Olen kirjoitellut tällaisen tekstin
omien kokemusteni pohjalta,
lähinnä ajatuksella josko se vaikka toisi jollekkin uusia ajatuksia tai ideoita toimintaansa:
No kato ensin mä hurahdin luterilaiseen uskoon ja jeesukseen, sit mä ajattelin, et tää on se ainoo oikee usko, jota mun on taivaaseen päästäkseni opetettava vääräuskoisille ja pakanoille vaikka kirveen avulla, jos eivät muuten usko. No mä lähdin sit lähetystyöhön viidakkoon ja etin käsiini sellasen oikeen tosi pakanallisen heimon. Ne kerto jotain vuosituhantisesta kulttuuristaan ja rauhallisesta rinnakkaiselosta luonnon ja luonnonhenkien kanssa, jolloin mä sanoin, et se on täyttä paskaa ja ne kaikki joutuis helvettiin asap, jos eivät muuta tapojaan ja ota jeesusta ja jumalaa ja ainoota oikeeta luterilaista uskontoo sellasina vastaan, ku mä sen niille tarjoon. Joutu siinä aika lailla käyttään painostusta, syyllistämistä ja hajota ja hallitse -taktiikka, joku vois sanoo, et henkistä väkivaltaa, mut mä sain kuitenki käännytettyä ne loppujenlopuks niinku mä halusin. Ne poltti aamenta huutaen entisen temppelinsä ja rikko pirstaleiks kallioon muinaiset palvontavälineensä. Mä muutin niiden uskomukset, tavat ja kulttuurin kertaheitolla ainooks oikeeks, ja kyllä mä olin tyytyväinen, kun ne alko rakentaa ainoolle oikeelle jumalalle kirkkoo, vaikka se tälläselle köyhälle heimolle tarkottikin sitä, et niille ei riittäny varoja muihin hankintoihin, edes ruokaan. No mä totesin, että syötte vaikka matoja sen puoli vuotta jumalanne nimissä, kunhan kirkko vaan tulee valmiiks, ne tyyty sit siihen. Mä jätin ne sit ainooseen oikeeseen uskoon, ja lähdin ettiin seuraavaa pelastusta kaipaavaa, näitä pakanoita ja vääräuskosiahan kato riittää.
Lähetystarinani
Mihkael
2
445
Vastaukset
- yksi uskis
ettet tiedä todellisesta uskosta etkä myöskään lähetystyöstä yhtään mitään.
- olet huono teeskente
Et ole koskaan ollut uskossa, tuskin Askossakaan! Olisit voinut etes yrittää olla jollakin tavoin aidompi... tuota ei kyllä usko Erkkikään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli349178"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn253632Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi432194Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html961994Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan
Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on131852Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait121445Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.241288- 711177
Esko ja Martina viettävät joulua
Entisen avioparin joulunvietto on ylittänyt IS uutiskynnyksen168846- 67815