utelen semmosta asiaa, että kuinka paljon te teette tunteja kuukaudessa? Onko työnne 8-16 välillä tapahtuvaa, vai onko lisäksi aamu/iltayötä? Miten te pärjäätte taloudellisesti?
Sillä vaan kyselen, kun kovin pieneksi tienesti jää, jos vain tekee ns. nornipäivän. Itselle tunteja tulee 150-160. tuntitaksani on 26€. Paremman tuloksen saamiseksi päivä venyy kovin pitkäksi,jos niitä asiakkaita jostain saa. Miten sitä jaksaa, kun ei sitä loma-ajan palkkaa saa mistään muutoin kuin tekemällä enemmän työtä!? Ja siitä seuraa raihnainen ruumis ja väsynyt olo.
Minulle kun tuntuu vielä sattuvan ne asiakkaat jotka peruvat siivouksen ed. tai jopa samana päivänä ja monelle saa mainita maksamattomasta laskusta.
Kovin sekavahan tästä utelusta tuli, mutta kertoo varmaankin sen, että miten väsynyt ja masentunutkin olen! On nääs iso pino maksamattomia laskuja ja tilillä ei rahaa kaikkien maksuun. Käsi on kipeä, että neljän tunnin kotia siivosin kuusi tuntia.
Kotipalveluyrittäjät
2
2759
Vastaukset
- Kokemusta piisaa
Minä teen noi 160 tuntia kk myös- siis laskutettavaa ja maksimissaan tuon. Laskutan 24-25 € /h alv eli alviton tulo on noin 3900 /kk. Siitä tietysti maksan puh. (20 €) , eläke (150 €) , siivoustarv aineet (100 €), vakuutus (50 €) vaate kuluja ( 100 €)- Kulut ovat noin summia ja osahan maksetaan joka kk ja osa harvemmin. Auto on omissa nimissä ja sen kulut ei kuulu vähennettäviin. TyöKilometrien mukaan kirjanpidossa vähennykset. Mutta jos kulut kk olisivat yht esim 600 € , niin tuloksihan jää vielä 3300 € josta maksetaan veroa ehkä maks. 25 € eli sun pitäisi mun laskujan mukaan tienata n. 2400 puhtaaan kk. Kyllä sillä pitäisi näillä perustason töillä pärjätä tai sitten on parempi etsiä paremmin palkattu työ.
En tiedä missä sulla on sitten ongelma , mutta tuo jos tyäaikasi ei riitä johonkin kohteeseen ,niin se ei kyllä vetele. Työstä laskutetaan aina kulutettu aika ja "urakka työ" on hinnoiteltava niin , ettei noin käy.
Mielestäni parjään kohtuullisesti ja työtahtini koitan pitää aisoissa - eli vaikka joskus kun on oikein hyvässä vedossa ei malttaisi tauottaa työtään ja vain tekee je tekee itsensä ihan uuvuksiin. Koitan aina muistaa säästää itseäni ja rauhoittaa tahtia. Mielummin kerron asiakkaalle että työssä saattaa kulua aikaa esim 5 h, vaikka näen ehkä että neljäkin tuntia piisaa. Asiakas on sitten ilahtunut kun lasku ei teekään niin paljon kun ensin arvioin. Ja näin syntyy uusi positiivinen asiakassuhde , joka todennäköisesti jatkuu ...
Tsemppiä sinulle ja muista ensiviikollakin on jaksettava tehdä töitä :) - sgjfkyu
Minulla taas menee aika hyvin. Palveluuni kuuluu normaalin kodinhoidon lisäksi kotisairaanhoidon palvelut ja yritys kuuluu ELY:n rekisteriin. Minulla on kolme työntekijää itseni lisäksi.
Töitä tehdään kaikkina viikonpäivinä, myös iltaisin, mutta kun on myös palkattuja niin työt on helpompi jakaa.
Asiakkaina on yksityisiä ihmisiä, kaupungin kotisairaanhoito, yksityinen vanhusten hoitokoti jne jne.
Lähiaikoina palkkaa ainakin kaksi uutta työntekijää.
Tuntiveloitukseni on 30-45€/tunti riippuen tehtävistä töistä. Sairaanhoito on kalliimpaa kuin siivous.
Sunnuntai käynneitä veloitamme korkeamman hinnan. Itse pystyn nostamaan itselleni palkkaa 3500€/kk ja firma tuottaa silti voittoa koko ajan.
Hyvä tilanne johtuu hyvistä ja pitkistä sopimuksista vakavaraisten instituutioiden kanssa mutta kyllä töitä alussa jouduttiin painamaan ja joustamaan ihan tosissaan että saimme ansaitsemamme luottamuksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911661
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1831254Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799