Täitä

epätoivo???

Tää äiti ei jaksais enää näitä pirulaisia! Nyt kolmas tartunta tälle syksyyn! Huomasin 3-vuotiaalla taas täitä, hoidot, kampaukset, pakastukset, pesut, pussitukset, imuroinnit.. Taas! Ja oman pään käsittelin myös. Teinin tultua koulusta puolipakolla otin hänen päänsä syyninkin. (hällä pitkä ja todella paksu tukka ja kukapa teini-ikäinen ei näis asiois ajattelis, et jos asian kieltää, niin se häviää..) Ja todella järkytyin! Hänen päänsä oli kirjaimellisesti täynnä täitä! Meillä tätä ennen löydetty 1-4 täitä kerralla päästä.
Miten ihmeessä nuo kaikki saa katoamaan??!!
Nyt meillä käytössä paranix ja tietty kampa!

6

1749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ällöjä

      tuo kampaus...ja niiden kampausvälineiden desifiointi joka käytön jälkeen,eli ostin useamman kamman ja kaikkien päät kampasin vasta desin jälkeen:) onneksi oli loppukesä kun meillä oli että sain kammattua ulkona..:)inhottavia,mutta meillä lähti yhdellä hoidolla paitsi että tein hoidon varmaan kaksi kertaa varuilta :):) ja kaikki vaatteet pyykkiin yhden käyttö kerran jälkeen ja petivaatteet vaihdoin pitkään päivittäin samoin kuin täkit ja tyynyt,onneksi on varatäkkejä ja tyynyjä että ei tarvinnu aina kaikkia pestä vaan piti käyttämättönä pihalla tai saunassa tms,imurointia ja petivaatteiden kaa puljausta,jumakekka mikä ruljanssi tosiaan...tulisin hulluksi minäkin jos koko ajan olis uudestaan ,uskon että ottaa pannuun..
      käytin myös noilla varmuuden vuoksi kerroilla eri ainettakin että kaikkea on kokeiltu vaikkei oo ollu kun kerran

      • koeta jaksaa!

        voi kamalaa =/ .Uskon että ottaa aivoon! Meillä hävis vasta viidennen hoito, pesu ja puunaus kerran jälkeen.
        Kyllä oli siis TODELLA kova homma mennä kaikki läpi..ei niitä ollut muutamalla viimesellä kertaa ku muutama täi muksun päässä, mutta kovan homman ne muutamakin aina teettää.
        Ja sitte kun jos koulussa/hoidossa tms. on joku sellainen, jonka perheessä ei tehdä hoitoja kunnolla, siis mennä ihan kaikkea läpi, niin täit vaan leviävät, eivätkä meinaa ottaa talttuakseen. Meidän tytön luokalla on meinaan yksi poika, jonka äiti sanoo että "hiusten pesu ja lakanoiden vaihto auttaa varmasti"..että tollasta.


    • koettu on...

      Ainoa mikä oikeasti on tehokas ja tappaa täit niiden kaikissa kehitysvaiheissa on apteekista saatava Nyda-öljy. Sitä pitää hölvätä reilusti päänahkaan ja hiuksiin niin että tulee todella öljyiset ja antaa vaikuttaa yön yli. Aamulla pestään tavallisella shampoolla pois. Edellyttää toki, että samalla kammat, harjat, hiusrenksut, huivit, hatut yms. pakastetaan ja vuodevaatteet vaihdetaan. Kaikki lähiaikoina käytetyt vaatteet pestään ja takit (älä unohda kauluksia!) yöksi pakkaseen ulos tai kuivaan kuumaan saunaan. Ja pehmolelut muovipussiin ja pussinsuu kiinni - viimeistään viikon kuluttua täit on taatusti kuolleet. Ihan normaali viikkoimurointi riittää mutta esim. sohva kannattaa imuroida myös. Jatkossa huolehdittava siitä, että hatut, huivit säilytetään naulakossa oman takin hihassa. Ja ainakin omilta lapsiltani olen kieltänyt kampaamoleikit kavereiden kanssa ellei jokaisella ole oma harja ja hiusrenksut!!

    • täinen

      turhan takia. Täit kuolevat max 3 päivässä itsekseen erossa ihmisestä. Petivaatteiden vaihto, imurointi jne ja kontaktissa olleiden kampojen, pipojen ym eristäminen 3 pv riittää. Meillä ei ainakaan pakastin vetäis.
      Sanovat tartuntatautiliiton sivuilla.
      Nyt oli tullut uusi tuote apteekkiin, joka on yön yli päässä, meillä lähti ainakin hetkeksi. Täikampaus tosi tärkee, tästä tuotteesta väitetään että 1 hoitokerta riittää mutta en usko, eli olen tehnyt x 2. Meillä täit tuli koulusta. Eka järkytyin tietty, mutta nyt en enää, vaikka sapettaa tosi paljon! Niin ja tytön paksu ja pitkä tukka oli pakko leikata polkaksi, että saa kammattua kaikki hiukset päänähasta latvoihin asti.
      JA olemme käyttäneet apteekin pajunkuorishampoota. Miellä ei ole koskaan pää kuhissut, kun täin elin ikä munasta kuoriutuneeksi kestää sen viikon niin siitä voi päätellä että aika pitkän aikaa ovat lisääntyneet.
      Kyllä se siitä, välillä epätoivo iskee...täälläkin

    • SONJA___22

      Mukuloille ohjeet kouluun/tarhaan, tai missä tapaavatkaan muita lapsia:
      kun takki jätetään naulakkoon, niin takin hihaan sisään oma lakki, hanskat ja kaulaliina, jotta täit ei niihin pääse pesiytymään muiden lasten vaatteista. Tai sitten edellä mainitut tavarat omaan reppuun ja vetoketju kiinni.

      Ja huom! Kakarat ei saa ronkkia toistensa päitä/hiuksia!

      Näillä neuvoilla äitini valisti minua, kun olin pieni. Meillä oli tarhassa ja myöhemmin koulussa tosi usein täi-epidemioita liikkeellä.
      Hyvin toimivat äitin neuvot, sillä ikinä ei ole itsellä tai pikku- veljellä ollut täitä :) olemme nyt 22 ja 19-vuotiaita.

    • 4sti_täitä_kylässä

      Sonja 22 kun me oltiin pieniä niin oli vähemmän täitä.. näiden keskimäärin kanssa mitä nyt on niin kyllä ovat kaikkien riesa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe