Olen kirjoitellut tällaisen tekstin
omien kokemusteni pohjalta,
lähinnä ajatuksella josko se vaikka toisi jollekkin uusia ajatuksia tai ideoita toimintaansa:
No kato ensin mä hurahdin luterilaiseen uskoon ja jeesukseen, sit mä ajattelin, et tää on se ainoo oikee usko, jota mun on taivaaseen päästäkseni opetettava vääräuskoisille ja pakanoille vaikka kirveen avulla, jos eivät muuten usko. No mä lähdin sit lähetystyöhön viidakkoon ja etin käsiini sellasen oikeen tosi pakanallisen heimon. Ne kerto jotain vuosituhantisesta kulttuuristaan ja rauhallisesta rinnakkaiselosta luonnon ja luonnonhenkien kanssa, jolloin mä sanoin, et se on täyttä paskaa ja ne kaikki joutuis helvettiin asap, jos eivät muuta tapojaan ja ota jeesusta ja jumalaa ja ainoota oikeeta luterilaista uskontoo sellasina vastaan, ku mä sen niille tarjoon. Joutu siinä aika lailla käyttään painostusta, syyllistämistä ja hajota ja hallitse -taktiikka, joku vois sanoo, et henkistä väkivaltaa, mut mä sain kuitenki käännytettyä ne loppujenlopuks niinku mä halusin. Ne poltti aamenta huutaen entisen temppelinsä ja rikko pirstaleiks kallioon muinaiset palvontavälineensä. Mä muutin niiden uskomukset, tavat ja kulttuurin kertaheitolla ainooks oikeeks, ja kyllä mä olin tyytyväinen, kun ne alko rakentaa ainoolle oikeelle jumalalle kirkkoo, vaikka se tälläselle köyhälle heimolle tarkottikin sitä, et niille ei riittäny varoja muihin hankintoihin, edes ruokaan. No mä totesin, että syötte vaikka matoja sen puoli vuotta jumalanne nimissä, kunhan kirkko vaan tulee valmiiks, ne tyyty sit siihen. Mä jätin ne sit ainooseen oikeeseen uskoon, ja lähdin ettiin seuraavaa pelastusta kaipaavaa, näitä pakanoita ja vääräuskosiahan kato riittää.
Lähetystarinani
Mihkael
2
450
Vastaukset
- yksi uskis
ettet tiedä todellisesta uskosta etkä myöskään lähetystyöstä yhtään mitään.
- olet huono teeskente
Et ole koskaan ollut uskossa, tuskin Askossakaan! Olisit voinut etes yrittää olla jollakin tavoin aidompi... tuota ei kyllä usko Erkkikään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1856543Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto985457Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1243421Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT2443309Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat862408Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku32125Sinä et halunnut sitoutua
Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne191796Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val501732Läppärit kahviloissa
Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi471684- 981386