Hei
Mistäköhän saisin edullisen kirjanpito-ohjelman, joka soveltuisi pienen tilitoimiston käyttöön?
T. merkonomityttö :)
Edullinen kirjanpito-ohjelma?
26
7098
Vastaukset
- sthryjty
Moniyrityskäyttöön soveltuvat kirjanpito-ohjelmat on aina aika kalliita yksiyrityskäyttöön verrattuna, mutta niistä asteri ja passeli taitaa olla halvimmasta päästä.
Jotkut käyttää tappiota mutta omakohtaista kokemusta kyseisestä ohjelmasta ei ole.
Täysverisiä tilitoimisto-ohjelmia taas ovat mm econet, nova ja balanssi, mutta niiden hinnatkin on huomattavasti korkeampia. Ominaisuuksia näistä ohjelmista tosin löytyy myös enemmän kuin passeleista sun muista jotka on aika pelkistettyjä.
Itse suosittelisin asteria vaikka en sitä itse ole käyttänytkään. Niillä on aika hyvät tukipalvelut ja mm käyttäjien oma keskustelufoorumi jossa voi jakaa kokemuksia, tietoa ja vinkkejä. Myös ylläpito osallistuu keskusteluihin.- klöklököl
Millanenhan on toi Visman ohjelma? http://www.vismaavendo.fi/art-4.asp?id=1 Löytyy moniyritysversio. Itse sitä olen yritykselleni suunnitellut, varsinkin jos olisi joku joka hoitaisi kirjanpidon, kun itse en sitä täysin hallitse, enkä halua tehdä.
- kirjanpitäjä / osaka
klöklököl kirjoitti:
Millanenhan on toi Visman ohjelma? http://www.vismaavendo.fi/art-4.asp?id=1 Löytyy moniyritysversio. Itse sitä olen yritykselleni suunnitellut, varsinkin jos olisi joku joka hoitaisi kirjanpidon, kun itse en sitä täysin hallitse, enkä halua tehdä.
on aivan turha sinulle, mikäli et aio tilitoimistoa perustaa.
Ja vaihtoehtoja, järkeviäkin löytyy sellaisia, ettei sinun tarvitse ostaa itsellesi mitään ohjelmaa.
Vähän vaikea asiaan enempää ottaa kantaa, kun en tiedä tarvettasi. - leila56
klöklököl kirjoitti:
Olen ostanut vuonna 2000 yritykselleni Visma Nova kirjanpidon, laskutuksen ja asiakaskortiston ohjelmat.
Olivat vrsin toimivat pk-yritykselle, mutta sitten tuli vuosien myötä uusia päivityksiä ja ohjelmista hävisivät tietyt ominaisuudet. Reklamoin asiasta ja minulle alettiin kauppaamaan ohjelmaan lisäosia, että saan esimerkiksi tuoteiden nimikelistat eli hinnastot tuulostettua paperille aakkosjärjestyksessä, yksinkertainen juttu minusta littaa laskutukseen tämä ominaisuus joka oli siinä versioossa jonka ostin vuonn 2000.
Ei kuulema onnistu enää vaan pitää ostaa varastovalvonta ohjelma jolla en muuten tee mitään.
Mielipiteeni Vismanovasta on että, jos laitetaan tuotekehitykseen puolet heidän käyttämistään mainosrahoista, voisi heilä olla jopa myytäviä ohjelmia, minua ei ainakaan mainoksilla saada vakuuttuneeksi että ohjelmat ovat toimivia.
- Asiantuntija 123
Mummotilitoimistoon voi riittää ohjelma omalle koneelle, tyyliin asteri jota sitten itse päivittää ja varmistaa. Itse en kyllä asioisi moisen tilitoimiston kanssa. Normaalisti tilitoimisto haluaa antaa asiakkaille pääsyn ohjelmaan ja silloin tulee SaaS -palveluna tarjotut ohjelmistot käyttöön ja valinnan vara suppeampi. Tikon ei tähän sovi, Visman nova ja econet on tiensä päässä, eikä sovellu myöskään tuohon. Ne voit unohtaa heti. Visma Avendo ei sovi nettiin myöskään ja on kuin passeli, mutta ankeampi. Toisaalta Visma on myös tilitoimisto joten pitäisi olla omituinen josko ostaa kilpailijalta ohjelmiston. Sama procountorin kohdalla kun Pretax sen osti.
Netvisor tai Lemonsoft? - ertreter
osoite http://www.narva.sci.fi
- 12
Tiltu kehiin tuttu jo DOS-versiona
http://www.tiltu.com/- Tiltu käyttäjä
Voidaan olla Tiltusta montaa mieltä, mutta itse olen ainakin tyytymätön ohjelmaa välittävän yrityksen palveluihin. Minulla ainakin tulee Tiltu vaihtumaan toiseen ohjelmaan.
- yrittäjä8282
Tiltu käyttäjä kirjoitti:
Voidaan olla Tiltusta montaa mieltä, mutta itse olen ainakin tyytymätön ohjelmaa välittävän yrityksen palveluihin. Minulla ainakin tulee Tiltu vaihtumaan toiseen ohjelmaan.
Minkä tyyppisiä ongelmia teillä on ollut Tiltun kanssa? Joskus vaimon pyynnöstä latailin tuon demon, mutta ei kumpikaan silloin ehtinyt kunnolla alkaa perehtymään.
- tilittt
Meillä on pienehkö tilitoimisto (4-5 työntekijää). Olemme olleet tyytyväisiä Westernin ohjelmistoihin. Soveltuu hyvin perinteiseen kirjanpitoon ja laajenee pikkuhiljaa sähköiseen suuntaan. Western.fi
- MaestroYhtiöt
Soveltuu hyvin sekä pienille, keskisuurille että isoille tilitoimistoille. Katso lisää: http://www.maestro.fi/Default.asp?NakymaID=225
Kannattaa katsoa siitä vasemmasta valikosta myös asiakkaidemme kommentteja :-) - Vitsikö?
4-5 hengen tilitoimisto joka westerniä käyttää on kyllä tänä päivänä sekä harvinainen että kohtullisen hengetön ilmestys. Josko asiakas kysyy tilitoimistolta mikä ohjelmisto teillä on käytössä niin tuskin kehtaavat edes kertoa ja jos kertoisi niin asiakas marssisi naapuriin.
- 90 luvun ohjelmisto
MaestroYhtiöt kirjoitti:
Soveltuu hyvin sekä pienille, keskisuurille että isoille tilitoimistoille. Katso lisää: http://www.maestro.fi/Default.asp?NakymaID=225
Kannattaa katsoa siitä vasemmasta valikosta myös asiakkaidemme kommentteja :-)jota myöskään ei tilitoimisto kehtaa asiakkaille esitellä. Ellei sitten toimi maalla jossa millään ei ole kovin kiire ja maajussien on kiva käydä kahveella toimistolla juoruilmessa. Maestron suuri ongelma on hinnoittelu ja heikkous ohjelmiston vanhentunut teknologia. Eli parempaa saa puoleen hintaan. Sorry.
- vesty
Vitsikö? kirjoitti:
4-5 hengen tilitoimisto joka westerniä käyttää on kyllä tänä päivänä sekä harvinainen että kohtullisen hengetön ilmestys. Josko asiakas kysyy tilitoimistolta mikä ohjelmisto teillä on käytössä niin tuskin kehtaavat edes kertoa ja jos kertoisi niin asiakas marssisi naapuriin.
Elähän kehtaa. Westerniä käyttää myös yksi Suomen suurimmista tilitoimistoketjuista. ...uskomtatonta, mutta totta..
- jos löytyy
vesty kirjoitti:
Elähän kehtaa. Westerniä käyttää myös yksi Suomen suurimmista tilitoimistoketjuista. ...uskomtatonta, mutta totta..
Miksi vaihtaa toimiva ohjelma ?
Siksikö, että asiakas pääsee kirjaamaan laskut tietokantaan suoraan ?
Voi katsella tuloslaskelmaa joka päivä kirjausten edetessä ?
95 %asiakkaille rittää vanha tyyli:
Kuitit laitetaan kenkälaatikkoon
Tiliotteet tulostetaan paperille
Laskuluettelo tulostetaan
Palkat ilmoitetaan sähköpostilla kirjanpitäjälle tai lasketaan itse palkka.fi
5 % asiakkaista sitten haluaa näitä aikas paljon maksavia sähköisiä palveluja, se vain tuntuu
olevan ongelmana, ettei niitä osata käyttää. Ei viitsitä käydä kurssilla.
Molempia pyörittelen rinnakkain, perinteisellä menetelmällä kk-laskutus on noin samaa luokkaa kuin
sähköisen nettimaksut, (laskutus, palkat, kirjanpito)
Ongelmana näin kirjanpitäjänä on linjayhteydet, vaikka toimisto pääkaupunkiseudulla, on kiinteän linjan rinnalla pidettävä mokkulaa, tai siirryttävä vanhaan tapaan... tiedostot omalla koneella 20 vuotta,
eikä yhtään rokulipäivää. - O. H.
jos löytyy kirjoitti:
5 % asiakkaista sitten haluaa näitä aikas paljon maksavia sähköisiä palveluja, se vain tuntuu
Molempia pyörittelen rinnakkain, perinteisellä menetelmällä kk-laskutus on noin samaa luokkaa kuin
Ongelmana näin kirjanpitäjänä on linjayhteydet, vaikka toimisto pääkaupunkiseudulla, on kiinteän linjan rinnalla pidettävä mokkulaa, tai siirryttävä vanhaan tapaan... tiedostot omalla koneella 20 vuotta,
eikä yhtään rokulipäivää.Hyvät puolet:
- Voi kirjata tositteet vaikka junassa istuessa, "lomalla" kotona
- Jos useampi toimipiste helppo hoitaa esim. laskutus
- Kaikki näkyy joka puolella heti, töissä, kotona, pääkonttorissa
- Sutkoht yksinkertaiset ohjelmat, normaali ihminen oppii 2-3 päivän kurssilla
- Tiedot varmassa paikassa
Huonot asiat:
- Riippuvainen nettilinjoista, jos ei yhteyttä ei voi kirjata tai tarkistaa tietoa
- Turvallisuus-syistä monimutkainen sisäänkirjautuminen, esim. pankkitunnuksilla
- Ohjelmat vielä "hakusessa" lapsentauteja, takkuilua
- Jos haluat raporttimuutoksia maksavat 500-2000 €/raportti
- Luotettava palveluntarjoajan toimivaan varmuuskopiointiin, jos tuhoaa itse vahingossa jotain
niin palautus maksaa 50-200 € /tietokanta ja palutus tehdään 2-5 pv päästä...
- Ohjelmat ei ihan 100% yhteensopivia kaikilla selaimilla, jotkut toimii hitaasti Explorerilla
- Käyttö kallista, kirjanpito, palkat, laskutus, ostoreskontra maksaa kuitimäärästä riippuen
100-500 € /kk, lisäksi tulee tietysti tallennus.
- Monesti ruudulle tuodaan turhaan kaikki mahdolliset tiedot, esim laskutuksessa hinnastoo, myyntihistoriaa, pitää näyttää että on toimiva ohjelma, oikeassa ohjelmassa alt-F2-F9 vähemmän
tarvittava tieto on toisissa ikkunoissa jotka kuitenkin on helppo poimia tarvittaessa esiin.
Tuntuisi siltä, että ohjelmien tekijät ei ikinä ole joutuneet kirjoittamaan yhtään laskua, tekemään kirjanpitoa tai laskenut palkkoja. Välillä niin takaperosta hommaa.
Siinähän sitä on viiden vuoden kokemus nettiohjelmista.
Jos yritys toimii vain yhdessä toimipisteessä kannattaa pysyä erossa nettiohjelmista, ainakin vielä.
Tai ottaa vain laskutuksen netiin, niin ei men hermot - ärri purri
O. H. kirjoitti:
Hyvät puolet:
Huonot asiat:
- Riippuvainen nettilinjoista, jos ei yhteyttä ei voi kirjata tai tarkistaa tietoa
- Turvallisuus-syistä monimutkainen sisäänkirjautuminen, esim. pankkitunnuksilla
- Luotettava palveluntarjoajan toimivaan varmuuskopiointiin, jos tuhoaa itse vahingossa jotain
- Ohjelmat ei ihan 100% yhteensopivia kaikilla selaimilla, jotkut toimii hitaasti Explorerilla
- Käyttö kallista, kirjanpito, palkat, laskutus, ostoreskontra maksaa kuitimäärästä riippuen
- Monesti ruudulle tuodaan turhaan kaikki mahdolliset tiedot, esim laskutuksessa hinnastoo, myyntihistoriaa, pitää näyttää että on toimiva ohjelma, oikeassa ohjelmassa alt-F2-F9 vähemmän
tarvittava tieto on toisissa ikkunoissa jotka kuitenkin on helppo poimia tarvittaessa esiin.
Tuntuisi siltä, että ohjelmien tekijät ei ikinä ole joutuneet kirjoittamaan yhtään laskua, tekemään kirjanpitoa tai laskenut palkkoja. Välillä niin takaperosta hommaa.
Jos yritys toimii vain yhdessä toimipisteessä kannattaa pysyä erossa nettiohjelmista, ainakin vielä.
Tai ottaa vain laskutuksen netiin, niin ei men hermotPohjatiedot pitää olla !
Jos kansakoulupohjalta alkaa ohjelmia käyttää kyllä tulee äitiä ikävä !
Kaikkein paras vaihtoehto, 1 henkilö menee työpaikalta opettelemaan ohjelmat ja neuvoo ne sitten muille kädestä pitäen ja h i t a a s t i.
Alle 5 työntekijän firmoihin en suosittele ollenkaan nettitalousohjelmia.
Tilitoimisto hoitaa homman helpommin.. saahan sähköpostilla koska tahansa
tuloslaskelmat ja taseet..napin painalluksella, jos vain linjat ei taas pätkisi..
Niin kuin joku sanoi, miksi vaihtaa toimivat ohjelmat ? - taustat
vesty kirjoitti:
Ulkoisesti eriskummallinen tilanne, vuosien kitkuttelu vanhentuneella ohjelmistolla kytkeytyy yrityskauppaan. Miksi lähteä vaihtamaan ostajan kilpailevaan ohjelmistoon, sehän alentaisi kaupahintaa ja nyt voidaan ajaa Visman tilitoimistoon Visman ohjelmisto.
- automatisointi
jos löytyy kirjoitti:
eikä yhtään rokulipäivää.Tilitoimiston syy vaihtaa ohjelmistoa on automatisoinnissa, joka kattaa 100 % tilitoimiston asiakkaista.
Vaikka vain 5 % tilitoimiston asiakkaista haluaisi kalliiita sähköisitä palveluita niin vielä suurempi osa haluaa edullisempia sähköisiä palveluita. Sähköisten palveluiden kalleus on perua muutamalla sikahintaiselle sähköisen taloushallinnon toimijalle. Erot hinnoissa hämmästyttävän suuria.
Laitappa pystyyn vanhentuneeseen ohjelmistotekniikkaan perustuva sähköinen taloushallinto niin huomaat että maksaa.
Parhain esimerkki on siinä että toisessa tilitoimistossa laskutusliittymä asiakkaalle maksa 100 euroa kuussa ja toisessa 10 euroa. Harmittaa olla sen toisen asiakas kun ei saa mitä haluaa, paitsi sikahintaan. - viisi vuotta
O. H. kirjoitti:
Hyvät puolet:
Huonot asiat:
Tai ottaa vain laskutuksen netiin, niin ei men hermot"Siinähän sitä on viiden vuoden kokemus nettiohjelmista"
"- Turvallisuus-syistä monimutkainen sisäänkirjautuminen, esim. pankkitunnuksilla"
Viittaa vahvasti Netvisoriin.
Katsele fiksumpia, edullisempia - niitä kyllä on. - tiedoksi
ärri purri kirjoitti:
Pohjatiedot pitää olla !
Jos kansakoulupohjalta alkaa ohjelmia käyttää kyllä tulee äitiä ikävä !
Kaikkein paras vaihtoehto, 1 henkilö menee työpaikalta opettelemaan ohjelmat ja neuvoo ne sitten muille kädestä pitäen ja h i t a a s t i.
Alle 5 työntekijän firmoihin en suosittele ollenkaan nettitalousohjelmia.
Tilitoimisto hoitaa homman helpommin.. saahan sähköpostilla koska tahansa
tuloslaskelmat ja taseet..napin painalluksella, jos vain linjat ei taas pätkisi..
Niin kuin joku sanoi, miksi vaihtaa toimivat ohjelmat ?"Alle 5 työntekijän firmoihin en suosittele ollenkaan nettitalousohjelmia"
Riippuu tasan siitä mitä nettohjelmaa käytetään. Huonoja on useita. Jos käytetään liian suurta liian pieneen ja päinvastoin, niin silloin kyse ei ole kunnollisesta ja asiakaskohtaisesti skaalautuvasta ohjelmistoratkaisusta. - kissanauta
automatisointi kirjoitti:
Tilitoimiston syy vaihtaa ohjelmistoa on automatisoinnissa, joka kattaa 100 % tilitoimiston asiakkaista.
Vaikka vain 5 % tilitoimiston asiakkaista haluaisi kalliiita sähköisitä palveluita niin vielä suurempi osa haluaa edullisempia sähköisiä palveluita. Sähköisten palveluiden kalleus on perua muutamalla sikahintaiselle sähköisen taloushallinnon toimijalle. Erot hinnoissa hämmästyttävän suuria.
Laitappa pystyyn vanhentuneeseen ohjelmistotekniikkaan perustuva sähköinen taloushallinto niin huomaat että maksaa.
Parhain esimerkki on siinä että toisessa tilitoimistossa laskutusliittymä asiakkaalle maksa 100 euroa kuussa ja toisessa 10 euroa. Harmittaa olla sen toisen asiakas kun ei saa mitä haluaa, paitsi sikahintaan.""Parhain esimerkki on siinä että toisessa tilitoimistossa laskutusliittymä asiakkaalle maksa 100 euroa kuussa ja toisessa 10 euroa. Harmittaa olla sen toisen asiakas kun ei saa mitä haluaa, paitsi sikahintaan.""
Missä tällaisia hintoja ja hinnastoja on? Minä en ole löytänyt hintatietoja oikein kenenkään palveluntarjoajan sivuilta. Kaikille pitäisi joko soittaa tai "pyydä tarjous" -periaatteella kysellä pala kerrallaan asioita.
Joten onko tiedossa jotain linkkejä joissa hintapuolikin kävisi esille? Kympin kuussa jostakin palvelusta kuulostaa edulliselta, mutta kunhan näkisi mitä silläkin sitten saa.
. - konto-bertta
kissanauta kirjoitti:
""Parhain esimerkki on siinä että toisessa tilitoimistossa laskutusliittymä asiakkaalle maksa 100 euroa kuussa ja toisessa 10 euroa. Harmittaa olla sen toisen asiakas kun ei saa mitä haluaa, paitsi sikahintaan.""
Missä tällaisia hintoja ja hinnastoja on? Minä en ole löytänyt hintatietoja oikein kenenkään palveluntarjoajan sivuilta. Kaikille pitäisi joko soittaa tai "pyydä tarjous" -periaatteella kysellä pala kerrallaan asioita.
Joten onko tiedossa jotain linkkejä joissa hintapuolikin kävisi esille? Kympin kuussa jostakin palvelusta kuulostaa edulliselta, mutta kunhan näkisi mitä silläkin sitten saa.
.minä teen kirjanpitoasi ja järjestelen lappusi järjestykseen, esim. 3 päivää kuussa kerran viikossa. Siistiä pitää olla
niin kirjanpitosi ei maksa mitään, kun ostat kansiot, välilehdet ym. materiaalin ja maksat sähköt ja toimistovuokran sinuun uhraamastani ajasta. Onko hyvä diili?
Miksikä muuten väki kuvittelee, että juuri kirjanpitäjä tekee työtä kympillä? Minun vuosiansioni ovat 80.000-100.000 € ja sen kanssa vähin, mistä ottaisin kaikki ne huolet päälleni, mitä ns. yrittäjillä on. - Kovahintaista on
konto-bertta kirjoitti:
minä teen kirjanpitoasi ja järjestelen lappusi järjestykseen, esim. 3 päivää kuussa kerran viikossa. Siistiä pitää olla
niin kirjanpitosi ei maksa mitään, kun ostat kansiot, välilehdet ym. materiaalin ja maksat sähköt ja toimistovuokran sinuun uhraamastani ajasta. Onko hyvä diili?
Miksikä muuten väki kuvittelee, että juuri kirjanpitäjä tekee työtä kympillä? Minun vuosiansioni ovat 80.000-100.000 € ja sen kanssa vähin, mistä ottaisin kaikki ne huolet päälleni, mitä ns. yrittäjillä on.> kun ostat kansiot, välilehdet ym. materiaalin ja
Voi hel...ti, onko noille mapeillekin tullut tilitoimistossa nähtynä jo joku mainittava hinta oikein!!
Muistaakseni normaali Mercantil -kansio maksaa Lidlissä 1.90€/kpl. Jos noita menee vaikka 5 kappaletta vuodessa jonkun PK-firman kirjanpitoon, eli 9.50 euron edestä, niin tästäkö menoerästä alkaa löytyä perusteita tilitoimistojen taksoille?
> Minun vuosiansioni ovat 80.000-100.000 €
Okei, kukin tienaa ihan sen minkä palveluksiaan myymällä irti saa. Hullu on se joka hyvin pienestä työmäärästä ja pienestä kirjausmäärästä maksaa kirjanpidon rahasummia jolla pikkutilitoimiston omistaja moisiiin asnsioihin pääsee.
Siis aivan kreisi täytyy PK-sektrin asiakkaan olla joka moisesta KIRJANPIDON tai joidenkin OSTOLASKUJEN VÄLITYKSEN osalta maksaa!
. - sdthti
kissanauta kirjoitti:
""Parhain esimerkki on siinä että toisessa tilitoimistossa laskutusliittymä asiakkaalle maksa 100 euroa kuussa ja toisessa 10 euroa. Harmittaa olla sen toisen asiakas kun ei saa mitä haluaa, paitsi sikahintaan.""
.Kymppi on ohjelmistomaksu. Sen päälle tulee normaali tunti ja vientiveloitus sekä materiaalit. Eli ainakin kymppi menee ihan tyhjästä.
- katso katso
sdthti kirjoitti:
Kymppi on ohjelmistomaksu. Sen päälle tulee normaali tunti ja vientiveloitus sekä materiaalit. Eli ainakin kymppi menee ihan tyhjästä.
Jos asiakas laskuttaa tilitoimiston ohjelmistolla niin sen päälle ei tule normaalia tunti ja vientiveloitusta, eikä materiaaleja.
Tunteja menee vähemmän, viennit syntyvät automaattisesti ja materiaalin tarve vähäisempi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202223Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642