VAINOT

Persecution

Lopun ajan lähestyessä, siitä Vartiotornin hengeytettyjen kirjoitusten mukaan , varmmempana merkkinä ovat VAINOT. Nyt olen huolestunut niiden puuttumisesta. Päinvastoin meitä totuudessa olevia ikääkuin hyysätään ja paapotaan. Nuoret todistajaveljet saavat kokonaan vapautuksen vapautuksen siviilipalveluksesta, valtakunnan saleja saa rakentaa ihmisten ilmoille, työpaikoilla saa saarnata vapaasti, verensiirtoa ei anneta, jos isä/äiti sen kieltää jne jne jne....
Kaipaan vainoja, koska uuden valon mukaan Harmagedonin tuloa on lykätty. Pelkään sen tulon venymistä, koska ei vainoja näy.

44

813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei-vainoaja

Paremman puutteessa Jehovan todistajat sanovat, että heidän oppimuutostensa esiintuominen on vainoa.

• Markku_Meilo

>>Paremman puutteessa Jehovan todistajat sanovat, että heidän oppimuutostensa esiintuominen on vainoa.

Kysyin täällä kerran eräältä vainoon viitanneelta jehovantodistajalta (Lähis) vainosta ja hän tosiaan kirjoitti kirjoitteluni tällä palstalla olevan vainoa. Eipä juuri ole sellaista tilannetta, jota ei selittelyllä kyettäisi kääntämään lopun ajan merkiksi, tosin ennen maailmanloppuja ei kyseisiin merkkeihin - tai niiden puutteeseen - sitten ole kiinnitettykään huomiota.

• kaaleppi..
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Paremman puutteessa Jehovan todistajat sanovat, että heidän oppimuutostensa esiintuominen on vainoa.

Kysyin täällä kerran eräältä vainoon viitanneelta jehovantodistajalta (Lähis) vainosta ja hän tosiaan kirjoitti kirjoitteluni tällä palstalla olevan vainoa. Eipä juuri ole sellaista tilannetta, jota ei selittelyllä kyettäisi kääntämään lopun ajan merkiksi, tosin ennen maailmanloppuja ei kyseisiin merkkeihin - tai niiden puutteeseen - sitten ole kiinnitettykään huomiota.

vaidas raamatun sukupolven tilalle sukukunta niin jotain tolkkua niillä ennustuksilla alkaa oleen. Kreikaksi sukukunta ja sukupolvi tarkoitetaan samalla sanalla. Jeppulat ei tosin tätä hyväksy kun heillä on oma valo no mää oon vapakirkkolainen enkä edes siihen liikkeeseen sidottu ja edelleen kiitos sulle hyvistä ja analyyttisistä kirjoituksista..

• Markku_Meilo
        kaaleppi.. kirjoitti:

vaidas raamatun sukupolven tilalle sukukunta niin jotain tolkkua niillä ennustuksilla alkaa oleen. Kreikaksi sukukunta ja sukupolvi tarkoitetaan samalla sanalla. Jeppulat ei tosin tätä hyväksy kun heillä on oma valo no mää oon vapakirkkolainen enkä edes siihen liikkeeseen sidottu ja edelleen kiitos sulle hyvistä ja analyyttisistä kirjoituksista..

>>vaidas raamatun sukupolven tilalle sukukunta niin jotain tolkkua niillä ennustuksilla alkaa oleen.

Duoda, duoda, katsotaanpa (määrittämättä sukukunnan kantaisää sen tarkemmin):

”Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.” (Matt. 10:23)

Siis jokin (yksi?) sukukunta ei ehtinyt loppuunkäydä Israelin kaupunkeja, ennen Jeesuksen lupaamaa paluutaan?

"Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." (Matt. 16:27, 28)

Oliko tässä kuulijoiden joukossa useampia (valikoituja?) sukukuntia, jotka ovat elossa Jeesuksen lupaamassa paluussan?

”Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.” (Matt. 24:34)

Eli tietty sukukunta on tämän mukaan elossa Jeesuksen palatessa?

Ja sitten Raamatun toistoa:

”Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa"." (Mark. 9:1)

"Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat." (Mark. 13:30)

"Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan." (Luuk. 9:27)

"Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu." (Luuk. 21:32)

>>Kreikaksi sukukunta ja sukupolvi tarkoitetaan samalla sanalla.

Sanakirjani mukaan sukukunta on laajahko ihmisryhmä, jolla on yhteinen kantaisä, esimerkiksi heimo. Yllä olevan valossa olisi mielenkiintoista kuulla mistä nimenomaisesta sukukunnasta on kyse.

>>Jeppulat ei tosin tätä hyväksy kun heillä on oma valo

Niin se menee, toiset odottavat, toisille Jeesus on palannut kahdesti, eräs ryhmä (Katolis-apostolinen seurakunta) on ennustellut paluuta jo 7 kertaa.

>>no mää oon vapakirkkolainen enkä edes siihen liikkeeseen sidottu ja edelleen kiitos sulle hyvistä ja analyyttisistä kirjoituksista..

Ainakin tunnut lähestyvän asiaa avoimella mielellä, monille tämä paluuasia on niin arka, että käsittely kääntyy henkilöön, asian asemesta.

• 14+4
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>vaidas raamatun sukupolven tilalle sukukunta niin jotain tolkkua niillä ennustuksilla alkaa oleen.

Duoda, duoda, katsotaanpa (määrittämättä sukukunnan kantaisää sen tarkemmin):

”Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.” (Matt. 10:23)

Siis jokin (yksi?) sukukunta ei ehtinyt loppuunkäydä Israelin kaupunkeja, ennen Jeesuksen lupaamaa paluutaan?

"Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." (Matt. 16:27, 28)

Oliko tässä kuulijoiden joukossa useampia (valikoituja?) sukukuntia, jotka ovat elossa Jeesuksen lupaamassa paluussan?

”Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.” (Matt. 24:34)

Eli tietty sukukunta on tämän mukaan elossa Jeesuksen palatessa?

Ja sitten Raamatun toistoa:

”Ja hän sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan tulevan voimassansa"." (Mark. 9:1)

"Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat." (Mark. 13:30)

"Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan." (Luuk. 9:27)

"Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu." (Luuk. 21:32)

>>Kreikaksi sukukunta ja sukupolvi tarkoitetaan samalla sanalla.

Sanakirjani mukaan sukukunta on laajahko ihmisryhmä, jolla on yhteinen kantaisä, esimerkiksi heimo. Yllä olevan valossa olisi mielenkiintoista kuulla mistä nimenomaisesta sukukunnasta on kyse.

>>Jeppulat ei tosin tätä hyväksy kun heillä on oma valo

Niin se menee, toiset odottavat, toisille Jeesus on palannut kahdesti, eräs ryhmä (Katolis-apostolinen seurakunta) on ennustellut paluuta jo 7 kertaa.

>>no mää oon vapakirkkolainen enkä edes siihen liikkeeseen sidottu ja edelleen kiitos sulle hyvistä ja analyyttisistä kirjoituksista..

Ainakin tunnut lähestyvän asiaa avoimella mielellä, monille tämä paluuasia on niin arka, että käsittely kääntyy henkilöön, asian asemesta.

Se sukukunta josta Jeesus puhui oli tietysti Israililaiset, Juutalaiset. Ei ole vielä hävinny maailmasta, vaikka on sitä vasten on käyty sotaa sen koko olemassa olon ajan.

Ja Jumalan valtakunta ei tule niinkuin Jehovat opettavat, vaan se tulee näkymättömästi ihmisen sydämeen silloin kun ihminen tulee uskoon ja saa Pyhän Hengen.
        Silloin ihminen siirtyy tämän maailman ruhtinaan valtakunnasta Jumalan valtakuntaan. Myös Jeesus tulee silloin sydämeen asumaan.

Siihen valtakuntaan synnytään (uudestisyntymä)

Jeesus itse opetti ettei Jumalan valtakunta tule näkyväisellä tavalla ja ei voida sanoa, että se on tiellä tai täällä, vaan se on sisäisesti teissä.

Ja Jumalan valtakunta on olotila, Iloa, Rauhaa ja lepoa Pyhässähengessä

Pyhä Henki vuodatettiin noin 30 päivää Jeesuksen taivaaseen astumisen Jälkeen

• Markku_Meilo
        14+4 kirjoitti:

Se sukukunta josta Jeesus puhui oli tietysti Israililaiset, Juutalaiset. Ei ole vielä hävinny maailmasta, vaikka on sitä vasten on käyty sotaa sen koko olemassa olon ajan.

Ja Jumalan valtakunta ei tule niinkuin Jehovat opettavat, vaan se tulee näkymättömästi ihmisen sydämeen silloin kun ihminen tulee uskoon ja saa Pyhän Hengen.
        Silloin ihminen siirtyy tämän maailman ruhtinaan valtakunnasta Jumalan valtakuntaan. Myös Jeesus tulee silloin sydämeen asumaan.

Siihen valtakuntaan synnytään (uudestisyntymä)

Jeesus itse opetti ettei Jumalan valtakunta tule näkyväisellä tavalla ja ei voida sanoa, että se on tiellä tai täällä, vaan se on sisäisesti teissä.

Ja Jumalan valtakunta on olotila, Iloa, Rauhaa ja lepoa Pyhässähengessä

Pyhä Henki vuodatettiin noin 30 päivää Jeesuksen taivaaseen astumisen Jälkeen

>>Se sukukunta josta Jeesus puhui oli tietysti Israililaiset, Juutalaiset. Ei ole vielä hävinny maailmasta, vaikka on sitä vasten on käyty sotaa sen koko olemassa olon ajan.

Miten ajattelet Paavalin masinoiman toiminnan soveltuvan tuohon? Mitä Paavali kavereineen odotti tapahtuvaksi ja koska?

>>Ja Jumalan valtakunta ei tule niinkuin Jehovat opettavat,

Olen samaa mieltä, mutta hieman eri syystä kuin sinä.

• Mitä teitä nyt vainoamaan pitäisi ruveta? Reppanoitahan te olette ja tarvitsette ymmärrystä.
      Eikö?

• Tasemmus

erikois täsmennys: jeppulat siis odottavat vainoja, koska sitä ennen ei verilöyly ala. Ymmärrätkö?

• Tasemmus kirjoitti:

erikois täsmennys: jeppulat siis odottavat vainoja, koska sitä ennen ei verilöyly ala. Ymmärrätkö?

Mistä teet sellaisen päätelmän, etten ole ymmärtänyt mainitsemaasi asiaa? Oletko liian syvällä heidän opissaan, kun et kykene näkemään muuta kuin sen? Vai loukkaannuitko tuosta "reppanasta", JT?

Toistan nyt vielä: miksipä heitä vainomaan, reppanoita kun ovat, ja ymmärrystä lähinnä tarvitsevat.

• Bauer.

on vai onni, ettei vainoja ole. Et sinä niitä kuitenkaan kestäisi, nykyaikaisia kidutuksia. Katsoin jokin aika sitten jimiltä tulleen dokumentin: Kidutuksen historia. Siinä asiantuntijat sanoivat, että kaikki murtuvat kidutuksessa, se on vain ajankysymys?? Nykyinen sähkökidutus on yksi pahimpia kidutuksen muotoja, eikä sitä kestä kukaan. Sähkö voidaan johtaa miehillä penikseen, jopa virtsaputkeen. Naisilla emättimeen, ja peräaukkoon. Miettikää sitä tuskaa, mitä siitä tulee.

• 16+19

ovat saaneet päähänsä että Raamatussa puhutaan heistä yleensäkään? En löydä Raamatustani mitään mainintaa minkä voisi edes löysin sitein liittää Jehovan Todistajiin.Ainoa minkä löysin oli ihan lopun ajassa jossa puhuttiin lahkoista jotka tulevat eksyttämään koko maailmaa.

• Jo... L

perustavat heidän vainonsa on Matt. 10: 22.Mutta siinäkin heillä menee jälleen vikaan.Siinä ei ole kysymys Jehovasta vaan Jeesuksesta ja Juutalaisista.Kun kysyin kerran tätä kohtaa luettuani Vartiotornista heidän olevan "nimensä (Jehovan) " tähden vainottuja he alkoivat punastelemaan ja takeltelemaan ja yrittivät äkkiä vaihtaa puheenaihetta.Meni pitkä aika kun ovikelloani soitettiin uudelleen.Kas, tulikin uudet todistajat.Olin varautunut taas uusilla kysymyksillä ja lopputulos oli samanlainen kuin edellisilläkin todistajilla.Sen jälkeen oli vielä muutama käännytysyritys kunnes se viimein lopahti kokonaan.Jumalalle kiitos siitä!

• Rami&Kuorina

Vieläkö jatkuu Espoossa?

• valitettavasti

Lopunajan lähestyessä on Espoossa eräät todistajat ryhtyneet vainoamaan muita todistajia.

Todistajia on erotettu ja luovutettu saatanalle. Suuri joukko todistajia on kyllästynyt tähän vuosia jatkuneseen vainoamiseen ja jättäytynyt pois seurakuntayhteydestä.

• Markku_Meilo

>>Lopunajan lähestyessä on Espoossa eräät todistajat ryhtyneet vainoamaan muita todistajia.

Vaikka lopun aika meni jo pari vuosituhatta sitten, niin eihän se estä pyrkimystä elää Raamatun viitoittamalla tavalla:

"Sitten myös monet kompastuvat, ja he kavaltavat toisensa ja vihaavat toisiaan." (Matt.24:10 UMK)

• Markku_Meilo

>>Todistajia on erotettu ja luovutettu saatanalle.

Vastapainoksi kaksi espoolaista jehovantodistajaa julisti parhaan kykynsä mukaan eilen iltapäivällä Ainoaa Oikeaa Totuuta tosi heikolla menestyksellä kahdelle Saatanalle luovutetulle henkilölle, joista minä olin toinen.

• Totuuden puolustaja

En usko vainoihin ainakaan suomessa, täällä olemme kyllä hyvissä olosuhteissa turvallisesti. Jos jossain vainoja tulisi, niin se olisi varmaan joku itäblokin maa, tai jokin arabivaltio? Jos vainoja ja kidutuksia tulisi, silloin kyllä sisaria kävisi sääliksi. Sen verran hurjalta kuulostaa nuo keinot, että huh huh!

• Juudas.

Sisaret, tulkaa mukaan ottamaan kantaa tähän vaino asiaan. Saadaan vähän väriä keskusteluun. Oletteko koskaan miettinyt, millaista se voisi olla? Tai mitä eniten pelkäisitte? Miten sen kestäisitte? Keskusteletteko aiheesta koskaan keskenänne, naisten kesken?

• Hitc..linnut
        Juudas. kirjoitti:

Sisaret, tulkaa mukaan ottamaan kantaa tähän vaino asiaan. Saadaan vähän väriä keskusteluun. Oletteko koskaan miettinyt, millaista se voisi olla? Tai mitä eniten pelkäisitte? Miten sen kestäisitte? Keskusteletteko aiheesta koskaan keskenänne, naisten kesken?

Jehovan Todistajat vainoavat.Monet kertovat etteivät he lakkaa ramppaamasta ovella vaikka kuinka kauniin sanakääntein siitä heille puhuisi.

• IIik hui pelottaa!!!
        Hitc..linnut kirjoitti:

Jehovan Todistajat vainoavat.Monet kertovat etteivät he lakkaa ramppaamasta ovella vaikka kuinka kauniin sanakääntein siitä heille puhuisi.

Käy jo etukäteen sääliksi "sisaret" jos vainot tulee.Voi voi reppanaa.Eihän "sisarilla pitäisi olla mitään hätää.Sinähän olet MIES ja puolustat "sisartasi henkeen ja vereen, jos nimittäin olet mies.Lihallisia sisariasihan sinun ei tarvitsekaan puolustaa jos he eivät ole Jehovan Todistajia.Omat ennen kaikkea, vai mitä?

• Ja taas pelottaa

Te kaikki työtö tekevät ja raskautetut.Kyllä suomen sotilaat teitäkin puolustaa jälleenkerran jos on tarvis.Suomessa on vielä MIEHIÄ.

• 17+2

• 6 + 4

>> Kyllä suomen sotilaat teitäkin puolustaa jälleenkerran jos on tarvis.Suomessa on vielä MIEHIÄ.

Kannatta myös kysyä itseltään kenen marionetteina sotilaat joutuvat olemaan terveytensä ja henkensäkin uhalla. Mitkä ovat lukuisien sotien todelliset motiivit ja ketkä niistä hyötyvät ? Tästä esimerkkinä vaikkapa Irakin petroolisota ( uuden kemiallisen aseen testeineen joista omat sotilaat maksavat kovaa hintaa [ joutuivat sen koekaniineiksi ], eivät edes tienneet siitä / sen todellisesta luonteesta ). Nämäkin sotilaat on unohdetu ja vaiettu kulisseihin kärsimään erittäin vakavasti lopun ikäänsä.

Itse aseteollisuus on yksi maailman tuottavin bisnes. Miten tuo bisnes voisi kukoistaa ilman sotia ja selkkauksia. Maailman sotien korttien todellinen kääntöpuoli on monesti kaikkea muuta kuin "kunniallinen isänmaanpuolustus" ja siinä sotilasta viedään sätkynukkena kuin pässiä narussa terveytensä ja henkensä kaupalla.

Toisaalta itse palstan teemaan liittyen on myös hyvä muistaa ettei siellä vihollisenkaan puolella ole yhtäkään Jt:aa uhkaamassa Suomea, suomalaisten terveyttä, henkeä ja hyvinvointia tai omaisuutta. Sen he tekevä ja ovat tehneet jopa oman henkensä uhalla. Osa on tapettu / teloitettu sen vuoksi etteivät suostuneet hyökkäämään Suomea ja suomalaisten etuja vastaan.

Maailma ei ole lainkaan niin mustavalkoinen kuin millaisena se monille näyttää esiintyvän.

• 15+16
        6 + 4 kirjoitti:

>> Kyllä suomen sotilaat teitäkin puolustaa jälleenkerran jos on tarvis.Suomessa on vielä MIEHIÄ.

Kannatta myös kysyä itseltään kenen marionetteina sotilaat joutuvat olemaan terveytensä ja henkensäkin uhalla. Mitkä ovat lukuisien sotien todelliset motiivit ja ketkä niistä hyötyvät ? Tästä esimerkkinä vaikkapa Irakin petroolisota ( uuden kemiallisen aseen testeineen joista omat sotilaat maksavat kovaa hintaa [ joutuivat sen koekaniineiksi ], eivät edes tienneet siitä / sen todellisesta luonteesta ). Nämäkin sotilaat on unohdetu ja vaiettu kulisseihin kärsimään erittäin vakavasti lopun ikäänsä.

Itse aseteollisuus on yksi maailman tuottavin bisnes. Miten tuo bisnes voisi kukoistaa ilman sotia ja selkkauksia. Maailman sotien korttien todellinen kääntöpuoli on monesti kaikkea muuta kuin "kunniallinen isänmaanpuolustus" ja siinä sotilasta viedään sätkynukkena kuin pässiä narussa terveytensä ja henkensä kaupalla.

Toisaalta itse palstan teemaan liittyen on myös hyvä muistaa ettei siellä vihollisenkaan puolella ole yhtäkään Jt:aa uhkaamassa Suomea, suomalaisten terveyttä, henkeä ja hyvinvointia tai omaisuutta. Sen he tekevä ja ovat tehneet jopa oman henkensä uhalla. Osa on tapettu / teloitettu sen vuoksi etteivät suostuneet hyökkäämään Suomea ja suomalaisten etuja vastaan.

Maailma ei ole lainkaan niin mustavalkoinen kuin millaisena se monille näyttää esiintyvän.

Niinkuin Jehovalaisille on opetettu.On hyvä jos sen ihan oikeasti sitten vielä sisäistäisi.Kukapa sotia haluaisi paitsi ne jotka siitä hyötyy.Mutta aikuinen ei voi olla naivi ja vastuuton kuin pikku lapsi.Jos Jehovalaisilla olisi enemmän valtaa täällä maailmassa niin meillä vallitsisi täysi anarkia.Missä kaksi ihmistä on ,toinen toista hallitsee.Mutta jatkakaahan vain laput silmillä ja paetkaa vain edelleenkin vastuuta niin hyvä tulee.Mutta voisitte joskus ajatella muitakin kuin itseänne.Teillehän muutenkin jo nauretaan vaikka useimmat kuulemma enempi säälii.En sitten tiedä pitäiskö sääliä vai nauraa, eikähän se yksilön vika tietty ole vaan järjestön, niinkuin on tullut jo monilla sivuilla selväksi.

• 15+16 kirjoitti:

Niinkuin Jehovalaisille on opetettu.On hyvä jos sen ihan oikeasti sitten vielä sisäistäisi.Kukapa sotia haluaisi paitsi ne jotka siitä hyötyy.Mutta aikuinen ei voi olla naivi ja vastuuton kuin pikku lapsi.Jos Jehovalaisilla olisi enemmän valtaa täällä maailmassa niin meillä vallitsisi täysi anarkia.Missä kaksi ihmistä on ,toinen toista hallitsee.Mutta jatkakaahan vain laput silmillä ja paetkaa vain edelleenkin vastuuta niin hyvä tulee.Mutta voisitte joskus ajatella muitakin kuin itseänne.Teillehän muutenkin jo nauretaan vaikka useimmat kuulemma enempi säälii.En sitten tiedä pitäiskö sääliä vai nauraa, eikähän se yksilön vika tietty ole vaan järjestön, niinkuin on tullut jo monilla sivuilla selväksi.

olisi Stalin kyydinnyt Siperiaan, elleivät Suomen sotilaat olisi heitä henkensä uhalla puolustaneet.
        Jt kurko Rutherford kehoitti kannattajiaan rukoilemaan länsivaltojen sotaonnen puolesta ensimmäisessä maailmansodassa. Kehoittipa hän muuten ostamaan sotaobligaatioitakin.
        Vartiotorniseuran koko johto muuten pidätettiin ensimmäisen maailmansodan aikana. Ei saarnaamistyöntakia, vaan siitä, että he kuuntelivat salaa Saksan radiolähetyksiä.
        Sotilas sai mennä rintamalle, kunhan ampui ilmaan. Se Vt-seuran puoleettomuudesta.

• 15+16
        MarkkuP kirjoitti:

olisi Stalin kyydinnyt Siperiaan, elleivät Suomen sotilaat olisi heitä henkensä uhalla puolustaneet.
        Jt kurko Rutherford kehoitti kannattajiaan rukoilemaan länsivaltojen sotaonnen puolesta ensimmäisessä maailmansodassa. Kehoittipa hän muuten ostamaan sotaobligaatioitakin.
        Vartiotorniseuran koko johto muuten pidätettiin ensimmäisen maailmansodan aikana. Ei saarnaamistyöntakia, vaan siitä, että he kuuntelivat salaa Saksan radiolähetyksiä.
        Sotilas sai mennä rintamalle, kunhan ampui ilmaan. Se Vt-seuran puoleettomuudesta.

Kunpa vain olisi tullut kirjoitettua ukkini kertomukset tuolta ajalta.Hänellä sitä riitti asiaa Jehovan Todistajista sota-ajalta.Ukki kuitenkin teki osuutensa sota-aikana ja eli vanhaksi mutta oli katkera loppuun asti pettureiden vuoksi.Niitä hän halveksi enemmän kuin vihasi sotaa.

• Jeesuksen puolesta?
        15+16 kirjoitti:

Kunpa vain olisi tullut kirjoitettua ukkini kertomukset tuolta ajalta.Hänellä sitä riitti asiaa Jehovan Todistajista sota-ajalta.Ukki kuitenkin teki osuutensa sota-aikana ja eli vanhaksi mutta oli katkera loppuun asti pettureiden vuoksi.Niitä hän halveksi enemmän kuin vihasi sotaa.

jehovalaisia ei.
        Vuosittain 100.000-200.000 kristittyä kuolee uskonsa vuoksi muttei yhtään jehovalaista.
        Kuoleeko jehovalaisten mielestä nuo turhaan,kun ei kumminkaan pääse paratiisiin?

• Vainottaisiin hituse

Moni todistaja on ruvennut epäilemään, onko tämä sittenkään oikea ja ainut uskonto maailmanpäällä, koska niitä vainoja ei ole olenkaan. Maailman tilanne on kriittinen ja joitakin oikeita (=isoja uskontoja) vainotaan. Tällaiset pikkulahkot, kuten entiset Adventistit, nykyiset jehovantodistajat elävät ilman minkäänlaista vainoa. Enemminkin heitä hyysätään ja paapotaan valtiovaltojen toimesta. Ei mikään ihme, että rivitodistajat ovat peloissaan, kun menee niin hyvin, ettei kukaan vainoa, vaikka eletään lopunaikaa. Todellinen verilöyly on kylläkin siirtynyt muutama satavuotta, tai jotain sellaista eteenpäin. Se tietysti vainojen puuttumisen ohella pistää huolestuttamaan.

• Eski.

Kyllä ne malawin vainot aikoinaan oli melko kova juttu, kuvitelkaa kun veljiä ja sisaria riisuttiin alastomiksi julkisilla paikoilla. Joutuivat kävelemään alasti kulkueissa pitkin kaupungin katuja, kaikkien ihmisten tuijotettavina. Sisaria riisuttiin poliisiasemilla alasti, ja sitten tungettiin puutikkuja emättimiin!! Rankkaa, tosi rankkaa.

• Eski. kirjoitti:

Kyllä ne malawin vainot aikoinaan oli melko kova juttu, kuvitelkaa kun veljiä ja sisaria riisuttiin alastomiksi julkisilla paikoilla. Joutuivat kävelemään alasti kulkueissa pitkin kaupungin katuja, kaikkien ihmisten tuijotettavina. Sisaria riisuttiin poliisiasemilla alasti, ja sitten tungettiin puutikkuja emättimiin!! Rankkaa, tosi rankkaa.

Tunnet tarvetta repostella erityisesti sisarilla ja heidän emättimillään?
        Oletko nyt varma että tarkoituksesi on keskustella vainoista niiden itsensä vuoksi, vai saatko jotain hen.koht. tyydytystä tuollaisten yksityiskohtien pohtimisesta?

Lienet ainakin mies..

• Eski.
        helel kirjoitti:

Tunnet tarvetta repostella erityisesti sisarilla ja heidän emättimillään?
        Oletko nyt varma että tarkoituksesi on keskustella vainoista niiden itsensä vuoksi, vai saatko jotain hen.koht. tyydytystä tuollaisten yksityiskohtien pohtimisesta?

Lienet ainakin mies..

Moikka vaan helel, niin kyllä mua terveenä miehenä aina emättimet kiinnostavat. Ja ne yksityiskohdat, hmm, kyllä ne olivat aikoinaan herätkää lehdissä hyvinkin tarkasti kerrottuna, miksi? Miksi ne kerrottiin niin yksityiskohtaisesti, kuka silloin sai kiksejä beetelissä?
        Ja terävä huomio, että olen ainakin mies, kun nimmarina on Eski, kiitos siitä.

• Eski. kirjoitti:

Moikka vaan helel, niin kyllä mua terveenä miehenä aina emättimet kiinnostavat. Ja ne yksityiskohdat, hmm, kyllä ne olivat aikoinaan herätkää lehdissä hyvinkin tarkasti kerrottuna, miksi? Miksi ne kerrottiin niin yksityiskohtaisesti, kuka silloin sai kiksejä beetelissä?

on siitä, että Meksikossa Vt-seura luopui rahaa vastaan uskontonsa harjoittamisesta. Eli seura lahjoi viranomaiset. Malawissa taas tuhannet todistajat saivat kuolla syystä, että heitä kiellettiin sovittelemasta viranomaisten kanssa.

• Eski. kirjoitti:

Eski nyt voi olla lyhenne mistä vaan. Siinä voisi myös lukea vaikka Jaana, ja silti olisit mies.
        Terve mies osaa olla myös asiallinen, eikä tunne tarvetta keskittyä kidutuksiin ja ERITYISESTI NAISTEN kidutuksiin.
        Vai miten se olisi jos sinun pallejasi käryteltäisiin reippailla volttimäärillä ja vehkeeseesi työnneltäisiin tikkuja?

Kerro ihan vapaasti, kauanko kestäisi ennen kuin lupaisit tehdä mitä vaan, että loppuu...

• Eski.
        helel kirjoitti:

Eski nyt voi olla lyhenne mistä vaan. Siinä voisi myös lukea vaikka Jaana, ja silti olisit mies.
        Terve mies osaa olla myös asiallinen, eikä tunne tarvetta keskittyä kidutuksiin ja ERITYISESTI NAISTEN kidutuksiin.
        Vai miten se olisi jos sinun pallejasi käryteltäisiin reippailla volttimäärillä ja vehkeeseesi työnneltäisiin tikkuja?

Kerro ihan vapaasti, kauanko kestäisi ennen kuin lupaisit tehdä mitä vaan, että loppuu...

Markku P:lle tuosta meksikon tapauksesta, en hyväksy sitä ollenkaan. Erikoista toimintaaa VT-seuralta, kyllähän seuran säännöt pitäisivät kautta maailman olla samat. VT-seura kyllä ymmärtää rahan päälle, ja sen lisäksi on melko masokistinen lahko.
        Ja helel, kerron rehellisesti, että en kestäisi kidutusta varmaankaan ollenkaan. Lupaisin heti mitä, että käsittely loppuisi heti alkuunsa. Ehkä olet ymmärtänyt väärin kirjoitukseni, mutta nimenomaan kauhistelin siinä niitä Malawin tapahtumia, enkä missään nimessä nauti sellaisesta. Kirjoitustyyli oli ehkä väärä, en tiedä. Olen kirjoittanut tänne vain nimimerkillä Eski. muut jutut ovat toisten kirjoittamia.

• Eski. kirjoitti:

Markku P:lle tuosta meksikon tapauksesta, en hyväksy sitä ollenkaan. Erikoista toimintaaa VT-seuralta, kyllähän seuran säännöt pitäisivät kautta maailman olla samat. VT-seura kyllä ymmärtää rahan päälle, ja sen lisäksi on melko masokistinen lahko.
        Ja helel, kerron rehellisesti, että en kestäisi kidutusta varmaankaan ollenkaan. Lupaisin heti mitä, että käsittely loppuisi heti alkuunsa. Ehkä olet ymmärtänyt väärin kirjoitukseni, mutta nimenomaan kauhistelin siinä niitä Malawin tapahtumia, enkä missään nimessä nauti sellaisesta. Kirjoitustyyli oli ehkä väärä, en tiedä. Olen kirjoittanut tänne vain nimimerkillä Eski. muut jutut ovat toisten kirjoittamia.

Ok..
        En itsekään kuvittele olevani salainen agentti, joka kestäisi kidutusta. Luultavasti lupaisin jo etukäteen ihan mitä vaan.
        (Olen säälittävä surkimus, yök.)

• Vainoja ootellessa

kun työpaikalla ruokailussa työkaverit eivät tulleet pöytääni ruokailemaan.
      Ajattelin, että nyt VAINOT ovat alkaneet. Petyin, kun ilmeni, että syy oli aivan toinen ja kohta harmikseni pöytäni täyttyi maailmallisista ihmisistä, mökötin näyttävästi koko ruokailun ajan.

• Huhuu VAINOT

Heipä hei. Minullekin kävi samoin kuin yhdelle toverilla tämän otsikon alla. Tottavie olin lähes innoissani, kun luulin vainojen alkaneen. Nimittäin olin ovelta-ovelle työssä, kun sain kokea irvistelyä ja paheksuvia katseita, kukiessani kerrostalon rapuissa vartiotoni ja herätkää lehti vapaana kädessäni.

Yhdessä rapussa humaltunut mies tokaisi: "senkin jehnukki, mene myymään lehtiäsi neuvostoliittoon".
      Olin niin innoissani vainojen alkamisesta, että soitin kännykälläni siitä paikasta veli Veikko Leinoselle vainojen alkamisesta. Sain vastauksen, että malttaisin vielä hetken ja katsoisin syveneekö vainoamiseni. Masennuin aika paljon, koska luulin vainojen tosissaan alkaneen, mutta Veikko veti minut maanpinnalle.
      Voi pyhä traktaatti voihkaisin ja menin valtakunnansalille.

• VainoHullu

nopeuttaa? Islamissahan äärijoukot tappavat ihmisiä jumalan nimeen. En tiedä onko heidän jumalansa niin laiska, ettei itse viitsi ja ihmiset ovat joutuneet ottamaan ohjat käsiinsä.

Eikä jehovan todistajat voisi myös nopeuttaa vainojen tuloa ja sitä myten harmagedonin verilöylyn alkamista? Keinojahan on provokaatiosta, myuiden uskontojen haukkumisen tuontia julkiselle tasolle ja niin eteenpäin.

• Vainoja odottava

Muslimejakin vainotaan, mutta meitä oikeaoppisia jahvetteja ei yhtään. Olen totelella huolestunut. Tuleekohan se maailmanloppu olleskaan?

• Voi sinua raukkaa, minä voin vainota sinua, kun niin kovasti haluat.

Kerron ensin vanhoja kuluneita puujalkavitsejä:

Mitä saadaan, kun risteytetään Jehovan todistaja ja Helvetin enkeli?
        -Henkilö, joka kiertää soittelemassa ihmisten ovikelloja ja kiroilee runsaasti.

Mitä saadaan, kun risteytetään Jehovan todistaja ja vapaamuurari?
        -Mies, joka kiertää soittelemassa ihmisten ovikelloja naisten vaatteissa.

Mitä saadaan, kun risteytetään Jehovan todistaja ja dementikko?
        -Henkilö, joka kiertää soittelemassa ihmisten ovikelloja, muttei muista miksi.

Mitä saadaan kun risteytetään ateisti ja jehova?
        - henkilö, joka soittaa ovikelloa ja kun avaat oven, hän ei sano mitään.

USKONTOJEN VERTAILUA:
        Taoisti: Kaikki menee päin mäntyä.
        Islam: Jos kaikki menee päin mäntyä, ota panttivanki.
        Juutalainen: Miksi minulla kaikki menee aina päin mäntyä.
        Ateisti: Tuoko muka mänty?
        Helluntalaisuus: Mänty? Jäikö se pystyyn vaikka Ylivainio kosketti sitä?
        Jehovan todistajat: Kop, kop! Iltaa, tulimme vain kertomaan, että uudessa Vartiotornissa on juttu Männystä , jota päin kaikki meni.
        Arkipäivän luterilaisuus: Mänty, mänty! Mikä vitun mänty? Kaikki menee päin persettä!

Palestiinassa järjestettiin pari tuhatta vuotta sitten kolmiottelu, johon kuuluivat Gennesaretin järven ympärijuoksu, ristiriipunta ja korkeushyppy. Kaikki lajit olisi voittanut eräs J. Nasaretilainen, mutta hänet täytyi hylätä, koska ensimmäisessä lajissa hän oli oikaissut ja toisessa huomattiin, että hän oli antanut naulata itsensä kiinni. Korkeushyppykin täytyi hylätä, koska hän ei ole vieläkään tullut alas.

• kirjoita lisää :)

löydät kyllä paljonkin maita,
      joissa todistajia vedetään lättyyn siitä syystä että ovat todistajia, ja muuta sinne ;D

Vankilaankin pääsee monessa maassa sen vuoksi että on todistaja.

Herkkähipiäisemmät tulkitsevat jo sinun kirjoituksesikin vainoksi :D
      Osallistut siis omalta osaltasi vaino-profetian toteuttamisessa, kiitos sinulle!

• Repe-Pekka

Tämähän on aiva selvä asia.

Taivaan Isästä, Korkeimmasta, Luojasta, Jumalasta voi puhua aika huoletta tulematta suuremmin vainotuksi.

Mutta, jos julistat Jeesuksen Kristuksen evankeliumia ja näinollen nimeä Jeesus, on monissa maissa
      hengenlähtö lähellä.

On siis kysymys siitä, kenen todistaja olet.

Jeesus sanoi:

8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
      Apt. 1. KR 33/38

Matt. 10:22
      Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.

Ja heti apostolisista ajoista lähtien alkoi ankarat vainot.

9. Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
      10. ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
      11. Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
      apt. 26.

Tätä tapahtuu tänä päivänä eri puolilla maailmaa, ja paljon.

• ....

Jt:t eivät pidä vartiotornia henkeytettynä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      102
      2818
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      211
      1762
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      120
      1690
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      47
      1564
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1282
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      84
      1078
    7. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      87
      1039
    8. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      57