Hymyn takana

ristiriidassa

On pakko kirjoittaa. En ole koskaan kertonut omaa tarinaani kellekkään. Toivottavasti tämä auttaa edes vähän oloani, koska muuten hajoan.

Toivon, että jos luet tämän, miettisit, tunnetko ketään tällaista ihmistä, jonka nyt kuvailen. Jos tunnet, puhu hänelle. Kysy hänen vointiaan, äläkä anna periksi, jos hän on sinulle tärkeä.

Joten:

Elämäni näyttää täydelliseltä. Olen lahjakas kaikessa, joka on kaikille itsenstäänselvyys. Siis en ole lahjakas vaan yhdessä asiassa, josta minut muistettaisiin, vaan liian moni asia on vahvuuteni. Sen takia olen pahassa ristiriidassa itseni kanssa ja ahdistaa.
Minulla on "tiivis" perhe ja hyvä koti, paljon kavereita ja pari tosi hyvää ystävää, sekä paljon monipuolisia harrastuksia ja kiinnostuksenkohteita.

Kaikki näyttää hyvältä. Mutta ei. Kaikki on tosi mätää.

Persoonani on kuin kolikon kaksi puolta: ulospäin suuntautunut, energinen ja voimakas, sekä sitten tämä ahdistunut, sitkeä ja kostonhimoinen, jopa manipuloiva. Ihmisten ilmoilla vallitsee tämä ensimmäinen, yksin ollessani tämä jälkimmäinen. Valitettavasti tuo jälkimmäinen on enemmän vallassa. Siitä siis voidaan päätellä, että tuo energinen minä on vain kuori, joka peittää sen kaiken vihan ja katkeruuden joka minua kalvaa. Sen takia ahdistaa, ja aivan pirusti.

OIkeasti vihaan kaikkia. Vihaan kavereitani, vihaan perhettäni ja vihaan koko maailmaa. Haluan kostaa, ja haluan että kaikki jotka ovat minulle aiheuttaneet tuskaa, kärsivät myös. Valitettavasti se, joka minulle on eniten tuskaa aiheuttanut, on itse asiassa minä. Sen takia rankaisen itseäni hyvin pelottavilla tavoilla. Fyysinen satuttaminen ei ole mitään siihen henkiseen kipuun, jonka aiheutan itselleni.

Kyllä, olen repinyt itseäni saksilla rangaistakseni itseäni, mutta pahinta mitä olen tehnyt itselleni, on se, että olen uskotellut olevani turha ja hyödytön, jopa ruma. En tyydy mihinkään. En tyydy ysiin kokeesta, sen pitää olla paras. Minun pitää näyttää kaikille, että minä olen paras, ja muut ovat huonompia kuin minä. Olen itse kunnianhimoinen, mutta kuten sanoin, minua peittää kuori, joka on aika vaatimaton. Siksi en juurikaan ota kauheasti kunniaa hyvistä suorituksistani. Sen takia kukaan ei koskaan huomaa minua, eikä anna minulle ansaitsemaani kunniaa. Siksi tunnen epäonnistuneeni kaikessa. Sitten vihaan kaikkia.

Kaikki olettavat, että minulla menee hyvin. Ei todellakaan mene. Tämä tilanne on aiheuttanut todella outoja käyttäytymisiä: saatan löytää itseni naureskelemasta yksinäni, näen ja kuulen joskus harhoja, ja minulla on paljon outoja pakkomielteitä ja -ajatuksia, jotka ovat hyvin ahdistavia. Minua pelottaa. Pelottaa, että joskus sekoan ja teen jotain anteeksiantamatonta.

En juuri koskaan näytä, että olen pahalla tuulella, väsynyt tai surullinen. Yleensä minä olen se, joka neuvoo tai lohduttaa. Haluaisin, että edes parhaat ystäväni tuntisivat minut ja auttaisivat. En oikeasti halua satuttaa ihmisiä enkä itseäni. Se ei vain onnistu. Haluan kostaa kaikille, koska eivät halua auttaa.
Minä kyllä puhun paljon, mutta en omista ongelmistani. Edes äitini ei tiedä mitä koen juuri nyt. Isäni nyt ei tiedä minusta mitään.

Nyt varmaan ajattelette, että kyllä varmasti ainakin kaverini haluavat auttaa, jos puhuisin heille. Ehei. Minua ei TARVITSE auttaa, koska olen niin hyvä kaikessa. Kaiken huomion saa se, jolla menee huonosti, mutta jolla on parhaimmat lähtökohdat onneen. Minä kun taas olen "onnellinen". Olen yrittänyt ottaa puheenaiheeksi omat ongelmani, mutta kuinkas sattuukaan, keskustelu liukuu siihen toiseen ihmiseen, jolla nyt menee niiiiin huonosti, ja jos hän tekisi muutoksen niin hänellä sujuisi kaikki. Minä taas sitten olen se joka pääsee auttamaan tätä kaveria. Sepä kivaa.

Olen ristiriidassa itseni kanssa. Haluaisin avautua, mutta en pysty, koska haluan olla vahvin kaikista. Koska kukaan ei kysy vointiani, alan vihata ihmisiä, ja minulle kertyy lisää ahdistusta. Olen varma, että jonain päivänä löydän itseni valkoisesta huoneesta. Ainakin sitten olen kuultu.

Kiitos vaan niille jotka jaksoivat lukea tämän. Vielä suurempi kiitos niille, jotka voisivat kertoa omia kokemuksiaan ja antaa ehkä jotain tukea.

14

725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

      kuulostaa kauheelta...
      josset haluu puhuu kavereilles ni puhu äidilles! sun o pakko kertoo jollekki, et voi joutuu pitää tollasii asioit sisälläs. olin ittekki joskus liia kunniahimone, piti ol paras jne, mut pääsin siit yli. nykyää tyydyn olemaa vaa hyvä tai ihan hyvä :D
      mut oikeesti, kerro edes äidilles.

      • kirjoittaja _93*

        Kylläpäs oli mielenkiintoinen teksti! En minäkään ongelmistani oikein viitsisi puhua kavereille, vaikka enhän minä tiedä kavereista mitään, koska minulla ei sellaisia ole. Iskä ei tajua, eikä haluakkaan tajuta mistään ongelmistani mitään. Ainut jolle voin puhua on äitini. Onneksi se edes kuuntelee. Vaikka minun on kovin vaikea aloittaa hänelle ongelmistani kertomaan. Yleensä se on tosin auttanut. Kyllä minullakin on halu olla paras tietyissä asioissa, kun jollakin menee se tietty asia paremmin kuin minulla, minua alkaa vituttaa ja ajattelen, että tuo vois painua helvetin kuuseen. Olen kateellinen. Ainut mikä on mua tuohon auttanut on se, että tyydyn siihen mitä mulla on. Koska on olemassa ihmisiä jotka ovat vielä minuakin huononpiä siinä asiassa. Ja he silti puskevat eteenpäin ja haluavat olla parhaita. Toivottavasti sinä, aloittaja luet tämän viestin. Toivon myös, että tästä olisi jotain hyötyä sinulle.


      • ristiriidassa
        kirjoittaja _93* kirjoitti:

        Kylläpäs oli mielenkiintoinen teksti! En minäkään ongelmistani oikein viitsisi puhua kavereille, vaikka enhän minä tiedä kavereista mitään, koska minulla ei sellaisia ole. Iskä ei tajua, eikä haluakkaan tajuta mistään ongelmistani mitään. Ainut jolle voin puhua on äitini. Onneksi se edes kuuntelee. Vaikka minun on kovin vaikea aloittaa hänelle ongelmistani kertomaan. Yleensä se on tosin auttanut. Kyllä minullakin on halu olla paras tietyissä asioissa, kun jollakin menee se tietty asia paremmin kuin minulla, minua alkaa vituttaa ja ajattelen, että tuo vois painua helvetin kuuseen. Olen kateellinen. Ainut mikä on mua tuohon auttanut on se, että tyydyn siihen mitä mulla on. Koska on olemassa ihmisiä jotka ovat vielä minuakin huononpiä siinä asiassa. Ja he silti puskevat eteenpäin ja haluavat olla parhaita. Toivottavasti sinä, aloittaja luet tämän viestin. Toivon myös, että tästä olisi jotain hyötyä sinulle.

        On meinaan se, että kukaan ei ihan oikeasti jaksa uskoa, että tarvitsen henkistä tukea. Äitini piti esim pakkomielteitäni normaalina pari vuotta sitten. Kaveritkin sanovat minulle että "hä, onko sulla ongelmia? Ei uskois". Ja nyt olen tällainen. Kylmä sisältä. Täynnä vihaa. Nykyään minusta tunteet ovat heikoille. Minusta on tullut kone. Säälittävää. Ihminen nimittäin tarvitsee tunteita.

        Joka päivä tulee uusia pettymyksiä lisää. Silti vaan heitän läppää ja nauran. Alko koulussakin ahdistaa perjantaina ihan helvetisti, kun sain tietää että paras kaverini onkin kaksinaamainen. Juuri kun luulin, että sain vihdoin hyvän ystävän, jonka kanssa voisin jakaa ilot ja surut, ja joka voisi lämmittää kylmää sieluani, ja jolle vihdoin voisin avautua. Mutta ei. Hänestä tulikin epäluotettava. En voi enää koskaan olla rehellinen, koska tiedän ettei hän ole luottamisen arvoinen. Kyllä meillä on toki hauskaa. Mutta olisin voinut tappaa "kaverini" siihen paikkaan. Ette arvaakaan kuinka kieroja ajatuksia minulle tuli.

        Nyt olen epätoivoinen. On varmaan liian myöhäistä. Roikun hiuskarvan varassa hulluuden rotkon reunalla. Tosin ehkä sitä haluankin. Sitten kaikki miettivät, että ehkä olisi sittenkin kannattanut kuunnella tuota ihmistä. Nyt hän onkin poissa, ja ihmiset kärsivät.

        Se olisi hienoa. Kaikki lähimmäiseni tietäisivät, että eivät olleet apunani kun sitä tarvitsin. He syyttäisivät itseään. Kaverini kärsisivät. Perheeni kärsisi.

        Joo taidan olla melkoinen sadisti. Oikeasti olen vain läpikotaisin paha ja pidän ihmisten kiduttamisesta. Huhhuh mitä tekstiä tuli tänä iltana.


    • Yksinäinen Sielu

      Minullakin on nyt vähän samantapainen ongelma. Koulussa minä olen hirveän masentunut ja vihainen jos kaverini saavat paremman numeron kokeesta kuin minä, tai jos heidän todistuksensa on parempi, en kuitenkaan näytä sitä heille. Minua ärsyttää se että he ovat parempia kuin minä. Haluaisin olla suosittu meidän koulussa ja että kaikki huomaisivat minut. Minä tosin en ole hyvä missään. Tai siis olen ihan hyvä kaikessa, mutta en ole missään tosi hyvä. Se on tosi rasittavaa ja masentavaa kun ei ole sellaista "Omaa juttua" jossa olisi hyvä. Lisäksi minusta on alkanut tuntua siltä että kaverini eivät oikeasti välitä minusta ja että kukaan ei halua olla kaverini. Haluaisin niin tosiystävän jolle voisi puhua kaikesta ja muuta vastaavaa mutta nykyiset kaverini tuntuvat entistä kaukaisemmilta.
      Ennen olin iloinen ja pirteä hullutteleva tyttö, ihan aidosti sellainen. Nyt olen muuttunut ahdistuneeksi, yksinäiseksi ja surulliseksi tytöksi joka itkee itsensä uneen melkein joka ilta. Muille näytän vain sen iloisen pirteän tytön joka nauraa ja hulluttelee. Haluaisin sen itseni takaisin, en haluaisi olla tällainen enää. Löysin kerran tällaisen osuvan tekstin itseni kohdalla:

      Sick of crying,
      Tired of trying,
      Yeah i'm smiling,
      But inside i'm dying.

      Tsemppiä sinulle!

    • ....................

      Olet siis sairaanloinen perfektionisti? Joka vihaa kaikkia, koska he eivät huomaa kunka huonosti sinulla oikeasti menee. Silti et halua, että kukaan tietää sitä, koska silloin näyttäisit muille kuinka heikko olet?

      Minulla oli kauan sitten samantapaisia ongelmia tuon "vahvuuden" suhteen. Minua pidettiin henkilönä, joka kestää koviakin henkisiä iskuja. Sain sellaisen leiman, en itke, en loukkaannu, en murehdi, en suutu, sanoi minulle mitä tahansa. Mutta se oli vain kuorta. Mielestäni oikeiden tunteidensa näyttäminen oli heikkoutta. Enkä halunnut olla heikko. Maineeni vuoksi piilotin oikeat tunteeni ja korvasin sen vain hymyllä. Minua pidettiin myös sellaisena "kaikkien kaverina".. se otti jossain kohtaa koville, koska oikeasti aloin vihata kaikkia! Kuoreni oli vain läppää heittävä, iloinen ja pirteä persoona, joka ei helposta kolhuja saa. Sairastuttuani masennukseen kaikki tuo kävi aika koville. Kun oikea minäni astui kuvioihin, menetin lähes kaikki ystäväni.

      En sitten tiedä, voiko kunnianhimoisuudelle mitään. Jos se on osa persoonaa, se on osa persoonaa eikä voi auttaa sanomalla, että tyydy vähempään, niin minäkin teen.

    • jutz94

      Sä oot todella fiksu tyyppi, ku ajattelet noin paljon. Niinku edelliset jo sano, puhu jollekki. Et ole varmaan osannut puhua, koska olet tottunu olemaan kuuntelija ja menestyjä. Sun täytyy saada joku kuuntelemaan ja osta näyttää sisällä olevat tuntees. Näyttää muuten siltä että sulla olis pakko oireinen häiriö.

      Mulla on kanssa ulospäin näkymätöntä ahdistusta. Se johtuu jostain epäselvästä neurologisesta poikkeavuudesta. Se poikkeavuus on kumminkin aika lievä, sen lisäksi oon ajettelia tyyppiä, joten kompensoin omia oireita aika hyvin. Eli suomeks ei mulla oo mitään suurempaa ongelmaa, mutta tiiän tunteen.

      • ristiriidassa

        Tosin koska en ole koskaan käynyt kenenkään ammattilaiskuuntelijan luona, ei minulle olla todettukaan minkäänlaisia ongelmia. Tosin itse oon tutkinu paljon noita henkisiä ongelmia ja hankkinut tietoa niistä, ja oon todennut itselleni juuri tuon pakko-oireisen häiriön. Noita pakkomielteitä muistan kymmenenkin vuoden takaa...

        Myös kolhuja on aiheuttanut vääristynyt minäkuva, ja lievä masennus. Myös kaksisuuntaisen mielialahäiriön oireet kuulostavat pelottavan tutulta.

        No mitäköhän minä siis odotan? Miksen mene kuraattorille puhumaan? En pysty. En voi pettää itseäni. Odotan siihen asti, kunnes joku muu huomaa tarvitsevani apua. Miksi? Koska en halua olla heikko, ja pyytää toisen apua. Toivon, että joku vaatii saavansa tietää, mikä kalvaa, koska oikeasti välittää minusta.


    • 16v

      Jotenki tiiän ton sun tunteesi... On ollu samantapaisia ongelmia ja on yhä edelleen. Mutta jos MITENKÄÄ pystyt kertoo jolleki, iha kelle vaan, vaikka vastaan tulevalle papparaiselle, niin anna mennä ja kerro. koska sul on patoutunut ne kaikki sisälle. Sit ku saat ne ulos, niin se auttaa iha varmasti, vaikkei sitä uskois aina. Mut eniten varmasti auttais jos kertoisit sun äidille tuon kaiken, ja sanoisit että et ole oikeesti sellane ku näytät ulospäin. Ja mun mielest sun kannattais sanoo kavereilles, tai vaikka olla oikeesti joku päivä koulussa tai missä sit oletkin jos opiskelet nii olla niiden kavereiden kanssa surullisen näkönen tai sellane miltä susta oikeesti tuntuu sillä hetkellä. Ja jos ne ei tajua kysyä edes mikä sulla on nii ei pahalla mut sellaset kaverit saa painuu hevon kuuseen.
      Itselläni on sellasia kavereita, jotka puhuu itsestään. Minä sitä ja tätä, ja olen aina ollut se joka kuuntelee. sit ku itse kerron omista jutuista nii ei paljon kiinnosta heitä eikä he pureudu ikinä mun todellisiin ongelmiin, koska heitä ei kiinnosta.. Ja sitten mulle tulee vihaa sisälle ja tekisi mieli antaa kuulua niille mutta pelkään että menetän "ystäväni".
      Joten ota selvää onko sun kaverit sun arvoisia. Ja muista, et ole mitenkää huonompi ku näytät tuntees. vaik varmast vaikeet sen jälkee ku on pitäny sellast naamioo pääl.. Ja tee se palvelus itsellesi että kerro jollekin!! Jaksamista sulle

      • ristiriidassa

        Taidat olla oikeessa ton kaverijutun suhteen...

        Tänään sain kuunnella jälleen kuinka makee viikonloppu oli, oli hauskaa ja sai kokeilla uusia asioita ja plaa plaa. Hämmästyin, kun minulta kysyttiin, että millainen viikonloppu oli. Sanoin, että oli paskin viikonloppu ikinä ja angstasin koko ajan. En sanonut syytä, mutta sanoin että mieti, kuinka paskaa oli kun minä jopa myönsin että oli paskaa. Eipä se jaksanu kiinnostaa enempää. Seuraavaksi taidettiin puhuakin ruoasta.

        Onneksi pääsen pian pois yläasteelta. Pääsen lukioon vihdoin toteuttamaan itseäni ja etsimään todellisiä kavereita. Joten jos kestän tän vuoden, niin kaiken pitäis olla alright.


      • dsahdg
        ristiriidassa kirjoitti:

        Taidat olla oikeessa ton kaverijutun suhteen...

        Tänään sain kuunnella jälleen kuinka makee viikonloppu oli, oli hauskaa ja sai kokeilla uusia asioita ja plaa plaa. Hämmästyin, kun minulta kysyttiin, että millainen viikonloppu oli. Sanoin, että oli paskin viikonloppu ikinä ja angstasin koko ajan. En sanonut syytä, mutta sanoin että mieti, kuinka paskaa oli kun minä jopa myönsin että oli paskaa. Eipä se jaksanu kiinnostaa enempää. Seuraavaksi taidettiin puhuakin ruoasta.

        Onneksi pääsen pian pois yläasteelta. Pääsen lukioon vihdoin toteuttamaan itseäni ja etsimään todellisiä kavereita. Joten jos kestän tän vuoden, niin kaiken pitäis olla alright.

        Minulla viikonloput menee yleensä ihan tylsän kaavan mukaa. Kaikki muut puhuvat omista viikonlopuistaan, join kaljaa ja ajoin mopollä päin puuta ,heilutettiin keskaria nille! blaa blaa blaa. Minun viikonloput ei kiinnosta ketään. Ja vaikka olisikin jotain jännää tapahtunut. Ei ne edes kysy. Yksi mun kavereista tykkää puhua omista asioistaan enemmän, kuin kuunnella mun juttuja.


    • Vittuuntunut

      Mun kaverit vittuilee mulle hirveen monesti ja se alkaa vituttaa pikkuhiljaa ku ei voi tehä mitään... Ja sit on vielä mun paska perhe Äiti ja isoveli: Äiti lellii ja myötäilee mun isoveljeä ku se kusettaa Mm. Tietokoneella, Polttaa tupakkaa/ käyttää nuuskaa Ja sit mun äiti ei usko että se enään käyttää ku on pari kertaa jäänyt kiini vaikka sanon sille että jotku mun kaverit on nähny sen monesti tupakalla... Ja isällekkään ei voi mennä ku se asuu parin sadan Km:n päässä...

    • Olenko törmännyt?

      Itse olen törmännyt henkilöön joka kovasti ulkoapäin on/yrittää väittää että kaikki on aina hyvin. Saavan koulussa hyviä numeroita ja näyttävää tulevansa hyvin toimeen kaikkien kanssa. Henkilö vaikuttaa erittäin fiksulta, mutta Itse kuitenkin olen huomannut, että tästä huolimatta hän on samanlainen kuin kaikki muutkin. Ei sen parempi tai sen huonompi. Eniten itseäni kuitenkin ihmetyttää se, että tämä henkilö jotenkin kummasti vaikuttaa samaan aikaan ystävälliseltä ja yhteistyö haluiselta, mutta myös ärsyttäviältä ja ilkeältä. Itse olen yrittänyt tulla hänen kanssa toimeen, mutta olen todennut ettei meistä koskaan voi minkäänlaista ystävää tulla. Nyt sitten mietin että olisiko hän juuri aloittajan kaltainen... Hankala sanoa, mutta kertokaa ihmeessä olenko oikeilla jäljillä.

    • monimutkainen

      näin 9 vuoden jälkeen onkin hyvä herättää vanha keskustelu henkiin, mutta oli aivan pakko. Luin jokaisen viestin tässä ketjussa suu auki ja silmät ammollaan, ihmetyksestä. Ihmetyksestä, joka johtui siitä, miten helvetin paljon samaistun näihin viesteihin, etenkin aloittajaa. Olen juuri samanlainen, olen hyvä lähes kaikessa ja monet "kaverini" ovat sanoneet minulla kateutta tihkuvalla äänensävyllä "vitsi ku sä oot nii hyvä kaikessa". Hymyilen vain takaisin, koska tottahan tuo on, mutta sisälläni samanaikaisesti kuohuu. Tiedostan itsekin, että pärjään monessa asiassa, mutta en ole missään asiassa se paras, vaan joko keskivertoa, usein parempaa. Heikko kohtani taitaa olla sosiaaliset suhteet. Olen aina ollut porukassa se hiljainen, en uskalla aloittaa keskustelua enkä tutustua uusiin ihmisiin, koska pelkään epäonnistuvani. Nykyään olen yrittänyt olla sosiaalisempi ja aktiivisempi, mutta se ei tunnu hyvältä. Minulla on pari erittäin hyvää ystävää, mutta he asuvat kaukana ja näen heitä harvoin. Sen sijaan koulussa minulla on kaveriporukka, jossa hengailen vain sen takia, ettei minua leimattaisi "syrjäytyneeksi", tai yksinäiseksi. Oikeasti olisin mieluummin vaikka yksin kuin luokkalasiteni kanssa, mutta itsetuntoni kärsisi. En ole tottunut olemaan yksin paikassa, jossa ympärillä on monia ihmisiä, joiden kanssa voisin olla ja joiden katseet pala palalta syö minua ja tekevät minut ahdistuneeksi. Tuo kaveriporukka jonka kanssa hengailen, suunnittelee toistuvasti heidän yhteisiä yökyliään tai muita tapaamisia, eikä minua edes ajatella otettavan mukaan. Toisaalta, en välttämättä edes haluaisi, mutta onhan tuo aika ilkeän tuntuista. He myös puhuvat keskenään asioita joita minä en jostain syystö saisi kuulla. He eivät suoranaisesti ole minulle ilkeitä, eikä ilmaise mielipiteitään minusta, mutta olen hyvä lukemaan ihmisiä ja tiedän tasan tarkkaan mitä he minusta ajattelevat. Tilanteeni on ristiriitainen, sillä en haluaisi olla yksin, mutta samanaikaisesti en haluaisi olla luokkalaisteni kanssa. Olen yläkoulussa, joten kaveriporukat on melko tiiviitä ja uusia ystävyyssuhteits on hankala tehdä tuosta noin vain. No sitten mentaalinen terveyteni. Kärsin tietynlaisesta OCD:stä, mutta pakkomielteenäni ei ole esimerkiksi pakollinen puhtaus tai siisteys, vaan pakonomainen rutiinien toistaminen, ja se tekee elämästäni välillä hankalaa sillä rutiinien kautta ajattelen, että jos en suorita kyseistä rutiinia, tapahtuu jotakin kamalaa jne. En lähde kertomaan nyt jokaista ocd:n oiretta, mutta ehkä ymmärsitte jotain. Minulla ei ole täysin pakonomaista tarvetta olla paras kaikesta, mutta jos en menesty jossain, ahdistun helposti ja käyttäytymiseni voi muuttua jopa masentuneeksi. Perhesiteeni ovat hyvät, mutta omien harrastuksieni takia minulla on vähän aikaa puhua heille asioistani, enkä muutenkaan ole sitä tyyppiä, että kertoisin asioistani. Olen koulussa nimittäin tottunut siihen, että kun minua ei kiinnosta muiden asiat, eikä "kaverini" ole mistään luotettavimmssta päästä, en turhaan halua jakaa heille elämäntarinoitani. En usko että he välittävät tippaakaan. Koulussa minulla monesti käy mielessä erilaisia ajatuksia, miten voisin vaikka lyödä luokkalaistani siinä samassa paikassa niin kovaa että taju lähtisi, tai huutaa päin naamaa että haista paska. Otettakoon huomioon vieöä se, että kaveriporukassani on pariton määrä tyyppejä, joten tätä nykyä kamalin lause jota voin kuulla tunnilla on "ottakaa parit". Tässä kaikki tällä kertaa varmaankin, toivon samankaltaisessa tilanteessa oleville jaksamista ja toivon, että saisin kerättyä rohkeutta sanoa tämän kaiken tuolle kaveriporukalle. Pian onnekseni koittaa lukio, ja aion viimeistään siellä katkaista välit nykyisiin luokkalaisiini.

      • She-

        Tuo taitaa olla yksi suurimpia kirouksia yläasteella, -kokemuksella itekin katkasin välit mulkuimman luokan yläastellaisiin ja kuuntelin suorastaan hyvilläni sitä, kun muut sen aikaiset kaverit kertoivat muutaman heistä olevan kovasti tästä ikävissään.

        Maailmalla on tosi yleistä tämän luokan yksin muitten kanssa oleminen, ainakin mitä olen kuullut. Sanosin, että se johtuu siitä ettet ole koko sydämelläsi mukana ryhmässä vaan kuvaamallasi tavalla hillut mukana vain koska täytyy.

        Jos olisin sinun housuissasi nyt, tällä tiedolla mitä olen luokion puoleen väliin mennessä kerännyt, etsisin vaikka vain yhden uuden, kunnollisen ystävän. Yleensä luokasta aina löytyy toinen syrjään hukkuva. Ei ihmiset yleensä pure.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1874
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 103
      1676
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1487
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe