Kirunaaliöljy/omega-3?

Äiti76

Heissan!
Pojallani on tark. ja keskittymisvaikeuksia. Hänet on tutkittu, mutta "ongelmat" eivät riitä diagnosiin.
Luin jostakin jutusta, jossa perheellä oli 2 ADHD-lasta, että äiti oli antanut lapsille omega-3:sta, jolloin olivat vähän "rauhoittuneet".
Jostain mainoksesta taas kuin, että kirunaaliöljy (eye Q) auttaisi myöskin keskittymiseen.

Onko täällä kenellä kokemuksia asiasta? Kumpaa (tai mitä) suosittelette, jos olette saaneet apua jostakin tuotteesta?

Muutenhan asia ei ole "ongelma", mutta koulussa asia vaan jotenkin kasautuu ja opelta tulee viestiä vähän turhankin useasti =(

Kiitoksia kovasti jo etukäteen!

8

1535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EPAA...

EPA:a pitäisi tarkkaivaisuushäiriöisen saada n. 600mg..seuraile kalanmaksaöljyjen ym. kyljestä näitä määriä!! niissä on huikeita eroja.

• Äiti76

Kiitos. Käyn joku päivä apteekissa vähän tutkimassa asiaa.

• Äiti76
        Äiti76 kirjoitti:

Kiitos. Käyn joku päivä apteekissa vähän tutkimassa asiaa.

Kysyn vielä vinkkiä:

mitä tuotetta kannattaisi ostaa?
        Oon käyny apteekissa ja ostanut 2x "väärän tuotteen", eli purkissa liian isoja kapsekeita 8v niellä.

Missä tuotteessa olis riittävästi epaa ja riittävän pieni koko?

Kiitos!

• .
        Äiti76 kirjoitti:

Kysyn vielä vinkkiä:

mitä tuotetta kannattaisi ostaa?
        Oon käyny apteekissa ja ostanut 2x "väärän tuotteen", eli purkissa liian isoja kapsekeita 8v niellä.

Missä tuotteessa olis riittävästi epaa ja riittävän pieni koko?

Kiitos!

ja ei kannata ostaa kalanMAKSAöljyä, vaan kalaöljyä

http://www.yliopistonapteekki.fi

siellä infoa tuotteista ja niiden sisällöistä

• tarkkaavaisuus takas

Hei!
      Minä olisin myös kiinnostunut aiheesta, koskien omaa poikaani (7v). Onko kukaan kokeillut näitä Eye q chews-kapseleita???? Olen lukenut niistä vanhempia keskusteluja joissa todettu hyviksi, mutta onko uudempia kokemuksia??

• Äiti76

eye q:ssa ei ole tarpeeksi EPAa, muusta en tiedä.

• omegaa ym

Olen lukenut aivan samoja tuloksia, kannattaahan se kokeilla, tässä pari tuotetta:

http://www.iherb.com/Carlson-Labs-For-Kids-Chewable-DHA-Bursting-Orange-Flavor-120-Soft-Gels/13109?at=0

http://www.iherb.com/Garden-of-Life-Oceans-Kids-DHA-Chewables-Berry-Blast-Flavor-120-Chewable-Softgels/16304?at=0

Tuolta Iherb:stä saa kaikki muutkin tarvittavat vitamiinit: D:t, magnesiumit ym ym.
      edullisemmin kuin suomesta, postikulut vain 4$, ja tuotteet tulee suoraan postilaatikkoon.

Tilauksen yhteydessä käytä koodia NOK487 niin saat vielä 5$ alennusta.

Pidä vain kokonaisumma alle 80$ niin ei mene veroja.

• kasviksia.

Kalaöljy tai kalaa sekä riittävästi D-vitamiinia.

Gluteiiniviljat pois.

Luonnollisia rasvoja:

Kala, pähkinät, siemenet, manteli, avokado, kylmäpuristetut öljyt (hampunsiemen, oliivi, pellavansiemen, camelina, rypsi, kookos). Kylmäpuristuksen ansiosta öljyn rasvahappokoostumus ja vitamiinit säilyvät luonnollisessa muodossaan. Eläinrasvat (luomu parasta). EI MARGARIINIA

Rasvaa tulisi saada vähintään 1 g painokiloa kohti, jotta välttämättömien rasvahappojen saanti turvattaisiin ja tämä ei mitenkään täyty "kevytmyrkyillä".

http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      58
      5574
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      199
      3635
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2438
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      22
      2385
    5. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      9
      1278
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      67
      1078
    7. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      102
      1069
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      89
      1051
    9. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      18
      1032
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      975
    Aihe