Adventistit pyhitetty Jumalan kansa?

Ovatkohan adventistit sittenkään pyhitetty Jumalan jäännöskansa, sillä adventistit tylysti ohittavat selkeitä Jumalan antamia ohjeita siitä, kuinka ollaan pyhitetty kansa ja kuinka taatusti muistetaan kaikki käskyt.

Raamattu on ihmeellinen kirja ja sieltä löytyy monta muutakin asiaa kuin sapatin pitäminen, jolla koetetaan olla yläkerran Isännälle mieliksi, kuten tämä:

http://www.evl.fi/raamattu/1992/4Moos.15.html#o31

Vaatteiden tupsuja koskeva määräys:

37 Herra sanoi Moosekselle: 38 "Käske israelilaisten tehdä viittansa kulmiin tupsut ja sitoa jokaiseen tupsuun sinipunainen lanka. Näin on tehtävä sukupolvesta toiseen. 39 Teillä tulee olla tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte kaikki Herran käskyt ja täyttäisitte ne. Silloin ette antaudu sydämenne ja silmienne mielihalujen valtaan, kun ne viekoittelevat teitä luopumaan minusta. 40 Kun te näin muistatte kaikki minun käskyni ja täytätte ne, te pysytte Jumalallenne pyhitettyinä. 41 Minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka toin teidät pois Egyptistä ja näin osoitin olevani teidän Jumalanne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

-Näin on tehtävä SUKUPOLVESTA toisen.

-Teillä TULEE OLLA tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte KAIKKI Herran käskyt ja täyttäisitte ne. Silloin ette antaudu sydämenne ja silmienne mielihalujen valtaan, kun ne viekoittelevat teitä luopumaan minusta.

Miten minusta tuntuu, että adventistit eivät muista kaikkia HERRAN käskyjä, vaan he valitsevat niistä ne, jotka sattuvat amerikkalaisia liikemiehiä miellyttämään?

Puhtaista ja saastaisista eläimistä kertova laki alkaa näin:

2 "Sanokaa israelilaisille: Maaeläimistä saatte syödä kaikkia nelijalkaisia ... jne ...

Sapattikäsky alkaa näin:

12 Herra käski Mooseksen vielä sanoa israelilaisille ... jne ...

Käskyt tupsuista alkavat näin:

38 "Käske israelilaisten tehdä viittansa kulmiin tupsut jne ...

Miksi adventistit eivät pidä tupsuja?

Niskurointia Jumalaa vastaan?

Jos tupsut puuttuvat, niin turha vinkua Herralta armoa viimeiselle tuomiolla, sanoo Raamattu aika selkeästi.

14

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tööt!

      että sinä piruilet, kun et tajua Raamatusta mitään.

      • Onkos sinulla tupsuja vaatteissa, arvoisa tööt, piip, !!??!!, tai mikä lienetkin?

        Ja kuinka sinä selität tämän:

        37 Herra sanoi Moosekselle: 38 "Käske israelilaisten tehdä viittansa kulmiin tupsut ja sitoa jokaiseen tupsuun sinipunainen lanka. Näin on tehtävä sukupolvesta toiseen. 39 Teillä tulee olla tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte kaikki Herran käskyt ja täyttäisitte ne. Silloin ette antaudu sydämenne ja silmienne mielihalujen valtaan, kun ne viekoittelevat teitä luopumaan minusta. 40 Kun te näin muistatte kaikki minun käskyni ja täytätte ne, te pysytte Jumalallenne pyhitettyinä. 41 Minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka toin teidät pois Egyptistä ja näin osoitin olevani teidän Jumalanne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

        Onko sinulla tupsuja, sillä ne ovat merkki, joka täytyy pitää SUKUPOLVESTA TOISEEN, jotta Herran käskyt eivät unohdu mielestä.

        Ei tuossa kerrota, että tupsut saa hylätä, vaan sukupolvesta toiseen ne on pidettävä.

        Tajuatko sinä sen?


      • piip!
        bushmanni kirjoitti:

        Onkos sinulla tupsuja vaatteissa, arvoisa tööt, piip, !!??!!, tai mikä lienetkin?

        Ja kuinka sinä selität tämän:

        37 Herra sanoi Moosekselle: 38 "Käske israelilaisten tehdä viittansa kulmiin tupsut ja sitoa jokaiseen tupsuun sinipunainen lanka. Näin on tehtävä sukupolvesta toiseen. 39 Teillä tulee olla tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte kaikki Herran käskyt ja täyttäisitte ne. Silloin ette antaudu sydämenne ja silmienne mielihalujen valtaan, kun ne viekoittelevat teitä luopumaan minusta. 40 Kun te näin muistatte kaikki minun käskyni ja täytätte ne, te pysytte Jumalallenne pyhitettyinä. 41 Minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka toin teidät pois Egyptistä ja näin osoitin olevani teidän Jumalanne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

        Onko sinulla tupsuja, sillä ne ovat merkki, joka täytyy pitää SUKUPOLVESTA TOISEEN, jotta Herran käskyt eivät unohdu mielestä.

        Ei tuossa kerrota, että tupsut saa hylätä, vaan sukupolvesta toiseen ne on pidettävä.

        Tajuatko sinä sen?

        tajuavan mistä on kyse.


      • piip! kirjoitti:

        tajuavan mistä on kyse.

        >>> sinä et näytä tajuavan mistä on kyse. >>>

        No sinä ilmeisesti ymmärrät, eli kerropa meille kaikille, vai eikö kovaa kuukausipalkkaa nauttiva papistosi olekaan kertonut kaikkiin kysymyksiin vastauksia?

        Eikös niitä amerikkalaisia liikemiehiä kiinnostakaan teidän mahdollinen iankaikkinen elämä, kun tupsuista eivät puhu mitään, mutta muita jakeita kyllä leikkailevat sieltä täältä oman maun mukaan?

        -Näin on tehtävä sukupolvesta toiseen

        -Teillä tulee olla tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte kaikki Herran käskyt ja täyttäisitte ne.

        Miten sinä ymmärrät tämän?


    • Juutalaisten synti alkoi Eedenissä, Aadamista:
      Hoos. 6:7 Te rikoitte liiton Adamissa, olitte siellä minulle uskottomia.
      Sapatinkin juutalaiset saivat jo Eedenissä.
      Juutalaisten kalenteri alkaa Eedenistä - nyt on vuosi 5770

      Kahden evankeliuminkirjoittajan oli helppo sukujuuria tutkimalla esittää Jeesuksen sukupuu
      aina Aadamiin ja Aadamin isään saakka.

      Mutta tiede opettaa että oli luolaihminen. Sitten vesi nousi ja ne luolat, esimerkiksi Välimeren
      reunoilla, joutuivat veden peittoon ja luolaihmiset joutuivat kapuamaan ylemmäs, maihin.
      Oli kuitenkin syntynyt nykyihmisen suku maissa, miljoonia vuosia sitten ja nämä tappoivat sukupuuttoon
      luolaihmiset.

      Hyvällä omallatunolla voi tiedettä kunnioittaa, sillä on saattanut olla kaksi ikäänkuin ihmissukua ennen
      Eedeniä. Mutta identiteettimme täytyy olla Raamatussa, sillä se kirja sisältää pelkkää faktaa.
      Olemme noin 5770 vuotta vanha ihmissuku. Apinoita emme ole koskaan olleet, mutta voimme sellaisiksi
      tulla, jos hylkäämme Raamatun uskon.

      antti

      • Jäi hiukan auki tuo sanomasi tuossa viestissäsi, joten täytyykö minun nyt harrastaa tulkintaa kunnon uskovaisen tavoin, eli koetan päätellä sanoistasi, jotka voidaan ymmärtää monessa eri merkityksessä, että mitä ihmettä yritit sanoa?

        Olitko sanainspiraation vai -perspiraation vallassa, kun nämä viisauden sanat sait kirjalliseen muotoon, mutta voimmeko tulla siihen tulokseen, että mielestäsi tupsut tulisi palauttaa vaatteisiin, vai mistä moiset kommentit:

        >>> Mutta identiteettimme täytyy olla Raamatussa, sillä se kirja sisältää pelkkää faktaa ... Apinoita emme ole koskaan olleet, mutta voimme sellaisiksi tulla, jos hylkäämme Raamatun uskon. >>>

        Olemmeko hylänneet Raamatun uskon, kun emme, edes nuo pyhimmät adventistit, käytä enää tupsuja vaatteissa, joita olisi pitänyt käyttää sukupolvesta toiseen?

        37 Herra sanoi Moosekselle: 38 "Käske israelilaisten tehdä viittansa kulmiin tupsut ja sitoa jokaiseen tupsuun sinipunainen lanka. Näin on tehtävä sukupolvesta toiseen. 39 Teillä tulee olla tällaiset tupsut, jotta niitä katsoessanne muistaisitte kaikki Herran käskyt ja täyttäisitte ne. Silloin ette antaudu sydämenne ja silmienne mielihalujen valtaan, kun ne viekoittelevat teitä luopumaan minusta. 40 Kun te näin muistatte kaikki minun käskyni ja täytätte ne, te pysytte Jumalallenne pyhitettyinä. 41 Minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka toin teidät pois Egyptistä ja näin osoitin olevani teidän Jumalanne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

        Voisiko muuten suomalainen käyttää sinivalkoista lankaa tupsuissa, kun sinipunaisesta voi tulla liikaa demarien ja kokoomuksen hallitus mieleen?


    • Teologian vihtori

      Teologian vihtorina totean usean adventistin käyttävän talvisin tupsulla varustettua pipoa. Pipon tupsu tarjoaa varman pelastuksen kunhan vain muistatte maksaa minulle ne kymmenykset.

      • tupsuton

        Hänellä oli jänisasu päällä, jossa oli tupsu takaosassa kohdassa, josta "vako" alkaa.
        Tuo tupsu oli vaalen ruskea ja siinä ei ollut sunipunaisia tai punasinisiä lankoja kauempaa katsottuna.
        Tuo jäniksen asuun pukeutunut adventisti esitti lapsille "jänistanssia" tai jotain vastaavaa hyppelyä.
        En kyllä ymmärtänyt mitä tuo edestakaisin pomppoileva adventisti tuon "valeasunsa" sisällä mahtoi esittää lapsille. Ilmeisesti lapsia yritettiin valistaa porkkanoiden terveellisyydestä?
        Raamatussa ei puhuta paljoa "pupujusseista", joten raamatun aiheesta ei liiemmin ollut kyse.
        Pääasiahan tietenkin oli, että lapsilla oli hauskaa, katsoessaan "sekopäisesti" pomppivaa pupua.
        Lapset saivat pomppia mukana ja kieltämättä koomistahan se paikkapaikoin olikin.
        Pehmeää jänistä saivat vielä lapset silittää.


      • Teologian tohtori ®

        Teologian tohtorina (Joensuun yliopisto 2010) totean, että tupsupipo pidettynä päässä sapattina kesät talvet tuo ainoan ja oikean jäännösseurakunnan veroisen pelastusvarmuuden kesät talvet. Tästä on olemassa alkukielellä monia esimerkkejä Raamatusta, joita en käy erikseen erittelemään. Koska minä tämän kerron, asia on vuorenvarmasti näin. Annan kuitenkin armeliaisuuttani ilmaiseksi pienen esimerkin. Seuraavista saatte maksaa.

        1. Mooseksen kirjassa mainitaan צה״ל

        Tuo on kaikkien nimekkäimpien tutkijoiden mukaan ehdottomasti merkitykseltään tupsullinen Karhu-pipo, jota kukaan teistä ei kykene kiistämään. Asia on näin. Enkä enää keskustele asiasta kenenkään kanssa.


      • tee se ihan itse
        Teologian tohtori ® kirjoitti:

        Teologian tohtorina (Joensuun yliopisto 2010) totean, että tupsupipo pidettynä päässä sapattina kesät talvet tuo ainoan ja oikean jäännösseurakunnan veroisen pelastusvarmuuden kesät talvet. Tästä on olemassa alkukielellä monia esimerkkejä Raamatusta, joita en käy erikseen erittelemään. Koska minä tämän kerron, asia on vuorenvarmasti näin. Annan kuitenkin armeliaisuuttani ilmaiseksi pienen esimerkin. Seuraavista saatte maksaa.

        1. Mooseksen kirjassa mainitaan צה״ל

        Tuo on kaikkien nimekkäimpien tutkijoiden mukaan ehdottomasti merkitykseltään tupsullinen Karhu-pipo, jota kukaan teistä ei kykene kiistämään. Asia on näin. Enkä enää keskustele asiasta kenenkään kanssa.

        Sinipunaiset viilahousut estävät pakkasen aiheuttamat vauriot "munaskuissasi".
        Sinipunainen lankakin saa lahkeesta näkyä, jos lahje on vaikka hieman pitkä. Moeluiten pikä kuin pätkä.

        Karhun pipoa voi käyttää, jos sellaisen vintiltään löytää.
        Monille se pipo on kuitenkin aiheuttanut yläpään kutinaa ja päätä jotuu raapimaan myssyn reunan alta.
        Hyvä ohje on ommella sinipunainen vuori myssyn sisään ja jättää muutama lanka vaikka näkyviin taakse myssyn alta.

        Hyvä tapa saada sinipunaiset juonteet naamaansa on perjantai-illan ja yön nakkikioskijonossa hieman etuilla ja huudella kaljupäisille munapää huutoja tai nimitellä skinhedeiksi.
        Sinipunaista väriä saa kasvoihinsa helposti kyseisllä reseptillä.

        Vielä on yksi tapa millä sinipunaista väriä saa helposti.
        Kävelee 20 asteen pakkasessa ilman karhu-pipoa ja muutakaan vaatetusta ja johan alkaa pätkä muuttumaan sinipunaiseksi tovin tallustelun jälkeen.


      • töttöröllöö
        Teologian tohtori ® kirjoitti:

        Teologian tohtorina (Joensuun yliopisto 2010) totean, että tupsupipo pidettynä päässä sapattina kesät talvet tuo ainoan ja oikean jäännösseurakunnan veroisen pelastusvarmuuden kesät talvet. Tästä on olemassa alkukielellä monia esimerkkejä Raamatusta, joita en käy erikseen erittelemään. Koska minä tämän kerron, asia on vuorenvarmasti näin. Annan kuitenkin armeliaisuuttani ilmaiseksi pienen esimerkin. Seuraavista saatte maksaa.

        1. Mooseksen kirjassa mainitaan צה״ל

        Tuo on kaikkien nimekkäimpien tutkijoiden mukaan ehdottomasti merkitykseltään tupsullinen Karhu-pipo, jota kukaan teistä ei kykene kiistämään. Asia on näin. Enkä enää keskustele asiasta kenenkään kanssa.

        tuo tekstisi, mutta kun sellaista kun Joensuun yliopistoa ei enää ole olemassakaan vuonna 2010. Eikä ole Kuopion yliopistoakaan. On vain Itä-Suomen yliopisto.


    • Prööt!

      Jumalan pyhitetty seurakunta. Jumala on tuominnut muut helvettiin, paitsi adventistit. Tee parannus.

      • karlpaul

        Oliko tuo sulta vitsi? Taijat olla huumori veikko!


    • R.yssä

      muutkaan pakanakansat ole Isä Jumalalle pyhitetty jäännöskansa, olipa heillä tupsut viitoissaan tai ei ole.

      Isä Jumalan itsensä valitsema jäännöskansa on se Israelin 12 sukukunnasta koostuva juutalainen joukko, joka on kokonaan lapsesta saakka Jumalalle pyhittäytynyt. Kukaan tuossa joukkueessa ei ole koskaan ollut naisen kanssa, ei ole edes maistanut viinaa, ei ole poltellut hassista, mahorkasta puhumattakaan.

      Raamatun sanasta voimme sen lukea. Ilmestyskirja 14:3-5. Sataneljäkymmentäneljä tuhatta on Isä Jumalan itse itsellensä valitsema jäännöskansa.

      Kuinka moni avioliitossa elävä adventisti voi itse lukea kuuluvansa tuohon viattomien neitseelliseen joukkoon?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      62
      1735
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      1064
    3. 45
      1035
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      63
      980
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe