Mitä olivat ne kiiltotuhkapensaan ongelmat, jotka aikoinaan syrjäyttivät sen aseman eniten myytynä koriste-ja aitapensaana? tähän ei tunnu löytyvän vastausta, ei edes ns. asiantuntijoilta...
Tuhkapensaan ongelmat
3
4031
Vastaukset
- kasvattaja
Tarkoittakohan tuota tulipoltetta ?
http://www.evira.fi/portal/fi/kasvit/viljely_ja_tuotanto/kasvitaudit_ja_tuholaiset/vaaralliset_kasvitaudit_ja_tuholaiset/usein_kysyttya/tulipolte/- ...
Linkittämäsi artikkelin mukaan, tulipoltetta ei esiinny Suomessa. Se ei siis voi olla aloittajan hakema ongelma. Tuhkapensailla esiintyy kyllä runsaasti tulipoltteen kaltaisia oireita. Kuten artikkelissa kerrottiin: muutkin bakteeri- ja sienitaudit aiheutavat kyseisen kaltaisia oireita, ja taudinmääritykseen tarvitaan tarkkoja laboratoriokokeita. Totta on myös sekin, että savimaissa kiiltotuhkapensaat oireilevat herkemmin kuin hiekkamaissa.
- puutarhamummu
Kiiltotuhkapensaaseen saattaa tulla kasvitautia etenkin, mikäli se kasvaa kylmässä savimaassa. Läpäisevässä hiekka- tai moreenimaassa tätä ongelmaa ei yleensä kuitenkaan esiinny. Eikä kiiltotuhkapensaassa välttämättä aina tautia esiinny savessakaan. Oma puutarhani on savinen ja kuitenkin siellä kasvaa usea täysin terve kiiltotuhkapensas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2129180
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265928- 1024838
- 584823
- 833914
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.743453- 573425
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262916Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502812- 432681