1000 vuotta = 1 päivä

Kerron mitä tämä tuhannen vuoden ja yhden päivän RINNASTAMINEN muun muassa tarkoittaa ...

2. Piet. 3:8
Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa,
että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta
ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".

Sinä päivänä kuolette, päivänä, jona syötte salaisen tiedon puusta, uhosi Luoja.
Vaan kukapa ei tietoa janoaisi, varsinkaan nainen - hän tahtoo kaikki juorut kuulla.
Niin sitten sinä päivänä, jona nainen lankesi salakuuntelun kiusaukseen ja
teki syntiä ja joutui rikkomukseen - Adam ja Eva joutuivat eroon Jumalasta.

Kuolivatko sinä päivänä? Eivät, sillä Jumalan simissä tuhat vuotta on kuin 1 päivä
Adam eli 950-vuotiaaksi, niinkuin pitikin tuhatkunta vuotta elellä, mutta eli ilman Jumalaa.
Ei Eva olisi saanut Seet-poikaa 150-vuotiaalle Adamille, jos olisi kuollut "sinä päivänä".
Evan tähden eivät saaneet elämän puusta enää syödä ja Evan tähden Israel oli syntinen.

1. Tim. 2:14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.
Hoos. 6:7 Te rikoitte liiton Adamissa, olitte siellä minulle uskottomia.
Room. 7:10 ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä,
tuottikin minulle kuoleman.
Room. 3:23 sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta

Sielläpä, siellä - oltiin uskottomat. Jumala laittaa ensisijaisesti miehen vastuuseen
naisen toilailusta. Israelin miehiä suututti, kun Jumala sanoi heille, että AADAMISSA.
Aina Jumala puhuttelee ensin miestä, siksi kai jotkut luulee, ettei nainen sovi papiksi.
Kristuksessa perille päässeet saavat syödä elämän puusta Jumalan puutarhassa.

Niin, sinä päivänä, ties millä kyydillä, Adam ja Eva karkotettiin siirtolaisina ELÄMÄÄN.
Toiselle puolen Eufrat-virtaa, nykyisen Irakin puolelle - paratiisin jäänteet hiekan alla yhä?
Herää kysymys: saadaanko lopussa hyvitys - 1000 vuotta rauhaa ja rakkautta?
VAI tuleeko se Jumalan puutarja tänne alas ja ikuisen kuolemattomuuden haave toteutuu?

Ilm. 2:7
"Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.
Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.

Tämä ei ole oleellisen tärkeää, tämä mielipiteeni, mutta minun vastaukseni kysymyksiin:
"saadaanko lopussa hyvitys - 1000 vuotta rauhaa ja rakkautta?
VAI tuleeko se Jumalan puutarja tänne alas ja ikuisen kuolemattomuuden haave toteutuu?",
On tämä: messiaaninen rauhanaika Maan päällä ja ikuisuus Jumalan puutarhassa Ylhäällä.

Elämän puusta emme vielä saa syödä, mutta jo nyt, joka janoaa, saa maistaa elämän vettä!
Pilkkaajat heitetään tuliseen järveen tuhoutumaan jossa on "itku ja hampaiden kiristys"
Jumala sanoi että tänään kuolette, silti tuhatkunta vuotta elivät. Ei Jumala heti täytä kaikkea.
Ryöväri rsitillä ei ollut paratiisissa samana "tänä päivänä" - Jeesuskin vasta 40 päivän jälkeen,
(Apt.1:1-9)

Ap. t. 1:3
ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.

Ilm. 20:15
Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.
[Ps. 69:29; Dan. 12:1; Matt. 25:41; Ilm. 19:20]

Ilm. 21:6
Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä.
[Ilm. 16:17 | Ilm. 1:8, Ilm. 2:8 | Jes. 55:1; Ilm. 7:17]

Ilm. 22:1
Enkeli näytti minulle elämän veden virran, joka kristallinkirkkaana kumpuaa Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.

Apt.13:44 Seuraavana sapattina melkein koko kaupunki kerääntyi kuulemaan Herran sanaa.
JOKA JANOAA, HÄN TULLA SAA !!!
Terv. janoava antti

26

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ps.90:4 Tuhat vuotta on sinulle kuin yksi päivä,
      kuin eilinen päivä, mailleen mennyt, kuin öinen vartiohetki.

Ihmiselämän lyhyys ja Jumalan ikuisuus
      Ps.90:1 Mooseksen, Jumalan miehen, rukous.

Täällä on kovasti ja tiheään väitetty, etenkin Raamatun henkeä ymmärtämättömän benedin toimesta,
      että JUMALA olisi sanonut 1000 vuotta olevan kuin yksi päivä ja päinvastoin.
      Totuus kuitenkin on, että asia esiintyy vain runossa - siinä psalmissa, joka on MOOSEKSEN PUHETTA Herralle.
      Mooseksen rukous on eri asia kuin Jumalan puhe ihmiskunnalle.
      Sitäpaitsi, siinä mainitaan tuhat vuotta olevan kuin 1 eilinen päivä ja vielä vähemmän: vain öinen vartiohetki.
      Joten teorioita ei pidä sen päälle rakentaa - Mooseksen yksityisen rukouksen varaan.
      Mooseksen rukous on psalmikirjassa muistuttamassa ihmiselämän lyhyydestä (keskimäärin 60-70 vuotta)
      JA Jumalan ikuisuudesta. Ja tässä tarkoitetaan joka ihmisen maanpäällistä elämää.
      Urho Kekkonenkin oli hiukan samaa mieltä, sillä hän heitti toisinaan: "Jos minä joskus kuolen".

antti

• benedi

varsa" "tyhmä kuin Aasi"..voisi ihmistyä?

En tiedä, Herra sen tietää!

1000v on Herran edessä kuin yksi päivä. Antti kun sinä menet
        Beeteliin, ja olet siellä Herran edessä, niin todellisuudessa, sinä
        olet epäjumalan kuvatuksen edessä, ellen ole saanut väärää tietoa!?

Ja Raamattu sanoo: " He ovat kuin heidän epäjumalansa, tyhmiä ja ymmärtämättömiä

" "Mutta pahat ihmiset ja petturit,menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja itse eksyen" 2 Tim. 3: 13
        Ei Jeesusta, saa vaihtaa valkoiseen kauhtanaan ja paimensauvaan nojaavan
        parrakkaan miehen kuvaan!!
        Sellainen henkilö on petturi, ja menee yhä pitemmälle pahuudessaan, vaikka
        " Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssansa" Luuk 24: 15

Ja vaikka Jeesus sanoi heille: " Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat
        sydämeltä uskomaan KAIKKEA sitä, minkä profeetat ovat puhuneet" jae 25

Profeetta Joona: " Ne, jotka kunnioittavat vääriä
        jumalia hylkäävät armonantajansa" Joona 2: 9

Uskovat, ja Antti on tässä juonessa mukana, tekevät itselleen
        epäjumalia, kuvia jeesuksesta, että " minä menisin kauas pois pyhäköstäni"? kertoo
        profeetta Hesekiel.
        Ja Antti korostaa: " Minun pääni ja ruumiini on Pyhän Hengen temppeli"...
        Jumala otti Hesekeliä kerran miinni hiussuortuvasta, ja nosti hänet
        taivaan ja maan välille, ja vei hänet katselemaan, kuinka Jumalan kansa oli
        tehnyt itselleen " kiivauspatsaita ja piirroksia"
        Oli kaikenlaisia israelin heimon kivijumalia piirretty seinään ylt ympäri"
        Hesekiel näki, kun Jumala roikotti häntä hiussuortuvasta, kuinka Jumalan
        kansa kumarsi aurinkoa, naiset itkivät Tammusta...viiniköynnöksen lehvää
        vietiin nenän edessä!

Uuden jerusalemin, hengellisen israelin porukka tekee kuvakammiossaan samaa,
        suitsuttavat rukouksia Jumalalle, epäjumalan huoneessa, ja sanovat

" "Ei Herra meitä näe; Herra on hyljännyt meidät"
        Mutta tämä jumala jonka me käsin teimme, ei meitä hylkää eikä
        meitä jätä!
        Ja " villiaasin varsa" nyökyttelee hyväksyvänä päätään ja heiluttelee pitkiä korviaan,
        mutta ei kuule , mitä Herra puhuu!!

• benedi kirjoitti:

varsa" "tyhmä kuin Aasi"..voisi ihmistyä?

En tiedä, Herra sen tietää!

1000v on Herran edessä kuin yksi päivä. Antti kun sinä menet

Ja Raamattu sanoo: " He ovat kuin heidän epäjumalansa, tyhmiä ja ymmärtämättömiä

" "Mutta pahat ihmiset ja petturit,menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja itse eksyen" 2 Tim. 3: 13
        Ei Jeesusta, saa vaihtaa valkoiseen kauhtanaan ja paimensauvaan nojaavan
        parrakkaan miehen kuvaan!!
        Sellainen henkilö on petturi, ja menee yhä pitemmälle pahuudessaan, vaikka
        " Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssansa" Luuk 24: 15

Ja vaikka Jeesus sanoi heille: " Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat
        sydämeltä uskomaan KAIKKEA sitä, minkä profeetat ovat puhuneet" jae 25

Profeetta Joona: " Ne, jotka kunnioittavat vääriä
        jumalia hylkäävät armonantajansa" Joona 2: 9

Uskovat, ja Antti on tässä juonessa mukana, tekevät itselleen
        epäjumalia, kuvia jeesuksesta, että " minä menisin kauas pois pyhäköstäni"? kertoo
        profeetta Hesekiel.
        Ja Antti korostaa: " Minun pääni ja ruumiini on Pyhän Hengen temppeli"...
        Jumala otti Hesekeliä kerran miinni hiussuortuvasta, ja nosti hänet
        taivaan ja maan välille, ja vei hänet katselemaan, kuinka Jumalan kansa oli
        tehnyt itselleen " kiivauspatsaita ja piirroksia"
        Oli kaikenlaisia israelin heimon kivijumalia piirretty seinään ylt ympäri"
        Hesekiel näki, kun Jumala roikotti häntä hiussuortuvasta, kuinka Jumalan
        kansa kumarsi aurinkoa, naiset itkivät Tammusta...viiniköynnöksen lehvää
        vietiin nenän edessä!

Uuden jerusalemin, hengellisen israelin porukka tekee kuvakammiossaan samaa,
        suitsuttavat rukouksia Jumalalle, epäjumalan huoneessa, ja sanovat

" "Ei Herra meitä näe; Herra on hyljännyt meidät"
        Mutta tämä jumala jonka me käsin teimme, ei meitä hylkää eikä
        meitä jätä!
        Ja " villiaasin varsa" nyökyttelee hyväksyvänä päätään ja heiluttelee pitkiä korviaan,
        mutta ei kuule , mitä Herra puhuu!!

Benedi:
        Antti kun sinä menet

Minä, Antti, vastaan:

Betel-kirkko ei ole epäjumalien temppeli, vaan liittyy "Hannulan aikaan", herätyksen tuuliin.
        Varsinaissuomalaisille lähetyksen ystäville tuli ajatus perustaa Lähetyskirkko.
        Voiko enää siunatumpaa paikkaa jumalanpalveluksille olla - lähetyskirkko?
        Olet benedi keksinyt väärää tietoa levitettäväksesi, kun vääität Betel-kirkkoa epäjumalankuvatukseksi.
        Lähetyskeskeisempää kirkkorakennusta et löydä. Vai etkö tiedä Betelin historiaa?

http://www.bible.fi/fi/

http://turku.adventtikirkko.fi/Betel_kirkko_histtiiv.html

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Benedi:
        Antti kun sinä menet

Minä, Antti, vastaan:

Betel-kirkko ei ole epäjumalien temppeli, vaan liittyy "Hannulan aikaan", herätyksen tuuliin.
        Olet benedi keksinyt väärää tietoa levitettäväksesi, kun vääität Betel-kirkkoa epäjumalankuvatukseksi.
        Lähetyskeskeisempää kirkkorakennusta et löydä. Vai etkö tiedä Betelin historiaa?

epäjumalankuvasta, siellähän se alttarin , eli saarnaja pöntön
        vasemmalla puolen seisoi, jossa vuohet, ja aasit seisovat!

Saneeraus oli tehty ulkoapäin hyvin, mutta ellei astian sisäpuoli ole puhdas,
        niin koko astia lasketaan likaiseksi!!

Herramme ei ole jeesuskuvianne puhdistanut, jos joku on puhdistanut, sen on vihamies puhdistanut.
        Tuo Jeesuksen vastustaja, perkele!

" ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi
        kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset" Heb 5: 9

Kuuliaisuus on kaukana Beetelistä : " Älä pidä muita jumalia minun rinnallani" ja " Älä tee itsellesi jumalan kuvaa,...niistä jotka ovat taivaassa!

Ja Antti rukoilee Beetelissä näin, kumartuneena iljetyksen edessä:

"Isä meidän joka olet taivaassa, pyhitetty olkoon sinun nimesi..." Miksi te onnutte molemmille puolelle,
        jos Herra on Jumala palvelkaa häntä"

Ei, ei Benedi, me kunnioitamme molempia! " Ne, jotka kunnioittavat vääriä jumalia hylkäävät
        armonantajansa" Joona 2: 9
        Ei, Herra minua hylkää ,eikä jätä sanoo Antti!

"Sillä te, joiden olisi aika olla jo opettajia, olette taas sen tarpeessa,
        että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita;
        te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa" Heb 5: 12

Maito on hyvää, kehuu Antti, eikä sitä tarvitse pureskella, kuten " elämän
        leipää"?

" Sillä jokainen , joka vielä nauttii maitoa, on kokematon
        vanhurslauden sanassa, sillä hän on lapsi" jae 13

Mutta koska Antti ei ole lapsi, eikä kaikki beeteliläiset, niin he ovat onttopäisiä,
        villiaasin varsoja!
        Beeteliläisillä on Ylimmäinen pappi, siinä oikeassa majassa, ja tässä
        heidän väärässä majassaan on väärä pappi, väärä isä,...tämä jeesus kuva
        pappi ei pysy iankaikkisesti.
        Jos Jeesus ei korottanut itseään Ylimmäiseksi papiksi, kuka korotti
        tämän jeesuksen beetelin alttarin seinälle vääräksi papiksi!??

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Benedi:
        Antti kun sinä menet

Minä, Antti, vastaan:

historiasta ja kuvista!

Nyt tiedän loppiaispäivän, jolloinka Beeteli vihittiin epäjumalan
        käyttöön!
        Tällä jumalalla on silmät, mutta se ei näe, korvat, mutta se ei kuule, suu on, mutta se ei opeta,
        kädet on, muttei apua tule, jalat on, mutta sokean kansan luo, hän ei kiiruhda!

" Kuka on niin sokea, kuin Herran palvelija,...kuka niin sokea kuin minun
        palkkalaiseni (pappi) Jesaja

Ja entäs Joensuussa? " He ovat hyvinruokittuja, äleitä oriita;
        he hirnuvat kukin lähimmäisensä vaimoa,
        Enkö minä tällaisesta rankaisisi, eikö
        minun sieluni kostaisi tämänkaltaiselle (adventisti) kansalle" Jer. 5: 8, 9

Sanooko Antti? " Älä benedi kiroa sitä kansaa, sillä se kansa on siunattu?
        Ai niin, anteeksi, minun vaimonihan on siunattu toiselle miehelle, vaikka
        ensin hänet siunattiin minulle!

Nyt vain odotellaan, niin sama adventtiseurakunta siunaa hänet 3. kerran
        mistä tuon tietää , vaikka Antille!?
        Kun ei olla sukulaisia Daavidin Pojan kautta, niin miksei vaimon kautta, joka ei
        enää huuda " Tule,Herra Jeesus"

Tosin mionä olen sukulainen häneen ,lihankautta...mutta Anttihan syö kaikkea lihaa mitä hänen eteensä pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden!

Katsos kun omatunto paatuu, niin syödään vaimon lihaa, ja ojennetaan sitä
        niillekin, jotka eivät ole ennen sitä, omantunnon tähden syöneet!

• benedi kirjoitti:

historiasta ja kuvista!

käyttöön!
        Tällä jumalalla on silmät, mutta se ei näe, korvat, mutta se ei kuule, suu on, mutta se ei opeta,
        kädet on, muttei apua tule, jalat on, mutta sokean kansan luo, hän ei kiiruhda!

" Kuka on niin sokea, kuin Herran palvelija,...kuka niin sokea kuin minun
        palkkalaiseni (pappi) Jesaja

Ja entäs Joensuussa? " He ovat hyvinruokittuja, äleitä oriita;
        he hirnuvat kukin lähimmäisensä vaimoa,
        Enkö minä tällaisesta rankaisisi, eikö
        minun sieluni kostaisi tämänkaltaiselle (adventisti) kansalle" Jer. 5: 8, 9

Sanooko Antti? " Älä benedi kiroa sitä kansaa, sillä se kansa on siunattu?
        Ai niin, anteeksi, minun vaimonihan on siunattu toiselle miehelle, vaikka
        ensin hänet siunattiin minulle!

Nyt vain odotellaan, niin sama adventtiseurakunta siunaa hänet 3. kerran
        mistä tuon tietää , vaikka Antille!?
        Kun ei olla sukulaisia Daavidin Pojan kautta, niin miksei vaimon kautta, joka ei
        enää huuda " Tule,Herra Jeesus"

Tosin mionä olen sukulainen häneen ,lihankautta...mutta Anttihan syö kaikkea lihaa mitä hänen eteensä pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden!

Benedi vaahtoaa:
        käyttöön!
        - -

Antti vastaa:
        Nyt en ymmärrä ollenkaan. Belelissähän ei syödä lihaa:
        http://turku.adventtikirkko.fi/kasvisravintola/

Jos tuollaista piikittelyä oli keskustelu vaimosikin kanssa, en yhtään ihmettele, että Herra olisi
        hänet pois luotasi hakenut. Ja kaikki asiat näyttää sinulle olevan kuin vaimo - et erota vaimoa
        muusta; et huomaa vaimoa.

Antti vastaa:
        Ei siinä mitään pilkkaamista ole ..., sillä kirjoitettu on: 1. Kor. 10:25
        Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

Sinä benedi hengellistät lihansyönnin. No, voinhan minäkin tehdä niin, sillä kirjoitettu on:
        Joh. 6:53
        Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
        ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Benedi vaahtoaa:
        käyttöön!
        - -

Antti vastaa:
        Nyt en ymmärrä ollenkaan. Belelissähän ei syödä lihaa:
        http://turku.adventtikirkko.fi/kasvisravintola/

Jos tuollaista piikittelyä oli keskustelu vaimosikin kanssa, en yhtään ihmettele, että Herra olisi
        hänet pois luotasi hakenut. Ja kaikki asiat näyttää sinulle olevan kuin vaimo - et erota vaimoa
        muusta; et huomaa vaimoa.

Antti vastaa:
        Ei siinä mitään pilkkaamista ole ..., sillä kirjoitettu on: 1. Kor. 10:25
        Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

Sinä benedi hengellistät lihansyönnin. No, voinhan minäkin tehdä niin, sillä kirjoitettu on:
        Joh. 6:53
        Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille:
        ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.

kun Turussa sanotaan: " Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli
        Herran temppeli! Jer 7: 4

Ja kun Joensuussa sanotaan: " Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli:

Silloin nämä molemmat ovat Herran temmppeleitä: " Jos te todella
        parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin!

" ette sorra muukalaista, orpoa, ja leskeä, ettekä vuodata viatonta verta ( enempää,
        minkä vaimoni jo vuodatti adventtisrk.ollessaan),
        ettekä seuraa muita jumalia turmioksenne" Jer 7: 4,5, (Kuten Antti seuraa silmillään Beetelissä)

Mutta ei, vaikka sata kertaa varoittaisin, te käännätte minulle selkänne, ette kasvojanne. ja vaikka takaanne kuulutte Herran sanan te tukitte korvanne.

Miksi? " Koska te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä" jae 8

" Miten on? Te varastatte (veljiltä vaimot, ja sisarilta miehet), tapatte ( teette abortteja, vaikka Herra tuntee heivän nimensä, jo heidän kohduissaan"), rikotte avion, (pidätte toisten puolisoita
        väärän opetuksenne vankeina)
        Vannotte väärin, " (emme me palvele vieraita jumalia, vannomme tämän Herran nimeen)
        poltatte uhreja Baalille ja seuraatte (silmillänne) vieraita jumalia joita te ette tunne" jae 9

Kertokaahan " Ryövärien luolaksiko te tämän huoneen, joka on otettu
        minun nimiini?
        Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra" 10

Jos minä olisin noin sanonut, eikä Herra, niin käräjissä saisi vastata!

• benedi kirjoitti:

kun Turussa sanotaan: " Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli
        Herran temppeli! Jer 7: 4

Ja kun Joensuussa sanotaan: " Tämä on Herran temppeli, Herran temppeli, Herran temppeli:

Silloin nämä molemmat ovat Herran temmppeleitä: " Jos te todella
        parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin!

" ette sorra muukalaista, orpoa, ja leskeä, ettekä vuodata viatonta verta ( enempää,
        ettekä seuraa muita jumalia turmioksenne" Jer 7: 4,5, (Kuten Antti seuraa silmillään Beetelissä)

Mutta ei, vaikka sata kertaa varoittaisin, te käännätte minulle selkänne, ette kasvojanne. ja vaikka takaanne kuulutte Herran sanan te tukitte korvanne.

Miksi? " Koska te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä" jae 8

" Miten on? Te varastatte (veljiltä vaimot, ja sisarilta miehet), tapatte ( teette abortteja, vaikka Herra tuntee heivän nimensä, jo heidän kohduissaan"), rikotte avion, (pidätte toisten puolisoita
        väärän opetuksenne vankeina)
        Vannotte väärin, " (emme me palvele vieraita jumalia, vannomme tämän Herran nimeen)
        poltatte uhreja Baalille ja seuraatte (silmillänne) vieraita jumalia joita te ette tunne" jae 9

Kertokaahan " Ryövärien luolaksiko te tämän huoneen, joka on otettu
        minun nimiini?
        Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra" 10

Jos minä olisin noin sanonut, eikä Herra, niin käräjissä saisi vastata!

On suuri etuoikeus adventisteille saada palvella Herraa Lähetysseuran rakennuttamassa kirkossa, joka sai
        alkunsa ns. Hannulan ajasta, herätyksestä. Kelpaa siellä vierailla muidenkin.

Benedi:

En tiedä mitä benedi tuolla kaikella tarkoittaa, mutta ei se ainakaan paikkaansa pidä, senverran ymmärrän.
        Kun väität että vaimosi joutui vuodattamaan viatonta verta adventtiseurakunnassa ollessaan, olet rikoksen
        polulla. Adventtikirkko voisi tehdä ilmiannon valheellisista ja loukkaavista syytöksistäsi ja niin voisi tehdä
        myös vaimosi. Ehkä rikostutkintapyyntö onkin syytä tehdä, jotta sinut saadaan ammattiauttajan pakeille.
        Että todetaan syyntakeettomaksi ja määrätään lääkärille ja terapiaan.

antti

• benedi =siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

On suuri etuoikeus adventisteille saada palvella Herraa Lähetysseuran rakennuttamassa kirkossa, joka sai

Benedi:

En tiedä mitä benedi tuolla kaikella tarkoittaa, mutta ei se ainakaan paikkaansa pidä, senverran ymmärrän.
        Kun väität että vaimosi joutui vuodattamaan viatonta verta adventtiseurakunnassa ollessaan, olet rikoksen
        polulla. Adventtikirkko voisi tehdä ilmiannon valheellisista ja loukkaavista syytöksistäsi ja niin voisi tehdä
        myös vaimosi. Ehkä rikostutkintapyyntö onkin syytä tehdä, jotta sinut saadaan ammattiauttajan pakeille.

antti

että olet maitoa juova lapsi, ja osaksi onttopäinen!
        Tiedätkö, mitä terapiaa jo Johannes kastaja ja Pietari vaativat?

" Niin Pietari sanoi heille: " Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi....Apost 2: 38
        ja.." Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta" 40

Tietääkö Antti mikä on nurja puoli, tässä sukupolvessa?

Jeesus sanoi: " Se on avionrikkoja sukupolvi"!

Apostolit muuten : Ja kaikki jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä" jae 44

Joko nyt tajuat että nurja puoli tarkoittaa, nyt sitä, että pidetään uskovien
        vaimoja yhteisenä!

Tuohon aikaa, pidettiin yhteisenä, maita ja tavaroita, ja leipää, ja riemua pidettiin nyös yhteisenä, ...mutta vaimoja ei pidetty yhteisenä, kuten esim. me adventistit pidämme,

ei tosin kaikkien,..mutta parhaimmat kelpaa yhteisiksi!

Antti , parasta terapiaa on tunnustaa synnit ja kääntää oikea puoli esiin, niin että nurja puoli
        häviää näkyvistä,
        Vai ei pidä paikkaansa? Itse lähetit kuvat Beetelistä, ja itse kerrot käyväsi siellä!!?
        Selin alttariako seisot, ettet mukamas katsele siniseen kauhtanaan puettua epäjumalaa?

Vai milloin se on oikeaksi muuttunut?

Ja mitä viattomaan vereen ja sen vuodattamiseen tulee, niin väitätkö, että
        minun syntymätön lapseni, joka koki "uhrikuoleman" oliosi tehnyt jonkun rikoksen
        vaimoni kohdussa, ennenkuin saatana joukkoineen hyökkäsi hänen kimppuunsa!?

Minä teen sinusta ilmoituksen, kun väität että syntymätön lapseni oli rikollinen, eikä rikoksen uhri! Ei sinulla tuo järkipuoli paljon toimi, se on totta!

Älä enää opeta, niinkuin me adventistit!!
        " Minäkö avaisin kohdun sallimatta synnyttää, sanoo Herra
        tahi minäkö joka saatan synnyttämään, sulkisin kohdun" Jes 66: 9

Älä yritä vierittää Jumalan niskaan näitä abortin tekoja, eli kun Jumalan asettamat synnytyshormonit käynnistävät synnytyksen, niin ei ole vastassa legioonaa enkeleitä,
        eikä edes yhtä miekka kädessä, vartioimassa elämän portin (kohdun)
        tietä, että lapsi halkaistaisiin kahtia!!

Toinen puoli Antille ja kenelle toinen?
        Kyllä ne tähän saakka olleet lapsen äiti, ja lääkäri ja avustava henkilökunta, olleet
        " miekat ja seipäät" valmiina, kun ihmisen poika on surmattu klinikalla!
        Kuka se ylyttää murhiin?

" Saatana on valehtelija ja murhaaja ollut alusta asti" Jeesus
        Onko Antti niin kovassa uskossa, että uskoo että saatana lopetti jo, surmatyöt?

" Minä tunnen heidät nimeltä ,jo heidän kohduissaan" Jumala
        Kun Antti syntyi, niin Jumala tiesi ja tunsi Antti pojan nimen ,jo Antin ollessa äitinsä
        kohdussa!
        Mutta, Antin kätilö pelkäsi Herraa, eikä surmannut Anttia, kun tämä syntyi!
        Jos olisi sen tehnyt, Antilta olisi jäänyt monta viisautta oppimatta!

" KUn te autatte hebrealaisia vaimoja heidän synnyttäessänsä,
        niin tarkastakaa lapsen sukupuoli, jos se on poika, surmatkaa se, mutta jos se on tyttö, jääköön eloon" 2 Moos 1: 16

"Mutta kätilövaimot pelkäsivät Jumalaa eivätkä tehneet, niinkuin Egyptin kuningas oli heille sanonut, vaan abtoivat poikalapsen elää" jae 17

Adventtiseurakunnassa ollessaan ja on vieläkin, vaimoni ei pelännyt Herraa,
        eikä Joensuun keskus-sairaalan " kätilöt" saati lääkäri, vaan surmasivat benedin pojan!

Benedille jäi siis henkiin 3 tytärtä, ja siihenkin on oltava kohtalaisen tyytyväinen, sillä tyttäreni ovat upeita ihmisiä ja lapsia!
        Ja Herraa pelkääviä ovat olleet Antinkin kätilöt, vaikka roikottivatkin Anttia jotakuinkin
        ronskisti!
        " Vaimon ruumis ei ole hänen omassa vallassaan, vaan hänen miehensä vallassa.." 1 Kor 7: 4
        Kuule, älä tyhmyyttäsi himoitse minua lakitupaan, sillä benedi ei tiennyt
        näistä surmatöistä vähän vähääkään!

Jos benedi tulee tuomitsemaan enkeleitäkin, niin eikö hän osaa lakiasioita
        hoitaa taivassakin, kun on jo 10 kunta vuotta hoitanut niitä täällä alhaallakin,
        pimeyden kuiluissa, syvyydessä!

Kuka minulta sitten pyytää lakineuvontaa, jos Antti hoitaa minut, ei tosin pois päiviltä,
        mutta syyntakeettomaksi M-lähetteen, ja määrää minut veljeni pakeille, lääkäriin,
        ja hän minut Beeteliin terapiaan! Hih

Sanonko terapian jälkeen: " Olipahan paska reissu, mutta tulipahan tehtyä"!!

Terapiaa odotellessa muistutan: " Teille on jo yleensä vaurioksi, että käräjöitte
        keskenänne.
        Miksi ette anna ennemmin salli tehdä vääryyttä itsellenne?
        Miksi ette ennemmin anna riistää omaanne? 1 kor. 6: 7

Etkö sinä onttopää Antti vieläkään tajua, että jos lapseni olisi saanut syntyä, ilman että eräs adventisti otti siltä pois elämän, niin enkö minä sanoisi hänestä: " Minun poikani"!! Kuinka oletkaan
        minulle rakas"!!??

Enkö minä jo ole antanut tehdä vääryyttä itselleni? Enkö minä ole jo antanut riistää omaani??

Antti!? Onko sinussa mitään suoraa, silloinkaan kun seisot rukoilemassa Beetelissä?? terv. Benedi

• benedi=siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

Benedi:

antti

Huomaatteko kuinka antti, joka on katsonut beetelissä epäjumalaa.
        alkaa leikkiä epäjumalaa, ikäänkuin hän olisi kaikki näkevä kaikki tietävä... kun Antista aika jättää, niin katoaa meiltä muilta hänen mukanaan viisaus!

"Adventtikirkko voisi tehdä ilmiannon valheellisista ja loukkaavista syytöksistä,
        ja niin voisi tehdä myös vaimosi"
        Antti

Huomasitteko kuinka Antilla on vielä kipinä Jumalallisuutta .." Ja niin voisi tehdä myös vaimosi"

Antti on enemmän adventisti, kuin adventisti itse!

Antti käsittää aivan oikein " Vaimo on sidottu mieheensä , niin kauan kuin tämä elää"
        Ja minähän se olen, joka elän ja kirjoitan!

" Vaimon ruumis ei ole hänen vallassaan, vaan miehensä vallassa" Raamattu

Antti on sydämeltään enemmän kuin adventisti, hän halajaa pysyä laissa!

Antti käsittää aivan oikein, että " vaimoni" on vaimoni, ja häntä ei saisi toinen adventisti mies naida naputella, seurakunnan johtokunnan ja hallituksen tuella!

Antti käsittää myös oikein sen, että kun vaimo on miehestään raskaana, niin vaimo ei saa salaa
        mieheltään surmata lasta, eikä viedä lasta Herraa pelkäämättömien kätilöjen käsiin, jotka
        sallivar eduskunnan luvalla surmata poika ja tyttölapsia, olkoot äidit
        adventisteja, tai mormooneja, tai jehovalaisia, tai lestadiolaisia...uskaltaisin kuitenkin väittää
        ja olla samaa mieltä Antin kanssa, että tästä joukosta, vain lainnoudattajat, adventistit
        antaisivat syyttömät lapsensa Faraon käsiin!

" Niin Egyptin kuningas kutsui kätilövaimot ja sanoi heille: " Miksi te näin teette ja annatte poikalasten elää" 2 Moos 1: 18

Ja Antti kritisoi benediä, kun tämä kyselee adventisteilta: " Miksi te näin teette, ja ette anna poikalasten elää"?
        Onhan teillä, adventisteilla suu puhua, ja kädet kirjoittaa, ja sanoa: " Pois se meistä, että me
        sellaista tekisimme, meidä npuolestamme kaikki jäsentemme vaimot saavat synnyttää
        rauhassa poikia ja tyttäriä, emme me estäjos kohtu aukeaa, vaan sallimme synnyttää, ja jos Herra saattaa synnyttämään, emme me riennä sulkemaan kohtua"

Tähän odotellessa sinettiä, Anttikin huomaa, että ei adventtiseurakunnalla ole omaa synnytyssalia, vaan adventtivaimot ovat voimakkaita, he menevät ulkopuolelle leirin ja synnyttävät siellä!!

Siellä heillä on avustajinaan uskottomat, jotka eivät halua kantaa raskauden taakkoja yhdessä uskovien kanssa, ja monet puhuvat uskovatkin ympäri, että he luopuisivat raskauden taakastaan,
        ja pääsisivät mukamas vapauteen!

Adventtiseurakunta saa tiedon vasta sitten, kun tuleva seurakunnan jäsen on jo heittänyt veivinsä!
        Adventisti ymmärtävät, että he menevät veivinsä heittäneen srk. jäsenen luoi, mutta tämä ei tule heidän luokseen, eikä heidän lastenluokalleen, oppimaan Hyvästä Paimenesta!

" Se, joka tietää mitä on tehtävä, eikä tee, se tekee syntiä"!!

Ei adventisti vaimot, tee suullista tai kirjallista anomusta seurakunnalle, edes salaa miehestään,
        kysyäkseen : " saanko ottaa lapseni veivin ja heittää sen tunkiolle"

Ja jos tällainen anomus tulisi seurakunnalle, niin seurakunta heti soittaisi Päälle,
        ja kysyisi Häneltä, joka on seurakunnan pää!! Kristus

" Avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää
        kunnioittaman minua"
        Antti? Eikös silloin ole hätä, kun hengenlähtö on lähellä, lääkärin ja kätilön käsissä, jotka
        eivät Herraa pelkää!!
        Kerropas Antti, ketä se vaimoni pelkäsi, kun itse tilasi ajan, ja itse meni paikalle, jossa
        lapsia oikeasti surmataan Faaraon sallimuksella!?
        Laki termi: " Yksinteoin tehty tappo, joka Jumalan tuomioistuimen edessä muuntuu murhaksi!!
        Ja " Jumalan valtaistuin on taivaassa, ja "maa Hänen astinlautansa",...joten kyllä Jumala katsoo
        jalkateriinsä, sillä naulojen reikiä on pakko joskus raapia, kun niitä kutittaakin!!

• benedi =siunattu kirjoitti:

että olet maitoa juova lapsi, ja osaksi onttopäinen!
        Tiedätkö, mitä terapiaa jo Johannes kastaja ja Pietari vaativat?

" Niin Pietari sanoi heille: " Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi....Apost 2: 38
        ja.." Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta" 40

Tietääkö Antti mikä on nurja puoli, tässä sukupolvessa?

Jeesus sanoi: " Se on avionrikkoja sukupolvi"!

Apostolit muuten : Ja kaikki jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä" jae 44

Joko nyt tajuat että nurja puoli tarkoittaa, nyt sitä, että pidetään uskovien
        vaimoja yhteisenä!

Tuohon aikaa, pidettiin yhteisenä, maita ja tavaroita, ja leipää, ja riemua pidettiin nyös yhteisenä, ...mutta vaimoja ei pidetty yhteisenä, kuten esim. me adventistit pidämme,

ei tosin kaikkien,..mutta parhaimmat kelpaa yhteisiksi!

Antti , parasta terapiaa on tunnustaa synnit ja kääntää oikea puoli esiin, niin että nurja puoli
        häviää näkyvistä,
        Vai ei pidä paikkaansa? Itse lähetit kuvat Beetelistä, ja itse kerrot käyväsi siellä!!?
        Selin alttariako seisot, ettet mukamas katsele siniseen kauhtanaan puettua epäjumalaa?

Vai milloin se on oikeaksi muuttunut?

Ja mitä viattomaan vereen ja sen vuodattamiseen tulee, niin väitätkö, että
        minun syntymätön lapseni, joka koki "uhrikuoleman" oliosi tehnyt jonkun rikoksen
        vaimoni kohdussa, ennenkuin saatana joukkoineen hyökkäsi hänen kimppuunsa!?

Minä teen sinusta ilmoituksen, kun väität että syntymätön lapseni oli rikollinen, eikä rikoksen uhri! Ei sinulla tuo järkipuoli paljon toimi, se on totta!

Älä enää opeta, niinkuin me adventistit!!
        " Minäkö avaisin kohdun sallimatta synnyttää, sanoo Herra
        tahi minäkö joka saatan synnyttämään, sulkisin kohdun" Jes 66: 9

Älä yritä vierittää Jumalan niskaan näitä abortin tekoja, eli kun Jumalan asettamat synnytyshormonit käynnistävät synnytyksen, niin ei ole vastassa legioonaa enkeleitä,
        eikä edes yhtä miekka kädessä, vartioimassa elämän portin (kohdun)
        tietä, että lapsi halkaistaisiin kahtia!!

Toinen puoli Antille ja kenelle toinen?
        Kyllä ne tähän saakka olleet lapsen äiti, ja lääkäri ja avustava henkilökunta, olleet
        " miekat ja seipäät" valmiina, kun ihmisen poika on surmattu klinikalla!
        Kuka se ylyttää murhiin?

" Saatana on valehtelija ja murhaaja ollut alusta asti" Jeesus
        Onko Antti niin kovassa uskossa, että uskoo että saatana lopetti jo, surmatyöt?

" Minä tunnen heidät nimeltä ,jo heidän kohduissaan" Jumala
        Kun Antti syntyi, niin Jumala tiesi ja tunsi Antti pojan nimen ,jo Antin ollessa äitinsä
        kohdussa!
        Mutta, Antin kätilö pelkäsi Herraa, eikä surmannut Anttia, kun tämä syntyi!
        Jos olisi sen tehnyt, Antilta olisi jäänyt monta viisautta oppimatta!

" KUn te autatte hebrealaisia vaimoja heidän synnyttäessänsä,
        niin tarkastakaa lapsen sukupuoli, jos se on poika, surmatkaa se, mutta jos se on tyttö, jääköön eloon" 2 Moos 1: 16

"Mutta kätilövaimot pelkäsivät Jumalaa eivätkä tehneet, niinkuin Egyptin kuningas oli heille sanonut, vaan abtoivat poikalapsen elää" jae 17

Adventtiseurakunnassa ollessaan ja on vieläkin, vaimoni ei pelännyt Herraa,
        eikä Joensuun keskus-sairaalan " kätilöt" saati lääkäri, vaan surmasivat benedin pojan!

Benedille jäi siis henkiin 3 tytärtä, ja siihenkin on oltava kohtalaisen tyytyväinen, sillä tyttäreni ovat upeita ihmisiä ja lapsia!
        Ja Herraa pelkääviä ovat olleet Antinkin kätilöt, vaikka roikottivatkin Anttia jotakuinkin
        ronskisti!
        " Vaimon ruumis ei ole hänen omassa vallassaan, vaan hänen miehensä vallassa.." 1 Kor 7: 4
        Kuule, älä tyhmyyttäsi himoitse minua lakitupaan, sillä benedi ei tiennyt
        näistä surmatöistä vähän vähääkään!

Jos benedi tulee tuomitsemaan enkeleitäkin, niin eikö hän osaa lakiasioita
        hoitaa taivassakin, kun on jo 10 kunta vuotta hoitanut niitä täällä alhaallakin,
        pimeyden kuiluissa, syvyydessä!

Kuka minulta sitten pyytää lakineuvontaa, jos Antti hoitaa minut, ei tosin pois päiviltä,
        mutta syyntakeettomaksi M-lähetteen, ja määrää minut veljeni pakeille, lääkäriin,
        ja hän minut Beeteliin terapiaan! Hih

Sanonko terapian jälkeen: " Olipahan paska reissu, mutta tulipahan tehtyä"!!

Terapiaa odotellessa muistutan: " Teille on jo yleensä vaurioksi, että käräjöitte
        keskenänne.
        Miksi ette anna ennemmin salli tehdä vääryyttä itsellenne?
        Miksi ette ennemmin anna riistää omaanne? 1 kor. 6: 7

Etkö sinä onttopää Antti vieläkään tajua, että jos lapseni olisi saanut syntyä, ilman että eräs adventisti otti siltä pois elämän, niin enkö minä sanoisi hänestä: " Minun poikani"!! Kuinka oletkaan
        minulle rakas"!!??

Enkö minä jo ole antanut tehdä vääryyttä itselleni? Enkö minä ole jo antanut riistää omaani??

Antti!? Onko sinussa mitään suoraa, silloinkaan kun seisot rukoilemassa Beetelissä?? terv. Benedi

""Ja mitä viattomaan vereen ja sen vuodattamiseen tulee, niin väitätkö, että
        minun syntymätön lapseni, joka koki "uhrikuoleman" olisi tehnyt jonkun rikoksen
        vaimoni kohdussa, ennenkuin saatana joukkoineen hyökkäsi hänen kimppuunsa!? ""

Olet itsekäs huippunarsisti! Väität että lapsesi kuoli uhrikuoleman ja kuitenkin on kyse
        vaimosi mahdollisesta lapsesta, jota ei sitten tullutkaan syystä tai toisesta. Lapsi ei
        syntynytkään elämään, ei tullut elämän henkäystä häneen - hänestä ei tullutkaan elävää sielua.

Viime aikaisista puheistasi päätellen, lapsi ei ainakaan sinun olisi ollut, vaan luultavasti syytit
        vaimoasi, että jonkun toisen kanssa on sen alulle laittanut. Ehkä vaimosi joutui lähtemään
        juuri syyttelysi takia. vain vaimosi ja Herra tietävät, kenen kanssa vaimo olisi saanut lapsen,
        jos olisi saanut. Jumala näkee lapsen jo kohdussa, ennenkuin se on syntynyt "eläväksi sieluksi",
        kun elämän henkäystä ei vielä ole puhallettu sieraimiin ja vettä imaistu pois.

Lakkaa jo kapinoimasta Jumalaa vastaan ja hyväksy tapahtuneet tosiasiat, jotka Jumala on
        hyväksynyt aikapäiviä ja jo edeltä tietänyt! Asiat eivät ole ollenkaan niin kuin sinä kuvittelet.
        Saatana joukkoineen ei ole hyökännyt vaimosi kimppuun ja tappanut ihmisalkua.
        Voi olla että koko juttukin on syntynyt vain päässäsi. Ajattlele ettei koskaan ollutkaan sitä
        lasta, jota ei koskaan ollut.

Ihmisoikeuksiin kuuluu, että lapsi tunnustetaan äitinsä lapseksi ja että hän saa päättää, synnyttääkö.

• ihmisten

tekemiä ajatuksia jumalasta ja ajoista. Ei ne periaatteessa merkitse mitään.

• Ps.90:1
        Mooseksen, Jumalan miehen, rukous.
        Herra, sinä olet meidän turvamme polvesta polveen.
        Ps.90:4
        Sillä tuhat vuotta on sinun silmissäsi niinkuin eilinen päivä,
        joka meni ohitse, ja niinkuin öinen vartiohetki.

Uusi käännös sanoo hieman toisin sanoin, ikäänkuin täsmällisemmin ...

4 Tuhat vuotta on sinulle kuin yksi päivä, kuin eilinen päivä, mailleen mennyt, kuin öinen vartiohetki. [2. Piet. 3:8]

• Filadelfi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Ps.90:1
        Mooseksen, Jumalan miehen, rukous.
        Herra, sinä olet meidän turvamme polvesta polveen.
        Ps.90:4
        Sillä tuhat vuotta on sinun silmissäsi niinkuin eilinen päivä,
        joka meni ohitse, ja niinkuin öinen vartiohetki.

Uusi käännös sanoo hieman toisin sanoin, ikäänkuin täsmällisemmin ...

4 Tuhat vuotta on sinulle kuin yksi päivä, kuin eilinen päivä, mailleen mennyt, kuin öinen vartiohetki. [2. Piet. 3:8]

oli kuollut, siis hengellisesti, kunnes.
        Niin tapahtui myös ensimmäisille ihmisille sinä päivänä kun he rikkoivat Jumalan tahdon, hengellinen kuolema, sitä Jumala tarkoitti.

• Filadelfi kirjoitti:

oli kuollut, siis hengellisesti, kunnes.
        Niin tapahtui myös ensimmäisille ihmisille sinä päivänä kun he rikkoivat Jumalan tahdon, hengellinen kuolema, sitä Jumala tarkoitti.

Olet pikkusen hakoteillä, sillä - eihän tässä ollut puhe hengellisestä kuolemasta,
        vaan siitä mitä Mooses totesi rukouksessaan päivien pituudesta ja lyhyydestä.
        Nikkisi voisi olla: hyvää päivää - kirvesvartta.

"Tuhlaajapoika oli kuollut, siis hengellisesti, kunnes.
        Niin tapahtui myös ensimmäisille ihmisille sinä päivänä kun he rikkoivat Jumalan tahdon,
        hengellinen kuolema, sitä Jumala tarkoitti."

Isä todella totesi poisjuosseen poikansa kadonneeksi ja kuolleeksi. Juuri niin tapahtui jo Eedenissäkin.
        Mutta sitten poika heräsi eloon - palasi kotiin. Isä ei malttanut kuunnella valmiiksi opeteltua synnintunnustusta,
        vaan kehotti poikaa iloitsemaan ja juhlimaan - koko talonväki juhli; paitsi se poika joka oli aina niska limassa
        totellut käskyjä kotona, eikä ollut mielestään saanut riittävästi kiitosta ja ylistystä.

Jos poika olisi ollut kadoksissa vain päivän, sekin varmaan Jumalan silmissä olisi tuntunut jo 1000 vuodelta.

• benedi=siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

Olet pikkusen hakoteillä, sillä - eihän tässä ollut puhe hengellisestä kuolemasta,
        vaan siitä mitä Mooses totesi rukouksessaan päivien pituudesta ja lyhyydestä.
        Nikkisi voisi olla: hyvää päivää - kirvesvartta.

"Tuhlaajapoika oli kuollut, siis hengellisesti, kunnes.
        Niin tapahtui myös ensimmäisille ihmisille sinä päivänä kun he rikkoivat Jumalan tahdon,
        hengellinen kuolema, sitä Jumala tarkoitti."

Isä todella totesi poisjuosseen poikansa kadonneeksi ja kuolleeksi. Juuri niin tapahtui jo Eedenissäkin.
        Mutta sitten poika heräsi eloon - palasi kotiin. Isä ei malttanut kuunnella valmiiksi opeteltua synnintunnustusta,
        vaan kehotti poikaa iloitsemaan ja juhlimaan - koko talonväki juhli; paitsi se poika joka oli aina niska limassa
        totellut käskyjä kotona, eikä ollut mielestään saanut riittävästi kiitosta ja ylistystä.

Jos poika olisi ollut kadoksissa vain päivän, sekin varmaan Jumalan silmissä olisi tuntunut jo 1000 vuodelta.

Mitä arvelet? Milloinkahan se minun poikabni herää eloon,
        kun hän kuoli adventisti naisen tahallisesta toimesta 90 luvun alussa?

Onko sinulla tästä mitään tietoa?
        Minun poikani on ollut kadoksissa jo enemmän kuin päivän, osaatko sanoa, miltä
        Jumalan silmissä tuntuu, kun minun poikani on kadonnut?

" Jos poika olisi ollut kadoksissa vain päivän, sekin varmaan Jumalan silmissä olisi
        tuntunut jo 1000 vuodelta" Antin lausunto-

Varmaan osaat sanoa yhtä varmasti minun pojastani? Arveletko että minun poikani katoaminen
        tuntuisi Jumalasta edes 500 :lta vuodelta?
        Sinä kun mielestäsi tiedät miltä Jumalasta tuntuu kun Poika surmataan?

Miksi sinä et kysy minulta? Minullahan on siitä tunteesta kokemusta?

• benedi=siunattu kirjoitti:

Mitä arvelet? Milloinkahan se minun poikabni herää eloon,
        kun hän kuoli adventisti naisen tahallisesta toimesta 90 luvun alussa?

Onko sinulla tästä mitään tietoa?
        Minun poikani on ollut kadoksissa jo enemmän kuin päivän, osaatko sanoa, miltä
        Jumalan silmissä tuntuu, kun minun poikani on kadonnut?

" Jos poika olisi ollut kadoksissa vain päivän, sekin varmaan Jumalan silmissä olisi
        tuntunut jo 1000 vuodelta" Antin lausunto-

Varmaan osaat sanoa yhtä varmasti minun pojastani? Arveletko että minun poikani katoaminen
        tuntuisi Jumalasta edes 500 :lta vuodelta?
        Sinä kun mielestäsi tiedät miltä Jumalasta tuntuu kun Poika surmataan?

Miksi sinä et kysy minulta? Minullahan on siitä tunteesta kokemusta?

Benedi teki palstalle rikkosilmoituksen:
        " Mitä arvelet? Milloinkahan se minun poikani herää eloon,
        kun hän kuoli adventisti naisen tahallisesta toimesta 90 luvun alussa? "

Sinulla noita perättömiä rikosjuttuja riittää -mielikuvitus toimii.
        Senlaatuisesti että ammattiauttajaa tarvitsisit. Oman etusi vuoksi.

Benedi:
        " Miksi sinä et kysy minulta? Minullahan on siitä tunteesta kokemusta? "

Tunteet kirvoittavat mielikuvituksesta ulos vaikka mitä, mutta voisit
        koettaa meille avata niitä tunteitasi; ehkä siellä on jotain, minkä
        purkaminen saattaisi reilaan.

" kuoli adventisti naisen tahallisesta toimesta"
        Ja mitä ihmettä tuo sana "adventisti" siinä tekee?
        Ihminen on vain ihminen, olkoot taustat ja säädyt mitä tahansa.
        Älä sotke adventismia kaikkeen, vaikka närästääkin.

• benedi on mikä on
        AnttiVKantola kirjoitti:

Benedi:

" omien tykö tuleminen merkitsee"? Mitähän se merkitsee, kun me olemme " Jumalan poikia"

Silloinko " seitsemännen päivän adventisti" nimi kalskahtaa pahalta kuulla,
        jos me teemme syntiä?

Etkö itsekin opeta: " Kaikki ovat synnin alla"...sitten kun esitellään, mitä
        synti on, ja miten me ollaan sitä tehty, niin silloinkos Antti herää?

" Ei , ei saa mainita ja yksilöidä mitä ja minkälaisia syntejä me ollaan tehty...
        Etkö Antti tiedä että synti on laittomuus, ja syntiä en olisi tullut tuntemaan, ellei laki
        olisi kertonut, mikä on syntiä!

Vaihdetaan syntejä, kerro sinä vaikka 7 täydellistä syntiä, niin, minä kerron
        6 epätäydellistä syntiä!

Luuletko että minä, joka olen ilmoittautunut syntisistä 2. suurimmalksi, olisin synnitön!?

En ole koskaan polttanut,muuta kuin puita yms. rojua, en ole ollut humalassa, en putkassa, en tappanut ketään, enkä anastanut keneltäkään puolisoa, ja lapsia en surmaisi mistään hinnasta, en silloin jos ne ovat alle 2 kk , enkä silloin kun ne ovat 2 vuotiaita, tahi sitä vanhempia, tahi nuorempia!
        Mutta, kyllä sitä miehelle jää syntiä tehtäväksi, vaikkei viinan kanssa läträäkään!

• benedi on mikä on
        AnttiVKantola kirjoitti:

Benedi:

Ahaa, Antti aikoo olla ovela " Voisit koettaa meille avata tunteitasi...

Antti arvelee kaikkea mielikuvituksen tuotteeksi,...Kone putoaa taivaalta, ja 2 jää henkiin,
        ja Antti tapaa toisen koneen kanssa pudonneen,...ja kun tämä selvittää
        tilanteen, Antti aivoittelee, 100 kuoli ja kaksi jäi eloon, se ei ole mahdollista,...mutta sanoo: "
        Istuhan kertomaan tarinasi kaikki vaiheet, aina siitä
        kun nousit koneeseen, ja kun nelinkontin ryömit (mukamas) koneen hylyn rojun keskeltä ulos!

Antti on kuulevinaan, ja ryystää kahvia, ja kiittää lopulta kertomuksesta, menee pois ja
        pyörittelee päätään, " Anna mun kaikki kestää, mitä palturia sekin yritti mulle syöttää"!!

Vai, että selvis muka hengissä, kun 100 muuta kuoli....No, olinhan avuksi varmaan kun kuuntelin!

• benedi on mikä on kirjoitti:

Ahaa, Antti aikoo olla ovela " Voisit koettaa meille avata tunteitasi...

Antti arvelee kaikkea mielikuvituksen tuotteeksi,...Kone putoaa taivaalta, ja 2 jää henkiin,
        ja Antti tapaa toisen koneen kanssa pudonneen,...ja kun tämä selvittää
        tilanteen, Antti aivoittelee, 100 kuoli ja kaksi jäi eloon, se ei ole mahdollista,...mutta sanoo: "
        Istuhan kertomaan tarinasi kaikki vaiheet, aina siitä
        kun nousit koneeseen, ja kun nelinkontin ryömit (mukamas) koneen hylyn rojun keskeltä ulos!

Antti on kuulevinaan, ja ryystää kahvia, ja kiittää lopulta kertomuksesta, menee pois ja
        pyörittelee päätään, " Anna mun kaikki kestää, mitä palturia sekin yritti mulle syöttää"!!

Vai, että selvis muka hengissä, kun 100 muuta kuoli....No, olinhan avuksi varmaan kun kuuntelin!

Tuossa tarinoinnissasi ei ole mitään järkeä tai logiikkaa. Kyllä uskovankin täytyy pitää jalat maassa, eikä
        lentää tuolla tavalla ja sitten kapsahtaa katajaan. Mietin vain ... kun sanot vaimoasi tappajaksi, niin kuinka
        ihmeessä kinuat häntä takaisin? Etkö pelkää että hän tappaa sinut tai toisenkin lapsesi - niinkuin kuvittelet,
        että hän olisi yhden lapsesi jo tappanut? Jos vaimosi on todella tehnyt rikoksen, tee ilmoitus poliisille, mutta
        ei poliisi sen kummemmin kuin mekään, ilman todisteita, edes viitetodisteita, usko sinua. Tuskin uskot itsekään. Jätä Jumala jo rauhaan ja pyydä häneltä rauha sisimpääsi. On hyvä että pääsit siitä naisesta.
        Herra pitää hänestä huolta, uskothan sinäkin niin?

• benedi on mikä on kirjoitti:

" omien tykö tuleminen merkitsee"? Mitähän se merkitsee, kun me olemme " Jumalan poikia"

Silloinko " seitsemännen päivän adventisti" nimi kalskahtaa pahalta kuulla,
        jos me teemme syntiä?

Etkö itsekin opeta: " Kaikki ovat synnin alla"...sitten kun esitellään, mitä
        synti on, ja miten me ollaan sitä tehty, niin silloinkos Antti herää?

" Ei , ei saa mainita ja yksilöidä mitä ja minkälaisia syntejä me ollaan tehty...
        Etkö Antti tiedä että synti on laittomuus, ja syntiä en olisi tullut tuntemaan, ellei laki
        olisi kertonut, mikä on syntiä!

Vaihdetaan syntejä, kerro sinä vaikka 7 täydellistä syntiä, niin, minä kerron
        6 epätäydellistä syntiä!

Luuletko että minä, joka olen ilmoittautunut syntisistä 2. suurimmalksi, olisin synnitön!?

En ole koskaan polttanut,muuta kuin puita yms. rojua, en ole ollut humalassa, en putkassa, en tappanut ketään, enkä anastanut keneltäkään puolisoa, ja lapsia en surmaisi mistään hinnasta, en silloin jos ne ovat alle 2 kk , enkä silloin kun ne ovat 2 vuotiaita, tahi sitä vanhempia, tahi nuorempia!
        Mutta, kyllä sitä miehelle jää syntiä tehtäväksi, vaikkei viinan kanssa läträäkään!

Benedi:
        "" enkä anastanut keneltäkään puolisoa, ja lapsia en surmaisi mistään hinnasta,
        en silloin jos ne ovat alle 2 kk , enkä silloin kun ne ovat 2 vuotiaita, tahi sitä vanhempia, tahi nuorempia! ""

Ei kukaan tällä foorumilla ole syyttänytkään, että olisit lapsia jostain hinnasta surmannut! Mitä ihmettä mesoat?

• benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Tuossa tarinoinnissasi ei ole mitään järkeä tai logiikkaa. Kyllä uskovankin täytyy pitää jalat maassa, eikä
        lentää tuolla tavalla ja sitten kapsahtaa katajaan. Mietin vain ... kun sanot vaimoasi tappajaksi, niin kuinka
        ihmeessä kinuat häntä takaisin? Etkö pelkää että hän tappaa sinut tai toisenkin lapsesi - niinkuin kuvittelet,
        että hän olisi yhden lapsesi jo tappanut? Jos vaimosi on todella tehnyt rikoksen, tee ilmoitus poliisille, mutta
        ei poliisi sen kummemmin kuin mekään, ilman todisteita, edes viitetodisteita, usko sinua. Tuskin uskot itsekään. Jätä Jumala jo rauhaan ja pyydä häneltä rauha sisimpääsi. On hyvä että pääsit siitä naisesta.
        Herra pitää hänestä huolta, uskothan sinäkin niin?

kun kerran sitä ravistan, sinun pääsi ei selviä vaikka pääsi WC pönttöön
        toimittaisi!
        Kuka poliisi se syntymättömän lapsen lapsen surmatöitä tutkii, nehän on määrä
        tutkia Ylimmäisen Papin majassa!

" Ettekö tiedä, että tuomion on määrä alkaa Jumalan huoneesta, (Herran, temppeli,)
        jos se ensiksi alkaa meistä, mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen"

esim: Älä tapa,....Äläkä pidä vieraita jumalia silmiesi edessä!
        14.000 todistetta löytyy vuosittain, jokaisesta
        elämän lahjan riistämisestähän tehdään aina tarkka selonteko!

Kyllä saatanakin pitää kirjaa ja lukua surmatuistaan!

• benedi kirjoitti:

kun kerran sitä ravistan, sinun pääsi ei selviä vaikka pääsi WC pönttöön
        toimittaisi!
        Kuka poliisi se syntymättömän lapsen lapsen surmatöitä tutkii, nehän on määrä
        tutkia Ylimmäisen Papin majassa!

" Ettekö tiedä, että tuomion on määrä alkaa Jumalan huoneesta, (Herran, temppeli,)
        jos se ensiksi alkaa meistä, mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen"

esim: Älä tapa,....Äläkä pidä vieraita jumalia silmiesi edessä!
        14.000 todistetta löytyy vuosittain, jokaisesta
        elämän lahjan riistämisestähän tehdään aina tarkka selonteko!

Kyllä saatanakin pitää kirjaa ja lukua surmatuistaan!

Asennetta!

1. Kor. 4:4
        sillä ei minulla ole mitään tunnollani,
        mutta en minä silti ole vanhurskautettu,
        vaan minun tuomitsijani on Herra.

• Ilm. 20:3
      ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi,
      siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.

7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
      8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia,
      kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.

Jooel 3:14 Meluavia joukkoja, meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa!
      Sillä lähellä on Herran päivä ratkaisulaaksossa.
      15 Aurinko ja kuu käyvät mustiksi, ja tähdet kadottavat valonsa.

Ilm. 16:16 Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.

• alex-kasi

Antti:
      Sinä päivänä kuolette, päivänä, jona syötte salaisen tiedon puusta, uhosi Luoja.
      Vaan kukapa ei tietoa janoaisi, varsinkaan nainen - hän tahtoo kaikki juorut kuulla.
      Niin sitten sinä päivänä, jona nainen lankesi salakuuntelun kiusaukseen ja teki syntiä ja joutui rikkomukseen - Adam ja Eva joutuivat eroon Jumalasta.
      ---
      alex:
      Niinhän siinä kävi ...mutta yksi pikku asia vain ... joka voi olla jollekin mielenkiintoinenkin:

On totta että Sana sanoo että nainen petettiin ja että miestä ei petetty.

Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en salli, että vaimo opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa.

(Huomaa....)
      SILLÄ Aadam luotiin ensin, sitten Eeva; eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.

-----

Nyt saa joskus sen käsityksen miesten kirjoituksista näillä palstoilla, että he (siis miehet) usein ajattelevat että miehet olisivat jotenkin parempia kuin "petetty" nainen.

Näin ei tietenkään ole sillä miestä ei petetty vaan hän teki TAHALLAAN Jumalaa vastaan.

Olisiko se parempi syntiin lankeaminen?? Tahallinen synnin tekeminen....

Jumala oli sanonut >Aadamille< että älkää syökö siitä puusta jo ennen Eevan kuvaan tulemista.

Sana sanoo että Jumala loi miehelle "avun" - mikä ei luonnollisesti tarkoita että Jumala loi miehelle palkollisen, vaan että mies tarvitsi tämän avun - että hän ei kerta kaikkiaan pärjännyt yksin ... ja siksi hän sai avun.

Se järjestys jonka Luoja antoi ihmiselle oli luonnollisesti, että molemmat kulkisivat Jumalan tahdossa - että he olisivat yhtä Jumalassa. Mies kuitenkin oli ja on vastuussa niistä tehtävistä jotka hän Luojaltaan sai ja nainen myös ja tämä vastuu on YHÄ VOIMASSA - mutta ei siksi että mies olisi parempi (molemmat ovat synnin orjia) vaan siksi että se on Jumalan järjestys.

"Olkaa toisillenne alamaiset" - sanoo Sana - KRISTUKSESSA..

Siis halusin vain sanoa - ei ole niin että mies (tämä tahallinen syntinen) olisi jotenkin parempi kuin petetty nainen - vaan kyseessä on Luojan antama järjestys.

Meidän täytyy ottaa kaikki mitä Raamattu opettaa, ei vain sitä mikä näennäisesti tukee omia ajatuksiamme ---

Mutta ei millään pahalla Antti.. olet ihan oikealla tiellä nykyään vaikka välillä kompasteletkin .. mutta ei meidän vanhurskauttamme kuitenkaan koskaan lasketa, kun on kyse pelastuksesta, Jumala katsoo vain Jeesukseen ...

Siis kun teet hyvää elämässäsi, et tee sitä pelastuaksesi, vaan teet sen halustasi tehdä Jumalan tahto --- JA SIINÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.

alex

• Jumala todella sanoo:

1. Moos. 3:13
        Niin Herra Jumala sanoi vaimolle: "Mitäs olet tehnyt?"
        Vaimo vastasi: "Käärme petti minut, ja minä söin".

1. Tim. 2:14 eikä Aadamia petetty, vaan nainen petettiin ja joutui rikkomukseen.

Ihmekös että vanhassa liitossa vain mies kelpasi papiksi!
        Mutta kiitos Jumalalle, että Kristuksessa ei ole miestä tai naista, vaan kumpainenkin
        on täsmälleen samassa asemassa armonanomuksensa kanssa!

Onko Jumala todella sanonut jumalattomuuteensa (ilman Jumalaa) jääville:

Ilm.14:10
        ... niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11
        Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti,
        eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, ...

Antti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      179
      1492
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      43
      1081
    3. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      194
      1011
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      755
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      690
    6. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      680
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      37
      673
    8. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      671
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      617
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      603
    Aihe