Chili tiputtaa lehtiä

Chilinkasvattaja

Chileilleni on tapahtumassa jotain. Toin ne sisälle tällä viikolla, koska epäilin ulkona olevan liian kylmä, sillä lämpötila oli pakkasella ja nollassa. Nyt osa chileistä on alkanut tiputtaa lehtiä. Yhdessäkin on jäljellä enää ranka ja oksassa roikkuva chili. Jostain syystä kyllä osa on ihan hyvinvoivan näköisiä.

Rakkaudella olen vaalinut chilejäni. Alkuvuodesta kasvatin ne itse siemenestä ja olen seurannut heidän kasvuaan läpi talven, kevään ja kesän. Satoakin olen saanut. Teinkö virheen, kun toin ne sisälle? Ei tuolla ulkona ole kyllä pitkään aikaan aurinkoa näkynyt, jos ne ovat saaneet liian vähän valoa. Kesällä lannoitin chilejäni, mutta nyt syksyllä en enää.

Onko chileilläni enää mitään toivoa? Niihin on tulossa useita chilin alkujakin.

Chilin lajia en tiedä. Kasvatin ne kaupan vihannesosastolta ostamieni chilien siemenistä.

3

5319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chilinkasvattaja

Kukaan ei ole vastannut minulle, mutta voin silti kertoa, että nyt lehtensä pudottaneisiin chileihini on alkanut kasvaa uusia lehtiä! Tämäpä oli iloinen yllätys. :)

• molemmilla

Saman teki paprikat ja tomaatit, olosuhteet kai muuttui liian rajusti. Talvetan viileässä huoneessa ja kaljuuntumisvaiheen jälkeen osa yritti ryhtyä kukkimaan uudestaan:)

• Chiliseeds
        molemmilla kirjoitti:

Saman teki paprikat ja tomaatit, olosuhteet kai muuttui liian rajusti. Talvetan viileässä huoneessa ja kaljuuntumisvaiheen jälkeen osa yritti ryhtyä kukkimaan uudestaan:)

Kaupan chilit ovat monesti niin jalostettuja, että eivät elä yhtä kasvukautta pidempään. Omani eivät selvinneet talven yli. Siemeninä ostetut taas selvisivät lähes poikkeuksetta, ja kasvit ovat jo kolmatta vuotta hengissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      114
      10165
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      4970
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      2161
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      105
      2038
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      26
      1874
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1551
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1382
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      31
      961
    9. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      957
    10. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      932
    Aihe