Olen aikeissa ostaa parvekkeelle (lasitettu) jonkun isohkon tuijan tai vastaavan vihreän parvekekasvin/-puun. Olen muutaman ravintolan terassilla nähnyt todella hyvän ja aidon näköisiä tekokasveja, joista olisin kiinnostunut. Osaako kukaan kertoa mistä tällaisen itselleni mahdollisesti löytäisin?
Jos tekotuijan metsästys ei tuota tulosta, niin mitä maksaa noin 1,5m korkuinen tuija, jos sitten päädyn aitoon kasviin? Kestääkö suoraa auringingonvaloa kesäisin?
tuija tai vastaava
Sabinaaa
2
1118
Vastaukset
Googleta sanalla "silkkikasvit" niin löydät firmoja, joista voi tuotteita tilata. Aidon tuijan säilyttäminen ruukussa vuodesta toiseen voi olla hankalaa, ellei juuristoa saa suojattua jäätymiseltä. Markkinoille on kuulema tullut myös thermoruukkuja, joissa juuristo ei jäädy, mutta niiden saatavuudesta minulla ei ole tietoa. Aidon tuijan hinta voi vaihdella 40-80 euroon lajikkeesta, kasvatus- ja ostopaikasta riippuen.
- EI AURINKOON
TUIJA EI KESTÄ AURINGON KEVÄT PAISTOA JOS JUURET ON JÄÄSSÄ. RUSKISTUU JA KUIVUU.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2139203
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265978- 1024858
- 584823
- 853945
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.743473- 583437
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262926Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv582882- 432691