Genitaaliherpeksen kotihoitoja?

11+7

Eli siis, miten herpesrakkuloita hoidetaan kotikonstein?

6

2661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mars.

Eipä oikein mitenkään. Bepanthenia voit tietysti kokeilla - onko apua vai ei, jää nähtäväksi. Paras hoitokeino ovat lääkärin määräämät lääkkeet (herpestähän ne eivät paranna, korkeintaan lievittävät oireita tai toimivat estolääkityksenä, jos sitten toimivat), joten lääkäriin mars.

• .

apteekista siihen tarkoitettua voidetta. Saa ilman reseptiä.
      Miksi siihen jtkn Bepanthenia pitäisi kokeilla?

• sana..

Bepanthen korjaa haavaumia, mukaanlukien herpes-haavaumat

• tytskä-

Itselläni herpes oireili ihan alkuvaiheessa tartunnasta (n.10 v. sitten) todella rajusti, jolloin ostin jotakin apteekista saatavaa voidetta. Nyt vuosien jälkeen vaivaa on hyvin harvoin ja rakkulat kirveltää sen muutaman päivän. Olen tavallaan tottunut siihen sitten kun ne joskus ilmaantuu ja huolehdin vain hyvästä hygieniasta ja vältän alueelle kohdistuvaa hankausta. Mitään lääkkeitä en ole enää käyttänyt tuohon. Elikkä nykyisin herpes puhkeaa mulla varmaan keskimäärin n.kaks kertaa vuodessa.

• slkdölkö

Itse olen kokenut, että voiteet hauduttaa herpes rakkuloita. Mutta jos haluaa voiteita käyttää niin bepanthenia tosi ohuelti haavaumaan, vaikka suihkun jälkeen. Itse olen parhaimmaksi kokenut pyyhkiä septidin lioksella pari kertaa päivässä haavaumaa 1-2 päivän ajan. Haavaumat ovat parantuneet nopsaa kun pitää vaan omasta hygieniasta hyvää huolta. Ja mitä enemmän niihin oireisiin kiinnittää huomiota niin sitä enemmän ne vaivaa. Itsellä oireet lieventyneet/vähentyneet kun siitä ei ota "stressiä"

• Itse herpes ei ole parannettavissa, joista Herpes simplex on yleisin sp-tauti suomessa.

Wikipedian mukaan "HSV-1 virusta kantaa noin 85 % aikuisväestöstä, joista puolella on jossain elämänsä vaiheessa uusiutuva infektio. HSV-2 tyypin vasta-aineita on 25 % aikuisväestöstä. Sekä primaari- että sekundaari-infektiot ovat tartuttavia." (http://fi.wikipedia.org/wiki/Herpes_simplex)

Itse herpes tartunnat paranevat itsestään, ja parasta on huolehtia hygieniasta ja kestää oireet. Mutta jos nyt on aivan pakko saada helpotusta oireisiin, niin iholle paikallisena hoitona käytetään asikloviiria tai pensikloviiria (Zovirax R ja Vectavir R ).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe