Olen aikeissa ostaa parvekkeelle (lasitettu) jonkun isohkon tuijan tai vastaavan vihreän parvekekasvin/-puun. Olen muutaman ravintolan terassilla nähnyt todella hyvän ja aidon näköisiä tekokasveja, joista olisin kiinnostunut. Osaako kukaan kertoa mistä tällaisen itselleni mahdollisesti löytäisin?
Jos tekotuijan metsästys ei tuota tulosta, niin mitä maksaa noin 1,5m korkuinen tuija, jos sitten päädyn aitoon kasviin? Kestääkö suoraa auringingonvaloa kesäisin?
tuija tai vastaava
Sabinaaa
2
1100
Vastaukset
Googleta sanalla "silkkikasvit" niin löydät firmoja, joista voi tuotteita tilata. Aidon tuijan säilyttäminen ruukussa vuodesta toiseen voi olla hankalaa, ellei juuristoa saa suojattua jäätymiseltä. Markkinoille on kuulema tullut myös thermoruukkuja, joissa juuristo ei jäädy, mutta niiden saatavuudesta minulla ei ole tietoa. Aidon tuijan hinta voi vaihdella 40-80 euroon lajikkeesta, kasvatus- ja ostopaikasta riippuen.
- EI AURINKOON
TUIJA EI KESTÄ AURINGON KEVÄT PAISTOA JOS JUURET ON JÄÄSSÄ. RUSKISTUU JA KUIVUU.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192725Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151129Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121- 401035
- 61021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36926
- 47914
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123883Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36837