävänä, eikä muihin aineisiin, edes hiivaan, olisi varaa.- nuukuus kunniaan
Suomessa kenenkään ei ole pakko elää pelkän EU-avun varassa, vaan yhteiskunta huolehtii erilaisin tuin siitä, että kaikilla on rahaa ruokaa.
Hiivan, leivinjauheen ja muun voi ostaa niillä rahoilla, ja jauhot saa aivan ilmaiseksi.
Jos mitään muita ruoka-aineita ei tosiaankaan jostakin syystä ole, voi jauhoista keittää puuroa tai velliä.
- Leipomaan vai? 2
Eli jos EU-kassiin laitettaisiin esim. kuivahiivaa mukaan jonkin verran, ja ehkä jopa leivinjauhetta yms., toimisi asia paremmin, eikä hinnan luulisi hirveästi tuottajille nousevan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1153655Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801361GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys521303- 831222
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351172Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn291100- 601087
- 54931
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39912- 67898