Arkkipiispa Mäkinen sanoo

20

458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .,.,

      älyllistä epärehellisyyttä.

      Uskvat ovat sortuneet vihaamaan ja solvaamaan homoja.
      He yrittävät kääntää Räsäsestä lähtien totuuden päinvastaiseksi: tämä oli Jumalan tahto jotta nähdään kuinka moni Suomessa on aito uskovainen.. Räsäsessä ja meissä on suuri Jumalan voima.

      Ja omaa paremmuuttaan kilpaa toinen toiselle vakuuttavat, polkemalla muita vielä enemmän maanrakoon.

      Ihmetyttää tosiaan tuo uskovaisten RAIVO.

      Sokeudessaan eivät omaa mitään käytöstapoja ja heidät on todella helppo johdatella paljastamaan se Raamatusta kulkeutuva verenhimo esiin.

      • samanlainen,

        politiikko kuin kaikki muutkin. Oman kukkaron lihottaminen on pääasia.


    • Aloitus tuli väärälle palstalle, mutta eiköhän se sovi tännekin koska aihe on helluntailaisillekin tärkeä.
      Ilman luterilaisen kirkon voimaa ei helluntailaisuudellakaan ole Suomessa paljon toimintakykyä.

      Kirkon jäsenten vähetessä myös lainsäädäntö muuttuu tasa-arvoisemmaksi ja uskovaisten erityisoikeudet laista poistuu.
      Fida menettää myös suurimman rahoittajansa, koska tulevilla Valtion päättäjillä ei ole mandaattia pitää sitä kehitysyhteistyörahojen jakokanavana.
      Luterilaisen kirkon menestymättömyys vaikuttaa myös välillisesti paljon helluntailiikkeen toimintakykyyn.

      Laitan tuoreita nopeasti päivittyviä tilastoja.
      Tänään rikotaan taas kaikkien aikojen kirkosta eroamisen päiväennätys, erojen noustessa reippaasti yli kolmen tuhannen.
      http://mpolla.net/ek/

      • anteeksianteeksi

        "Aloitus tuli väärälle palstalle, mutta eiköhän se sovi tännekin koska aihe on helluntailaisillekin tärkeä.
        Ilman luterilaisen kirkon voimaa ei helluntailaisuudellakaan ole Suomessa paljon toimintakykyä."

        - hellarit ei tarvitse kirkkoa mihinkään. Kirkolla on ollut tapana vain haukkua hellareita, ainakin tällä paikkakunnalla. Tosin nyt on alkanut mielet muuttua ekumeniseen suuntaan.

        "Kirkon jäsenten vähetessä myös lainsäädäntö muuttuu tasa-arvoisemmaksi ja uskovaisten erityisoikeudet laista poistuu.
        Fida menettää myös suurimman rahoittajansa, koska tulevilla Valtion päättäjillä ei ole mandaattia pitää sitä kehitysyhteistyörahojen jakokanavana.
        Luterilaisen kirkon menestymättömyys vaikuttaa myös välillisesti paljon helluntailiikkeen toimintakykyyn."


        - ei vaikuta mitenkään

        "Laitan tuoreita nopeasti päivittyviä tilastoja.
        Tänään rikotaan taas kaikkien aikojen kirkosta eroamisen päiväennätys, erojen noustessa reippaasti yli kolmen tuhannen. "

        - hyvä niin, että portosta lähtee sydämeltään kristityt pois.


      • koska
        anteeksianteeksi kirjoitti:

        "Aloitus tuli väärälle palstalle, mutta eiköhän se sovi tännekin koska aihe on helluntailaisillekin tärkeä.
        Ilman luterilaisen kirkon voimaa ei helluntailaisuudellakaan ole Suomessa paljon toimintakykyä."

        - hellarit ei tarvitse kirkkoa mihinkään. Kirkolla on ollut tapana vain haukkua hellareita, ainakin tällä paikkakunnalla. Tosin nyt on alkanut mielet muuttua ekumeniseen suuntaan.

        "Kirkon jäsenten vähetessä myös lainsäädäntö muuttuu tasa-arvoisemmaksi ja uskovaisten erityisoikeudet laista poistuu.
        Fida menettää myös suurimman rahoittajansa, koska tulevilla Valtion päättäjillä ei ole mandaattia pitää sitä kehitysyhteistyörahojen jakokanavana.
        Luterilaisen kirkon menestymättömyys vaikuttaa myös välillisesti paljon helluntailiikkeen toimintakykyyn."


        - ei vaikuta mitenkään

        "Laitan tuoreita nopeasti päivittyviä tilastoja.
        Tänään rikotaan taas kaikkien aikojen kirkosta eroamisen päiväennätys, erojen noustessa reippaasti yli kolmen tuhannen. "

        - hyvä niin, että portosta lähtee sydämeltään kristityt pois.

        inhoavat teitä jotka luulette olevanne parempia kuin muut. Nin veikkaan. Sinulla on varmaan sitä oikeaa tietoa näistä kaikista eroajista?


      • Pe.ku sinähän olet ateisti.
        Tässäkin ateisti pysyy aatteessaan.

        Ateisti oli kävelyllä metsässä, kun hän huomasi edessään vihaisen
        karhun.
        "Herra Jumala!" parkaisi ateisti ja pinkaisi karkuun karhu
        kintereillään.
        Samassa taivaasta jyrähti Herra Jumalan ääni: "Apuako kaipaat?"
        "Voi, voi!" valitti ateisti. "Enhän minä voi sinulta apua pyytää, kun
        monet vuodet olen sinut kieltämällä kieltänyt! -
        Mutta jos voisit muuttaa tuon karhun kristityksi...?"
        Juuri silloin karhu tavoitti miehen, risti käpälänsä miehen ympärille ja
        lausui: "Jeesus siunaa ruokamme, ole aina luonamme! Amen!"

        Hyvää päivänjatkoa.


      • minätaas...

        torvitetaan sitä, että helluntaiherätys on "kirkon kainalossa"? Eihän siinä ole totuuden häivääkään. H.h: ei ole mitenkään riippuvainen kirkosta. Jos jotku on muutaman kerra oolleet yhteisissä paneeliistunnoissa, ei se mitenkään tee kirkosta riippuvaiseksi? Päinvastoin, on juuri homouden hyväksynnän kirkossa yleistyessä, on otettu etäisyyttä kirkkoon.
        * Koko kansa tajuaa kirkon moraalin lopahtaneen kuin lehmän häntä, ei jumalatonkaan kirkon jäsen hyväksy ihan mitä vaan, siksi homouden/lesbouden hyväksyntä lyö ylilaidan, sitä vaan ei voida suvaita, ja kirkko senkun jatkaa mieletöntä linjaansa, kun jotku naispiispat puhuu mukavia. Naispiispan mukana tuli "synti" kirkkoon, ensinnä jo siksi, että johtajan paikka ei kuulu naiselle Raamatun mukaan, ja siksi se on kiroukseksi, ei siunaukseksi, kaiken kukkuraksi tämä nainen suvaitsee Sodoman ja Gommorran synnit kirkon sisälle siunattavaksi. Voi kauhistuksen kanahäkki!!!


      • merihukka
        minätaas... kirjoitti:

        torvitetaan sitä, että helluntaiherätys on "kirkon kainalossa"? Eihän siinä ole totuuden häivääkään. H.h: ei ole mitenkään riippuvainen kirkosta. Jos jotku on muutaman kerra oolleet yhteisissä paneeliistunnoissa, ei se mitenkään tee kirkosta riippuvaiseksi? Päinvastoin, on juuri homouden hyväksynnän kirkossa yleistyessä, on otettu etäisyyttä kirkkoon.
        * Koko kansa tajuaa kirkon moraalin lopahtaneen kuin lehmän häntä, ei jumalatonkaan kirkon jäsen hyväksy ihan mitä vaan, siksi homouden/lesbouden hyväksyntä lyö ylilaidan, sitä vaan ei voida suvaita, ja kirkko senkun jatkaa mieletöntä linjaansa, kun jotku naispiispat puhuu mukavia. Naispiispan mukana tuli "synti" kirkkoon, ensinnä jo siksi, että johtajan paikka ei kuulu naiselle Raamatun mukaan, ja siksi se on kiroukseksi, ei siunaukseksi, kaiken kukkuraksi tämä nainen suvaitsee Sodoman ja Gommorran synnit kirkon sisälle siunattavaksi. Voi kauhistuksen kanahäkki!!!

        minätaas...:
        " ...siksi homouden/lesbouden hyväksyntä lyö ylilaidan, ..."

        Juuri homojen oikeuksien kieltämisen takia heterot lähtevät nyt kirkkokunnista. Ev.kirkko ei halua tunnustaa homoja, se on pakotettu siiheen. Askel askeleelta.

        Luulisin, että pienet homovastaiset kirkkokunnat, kuten lestadiolaisuus, helluntailaiset, jehovat ym. eivät kostu evl.kirkon kaksinaismoraalin kustannuksella, koska näiden oppi yleensä on kaksinaismoraalin läpitunkema. Tai jos ottavat änkyrähomovastaisia jäsenikseen ja vahvistavat ihmisvihamielisyyttäään, niin niistä lähtee puolestaan terveet uskovat omille teilleen.
        Nykyään ei näet enää uskonnollisen johtajan auktoritetti sinällään enää riitä. Puheiden takana on oltava päivitettyä luonnollista moraalikäsitystä.

        Evl.kirkko möhlii ja sekoilee eikä halua nähdä asian ydintä. Ruokaohjelman esille nostaminen on sinänsä hyvä asia.
        Normaali kansalainen tajuaa esityksen kierouden. Sillä pyritään kiertämään käsillä oleva asia ihmisyyden luonteesta. Kirkon esitys on "farisealaisen" huiputuksen huippu ja jolla ei pyritä mihinkään.

        Aivan samoin teki helluntailaisuus omassa liemessään: Pedofilia on paha asia yleensä, mutta seurakunnat saavat hyväksyä raiskaajapapit tahtonsa mukaan.


      • :
        merihukka kirjoitti:

        minätaas...:
        " ...siksi homouden/lesbouden hyväksyntä lyö ylilaidan, ..."

        Juuri homojen oikeuksien kieltämisen takia heterot lähtevät nyt kirkkokunnista. Ev.kirkko ei halua tunnustaa homoja, se on pakotettu siiheen. Askel askeleelta.

        Luulisin, että pienet homovastaiset kirkkokunnat, kuten lestadiolaisuus, helluntailaiset, jehovat ym. eivät kostu evl.kirkon kaksinaismoraalin kustannuksella, koska näiden oppi yleensä on kaksinaismoraalin läpitunkema. Tai jos ottavat änkyrähomovastaisia jäsenikseen ja vahvistavat ihmisvihamielisyyttäään, niin niistä lähtee puolestaan terveet uskovat omille teilleen.
        Nykyään ei näet enää uskonnollisen johtajan auktoritetti sinällään enää riitä. Puheiden takana on oltava päivitettyä luonnollista moraalikäsitystä.

        Evl.kirkko möhlii ja sekoilee eikä halua nähdä asian ydintä. Ruokaohjelman esille nostaminen on sinänsä hyvä asia.
        Normaali kansalainen tajuaa esityksen kierouden. Sillä pyritään kiertämään käsillä oleva asia ihmisyyden luonteesta. Kirkon esitys on "farisealaisen" huiputuksen huippu ja jolla ei pyritä mihinkään.

        Aivan samoin teki helluntailaisuus omassa liemessään: Pedofilia on paha asia yleensä, mutta seurakunnat saavat hyväksyä raiskaajapapit tahtonsa mukaan.

        Miksi Suomeen ja muuallekin maailmaan ei ole perustettu homojen seurakuntia? Ovathan homoseksuaalit vaatineet/toimittaneet jo omia jumalanpalveluksiakin, eikä oman kirkkokunnan perustaminen sitä taustaa vasten siis ole mikään outo asia.


      • koska kirjoitti:

        inhoavat teitä jotka luulette olevanne parempia kuin muut. Nin veikkaan. Sinulla on varmaan sitä oikeaa tietoa näistä kaikista eroajista?

        "- hellarit ei tarvitse kirkkoa mihinkään"

        Kyllä helluntailaiset tarvitsee kirkkoa varsinkin välillisesti jatkaakseen nykyiseen mallin ja ollakseen edes nykyisen verran uskottava suuren kansan silmissä.

        Suomessa on tällä hetkellä Valtion kirkko ja lainsäädäntö on räätälöity sen mukaan uskovaisille suotuisaksi.
        Myös suurimmat päättäjät entisissä ja nykyisessä hallituksessa ovat uskovaisia ja heidän mandaatillaan vallassa.

        Fidahan siinä ensimmäiseksi menettäisi Valtion rahoituksen toiminnallleen.


      • on olemassa
        : kirjoitti:

        Miksi Suomeen ja muuallekin maailmaan ei ole perustettu homojen seurakuntia? Ovathan homoseksuaalit vaatineet/toimittaneet jo omia jumalanpalveluksiakin, eikä oman kirkkokunnan perustaminen sitä taustaa vasten siis ole mikään outo asia.

        maalimalla perustettu, homoseksuaaleilla on USAssa mm. omia helluntaiseurakuntia. Suomessa sateenkaaritoimintaa on kirkon sisällä. Kikon kanta ei ole niin jyrkkä mitä Räsäskän kommenteista voisi päätellä.


      • : kirjoitti:

        Miksi Suomeen ja muuallekin maailmaan ei ole perustettu homojen seurakuntia? Ovathan homoseksuaalit vaatineet/toimittaneet jo omia jumalanpalveluksiakin, eikä oman kirkkokunnan perustaminen sitä taustaa vasten siis ole mikään outo asia.

        "Miksi Suomeen ja muuallekin maailmaan ei ole perustettu homojen seurakuntia?"

        Mitäs järkeä siinä olisi että jokaiselle ryhmälle perustettaisiin oma seurakunta?
        Ei ole naisille ja miehillekään omia seurakuntia, eikä lapsille, tummaihoisille tai vasenkätisille.


      • järkeä
        Pe.ku kirjoitti:

        "Miksi Suomeen ja muuallekin maailmaan ei ole perustettu homojen seurakuntia?"

        Mitäs järkeä siinä olisi että jokaiselle ryhmälle perustettaisiin oma seurakunta?
        Ei ole naisille ja miehillekään omia seurakuntia, eikä lapsille, tummaihoisille tai vasenkätisille.

        on omilla jumalanpalveluksilla? Niitä on alettu toimittaa ympäri Suomea.


      • merihukka
        järkeä kirjoitti:

        on omilla jumalanpalveluksilla? Niitä on alettu toimittaa ympäri Suomea.

        Kirkon papit kauhtanoissa taikaesineet käsissä siunaavat koteja, autoja, viljapeltoja ja ties mitä. Luulisin että maksusta.

        Pahat henget vilahtaa karkuun, kuulemma ja papille kilahtaa fyrkat taskuun.

        Lienekö helluntailaisuudessa samaa käytäntöä?


      • .,.,
        Pe.ku kirjoitti:

        "- hellarit ei tarvitse kirkkoa mihinkään"

        Kyllä helluntailaiset tarvitsee kirkkoa varsinkin välillisesti jatkaakseen nykyiseen mallin ja ollakseen edes nykyisen verran uskottava suuren kansan silmissä.

        Suomessa on tällä hetkellä Valtion kirkko ja lainsäädäntö on räätälöity sen mukaan uskovaisille suotuisaksi.
        Myös suurimmat päättäjät entisissä ja nykyisessä hallituksessa ovat uskovaisia ja heidän mandaatillaan vallassa.

        Fidahan siinä ensimmäiseksi menettäisi Valtion rahoituksen toiminnallleen.

        ilman valtakirkkoa.

        1920-luvun alussa vasta säädettiin laki, jonka mukaan kirkosta sai erota, ja sen jäsenyyden sai vaihtaa mm.helluntailaisuuteen. Tosin ero ei astunut heti voimaan, vaan eroilmoituksesta seurasi katumuskuukausi, jonka jälkeen se tapahtui.

        Vasta vuonna 2003 tuo käytäntö muutettiin.

        Vieläkään eroja ei oikein noteerata, esim.jos eroaa tammikuussa niin kirkollisveroai"käytännön syistä"joutuu maksamaan koko vuoden, ja se on 200-500 e/kk.

        Kun ajatellaan että nämä nyt kirkosta eronneet ovat olleet keski-iässä niin heidän maksama summa kirkolle on huikea. Siitä ei kukaan kiitä, niin kuin tällä palstalla voi nähdä.
        Sitä kyllä jaksetaan itkeä mitä tulevaisuudessa menetetään heidän lähdön myötä.

        Lapsi-,ja nuorisotyöstä se on pois. Siihen kai ne kirkon enimmät rahat menevät, koska lasten varassa koko kirkko lepää.

        On oikeastaan jonkinlainen ihme, että tässä maassa on jo 20% kirkosta lähteneitä. Kaste, kerran viikossa tunti uskontoa, koulussa. Lapselle opetetaan mukamas"tosiasioita", että Jeesus on kuollut syntien puolesta, ja Jeesus sitä ja Jeesus tätä, ja ET_opetukseen osallistuva nuori on poikkeus, ja mitä olen kuullut niin voi joutua jopa syrjityksi, kun ei uskokaan Jeesuksiin kuten toiset.

        Lapsia viedään myös ilmaisiin äiti-lapsi Jeesus-piireihin, ja kaikenlaista, sen uskonnonopetuksen tueksi. Pienen lapsen aivopesuahan se on. Matkan varrelle tulee sukulaisten ja ystävien hautajaisia, häitä, yms.tapahtumia, joissa Jeesuksista lauletaan.

        Sitten konfirmaatio. Tarjotaan mahdollisuutta tehdä "uskonratkaisu", näille kirkkoon väkisin liitetyille.
        Tarjotaan jos jotakin, ja jo 16-vuotias saa äänestää kirkollisvaaleissa. Erota ei saa.

        Silti 40% eroakirkosta.fi-palvelun käyttäjistä on tähän saakka olleet juuri 18 vuotta täyttäneet nuoret. Jännä juttu...

        Ne nuoret jotka eivät eroa, maksavat kirkolle, tekevät siellä häät ja kun omat lapset kastetaan, ja ripitetään, niin toimitusteen hinnaksi tulee kerralla tuhansia euroja. Naurettavaa touhua sanon minä.

        Se kaiken naurettavuus paljastuisi kansalle jos homot saisivat rahoilleen vastineen kirkkohäiden muodossa. Mutta ei sitä sallita. Se on tekopyhien uskisten, kuten Päkä, oman avioliiton arvokkuudesta pois.

        Ja siksi kaikki jatkuu ennallaan. Me elätämme näitä kirkon kukkahattutätejä, ja rikkaita pastoreita ja piispoja, oikein vielä viihdytämme heitä. He ovat ainoat jotka jotakin kaikesta hyötyvät.


      • R.yssä
        minätaas... kirjoitti:

        torvitetaan sitä, että helluntaiherätys on "kirkon kainalossa"? Eihän siinä ole totuuden häivääkään. H.h: ei ole mitenkään riippuvainen kirkosta. Jos jotku on muutaman kerra oolleet yhteisissä paneeliistunnoissa, ei se mitenkään tee kirkosta riippuvaiseksi? Päinvastoin, on juuri homouden hyväksynnän kirkossa yleistyessä, on otettu etäisyyttä kirkkoon.
        * Koko kansa tajuaa kirkon moraalin lopahtaneen kuin lehmän häntä, ei jumalatonkaan kirkon jäsen hyväksy ihan mitä vaan, siksi homouden/lesbouden hyväksyntä lyö ylilaidan, sitä vaan ei voida suvaita, ja kirkko senkun jatkaa mieletöntä linjaansa, kun jotku naispiispat puhuu mukavia. Naispiispan mukana tuli "synti" kirkkoon, ensinnä jo siksi, että johtajan paikka ei kuulu naiselle Raamatun mukaan, ja siksi se on kiroukseksi, ei siunaukseksi, kaiken kukkuraksi tämä nainen suvaitsee Sodoman ja Gommorran synnit kirkon sisälle siunattavaksi. Voi kauhistuksen kanahäkki!!!

        ja pysyy niin kauan ev.luth.kirkon kainalossa, kunnes kaikki helluntaiseurakunnissa viihtyvät eroavat ev.luth.kirkon jäsenyydestä ja liittyvät sen helluntaiseurakunnan jäseneksi, jossa istuvat sanan kuulolla.

        Kaksoisjäsenyys sekoittaa uskonvakaumuksen varsinaiseksi sekametelisopaksi, kun nimellisesti on helluntailainen ja virallisesti luterilaisen kirkon jäsen.

        Sekö lienee sitten helluntaikirkon vastustajien este helluntaikirkkoon liittymiselle, ettei voi olla kahden kirkon jäsen samalla kertaa, vaan on valittava toinen näistä. Helluntaikirkko tai helluntailiike ja ev.luth.kirkko..


    • Raamatusta:

      22Nelonen:
      Arkkipiispa sanoutuu irti homovastaisuudesta
      http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/kappalainen-homoilta-oli-tahaton-ansa-kirkolle/608498

      Arkkipiispa sanoutuu irti kirkon opista ja Raamatusta
      Luterilainen kirkko Suomessa
      Kirkon oppi

      Ev.lut. kirkko tunnustaa kristillistä uskoa, joka perustuu yksin Raamattuun. Kirkko opettaa, että Kristus on läsnä kirkossaan Jumalan sanan ja sakramenttien välityksellä. Kristus lahjoittaa armosta pelastuksen kaikille, jotka uskovat häneen. Sakramentteja on kaksi, kaste ja ehtoollinen.

      Kristukselta saamansa tehtävän mukaisesti kirkko julistaa Jumalan sanaa, jakaa sakramentteja, levittää kristillistä sanomaa ja toimii lähimmäisenrakkauden toteuttamiseksi. Kristillistä auttamistyötä kutsutaan diakoniaksi.

      Seuraava on Raamatusta eli Jumalan Sanaa: Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
      http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku/?hakuehto=roo 1

      Hakuehdolla VIHA löytyi 716 jaetta.
      Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa...
      http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=viha
      http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=vihoi

      • lukemassa käynyt

        Avoin kirje arkkipiispalle, Osa I
        Kirje toimitettu s-postissa myös kaikille EVL kirkon piispoille 19.10.2010
         

        Arvoisa arkkipiispa Kari Mäkinen
         
        Viite: Eilen (18.10.2010) totesitte haastattelussa, että ”nyt pitää tarkasti kuulla ihmisten viestejä”.
        Te olette Suomen EVL kirkon arkkipiista, ylin kaitsija. Te tahdotte olla eräiden vähemmistöjen ihmisarvon puolustaja ja takuumies. Te tahdotte ”muuttaa kirkkoa ajan hengen” vaatimusten ja ”yhteiskunnan muuttuneen statuksen” mukaisesti. Haluatte että kirkko on moniarvoinen, suvaitsevainen, kaikkia miellyttävä pesä. Mutta nyt? Te olette korostuneen aktiivisesti aktivoitunut ”ajamaan” lähinnä yhden marginaaliryhmän asiaa? Homot, lesbot ja vastaavat seksuaalivähemmistöt. Toimintanne näyttää kovin yksisilmäiseltä! Eikö KAIKILLA muilla kirkon jäsenillä myös ole oikeus tulla kuulluiksi?

        Mihin unohditte kirkon KÖYHÄT? Lapsiperheet, yksinhuoltajaperheet, köyhät eläkeläiset, köyhät työttömät, syrjäytyneet? Tilastojen mukaan Suomessa elää lähes miljoona ihmistä alle EU-köyhyysrajan. Uutisten mukaan vähätuloisten LAPSET kärsivät PUUTETTA! Ja heitä on satoja tuhansia. Kymmenkertaisesti enemmän kuin seksuaalivähemmistöjen edustajia. Miksi ette KÖYHIÄ puolusta? Eikö heillä ole IHMISARVOA, oikeutta hyvinvointimaan yhdenvertaiseen elintasoon?

        Entä VANHUKSET? Hoitajana ( nyt eläkkeellä) olen nähnyt lukemattomien vanhusten KURJUUDEN. Sekä laitoksissa, että kotihoidon piirissä. Kirkon palvelijat käyvät ehkä kerran kuussa (laitoksissa) tarjoamassa hartauden, kodeissa vanhukset jäävät usein täysin yksin! Moni vanhus sanoo: - kirkko on meidät unohtanut. Totta!

        Entä NUORET? Nuorilla on stressiä, on uupumusta, on mt-ongelmia. He väsyvät vaatimusten suorituspaineissa. Entä mielenterveysongelmaiset, elämän muuten rampauttamat ihmiset, sairaat, väsyneet?

        Huomaattehan, kuinka Te katselette ”kykloopin silmällä” asioita? Te olette ”suuntautunut” lähinnä yhden pienen ryhmän ihmisarvon ajamiseen. Miksi? Te ette aja YHDENVERTAISESTI kirkon jäsenten ihmisarvoa. Teissä täyttyy Sodoman ja Gomorran analyysi, sen tuomion argumentit, joilla homovillitykseen ajautuneet kaupungit tuhottiin. Se oli tämä:

        ”Tämä oli --- Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo. (---) Mutta köyhää ja kurjaa hän ei kädestä ottanut.” (Hes 16:49-50) Ja mitä tapahtui. Sen voi jokainen lukea 1. Moos 18-19. luvuista.

        Hyvä arkkipiispa. Tässä ei ole vielä kaikki? Kirjoitan Teille toisenkin kirjeen, osa II. Kirjoitan sitä, mitä Jumala ajattelee sellaisesta arkkipiispasta, joka vähättelee, romuttaa ja halveksii Jumalan Sanaa ja Pyhää Lakia. Niitä säädöksiä, joiden varaan seurakunta ja usko nojautuu.
        Te, EVL kirkon ylin kaitsija olette menettelyillänne tilanneet ”paimenkirjeen” Ylipaimenelta, Herraltamme Jeesukselta Kristukselta, universaalin seurakunnan Päältä. Valmistukaa lukemaan myös osa II.
         
        19.10.2010
        Kunnioittavasti
        Maijaliisa Hiekkanen
        vartijaksi asetettu


      • lukemassa käynyt
        lukemassa käynyt kirjoitti:

        Avoin kirje arkkipiispalle, Osa I
        Kirje toimitettu s-postissa myös kaikille EVL kirkon piispoille 19.10.2010
         

        Arvoisa arkkipiispa Kari Mäkinen
         
        Viite: Eilen (18.10.2010) totesitte haastattelussa, että ”nyt pitää tarkasti kuulla ihmisten viestejä”.
        Te olette Suomen EVL kirkon arkkipiista, ylin kaitsija. Te tahdotte olla eräiden vähemmistöjen ihmisarvon puolustaja ja takuumies. Te tahdotte ”muuttaa kirkkoa ajan hengen” vaatimusten ja ”yhteiskunnan muuttuneen statuksen” mukaisesti. Haluatte että kirkko on moniarvoinen, suvaitsevainen, kaikkia miellyttävä pesä. Mutta nyt? Te olette korostuneen aktiivisesti aktivoitunut ”ajamaan” lähinnä yhden marginaaliryhmän asiaa? Homot, lesbot ja vastaavat seksuaalivähemmistöt. Toimintanne näyttää kovin yksisilmäiseltä! Eikö KAIKILLA muilla kirkon jäsenillä myös ole oikeus tulla kuulluiksi?

        Mihin unohditte kirkon KÖYHÄT? Lapsiperheet, yksinhuoltajaperheet, köyhät eläkeläiset, köyhät työttömät, syrjäytyneet? Tilastojen mukaan Suomessa elää lähes miljoona ihmistä alle EU-köyhyysrajan. Uutisten mukaan vähätuloisten LAPSET kärsivät PUUTETTA! Ja heitä on satoja tuhansia. Kymmenkertaisesti enemmän kuin seksuaalivähemmistöjen edustajia. Miksi ette KÖYHIÄ puolusta? Eikö heillä ole IHMISARVOA, oikeutta hyvinvointimaan yhdenvertaiseen elintasoon?

        Entä VANHUKSET? Hoitajana ( nyt eläkkeellä) olen nähnyt lukemattomien vanhusten KURJUUDEN. Sekä laitoksissa, että kotihoidon piirissä. Kirkon palvelijat käyvät ehkä kerran kuussa (laitoksissa) tarjoamassa hartauden, kodeissa vanhukset jäävät usein täysin yksin! Moni vanhus sanoo: - kirkko on meidät unohtanut. Totta!

        Entä NUORET? Nuorilla on stressiä, on uupumusta, on mt-ongelmia. He väsyvät vaatimusten suorituspaineissa. Entä mielenterveysongelmaiset, elämän muuten rampauttamat ihmiset, sairaat, väsyneet?

        Huomaattehan, kuinka Te katselette ”kykloopin silmällä” asioita? Te olette ”suuntautunut” lähinnä yhden pienen ryhmän ihmisarvon ajamiseen. Miksi? Te ette aja YHDENVERTAISESTI kirkon jäsenten ihmisarvoa. Teissä täyttyy Sodoman ja Gomorran analyysi, sen tuomion argumentit, joilla homovillitykseen ajautuneet kaupungit tuhottiin. Se oli tämä:

        ”Tämä oli --- Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo. (---) Mutta köyhää ja kurjaa hän ei kädestä ottanut.” (Hes 16:49-50) Ja mitä tapahtui. Sen voi jokainen lukea 1. Moos 18-19. luvuista.

        Hyvä arkkipiispa. Tässä ei ole vielä kaikki? Kirjoitan Teille toisenkin kirjeen, osa II. Kirjoitan sitä, mitä Jumala ajattelee sellaisesta arkkipiispasta, joka vähättelee, romuttaa ja halveksii Jumalan Sanaa ja Pyhää Lakia. Niitä säädöksiä, joiden varaan seurakunta ja usko nojautuu.
        Te, EVL kirkon ylin kaitsija olette menettelyillänne tilanneet ”paimenkirjeen” Ylipaimenelta, Herraltamme Jeesukselta Kristukselta, universaalin seurakunnan Päältä. Valmistukaa lukemaan myös osa II.
         
        19.10.2010
        Kunnioittavasti
        Maijaliisa Hiekkanen
        vartijaksi asetettu

        Avoin kirje arkkipiispalle, osa II
        Kirje toimitettu kaikille EVL kirkon piispoille 19.10.2010

        Arvoisa arkkipiispa Kari Mäkinen


        Suomen EVL kirkko uskontunnustuksessaan julistaa uskoa Kaikkivaltiaaseen Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen ja Pyhään Henkeen. Kirkon opetuksen ja opin auktoriteettina on (ainakin aiemmin) pidetty Pyhän Raamatun sanaa. Entä nyt? Uskokaa taikka älkää, kun sanon Teille, että homoutta puolustelevilla puheillanne olette suututtaneet Jumalan. Hän on kyllästynyt siihen, että omavaltaisesti olette ryhtynyt kumoamaan ja ”purkamaan” niitä säädöksiä, joita Jumala ei ole peruuttanut eikä purkanut. Elävä Jumala kysyy Teiltä: - Missä on Ramattunne? Jos se Teiltä jostakin löytyy, Ylipaimen käskee lukemaan seuraavat kohdat:

        3.Moos 18.luku: Kielletyt sukupuolisuhteet. ”Älä makaa miehen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.” (18:22)
        3.Moos 20. luku: Rangaistusmääräyksiä. ”Jos mies makaa miehen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan; he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa.” (20:13)

        Tämä on Pyhän Lain tekstiä. Onko Laki kumottu? Ei ole. Mitä Herramme Jeesus sanoi?
        ”Älkää luulko että minä olen tullut Lakia tai profeettoja kumoamaan... vaan täyttämään. Totisesti, laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennenkuin kaikki tapahtuu.” (Matt 5:17-19)

        Jumala ei ole muuttunut. Hän ei ole peruuttanut Pyhää Lakia. Mutta? Hän on antanut Poikansa Jeesuksen, joka eli vanhurskaan elämän, kuoli lainrikkojen (syyttömän) kuoleman, ja hankki tällä sovituksella armon. Kenelle? Jotka Lain tuomion edessä katuvat, tekevät parannuksen, luopuvat synneistä ja himoistaan. Jotka siis uskovat Jeesuksen sovitustyön. Muut jäävät Lain tuomion alle.

        Hyvä arkkipiispa. Olette joutuneet Kaikkivaltiaan Jumalan epäsuosioon. Teillä ei ole legitiimiä valtaa edes arkkipiispan asemassa luvata ”siunausta” homouden ja vastaavien syntien ja himojen ylitse. Olette antaneet julkisen näytön Majesteettirikkomuksesta Jumalan Pyhyyttä, Pyhää Lakia koskien. Tämän kerran Teille annetaan anteeksi. Mutta jos tahdotte jatkaa mielivaltaisuuttanne koskien Jumalan Pyhää Sanaa, vastaatte itse seurauksista. Jumalan kurittava Käsi astuu voimaan, Teidän, EVL kirkon, sekä koko kansankin ylitse.

        Muistakaa seuraavat asiat. 1) Te ette ”paimenna” omia lampaitanne, vaan Jumalan omaisuutta.
        ”Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellään on itselleen ansainnut.” (Apt 20:28, 1 Piet 5:2-4) 2) Teidän on tehtävä ”tili” seurakunnan Päälle. 3) Lukekaa ehdottomasti kaikki ne Raamatun kohdat, jotka homoutta koskien on kirjoitettu. Myös Uuden testamentin seurakunnalle osoitetut. (1.Moos 18-19 luvut, Room 1:18-32, 1 Kor 6:9-10, 2 Piet 2:5-8, Juud 7-19)

        Rukoilen teille katumuksen armoa ja nöyryyttä Jumalan edessä. Enemmän kuin ”ihmisten ääntä” on kuunneltava Jumalan ääntä, Sanaa! Jatkakaa yhdenvertaisesti KAIKKIEN ihmisten ihmisarvon puolustamista. Se on Jumalan tahto. Mutta lakatkaa saarnaamasta ”siunausta” synnille, himoille ja iljettävyydelle, koska sellaista ei Jumala siunaa. (Apt 3:26)

        19.10.2010
        Kunnioittavasti
        Maijaliisa Hiekkanen
        vartijaksi asetettu

        http://www.suomistory.vuodatus.net


      • Jope. 48.
        lukemassa käynyt kirjoitti:

        Avoin kirje arkkipiispalle, osa II
        Kirje toimitettu kaikille EVL kirkon piispoille 19.10.2010

        Arvoisa arkkipiispa Kari Mäkinen


        Suomen EVL kirkko uskontunnustuksessaan julistaa uskoa Kaikkivaltiaaseen Jumalaan, Jeesukseen Kristukseen ja Pyhään Henkeen. Kirkon opetuksen ja opin auktoriteettina on (ainakin aiemmin) pidetty Pyhän Raamatun sanaa. Entä nyt? Uskokaa taikka älkää, kun sanon Teille, että homoutta puolustelevilla puheillanne olette suututtaneet Jumalan. Hän on kyllästynyt siihen, että omavaltaisesti olette ryhtynyt kumoamaan ja ”purkamaan” niitä säädöksiä, joita Jumala ei ole peruuttanut eikä purkanut. Elävä Jumala kysyy Teiltä: - Missä on Ramattunne? Jos se Teiltä jostakin löytyy, Ylipaimen käskee lukemaan seuraavat kohdat:

        3.Moos 18.luku: Kielletyt sukupuolisuhteet. ”Älä makaa miehen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan, sillä se on kauhistuttava teko.” (18:22)
        3.Moos 20. luku: Rangaistusmääräyksiä. ”Jos mies makaa miehen kanssa niinkuin naisen kanssa maataan; he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa.” (20:13)

        Tämä on Pyhän Lain tekstiä. Onko Laki kumottu? Ei ole. Mitä Herramme Jeesus sanoi?
        ”Älkää luulko että minä olen tullut Lakia tai profeettoja kumoamaan... vaan täyttämään. Totisesti, laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennenkuin kaikki tapahtuu.” (Matt 5:17-19)

        Jumala ei ole muuttunut. Hän ei ole peruuttanut Pyhää Lakia. Mutta? Hän on antanut Poikansa Jeesuksen, joka eli vanhurskaan elämän, kuoli lainrikkojen (syyttömän) kuoleman, ja hankki tällä sovituksella armon. Kenelle? Jotka Lain tuomion edessä katuvat, tekevät parannuksen, luopuvat synneistä ja himoistaan. Jotka siis uskovat Jeesuksen sovitustyön. Muut jäävät Lain tuomion alle.

        Hyvä arkkipiispa. Olette joutuneet Kaikkivaltiaan Jumalan epäsuosioon. Teillä ei ole legitiimiä valtaa edes arkkipiispan asemassa luvata ”siunausta” homouden ja vastaavien syntien ja himojen ylitse. Olette antaneet julkisen näytön Majesteettirikkomuksesta Jumalan Pyhyyttä, Pyhää Lakia koskien. Tämän kerran Teille annetaan anteeksi. Mutta jos tahdotte jatkaa mielivaltaisuuttanne koskien Jumalan Pyhää Sanaa, vastaatte itse seurauksista. Jumalan kurittava Käsi astuu voimaan, Teidän, EVL kirkon, sekä koko kansankin ylitse.

        Muistakaa seuraavat asiat. 1) Te ette ”paimenna” omia lampaitanne, vaan Jumalan omaisuutta.
        ”Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellään on itselleen ansainnut.” (Apt 20:28, 1 Piet 5:2-4) 2) Teidän on tehtävä ”tili” seurakunnan Päälle. 3) Lukekaa ehdottomasti kaikki ne Raamatun kohdat, jotka homoutta koskien on kirjoitettu. Myös Uuden testamentin seurakunnalle osoitetut. (1.Moos 18-19 luvut, Room 1:18-32, 1 Kor 6:9-10, 2 Piet 2:5-8, Juud 7-19)

        Rukoilen teille katumuksen armoa ja nöyryyttä Jumalan edessä. Enemmän kuin ”ihmisten ääntä” on kuunneltava Jumalan ääntä, Sanaa! Jatkakaa yhdenvertaisesti KAIKKIEN ihmisten ihmisarvon puolustamista. Se on Jumalan tahto. Mutta lakatkaa saarnaamasta ”siunausta” synnille, himoille ja iljettävyydelle, koska sellaista ei Jumala siunaa. (Apt 3:26)

        19.10.2010
        Kunnioittavasti
        Maijaliisa Hiekkanen
        vartijaksi asetettu

        http://www.suomistory.vuodatus.net

        sanoit. vartijaksi asetettu. Mitenkä todistat että sinun sanasi on todella, Jumalasta. Vastaa Raamatun mukainen vastaus.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe