Huomisen Jumala - Neale Donald Walsch

God is love

Alla vapaasti suomennettu sivut 3 ja 4.

Neale: Me tarvitsemme uuden Jumalan.
Jumala: Tiedän.
Neale: Ei kun olen ihan tosissani. Me tarvitsemme uuden Jumalan. Vanha Jumala ei toimi enää.
Jumala: Vanha ei ole koskaan toiminut.
Neale: Jotkut ihmiset uskovat että se on toiminut.
Jumala: He eivät ole katsoneet maailmaa ympärillään.
Neale: Eivät ole?
Jumala: Eivät rehellisesti. Eivät kokonaisvaltaisesti. He ovat nähneet vain mitä ovat halunneet nähdä. He eivät ole nähneet raakuutta ja taistelua ja tappamista jota tehdään Jumalan nimessä. He eivät ole nähneet separaatiota ja sortoa ja pelkoa ja äärimmäistä epätoimivuutta. Tai pahempaa vielä he ovat nähneet sen ja ovat pelanneet osansa siinä. He ovat käyttäneet sitä kontrolloidakseen ihmisiä.
Totuus on, että vanha Jumala, eilisen Jumala, on saattanut tehdä yksittäisten ihmisten elämän toimivaan siellä ja täällä - ehkä jopa useankin - mutta se Jumala ei ole koskaan kyennyt luomaan yhteiskuntaa tai iloitsevaa ja tasapainoista sivilisaatiota sanomatta rauhaisaa maailmaa. Ja se Jumala ei pysty tekemään sitä tänäkään päivänä.
Jopa nykypäivänä nopean tiedonvälityksen, täydellisellä yhteydenpidon, kehittyneen ymmärryskyvyn, lisääntyneen tietoisuuden, hienostuneen teknologian ja uskomattomien ihmeiden voimalla ette pysty tuottamaan yksinkertaista, vaatimatonta kokemusta jota ihmiset ovat haikailleet aikojen alusta. Ette pysty tuottamaan rauhaa.
Neale: Tiedän.
Jumala: Ette pysty tuottamaan pysyvää iloa.
Neale: Tiedän
Jumala: Ja Jumala johon uskotte ei pysty myöskään.

Onko muita jotka ovat jo lukeneet kyseisen kirjan? Itse olen vasta alussa mutta tämä keskustelu Nealen ja Jumalan välillä resonoi kanssani todella syvällä. Uskon, että tämä kirja antaa itselleni paljon vastauksia joita olen hakenut koko elämäni.

16

722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen lukenut. Erittäin avaava kirja ja niitä on häneltä muitakin kuin tämä kyseinen : ) Suomessa Nealen sanomaa tukee käsittääkseni Humanity's Team. Heillä on myös aluillaan oleva foorumi johon kannattanee tutustua: http://kjkry.keskustelu.info/index.php

• New Age palsta

näille sopivampi palsta. Ei mitään tekemistä kristinuskon kanssa.

• Tämä on totuus

Kylläpäs on paljonkin tekemistä. Tuo pitkä Jumalan repliikki (eli siis se mikä alkaa "Eivät rehellisesti. Eivät kokonaisvaltaisesti") kiteyttää kyllä erinomaisesti mitä kristinusko on, tai oikeastaan sen, millaisia uskovaiset ovat. Itse asiassa sen voi yleistää lähes kaikkiin maailman uskontoihin.

• Tämä on totuus kirjoitti:

Kylläpäs on paljonkin tekemistä. Tuo pitkä Jumalan repliikki (eli siis se mikä alkaa "Eivät rehellisesti. Eivät kokonaisvaltaisesti") kiteyttää kyllä erinomaisesti mitä kristinusko on, tai oikeastaan sen, millaisia uskovaiset ovat. Itse asiassa sen voi yleistää lähes kaikkiin maailman uskontoihin.

Enpä kristittynä tunnistanut uskoani tuosta "jumalan repliikistä". En tunnista siitä myöskään muiden tuntemieni kristittyjen elämää tai harjoittaamansa uskoa. Eli ei sillä ole juurikaan tekemistä kristinuskon kanssa.

• Olemme yhtä

Nealen kirjat resonoivat todella myös minussa (siis jkaikki hänen kirjansa mitkä olen lukenut tähän mennessä). Keskusteluja Jumalan kanssa -kirja toi yhteen kaiken sen ymmärryksen, jonka olin aikoinaan siihen mennessä kerännyt sirpaleittain ympäriltäni. Luin siis ensimmäiseksi Keskusteluja Jumalan kanssa ja en voinut käsittää sitä riemun tunnetta miten kaikki natsahteli paikoilleen tuota kirjaa lukiessani. Nealen kirjat ovat niin syvällisiä ja täynnä oivalluksia elämästä kuin yhdessäkään aikaisemmassa kirjassa jonka olin lukenut.

En voi kuin rakkaudella suositella niitä kaikille. Huomisen Jumala on myös suosikkini.

Ja me todella tarvitsemme uuden Jumalan (= suuremman rakkauden Jumalan), jotta voimme kasvaa uudenlaiseen ymmärrykseen siitä keitä todella olemme ja mikä todellinen tarkoituksemme on täällä.

On aika herätä uuteen maailmaan uuden Jumalan kanssa :)

Amen.

• Olen minä

"He eivät ole nähneet separaatiota ja sortoa ja pelkoa ja äärimmäistä epätoimivuutta."

separaatio = erillisyys

Tuolla lauseella viitataan erillisyyden harhaan. Tiedostamalla tämän erillisyyden harhan, voimme kasvaa sen toiselle puolen, jossa asustaa ehdoton rakkaus ja ehdottoman rakkauden Jumala ilman tuomioita ja kadotusta.

Lukekaa Nealen kirjoja niin tulette ymmärtämään paremmin erillisyyden harhankin. Ne ovat erittäin opettavaisia kirjoja.

• 8+5

Aina parempi kuin iänikuinen Raamattu. Ei pidä jämähtää paikoilleen samoihin sanoihin, tule uskoa syventää. Kiitos Herralle että meillä on Huomisen Jumala. Amen.

• Tie, totuus ja elämä

Voi voi, tuossa "iänikuisessa Raamatussa" on kerrottu kaiken tämän tapahtuvan, ja niin se näkyy menevän - Raamatun ilmoitusta toteuttavat harvinaisen tarkkaan nekin ihmiset, jotka eivät koko kirjaan tai Raamatun Jumalaan usko. Eikö olekin kummallista?

Raamatun Jumala on kertonut meille jo kauan sitten, että lopun ajan päivinä ihmiset etsivät totuutta ja Jumalaa, mutta eksyvät ja seuraavat vääriä profeettoja ja pahan laskelmoituja valejumalia. Muistakaa, että paha osaa pukeutua enkeliksi tai esiintyä jopa itse Jumalana harhauttaakseen ihmisiä vikasuuntaan. Ja mistäkö tietää, että kyseessä on joku muu kuin Kaikkivaltias Jumala, taivaan ja maan luoja? Jos "jumalan" puheet menevät ristiin Raamatun ilmoituksen kanssa, puhuja on joku ihan muu, vaikka itseään miksi väittäisi.

Tällä palstalla puhutaan siitä, että tarvittaisiin uusi Jumala, kun vanha on epäkelpo. No, ei mitään uutta auringon alla: näin tekivät jo israelilaiset erämaassa Mooseksen aikaan. Tämä tapaus ja sen seuraukset ovat Raamatussa muistuttamassa meitä. Ihminen tahtoo vaihtaa Jumalan jumalaan, joka antaa sellaisia elämänohjeita, jotka ihminen itse järkeilee oikeiksi. Tämä on se ensimmäinen askel vikasuuntaan - ihminen ottaa Jumalan paikan. Raamatun Jumala on varoittanut meitä tästä ja kertonut, että silti moni tulee näin erehtymään tuhoisin seurauksin.

Kun joku nyt kysyy, että miten niin "tuhoisin" seurauksin, eikö muka ole hyvä noudattaa hyvyyttä vaikka oman reseptin mukaan? Meidän sielussamme on tyhjiö, ja jos sitä ei täytä Jumala, sen täyttää jokin henkivaltojen ruhtinaista. Paha tulee nurkanvaltaajana ja muokkaa ajatteluasi pikku hiljaa. Puhun omasta kokemuksestani: olin muka kristitty, mutta olin tapauskovainen, ajattelin jo varsin "modernisti" monista asioista ja pidin Raamattua jonain muinaisjäänteenä, jonka tarinat eivät oikein enää sovellu tähän aikaan - mutta onneksi Jumala pysäytti minut.

Koin keväällä uskonnollisen herätyksen, aloin ensimmäistä kertaa elämässäni lukea Raamattua, olen kokenut siunauksia, ihmeitä, minulla on rauha ja tasapaino sydämessäni. Luin 40 sivua erästä Walschin kirjoista ja totesin, että tämä ei ole Jumalasta. Ei siitä luomakunnan Herrasta, Kaikkivaltiaasta lähtöisin, joka on meille ilmoittanut, että hänen luokseen johtaa kapea tie, jonne löytää vain, jos uskoo elämänsä Jeesuksen Kristuksen haltuun.

Kaikille, jotka luulevat Walschin puhuneen Raamatun Jumalan kanssa, ehdotan, että vilkaiskaapa vaikkapa uusiseelantilaisen ex-ateistin Ian McCormackin kokemusta kuolemanjälkeisestä elämästä. Se muutti McCormackin elämän. Netistä löytyy hänen kuvauksensa hyvän ja pahan voimista rajan tuolla puolen. TV7-kanavan ohjelma-arkistossa on myös hänen tarinansa dramatisoituna nimellä Häivähdys ikuisuudesta, ja samanniminen on hänen kirjansa. Tämä ihan vain yhtenä esimerkkinä; näitä Jumalan koskettamia on maan päällä paljon - ja Jumalan ilmoituksen mukaan lopun aikoina yhä enemmän.

• Anonyymi

Kiitos kommentistasi! Olen samaa mieltä kanssasi asioista, joista kirjoitit! Eksyttyksiä tulee, niistä Raamattukin puhuu ja ne pukeutuvat valkeisiin vaatteisiin näyttäen olevan hyviä, mutta todellisuudessa eivät ole. Ihminen haluaisin toisenlaisen jumalan kuin mitä Herra Jumala on. Se ei ole meidän päätettävissä, me olemme ihmisiä. Jumala on ilmoittanut meille itsensä Raamatussa. Meidän tulee hyväksyä Jeesus Kristus elämäämme vapahtajana.

• Lähimmäinen

Varoitus!

Vastaukset on kirjoitettu automaattikirjoituksella. Vastaaja ja kynän liikuttaja on paholainen. Älkää hyvät ihmiset antako paholaisen tulla elämäänne eksyttämään.

Raamatun Jumala on totta. Jeesus Kristus on tie totuus ja elämä.

Jos et usko tätä, niin kysy Raamatun Jumalalta, oletko oikeasti olemassa myös minua varten.

• lähimmäinen

Automaattikirjoituksella ei ole mitään tekemistä paholaisen kanssa, mutta "paholaisella" on kyllä tekemistä paljonkin sinun pelkojesi kanssa.

Raamatun Jumala ei ole olemassa kaikkia varten. Siksi tarvitsemme huomisen Jumalan.

• Anonyymi

Yhdyn kirjoitukseesi! Jumala on luvannut ilmestyä niille, jotka häntä avuksi pyytävät.

• pelon voi haudata

Tuolla toisessa ketjussa on lisää kommentteja asian tiimoilta jos aihe kiinnostaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/1981549

Pelottelijoita riittää maailmassa runsaasti. Jumala omitaan usein itselle siten että
      uskotaan oman uskontonsa olevan se ainoa oikea. Kaikki muu on paholaisen
      tekeleitä. Mitä enemmän pelätään sitä enemmän on pelättävää, itsensä sisällä.
      Tämä kirjasarja ei tuomitse, antaa vapauden valita. Jeesus ei ole kristityn omaisuutta eikä hänen tuomansa viisaus kuulu vain johonkin uskovaan. Kristustietoisuus on universaali tieto ja vaikka ego kuinka tuomitsisi, tuomitsee se vain itseä.
      Raamatun aika sellaisenaan oli jo. Siinä on totuuden siemeniä, niin on kuitenkin
      monissa muissakin uskonnoissa. Keskinäisen kyräilyn sijaan olisi hyvä avoimin sydämin tutkia omaa totuuttaan. Dogmit ovat äärimmäistä pelkoa. Joku haluaa turvalliset raamit itselleen dogmien kautta ja se on varmaan ihan ok. Sen sijaan toisille tyrkyttäminen ja tuomitseminen ei taida enää ollakaan. Tämä kirjasarja heiluttaa varmasti monen turvasatamaa ja se vaatii sulattelua. Kuitenkin mitä enemmän asioita tutkii sitä useammin löytää toisiaan tukevia uuden ajan tietoja.
      Tässä ei ole mitään uutta ja kuitenkin kaikki on uutta. Uusi tieto voi kietoa pelon paulaan ihmisen joka pitää kynsin hampain kiinni siitä raamatun tulkinnasta joka on muuntunut ajan myötä paljonkin. Tulkitsijatkin ovat vain ihmisiä.
      Uuden ajan Jumaluudessa on se mukava puoli ettei välttämättä kukaan tulkitse puolestasi vaan jättää tilaa sydämen avautumiseen.
      Budhalaisuus, hindulaisuus, islam, kristinusko, kaikki vanhat ja uuden ajan uskot uskovat perimmiltään siihen yhteen ja samaan. Jumaluus ei ole kenenkään yksinoikeus uskonnon kautta, se ON sinussa itsessäsi.
      Tämän tutkiminen on elämän mittainen asia ja se edellyttää paljoa tutkimista ja siltikään ei tule valmiiksi. On häkellyttävää kuinka vielä 2000 luvulla ihmiset pusertuvat pelottelun ja vallan alle. Se on ehkä turvallista, se ei kuitenkaan ole rakkautta, sellaista rakkautta joka säteilee valoa. Jankuttamisen peukalo pusertaa ihmiset alleen ja saavat aikaan negaatioita. On antoisaa jos tutkiskelu on aidosti iloista eikä valmiiksi purtua diktatuuria.
      Luin näitä kirjoja antaumuksella, iloiten. Siinä ne tiedot olivat ihan painettuna,
      vihdoinkin.

• Tie, totuus ja elämä

"lähimmäiselle": mistä olet saanut käsityksen, ettei Raamatun Jumala olisi kaikille tarjolla, ettei suurin rakkaus, hyvyys ja armo olisi jokaista varten? Ei tarvitse kuin vilpittömästi pyytää!

Kun on sen rakkauden kokenut, eivät muut henkivaltojen metkut jaksa pelottaa. Kaikki muut henkivaltojen ruhtinaat kumartavat Jumalaa ja pelkäävät Jeesusta. Olen nähnyt sen omassa elämässäni, se toimii, ja sydämessä on iloa ja rauhaa, joka ei ole tästä maailmasta.

Peloista ei tässä viestiketjussa olekaan puhunut kukaan muu kuin ne, joilla on tarve kehittää jotain ihme "huomisen jumalaa". Minusta tosin projektinne kuulostaa lähinnä samalta kuin jos olisi muovailemassa savesta vasikkaa, johon tulee kultahilekerros päälle.

• Anonyymi

Minun näkemykseni tästä kirjasta on se että ehkä Jumala haluaa muuttua aikojen kuluessa ymmärrettävämmäksi nykyaikaan. Esim. VT:n Jumala on hyvin kiivas, vihainen ja julma, mutta sen ajan ihmiset olivat niin kovin raadollisia että tarvitsivat jämerämpää Jumalaa joka saa aikaan kuria ja järjestystä. UT:n Jumala taas on paljon inhimillisempi ja rakastavampi. Tosin Jeesuksen aikanakin ihmiset olivat pahoja. Nyt eletään sivistynyttä nykyaikaa ja Jumalankin kuuluu muuttua aikaan sopivammaksi. En usko että tässä kirjassa olisi eksytyksestä kyse.

• Anonyymi

Nytkin nähdään kuinka ihmiset ovat sivistyneitä ja edistyneitä kuten ennenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2586
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2222
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1613
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1546
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe