on ilmoja pidelly, sade ropisee ikkunapeltiin vihreä kynttilä palaa ja jotain tekee mieli haukata, ehkä suolaista kahvin kanssa.
Pitääkö päiväkahvit saada.....
Kun heräät, mitä teet joka päivä ihan ensiksi, niin totutusti ettet edes mieti........
Minä petaan sängyn ja vasta sitten lähden makuuhuoneesta
Harraste / addiktio..... Keskiviikkoa
48
594
Vastaukset
- mies ja kissa
Kahvit tippumaan, kylppärireissu suihkuineen ym. aamutoimet, aamupala ja uutisotsikot netistä. Oli unohtua, kylppärin jälkeen kissalle ruokaa, se kyllä osaa vaatia ja tuntee aamurutiinit.
saada, minulla on juuri Muumi-muki edessäni. En kylläkään haukkaa mitään kahvin kanssa.
Aamulla menen ekaksi vessaan ja sitten kahvin keittoon.
Usein hammasharja suussani, mulla on aina monta hommaa menossa samaan aikaan.
Vuoteen on muuten hyvä antaa tuulettua vähintään kymmenen minuuttia ennen petaamista.Ensimmäiseksi jos olen aamuun menossa silloin sammutan sellaisen soivan joka tekis aina mieli viskata ikkunan läpi.
Ja sitten silmät sikkurassa painamaan kahvinkeitin päälle.
Jos ei ole aamuun menoa niin herään kun herätyttää ja silloin yleensä keitän ne kahvit.
Iltavuoroissa ja vapaalla en ole välttämättä illalla laittanut kahvia valmiiksi.
Ja sitten ehdottomasti vessaan.- Teemuna
Ensin tihrustan kylppäriin huuhtomaan näköelimet ja sitten keittämään kahvia. Vuoteen sijaaminen ja kunnon tuuletus. Uutisten seurantaa kahvikupin kanssa. Hammaspyykki, kakallakäynti ja suihkuttaminen. Semmosta suunnilleen.
- HTZA
uusi tietsikkalelu ei ole vielä (kään) tullut.
Nykyään, kun Pitsinnypläys on jäänyt vähemmälle ja tekniset leikkikalut lisääntyvät ja muuttuvat addiktioksi, pitäsi niiden käsittelyyn ja postitukseen saada sellainen Ykkösluokka-Super.
Rakkauskirjeet, veroliput ja uusi mäntäsatsi bikeen, saisivat liikkua kakkosluokassa.
Tuli sentään pari uutta päivitystä jotka ajelin pöytäkoneeseeni.
Löysin myös kaupasta uuden toimittajan Leipäjuustokiekon, se on lisäaineeton, joten lowcarb: kin parantaa juoksuaan. Sähköpostiin tuli myös kysely, pitääkö minulle talven aikana sitoa Perhoja ja jos, niin minkälaisia. EI ennen kotikutojat markkinoinneet, jos et muistanut kysyä niin olit sitten ilman.
H. - kawe
ja hammasharja tuntuu olevan vessanpytyn lisäksi ne *ykköset.
Luin tuossa päiväpostit, puoli mukia kahvia, ilman *syötävää, outoa oli.
Päiväkahvit terminä on jotenkin syntinen. Nyt kun juodaan lattea, espressoa ym. ja sitten mukia kanniskellaan kadulla ja ollaan kiireisiä...........
sitäkö se että:
Elämä muuttuu Eskoseni......
Elämä kyykyttää
ja
Siperia opettaa
toisaalta miten tämä nyt mihinkään liittyy Vähän vaihtelee päivästä ja säästä, niin ja siitä mitä tuo pentu on saanut yöllä aikaiseksi, sekin täytyy aina heti ruokkia, on aamulla hirveän nälkäinen. Tänään oli kaupunkipäivä joten kaikki jäi aamulla vähän kesken. Yleensä juon ensin kahvit ja syön kunnon aamupalan, sitten päivän mukaan vaihtelevaa ohjelmaa. Nyt ehdin onneksi tuon sateen alta pois.
Ei ole rutiineja. No sen verran on, ettäpainan inhottavasti piipottavan varoittavan herätyskellon napin alas, raotan rullaverhoa, ja jatkan unia seuraavan keittiössä piipottavan kellon herätykseen asti. Kahvia en jaksa keittää. Juon edellispäivän jämiä tai pikakahvia. Sänky tulee pedattua muutaman kerran vuodessa. Alas ajetut prosessit olis varmaan tuskattominta käynnistää helpoilla aamurutiineilla, mut en mä jaksa aamulla mitään ylimääräistä.
kiihtyykin iltaa kohti, aika hurjaa menoa eilenkin ja kuvat on hyviä.
Kyllä niistä joulukortteihin aiheita löytyy.Anceli kirjoitti:
kiihtyykin iltaa kohti, aika hurjaa menoa eilenkin ja kuvat on hyviä.
Kyllä niistä joulukortteihin aiheita löytyy.Vauhti kiihtyi juu. Loppumatkasta kotiin mentiin jopa 142 km/h vauhtia, ja yöllä putosin taas sängystä.
sedna2003 kirjoitti:
Vauhti kiihtyi juu. Loppumatkasta kotiin mentiin jopa 142 km/h vauhtia, ja yöllä putosin taas sängystä.
edes minä en pärjää sulle vaikka kohtalaisen vilkas olenkin. Mulla on sentään joitain rajoituksia päässäni, vähäisiä tosin.
Hanki se laitasänky.Anceli kirjoitti:
edes minä en pärjää sulle vaikka kohtalaisen vilkas olenkin. Mulla on sentään joitain rajoituksia päässäni, vähäisiä tosin.
Hanki se laitasänky.Pääsenhän mä laitojen yli, kun tulee unessa kiire. Laidan yli pudotus on vaan vähän korkeampi. Sitäpaitsi laitasängysä voi tulla paniikki, jos näköpiirissä on esim tiikeri tai merihirviö. Ehkä pitäis vaan latoa tyynyjä sängyn viereen.
sedna2003 kirjoitti:
Pääsenhän mä laitojen yli, kun tulee unessa kiire. Laidan yli pudotus on vaan vähän korkeampi. Sitäpaitsi laitasängysä voi tulla paniikki, jos näköpiirissä on esim tiikeri tai merihirviö. Ehkä pitäis vaan latoa tyynyjä sängyn viereen.
lattialle sänkysi viereen, putoat siihen silleen pehmeästi.
Mistä ne tiikerit ja merihirviöt siihen ilmestyisivät.Anceli kirjoitti:
lattialle sänkysi viereen, putoat siihen silleen pehmeästi.
Mistä ne tiikerit ja merihirviöt siihen ilmestyisivät.Kyllä meilläpäin tiikereitä ja merihirviöitä on, varsinkin, jos illalla on tullut TV:stä luonto-ohjelmaa. Meidän telkkarissa on varmaan reikä, kun ne pääsevät sieltä ulos.
Patja on vähän tyhmän näköinen lattialla ja hankala siivotessa. Pari suurta tyynyä saa luvan riittää.sedna2003 kirjoitti:
Kyllä meilläpäin tiikereitä ja merihirviöitä on, varsinkin, jos illalla on tullut TV:stä luonto-ohjelmaa. Meidän telkkarissa on varmaan reikä, kun ne pääsevät sieltä ulos.
Patja on vähän tyhmän näköinen lattialla ja hankala siivotessa. Pari suurta tyynyä saa luvan riittää.niin paljon pelottavia ohjelmia, tuo on huolestuttavaa.
Patja on ihan hyvä lattialla, meilläkin on sellainen joskus sohvan edessä meluhaittoja estämässä.
Pam, pam, koivet paukkaa lattiaan.
- Putkivalo
ja käännän kylkeä. Miten voi olla että juuri aamusta tyyny on niin suloisen pehmeä ja lämmin? Pakko vielä kokeilla toisella poskella... Kissa makaa jalkojen päällä, eikä ole moksiskaan vaikka käännän kylkeä, siinä se matkaa mukana.
Pitää kuitenkin olla tarkkana ettei vaan vilauta paljasta säärtä peiton alta, tai kollin "hellä" hoiva alkaa. Jos yrität päästä irti, se tarraa kynsin kiinni, siinä sitten rimpuilet. No ei tee mieli muutenkaan, ihan kylmä peiton tuolla puolen. Samalla voi kokeilla taas uudestaan toisella poskella, oliko se tyyny nyt niin mukavan tuntuinen kuin muistin. Ja onhan se.- Teemuna
Tuleeko sulle sinne peiton alle joku putkivalo, ettäs näet nukkua.
- k/k
Siis tuo kalleriassa oleva ,ei koskaan ,ei missään olosuhteissa ole käynyt kiinni jalkaan ei käteen.
Siksi se saa erikois kohtelua. Voi kun luen näitä kissajuttuja haluaisin myös kissan itelleni.
Mutta ei vieläkään ole sen aika.
Mulla oli se kissa joka herätti, joka aamu, arjet ja pyhät kuuden aikaan aamulla.
Ja silloin oli ne määrätyt säännöt joista ei poikettu.- Putkivalo
Teemuna kirjoitti:
Tuleeko sulle sinne peiton alle joku putkivalo, ettäs näet nukkua.
Peiton alla on musta aukko, joka imaisee puoleensa kaikki valot ja äänet ja jopa lapsia matkalla vessaan :))) Aika lakkaa olemasta, ja töihin on valovuosi matkaa....
- Putkivalo
k/k kirjoitti:
Siis tuo kalleriassa oleva ,ei koskaan ,ei missään olosuhteissa ole käynyt kiinni jalkaan ei käteen.
Siksi se saa erikois kohtelua.Vaikka ei meidänkään kolli ilkeä ole, se on vaan päättäväinen. Kun se päättää että on pesun aika, se on kans. Oli kohteena sitten pennut, koira tai minä.
Ja osaa paimentaa. Aamuisin yrittää määrittää mun suunnan ja vauhdin näykkimällä kantapäitä :))
Tämä on oikeesti yksi kilteimmistä kissoista jonka tunnen, kunhan ruokapuoli hoituu, sille saa tehdä mitä vaan. Ja tulee joka kerta kun naksutan kielellä, juoksee kuin lambin lammas ja huutaa samalla "mä oon tulossa, ruokakuppi valmiina!"
Yritin mä kerran laihduttaakin sitä, se se vasta seikkailu oli. Keittiö muuttui viidakoksi missä peto vaani, piti liikkua hiljaa ja mielellään paikallaan, tai kissa oli kerjäämässä, sotkeutui jalkoihin ja yritti tassulla ottaa kaiken minkä suuhun pisti. Jos en mä saa, niin et sinäkään-periaatteella. Keittiössä liikkuminen oli jokseenkin epämukavaa. - Putkivalo
tulisilla kirjoitti:
Voi kun luen näitä kissajuttuja haluaisin myös kissan itelleni.
Mutta ei vieläkään ole sen aika.
Mulla oli se kissa joka herätti, joka aamu, arjet ja pyhät kuuden aikaan aamulla.
Ja silloin oli ne määrätyt säännöt joista ei poikettu.Se on silkkaa terapiaa katsoa kun kissanpentu leikkii :) Jos ei vielä ole sen aika, niin on kuitenkin jotain mukavaa mistä haaveilla?
Sun kissa oli opettanut sut hyvin :))) - Teemuna
Putkivalo kirjoitti:
Peiton alla on musta aukko, joka imaisee puoleensa kaikki valot ja äänet ja jopa lapsia matkalla vessaan :))) Aika lakkaa olemasta, ja töihin on valovuosi matkaa....
Aika paha aukko. Parasta pysytellä tapahtumahorisontin ulkopuolella. Dee dee.
- Putkivalo
Teemuna kirjoitti:
Aika paha aukko. Parasta pysytellä tapahtumahorisontin ulkopuolella. Dee dee.
sen tiedät, ennen kuin kokeilet ;D Tiiä kuinka puoleensavetävä se on :)))
Vai oliks se sittenkin vaan paha eukko :))) - Teemuna
Putkivalo kirjoitti:
sen tiedät, ennen kuin kokeilet ;D Tiiä kuinka puoleensavetävä se on :)))
Vai oliks se sittenkin vaan paha eukko :)))Niin no, voihan pahalla aukolla olla hyvä eukko.
päiväkahvit pitää saada, joskus leipäpalan kera, joskus pelkkä kahvi, viel harvemmin jotain kahvipullaa:))) Aamulla aina ihan ekaks kahvia tulemaan, sen jälkeen Alprojugurttia naturel.. Siitä se sit lähtee:)))))
- HTZA
luen tätä ketjua. Ihan fiksu juttu ei näytä montaakaan kiinnostavan.
Olisin luullut että tänne kirjoitetaan kilpaa, niin hyvä idea on.
Joskus, tottapuhuen aina, tuntuu että 50 porukka on täällä vähemmistönä.
Toivottavasti en ole ainoa syyllinen.
kawe, kiva kun jaksat, älä lopeta.
H.Anceli kirjoitti:
pilaamaan sun päiväsi, vaikken ole edes lirkutellut kenellekään?
Tsättäilyä ;(Pelastat,vaikkei oo ehditty viel lirkuttelemaan.
koti-kiusattu kirjoitti:
Pelastat,vaikkei oo ehditty viel lirkuttelemaan.
käynyt niin, että sinä pelastit tänään minun päiväni.
Menen nyt saunaan, lirkutellaan sitten jos ollaan paikalla ;))
Tai huomenna, onhan meillä aikaa.- HTZA
onhan täällä "turhankin" kirjoittajia!
Aamut ja muut addiktiot ovat kivaa luettavaa.
Minä olen patentoinut sanan: lirkuttelu. Olkoon sirkuttelu käytettävissä.
:) :)
H.
se ekaks!
Ja addiktio on, muukin kuin kahvi ja rööki.
Paperisanomalehti!!
Netin avaan vasta paljon myöhemmin.
Jos ei lehti ehdi tulemaan ennen töihinlähtöä, tai on pitkiä pyhiä ettei se ilmesty, koko päivä on pilalla.- k/k
Aina ensin otan tuntumaa missä ollaan,se tapa jäi niin syvälle seilausvuosilta et ei lähde irti.
Samoin työnnän lasit ja kupit pois reunoilta, vieläkin.
Mut normaalist vessan kautta aamiaiselle.
Töihin lähties kädet tunnustelee puhelimet,lompakot,avaimet sekä erilaiset vaki työkalut,aina ennen ovesta astumista. - kawe
olla lisäkseni ainoa vanhoillinen, kun paperilehteä rapisuttelet, niin minäkin teen. Se on addiktio, eli aamu ei ala ilman lehteä. Toinen tai kolmas on tv joka avataan siinä makkarista tullessa ja tuoremehuhörpyt ennen kylppäriä. Jotenkin noin se lähtee niin ja hiukka jumppaa että joku kohta edes notkistuu....
Ootteko suppilovahveroita keräilleet, ...........asiasta toiseen......- k/k
minttupuu kirjoitti:
se olen mä se paperilehtiaddikti!!
(latojan huom.)Niin sanomalehti kuuluu päivään jokaiseen.
- Zzzzzz...
nousen sängystä, avaan makkarin kaihtimet, käyn pissalla, teen kierroksen olohuoneessa ja pöyhin sohvatyynyt ja taittelen matkahuobvan nätisti sohvan käsinojalle...otan eteisen lattialta aamulehden mukaani ja menen keittiöön jossa napsautan (edellisiltana lataamani) kahvinkeittimen päälle. Istahdan pöydän ääreen lehtineni ja alan heräilemään kahvia odotellessani...
- henrjii
vesiä, tai hyräillen, polkaisen kahvinkeittimen päällle, ja haen sontasiionin postilaatikosta.
- k/k
Sivallat helmeilevän aamuvirtsan.
- RIMMIR
aikaa suunnilleen 1/2 tuntia käydä suihkussa, meikata , harjata hampaat, juoda lasi vettä ja säästä riippuen pyöräillä tai autolla töihin. Töissä sitten ensimmäiseksi keittää kahvit ennenkuin mitään muuta voi edes miettiä.
Herään vähän ennen kuin herätyskelloni soi. Venyttelen pitkään ja hartaasti jäseniäni sängyssä ennen ylösnousua. Ylösnousun jälkeen menen keittiöön. Laitan kahvin tulemaan ja teen kaurapuuroa ison lautasellisen mikrossa. Heitän valmiin puuron sekaan kourallisen pakastepuolukoita, ehkä juustosiivun ja syön sen aamupalanani. Katson kellosta, onko minulla aikaa jumpata ja jumppaan vartin tai puoli tuntia. Venyttelen. Herätän nuoret. Käyn vessassa, menen suihkuun, puen päälleni ja petaan sänkyni. Kuivaan hiukseni ja pesen hampaani. Tässä vaiheessa ihmettelen, mihin aikani on kadonnut, koska alkaa olla jo kiire lähteä. Etsin lompakon, avaimet, kännykän ja muun tarpeellisen päivää varten, otan mukaani myös tyhjät kauppakassit, ettei tarvitse ostaa muovikasseja...
- kawe
eipä noita aamuja kummemmiksi voi vääntää, kyllä se tie, sitten herätyskellon, vessan ja keittiön kautta päivään vie.
Extra aamiaispanostuksia *voimaruokineen ei taida moni miettiä.....
Mutta *päiväkahvien terminologiaa voimme pohtia ensi viikolla (mistä juontaa syntinen leima)
Nyt on jo seuraava päivä, eli *uusi eilinen* kuten Asterixissa sanotaan.- HTZA
että meillä on sama addiktio, Asterix.
Mikä on mielestäsi paras albumi?
H. - kawe
HTZA kirjoitti:
että meillä on sama addiktio, Asterix.
Mikä on mielestäsi paras albumi?
H.tai oli tullessaan jotain hulvattoman hauskaa, yksityiskohtia myöten huomioitu.
esim. Ne linnut, nyytteineen, muutti pois metsästä, kun taistelu alkoi ja lopussa piti aina tarkistaa että palasivat.
Monta hyvää, Kleopatra juttu ainakin, myös elokuvana Gerard Depardieun takia.
Nyt täytyy vaihtaa aihetta tuonne opintojen pariin, se on *todellinen *addiktio, joka on siemaissut pikku aivo palleroni. Seuraavaksi syvennyn EU.n pariin juttuani muokkailemaan......
Täällä on mukava käydä lueskelemassa......... - HTZA
kawe kirjoitti:
tai oli tullessaan jotain hulvattoman hauskaa, yksityiskohtia myöten huomioitu.
esim. Ne linnut, nyytteineen, muutti pois metsästä, kun taistelu alkoi ja lopussa piti aina tarkistaa että palasivat.
Monta hyvää, Kleopatra juttu ainakin, myös elokuvana Gerard Depardieun takia.
Nyt täytyy vaihtaa aihetta tuonne opintojen pariin, se on *todellinen *addiktio, joka on siemaissut pikku aivo palleroni. Seuraavaksi syvennyn EU.n pariin juttuani muokkailemaan......
Täällä on mukava käydä lueskelemassa.........kunhan poikkeilet täällä harvoin.
Muistan vieläkin kun Asterix oli Pariisissa, miten liikennekaaos oli kuvattu.
H.
eka ja sit pesut päälle.Sitten laahustan silmt tihrusina keittiöön kaffeeta juomaan ja selaamaan lehden.Sänkyä en viitsi heti petata,kun suositellaan,että pitäisi antaa olla ainakin puol tuntia auki heräämisen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958816- 1743822
- 533319
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2582631- 492237
- 422055
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?302044- 481932
- 191803
- 601788